DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. srpna 2022

Rozhovor - OBSCENE - Death metalová misantropie!

Rozhovor s death metalovou skupinou z  USA - OBSCENE.

Odpovídali Brandon (bicí) a Kyle (zpěv), děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx. 

Ave OBSCENE! Zdravím do katakomb. Nejdříve mi dovol, abych vám vysekl poklonu. Sleduji vaši kapelu již od roku 2017, kdy jste vydali své první EP „Sermon to the Snake“ a patříte dlouhodobě k mým nejoblíbenějším kapelám. U nás v Čechách ale nejste příliš známí, jsme malá země s malou undergroundovou komunitou. Jak jste se vlastně dali dohromady a jak vznikli OBSCENE?

BRANDON - OBSCENE jsme založili v roce 2016. Já, náš bývalý kytarista Ryan Green a Kyle. Ryan a já jsme v té době a roky předtím hráli v techničtější deathmetalové kapele a chtěli jsme dělat něco víc v duchu HM-2, podobně jako kdysi Bloodbath, Dismember a nespočet dalších švédských klasiků. Chtěl jsem něco jiného a nového v této oblasti. S vokálem jsem si vzpomněl na Kyla, protože myslím, že zhruba ve stejné době se zmínil o tom, že by chtěl znovu stát v čele kapely a jeho přítomnost a vystupování jako frontmana se mi vždycky líbilo a má zatraceně dobré hlasivky. Neváhal a souhlasil, že to vyzkouší. Původně jsem měl v zásobě hromadu nápadů na skladby, v podstatě celé demo "Sermon to the Snake" a přibrali jsme našeho dobrého kamaráda a basáka Erika Lunda (nedávno zemřel a navždy nám bude chybět, RIP) a dalšího kamaráda a kytaristu Joshe Kappela. Jamovali jsme skladby, které jsem měl připravené a napsané, odehráli s nimi pár koncertů a po nějaké době musel Ryan ze své pozice odstoupit. V té době jsme také přešli pod Blood Chasm. Pak jsme změnili název, nahráli demokazetu, podepsali smlouvu s Blood Harvest a odehráli ještě pár koncertů, než Erik a Josh museli udělat totéž. Po tom všem jsme přibrali na kytaru Mikea Morgana, se kterým jsem hrál i v té samé již zmíněné technické deathmetalové kapele - a na basu Roye Hayese, který měl za sebou historii ve všech Kyleových starých kapelách a my jsme ho na scéně dobře znali a věděli o jeho tónu a talentu. Od té doby je to nezastavitelný nákladní vlak riffů! Nemůžu být se současným stavem OBSCENE spokojenější. S každým vydaným albem jsme jenom silnější.

KYLE - Ahoj, díky, že jsi s námi od prvního dema! Vždycky je super potkat lidi, kteří nás podporují od začátku.


Letos máte venku novinku „.​.​.​from Dead Horizon to Dead Horizon“, která je opět plná ryzího pravého death metalu. S jakými pocity jste šli do studia? Měli jste třeba nějaký plán, kam a jak se chcete od minulé desky posunout? Osobně mi nová nahrávka přijde víc temnější a zároveň chladnější. Musím přiznat, že atmosféra celého alba si mě doslova podmanila.

BRANDON - Máme rádi čistý a reálný death metal. Proto děláme to, co děláme. Do studia jsme šli v podstatě se stejným záměrem, jaký jsme měli při nahrávání "Inhabitable Dark". Zbraně v plné palbě, žádné kecy, rovnou k věci, syrová stopáž. „Inhabitable“ jsme natočili během jednoho víkendu. U nového alba jsme měli s Noahem zamluvený týden v Mercinary. Trochu víc času na to, abychom s věcmi opravdu experimentovali a ujistili se, že jsme s výsledným produktem maximálně spokojení. Atmosféra je rozhodně temnější a chladnější, o to jsme usilovali. Jsem rád, že se ti líbí!

Pod mixem a masteringem je již tradičně podepsán metalový guru Noah Buchanan. Proč právě on? Osobně se mi jeho rukopis líbí, k vaší hudbě se opravdu hodí. Celkově je zvuk skvělý, připomíná mi desky z devadesátých let, bylo to cílem?

BRANDON - Noaha jsme si vybrali z několika důvodů. Zaprvé jsme chtěli vyzkoušet nové místo, nový zvuk atd. Za druhé, všichni máme rádi Nunslaughter a víme, jak talentovaný ten chlapík je jako muzikant a taky za pultem. Za třetí, Mercinary má původní pult, který se používal ve studiu Morrisound, stejně jako v počátcích Many. Nekonečné množství klasických desek, které nás všechny ovlivnily, vše bylo nahráno, mixováno a masterováno přes tuhle věc. Bylo neskutečné pomýšlet na to, že by se to mohlo podařit i nám. Považoval bych to za jednoznačný prodejní argument, ha!

KYLE - Brandon to všechno vystihl, ale já dodám, že jsme chtěli prověřit potenciál. Nejsme kapela, která by příliš experimentovala nebo vystupovala z řady, takže je pro nás všechny důležité, abychom nevydali dvakrát stejnou desku. To je také důvod, proč jsme kromě kapely samotné na '...From Dead Horizon to Dead Horizon' všichni pracovali s novými lidmi. Myslíme si, že se nám tento risk vyplatil.


Hodně si potrpím i na grafickou stránku CD a vaše obaly jsem si hodně oblíbil. Kdo je autorem příšery na novince „.​.​.​from Dead Horizon to Dead Horizon“ a co má vlastně vyjadřovat? Musel jsem si ihned objednat tričko, motiv se mi opravdu hodně líbí, jen nám prosím prozraď, jak souvisí s hudbou, jak je tematicky navzájem propojený?

KYLE - Při spolupráci s umělci máme rádi spíše spolupráci, než abychom diktovali, co chceme. Skadvaldurovi jsme řekli, ať se klidně vyřádí, že chceme jen revenanta, který prohledává pole plné mrtvol. Poslali jsme mu také nějaké texty a skladby. Taková politika nám dobře posloužila a zatím není důvod tento přístup měnit.

Zajímal by mě proces, jakým vzniká u OBSCENE nová skladba. Jste klasici, co se zavřou do zkušebny a jamují nebo využíváte moderní technologie a posíláte si nápady mezi sebou? Chodíte spolu třeba i na pivo?

BRANDON - Určitě bych řekl, že tradiční. U Mikea zavřeme dveře do sklepa a prostě začneme hrát. Spousta riffů je napsaná a nahraná přes hlasovou poznámku v telefonu a posíláme si je navzájem, ale většinu děláme od začátku. Zdá se, že z náhodných improvizovaných riffů se vždycky vyklube něco skvělého, když jsme do toho zapojeni všichni. Všichni jsme skvělí kamarádi a známe se už léta. Bohužel pracovní a soukromý život nás většinou drží od sebe, dokud si nenajdeme čas na zkoušku a posezení. Poslední turné, které jsme absolvovali s Morta Skuld, bylo to skvělé a naprostý nářez, když jsme mohli být se všemi víc, než jen pár hodin. Už teď mi to chybí.


Všichni členové kapely jsou zároveň členy i jiných smeček. OBSCENE jsou pro vás samozřejmě důležití, ale jak to řešíte, když máte povinnosti u svých domovských skupin? Jsou pro vás OBSCENE klasickou kapelou nebo spíše vedlejším projektem?

BRANDON - OBSCENE je v tuto chvíli naše hlavní kapela a obecně se na ni všichni soustředí. Vedle toho stojím v čele death/doomové kapely Mother of Graves, která se chystá vydat novou desku, což je stejně důležité, ale oběma kapelám se věnuji a vážím si jich stejně.

Když se podívám na Metal Archives, tak počet kapel, ve kterých hrajete nebo jste hráli, je opravdu působivý. Uživí vás ale? Nebo musíte chodit do klasického zaměstnání? A prozradíš nám, v jakých oborech se pohybujete?

BRANDON - Bohužel jsem nikdy nevyužil hudbu jako způsob, jak se finančně zabezpečit. Nikdy jsem nebyl na takové úrovni, abych měl zaplacené účty a nemusel pracovat na směny. Mimo hudbu řídím docela velký distribuční sklad. Celý den zírám na čísla dílů a přijímám/organizuji/odesílám zásoby. Věci pro domácí spotřebiče. Součástky. Je to vyčerpávající, ale udržuje mě to v chodu a také mám dost volna, které mohu využít pro chod kapely.

KYLE - S tím jsem se trochu vnitřně potýkal. Jsem si jistý, že živit se extrémní hudbou je super, ale nejsem si jistý, jestli bych chtěl být v pozici, kdy bych měl pocit, že to *MUSÍM* dělat. Jsem tu, protože chci. A nemyslím si, že je tak těžké si vzít v práci volno, abyste dosáhli svých cílů. Pokud ti tvoje práce nedovolí týden nebo dva volna na turné nebo nahrávání, je to práce na hovno a potřebuješ novou. Taky jsem měl to štěstí a kliku, že mám neuvěřitelně podporující a trpělivou manželku, a nemám problém na chvíli z domu odjet.


Jste staří zkušení psi, kteří hrají po svém. Máte vlastní rukopis, což je věc, na kterou se dnes občas zapomíná. Spousta kapel zní jen jako kopie ostatních. Určitě jste měli nějaké vzory? Kdo tě ovlivnil jako muzikanta a kdo byl tvým vzorem? Kdy a jak si vlastně začal hrát? Co bylo prvním impulsem, že si vzal do ruky nástroj?

BRANDON - Samozřejmě. Vždycky jsem vzhlížel k tvorbě lidí jako Chuck Schuldiner, Dan Swano, Dio, Klaus Meine, spousta dalších ze všech hudebních oblastí a žánrů. Konkrétně u bicích bych jmenoval Davea Lombarda, Peta Sandovala, Vinnyho a Carmina Appice, Scotta Rockenfielda. Všichni jsou fenomenální a navždy nepřekonatelní ve svém hudebním mistrovství a síle. Byl jsem asi čerstvě v pubertě, když jsem se poprvé snažil naučit hrát na kytaru, potom jsem chtěl zkusit bicí a dnes jsme tady. Trvalo několik let, než jsem to vzal opravdu vážně a udělal pokrok, ale časem se to vyplatilo.

KYLE - Na střední škole jsem trochu hrál na kytaru, ale nestál jsem za nic a nikdy mi to nešlo. Co si pamatuju, vždycky jsem byl vášnivým fanouškem undergroundu a extrémní hudby. Do své první kapely jsem se v podstatě proplížil a bylo to hodně pokusů a omylů, než jsem se dostal tam, kde jsem po hlasové stránce. Dávám přednost „mučivějším“ vokálům před standardními guturály (na těch není nic špatného!), takže kluci jako Martin van Drunen, John Tardy, Tomas Lindberg, Killjoy, Marc Grewe, Chris Reifert, Scott Ruth, Tom G. Warrior a Chuck Schuldiner pro mě byli klíčoví. Svou roli hráli i lidé jako Edgy 59 z Burning Witch, Johnny Morrow z Iron Monkey a Blaine Cook z The Accused.


Myslím, že pro každou kapelu je největší odměnou reakce fanoušků. Já mám nejraději menší kluby, ve kterých mají muzikanti i fans k sobě blízko. Jak často vlastně OBSCENE vystupují? Jezdíte třeba turné? Pátral jsem na internetu a příliš živých záznamů z vašeho vystoupení jsem nenašel. Jak to mají tedy OBSCENE s koncerty? Co takhle tour po Evropě s INCANTATION? To by se mi moc líbilo.

BRANDON - Malé kluby jsou vždycky skvělé. Když je zaplníte lidmi, dáte všem pivo, bude to určitě skvělá zábava. Měli jsme turné naplánované na rok 2020 právě v době, kdy vyšla deska „Inhabitable Dark“. To bylo taky v době, kdy Covid zasáhl zemi a všechno se zavřelo. Takže není třeba říkat, že naše plány byly zrušeny. Zrovna jsme si koupili novou dodávku, atd. Předtím jsme odehráli pár lokálních koncertů, pár víkendových turné po středozápadě a to bylo vlastně všechno. Teď, když se všechno zase otevírá, máme v plánu obrazit mnohem víc měst a míst. Od té doby jsme odehráli několik jednorázových koncertů a pár fesťáků. Právě jsme dokončili desetidenní turné s Morta Skuld. Projeli jsme Missouri, Oklahomu, 4 dny po celém Texasu, Louisianu, Tennessee, Kentucky a Ohio. Bylo to skvělé. Rád bych s kapelou udělal něco podobného mimo tuhle zemi! Určitě se o tom bavíme a zdá se, že nová deska přináší spoustu nových možností.

KYLE- Kurva, turné s INCANTATION by byl splněný sen! Doufáme, že se příští rok dostaneme za oceán a do té doby navštívíme i jedno z amerických pobřeží, ne-li obě.

Vždycky mě zajímalo, co vlastně poslouchají muzikanti za muziku. Máš nějaká alba, ke kterým se rád a často vracíš? A co nějaké novinky z posledních let? Zaujalo tě něco natolik, aby sis koupil CD?

BRANDON - Záleží na náladě! Mám tu docela velkou sbírku desek, kazet a CD od death metalu, přes doom, heavy metal, black metal, klasický rock, až po hair/glam/shred. Beru si vlivy z mnoha různých žánrů a všechny je spojuji do toho, co dělám. Snažím se ze všech sil držet krok s novými kapelami a deskami, ale člověče, těch kapel už je tolik, že mě to trochu zahlcuje. Není to nutně špatně, ale nakonec se obecně držím hodně starších věcí!

KYLE- Snažím se udržovat rovnováhu mezi novým a starým. Nikdo z nás neposlouchá výhradně death metal, ale očividně máme přehled. Dám vám starý dobrý playlist: Holy Moses-Finished With The Dogs, Lucifer’s Hammer - The Burning Church, Samhain - November Coming Fire, Cerebral Rot - Excretion of Mortality, Phobophilic - Undimensioned Identites, Deep Purple - In Rock, Witch Vomit - Abhorrent Rapture, Satyricon - Dark Medieval Times, Wraith - Undo the Chains, Apostle of Solitude - Until the Darkness Goes.


Death metal je můj nejoblíbenější hudební styl. Fascinuje mě na něm hlavně temnota, takový ten prašivý odér ze starých hrobů. Pak také síla a tlak. Když si poslechnu dobrou desku, tak jsem doslova nabitý energií. Co znamená pro tebe? Jak ovlivňuje tvůj život, náhled na svět, jak jej vnímáš ty jako tvůrce?

BRANDON - Death metal mi bude vždy blízký. Je to syrovost, síla, hněv, hrůza, makabróznost, intenzita, rychlost, nahromaděná agrese, která se uvolňuje a projevuje prostřednictvím spalujících riffů, maniakálního vokálu a burácejících bicích. Upřímně řečeno, nevím, co bych si bez toho počal. Je to ten nejlepší ventil, jaký existuje.

KYLE- Musíš zachytit tu atmosféru a náladu. Jakmile to poznáš, tak to víš. Chci říct, že "prehistorické riffy a blast beaty" jsou super, ale death metal je trochu víc než to. Na druhou stranu si nemyslím, že onanistické hraní a soutěže o to, jak rychle kdo dokáže zahrát gravity blast, něco znamenají. Chceme slyšet skladby, ze kterých lze něco cítit.

Děkuji moc za rozhovor! Přeji nejen nové desce „.​.​.​from Dead Horizon to Dead Horizon“, ale i celým OBSCENE hodně úspěchů. Jdu si album znovu pustit! Je totiž opravdu skvělé. Ať se vám daří i v osobních životech.

KYLE- Díky, Jakube! Vážíme si podpory. Jen tak dál! OUGH

středa 3. srpna 2022

Recenze/review - WEREWOLVES - From the Cave to the Grave (2022)


WEREWOLVES - From the Cave to the Grave
CD 2022, Prosthetic Records

for english please scroll down

Někdy stačí jít po stopách. Sledovat krvavé šmouhy, nahlédnout do zlých snů. Každý máme svoji temnou stránku a není zase tak těžké ji nechat vyplout na povrch. Tentokrát mě mé kroky zavedly daleko za město, na místa, o kterých se mluví vždy jen ve špatném. Prokletý dům, plný přízraků. Otevřu dveře a ucítím čiré zlo. Je otisknuté do zdí, žaluje a láká mě na svoji stranu. Chladné místnosti, červené kapky, rozstříknuté po podlaze. První přízrak přijde během několika okamžiků.

Stačí si pustit novou desku australských maniaků WEREWOLVES. O těch jsem již jednou psal a máme s nimi i rozhovor (odkazy dole pod článkem). Zaujali mě svým přístupem i schopností napsat absolutně nihilistické skladby. Letos jsou znovu zpět, aby nám vyprávěli své příběhy o absolutní tmě. Vítejte v pekle!


Při poslechu si připadám jako už bych byl dávno pohřbený, znovu exhumovaný a teď ležím ve staré pitevně a řežou do mě ostrým skalpelem. Další rána, další riff, další úder bicích. Vše je hrozně návykové, špinavé, hnusné, nelidské. Zároveň ale velmi propracované a skvěle složené. Tahle parta démonů moc dobře ví, o čem je death metal, black, thrash, ale i grind. S ničím se nepářou, přesto nejsou monotónní. Vše je zabalené ve zpuchřelých pavučinách, které vám shoří v rukou. Pokud jste fanoušci kapel jako PESTILENCE, PSYCROPTIC, HATE ETERNAL, AKERCOCKE, USUSRPER, neváhejte ani chvilku. Přidejte volume, zavřete se do sklepa a nasávejte všemi póry svého těla plesnivinu. "From the Cave to the Grave" je deskou, která má neuvěřitelný tlak, nakumulovaný vztek, touhu vám vytrhnout vnitřnosti z těla. Věřte svým pradávným instinktům lovce a jděte rovnou za kořistí. Ano, dávám si novinku do uší rád a často, vracím se k ní a pořád jsem fascinován. Pro mě osobně se jedná vlastně o dokonalý zážitek po všech stránkách. Australané dokázali do své hudby propašovat nejen skvělé řemeslo, ale také pořádnou porci talentu. Budete mít pocit, že vás někdo neustále sleduje. Možná drží v ruce nůž a vy už brzy přejdete na druhou stranu. Tahle nahrávka vám bude skvělým průvodcem. Zničující, temný, maniakální black death metal s příchutí absolutního nihilismu! 


Asphyx says:

Sometimes you just have to follow the trail. Follow the bloodstains, look into bad dreams. We all have a dark side, and it's not that hard to let it come out. This time my steps took me far out of town, to places that are always spoken of in bad terms. A cursed house, full of ghosts. I open the door and smell pure evil. It's imprinted on the walls, it's accusing and beckoning me to its side. Cold rooms, red drops splashed on the floor. The first phantom arrives within moments.

Just listen to the new album by Australian maniacs WEREWOLVES. I've already written about them once and we have an interview with them (links below the article). I was intrigued by their approach and their ability to write absolutely nihilistic songs. This year they are back again to tell us their tales of absolute darkness. Welcome to hell!


Listening to it, I feel like I've been buried long ago, exhumed again, and now I'm lying in an old autopsy room, being cut with a sharp scalpel. Another hit, another riff, another drum beat. It's all very addictive, dirty, nasty, inhuman. But at the same time very sophisticated and well composed. This bunch of demons know very well what death metal, black, thrash, and grind is all about. They don't fight with anything, yet they are not monotonous. Everything is wrapped up in rotten cobwebs that will burn in your hands. If you're a fan of bands like PESTILENCE, PSYCROPTIC, HATE ETERNAL, AKERCOCKE, USUSRPER, don't hesitate a moment. Turn up the volume, lock yourself in the basement and suck the mould through every pore of your body. "From the Cave to the Grave" is a record that has incredible pressure, accumulated rage, the desire to rip your guts out. Trust your ancient hunter instincts and go straight for the prey. Yes, I put the new album in my ears happily and often, I keep coming back to it and I'm still fascinated. For me personally, it is actually a perfect experience in every way. The Aussies have managed to smuggle not only great craft into their music, but also a good portion of talent. You will feel like someone is constantly watching you. Maybe they're holding a knife and you're about to cross over to the other side. This record will be a great guide for you. Devastating, dark, maniacal black death metal with a taste of absolute nihilism!


Tracklist:
01. Self-Help Book-Burning
02. We Are Better Than You
03. All The Better To Eat You With
04. Crushing Heaven's Mandate
05. Harvest Of The Skulls
06. Oedipus Tyrannus
07. Nuclear Family Holocaust
08. Pride And Extreme Prejudice
09. Watch Your Mouth



Info - Father Befouled (us) + Encoffination (us) + Sněť (cz) - PÁTEK 26. SRPNA 2022 v 19:00 Praha - Underdogs'



Father Befouled (us) + Encoffination (us) + Sněť (cz)

PÁTEK 26. SRPNA 2022 V 19:00 Praha - Underdogs'


První zastávka "European Deliverance" tour, která končí na kodaňském Killtown Death Festu! Odpornej a temnej death metal! Dvě kapely, tvořené stejnými členy promění Underdogs' v bezbožný místo, plné beznaděje a chorobných melodií. Obě kapely neúnavně tyranizují boha už víc než dekádu a vypadá to, že s tím jen tak nehodlají přestat, sláva Mcenteemu! Na tour jim bude sekundovat česká Sněť, která terorizuje úplně každýho v čechách.

Father Befouled (nás)



Father Befouled vznikli v roce 2006 a hrají bezbožný a pustý death metal. Poté, co několik demo skladeb na internetu vzbudilo zájem, vyšlo v roce 2008 EP "Profano ad Regnum" a kapela začala hrát regionální koncerty v USA. Rychle následovalo plnohodnotné album "Obscurus Nex Cultus" a po dalších koncertech a několika split vydáních podepsala kapela smlouvu s Relapse Records, kde v roce 2010 vyšlo album "Morbid Destitution of Covenant". Kapela se na pár let odmlčela, než v roce 2012 zahrála na zahajovacím festivalu Martyrdoom v New Yorku, což se shodovalo s vydáním jejich třetího plnohodnotného alba "Revulsion of Seraphic Grace" u Dark Descent Records. V roce 2015 vyšlo album "Enthroning Desolation" - kompilace demosnímků, splitů, živých a raritních skladeb - a krátké turné po východním pobřeží. V roce 2017 byla kapela headlinerem festivalu Blood of the Wolf v Lexingtonu v Kentucky a také vystoupila na Maryland Deathfestu u příležitosti vydání čtvrtého alba "Desolate Gods". V květnu 2019 kapela vyrazila na své první evropské turné, vydala EP "Holy Rotten Blood" a zakončila ho vystoupením na nizozemském Deathfestu.

V roce 2022 vyjde jejich páté album "Crowned in Veneficum", devítipísňový chvalozpěv na jedovaté vytržení death metalu a nesvaté rouhání. V roce 2022 se chystá evropské turné se zastávkou na již dvakrát odloženém Killtown Deathfestu v dánské Kodani.

Encoffination (us)



Encoffination vznikli v roce 2009, aby se pustili do nejtemnějšího deathového doomu... aby se doslova plazili agonickými akordy a deathovými měchy. Tahle dvoučlenná zeména čistého sonického deathu vydala za posledních 10 let čtyři alba, různé splity, 7", kompilace a MLP. Jejich nejnovější album "We Proclaim Your Death, O' Lord" z roku 2019 představuje kapelu v její nejhlasitější a nejodvázanější podobě - čistý zvukový útok trýznivé deathové agónie. Kapelu založili Justin z kolegů deathmetalistů Father Befouled a Wayne z Decrepitaph a má za sebou úspěšná vystoupení po celém jihovýchodním a východním pobřeží, v roce 2017 se umístila na Blood Of The Wolf a Maryland Deathfest. Po téměř deseti letech společného působení se Wayne v roce 2018 stáhl z koncertních povinností a za bicí usedl Amos Rifkin (Death of Kings, Deceased, Father Befouled).

Po velmi úspěšném, i když krátkém evropském tažení v květnu 2019 s Father Befouled, Krypts a Jupiterian se kapela vrátila domů a do konce roku 2019 odehrála pouze jeden koncert jako support FaithXtractor na jednorázové akci v Atlantě. V pandemické éře se kapela příliš nepředvedla. V roce 2022 vychází splitko s kolegy z death/doomové formace Rotting Kingdom na Selfmadegod Records. "Wretched Enigma of Salvation" jsou dvě nové dlouhé skladby od obou kapel, přičemž ta od Encoffination je studiovým debutem turné bubeníka Amose Rifkina.

Ačkoli se jedná o kapelu, která nejezdí na turné často, vybírá si své živé útoky moudře, aby srovnala publikum a nechala ho chtít víc. Encoffination jsou opět připraveni vylézt ze svých zapáchajících hrobů.

Sněť (cz)

Sněť je pětičlenná kapela z Prahy.

Kapela se zaměřuje na hnusný, punkový, ale i těžký a doomový druh death metalu, který naživo prezentuje s plnou vášní a hlavně energií.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

úterý 2. srpna 2022

Interview - MISGIVINGS - A barbaric, savage, diabolical death metal curse!


Interview with death metal band from France - MISGIVINGS.

Answered Stéfan Baillot (guitar), thank you!

Translated Duzl, thank you!

Questions prepared Jakub Asphyx.

Recenze/review - MISGIVINGS - Misgivings (2022):

Ave MISGIVINGS! I am listening to your new album „Misgivings“ and I have the perceptive feeling that I am at an evil black mass. You play black death metal and this is your only first full length album. Can you tell us how the new recording was made and in what direction did you want to move from the great previous demos? Did you want to be even faster, darker, more evil?

Hail Deadly storm,

Of course, our desire was to surpass our demos whether in terms of speed of execution, atmosphere but more important, the production had to be much higher than our previous recordings. And we put everything on our side to achieve it. Darker and more powerful was the main focus.


You know what hit me into the face? Sound of this new record, It's organic, rainy, the album has a black spark. Nowadays, between overwhelmed and compressed formats it is literally refreshing. This is what I think is true hell! Please tell me where and how did you recorded? How did you get that sound? How was your cooperation with Olivier Jobin?

Thanks. Today digital sound has totally polluted extreme metal! Often providing the same sound in studios that sterilize the essence and the feeling of the bands...

We recorded the drums and did the final mix with Olivier Jobin who is a longtime friend. We knew he had an old analog table and what we were looking. Then we have made the sound recordings ourselves in our homemade studio. Guitar, bass and vokills.

And finally, the mastering made by Raph Henry from Heldscalla studio who perfectly balanced this natural side remembering the glorious years of death metal that we all love.

I'm the kind of old school fan who approaches music by buying a CD and a T-shirt when he likes the album. I have to say that the motif on the cover of this year's album is really good. That's how I imagine real hell. Can you tell us how you chose the motif, who's signed and how it relates to music?

Chris “Thorncross” Moyen handled the front cover. I often collaborated with him, and I had a very precise idea... Old-fashioned black and white. And most important, elements that would correspond completely to the music! Demon, serpents, pentagram, and demonic elements. The result was up to our expectations.


When I look at your line-up, you're a band that is made up of experienced musicians. Playing in packs like RITUALIZATION, IMPUREZA. How do you create new music? What about the process of creation new material? Do you have any problems - after all, experience is sometimes an obstacle. You know - ego etc.

There is no ego between us. We are longtime friends and brothers! Humility and simplicity reign within this group. A lot of titles had been written for a long time! We rearranged them to have a much more powerful rendering. We worked a lot to deliver a pure violent and powerful death metal album.

For me, American's death metal school has always been associated with a certain darkness. When I was young, I was fascinated by references to Satanism, the filth, the rot that smelled of your bands. How do you explain that Florida is the cradle of so many great dark bands? After all, you have a pleasant climate, I would expect something more "cheerful". How did you get into this style?

We are all over 40 years old in Misgivings. The US death of the 1990s impressed us all with the quality and especially the identity of each band! The aura that emanated from this era with this surge of blasphemy and fight against religions was a real shock for many of us. Their technique was absolutely terrifying and no one could compete with such a level of dexterity... Also, we will mention South American bands such as the Brazilian scene and of course legends like Mortem and other warriors of that time.


Let stay in the past. I wonder how it was like in France in the 1990s when it comes about music. Do you like to remember that time? How did you get to music and who was your idols? What about the scene then? Please tell us....

It was a magical time! Without constraints or responsibilities. We were young and carefree and our only goal was to make music and party with our friends. We all had a similar journey starting with heavy metal with bands like Wasp, Accept or Iron maiden. And then we discovered speed, thrash and extreme metal.

In your lyrics you often mention Satanism, darkness, many of them have strictly anti-Christian themes. Of course it belongs to death metal and I like it, but I would be interested in the origin of the lyrics. How were the lyrics for the new album created? Why Satanism and the Devil?

Satanism, demonology, black magic and the eradication of humanity are essential themes in Black/death metal! It was out of the question for us to talk about politics or social issues because that doesn't interest us. Only blasphemy and the fight against religious enslavement have their place in Misgivings.


In the history of metal, many bands have been banned because they shocked, had different opinions from the majority society, and in the France, where Christians are in a strong position, you must have met this. Did you ever problems? Nowadays, in the Internet age is so easy to condemn someone immediately, just create a fake news and then destroy him.

We’ve never had any problems with our anti-religious language or our music. Today the only concerns that the bands encounter here are often social and racial because some politicized small groups confuse everything... While it is only a question of contempt for humans and their excesses.

As musicians you have been in several bands since the 90s, you are experienced composers, you have recorded many great albums. Have you had to change your approach to music in any way thanks to new technologies? Thanks to the internet the world is completely different, bands have to approach everything in a completely different way. How do you perceive these changes?

No changes. Of course, internet is an important part of promoting a band. But it is not an end, just a tool that is used today by the greatest number knowing that we come from a time when there was neither computer nor telephone. We were just spreading the word and distributing flyers.


What about MISGIVINGS and gigs? I noticed you don't get out so often. Do you like the tour over the Europe? I could imagine you alongside such POSSESSED, DEICIDE, as they come to us quite often.

We were waiting for the album release to consider things seriously in terms of gigs. No question of doing things by halves by accepting a tour too quickly. Of course playing alongside Deicide or Possessed would be an ultimate consecration!

What does death metal, black metal mean to you? How would you define it and how do you perceive these styles as an experienced musician? I do not want you to describe the technique of playing, I would rather be interested in your gaze, feelings, transmitted energy etc. Try to be a philosopher for a while.

A quiet complex question. In my opinion black and death metal must respect a certain ideology!

There are a multitude of bands that believe in nothing. Just play as fast as possible with the latest techniques acquired on youtube and the best production in sterile and overpriced studios. But the very essence of this style is to have deep beliefs in order to communicate this devastating energy. The technology doesn't matter. The blood must be boiling in your veins. Hate, anger and a total disregard for this world can lead you to the left path...


When I was a young guy and I started with metal in the 1990s, France and your scene fascinated me (I adore and admire MERCYLESS!). Actually, it still fascinates me. How does your scene, clubs, concerts, festivals work today? What about the fans? Are they buying T-shirts, CDs, and supporting bands?

There are less venues and clubs than before, but the French scene is doing well. The elders are still there as powerful as before. There weren't many of them back then! Only Massacra, Agressor, Mercyless and Loudblast were present in terms of death metal. There are plenty of quality bands with us now: Venefixion, Sepulcre, Fall of seraph and so many others. There is a real revival!

And a great support between us... French hell awaits

Thank you very much for the interview. I really appreciate you taking the time for our web-zine. I wish your whole band a lot of hell inspiration, sold out media and enthusiastic fans. Good luck in your personal life. I hope to see you live ...

Hail and Kill Deadly strom. Thanks for hellish support and hope to see you soon maniacs. AMSG


Rozhovor - MISGIVINGS - Barbarské, divoké, ďábelské death metalové prokletí!

Rozhovor s death metalovou skupinou z Francie - MISGIVINGS.

Odpovídal Stéfan Baillot (kytara), děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Recenze/review - MISGIVINGS - Misgivings (2022):

Ave MISGIVINGS! Právě poslouchám vaši novinku „Misgivings“ a mám neodbytný pocit, že jsem na zlé černé mši. Hrajete black death metal a jedná se o vaše teprve první dlouhohrající album. Prozradíš nám, jak nová nahrávka vznikala a jakým směrem jste se chtěli posunout od vynikající předchozích demonahrávek? Chtěl jste být ještě víc rychlejší, temnější, ďábelštější?

Zdravím Deadly Storm, samozřejmě jsme chtěli překonat naše demo nahrávky, ať už co se týče rychlosti provedení, atmosféry, ale hlavně produkce musela být mnohem lepší než u našich předchozích nahrávek. A dali jsme si záležet, abychom toho dosáhli. Temnější a silnější, to bylo naše hlavní zaměření.


Víš, co mě ihned doslova praštilo do obličeje? Zvuk na nové nahrávce. Je organický, prašivý, album má v sobě černou jiskru. V dnešní době přeřvaných a komprimovaných formátů je doslova osvěžením. Podle mě takhle zní pravé peklo! Prozraď mi prosím, kde a jak jste nahrávali? Jak jste takového zvuku dosáhli? Jak se vám s Olivierem Jobinem spolupracovalo?

Děkuji. Digitální zvuk dnes totálně zamořil extrémní metal! Často dostanete stejný zvuk ve studiích, která sterilizují podstatu a feeling kapel. Bicí jsme nahráli a finální mix jsme dělali s Olivierem Jobinem, který je náš dlouholetý kamarád. Věděli jsme, že má starý analogový pult a to, co jsme hledali. Zvukové nahrávky jsme pak pořídili sami v našem domácím studiu. Kytara, basa a vokály. A nakonec mastering, který provedl Raph Henry ze studia Heldscalla, který dokonale vyvážil tuto organickou stránku připomínající slavné doby death metalu, který všichni milujeme.

Jsem přesně tím druhem fanouška ze staré školy, který přistupuje k hudbě tak, že když se mu album líbí, tak si kupuje CD i tričko. Musím říct, že motiv na obalu letošního alba je opravdu povedený. Takhle nějak si představuji opravdové peklo. Prozradíš nám, jak jste motiv vybírali, kdo je pod ním podepsán a jakým způsobem souvisí s muzikou?

O obal se postaral Chris "Thorncross" Moyen. Často jsem s ním spolupracoval a měl jsem velmi přesnou představu.. Staromódní černobílá. A hlavně prvky, které by zcela korespondovaly s hudbou! Démon, hadi, pentagram a ďábelské prvky. Výsledek splnil naše očekávání.


Když se podívám na vaši sestavu, tak jste kapelou, která je tvořena samými zkušenými muzikanty. Hrajete ve smečkách jako RITUALIZATION, IMPUREZA. Jak vlastně tvoříte novou hudbu? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Nemáte problém s tím, se dohodnout? Přeci jen, zkušenosti bývají občas překážkou. Znáš to, ego a tak.

Není mezi námi žádné ego. Jsme dlouholetí přátelé a bratři! V této kapele vládne pokora a jednoduchost. Spoustu skladeb jsme psali dlouho! Přeskupili jsme je tak, aby měly mnohem silnější ztvárnění. Hodně jsme pracovali na tom, abychom přinesli čistě brutální a silné deathmetalové album.

Pro mě byla americká death metalová škola vždycky spojená s určitou temnotou. Už jako mladého mě kdysi fascinovaly odkazy na satanismus, taková ta špína, hniloba, která byla z tvorby vašich kapel cítit. Čím si to vysvětluješ, že zrovna Florida je kolébkou tolika skvělých temných smeček? Jak jste se dostali zrovna k tomuto stylu?

Všem nám je v Misgivings více než 40 let. Americký death metal devadesátých let nás všechny ohromil kvalitou a hlavně osobitostí jednotlivých kapel! Aura, která z této éry vyzařovala s přívalem rouhačství a boje proti náboženství, byla pro mnohé z nás skutečným šokem. Jejich technika byla naprosto šílená a nikdo nemohl konkurovat takové úrovni zručnosti... Také pojďme zmínit jihoamerické kapel a brazilskou scénu, a samozřejmě legendy jako Mortem a další bojovníky té doby.


Zůstaňme ještě v minulosti. Zajímalo by mě, jaké to vlastně bylo v devadesátých letech na Francii, co se týká muziky? Vzpomínáš na tu dobu rád? Jak si se k hudbě dostal a kdo byl tvým vzorem? Co tehdejší scéna, jaká byla? Zavzpomínej prosím.

Byly to skvělé časy! Bez omezení a povinností. Byli jsme mladí a bezstarostní a naším jediným cílem bylo dělat hudbu a pařit s přáteli. Všichni jsme měli podobnou cestu, která začínala heavy metalem s kapelami jako WASP, Accept nebo Iron Maiden. A pak jsme objevili speed, thrash a extrémní metal.

Ve vašich textech často zmiňujete satanismus, temnotu, spousta z nich má vyloženě antikřesťanská témata. K death metalu to samozřejmě patří a líbí se mi to, ale mě by zajímal původ a vznik textů. Jak vznikaly texty k novému albu? Proč vlastně satanismus a ďábel?

Satanismus, démonologie, černá magie a vyhlazení lidstva jsou zásadními tématy black/death metalu! Nepřicházelo v úvahu, abychom se bavili o politice nebo sociálních otázkách, protože to nás nezajímá. V Misgivings má své místo pouze rouhání a boj proti náboženskému zotročení.


V historii metalu došlo již mnohokrát k tomu, že byly některé kapely zakazovány, protože šokovaly, měly odlišné názory od většinové společnosti a ve Francii, kde mají křesťané silnou pozici, jste se s tím museli určitě někdy setkat. Měli jste někdy problémy? V dnešní době internetu je hrozně jednoduché někoho ihned odsoudit, vypustit fámu, zničit ho.

Nikdy jsme neměli žádné problémy s naším protináboženským jazykem ani s naší hudbou. Jediné obavy, se kterými se tu dnes kapely setkávají, jsou často sociální a rasové, protože některé zpolitizované malé skupiny všechno směšují. Přitom jde jen o pohrdání lidmi a jejich excesy.

Jako muzikanti jste od devadesátých let prošli několika kapelami, jste zkušenými skladateli, nahráli jste spoustu skvělých alb. Museli jste se nějak změnit ve svém přístupu k hudbě díky novým technologiím? Díky internetu je svět zcela jiný, skupiny musí ke všemu přistupovat úplně jinak. Jak vnímáš tyto změny ty?

Žádné změny. Internet je samozřejmě důležitou součástí propagace kapely. Ale není to cíl, jen nástroj, který dnes používá co největší počet lidí s vědomím, že pocházíme z doby, kdy neexistoval ani počítač, ani telefon. Prostě jsme jen šířili informace slovem a rozdávali letáky.


Jak jsou na tom MISGIVINGS s koncerty? Koukal jsem, že zase tolik často nikde nevystupujete. Neláká vás třeba tour po Evropě? Dovedl bych si vás představit po boku třeba takových POSSESSED, DEICIDE, ti k nám jezdí poměrně často.

Čekali jsme na vydání alba, abychom mohli vážně uvažovat o koncertech. Nešlo o to dělat věci napůl a vyrazit na turné příliš rychle. Samozřejmě hrát po boku Deicide nebo Possessed by bylo ultimátní zadostiučinění!

Co pro tebe znamená death metal, black metal? Jak bys jej definoval a jak tyto styly vnímáš ty, jako zkušený muzikant? Nechci po tobě popis techniky hraní, spíš by mě zajímal tvůj pohled, pocity, předaná energie a podobně. Zkus být na chvilku filozofem.

Docela složitá otázka. Podle mého názoru musí black a death metal respektovat určitou ideologii! Existuje spousta kapel, které nevěří v nic. Jen hrají co nejrychleji s nejnovějšími technikami naučených z youtube a nejlepší produkcí ve sterilních a předražených studiích. Ale podstatou tohoto stylu je hluboké přesvědčení, aby bylo možné předat tuto zničující energii. Na technice nezáleží. V žilách vám musí vřít krev. Nenávist, hněv a naprostá neúcta k tomuto světu vás může přivést na “levou cestu...”


Když jsem byl mladý kluk a v devadesátých letech jsem s metalem začínal, tam mě Francie a vaše scéna neskutečně fascinovala (miluji MERCYLESS!). Vlastně mi to zůstalo dodnes. Jak funguje vaše scéna, kluby, koncerty, festivaly v současnosti? Co fanoušci? Kupují třeba trička, CD, podporují kapely?

Míst a klubů je méně než dříve, ale francouzské scéně se daří. Starší kapely jsou tam pořád stejně silné jako dřív. Tehdy jich moc nebylo! Co se týče death metalu, byli tu jen Massacra, Agressor, Mercyless a Loudblast. Teď je u nás spousta kvalitních kapel: Venefixion, Sepulcre, Fall of Seraph a mnoho dalších. Nastává skutečné oživení! A kapely se navzájem podporují... Francouzské peklo čeká!

Děkuji ti moc za rozhovor. Opravdu si vážím toho, že sis pro naše stránky našel čas. Přeji celé vaší kapele hodně pekelné inspirace, prodaných nosičů a nadšených fanoušků. Ať se vám daří i v osobním životě. Doufám, že vás někdy uvidím i naživo.

“Hail and Kill” Deadly Storm. Díky za pekelnou podporu a doufám, že se brzy uvidíme, maniaci. AMSG

pondělí 1. srpna 2022

Recenze/review - MASSACRE - Mythos (2022)


MASSACRE - Mythos
EP 2022, Nuclear Blast

for english please scroll down

Zlo se začalo zase rozpínat všude kolem. Jako popínavá rostlina. Žhne a pálí, krmí se lidskou nenávistí. Bestie roste každým naším temným činem. Je uloženo hluboko v našich myslích. Stačí jej jen probudit. Pomocí starých modliteb, pradávných mýtů, které se vrací v čase a s krutou pravidelností. Sedím hluboko pod zemí a slyším ozvěny ze záhrobí. Cítím pach smrti. První tón nového EP legendárních a znovu probuzených MASSACRE. Tma se dala do pohybu. 

Přiznám se, že jsem měl trošku strach, v jakém stavu a formě se kapela vrátí. Po předchozí skvělé desce "Resurgence" ale vím, že jsou silnější než kdy dřív (recenze a rozhovor jsou odkazovány dole pod článkem). I novinka sype podobným způsobem. Ošklivě, old schoolově, poctivě. Jak to jenom MASSACRE umí. 


Na kapele je znát a slyšet, jak je zase baví hrát. Jak nám chtějí vyrvat vnitřnosti z těla, navěky nás proklít a zahrabat hluboko pod zem. A to všechno za pomocí klasického, hrubého a surového smrtícího kovu. Všemu vévodí jako vždy maniakální hlas Kama Leeho. Zvuk, obal, riffy, bicí, to vše je podřízené jedinému. Abyste skočili po hlavě do špinavé stoky pod vaším městem. Někde tam je totiž vstup do podzemí. MASSACRE to moc dobře vědí. Museli zde, v absolutním undergroundu, totiž novinku nahrávat. Skladby jsou ulepené slizem a smrdí sírou. Přesně v této formě mám tenhle styl nejraději. Vím sice moc dobře, že se nejedná o nic nového, ale jsem spokojen. Jsem moc rád, že pánové zůstali věrni svým postupům. Jsou pro mě jistotou, přízrakem ze starých dobrých časů, kdy ještě mělo zlo své jasné jméno. Některé momenty evokují i thrash metalové legendy a odkazují na ně vskutku elegantně. Vše je ve vzájemné symbióze, sedí na svých místech. Jsem opravdu zavřen v podzemí a čekám, až mě pohltí temné síly. Známé snad jen z pergamenů napsaných ještě lidskou krví. Přidávám volume, podupávám si nohou a mraky začínají být nízko. Už to nebude dlouho trvat a náš druh zanikne. Stačí se podívat, co se děje všude kolem. Tolik strachu, tolik bolesti. A nad tím vším stojí rozkročení MASSACRE. Prašivý death metal s ďábelskou tváří!


Asphyx says:

Evil began to spread all around again. Like a climbing plant. It glows and burns, feeding on human hatred. The beast grows with our every dark deed. It's lodged deep in our minds. All we have to do is awaken it. With old prayers, ancient myths that go back in time and with cruel regularity. I sit deep underground and hear echoes from beyond the grave. I can smell death. The first note of the new EP from the legendary and reawakened MASSACRE. The darkness has set in motion.

I admit I was a little worried about the state and form the band would return in. But after the previous great record "Resurgence" I know they are stronger than ever (review and interview linked at the bottom of the article). Even the new one is gushing in a similar way. Ugly, old school, honest. As only MASSACRE can do.


You can see and hear the band enjoying playing again. How they want to rip our guts out, curse us forever and bury us deep underground. And all this with the help of classic, crude and brutal death metal. The maniacal voice of Kam Lee dominates the proceedings as always. The sound, the cover, the riffs, the drums, it's all subservient to one thing. To jump head-first into the filthy sewer beneath your city. Because somewhere in there is the entrance to the underground. MASSACRE know this very well. They had to record the new album here, in the absolute underground. The songs are slick with slime and smell of sulphur. That's the way I like it best. I know very well that it's nothing new, but I'm satisfied. I'm very glad the gentlemen stayed true to their ways. They are a certainty for me, a ghost from the good old days when evil still had a clear name. Some moments evoke even thrash metal legends and refer to them in a really elegant way. Everything is in symbiosis with each other, it fits in its place. I'm really locked in the underground, waiting for the dark forces to consume me. Known perhaps only from parchments still written in human blood. I turn up the volume, stamp my foot, and the clouds begin to get low. It won't be long now before our species is extinct. Just look at what's happening all around us. So much fear, so much pain. And above it all, the MASSACRE is standing. Dusty death metal with the face of the devil!



about MASSACRE on DEADLY STORM ZINE:

Recenze/review - MASSACRE - Resurgence (2021)




Tracklist:
01. Behind The Serpent's Curse (Feat. Anders Odden Of Cadaver)
02. The Dunwich Horror
03. The Mythos That Lovecraft Built
04. The Thing On The Doorstep

MASSACRE is:
KAM LEE (Vocals)
MICHAEL BORDERS (Bass)

Studio line up:
Rogga Johansson (Guitars)
Jonny Pettersson (Guitars)
Scott Fairfax (Lead Guitars)
Brynjar Helgetun (Drums)




neděle 31. července 2022

Recenze/review - TEMPLE OF WORMS - Liber de Morbis (2022)


TEMPLE OF WORMS - Liber de Morbis
CD 2022, Great Dane Records

for english please scroll down

Řez vedl od shora dolů. Skalpel byl ostrý a ušpiněný od krve v podstatě ihned. Z tepny vystříkla černo červená tekutina, která se už dlouho vařila v těle. Hluboko ve sklepě, v místech, kam se každý bojí vstoupit, si udělal svoji mučírnu. Moc dobře ví, že jej všichni odsoudí. Jenže, je zde pověstné jenže. Nebyl jen dalším z pomatených andělů pomsty. Přesně věděl, co dělá. Kdysi dávno ublížil jeho blízkým a zničil mu celý život. Teď bude trpět. Odlesk v očích znamenal jediné. Žádné slitování.

Někdy je opravdu zajímavé, co mě napadá, když poslouchám nějakou muziku. TEMPLE OF WORMS jsou poctivou death metalovou kapelou z Francie, která ctí bezezbytku pořádky stylu. Přidává kus sebe samého, ale základ je jasný - pravé nefalšované a mrtvolné peklo. 


V dnešní době se člověk neubrání srovnání a tak mohu s klidem potvrdit, že pánové si berou to nejlepší z kapel jako SADISTIC INTENT, ABHORRENCE, FUNEBRE, DERKETA, ROTTREVORE, AUTOPSY, REPULSION. Brutalita, řemeslná zručnost, žádné slitování. Kapela nezná žádné kompromisy a vy si tak můžete vychutnat album, které pálí jako rozžhavení železo. Jedná se o první dlouhohrající nahrávku, ale není to vůbec znát. Líbí se mi vlastně všechno - parádní obal navrhl Nostra de MALEPESTE a o prašivý zvuk se postaral mistr Nattewolf of BLIGHTMASS. Posluchač dostane kompletní dílo po všech stránkách. Opravdu si připadám, jako zavřený ve staré kobce, přikovaný ke zdi. Riffy mi odtrhávají maso od kostí, mozek se vaří ve vlastní šťávě. Všechny kosti v těle jsou polámány tlakem, který je z alba cítit. TEMPLE OF WORMS jsou jako démoni ze starých časů, kteří se vrátili, aby nás spálili černým plamenem. Musím kapele vyseknout poklonu. Vůbec jsem je neznal a již po několika setkáních se stali mými velmi častými návštěvníky v přehrávači. Smrt si nevybírá a nedá nikomu nic zadarmo. Cítím, že se otevírají staré rány, způsobené kdysi nabroušeným skalpelem. "Liber de Morbis" se opravdu povedlo! Stará, prašivá, death metalová nákaza!


Asphyx says:


TEMPLE OF WORMS rose from death to show us echoes from the world beyond. With their power, dirty sound, dark energy in their songs they fight all the demons from the underground on their long-played album. It is old, rotten death metal in the form we know it from the 90s and 80s. The band shows us that the hell is real.

While listening to "Liber de Morbis" we can remember the albums form the famous bands like SADISTIC INTENT, ABHORRENCE, FUNEBRE, DERKETA, ROTTREVORE, AUTOPSY, REPULSION. In short – this is the good old school. If you like to spend long hours in deserted catacombs and have the pleasure of digging in rotting bones, do not hesitate. TEMPLE OF WORMS are the coarsest grain in the underground and their new album feels like a huge meat mill that pulls you into the whirl of death itself. I can recommend this album to all underground fans and those who like rotten death metal melodies. They will grind a music print into your corrupt souls.

Brutality, craftsmanship, no mercy. The band knows no compromises and you can enjoy an album that burns like a red-hot iron. This is the first long-playing record, but it doesn't show at all. I actually like everything about it - the awesome cover artwork was designed by Nostra de MALEPESTE and the dusty sound was taken care of by the master Nattewolf of BLIGHTMASS. The listener gets a complete work in every aspect. I really feel like I'm locked in an old dungeon, chained to the wall. The riffs tear the flesh from my bones, my brain boils in its own juices. All the bones in my body are broken by the pressure I can feel from the album. TEMPLE OF WORMS are like demons from the olden days that have returned to burn us with the black flame. I have to give the band a shout out. I didn't know them at all and after only a few meetings they became very frequent visitors in my player. Death doesn't pick and choose and doesn't give anything away for free. I can feel old wounds opening up, caused by a once sharpened scalpel. "Liber de Morbis" was really good! An old, mangy, death metal contagion!




Tracklist:
01. Progeria
02. Mycobacterium Leprae
03. Septis
04. Cystic Fibrosis
05. Schizophrenia
06. Rage
07. Yersinia Pestis
08. Gangrene
09. Syphilitic

line-up
Enno - Drums
Jerem - Guitars , Bass
Crowdead - Vocals
Martin - Guitars


TWITTER