RESURRECTION - Betrayed by God CD 2016, vlastní vydání
Z polského podzemí vyšla na povrch další z celé řady death metalových kapel, u kterých se inspirace starou tradiční polskou školou nezapře. Mocné nástupy skladeb, do blacku laděné některé melodie a hutné, sekající spodky. Náměty čerpané ve starých albech BEHEMOTH, TRAUMA, GORTAL, ale i třeba amerických NILE. Je to klasika, přátelé, tentokrát ale zahraná s pořádně černou jiskrou. RESURRECTION jsou mladí, teprve začínají, ale přesto mě v tom neskutečném množství dnešních kapel dokázali zaujmout. Možná je to způsobeno jejich přístupem, dobrým zvukem, velmi solidními (i když klasickými) nápady. Já vlastně ani nevím. Mohu prohlásit jen jediné, novinkové album mě baví poslouchat, užívám si ty chladně černé melodie a rád se k nahrávce vracím.
Některé skladby jsou možná až moc rozvláčné, chybí jim ke konci gradace a občas pánové trošku ztrácí dech, ale jako celek je album velmi příjemnou procházkou v záhrobí. RESURRECTION se rozhodně nemají za co stydět. I přes své mládí nakopávají zadek některým slavnějším jménům, někdy jsou sice příliš dlouzí a je slyšet, že chybí dobrý producent, ale líbí se mi právě ty kousky "nedokonalosti", dělají pro mě novinku o to živější a vstřebatelnější. A na rovinu, hlavně to slušně kope i řeže a o to mi jde stejně především. Ne, "Betrayed by God" není dokonalým albem, ale pánové se rozhodně nemají za co stydět. Jen to chce přidat ještě trošku na intenzitě a energii.
RESURRECTION vydali solidní, dobře zahrané death metalové album. Je plné klasických polských postupů, ale i ozvěn americké death metalové školy. Nápadů je na novince dostatek, skladby příjemně řežou. Jen by to chtělo lepší produkci a lehce některé motivy zkrátit. Jako celek mě ale nahrávka baví a rád se k ní vracím. Polští maniaci jsou na velmi dobré cestě a myslím si, že pokud na sobě ještě trošku zapracují, musíme s nimi v death metalu rozhodně počítat. "Betrayed by God" je albem, které má v sobě určitou temnou sílu. Slušná morbidní práce!
Asphyx says:
RESURRECTIONreleased asolid, well-played death metalalbum.It is fullof classicPolish methods, but alsoechoes ofthe Americandeath metalschool. There are lots of ideas on thenews, the songscut nice. It would want to havebetterproductionand some themes should be shorter. As a wholeIenjoy thisrecordingand I like to listen it again. Polishmaniacsare on very goodway and I think if they'll work a little bit more, we mustcount them in death metal."Betrayed byGod" is an album having some certaindark power. Good morbid job!
Ave,
can you introduce your band to our readers? – When was it founded
and what style of music do you play , etc. ?
Ave!
Resurrection was founded in February 2012. In early time we wanted
play thrash metal but we werent very good in this art - it was
connected with different preferences of members of our band. During
three years we survived several personal changes which largely
impacted on shaping our present style - death metal. It allowed us to
release demo in March 2015 named „Death is Necessary“. It
contained our old tracks. We reluctantly released these demo- only
symbolically because we were totally bored by old material, meanwhile
we had some new tracks. It was a time when we had rehearsals a few
time a week. Presently we are studying in different cities, so we are
playing a little less but we get along. On 1 March 2016 will be
premiere of our first longplay - „Betrayed by God“.
Where
and under what conditions were you recording the new album? Who was
in charge of sound, production and mastering?
The
recordings started in June 2015. We went to the recording studio in
our home town, where during the 7-hour session we recorded drums. Our
budget was really limited, so we decided to record the guitars in our
Rehearsal room. The same month guitars were completed, however, due
to lack of funds for further recordings, We had to go to work. So we
came back to work on the album in September, WHEN we dubbed over
vocals. NEXT two months we were searching for the right studio that
would handle mix and mastering. It took so long to make, because
everything was made online. In early December, we have started to
work with DMB studio from Bialystok. Sometimes consultation about
sound or other elements in our records were lasting about a week, but
as I mentioned, all took place over the internet and it made it
impossible to work fast. We didn't have opportunities to personally
visit the studio too , because it is placed on the opposite part of
our country! In mid-February 2016, we received the final versions of
the songs. It is self release, issued by ourselves.
How
many copies were released and which medium was used for this new
edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
Haha,
maybe it will sound funny, but we released only one hundred of
copies. After spendings binded with studio we were tottaly out of
money, but we believe that first set will be sold very fast and we
will be forced to issue next one.
Who
is the author of the lyrics and how were they created and about what
do the lyrics deal with ?
The
Authors of lyrics in our album are Michał Badowski (me) and Roman
Brzeziński, the guitarists. How about me, some of my works are
inspired by literature, for example, Medical Murder were written
powered by "I was assistant of doctor Mengele" by Miklós
Nyiszli. But it is not a rule, because lyrics for Whore of Babylon or
Pathetic are made on the grounds of my world view, or just what am i
thinking about some things. Roman rather was heading his own
experiences, observations. Every day and opportunity that create our
mindset was the inspiration. Of course lyrics have to go well with
the instrumental part, what was challenge in some ways. Main subject
matter of our work is war, religion and human weakness.
Who
created the logo of the band, and who took care of the graphics and
the website? What about you and social networks? Do you consider
these things important?
The
author of logo is our former drummer Janusz Tomaszewicz. He left, but
the logo have stayed. At the beginning we were really satisfied with
it, but now we are whining a bit, we argue that it doesn't fit to our
currently style. Cover is designed by Przemysław Duda from Pastor
Xisaq Graphics. He was working with Decapitated among others. Our
facebook page is hosted mainly by me. The rest of the band has
limited access to the page, because there were situations that
drunken guys were sharing funny memes or weird messages. How about
social media, i am convinced that in our times they are main source
of music promotions among underground bands, they give us a lot more
possibilities than before.
Which
label did you choose for releasing your album and why this label?
Are you satisfied by how your label represents you and takés care
about you?
Now,
we don't cooperate with any label, but we hope that in the future
that situation will change.
Which
bands do you idolise and where do you get your inspiration?
Currently,
probably each of us listen to heavy and technical death metal. We
love Nile, Decapitated, Behemoth. I am big fan of band Calm Hatchery.
I was on their gig once and to be honest, they are the ones who
opened my eyes on death metal. Part of the band likes Fleshgod
Apocalypse too. Anyways, we listen to many other, lesser-known bands,
which has many influence of our work.
Did
you send your record to some Labels - which are the labels? How was
the response?
I
was talking with guys about it and probably we will send our material
to Via Nocturna label. They released many great bands, including
first album of above-mentioned Calm Hatchery. We will see what will
be.
How
many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether
it's (clubs or festivals) and which of your performances would you
consider as the best?
Sadly,
we played most of our gigs in our native city so far. We are young,
without money and poorly motorized. Furthermore, we don't have minds
to organise events like that. But time goes on and i believe that we
will play in bigger cities. We played once on open air scene and i
have really great memories from that time. In clubs there is often
tight and very stifling. After every gig we feel very motivated for
further playing. I can't list from which one we are pleased the most
- I hope that it will change soon.
What
about your plans for the future? What do you want to achieve with the
band?
When
we created the band we were dreaming about the biggest, foreign
festivals, about hot chicks and generally, to have a great fun - we
had abour 14, 15 years then. Now we get mature , but we still really
want to play gigs. It is something that gives us proper boost to
work. I think that currently the main thing that we care is playing
the gigs. And then we will see, maybe next album? I have a lot of
riffs which are waiting for it.
How
and where can your fans contact you? Can you provide some contact
information?
ABORTED - Termination Redux EP 2016, Century Media Records
Přiznám se zcela bez mučení, že ABORTED nikdy nebyli kapelou, kterou bych si s chutí pustil. Na koncertech jsem odcházel vždy raději na pivo a snažil se jí vyhnout. A teď si představte, že vám přistane na stole jejich nové EP. Co si počít? Nabízelo by se sepsat brutálně odpudivou slohovou práci o tom, jak to všechno stojí za nic. Nebo jen opsat promo materiály, jak to mnohdy činí lidé, kteří recenzovanou muziku nemusí. Neudělám to, jsem prostě starý poctivec, který si to musí oddřít. Tak tedy...novinka mě opět nebaví. Musím ale uznat, že kdybych byl mladší, dostal se k hudbě někdy v roce 2000, tak bych byl na vrcholu blaha. Tahle parta testosteronových maniaků své řemeslo totiž umí velmi dobře. V kombinaci deathu, death core a lehkých smrtících melodiích se cítí jako piraňa v krvavé lázni.
Tohle je hudba na nekonečné skákání pod pódiem, na silácké pózy a řev z potetovaného býčího zátylku. Nic pro mě, ale musím uznat, že to sype pěkně. Vadí mi stále stejný zpěv, neustále se opakující kytary a umělý zvuk. Zkrátka a jednoduše, všechny věci, které budou ostatní opěvovat. Pro mě tuctové nápady se tak pro mnohé fans stanou citovanými chvilkami u dobré muziky, odlehčené (pro mě prvoplánové) vyhrávky zase prostředkem, jak se dostat k srdci tvrdých dívek. Já si nemůžu jednoduše pomoct, ale se mnou to pořád nic nedělá. Byl jsem několikrát za poslední dobu i na koncertě a stejně jako na albech mi to přišlo jen jako jakási lavina chaoticky srovnaných nápadů, zahraných pořádně nahlas. Žádný výraz, jen naštvanost, akorát bez síly.
"Termination Redux" je moderní kombinací deathu, death core. Nahrávka je hodně nahlas, hodně agresivní a šíleně ukřičená. Myslím si, že fanoušci můžou zůstat v klidu. Jsou to ABORTED posledních let. Osobně mě to ale vůbec nebaví. Postrádám alespoň nějaké nápady, něco co by mě z té valící se laviny na chvilku překvapilo. Je to moderní, je to ostré, je to ale také umělé a já pánům všechno to zlo vůbec nevěřím. Asi budu sám, ale nevadí mi to. Poohlédnu se raději po jiné muzice. Umělý death metal posledních let, který nemá vlastní ksicht. Nuda.
Asphyx says:
"Termination Redux"is a moderncombination ofdeath, deathcore. The recording isloud, very aggressiveand terribly screaming. I think thefans canstay calm. These areABORTED ofrecent times. Personally,I don't like it. I miss someideas at least,something surprising from thisrushingavalanche. It'smodern, it's sharp, but it'salsoartificialand I don't believe them all this evil. PerhapsI'll bealone, butI don't mind. I'm lookingfor anothermusic instead.Artificialdeath metal of recent times, which has no own mug.Boredom.
Probudily
mě staré noční můry. Byla zimní, sychravá noc a mezi deštěm se proplétaly
vločky sněhu. Celé to připomínalo nějaký starý černobílý horor. Přinutil jsem
se, ač nerad, k procházce do lednice, napil se hltavě nějakého džusu a
roztáhl dvěma prsty žaluzie. Dole na parkovišti stála nějaká postava
v dlouhém pršiplášti. Držela v ruce šedivou ceduli. Mžoural jsem
rozespale do tmy a marně se pokoušel ten nápis přečíst. Ovanul mě noční chlad,
rozklepala se mi kolena. „Přišli si pro
mě“: napadlo mě jako první. Pořád jsem ještě nevěděl, jestli pořád spím
nebo už jsem bdělý. Měl jsem co dělat, abych popadl dech, vrávoral jsem tichým
bytem, když tu se náhle ozval z venku neskutečný skřek. Ten muž, ta divné
osoba, zvedla nad hlavu kartonovou desku, na které do tmy doslova hořel nápis PROTECTOR. Upadl jsem do bezvědomí a
druhý den ráno mi nikdo nevěřil, cože se to vlastně stalo. Ihned jsem si
vyhledal potřebné informace a zjistil, že téhle německé thrash death metalové
legendě vyšlo nové album. Věřte tomu nebo ne, ale ta noční zpráva mě rozhodila
na několik dní, sen se pořád opakoval, až do doby, než jsem držel CD fyzicky
v ruce.
Chtít
po PROTECTOR, aby se nějakým
způsobem vyvíjeli, by byl doslova hřích. Tahle smečka jede po svém návratu jako
namazaný stroj hlavně právě díky tomu, že nám přináší další svědectví o starých
dobrých německých thrashových časech. Kdo máte doma ještě dávné originály a
oblíbili jste si i jejich návratové album „Reanimated Homunculus“ (2013),
budete spokojeni i letos. Uznávám, nic nového pod krvácejícím sluncem, ani
žádná šleha obracející kola thrashových dějin se nekoná. Jedná se spíš o další
potvrzení, že dávná formule, s jakou na nás kdysi PROTECTOR tak účinně útočili, stále funguje. Kapele bude určitě
vyčítáno lpění na starých pořádcích, nijaká snaha o změnu a já nevím co ještě.
Bylo by dobré si ale uvědomit, že tady se hraje právě pro nás, obstarožní
šedivějící metalisty, kteří zažili ještě první vlnu thrashe. Nápady jsou zde
sice klasické, ničím překvapivé, jenže když mě to neskutečně baví. Kope to
hezky syrově, špinavě a to mají staří pardálové moc rádi. Líbí se mi taková ta
patina, zastřený zvuk i plnotučný hlas. Všechno je na svých místech a album se
tak stává jakousi jistotou, tolik potřebnou v dnešním rozháraném světě.
http://www.hrrecords.de/
Vzývám
staré pořádky, vracím se do doby „onášivkovaných“ džínových bund. Je mi ve
společnosti nového alba PROTECTOR
velmi dobře. Stokrát stále dokola si říkám něco o tom, že přesně takhle by to
mělo vypadat. Existují v současnosti stovky úspěšných a dobrých retro
kapel, ale PROTECTOR jsou jen jedni. Německý klasický thrash (dnes už ale
znějící ze Švédska) v sobě obsahuje všechny potřebné ingredience pro
masakrující zážitek. Připadám si, jako bych právě vylezl na půdu a otevřel
starou truhlu se vzpomínkami. Fotky, focené ještě na film, pár notně
zaprášených kazet a útržky vstupenek na staré koncerty. Člověk si uvědomí, jak
najednou zestárnul, protože se svým zastaralým názorem bude samozřejmě dnes
v menšině. Nevadí mi to, já si to svoje plesnivé básnění užiju vrchovatě.
Přijde mi, že PROTECTOR nám dali
další ze svých prašivých dárků. S nahrávkou jsem absolutně spokojen a
rovnou přiznávám, že se k ní vracím rád a častěji, než k některým
současným produktům. Možná to na vás bude moc šedivé, předvídatelné, ale pro mě
se jedná o srdcový zážitek.
„Cursed and Coronated“ je albem, které je
takovým velmi příjemným výletem do starých časů. PROTECTOR nám přinášejí další porci klasického thrash metalu, který
bude pro spoustu mladých posluchačů působit jako zastaralá relikvie. Je to
dobře, pánové hrají pro nás, staré old school thrash metalové fanoušky, kteří
ještě nezapomněli na to, jak má znít poctivý, plesnivý thrash metal. Ne, žádnou
progresi, změny stylu a podoby zde rozhodně nečekejte. Naleznete zde spíše
odkaz starých časů, dávných postupů a vzpomínek. Albu by jistě slušela větší
průraznost a energie, ale jako celek na mě působí nahrávka velmi solidně.
Přiznám se, že si poslech rád a často užívám. Je to pro mě návrat do doby, kdy
byl svět ještě v pořádku. „Cursed
and Coronated“ je jako starý, znovu otevřený hrob, jako předčítání z dávných
thrash metalových učebnic. Berte a nebo nechte být! Pro mě osobně, se jedná o
skvělý zážitek. Plesnivý thrash metal, která nadzvedává víka od rakví! Jsem spokojený.
Asphyx says:
"Cursed and Coronated" is an album that is like a very pleasant trip to the old times. PROTECTOR bring us the next amount of classic thrash metal, which will be for many young listeners like an outdated relic. It's good, guys play for us old school thrash metal fans who haven't forgotten yet how the honest, moldy thrash metal should sound. No, no progression, don't expect turns in style and form. You will find here a link of old times, old methods and memories. The album can certainly stand more punch and power, but as a whole it is very solid record. I admit I enjoy listening very often. It's for me comeback to that times when the world was still in order. "Cursed and Coronated" is like an old again open grave, like reading from the old thrash metal textbooks. Take it or let it be! For me personally it is great experience. Moldy thrash metal that opens the lids from the coffins! I'm satisfied.
Seznam skladeb:
01. Intro
02. Xenophobia
03. Selfdesdrugtion
04. Crosses In Carelia
05. Cursed And Coronated
06. Six Hours On The Cross
07. Base 104
08. The Dimholt
09. To Serve And Protect
10. Terra Mater
11. The Old Boil
12. Intro/Misanthropy (Live Dresden 2013)
13. Sliced, Hacked And Grinded (Live Dresden 2013)
14. Protector Of Death (Live Dresden 2013)
EP 2016, vlastní vydání Švédská demoliční četa DESOLATOR nám letos předkládá k poslechu velmi hnilobný materiál. Je plný toho nejhrubšího severského death metalu, po kterém vám bude pukat srdce strachem. Po ne příliš valné prvotině "Unearthly Monument" (2013), která mi moc do krve nepronikla, přicházejí tihle maniaci s hudbou plnou bolesti, chladu a záhrobí. Inspirace klasiky SINISTER, BLOOD RED THRONE, ale i lehká podobnost (nebo spíše přístup) s německými MORGOTH, případně kolegy MASSACRE, dělá z téhle mašiny další skupinu, která uchopila odkaz starých pořádků hodně pevně a přesvědčivě (cítím zde ale i náznaky školy americké - IMMOLATION, MORBID ANGEL, NILE, což dodává EP náležitě ostré temné koření). Čtyři návykové skladby jsou rozprostřeny do plochy necelých dvaceti tří minut. Je to hodně morbidní ochutnávka. Krutá a zároveň studeně melodická, přesně podle mého zvráceného hudebního vkusu. Země původu, ani předčítání ze starých old school death metalových knih se sice nezapře a je cítit z hudby jako síra z pekla, ale DESOLATOR dodávají navíc pořádnou porci svých nechutných myšlenek. Znovu se tak tančí na hrobech, vzývají se dávno padlí bohové a obětuje se všem rohatým. Pro někoho to možná bude působit stále stejně, ale my, staří pardálové, moc dobře víme, že přesně takhle to má vypadat! Muzika je zde plná ledu, pavučin, opuštěných hřbitovních zdí. Jakoby jednotlivé skladby vyprávěly polozapomenuté evropské a americké legendy. Líbí se mi ta krutost, to celkové morbidní vyznění, kdy mám co dělat, abych při poslechu nevzal sekyru a nešel rozštípat vlastní rakev. "Spawn of Misanthropy" je albem, které mě doslova uhranulo. Je plné hnusu, špíny, ledu a připomíná mi čerstvě otevřený hrob. Jednotlivé skladby jsou ostré jako ostří nože ze švédské oceli. Kombinací severské a americké death metalové školy docílili DESOLATOR materiál, u kterého pukají víka od rakví. Skvělé, dobře zapamatovatelné nápady, hutný zvuk a morbidní vokál dělají z tohoto EP hodně návykovou záležitost. Jsem při poslechu prokletý, odsouzený ke smrtí. Motivy skladeb mi pronikají do hlavy jako ostré hroty hřebů. Pokud se chcete dotknout samotného pekla, mohu vám novinku DESOLATOR jenom doporučit. Kapela cituje z toho nejlepšího, co bylo v devadesátých letech vytvořeno a přidává navíc kus mokvajícího masa. Old school death metal, který působí jako hodně silný jed! Skvělá nahrávka! Absolutní inferno!
Asphyx says:
"Spawn of Misanthropy"is an album thatbewitched me. It'sfull offilth, dirt, ice andit reminds me freshlyopenedgrave. Individual tracksaresharp as knife edge made of Swedish steel. With the combination ofNordicand Americandeath metalschoolDESOLATOR reached material where the lids of coffins cracked. Great,easy to remember ideas, powerful sound and morbidvocalsmake from thisEPveryaddictive stuff. Duringlistening I was cursed, condemnedtodeath.Themes ofsongspenetrate intomyhead likesharp spikes of nails. If you wantto touchthe Hell itself, I can theDESOLATORnews recommend only. The bandcites of the best thatwascreatedin the ninetiesandadds an extrachunk of weepingflesh. Oldschool deathmetalwhich is likeverystrong poison! Greatrecord! Absoluteinferno!
Ave,
can you introduce your band to our readers? – When was it founded
and what style of music do you play , etc. ?
Desolator is: Stefan (vocals, guitars),
Joakim (vocals, guitars), Jonas (bass, additional vocals) and Victor
(drums). We started playing in 2009. Our first demo „Gravefeast“
was an old school demo that sounded like typical swedish style death
metal. After releasing some more stuff we grew more technical and
american in style. Our new release „Spawn of Misanthropy“ sounds
more like Immolation and Morbid Angel than anything else.
cover
Where
and under what conditions were you recording the new album? Who was
in charge of sound, production and mastering?
The vocals, guitars and bass were
recorded in our friend’s studio Forlorn Halls. Drums were recorded
in One Path Studio. The eminent Teddy Möller from BlueFlame
Productions mixed and mastered it. Song from „Spawn of
Misanthropy“: https://www.youtube.com/watch?v=EED0SanJj2k
How
many copies were released and which medium was used for this new
edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
We
printed 100 CD’s that you can buy from the band, if they run out we
will produce more. „Spawn of Misanthropy“ will also be available
for free at our Bandcamp, http://desolatorsweden.bandcamp.com/.
Who
is the author of the lyrics and how were they created and about what
do the lyrics deal with ?
The lyrics are split 50/50 between me
(Stefan) and the bass player Jonas. I mostly write about negative
aspects of current humanity and society, and Jonas writes more about
horror, history, anti-religion, war and such topics.
Who
created the logo of the band, and who took care of the graphics and
the website? What about you and social networks? Do you consider
these things important?
The
logo was made by our friend Johan Nilsson, and the graphics for
„Spawn of Misanthropy“ were done by Luciferium War Graphics.
We’re very happy with both and the imagery is something we do care
about. We want the graphics to depict our music. For instance, the
cover image for the new release is related to the song „The
Faceless God“.
Which
label did you choose for releasing your album and why this label?
Are you satisfied by how your label represents you and takés care
about you?
„Spawn of Misanthropy“ is self
released, but we are looking for a label to release a future full
length album. If anyone from a label finds our EP interesting, don’t
hesitate to get in touch with us at desolatorswe@hotmail.com
Which
bands do you idolise and where do you get your inspiration?
Our early influences were Dismember and
Entombed, and our newer material draws inspiration from a different
set of bands. Immolation, Morbid Angel and Blood Red Throne have been
big influences for the riffs, but we in the band listen to pretty
diverse music, which likely shows in the dynamics of the songs. Some
of the more atmospheric moments on „Spawn of Misanthropy“ owe
more to bands like Katatonia, Opeth and Amorphis than typical death
metal bands.
Did
you send your record to some Labels - which are the labels? How was
the response?
We only tried to contact our old label,
who didn’t seem that interested in releasing the EP. After that we
decided to release it ourselves, to draw attention from labels for a
future full length album.
How
many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether
it's (clubs or festivals) and which of your performances would you
consider as the best?
It’s hard to give an exact number but
I think we probably played live around 20 times. It depends a lot on
how crazy the audience go. Personally, I think our gig at Matanza
Festival in Mallorca, Spain was the coolest. The spanish guys went
nuts for our music and most of them didn’t even hear Desolator
before the gig! We’ve also had a few very sweaty tight club gigs in
Stockholm where people started moshing and stagediving. It gives
incredible energy on stage when the audience goes crazy like that.
Video from the gig in Spain:
https://www.youtube.com/watch?v=KdqdAL_8HWw
What
about your plans for the future? What do you want to achieve with the
band?
Boring answer, but there is no
particular plan except to keep writing and releasing music that we
like. I would love to get on some smaller european festival bills,
like Party San Open Air or Protzen Open Air. It’s probably not an
impossible goals since quite a few bands from the Swedish underground
play on those. If you want us to play, book us! We love playing live.
How
and where can your fans contact you? Can you provide some contact
information?
Sláva, hurá, hallelujá! Nemožné se stalo skutečností! Festival Deadly Storm in Božkov slaví své desáté narozeniny. Přijďte s námi podpořit a oslavit jednu z mála extrémně metalových akcí, které se v Plzni odehrávají! Ctíme tradice, proto se celá akce bude opět odehrávat v prostředí Hospody pod Kopcem v Božkově. Rádi vás přivítáme v hojném počtu a dobré náladě.
Odpolední metalový čaj vypukne v sobotu v 16 hodin – 19. 3. 2016