DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 22. ledna 2023

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh tří stý osmdesátý sedmý - Metal a běžky


Příběh tří stý osmdesátý sedmý - Metal a běžky

Mrznul jsem, ale dělal jsem, že je mi krásně. Vlastně bylo. Daleko od civilizace, na jizerských hřebenech. Pes poštěkával a z čiré radosti skákal do sněhu. Občas jsem si udělal srandu a nechal na blondýnku padnout sníh ze zatěžkaných větví. Smála se, i když měla vodu za krkem. Už jsme venku několik hodin. Sluníčko svítí a jarní prázdniny teprve začínají. Mám prožít jeden z nejlepších týdnů svého života. Jenom já, ona, pes a metal. A samozřejmě běžky, bez kterých si nedovedu zimu představit. Nikde nikdo, máme volno úplně v jiném termínu, než ostatní. Vezmeme to přes Černou studnici, kde ještě ve staré hospodě dáme dvě piva a grog. A pořád vtipkujeme, protože se máme, jsme spolu. Pes se mezi nás pořád vtírá, připadá mi, že trošku žárlí. 

Na Muchov dojedeme k večeru. Naskytne se nám krásný výhled do kraje. Dáváme si pusy na kamenech, běžky jsme nechali dole. Pes štěká jako o závod. Malej knírač v plné síle a se spoustou energie, která je doslova nakažlivá. Zpátky se změní trošku sněhové podmínky. Místo prašanu se brodíme těžkou hmotou. Do rána bude led, řeknu a dělám, že jsem děsně zkušený místní občan, horal a vůbec trošku machruju. Moje předpověď mi nakonec vůbec nevyjde. Na chalupě dáme rum a pouštíme si desky. Moje sbírka už dosáhla velkých rozměrů. Mám tu i spoustu rockových pecek a tak si uděláme krásný večer. Neznám nic lepšího, než kožešinu na zemi, kousek od kamen. Jsme jak staří Římané. Užíváme si, jak už to mladí dělají. Pak si povídáme, dlouho do noci, ve tmě, v peřinách. Schouleni do sebe. Pes do postele nesmí, přesto tam za chvilku je. Vypadni do svého křesla. Nech ho, krásně hřeje v nohách.

Probudí mě studeným čumákem v obličeji. Chce ven. Vezmu si baterku a svítím do rohu, abych svoji milou neprobudil. Spí jako jezulátko nebo spíš sexy socha. Oddychuje klidně a usmívá se ze spaní. Několikrát zašeptá moje jméno a vypadá to, že znovu prožívá celý večer. Dělá mi to neskutečně dobře, ale musím ven. Chodba je kamenná a studená jako márnice. Venku už zase svítí lampa, v noci ji vypínají. Otevřu dveře a vyvalí se na mě hromada sněhu. Pes zaskučí a mě začnou zebat nohy. Panebože, jsme pod sněhem. Chudák, počůrá se v chodbě, ale nezazlívám mu to. Utřu jeho dílo a jdu si zase lehnout. Pomalu svítá, musím zatopit v kamnech. Nojo, ale dřevo je venku v přístěnku. Lopata a ranní rozcvička mi dá pěkně zabrat. Co tady vyvádíš, zeptá se, když jde na záchod. Musím zatopit. Pojď do postele. Tak jdu, ale pak se musím stejně vrátit, jen mi je ještě větší zima. Vyházím úzkou pěšinu a všimnu si havrana, který sedí na borovici. Začnu mu citovat Alana Edgara Poea a vydrží mi to až do snídaně. Máme jen tvrdý chleba, nějak jsme pro samou lásku zapomněli nakoupit.

Říká se, že třetí den je kritický a tak si odpustíme běžky a jdeme se jen projít. Nikde nikdo. Brodíme se hlubokým sněhem. Není vůbec protaženo, horská vesnice nikoho nezajímá, všichni makají v Jablonci. Nezajdeme na pivo? Tak jo. Psa musím přenášet. Pořád nám zapadá do sněhu. Na tlapkách i břichu se mu udělají hrudky, které roztají až dole ve vsi. Hospoda je prázdná, místní chodí až večer, i když dneska nevím, řekne nám výčepák a postaví před nás ledové pivo. Moje milá požádá raději o grog, ale já se dvou kousků nezaleknu. Povídáme si o muzice, o koncertech, sníme o velkých kapelách, které jsme ještě neviděli. Máme peněz tak akorát, žijeme si dobře, ale ne nad poměry. Jsme skromní, ale máme i na zábavu, nové desky, koncerty, i knížky. Ty miluju, jsme oba brýlatí knihomolové. Spojuje nás to. Hele a už si četla? Ne a ty? Oplácíme si, smějeme se, popichujeme. A já jsem hrozně šťastný, protože ji mám. 

Vždycky jsme to tak měli a už navěky budeme mít. Nadsázka, vtipné hlášky. I když je nám ouvej, jeden druhému pomůže nějakým komentářem. Osvědčí se nám to pak ve chvílích, kdy není nejlépe, když se stanou nehezké věci. To ale ještě nevíme, teprve začínáme. Polehounku, mile a svěže. Nevím jak to mají jiné dvojice, ale moje žena nejen že je děsně sexy, ale od začátku si všechno říkáme. Zároveň máme každý svoje soukromé území. Bavíme se i o dětech a jiných vážných záležitostech. Chci dva kluky, pořádný maníky, se kterými budu jezdit na běžky a budeme spolu chodit ven. No, já bych s dovolením taky jednu holčičku, vás je všude chlapů až běda. Pak si dáme rumíka, protože v hospodě je fakt hrozně zima. Zavěšeni do sebe, jdeme do kopců. Až k chalupě, která je zase pod sněhem. Pořád padá. Musím se dostat nějak ke dveřím, pro lopatu. Brodím se a zpátky vyhazuju cestu. Připadá mi, že bude hodně mrznout. Snad nám nevyhasly kamna. Hurá, hoří. Přiložím a pustím další desku.

Tenkrát ještě nebývala na chalupě televize, tak se trávil čas povídáním, čtením, poslechem a sušením kalhot. Taky milováním, ale to až bylo opravdu teplo. Pořád padá, ale nám je děsně fajn. Trošku paštiky, chleba, který sotva ukousneme, ale to nám vůbec nevadí. Chci být s tebou celý život, řekne mi a já jí na to odpovím, že to si tedy fandí, někdy bývám nevrlý. Zná mě a já ji, připadám si, že jsme spolu už tisíc let. Stačí zvednuté obočí, lehký úsměv a už vím, co si myslím. Někdy mi připadá, že si čteme myšlenky. Všechny mé předešlé dívky byly skvělé, nikdy jsme nechodil s žádnou, která by dělala scény a měla divný řeči, o slepicích nemluvím. Ale ona je blondýnka přeci jen v něčem jiná. Od začátku ví co chce, je klidná, silná. Navíc opravdu chytrá, tak se s ní mohu bavit úplně o všem. Na běžkách sice ještě pořád pořádně neumí, ale učí se. Mám já to ale štěstí. Zítra zase vyrážíme. Pojedeme na Jizerku. Pojď, půjdeme brzy spát. Mám nařízeného budíka.

Málem vlak nestihneme. Přes ty hromady sněhu se nemůžeme do Smržovky skoro dostat. Mrzne jako v pohádce. Psa zebou tlapky, a běhá stále dokola. Konečně přijedou, s omluvou, že na trati jsou popadané stromy. Nejdřív se na to chceme vybodnout a v Tanvaldu si říkáme, že bychom raději zase do hospody, ale nakonec jedeme. Vylezeme v Kořenově a nastoupíme do stopy. Dnes je zataženo a tak své milé vyprávím o Hančem a Vrbatovi. Věří mi, spoléhá se na mě a zabloudíme jenom jednou. Osamocené lesy a stráně, mráz a vítr. Radost z pohybu, grog v termosce, psí suchary, aby měl i náš malý kamarád radost. Nahoře je děsná vánice, mrznou nám zadky i předky. Musím dát psa na vodítko, aby nám neuletěl. Jsme rádi, když se dostaneme do údolí. Dostanu několik ledových pus. Myslela jsem si, že tam zůstaneme. Neboj, jsem starý horal. Nicméně, jeden člověk za několik dní na stejných místech opravdu umrzne. My jsme ale už zase ve vlaku a těšíme se do chalupy.

I když jsem naložil plná kamna uhlím, vyhasnou. Musíme začít znovu. Naložím nejdřív dřevem, sedneme si ve svetrech a čistém prádle hned vedle ohně. Jako za starých časů. Dáš si něco k jídlu? Přinese chleba, který je už spíš jako strouhanka. Ale nám chutná náramně. Nějak jsme v té době nepotřebovali moc jíst. Ale o hafana bylo postaráno krásně. Přibral za celý týden několik kilo. Má milá mu fakt dopřávala. Pustím vinyl s nějakou hodně starou kapelou a usneme jen tak v křeslech. Pak se přesuneme do postele a oběma se nám zdá, jak kloužeme po sněhu. Neklidné nohy má ale i pes, kterého musím ráno na vyvenčení budit. Zase sníh v chodbě, jsme tu odříznuti jako nějací průkopníci v Antarktidě. Naschvál vyhledám staré knížky o cestovatelích, co jsem čítával jako malý a předčítám. O Amundsenovi. Hele, vořechu, vidíš, tady jedly psi. Dívá se na mě, jakoby rozuměl. Natočí hlavu na stranu. Začnu si taky hrát na psa. Skočíme v nádherné rvačce na koberci. Moje dívka se směje, pak se přidá a je nám zase moc fajn. 

Další den musíme pro zásoby. V krámě ve vsi mají kvůli sněhu zavřeno, tak zajedeme na běžkách až do Jablonce. Dva batohy a pes. Cestou pivko, oběd a potkáme plakát, na kterém je nějaký koncert. Půjdeme? No, šel bych, ale co se psem. Nikam se nám nechce. Stejně žádnou kapelu neznáme. Tak si zase zalezeme do peřin a vyprávíme si. Momentálně jsme ve stavu, kdy chceme být jen spolu. Spát a vstávat, chodit na nekonečné procházky se psem. Zimní čistá, mrazivá příroda, spousta legrace. Čerstvý rum, který ona moc nemusí, tak si jej ředí čajem. Pár lahváčů, umíme si udělat dobře. Spousta desek, učíme se jeden od druhého. Jsem tak neskutečně šťastný, že se až zalykám. Udělám všechno, co jí na očích uvidím. Na tenhle týden nezapomenu do konce svých dní. Byl totiž výjimečný po všech stránkách. Pro někoho by to byla jen stará chalupa bez komfortu, ale pro nás byl i suchý záchod v pohodě. Ohlodali jsme všechno na kost, spojeni jeden v druhém, uprostřed jizerské krásy. Nechci, aby to někdy skončilo. Chci s ní být navěky. Říkám to psovi a on přikyvuje. Vždyť já taky, řekne mi blondýnka a já se těším na další den.


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 21. ledna 2023

News! - HYPNOS - DEATHBIRTH PT.1 / BIRTH (official lyric video 2023)

Official lyric video from minialbum “Deathbirth”, to be released in April 2023 on Einheit Produktionen (MCD) and Nasphyr Records (12”MLP) Music & lyric by Bruno Recorded at Shaark studio, Bzenec / Czech Republic, in December 2022 Engineered by Pavel Hlavica and Petr Nejezchleba Mixed and mastered by Jindřich “Otyn” Tománek / Davos studio

Line-up: 

BRUNO - bass, voc

VLASA - guitars 

CANNI – guitars 

SATAROTH - drums 

Booking / band contact: info@hypnos-cz.com

Official websites:



------------------------------------------------------------------------------------------------------

Interview - MORBUS GRAVE - Darkness, blasphemy, death, suffering and devastating death metal!

Interview with death metal band from Italy - MORBUS GRAVE.

Answered vocalist Erman, thank you!

Translated Duzl, thank you!

Questions prepared Jakub Asphyx. 

Recenze/review - MORBUS GRAVE - Lurking into Absurdity (2022):

Ave MORBUS GRAVE! Greetings to Italy. I hope everything is fine with you. I was really looking forward to your new album „Lurking into Absurdity“, I have always had a lot of fun with previous records and I was happy to come back to them. How did the new piece come about and why did it actually take so long?

Hello Jakub first of all thank you for the interest about Morbus Grave . Well, during the pandemic disease we start to rehearse new material . At that time we had the intention to do a new demo but we got a lot of new songs we decided to use them for the release of the album.

I must say that the news literally cut me open. It is dense, massive, dark and at the same time cold as a corpse's hand. That's exactly how I like it! Where did you record the album or who mixed it? How did you feel about going to the studio and how did you manage to get such killer material?

Thank you so much for the kind words …You hit the spot perfectly…Exactly we wanted it to sound cold and at the same time raw and direct.The album was recorded in Macabro Bunker Recordings , the recording studio about Maso our guitar player. He followed all the things about the recording process, the mixing and the mastering album the whole album itself. Well we worked a lot about on the tracks and probably the process to compose all the material take a long time …but anyway we are totally satisfied about how it came.


I always take the recordings as a whole and you underestimated not only the sound but also the cover. Who did the cover of "Lurking into Absurdity"? Did you have any requirements or did you choose from already prepared paintings? And how the cooperation went.

The cover, as the previous releases, was done by Thomas Westphal (Necromaniac Zine). We know him from a while, for this release we have never giving him any ideas but he always followed and listened to the band , the drawnings that he did were born listening to Morbus Grave and , they respect the concept of the band and the record for sure.

Texts are an integral part of the album. It states that you deal with death. So classic death metal themes. What are the lyrics to „Lurking into Absurdity“ about, who is their author? Where did you get your inspiration for?

Yep , lyrics are very important for us…What we want to represent since the beginning of MG is what means for us , Nightmares , Obsessions and Traumas…. in the same way we have always tried to deal with issues that could be defined as absurd ... with lurking into absurdity we want to tell the story of a person who lives in a parallel dimension wrapped in oblivion and doesn't know how to get out of it ... let's say that the sources of inspirations are many as could be the winnings on serial killers or as can be the obsessions of each of us ..


And what about concerts? What about them at the moment in Italy? Do the clubs work or do you still have any restrictions? A lot of bands were replacing them with live streams on social media, but I wasn't into that. I need a club, beer, girls!

Nowadays situation in Italy is not the best …We live in Milan and a lot of venues and clubs closed for the pandemic disease because they didn’t have money to survive …We played this year only three gigs …we prefer underground venues and for sure clubs dedicated to the underground …Probably the most important gig of this year was in Lonate Ceppino (Va) we opened for Cerebral Rot and Mortiferum …

We don’t like social media and live streams for sure these stuff ha nothing to do with us ….hell yeahhhhhh as you told before for sure we need girls and cold beers ehehehehehehehehe.

And what about the underground scene in your country in general? Does it live in Italy? Are you from Milano, it's a big city, do you meet somewhere for death metal? If I visited the city, where should I go to the concert? And what about the fans? Do bands support?

Underground scene here is good, there are a lot of bands and a lot of friends … perhaps the main problem is that going forward there are fewer and fewer clubs or the same bands always play. We as MG have never tried to throw ourselves in the middle maybe that's our problem .. but probably because we are still anchored with a 90s mentality .. which surely nowadays could be right but also wrong at the same time in as for making yourself known, the use of social media has become increasingly important.

If you come to Milan , you can go to Slaughter Club ( if there is a gig coming) or Black Inside ( that is outside Milan ) . About band support we have always had some great feedback which we have done recently..


Do you have any dreams with the band? In the underground you have a good name, but you want to move somewhere higher? I mean, are you attracted to a tour with a big name, to play at a big festival, to release another record at a well-known label? What dreams and vision do MORBUS GRAVE have?

We'd like to be able to play outside Italy, in some European festival ... despite the name being around a lot in the underground but we have never managed to have this opportunity ... So far we are quite satisfied with how Chaos Records has worked...The name MG has always been linked to the underground and we have never had high demands...in fact we arrived at the record after years...and this for us was a fundamental point of arrival...perhaps the nex step will be to paly in Europe….

What does death metal mean to you? Why did you choose this style? How did you get to it and what kind of musicians were your role models when you started? Do you perceive death metal "only" as music or is it also a lifestyle for you? You can look at this page philosophically.

Death Metal it has always meant something rough and at the same time devastating and direct. At the very beginning we started to listen to bands like Iron Maiden , Cinderella , Def Leppard and later thrash stuff like kreator, pestilence , possessed , celtic frost and so on …that changed our mind …Death Metal is for sure a way of life ..everyone of us has is own work but all if us is totally dedicated and devoted to death metal.


Do you have a band in your area that you would recommend to us? And what are people going to see when they are going to clubs in Italy?

There are a lot of bands that we can suggest you : NecroMorbid, Funest, The Rite, Extirpation but the list could be much longer.

Hoping that the people that came to our gigs will bring us girls, beers and weed as well…ahahahahahahaha

What can we look forward to from MORBUS GRAVE in the upcoming months? Aren't you going to release „ Lurking into Absurdity“ on vinyl also?

Chaos Records will release vinyl in 2023. We actually have a deal with Burning Coffin Records from Chile that will release south-american tape version for the album , and Unholy Domain from Italy will release European version too on tape.

At the moment we are working on new material…two songs have been already composed … maybe we'll work on a split or a mini but it's too early to talk about it ...


Thank you so much for the interview. I'm going to play the new „Lurking into Absurdity“ again. It's great! Good luck and I hope that we will meet somewhere at the concert and have a beer together!

Thanks to you and to Deadly Storm Zine .

Hoping to meet you soon and we will share for sure some beers

Support the underground and stay death

…in darkness….

Recenze/review - MORBUS GRAVE - Lurking into Absurdity (2022):

Rozhovor - MORBUS GRAVE - Temnota, blasfemie, smrt, utrpení a zničující death metal!

Rozhovor s death metalovou skupinou z Itálie - MORBUS GRAVE.

Odpovídal zpěvák Erman, děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx. 

Recenze/review - MORBUS GRAVE - Lurking into Absurdity (2022):

Ave MORBUS GRAVE! Zdravím do Itálie. Doufám, že je u vás vše v pořádku. Na vaši novinku „Lurking into Absurdity“ jsem se neskutečně těšil, předchozí nahrávky mě vždycky hrozně bavily a rád jsem se k nim vracel. Jak novinka vznikala a proč to vlastně trvalo tak dlouho?

Nazdar Jakube, v první řadě děkuji za zájem o MORBUS GRAVE. Během pandemie jsme začali zkoušet nový materiál. V té době jsme měli v úmyslu udělat nové demo, ale napsali jsme spoustu nových skladeb, které jsme se nakonec rozhodli použít pro vydání alba.

Musím říct, že u novinky mě doslova rozsekal zvuk. Je hutný, masivní, temný a zároveň studený jako ruka mrtvoly. Přesně takhle to mám rád! Kde jste desku nahrávali nebo kdo ji mixoval? S jakými pocity jste šli do studia a jak se vám povedlo docílit tak zabijácký materiál?

Děkujeme moc za slova chvály. Přesně jsi to vystihl. Chtěli jsme, aby to znělo chladně a zároveň syrově a bezprostředně. Album bylo nahráno v Macabro Bunker Recordings, nahrávacím studiu našeho kytaristy Masa. Sledoval všechny věci ohledně procesu nahrávání, mixu a masteringu alba samotného. No, hodně jsme na skladbách pracovali a pravděpodobně proces skládání veškerého materiálu trval dlouho, ale každopádně jsme naprosto spokojeni s tím, jak to dopadlo.


Vždy beru nahrávky jako celek a vy jste nepodcenili jenom zvuk, ale i obal. Kdo je autorem coveru ke „Lurking into Absurdity“? Měli jste nějaké požadavky nebo jste vybírali z již připravených obrazů? A jak probíhala spolupráce.

Obal, stejně jako u předchozích nahrávek, vytvořil Thomas Westphal (Necromaniac Zine). Známe se s ním už delší dobu, pro tuto nahrávku jsme mu nedávali žádné podněty, ale vždy kapelu sledoval a poslouchal. Kresby, které vytvořil, se zrodily při poslechu MORBUS GRAVE a určitě respektují koncept kapely a desky.

Nedílnou součástí desky jsou i texty. U vás je uváděno, že se v nich zaobíráte smrtí. Tedy klasická death metalová témata. O čem jsou texty na „Lurking into Absurdity“, kdo je jejich autorem? Kde jste pro ně brali inspiraci?

Ano, texty jsou pro nás velmi důležité. To, co chceme reprezentovat od počátku MG, to pro nás má význam. Noční můry, obsese a traumata.... stejným způsobem jsme se vždy snažili vypořádat s otázkami, které by se daly definovat jako absurdní. S odkazem na absurditu chceme vyprávět příběh člověka, který žije v paralelní dimenzi zabalené do zapomnění a neví, jak se z ní dostat. Řekněme, že zdrojů inspirace je mnoho, stejně jako by to mohly být trofeje sériových vrahů nebo obsese každého z nás.


A co koncerty? Jak je to s nimi momentálně v Itálii? Fungují kluby nebo máte ještě nějaké omezení? Spousta kapel je nahrazovalo živými streamy na sociálních sítích, ale mě tohle nikdo nebavilo. Já potřebuji klub, pivo, holky!

V současné době není situace v Itálii nejlepší. Žijeme v Miláně a spousta podniků a klubů zavřela kvůli pandemii, protože neměla peníze na přežití. Letos jsme odehráli jen tři koncerty. dáváme přednost undergroundovým podnikům a určitě klubům, které se undergroundu věnují. Asi nejdůležitější koncert tohoto roku byl v Lonate Ceppino (Va), kde jsme předskakovali Cerebral Rot a Mortiferum. Nemáme rádi sociální média a živé přenosy, tyhle věci s námi nemají nic společného ....sakra, jak si zmínil, určitě potřebujeme holky a studené pivo, hehehe.

A co undergroundová scéna u vás všeobecně? Žije to v Itálii? Jste z Milana, to je velké město, scházíte se třeba někde na death metal? Kdybych město navštívil, kam bych měl zajít na koncert? A co fanoušci? Podporují kapely?

Undergroundová scéna je tu dobrá, je tu spousta kapel a spousta přátel….hlavním problém možná je, že je stále méně klubů nebo hrají stále stejné kapely. My jako MG jsme se nikdy nesnažili vrhnout do středu, možná je to náš problém, ale asi proto, že jsme pořád ukotveni mentalitou 90. let, což by jistě v dnešní době mohlo být správné, ale zároveň i špatné v tom, že co se týče zviditelnění se, je používání sociálních sítí stále důležitější. Pokud přijedete do Milána, můžete zajít do klubu Slaughter (pokud se chystá nějaký koncert) nebo do Black Inside (to je mimo Miláno). Co se týče podpory kapel, vždy jsme měli skvělé ohlasy.


Máte s kapelou nějaké sny? V undergroundu máte dobré jméno, ale chcete se posunout někam výš? Myslím tím, láká vás třeba turné s nějakým velkým jménem, zahrát si na velkém festivalu, vydat další desku u známého labelu? Jaké sny a vizi mají MORBUS GRAVE?

Rádi bychom si zahráli mimo Itálii, na nějakém evropském festivalu... přestože se naše jméno hodně skloňuje v undergroundu, nikdy se nám to nepodařilo. Zatím jsme docela spokojení s tím, jak Chaos Records funguje... Jméno MG bylo vždycky spojeno s undergroundem a nikdy jsme neměli vysoké nároky... vlastně jsme k nahrávce dospěli až po letech... a to pro nás byl zásadní krok... možná dalším krokem bude hraní v Evropě.

Co pro tebe znamená death metal? Proč sis zvolil zrovna tento styl? Jak ses k němu dostal a jací muzikanti byli tvým vzorem, když si začínal? Vnímáš death metal „jen“ jako hudbu nebo je pro tebe i životním stylem? Klidně se můžeš na tuto stránku podívat i filozoficky.

Death metal vždy znamenal něco drsného a zároveň devastujícího a přímočarého. Na úplném začátku jsme začali poslouchat kapely jako Iron Maiden , Cinderella , Def Leppard a později thrashové věci jako Kreator, Pestilence, Possessed, Celtic Frost a tak dále, to nás ovlivnilo. Death Metal je určitě způsob života, každý z nás má svou vlastní tvorbu, ale všichni jsme naprosto oddaní death metalu.


Máte ve svém okolí nějakou kapelu, kterou bys nám doporučil. Na co se chodí v klubech v Itálii?

Je mnoho kapel, které ti můžu doporučit, třeba NecroMorbid, Funest, The Rite, Extirpation, ale seznam by mohl být mnohem delší. Doufáme, že lidi, kteří chodí na naše koncerty, nám přivedou i holky, pivo a trávu...hahaha

Na co se můžeme od MORBUS GRAVE těšit v nejbližších měsících? Nechystáte „Lurking into Absurdity“ i na vinylu?

Chaos Records vydá vinyl v roce 2023. Momentálně máme dohodu s Burning Coffin Records z Chile, kteří vydají jihoamerickou kazetovou verzi alba, a Unholy Domain z Itálie vydá evropskou verzi také na kazetách.

Momentálně pracujeme na novém materiálu, dvě skladby už máme složené, možná budeme pracovat na splitku nebo mini, ale je ještě brzy o tom mluvit.


Děkuji moc za rozhovor. Jdu si novinku „Lurking into Absurdity“ znovu pustit. Je totiž skvělá! Ať se vám daří a doufám, že se brzy potkáme někde na koncertě a dáme si spolu pivo!

Díky tobě i Deadly Storm Zinu. Doufám, že se brzy setkáme a určitě si dáme nějaké pivo.

pátek 20. ledna 2023

Recenze/review - !T.O.O.H.! - Premiant (2022)

!T.O.O.H.! - Premiant
EP 2022, Lavadome Productions

for english please scroll down

„Hudba je nejdokonalejší typ umění: neprozradí nikdy svoje tajemství“: napsal můj oblíbený spisovatel Oscar Wilde. Na citát jsem si vzpomněl, když jsem nějaký čas poslouchal nové EP "Premiant" od kapely !T.O.O.H.!. Muzika, texty, atmosféra, nálady, všechno se mi spojilo v jedno. Pro podobné okamžiky mě stále baví o nových deskách psát a podporovat je. Pokaždé si připadám jako objevitel nových světů. Nahlížím do autorovy fantazie a surfuji na zpěněných vlnách spolu s ním.

Určitě to znáte, vzájemné propojení. Když si řeknete, to je přesně ono! Začnete si podvědomě podupávat nohou, utkví vám v hlavě nejdříve úryvky textů a pak, po nějaké době se vyryjí do mozku celé rýmy, spolu s melodiemi a rytmem. No není to krása, říkáte všem okolo a když na vás udiveně civí, tak se raději stahujete do své ulity. Jen já a hudba. Neexistuje nic jiného. Žádný svět, žádné problémy, práce, nic - pouze bicí, vokál, riffy. 


Jako bych znovu létal vesmírem a nahlížel do jiných dimenzí. Jsem starým budhistickým mnichem, který ale moc dobře ví, co je pořádná pařba. "Premiant" je dalším zběsilým útokem na vaše podvědomí. To vyplave ve skladbách na povrch jako špína z odpadu. EP je opět velmi pestré, košaté, neučesané a zároveň drží pohromadě. Slova nestačí, lepší je si pomoci ukázkami. Neptejte se, zda je to normální, nechte na sebe songy jen tak působit. Smějte se, vztekejte, nadávejte, ale vězte, že přenesených emocí bude velká spousta. Jedná se sice jen o necelých 11 minut, ale přesto - rochnil jsem si jako růžové prasátko v bahýnku. Novinka mi moc chutná. Broukám si ji, chodím s ní po ulicích, i do postele, než jdu spát. Přetransformovala se i do mých snů. Je to tak! Gradace, legrace, zamyšlení, trepanace, smutek i technické finesy. Vše skvěle zahrané, jdoucí na hranu i kousek za ní. Možná se tentokrát neobjevují úplně nové sféry, vše mi přijde zemitější. Přesto je zajímavé nové rovnice řešit. Parádní zvuk plus spousta zajímavých nápadů, děleno progresí a násobeno velkým tlakem a šílenými texty - výsledek dvakrát podtrhnout! Tohle všechno připomíná větrný vír, ze kterého není úniku. Harmonie zloby, pánové opět dokázali rozvibrovat všechny mé kosti i zubní sklovinu. Prostě lovískuju! Epické, jak by řekla mladá generace. Avantgardní, death grindová mozaika!


Asphyx says:

"Music is the most perfect kind of art: it never tells its secrets": wrote my favourite writer Oscar Wilde. I remembered the quote when I was listening to the new EP "Premiant" by the band !.T.O.O.H.!. The music, the lyrics, the atmosphere, the moods, all came together for me. For moments like that I still enjoy writing about and promoting new albums. I feel like a discoverer of new worlds every time. I look into the author's imagination and surf the foamy waves with him.

I'm sure you know, the interconnectedness. If you say to yourself, that's exactly it! You start to unconsciously stomp your feet, first snippets of lyrics get stuck in your head and then, after a while, whole rhymes are etched into your brain, along with melodies and rhythm. Isn't it beautiful, you tell everyone around you, and when they stare at you in amazement, you prefer to retreat into your shell. Just me and the music. There's nothing else. No world, no problems, no work, nothing - just drums, vocals, riffs.


It's like flying through space again and looking into other dimensions. I'm an old Buddhist monk who knows what a good party is. "The Premiant" is another frantic assault on your subconscious. It comes out in the songs like dirt from the garbage. The EP is once again very colourful, vibrant, unpolished and holds together at the same time. Words aren't enough, better to help yourself with samples. Don't ask if this is normal, just let the songs work on you. Laugh, rage, swear, but know that the emotions transferred will be a great deal. It is only less than 11 minutes, but still - I was crawling around like a pink pig in a puddle. I really like the new stuff. I hum it, walk the streets with it, even go to bed with it before I go to sleep. It's transformed itself into my dreams. That's right! Graduation, fun, reflection, trepanation, sadness and technical finesse. All superbly played, going to the edge and just over it. Maybe this time there are not entirely new realms, everything seems more earthy to me. Still, new equations are interesting to solve. Awesome sound plus a lot of interesting ideas, divided by progression and multiplied by great pressure and crazy lyrics - the result underlined twice! This all feels like a wind vortex from which there is no escape. Harmonies of malevolence, the gentlemen once again managed to vibrate all my bones and tooth enamel. I just love it! Epic, as the younger generation would say. Avant-garde, death grind mosaic!


about !T.O.O.H.! on DEADLY STORM ZINE:







Track list:
1. Premiant
2. choco_afro
3. Na všech životech záleží
4. V lóži
Total time: 10:55

!T.O.O.H.! are:
Humanoid: Guitars, Bass, Vocals, VST Instruments
Schizoid: Drums, Backing Vocals

Premiant was recorded at Studio Šopa, Studio 53 and Studio 27 (2021)
Mixed and mastered by Staňa Valášek (2022)

KNIŽNÍ TIPY - Šachy pod sopkou - Håkan Nesser (2022)


Šachy pod sopkou - Håkan Nesser
2022, MOBA (Moravská bastei)

Psaní jsem měl rád od malička. Už na základní škole. Bílý papír pro mě byla vždy výzva. Dlouhé roky jsem musel psát tužkou. Vyprávěl jsem příběhy, popisoval, hrál si se slovy a paní učitelky byly nadšené. Dostával jsem dvakrát podtržené jedničky. Bylo to pro mě tak nějak automatické, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel. Někteří spolužáci seděli a nic je nenapadalo. Já měl co dělat, abych tok svých myšlenek vůbec zkrotil. Učil jsem se a neustále četl a četl. Svět knih je pro mě stále tajemstvím. Rád se nechávám pozvat od oblíbených spisovatelů do jejich světa. Usínám s nimi, přemýšlím, kam se bude dál děj ubírat. Možná právě proto mám rád detektivky. Mistr Nesser má navíc svůj vlastní styl vyprávění. Žeru ho. A hotovo.

Občas se sice moc vykecává, ale to mi nijak nevadí. Mám čas, knížka je pro mě i relaxem, není kam spěchat. Novinka Šachy pod sopkou je o spisovatelích, o jejich světě. O popisované i zrealizované vraždě. Do hry vstupují Barbarotti a Eva. Jako vždy vynikající. Rozplétají, někdy dlouze a složitě, jednotlivé nitky, které se nakonec spojí v jeden výsledek. Je to jako matematický příklad, který má několik neznámých. Občas se vydáte i slepou větví, abyste se zase vrátili na začátek. Tohle je přesně jedna z věcí, které na Nesserovi miluju. Vyšetřovatelé jsou reální, uvěřitelní. Žádní zázrační géniové, ale obyčejní, i když nadmíru chytří lidé. Zmínit musím i Barbarottiho rozmluvy s Bohem, které mě v některých dřívějších knihách trošku štvaly, ale zvykl jsem si a abych pravdu řekl, už bych si bez nich jeho detektivky ani nedovedl představit. Má to něco do sebe, přiznávám. 

Děj je z prostředí, do kterého jsem se před lety mohl dostat. Jenže mě připadal příliš nestálý. Možná si ale jenom tolik nevěřím. Protože znáte to, jít dneska se srdcem na trh, na to musíte mít trošku i hroší kůži. Protože co si budem, spousta lidí není hodných, nepřeje, dělá jim dobře, když ostatním ubližují. A vy se před nimi obnažíte, stojíte před nimi se svými city a jste hrozně jednoduchých terčem. Každý, co kdy něco vytvořil, určitě bude vědět, o čem píšu. Znám spoustu skvělých lidí, kteří umí psát, jsou poctiví a mají i talent, ale zůstanou všem navěky neznámí, protože je po prvním křehkém publikování sejmul nějaký debil. Jen tak, aby se mohl zasmát cizímu neštěstí. O tom jsou Šachy pod sopkou také. O fanoušcích, o celém tom kolotoči vydávání knih. Ale hlavně o psaní. O vnitřním světě autorů. A na detektivech je, aby vše rozpletli. 

Ono se to nezdá, dnes pokud nemáte během dvou kapitol minimálně deset zohavených mrtvol, tak to přijde mnohým jako nuda. Nejlépe co nejbrutálněji. Ale ono to není jenom tak, někoho zabít. Brání nám v tom pud sebezáchovy, výchova, společnost. Není to nic normálního a v člověku musí mít v sobě hodně temnoty a špíny, aby něco takového provedl. Bývá to stále výjimka, chyba v hlavě i systému. To je další z věcí, které se mi na Nesserovi líbí. Je citlivý, ví moc dobře, že vraždí hlavně nešťastníci, kteří jsou na dně. Neomlouvá je to, ale pokud chcete zjistit, kým jsou, musíte nejdříve vědět, proč. Jsou to zásadní otázky, které si vyšetřovatelé kladou od začátku případu a mnohdy není vůbec lehké je objevit a už vůbec na ně odpovědět. 

Takže přátelé, pokud máte rádi svět psaní knih a milujte severské krimi, tak neváhejte. Nesser je natolik svérázný autor, že chybu neuděláte. Jeden známý z twitteru napsal, že Nesser nikdy nenasere. Musím se pod jeho výrok podepsat. Mě osobně se knížka hodně líbila. Je vlastně druhou, co jsem letos četl a byl jsem hrozně rád, že jsem ji k vánocům dostal. To víte, my si děláme doma takhle dobře. Na co kupovat věci, které si můžete dopřát během roku? Ale kniha, to je něco jiného. Nějak s nimi mám spojené vánoce od malička. A jsem tomu neskutečně rád. Děkuji moc za pozornost a bylo mi ctí se s vámi podělit o další knižní tip.  Snad vám přijde k duhu. 

PS: Víte, co se mi na knížkách Håkana Nessera líbí asi nejvíc? Je neskutečně lidský. A miluji i  jeho styl suchého humoru.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
„Autorovy poslední dny a smrt“ – tak zní titul nedokončeného románu poměrně populárního spisovatele Franze J. Lundeho o znepokojivých událostech, které se mu přihodily na podzim roku 2019. Lundeho text se po čase dostane do rukou komisaře Gunnara Barbarottiho. Jak je vidět, ve světě spisovatelů se mohou odehrávat podivné věci. Text Barbarottiho zcela pohltí, přestože si současně klade otázku, zda by se raději neměl věnovat důležitějším úkolům. Do temného příběhu vstupuje během roku 2020 také covid-19. K rozluštění záhady dojde až začátkem června, v den státního svátku Švédského království.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 19. ledna 2023

Recenze/review - SÉPULCRE - Cursed Ways of Sheol (2022)


SÉPULCRE - Cursed Ways of Sheol
EP 2022, Invictus Productions

for english please scroll down

Je to nevyhnutelné. Nakonec se všichni jednou setkáme tváří v tvář se smrtí. Budeme se zpovídat ze svých hříchů. Rozpadneme se pomalu v prach a červi se rozlezou po celém našem těle. Ucítíme nekonečný chlad a temnotu. Stejně jako z nového EP francouzských démonů SÉPULCRE.

Přijměte pozvání na starodávný death metalový obřad, pod kterým jsou podepsáni členové kapel jako DESTROYER 666, VENEFIXION, SKELETHAL, NECROWRETCH. Pánové se sešli, aby nám předložili ty nejshnilejší kousky masa. Myslím, že se jim to povedlo na výbornou. 


"Cursed Ways of Sheol" mi připomíná starý pergamen, který byl nalezen v dřevěné rakvi uložené dlouhé roky hluboko pod zemí. Chlad, tma a nenávist. Zlo, špína a bolestivé ozvěny ze záhrobí. Tak lze novinku také definovat. Francouzi se nechali inspirovat svými domovskými kapelami, ale také třeba smečkami typu MORTIFERUM, GRAVE MIASMA, DISMA, SEDIMENTUM a samozřejmě AUTOPSY. Dostanete velmi jedovatý koktejl smrtícího kovu s doom metalovými prvky, který se vám rozpadne v rukou jako prach. SÉPULCRE dokáží být velmi podmaniví, nebál bych se napsat magičtí. Základem jsou ostré, velmi dobře napsané riffy, masivní a hutný zvuk, ale hlavně absolutně děsivá a šílená atmosféra. Zmínit musím i stylový obal od bubeníka JW. Nahrávku jsem si ihned oblíbil, dostala se mi postupně do krve. Usadila se v žilách i mé hlavě. Nejlépe vynikla ráno, když byly ulice ještě tiché a na hřbitově, kolem kterého chodím, ještě tančily přízraky. "Cursed Ways of Sheol" je přesně tím druhem jedu, který nelze jinak, než doporučit. Otiskne se do vás jako noční můra, jako vaše vnitřní běsy. Vše je ohlodáno na kost, pálí mě a žhne, přesto mi při poslechu běhá mráz po zádech. To dokáží jenom dobré desky. Je to nevyhnutelné. Nakonec se všichni jednou setkáme tváří v tvář se smrtí. Než se tak ale stane budu poslouchat SÉPULCRE! Zlověstná, temná death metalová ceremonie!


Asphyx says:

It's inevitable. Eventually, we will all come face to face with death. We will confess our sins. We will slowly crumble into dust and worms will crawl all over our bodies. We will feel the endless cold and darkness. Just like the new EP from French demons SÉPULCRE.

Accept the invitation to an ancient death metal ritual signed by members of bands like DESTROYER 666, VENEFIXION, SKELETHAL, NECROWRETCH. The gentlemen have come together to present us with the most rotten pieces of meat. I think they did it very well.

"Cursed Ways of Sheol" reminds me of an old parchment that was found in a wooden coffin buried deep underground for many years. Cold, dark and hateful. Evil, filth and painful echoes from beyond the grave. That's how the novelty can also be defined. The French were inspired by their home bands, but also by the likes of MORTIFERUM, GRAVE MIASMA, DISMA, SEDIMENTUM and of course AUTOPSY. You get a very poisonous cocktail of death metal with doom metal elements that will crumble in your hands like dust. SÉPULCRE can be very captivating, I wouldn't be afraid to write magical. Sharp, very well written riffs, massive and dense sound, but most of all absolutely terrifying and insane atmosphere are the basis. I must also mention the stylish cover artwork by drummer JW. I liked the record immediately, it gradually got into my blood. It settled in my veins and in my head. It was at its best in the morning, when the streets were still quiet and the ghosts were still dancing in the cemetery I pass by. "Cursed Ways of Sheol" is exactly the kind of poison I can't help but recommend. It imprints itself on you like a nightmare, like your inner rage. Everything is gnawed to the bone, it burns and glows, yet it sends chills down my spine as I listen. Only good records can do that. It's inevitable. Eventually, we will all come face to face with death. But before that happens, I'll be listening to SÉPULCRE! A sinister, dark death metal ceremony!



Tracklist:
01. Cursed Ways Of Sheol
02. Relics From Unearthly Cult
03. Aethyr Emanations
04. Foul Divinity Enthronation

band:
JW-Drums
HW-Guitars
KD-Guitars, Vox
RG-Bass



News! - Slovak grindcore veterans CONSTIPATION release new album soon!


Jozef „Dodi“ Košč, known mainly from Perversity, formed Constipation back in 1999. Twenty years later he decided to resurrect this grindcore ensemble and release their first official album entitled “Alica”. The material contains 14 songs and 28 minutes in death grind style. The songs are punchy and catchy. They are an ode to old school but with modern production values. A truly explosive mix!

Check out the video to the track “Necrogolo” here:


The album will premiere on January 27, 2023, but you can already pre-order it here:

The tracklist is as follows:
01. TV Shit
02. Sexcat
03. Pungent Smell
04. D.P.F.
05. Migrena
06. Necrogolo
07. Tancuj!
08. Alica
09. Jam
10. Zumpa
11. Ruja
12. Mucha CC
13. Svet Facku Ti Da
14. OutroYoga

Recorded, mixed and mastered by Mr.Martin Barla, studio Poprad-Slovakia, summer 2022
Cover and booklet designed by Marek Baran
Logo band created by Lukáš Trón from Emptybia Design
All songs written by Constipation band
Intro and outro music on keyboards by Mr. Jozef Helmeczy
Special guest on final vocals in Svet Facku Ti Dá song by Ján „Jason“ Onďák
Gutural vocals in Necrogolo song by Marek Baran

For fans of Suffocation, Perversity

Follow:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

středa 18. ledna 2023

Interview - CREMATION - A powerful, demonic death metal avalanche!


Interview with death metal band from Switzerland - CREMATION.

Answered Serge and Ramon, thank you!

Translated Duzl, thank you!

Questions prepared Jakub Asphyx.

Recenze/review - CREMATION - Where the Blood Flows Down the Mountains (2022):

1. Ave CREMATION! Greetings to beautiful Switzerland. I recently made a map of metal Europe at home over the weekend and I made a note of your country - CORONER, HELLHAMMER, CELTIC FROST, MESSIAH and then I thought of someone "younger". Then you get to my mind first together with REQUIEM! And your new album " Where the Blood Flows Down the Mountains“ is excellent! How did the album come about and in which direction did you wanted to move?

Serge: Ahoj Jakub! We started writing new songs before the whole pandemic thing started and we used the time during this weird and sometimes shitty period to write more songs and record the album. We tried to get a more compact and homogenic sounding album this time. We've definitely improved in the way we write songs on this one.

2. The new record is packed to the brim with real, aggressive old-style death metal. Nevertheless, it is fresh and interesting. You have your own clear and distinct signature, you bet a lot on the atmosphere. Who is the main author of the music and how do you create new songs? The album incredibly cuts to the alive! How did manage it?

Ramon: Marco (g), Roger (g) and I (d) are mainly working on new songs. For this album, for the first time, we used a labtop with the appropriate program and went through riff by riff. Four songs were ready, the other four we developed with this system. It was a bit unusual, but fortunately very productive and creative. And, we just took our time. Our need was, despite the technical progress, to maintain our sound and to sound as real as possible. First and foremost, we have to like our sound ourselves, stand behind it!


3. At "old" bands, I always really like how they play with sound. This is especially true for death metal. The individual instruments must stand out, at the same time I literally hate "modern" artificial plastic sound. " Where the Blood Flows Down the Mountains" sounds raw, old school, dark, cold. Who is signed after mastering and mixing? Where did you record?

Serge: I'm not a fan of modern sound. Sounds too artificial for me. A lot of bands use the same drum samples and the same amp emulators on their records, which is one of the reasons for that plastic sound as you describe it. We still use real amps with tubes and real drums. The only thing we trigger is the bass drum, but that's a thing a lot of death metal drummers do nowadays.

I've been working as a sound engineer for a little over 20 years now and recorded and mixed all our previous records, except the very first one. For this one we did the recording in our rehearsal room again, but we decided to give the mixing duty to Raphael Bovey (MyRoom Studio) and mastering to Lad Agabekov (Caduseus Studios). The idea this time was to give our sound to someone else, to bring a fresh perspective into our sound. I think it's a good mix between old school and modern sound. We are very happy with the result we achieved with these guys.

4.They say good cover art sells and the one on "Where the Blood Flows Down the Mountains" is great. I can't help but think it's inspired by old Catholic books? What exactly is it supposed to convey and how does it relate to the music?

Ramon: In fact, you are very close. The origin is Dante Alighieri, the divine comedy. Gustave Dore took it up around 1880 and created his own version. I discovered this by chance and suggested it to the band with the name, it made sense to everyone. We grew up Catholic, but this we have discarded. Our homeland is characterized by high, rugged mountains where you can see the horizon only on the mountain tops, so the images of Dore are very close to our reality.


5. The lyrics are a very underestimated discipline in many death metal bands. It's also very difficult to write lyrics for music, at least I think so. It has to sit in phrasing, at the same time be understandable and express some emotions. Who is the author of the lyrics on „Where the Blood Flows Down the Mountains“ and where did he get the inspiration for them?

Serge: My lyrics are mostly inspired by our everyday lives, what happens with our environment and also psychological aspects, the dark sides of humanity. I wrote all the lyrics for our records so far, except Plaguelord on the last record and Thoughtseize on our previous record, which were written by our bass player Thomas, who also does the main vocals on these two tracks.

The main themes on „Where the Blood Flows Down the Mountains“:

Burning beneath the surface is about people who commit suicide and the fact that most of the time, you really don't see it coming. It hits you in the face and we're left with so many questions about why they did it.

Digital Depency is about our depence on technology, especially computers, smart phones etc. We'll see how well it goes with the upcoming energy crisis, might get funny...

Plaguelord is about the plague, as the title says. We didn't want to write a song about the recent pandemic, so Thomas, our bass player chose the plague as a theme. It's also a reminder to all the crybabys complaing about Covid 19, the restrictions and measures that had to be taken etc. Humanity has seen way worse. Think about it!

Among the braindead seems to a song about zombies, but is more about the decline of humans and especially our intelligence. I'm always amazed how stupid we can be sometimes. Break the cycle is about a new start, leaving the past behind and looking ahead. Timebomb is about being under pressure and just wanting to burst.

Blooddrill is about big international coprporations exploiting our planets resources and how far we can go. It's using blood as a metaphore. How long can we keep drilling into the earth, before blood comes flowing out and we all start drowning in it?


6. I'm going through your discography and I've found that you are quite responsible. You've never released an outright weak record. Each album is a bit different, but at the same time you keep your direction and I can recognize you in several tones. This is a great gift and ability in overproduction today. But who are CREMATION like people? I believe that there is a sense of chemistry among musicians. Do you go for a beer together, do you meet even out of concerts? According to the photos, you look like a bunch of nice guys, whom I would like to invite to a shot :).

Ramon: Like real life, you evolve in music and it's a process that demands a lot from everyone. Keeping the thread going is challenging, but I think we have managed to stay authentic. After 30 years you get to know, respect and appreciate each other! That doesn't stop and that's very good.
With us you can definitely have a shot, talk about music and just enjoy the moment!

7. What about CREMATION and concerts? Do you play often? I'd love to see you somewhere in the club! Like you and MESSIAH, that would be amazing!

Serge: We'll definitely try to play more shows in the future, also outside of Switzerland. Our goal for next year is to play at least one or two shows per month in average. We'd love to play with Messiah again. Great guys, very down to earth. We shared the stage with them in Luzern, when they did one of their reunion shows and it was a great experience. I was lucky enough to see these guys about 3 or 4 times before they broke up and I'm very happy that they got back together.


8. In the Czech Republic, Switzerland has a very good sound. But mostly we only pass through your country when we go somewhere to the sea or the mountains. What is it like for you with death metal, concerts, fans? What is the Swiss underground like?

Ramon: Unfortunately, we were only once in the Czech Republic, in Most. Our impression was very positive! We didn't see much of the country, but the audience was very open and ready to actively listen to the bands. Whether underground or high class, here you can actually go to a concert every weekend. There is a lot going on, there are a lot of good bands that deliver quality. There are very good venues and organizers who work very professionally! All in all, whoever is interested is very well served in Switzerland.


9. Which bands influenced CREMATION when you started? Did you have any idols you worshiped? For us, please remember what the beginnings of the band were and guide us through your history.

Serge: When we started it was mainly a mix of US, swedish, dutch and UK death metal that influenced us. We were listening to bands like Cannibal Corpse, Deicide, Morbid Angel, Suffocation, Pestilence, Sinister, Gorefest, Dismember, Grave, Entombed, Carcass, Napalm Death, Benediction and Messiah. Later on we discovered bands like Nile, Dying Fetus, Cephalic Carnage, Exhumed, Misery Index and Aborted among many others.

We also looked up to the local bands that were palying death metal at that time we started, like Exhumanator, Malevolence and Damnatory. We did our first show with Exhumanator in 1995 at a local venue. The second show was already outside of our home town area, in the french speaking part of the region we live in. After that we quite quickly played more shows in different areas. Playing Gigs all over Switzerland with other underground bands and sharing the stage with some of the bigger bands I mentioned at the beginning was an important part of our evoltion. I got in touch with bands from the french speaking part of Switzerland, were is also lived for a while. Having connections with the french and german speaking bands helped a lot to find and play more gigs.


10. When you say death metal, everyone imagines a little different. What does it mean for you? How do you, as the author, perceive this music and what do you want to express with it? Is it anger, darkness, cold? Other emotions?

Ramon: We grew up with death metal, that's what shaped us. Each one of us listens to different metal genres at home. Probably the mix of different emotions, influences and imprints is what finally makes our band. Depending on the mood, your mentioned emotions can come to the fore. But I can't tell you exactly which ones they are...

It's a privilege to make music, so all the positive emotions come into play. And that's maybe how an album like this one comes out.

11. What are CREMATION planning in the upcoming months? Do you want to say something to the fans?

Serge: Our plans for the next months is to play as many shows as possible to promote our new record, drink beers, burn stages and have a good time. We also might start working on some new material. To our fans: Check out the new record and the older ones as well! If we play near your town, come check us out. Keep supporting the underground bands and enjoy life!


12. When you say death metal, everyone imagines a little different. What does it mean for you? How do you, as the author, perceive this music and what do you want to express with it? Is it anger, darkness, cold? Other emotions?

Ramon: We grew up with death metal, that's what shaped us. Each of us listens to different metal genres at home. Probably the mix of different emotions, influences and imprints is what finally makes our band. Depending on the mood, your mentioned emotions can come to the fore. But I can't tell you exactly which ones they are...

It's a privilege to make music, so all the positive emotions come into play. And that's maybe how an album like this one comes out.

13. What are CREMATION planning in the upcoming months? Do you want to say something to the fans?

Serge: Our plans for the next months is to play as many shows as possible to promote our new record, drink beers, burn stages and have a good time. We also might start working on some new material. To our fans: Check out the new record and the older ones as well! If we play near your town, come check us out. Keep supporting the underground bands and enjoy life!

Thank you so much for the interview, I really appreciate your time. I'll do one thing now. I'm going to listen " Where the Blood Flows Down the Mountains" really loud! It's a really great album, which got pretty under my skin. Thanks a lot for it too. I wish you great sales. Also good luck in your private lives!

Ramon & Serge: Thank you Jakub for your appreciative words and we are very happy that our album has left a mark on you! Thank you also for taking the time to deal with it!

All the best to you, your family! And take care!

Recenze/review - CREMATION - Where the Blood Flows Down the Mountains (2022):




------------------------------------------------------------------------------------------------------

TWITTER