DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 11. června 2021

KNIŽNÍ TIPY - Měsíční prach - Arthur Charles Clarke (1965)


Měsíční prach - Arthur Charles Clarke
1965, SNKLU - Státní nakladatelství krásné literatury a umění

Tahle knížka má sice jenom 208 stránek, ale je pro mě opravdu zásadní. Míval jsem jako dítě rád Verneovky a Arthur C. Clarke byl pro mě takovým krásným návratem do dětství, kdy jsem i přes zákaz ležel s baterkou pod peřinou. Měsíční prach je nejen dobře napsaný, ale také vizionářský. Někdy si říkám, kde všude lidstvo mohlo být a jaké problémy řešit, kdyby se pořád neválčilo, neřešily se zbytečnosti a většina planety nebyla tupá jak vědro. Měsíc nás vždycky lákal, přikládáme mu spoustu magických vlastností a tenhle příběh patří k nejlepším, jaké jsem kdy četl. Arthur byl bezesporu mistr pera, ale také vizionář. Měl úžasnou fantazii a uměl své představy přetavit do zajímavých příběhů. 

Když jsem byl malý, tak chtěl být každý kluk popelářem nebo kosmonautem. U nás na sídlišti byli popeláři docela oškliví a nepříjemní. Smrděli chlastem i odpadky. Oproti tomu kosmonauti zažívali  neskutečné věci. To, že se budeme dnes v roce 2021 běžně procházet po Měsíci, jezdit tam na dovolenou, jsem si představoval pořád. Štvala mě učitelka, tak jsem snil, že před ní uteču na vesmírnou stanici. Pamatuji si, jak jsem si hrozně rychle udělal po příchodu ze školy úkoly, abych se mohl flákat s partou venku. Kamarád mi přinesl brožovanou knížku Měsíční prach. Prý ji musím brzy vrátit. Stačila mi první kapitola a nebyla se mnou zase řeč.

Kdo tuhle knížku nečetl, tak nemá základy v žánru sci-fi. Ten je skvělý v tom, že se v něm prolíná spousta lidských činností, vědy, historie a hlavně představ, jaká bude naše budoucnost. Lidé by měli víc číst, možná by potom nevěřili falešným zprávám ani prorokům. Z historie bychom se měli poučit a podobné knížky by nám mohly určit směr i cíle, kam se vydat. Na měsíc je sice možné letět, ale stále to není běžná věc, dostupná pro obyčejné lidi. Možná je to lepší, protože si myslím, že máme neskutečnou schopnost zničit vše dobré, co někteří prozřetelní jedinci vytvořili.

Příběh Měsíčního prachu je pro mě strhující dodnes. Některé pasáže dokáži stále odcitovat. Třeba: „Otec Ferraro věřil v Boha a člověka. Dr. Lawson nevěřil v žádného z nich.“ Občas si na knihu vzpomenu, když slyším někde nějaký tupější rozhovor, když sleduji dění kolem sebe. Turistická kancelář s výlety na Měsíc není rozhodně špatný nápad. I přesto, co se v knize stalo. To jsem si jako mladý čtenář, který tento příběh četl poprvé, opravdu myslel. Dnes si to už tak úplně nemyslím. Možná je opravdu lepší, když některé věci zůstanou jen v naší fantazii.

Možná je to věkem, ale jde na mě občas nostalgická. Poslední roky jsem četl samé detektivky, ale někdy, když mám čas, tak se ke knihám jako Měsíční prach stále rád vracím. Mají v sobě totiž poselství, spoustu skvělých a zajímavých myšlenek. Kdysi bylo sci-fi považováno tak trošku za podřadný žánr, moje paní učitelka češtiny mi to aspoň tvrdila. Nemyslím si to. Časem některé knihy neskutečně dozrají. Oprášil jsem starý výtisk a přečetl si Clarkovu novelu (román) znovu. Pořád se jedná o skvělé dílo. Doporučuji všem s bohatou fantazií!
-----------------------------------------------------------------------------------

Vědeckofantastický román anglického spisovatele (nar. 1917), jenž má za sebou už na třináct prozaických knih. V této poslední z r. 1961 přenáší čtenáře do 21. století a na Měsíc, kde lidé už normálně žijí i kam podnikají výlety ze Země. Vypráví o cestě skupiny turistů měsíčním autobusem, jeho postižení přírodní katastrofou, pádu do hlubiny a zavalení měsíčním prachem a o složité a důmyslné záchraně cestujících.


-------------------------------------------------------------------

čtvrtek 10. června 2021

Recenze/review - RIEXHUMATION - The Final Revelation of Abaddon (2021)


RIEXHUMATION - The Final Revelation of Abaddon
CD 2021, Lavadome Productions

for english please scroll down

Nejdřív měl jenom divný pocit někde uvnitř břicha. Probouzel se uprostřed noci a tlak postupně zesiloval. Bolest se stupňovala. Začínal slyšet hlasy, odněkud z černé oblohy. Nenávist v něm rostla, začal nesnášet vše živé kolem sebe. Toužil po krvi. Už si nepamatuje, kdy vzal poprvé do ruky nůž. V domě šílenství můžete narazit na spoustu podobných příběhů. Kde je hranice mezi dobrem a zlem? Opravdu nás můžou ovládnout temné síly? Shodneme se asi na jediném. Zlo opravdu existuje, i když mnohdy neznáme jeho příčinu.

Death metal byl vždycky hudební styl o špatných věcech, o negaci všeho dobrého. O tmě, bolesti, strachu. O zákeřné síle z vesmíru, která nás může ovládnout a zničit. Dovolte mi prosím dnes představit další zástupce z dlouhé řady prokletých. Italští RIEXHUMATION jsou kapelou složenou ze samých zkušených muzikantů. Letos přicházejí se svoji prvotinou, která smrdí sírou a ryzím death metalem. 


RIEXHUMATION ctí bezezbytku tradiční, surový smrtící kov. Nicméně se rozhodně nejedná jen obyčejnou kopii věcí minulých. Základy jsou sice jasné a zřetelné, ale kapela se snažila do skladeb propašovat i spoustu svých nápadů a myšlenek. Výsledkem této zajímavé rovnice je deska, která rozhodně stojí za pozornost. Songy obsahují neotřelé a bolestivé prvky. Člověk má nejednou pocit, že stojí na starodávném pohřebišti, na kterém se obětovalo vetřelcům z vesmíru, šíleným bohům i samotnému peklu. Líbí se mi, že se musí dát albu čas, uzrává postupně. Má několik vrstev, které musí posluchač jako archeolog odkrýt. Motivy jsou složeny inteligentně, je slyšet, že při skládání kapela přemýšlela, chtěla se vyjádřit upřímně, opravdově. A zvolila k tomu prostředky, které dělají mojí padlé duši více než dobře. Užívám si i hutný, masivní a chladný zvuk. Obal mi připadá trošku nevýrazný, ale to jsou možná jenom mé dojmy. Zase tolik kapel, které dokáží zhmotnit tmu a nenávist není. Na nahrávce je spousta jasných, zřetelných nápadů, které vás sežehnou na popel. Desku určitě ocení každý, kdo rád tráví čas ve stínu. Nejdřív budete mít jenom divný pocit někde uvnitř břicha. Probudíte se uprostřed noci a tlak se bude postupně zesiloval. Bolest stupňovat. Začnete slyšet hlasy, odněkud z černé oblohy. Takové je i album "The Final Revelation of Abaddon". Nahrubo nasekaná tma, temná death metalová energie z vesmíru! Skvěle!


Asphyx says:

At first he just had a weird feeling somewhere inside his stomach. He woke up in the middle of the night and the pressure gradually intensified. The pain escalated. He was beginning to hear voices, from somewhere in the black sky. The hatred grew in him, he began to hate everything living around him. He longed for blood. He no longer remembers the first time he picked up a knife. In the house of madness you can come across a lot of similar stories. Where is the line between good and evil? Can dark forces really control us? Let's agree on one thing. Evil does exist, although we often do not know its cause.

Death metal has always been a musical style about bad things, about the negation of all good things. About darkness, pain, fear. About an insidious force from space that can control and destroy us. Please allow me to introduce another representative from a long line of the damned today. Italian RIEXHUMATION is a band composed of experienced musicians themselves. This year, they come up with their first album, which stinks of sulphur and pure death metal.


RIEXHUMATION honours the traditional, raw death metal. However, it is definitely not just an ordinary copy of things of the past. The basics are clear and distinct, but the band tried to smuggle a lot of their ideas into the songs. The result of this interesting equation is an album that is definitely worth attention. The songs contain fresh and painful elements. One often feels that he is standing in an ancient burial ground, where he was sacrificed to invaders from outer space, mad gods and hell itself. I like that the album has to be given time, it is maturing gradually. It has several layers that the listener must uncover as an archaeologist. The motifs are composed intelligently, it is heard that when composing the band, they thought, wanted to express themselves honestly, truly. And they choose exactly things which make my fallen soul more than well. I also enjoy the dense, massive and cool sound. The cover seems a bit bland, but maybe it's just my impressions. Again, so many bands that can materialize darkness and hatred. There are a lot of clear ideas on the record that will burn you to ashes. The record will definitely be appreciated by everyone who likes to spend time in the shade. At first you will just have a strange feeling somewhere inside your belly. You will wake up in the middle of the night and the pressure will gradually increase. Pain escalating. You begin to hear voices from somewhere in the black sky. Such is the album "The Final Revelation of Abaddon". Roughly chopped darkness, dark death metal energy from space! Great!

Tracklist:
01. Intro
02. Inbreeding A Final Form In The Flesh
03. Ake The Throne Of Enlil
04. Conflagration Mantra
05. Manifestation Of The Horned-Head Presence
06. Ascension XIV
07. He Vectorcvlt
08. Embrace Nihility
09. Triumph Of Perfect Darkness


středa 9. června 2021

Recenze/review - FLOTSAM AND JETSAM - Blood in the Water (2021)


FLOTSAM AND JETSAM - Blood in the Water
CD 2021, AFM Records

for english please scroll down

Když jedu brzy ráno prázdnou ulicí, tak potřebuji silný motor a dobré palivo do žil. Všichni ještě spí, slunce se snaží proniknout smogem a chci poslouchat muziku, která mě nakopne. Už dávno poslouchám a píši jen o albech, které se mi líbí. Čím jsem starší, tím víc si vážím podobných chvil, jako je tato. Stále cítím v žaludku jemné chvění. Moje srdcová kapela vydává nové album. Už to je samo o sobě událost.

FLOTSAM AND JETSAM jsou poslední roky ve skvělé formě. Poctivost, pokora, jasné a zřetelné melodie, skvělý zvuk (Jacob Hansen), zajímavý obal (Andy Pilkington), na to kapela sází a navíc přidává ještě dvě věci - úžasný vokál Erica A.K a obrovské množství talentu. "Blood in the Water" je pokračováním minulé desky, v textech ovlivněná současným děním. Přidávám plyn a užívám si pestrost, košatost, schopnost zaujmout. Základem je jako vždy ostrý thrash metal, s přesahy do heavy metalu. Hudba pro staré, dalo by se také napsat. Jenže pánové umí vše podat takovým způsobem, že nakopou do zadku kde jakou rádoby progresivní skupinu.


Někdy mám pocit, že už do dnešní doby dávno nepatřím. Stále se mi totiž líbí hezké holky, silná auta, pořád se klaním dobrému řemeslu. Novou desku "Blood in the Water" si neskutečně užívám. Je pro mě podobným zážitkem, jako rychlá jízda, gurmánským thrash metalovým pokrmem. Padesát dva a půl minuty ryzího umění. Nikde nic nepřebývá, nikde nic nechybí. Na albu najdete spoustu zajímavým momentů, zvratů, pasáží, které se vám doslova vypálí do mozku. Stačilo několik cest do práce a songy si pamatuji, zpívám si je, jsou usazeny v mém podvědomí. U hudby Američanů je nutné ale i přemýšlet, rozhodně to není muzika na první dobrou. Poslední dobou je hrozně příjemné být fanouškem kapely. Neznám nic lepšího, než dlouhou prázdnou dálnici před sebou, krásnou holku po boku a FLOTSAM AND JETSAM puštěné na plné pecky. I letos má totiž muzika těchto veteránů v sobě neskutečnou sílu. Pánové dokáží být zemití a temní, chladní a tajemní, ostří a nekompromisní. Stále v sobě mají nadhled, eleganci, touhu, vášeň a hravost. Cítím to z každého tónu, z každého úderu bicích (mimochodem, také skvělá práce Kena Maryho). Navíc, skupina je vynikající i naživo. Jak říkám...Když jedu brzy ráno prázdnou ulicí, tak potřebuji silný motor a dobré palivo do žil. "Blood in the Water" mě bude nabíjet ještě hodně dlouho. Thrash metalový opus nejvyšší kvality!


Asphyx says:

When I drive down an empty street early in the morning, I need a powerful engine and good fuel for the veins. Everyone is still asleep, the sun is trying to penetrate the smog and I want to listen to music that kicks. I've been listening for a long time and I'm only writing about albums that I like. The older I get, the more I appreciate moments like this. I still feel a slight tremor in my stomach. My heart band is releasing a new album. This is special moment.

FLOTSAM AND JETSAM have been in great shape for the last few years. Honesty, humility, clear and distinct melodies, great sound (Jacob Hansen), interesting cover (Andy Pilkington), the band bets on it and adds two more things - the amazing vocals of Eric A.K and a huge amount of talent. "Blood in the Water" is a continuation of the previous album, in lyrics influenced by current events. I add gas and enjoy variety, brilliance, the ability to engage. The basis is, as always, sharp thrash metal, with overlaps into heavy metal. Music for the old, one could also write. But the gentlemen can present everything in such a way that they kick all “progressive” bands in the ass.


Sometimes I feel like I don’t belong to this day. I still like pretty girls, strong cars, I still bow to good craft. I really enjoy the new album "Blood in the Water". It's a similar experience to me as a fast ride, a gourmet thrash metal dish. Fifty-two and a half minutes of pure art. There is nothing left anywhere, nothing is missing. On the album you will find a lot of interesting moments, twists and turns, which will literally burn into your brain. A few trips to work were enough and I remember all songs, I sing them, they are settled in my subconscious. But it is also necessary to think about the music of Americans. It's been really nice to be a fan of the band lately. I know nothing better than a long empty highway in front of me, a beautiful girl by my side and FLOTSAM AND JETSAM in speakers. Even this year, the music of these veterans has incredible power. The gentlemen can be earthy and dark, cold and mysterious, sharp and uncompromising. They still have insight, elegance, desire, passion and playfulness in them. I can feel it from every tone, from every percussion (by the way, also the great work of Ken Mary). On top, the band is excellent live. As I say ... When I drive down an empty street early in the morning, I need a powerful engine and good fuel for the veins. "Blood in the Water" will charge me for a long time. Thrash metal opus of the highest quality!


about FLOTSAM AND JETSAM on DEADLY STORM ZINE:

Recenze/review - FLOTSAM AND JETSAM - The End of Chaos (2019)




tracklist:
1. Blood in the Water
2. Burn the Sky
3. Brace for Impact
4. A Place to Die
5. The Walls
6. Cry for the Dead
7. The Wicked Hour
8. Too Many Lives
9. Grey Dragon
10. Reaggression
11. Undone
12. Seven Seconds til the End of the World

band:
Eric A.K. - zpěv
Michael Gilbert - kytara
Steve Conley - kytara
Bill Bodily - baskytara
Ken Mary - bicí



úterý 8. června 2021

Recenze/review - MEPHITIC GRAVE - Into the Atrium of Inhuman Morbidity (2021)


MEPHITIC GRAVE - Into the Atrium of Inhuman Morbidity
CD 2021, Carbonized Records / My Dark Desires Records / Nihil Productions

for english please scroll down

Kosti, lebky, vyschlá kůže. Příliš nás toho po nás nezbude. Po někom jenom hromádka popela. Přemýšlím o posmrtných věcech a stále cítím napětí. Za chvilku otevřu dveře do staré kobky. Nikdy nevím, co najdu. Kolem některých rakví se vznáší světlá aura, jiné jsou zasažené hnilobou a snětí. Představuji si jednotlivé příběhy. Jsme tak pomíjiví. V životě i ve smrti. Zrnko písku ve vesmíru. Vkročím dovnitř a seznámím se s maďarskou kapelou MEPHITIC GRAVE. Pustím si pár skladeb a ihned se ocitnu v dobách, kdy death metal jako styl začínal.

Zahuhlaný špinavý zvuk, spousta hniloby a prašiviny. Totální underground, který nadchne hlavně všechny dávno mrtvé. Hraje se účelně, surově, chladně. Zkuste si někdy vykopat hrob do zmrzlé země. Použijte pouze krumpáč a lopatu. Po každé vrstvě, kterou odkryjete, pochopíte přesně důvod, proč hrají MEPHITIC GRAVE starý death metal.


Maďaři debutují s morbidní elegancí starých mistrů. Nechce se mi ani věřit, že se jedná o prvotinu kapely. MEPHITIC GRAVE na to jdou podobným způsobem jako smečky typu AUTOPSY, DEICIDE, CRYPTIC BROOD, FUNEBRE, ABHORRENCE, CARTILAGE, PESTILENCE, OBITUARY. S ničím se moc nepářou, útočí ostře a nekompromisně. V pomalejších momentech nechají vzpomenout na klasický pohřeb do země. Nechybí jim nadšení a odhodlání. Líbí se mi, jakým způsobem jsou skladby napsány, jak se mi zadírají postupně pod kůži. Jak mi napadnou mozek i vnitřnosti. Samozřejmě, pořád se jedná o nejhlubší underground, ale troufám si tvrdit, že kapela strčí do kapsy mnohé o hodně slavnější skupiny. Rozkročeni na hromadě kostí do nás sází jeden divoký a neurvalý riff za druhým i morbidní surový vokál. Zvuk jest podřízen podzemí. Jako celek je album přesně tím druhem hudby, kterou budete rádi a často poslouchat na opuštěných hřbitovech, v márnicích. Nutným předpokladem pro hudbu MEPHITIC GRAVE je touha po syrovém mase, zkažené krvi a poctivém smrtícím kovu. Morbidní, prašivý, shnilý death metal, který se vám jako zlá choroba usadí v kostech! Katakomby byly otevřeny! 


Asphyx says:

Bones, skulls, dry skin. We won't have much left for us. After someone, just a pile of ashes. I think about the afterlife and I still feel the tension. I'll open the door to the old dungeon in a moment. I never know what I'll find. Some coffins float a light aura, others are affected by rot and rot. I imagine individual stories. We are so fleeting. In life and in death. A grain of sand in space. I step inside and meet the Hungarian band MEPHITIC GRAVE. I will play a few songs and immediately find myself in the days when death metal as a style began.

Smoky dirty sound, lots of rot and dust. A total underground that will excite especially all long-dead. It is played purposefully, raw, cold. Sometimes try to dig a grave in the frozen ground. Use only a pickaxe and a shovel. After each layer you uncover, you will understand exactly why MEPHITIC GRAVE is playing old death metal.


The Hungarians make their debut with the morbid elegance of old masters. I can't believe it's the first part of the band. MEPHITIC GRAVE do it in a similar way as packs such as AUTOPSY, DEICIDE, CRYPTIC BROOD, FUNEBRE, ABHORRENCE, CARTILAGE, PESTILENCE, OBITUARY. They don't mate much with anything, they attack sharply and uncompromisingly. In slower moments, they will remember the classic burial in the country. They do not lack enthusiasm and determination. I like the way the songs are written, how they gradually get under my skin. How my brain and guts invade me. Of course, it's still the deepest underground, but I dare say that the band puts much more famous bands in their pockets. Straddling a pile of bones, one wild and unruly riff after another puts morbid raw vocals into another. The sound is subordinate to the underground. As a whole, the album is exactly the kind of music you will love and often listen to in abandoned cemeteries, in the morgue. A prerequisite for MEPHITIC GRAVE music is a desire for raw meat, spoiled blood and honest deadly metal. Morbid, dusty, rotten death metal that settles in your bones like an evil disease! The catacombs have been opened!



Tracklist:
01. Entering The Atrium / The Gatekeeper
02. Chthonicon
03. The Vaults Of Strangling Fear
04. Withering Aeons
05. Straight Into Deaf Madness
06. The Other Side Of Midnight
07. Anatomy Of Madness
08. Cosmic Prey

band:
Ádám - vocals/bass
Knot - guitars
Zoli - guitars
Balázs - drums




pondělí 7. června 2021

Recenze/review - DESASTER - Churches Without Saints (2021)


DESASTER - Churches Without Saints
CD 2021, Metal Blade Records

for english please scroll down

Hej Satane, jak se dneska daří? Doufám, že se máš dobře. Jsem rád, že tě zase potkávám. Minule to bylo skvělé, pamatuješ. Pařili jsme spolu u posledního řadového alba "The Oath of an Iron Ritual" v roce 2016. Za tu dobu se stala spousta věcí, svět zase trošku víc zčernal a hlupáci řvou čím dál tím hlasitěji. Hele, víš co, zavřeme za sebou dveře a budeme poslouchat novou desku "Churches Without Saints". Co ty na to, démone?

Myslím, že pán pekla, stejně jako všichni ostatní fanoušci ryzího pravého a prašivého black thrash metalu, musí být spokojeni i letos. Novinka opět smrdí sírou. Člověk, který tuhle německou smečku sleduje od jejich začátků, tak nějak tuší a ví, co od nich očekávat. Ano, je to peklo v podobě, v jaké jej máme všichni tolik rádi. Smradlavé, s černými plameny, které olizují nohy všech prokletých. 


DESASTER jsou staří psi, kteří neuhýbají z cesty. Je to jen a jen dobře. Vždy se mi líbil jejich rukopis, styl, s jakým nám předkládají již dlouhé roky to, co přesně po metalu požaduji. Pradávnou temnou energii. Opět s parádním zvukem (Jan "Janosch" Gensheimer), obalem, který chci mít na tričku (Marcos Miller). Němečtí pekelníci jsou ortodoxní, šílení, zběsilí. Nás, staré fanoušky nechají zavzpomínat na staré dobré časy, kdy byl svět ještě v pořádku. Jasně, je v tom možná kus nostalgie, ale když oni pánové umí svoji hudbu prodat i dnes, kdy se za underground považuje každý druhý a falešných proroků je čím dál víc. My ale dobře víme, že tančit se Satanem můžou jen někteří. Hudbu musíte cítit srdcem, musí vám zkazit krev v žilách. I na nové desce lze vystopovat odkazy kapel jako HELLHAMMER, VENOM, PILEDRIVER, CELTIC FROST, SARCÓFAGO, BATHORY, DESTROYER 666 (ale i třeba heavy metalových SAXON, JUDAS PRIEST). Pokud podobné záležitosti posloucháte, budete spokojeni i s "Churches Without Saints". Jak se tak dívám na rohatého, tak sedí na svém trůnu a spokojeně se usmívá. Podupává si kopytem do rytmu, užívá si stejně jako já náladu celé desky, jemné nuance, chladné a temné nálady. Hej Satane, doufám, že máš dost piva a přijdou i nějaké holky. Přidej hlasitost, dneska bude dlouhá noc. Pekelné ozvěny ze záhrobí! Black thrash metalový opus! Ďábelská symfonie smrti!


Asphyx says:

Hey Satan, how are you today? I hope you are well. Nice to meet you again. It was great last time, do you remember? We made a party together at the last album "The Oath of an Iron Ritual" in 2016. During that time a lot of things happened, the world went a little blacker and the fools roar louder and louder. Well, let’s close the door behind us and listen to the new album "Churches Without Saints". What do you think, demon?

I think the lord of hell, like all other fans of pure real and dusty black thrash metal, must be satisfied this year as well. The new album stinks of sulphur again. A person who has been following this German band since their beginnings somehow suspects and knows what to expect from them. Yes, it's hell in the form we all love so much. Stinky, with black flames that lick the feet of all the cursed.


DESASTER are old dogs that do not get out of the way. It's just fine. I have always liked their signature, the style which they have been presenting us for many years with exactly what I demand of metal. Ancient dark energy. Again with a great sound (Jan "Janosch" Gensheimer), the cover I want on my T-shirt (Marcos Miller). German infernals are orthodox, mad, furious. They let old fans remember the good old days when the world was still okay. Sure, there may be a bit of nostalgia in it, but the gentlemen can still sell their music even today, when everyone else is considered underground and there are more and more false prophets. But we know very well that only some can dance with Satan. You have to feel the music with your heart, it has to spoil the blood in your veins. The links of bands such as HELLHAMMER, VENOM, PILEDRIVER, CELTIC FROST, SARCÓFAGO, BATHORY, DESTROYER 666 (as well as heavy metal SAXON, JUDAS PRIEST) can also be traced on the new album. If you listen to this bands, you will be satisfied with "Churches Without Saints". As I look at the horned one, he sits on his throne and smiles contentedly. He digs his hoof into the rhythm, enjoys, like me, the mood of the whole record, the subtle nuances, cold and dark moods. Hey Satan, I hope you have enough beer and some girls are coming. Turn up the volume, it will be a long night today. Hellish echoes from the graveyard! Black thrash metal opus! The Devil's Symphony of Death!


about DESASTER on DEADLY STORM ZINE:


tracklist:
1. The Grace of Sin (Intro)
2. Learn to Love the Void
3. Failing Trinity
4. Exile Is Imminent
5. Churches Without Saints
6. Hellputa
7. Sadistic Salvation
8. Armed Architects of Annihilation (In Clarity for Total Death)
9. Primordial Obscurity
10. Endless Awakening
11. Aus Asche (Outro)




band:
Infernal: Guitar
Sataniac: Vocals
Tormentor: Drums
Odin: Bass



neděle 6. června 2021

Recenze/review - HOUSE BY THE CEMETARY - Rise Of The Rotten (2021)


HOUSE BY THE CEMETARY - Rise Of The Rotten
CD 2021, Pulverised Records

for english please scoll down

Měl jsem pocit, že se na mě lebka usmála. Když jsem ji házel do drticího stroje. Občas se mi to stává. Stojím u tohohle stroje smrti už dlouhá léta. Někdy mívám pocit, že se mnou mrtví rozmlouvají. Šeptají mi jedovatá slova, smějí se, lákají mě do temnoty. Hodně piju, abych zapomněl, ale je to ještě horší. Říkají o mě, že jsem divný, přitom jenom dělám svoji práci a poslouchám death metal.

Ten švédský, hrubozrnný, temný a chladný, mám hodně rád. Dostala se mi do rukou nahrávka od kapely, která je složená ze zkušených muzikantů. Myslím, že jména jako Mike Hrubovcak  (MONSTROSITY),  Rogga Johansson a Matthias Fiebig (PAGANIZER), mluví sama za sebe. Ano, pánové hrají old school death metal švédské odrůdy. 


Všichni zkušení hrobníci a fanoušci hororů ví, že HOUSE BY THE CEMETARY je také film z italské produkce pod taktovkou slavného režiséra Lucio Fulciho. Album má velmi podobnou temnou a krvavou atmosféru. Roggovy riffy jsou typické, v množství kapel, ve kterých hraje, se sice nelze vyhnout opakování, ale jako vždy to záleží na tom, s kým se spojí dohromady. Tentokrát se povedlo pánům vytvořit mocné, temné, šílené, krvavé album. Jedná se o ryzí švédský death metal devadesátých let, který sice ničím nepřekvapí, ale ani nezklame. Záleží spíše na tom, jakým způsobem vnímáte metal vy. Tohle je totiž záležitost pro všechny staré věrné fanoušky, hrobníky, obdivovatele temných zákoutí a dlouhých stínů. Nedávno mi přivezli hodně poničené tělo. Na první pohled to vypadalo, že se nebožák setkal s divokou bestií. A nebo poslouchal desku "Rise Of The Rotten". Je totiž po okraj narvaná starou poctivou smrtí, která vám rozdrtí všechny kosti v těle. Beru do ruky kladivo a mé údery jsou dnes razantnější. Poslouchám stále dokola HOUSE BY THE CEMETARY a užívám si jednotlivé motivy. Tohle je ryzí, shnilý, prašivý, smradlavý death metal ze staré švédské školy, u kterého vám ztuhne krev v žilách! Velmi dobře!


Asphyx says:

I felt like a skull smiled at me. When I threw her into the crusher. Sometimes it happens to me. I've been standing by this death machine for many years. Sometimes I feel like the dead are talking to me. Poisonous words whisper to me, they laugh, they lure me into the darkness. I drink a lot to forget, but it's even worse. They say about me that I'm weird, while I just do my job and listen to death metal.

The Swedish one, coarse-grained, dark and cold, I like it a lot. I received a recording from a band composed of experienced musicians. I think names like Mike Hrubovcak (MONSTROSITY), Rogga Johansson and Matthias Fiebig (PAGANIZER) speak for themselves. Yes, gentlemen play old school death metal of the Swedish variety.


All experienced gravediggers and horror fans know that HOUSE BY THE CEMETARY is also a film produced by Italy under the baton of the famous director Lucio Fulci. The album has a very similar dark and bloody atmosphere. Rogg's riffs are typical, in the number of bands he plays in, repetition cannot be avoided, but as always it depends on who he joins together. This time the men managed to create a powerful, dark, crazy, bloody album. It is a pure Swedish death metal of the nineties, which does not surprise, but does not disappoint. It depends more on how you perceive metal. This is a matter for all old loyal fans, gravediggers, admirers of dark nooks and long shadows. I was recently brought a very damaged body. At first glance, it seemed that the undead had met a wild beast. Or listened to the album "Rise Of The Rotten". It is packed to the brim with an old honest death that will crush all the bones in your body. I pick up the hammer and my blows are stronger today. I listen to HOUSE BY THE CEMETARY all the time and I enjoy the individual motives. This is pure, rotten, dusty, smelly death metal from an old Swedish school, where your blood clots in your veins! Very good!




TRACKLIST
1. Rise Of The Rotten
2. Contagious Madness
3. Crematory Whore
4. Defleshed By The Seasons
5. A Morbid Scent
6. Into The Murky Depths
7. Eaten By The Horrid
8. The Wretched One
9. March Of The Undead

LINE-UP
Mike Hrubovcak - Vocals
Rogga Johansson - Guitars & Bass
Matthias Fiebig - Drums


PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh tří stý druhý - Student samoty


Příběh tří stý druhý - Student samoty

Ráno jsem nemohl spát. Sedl jsem si na lavičku a pokuřoval. Slunce mělo ještě sílu, ale já měl v břiše divnej pocit. Dnes poprvé do školy. Bylo mi fakt chladno. Možná to bylo i tím, že se můj spolubydlící uprostřed noci rozhodl, že začne onanovat. Ne že bych to chtěl slyšet, ale jakmile se začaly ozývat mlaskavé zvuky, věděl jsem moc dobře, o co jde. Hergot, potřeboval bys ženskou, houknul jsem na něj a pak taky dodal, že bude mít chlupatý ruce a odumře mu mozek. Jen něco zamumlal, pokračoval a když už byl konečně konec, tak zamumlal promiň mami. Uff, kam jsem se to zase dostal? Ještě, že tady mám své dvě nové kamarádky. Blondýnka a černovláska. Tak trošku rockerky, ale mladý holky, co se rády přitulí. Zatím jen přitulí, ale je to na dobrý cestě. 

Možná bych měl mít výčitky, Esterka na mě určitě doma čeká. Sice jsem ji ještě ani jednou neřekl, že ji miluju, ale určitě si to myslí. Měl jsem všeho plnou hlavu, přesto jsem do autobusu na Plzeň lezl s úsměvem na tváři. Martin mi pořád dokola něco vykládal, zase byl děsně chytrej, jak už někdy Pražáci bejvaj, tak jsem mu řekl, že by měl s tou onanií přestat. Nechtěl jsem mu ublížit, honí si ho každej vole, ale spíš jsem chtěl mít klid. Na sedadlech sedělo něco kolem třiceti totálně nasranejch chlápků. Oblečení v šedivé koukali jako parta vrahů. Ihned mě úsměv přešel. Škodováci. Všichni mlčeli, jen občas někdo zaklel. Žádný vtipný hlášky o včerejší noci, žádný opilecký příběhy. Nuda. Byl jsem teda z Boleslavi zvyklej na něco jinýho. 

Vystoupíme na autobusáku, rovnou před branou Škodovky. Půlka autobusu vyběhne k dřevěným stánkům a objedná si rum, ferneta, zelenou nebo vodku. Ti drsnější i čerta. Tak tady budu studovat? Sem jsem fakt chtěl? Jsem vyděšený. Martin ihned odjede trolejbusem a já zůstanu sám. Vytáhnu mapu a nevím kudy jít. Vydám se směr město a za chvilku se ztratím. Hele, městský policajtky, měly takový slušivý kloboučky a jdu k nim. Ptám se na cestu, ale ony mluví divně. Na mapě hledám ulice s názvy Tutady, japato, kampato, copa a podobně. Poděkuju a jdu raději podle sebe. Nemám lístek, tak se courám. Moc se mi mezi studentíky nechce. Mám toho za sebou tolik, co jiní za celý život. Připadám si starej, nepatřičně. Všichni jsou před školou, kterou konečně asi po deseti kilometrech najdu, takoví svěží, podle hlášek naivní.

Zatímco já jsem byl už málem několikrát ženatej, prožil si peklo i ráj, staral se o holku na vozíku, fotil děvčata, užíval si, pařil, chodil s dělníky do práce, makal a zase pařil, tady jsem se necítil jako mezi svými. Kluci měli košilky, holky šatečky, typický gympláci, chytrý hlavy, kterejm to pálí. Předháněli se třeba v tom, kolik kdo má za sebou olympiád. Připadal jsem si hrozně sám a zároveň tak nějak dospěle. První byla matematika v posluchárně. Vytáhnu sešit, sednu si někam doprostřed a kolem mě je prázdno. Nikdo si nechce sednout vedle vlasatý máničky. Křiváka si tedy dám na sedadlo vedle sebe. Když jdu o přestávce na záchod a ptám se na to, kde se kouří, tak se všichni otočí a odchází. Sám v davu, už zase. Zalezu si do kouta a jedinej, kdo ke mě přijde, je dospělej učitel pro oheň. 

Přednášející celou dobu mluví řečí úplně jiného kmene. Nějak jsem si odvykl někoho poslouchat, udržet vůbec pozornost. Nebo jsem pomalej, nemám na to? Přijali nás dvě stovky, strojárna - pakárna. Říká se všude kolem. V menze mi nechutná, zase sedím sám. Těšil jsem se na nové kamarády, na zážitky a teď si, po hnusný sekaný říkám, že jsem možná měl jít raději na vojnu. Máme už jen jednu hodinu a pak nějaké cvičení. Všichni jsou připravení, já nemám ještě ani skripta. Ale dělám si poznámky. Tady to kamaráde asi neočůráš, jak vždycky. Zatím se mi stačilo na všechno podívat o přestávce a pamatoval jsem si. Z přednášek jsem odcházel akorát zmatený. Studentíci, moji kolegové, živě diskutovali o látce, předháněli se v tom, jak všemu rozumí. Kluci stáli s klukama, holky s holkama a já bokem. Já, kterej byl vždycky středem pozornosti, jsem byl najednou jak nějakej vyvrhel.

Oddychnu si, když je po všem. Musím někam na pivo. Peněz mám dost, zeptám se pár lidí kolem mě, ale všichni na mě divně koukají. Přijeli se sem přece učit. Nevěřím jim, asi jsem ještě nepotkal tu pravou partu. Bez rozloučení se otočím a vyrazím do nejbližší hospody. U Darebáka. Stojí mezi věznicí a školou. Mají tam šíleně nevrlýho výčepáka a smažený špekáčky na grilu. Objednám si, najím se a najednou proti mě sedí nějaká paní. Hezká a na bývalou vězeňkyni rozhodně nevypadá. I když, dneska nevíte, zkusím se jí zeptat na pár věcí. Konečně odtrhne oči od nějakých papírů a vezme mě ne vědomí. Rozhovor probíhá skvěle. Poradí mi se spoustou věcí. Kde já jsem ji už viděl? Jasně, když jsme tady byli na zápisu, tak seděla v jedný hospodě. 

Má krásný oči a pěkný tělo. To by dnes mohlo stačit. Nabídnu ji přesun někam jinam, jestli byste mi s dovolením neukázala krásy Plzně. Chvíli kouká smutně, ale pak kývne. Pochopím, že se zrovna s někým rozchází, což tedy zrovna nemusím, ženský jsou plačtivý a nerad bývám jen náplastí, ale stejně nemám co dělat. Jdeme do jednoho pajzlu u náměstí. Očividně sem chodí často. Kecáme a je to moc fajn. Je opilá, já ještě víc. Probudím se u ní doma na gauči. Vůbec si nepamatuji, jestli k něčemu došlo. Řekne, že ano. Marně hledám lísteček s vypsanými autobusy do Plasů. Rozloučím se a stihnu poslední. Je pozdě, Martin o mě měl starost. V noci zase mlaská. Okřiknu ho. Bolí mě hlava a jsme plnej novejch zážitků. Nepřestává. Hergot, fakt bych měl tomuhle krasavci najít nějakou slečnu. Nebo to budu poslouchat pořád. Připomíná mi psa. Funí a heká. Uff.

Druhej den si můžu přispat, super, dám v Plzni v bufáči rohlík a dvacet deka bramborovýho salátu. Odkrnu si po pivku a jsem takovej spokojenej. Před školou postává partička kluků a holek. Jeden, Karlos, má na sobě dokonce triko Sepultury a vlasy do půl zad. Konečně! Kdes byl včera? Pokecáme, dáme cígo. Sednu si dopředu a pak málem spadnu ze židle. Proti mě se postaví má milá ze včerejška, očividně taky překvapená. Má nás na praktický cvičení. Mě teda rozhodně. O přestávce si mě zavolá a prosí mě, abych mlčel. To já umím, jako hrob. Co ti chtěla, zeptá se mě venku jeden spolužák. Něco odseknu a on mi barvitě popisuje, co by s ní dělal. Asi v noci taky často heká. Z výuky si nic moc nepamatuju. Naschvál se jí dívám do očí, upřeně a dělá mi dobře, jak jej nervózní. Po hodině vše mezi námi ukončíme, ale jako přivítání v Plzni to nebylo špatný. Předmětem za půl roku sotva prolezu, ale to mi nijak nevadí.

Odpoledne se projdu městem, tenkrát byla Plzeň krásný město, kde to žilo. Hospůdky, kluby, studentky. Jen tak si sednu na terasu, koukám se po lidech a nasávám atmosféru. Pořád se mi všechno motá hlavou. Jsem student samoty a to já neumím být moc sám. Dosud jsem měl kolem sebe velkou rodinu, spoustu kamarádů, kluky z práce, bylo živo, divoko, nahlas, jako na řecký svatbě. V Boleslavi jsem si vybudoval svůj metalovej svět. Krásnej i bolestivej, puberta asi fakt skončila. Vůbec se mi do Plasů nechce, budu muset udělat něco s tou kolejí. Hej, můžeme si přisednout? Holky z ekonomky, štěbětají, dělají cukrbliky, mě se to samozřejmě hrozně líbí. A jestli nejdu dneska na nějakou pařbu. Omluvím se, ale řeknu jim o klukovi, co se jmenuje Martin, je fakt hezkej a hledá nějaké děvče. No, tady Klárka by někoho potřebovala. Chvíli kecáme, ale to bych Klárce neudělal, je to totiž moc milé děvče. 

Vejdu do pokoje a zděsím se. Uprostřed na koberci sedí cizí kluk, kudrnatá hlavy. Medituje a dělá óóóm. Pozdravím, ale on mě rukou zastaví, abych nemluvil. Připadá mi, že začíná přehrávat, ale on se v tom fakt vyžívá. Tak jo, na pokoji bydlím s jedním panicem, co o sebe až moc pečuje a splňuje přesnou definici slova Narcis. Možná si ho v nocí honí sám nad sebou, uff. No a tohle je Marcel. Šíleně nezávislej kluk, jak říká. Svoboda nade vše, anarchie, nejí maso, ani kuřecí, kouří co shoří, pořád mluví a studuje taky na učitele. Chvilku si říkám, že to s náma jednou dopadne blbě, protože jestli tihle kluci budou jednou učit, tak ochraňuj nás Pánbůh i Satan. Ze slušnosti jdu s Marcelem na pivo, ale po hodině, kdy pořád dokola opakuje slova jako free a uděláme happening, se začínám nudit. Navíc hraje na trubku, což je nástroj kterej prostě nemám rád.

Normálně se omluvím a jdu se projít po Plasích. Nic tu není, ale vůbec mi to nevadí. Sednu si na lavičku a jsem zase šíleně sám. Přemýšlím, říkám si dokola, že chyba je ve mě, v mých zkušenostech. Taky seš vole skoro o tři roky starší. Opatrně ulehnu do postele a někdy kolem půlnoci se začne ozývat typické mlaskání z obou stran. Jedno od narcise a druhé od nezávisláka. Chvíli přemýšlím nad tím, jaký asi mají kluci představy. Jeden před zrcadlem v posilovně, druhej  po přednášce o alternativním umění vzadu na žíněnkách ve skladu. Musím se tomu smát, což provedu nahlas, mlaskání na chvilku ustane. Nasadím si raději sluchátka a Obituary mi hrají do té doby, než se mi v discmanu vybijí baterie. Ráno to v pokoji smrdí jako po pořádný mrdanici, tak jsem rád, když vidím ty nasrany ksichty v autobuse. Dneska si dám ve stánku rum. Musím, samota mě děsně tíží.

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 5. června 2021

Recenze/review - NECROGOD - In Extremis (2021)


NECROGOD - In Extremis
CD 2021, Transcending Obscurity Records

for english please scroll down

Dlouhá léta jsem přemýšlel, co je za těmi železnými dveřmi. Pokryté rzí, občas jsem slýchával divné zvuky. Jakoby někdo naříkal. Někdy jsem ze zvědavosti přiložil ucho a poslouchal. Nic. Jenom ticho a tlukot mého srdce. Jenže jsem jako raněné zvíře cítil smrt. Když posloucháte death metal tak dlouho jako já, tak se vám usadí v žilách, prostoupí vaše buňky. Dveře jsem otevřel. Pod pavučinami ležely dvě kostry. Objímaly se. Láska až za hrob? Ne, spíš mi přišlo, že je někdo navěky zavřel a ony se navzájem zabily.

Když poslouchám novou desku NECROGOD, cítím podobnou temnou energii a chlad. Kapely, ve které se spojili dva šílenci - Rogga Johansson (Paganizer, Revolting, Eye of Purgatory) a The Master Butcher (Morbid Stench, Insepulto). Jedná se o surový death metal, u kterého praskají víka od rakví.


Spočítat kapely Roggy Johanssona už asi moc dobře nejde. Jede si svůj jasně vytyčený směr. Jednou vydá skvělé desky, jindy se jedná o průměr. Tentokrát se můžete spolehnout na dobrý zvuk, mrazivou a temnou atmosféru a spoustu zajímavých momentů. Není to samozřejmě nic převratného, ale pověstnou laťku kvality pánové rozhodně nepodlezli. I když jsem byl zpočátku skeptický, nakonec si NECROGOD opravdu užívám. "In Extremis" je surovým, syrovým albem, které nepostrádá ledové melodie. Jsem zazděn zaživa a navždy odsouzen k tomu, abych poslouchal death metal. Když bude podobný jako ten, který hrají tihle šílenci, tak budu spokojený. Zombie lezou z děr, trhají maso od kostí. Kombinace švédského a amerického death metalu mi vždy chutnala. Deska se mi zadřela postupně pod kůži, usadila se ve vnitřnostech, jako nějaká choroba se pořád vracela a zvala mě do starých katakomb. Ne, NECROGOD neobjevují nic nového, ale dokázali si mě získat na svoji stranu. Díky melodiím, morbidnímu vokálu, díky celkové atmosféře nahrávky. Smrt je velmi blízko! Láká k poslechu! Death metalový masakr v márnici! 

FOR FANS - Undeath, Grave, Paganizer, Cannibal Corpse, Broken Hope, Baphomet, Of Feather and Bone, Malignant Altar


Asphyx says:

For many years I wondered what was behind that iron door. Covered with rust, I occasionally heard strange noises. As if someone was moaning. Sometimes, out of curiosity, I put my ear on and listened. Nothing. Just the silence and beating of my heart. But as a wounded animal, I felt death. When you listen to death metal for as long as I do, it settles in your veins, permeating your cells. I opened the door. Under the cobwebs lay two skeletons. They hugged. Love beyond the grave? No, it occurred to me that someone had locked them up forever and they had killed each other.

When I listen to the new NECROGOD record, I feel similar dark energy and cold. Band where two lunatics joined together - Rogga Johansson (Paganizer, Revolting, Eye of Purgatory) and The Master Butcher (Morbid Stench, Insepulto). It is a raw death metal and the coffin lids crack.


It is probably not possible to count Roggy Johansson's bands very well. He is going in his own direction. Sometimes he releases great records, other times it's the average. This time you can count on good sound, frosty and dark atmosphere and lots of interesting moments. Of course, this is not revolutionary, but the famous bar of quality was definitely not set by the gentlemen. Although I was sceptical at first, in the end I really enjoy NECROGOD. "In Extremis" is a raw, raw album that doesn't lack icy melodies. I'm walled alive and doomed to listen to death metal forever. If it's similar to the one these lunatics play, I'll be happy. Zombies crawl out of holes, tearing flesh from bones. I have always liked the combination of Swedish and American death metal. The plaque gradually seized under my skin, settled in my entrails, like a disease kept coming back, and invited me to the old catacombs. No, NECROGOD are not discovering anything new, but they managed to get me on their side. Thanks to the melodies, morbid vocals, thanks to the overall atmosphere of the recording. Death is very close! Enticing to listen! Death metal massacre in the morgue!

PRO FANOUŠKY - Undeath, Grave, Paganizer, Cannibal Corpse, Broken Hope, Baphomet, Of Feather and Bone, Malignant Altar



Track listing -
1. Bringers Of Blasphemy
2. In Mortal Confinement
3. The Brutal Path (Straight To Hell)
4. Remain The Same Again
5. The Obsessive And The Deranged
6. In The Reign Of Gore
7. When Madness Has Taken Control
8. Moribund
9. Transcending To Persist

Line up -
Rogga Johansson (Paganizer, Revolting, Eye of Purgatory) - Guitar, Bass and Drum Programming
The Master Butcher (Morbid Stench, Insepulto) - Esophagus

Artwork by Mariusz Lewandowski (Bell Witch, Rogga Johansson, Eremit)
Layout by TG Rantanen (Paganizer)

Promo - SNĚŤ release party, KRINGA, GOATCRAFT, DEATH RACER, SLAVERY - club Modrá Vopice - 26. 6. 2021


SNĚŤ release party, KRINGA, GOATCRAFT, DEATH RACER, SLAVERY - club Modrá Vopice - 26. 6. 2021

facebook událost:

klub:

promoter:

Po několikaměsíční hibernaci se bestie pomalu probouzí k životu, je bledá, anemická a frekvence jejího tepu je pomalá. Naštěstí ale letošní obzvláště chladné a potemnělé jaro vyvrhlo flákotu, která jí doufejme opět vrhne do života v plné síle. Zasmrádající potravou je první full lenght album tuzemské shnilé formace Sněť, kterou všichni dobře znáte. Současná situace dovoluje možnost přijít a přinést vlastní obětinu, tak to vyzkoušíme.

Je možné, aby se jeden z nejodpornějších (samo v dobrým) hudebních žánrů stal jedním z nejúspěšnějších v tuzemských metalových vodách? Je. Sněť je zpuchřelá zdechlina, produkující tu nejchorobnější formu death metalu kterou si lze představit a konečně jsme se dočkali první desky. Sněť je tu!

Protože je to release party, pozvali jsme řadu hostů - sudiček, aby pomohli nové desce na tento marnivý svět. KRINGA je rakouská black metalová vichřice, načichlá sírou a okultismem. Opět rakouští DEATH RACER se ukázali jako naprosté zjevení speed / punk / metalové škatulky. GOATCRAFT ze Slovenska asi netřeba představovat, okultních a temných death metalových kapel se v našich končinách zase moc nevyskytuje. Jako lokal support se představí taky s novou deskou místní SLAVERY.

Akce proběhne podle aktuálního balíčku vládních nařízení, takže se rovnou připravte na respirátory, rozestupy, nutnost mít test / očkování / doklad že jste prodělali covid a nutnou evidenci na vstupu.

facebook událost:




https://snet.bandcamp.com/releases
https://www.facebook.com/snet6666/
 

pátek 4. června 2021

Recenze/review - ANATOMIA - Corporeal Torment (2021)



ANATOMIA - Corporeal Torment
CD 2021, Me Saco un Ojo Records / Dark Descent Records

for english please scroll down

Děsivé oči umrlců. Nikdy na ně nezapomeneš. Procházíš temnými chodbami v podzemí pod vaším městem. Bývalo tu někde staré pohřebiště. Hned vedle špinavé stoky. Slyšíš nářek mučených, ozvěny z onoho světa. Ze zdí stéká smradlavý hnis. Někde tady, hluboko pod povrchem země, musela vzniknout i nová mokvající deska japonských death doomařů ANATOMIA. Je cítit zkaženým masem.

Již od prvního tónu se před vámi začne odehrávat hodně morbidní příběh. Jako bych byl v opuštěné márnici a měl ruce ponořené po lokty do dávno mrtvého těla. Atmosféra celé desky "Corporeal Torment" je velmi pochmurná, šílená, drásavá. Je přesně zacílena na milovníky dlouhé a bolestivé smrti. Stíny se prodlužují a bestie touží po čerstvém mase.


Řeka beznaděje, mlha plná duší prokletých. ANATOMIA jsou ze stejné líhně jako kapely typu AUTOPSY, COFFINS, ATARAXIE, DISEMBOWELMENT, ale i třeba OPHIS, UNDERGANG, HELLHAMMER, CELTIC FROST. Není to zase tak důležité, u tohoto stylu stejně všichni dají hlavně na temné nálady, hutný, masivní zvuk a ošklivý obal. Japonci vše splňují na výbornou. Nepřinášejí do katakomb sice nic nového, ani převratného, ale to po nich ani nikdo nechce. S chutí si užívám všechny nechutné momenty, brodím se s kapelou po kolena ve stoce plné krve, špíny a lidských ostatků. Podobné místo je určitě i pod vaším městem. Nezapomeňte si s sebou vzít do sluchátek "Corporeal Torment". Možná se už nevrátíte, ale myslím, že nikomu chybět nebudete. Pohodí vás u cesty, roztrhají na kusy, stanete se nicotou. Líbí se mi atmosféra desky, jednotlivé, nebál bych se napsat okultně meditativní pasáže. Jakmile padne na město smog a ulice se naplní stíny, vím, kam mám jít a co poslouchat. Smrt je opravdu doslova hmatatelná. Hnusná a ošklivá, bažinatá a mokvající. Připomíná veřejnou pitvu. Diváky jsou všichni prokletí. ANATOMIA vystoupili z hluboké temnoty, aby nás svým death doom metalem vyvrhli zaživa! Skvělá nahrávka až po okraj naplněná hnisem!


Asphyx says:

Scary eyes of the dead. You will never forget them. You walk through dark corridors of underground below your city. There used to be an old cemetery somewhere. Right next to the dirty sewer. You hear the cries of the tortured, echoes from the other world. Stinky pus is pouring down the walls. Somewhere here, deep below the earth's surface, a new soaking record of Japanese death/doom band ANATOMIA must have been created. It smells of rotten flesh.

From the very first tone, a very morbid story begins in front of you. It was as if I were in an abandoned morgue, my hands submerged at the elbows. The atmosphere of the whole album "Corporeal Torment" is very gloomy, crazy, poignant. It is precisely targeted at lovers of a long and painful death. The shadows lengthen and the beast longs for fresh flesh.



A river of despair, a mist full of cursed souls. ANATOMIA are from the same hatchery as bands such as AUTOPSY, COFFINS, ATARAXIE, DISEMBOWELMENT, but also OPHIS, UNDERGANG, HELLHAMMER, CELTIC FROST. It's not so important, in this style, everyone want just a dark moods, dense, massive sound and ugly cover. The Japanese do everything very well. They do not bring anything new or revolutionary to the catacombs, but no one expect it. I enjoy all the disgusting moments with pleasure, wading kneeling with the band in a sewer full of blood, dirt and human remains. A similar place is definitely under your city. Don't forget to take the headphones and album "Corporeal Torment” with you. You may not return, but I don't think anyone will miss you. They will throw you along the way, they will tear you to pieces, you will become nothing. I like the atmosphere of the album, individual, I would not be afraid to write occult meditative passages. Once smog falls on the city and the streets are filled with shadows, I know where to go and what to listen to. Death is really tangible. Disgusting and ugly, swampy and wet. Reminiscent of a public autopsy. The audience is all cursed. ANATOMIA came out of deep darkness to throw us alive with their death doom metal! Great record filled with pus to the brim!

Tracklist:
01. Dismemberment
02. Slime Of Putrescense
03. Despaired Void
04. Mortem



KNIŽNÍ TIPY - Midwichské kukačky - John Wyndham (1994)


Midwichské kukačky - John Wyndham
1994, Paralela 50

Byl jsem tenkrát mladej kluk. Devadesátý léta a tak nějak jsem postupně odrůstal knihám pro děti. Jasně, že jsem miloval řadu KOD. Vinetou, ale spíš Tekumseh, na chalupě máme dodnes celou řadu knih z prérie. Díky mámě a dědovi jsem se ale dostal i ke klasice. Přelouskal jsem povinnou četbu (jo, fakt i Jiráska, kterej mě absolutně nebavil). Pamatuji si to jako dnes. Šel jsem kolem trafiky kousek od Komenského náměstí v Boleslavi. Hned vedle chodila do školy moje první holka. Byl jsem na místě jako vždy dřív a nenápadně si prohlížel nahý slečny v časákách. Rozcapený maminy v Leu, fotky úsměvný, ale znáte to. Zaujal mě sešit formátu A4. KARAVANA. Ještě jsem nevěděl, že se stane mým prokletím a že mě přivede k sci-fi. Vyhrabal jsem v kapse drobné, stará paní v trafice mi nabídla zaručeně pravdivé erotické povídky, ale na ty jsem už neměl peníze. Sedl jsem si na lavičku a za půl hodiny si vůbec nevšiml, že přišla moje holka.

Četl jsem si v hospodě, doma, v autobuse, na brigádě, všude. Bylo tam hodně polských autorů sci-fi. Mimochodem vynikajících (Stanisław Lem, Maciej Kuczyński, Stefan Weinfeld). Byla tam i jedna povídka od Johna Wyndhama ze knihy Sleepers of Mars. Pamatuji si, že vyšla posmrtně (bylo to dopsáno v úvodníku). Pojednávala o vědcích, kteří našli pozůstatky marťanské civilizace. Bylo to pro mě něco úplně nového. Moje fantazie byla rozjitřena a jako vždy v mém životě, vše ostatní šlo stranou. Byl jsem žánrem sci-fi nadšen. Koneckonců, jsem z generace školáků, kteří chtěli být kosmonauty a o výtvarné výchově jsem také lepil raketu z papíru. 

Měl jsem navíc velké štěstí, že jsem měl svoji knihovnici Kláru. Jasně, že měla nejkrásnější prsa ve městě, ale taky spoustu dobrých tipů pro kluky jako já. První na řadě byl John Wyndham a Midwichské kukačky. Knihu jsem slupl během jednoho odpoledne v rohu hospody U Hymrů (jo tenkrát vám nalili pivo, i když jste byli pod zákonem). Druhý den jsem po škole ihned běžel do knihovny. Klára, ta krásná dáma z mých snů, mě zavedla do uličky, na kterou byla tolik hrdá. Ona vlastně může za to, že znám Arthura Ch. Clarka, Isaaca Asimova, Raye Bradburyho, Franka Herberta, George Orwella. Vraťme se ale k Wyndhamovi. Po Midwichských kukačkách jsem zkusil Den Trifidů a na spoustu let byl absolutně ztracen.

Možná proto, že jsem miloval Julese Verna, možná že jsem byl obyčejný kluk, sci-fi jsem si neskutečně oblíbil. V mém okolí nikdo moc nečetl, byl jsem osamocený bojovník. Ale byl to krásný svět nekonečné fantazie. Sranda byla a je, kolik příběhů ze sci-fi knih je dnes realitou. Někdy se v myšlenkách k Midwichským kukačkám vracím. Nápad s malou vesnicí, ve které se narodí spousta divných dětí...někdy mám pocit, že se to děje. Knihy nás, jak je všeobecně známo baví, ale také poučují. Nerad moralizuji, ale současný svět by si zasloužil více čtenářů a méně rádoby chytrých lidí, kteří se musí za každou cenu vyjádřit ke všemu. 

Hele na rovinu, když se podíváte na zprávy (já třeba nekoukám už snad 20 let, ale přesto, občas se nejde vyhnout), nepřipadá vám, že už nás mimozemšťani dávno ovládli? Moudří a zkušení jsou upozaďováni uřvanými tupci. Kde já jsem tohle už četl? Chybí nám nadhled, pokora a mnohým i vědomosti. Ve sci-fi knížkách se dost často zničí lidstvo vlastně samo. Klasiky žánru mám rád dodnes. Midwichské kukačky asi nejsou nelepší knihou autora, ale pro mě mají samozřejmě pořád určitou nostalgickou hodnotu. Nevím proč, ale během pandemie koronaviru mi spousta věcí vrtala hlavou, musel jsem si knížku znovu přečíst. Je v ní spousta zajímavých momentů, které paralelu se současností evokují.

Na závěr si dovolím jednu citaci: "Může si jakýkoli stát, třeba sebetolerantnější, dovolit poskytovat útočiště menšině, jejíž síla stále roste a nad kterou nemá žádnou možnost kontroly? Odpověď, která je nasnadě, je taky záporná."

Asi nemusím nic dodávat. Snad jen, díky že čtete a používáte zdravý rozum. 

---------------------------------------------------------------------------------

V poklidné anglické vísce Midwich se stane cosi neobvyklého: Všichni obyvatelé přijdou o jeden den svého života. Celých 24 hodin prospí. To samozřejmě vzbudí nesmírný ohlas, ale poté, co se do věci vloží vojenská rozvědka, vše pomalu utichá a na místě zůstává pouze několik pozorovatelů. Jejich pozornosti ovšem uniká fakt, že všechny plodné obyvatelky jsou najednou těhotné. A když všechny naráz porodí děti zcela evidentně nelidského původu, mohlo by se zdát, že je pro obyvatele modré planety už pozdě…


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

TWITTER