CD 2016, Iron Tyrant Roztočte v podzemí železné ostří do vrtule a uvidíte, co se bude dít. Umrlcům popraskají lebky, zombie se rozšíří úsměv k dokonalosti a chodbami se budou ozývat nekonečné skřeky smrti. Neradno si zahrávat s temnými silami, neradno je provokovat záhrobí. Musí se to umět, jinak přijdete k úhoně. Švédští black/thrash maniaci VORNTH to umí na výbornou a pohybují se v zemi stínů se samozřejmostí sobě vlastní. Druhé řadové album "Black Pyres" vám způsobí zimu v dutině břišní. Je jen nutné, abyste se naladili na starý prašivý black, speed, thrash a samozřejmě smrt. Všechno, co VORNTH dělají, je určeno k jedinému, k vytřepání hlavy na koncertě v nějakém malém, zaplivaném klubu. Hraje se zde hezky postaru, ve stylu VENOM, NIFELHEIM, VULCANO, MORBID SLAUGHTER, DEATHHAMMER, PENTAGRAM CHILE, snad i BLACK SABBATH v pomalejších pasážích. Zkrátka ošklivý, poctivý nářez, který si ale pravděpodobně užijí jen starší ročníky. Na mladé to bude moc jednoduché, obyčejné a bude jim vadit zvuk.
Řeknu vám jednu věc, já podobné kapely poslední dobou vyhledávám čím dál tím častěji. Moc dobře sice vím, že mých pár skromných slov ocení jen několik skalních fanoušků a šedivých metalistů, ale nevadí mi to. Pořádám si o víkendech poslechy starých desek a novinku "Black Pyres" mezi ně mohu s klidem zařadit. Zapadne mezi ty všechny legendy v pohodě, nenaruší mi nijak atmosféru a jsem tak nadmíru spokojen. VORNTH hrají pro všechny nostalgiky, kterým moderní produkce nevoní a hledají u hudby něco jiného, než jen "dokonalý" produkt. Náboj, jiskru, prašivinu, poctivost, rebelii, sílu a smrt. O tomhle původně metal býval a těmto myšlenkám jsou Švédi věrni až za hrob. Není vlastně nutné psát ani nic dalšího. Novinka se poslouchá velmi dobře, o tom není pochyb. Originál beru všemi deseti!
sumarizace:
Špinaví black thrasheři VORNTH mezi nás vyvrhli pořádně plesnivou mršinu. Ostrý, nekompromisní thrash s morbidními melodiemi, krutostí a silou. Pokud máte rádi staré, dobré poctivé časy, budete určitě spokojeni jako já. Řeže to, pálí to a kope jako splašený kůň. Songy, připomínající údery pěstí do obličeje. Švédská thrashová kreatura se probudila, aby nás spálila černým ohněm. Už vás někdo někdy bodl rezavým nožem do břicha? Pocity jsou při poslechu hodně podobné. Thrash/black/speed metal, který řeže jako sekáček na maso! Velmi dobře!
Asphyx says:
The dirty black/spped/thrash VORNTHcasted up among us areallymoldycarcass. Sharp, uncompromisingthrashwithmorbidmelodies, crueltyand power.If you like oldgood honesttimes, you will definitelybe satisfiedas me.Itcuts, burnsandkickslikea runaway horse. Songsremindingpunchesto the face.Swedishthrashcreature woke uptoburn us with black fire. Haveyou ever beenstabbedwith a rusty knifeinto thebelly?Feelings arevery similar when listening.Thrash/black/speedmetalthat cutslikea cleaver! Very well!
band:
Erik "Blackflexer" Hartmann - Vocals & Guitar Marcus Fors - Drums Erik Kjörnsberg - Guitar Emil Johansson - Bass
CD 2016, vlastní vydání "Hoďte kamenem, kdo jste bez viny..." Hodili všichni. Každý chtěl vidět krev, utrpení, poslední záškuby kdysi tolik krásného těla. "Ve jménu víry budeš trpět!": řvali pomatení samozvaní soudci a brali do ruky další a další kameny. Smrt přicházela pomalu, šíleně pomalu. Italský brutální death metal v podání kapely ZORA, připomíná kamenování, více než cokoliv jiného. Riffy jakoby vás zasahovaly postupně do všech částí těla, praskaly vám kosti, otupěla lebka i celý okolní svět. Není možné, abych měl v těle tolik krve, pomyslíte si a schoulíte se do polohy skrčence. Nepomáhá to. Dopadají na váš další a další rány, až se pomalu změníte v kaši, ještě nedávno připomínající člověka. Ano, album "Scream Your Hate" je klasické, tradiční a sází se v něm na ty nejkrutější lidské vlastnosti.
"Scream Your Hate" je perfektně odvedeným krvavým řemeslem. Líbí se mi temná nálada celého alba, obdivuji obal, s povděkem kvituji i krásně syrový zvuk. Ne, nečekejte žádné ekvilibristiky, ani technické finesy. ZORA jsou klasiky v tom nejlepším slova smyslu. Jsou smrtonoši, nositeli starých postupů, přizpůsobených vlastnímu vyjádření smrti. Cítím ve vzduchu krev, už zase se plní vana ostatky nenávisti. Pro poslech se nalaďte na staré brutální kapely, které záměrně nebudu jmenovat. Určitě si najdete spoustu styčných bodů sami. Není to důležité, hlavní je celkový dojem a ten na mě dělají Italové velmi dobrý. Není to kapela, která by hýbala děním, ale novinka se poslouchá neskutečně dobře. Tedy alespoň mě, starému šedému death metalovému vlkovi. Hoďte kamenem, pusťte si "Scream Your Hate" a váš svět bude najednou černo rudý, jako ostatky po násilném činu. Velmi dobře!
sumarizace:
Nové album ZORAje nahrávkou, která je plná death metalového násilí. Je ranou mezi oči, nekompromisním materiálem, který vás rozdrtí. Kombinace krutých riffů, skvělého zvuku a obrovského tlaku dělá z novinky velmi bolestivou brutální death desku. Tohle je klasický, brutální death metal, který vám vymáchá obličej v kaluži plné krve. Žádné ústupky, žádný oddych. Jen kruté riffy, ostrý hlas a odpadající kusy vašeho těla. "Scream Your Hate" řeže jako motorová pila, která nejde zastavit. Naporcovat, pověsit na háky a po odkapání zahodit na hromadu! Všichni fanoušci klasického brutálního death metalu by měli zbystřit svoji pozornost. V Itálii byla uvařena hodně krvavá kaše. Nahrávka působí jako srážka s pořádně rozjetým vlakem. Doporučuji všem hudebním patologům, všem fanouškům smrtícího masakru. Brutální death metalové album, které zabíjí na potkání! Skvělá morbidní práce!
Asphyx says:
The new album by ZORA is full of death metal violence. It´s a hit between eyes, uncompromising material which will smash you. This combination of cruel riffs, amazing sound and huge pressure makes this album a very hurtful brutal death album. This is a classic brutal death metal which will soak your face in a puddle of blood. No concessions, no rest. Just cruel riffs, sharp voice and falling pieces of your body. "Scream Your Hate" cuts like a power saw which is impossible to turn off. Carve it, hang it on hooks and discard it on a cluster after draining. All of those fans of the classic brutal death metal should pay attention. There has been cooked a very bloody mash in the Italy. The album feels like a fast train accident. I would suggest it to all musical pathologists, all fans of death massacre. Brutal death metal album which kills everything, everywhere! Amazing morbid work!
Tracklist: 1. Drpping 2. Outcast 3. Blinded 4. Slave Of Mind 5. Refuse 6. Trapped Mosquito 7. Banquet Of Flesh 8. Abracadacab 9. Scream Your Hate
Dostal jsem od Kačenky sešit s tvrdými deskami. "Napiš mi něco pěkného, budu si to číst, až se nebudeme moc vidět, budu si tím krátit chvíle před spaním." Poděkoval jsem a nevěděl, co říct i co do sešitu psát. A tak mi moje víla vysvětlila, že by chtěla jen pár slov, podobných těm, co ji říkávám po večerech, na dlouhých procházkách, při výletech vlakem na koncerty, před spaním i na chalupě, když čekáme, až se konečně roztopí kamna. Položil jsem na několik týdnů sešit na stůl, pod všechny své knihy, kazety i CD.
Kačenka studovala gymnázium a škola ji poslala na nějaký výměnný pobyt do Belgie. Na týden, což se pro nás v té době rovnalo nekonečnu. Loučili jsme se u nich před školou, když už byl autobus nastartovaný a bylo nám smutno jako nikdy. Bylo to poprvé, co jsme nemohli být jedno tělo i duše. Absolutně jsem nechápal, jak to vydržím. Poslední pusa, mávání a jdu dolů na sídliště skleslý a prázdný. Pro mladého zamilovaného kluka něco šíleného. Ten večer se na panelech opiju do němoty, že mě musí domů doprovodit Jana. U ledničky potkávám stejně navátého otce, kterého sundal další den v továrně. Zablekotáme pozdrav a raději usínám se sluchátky na uších. Vzpomínám se Saxon na Kačenku a jsem izolován od sousedů, kteří po sobě házejí nádobí. Nejednou je ráno. Šedivé, jako panely protějšího domu. Převaluji se na posteli, útrpně bloumám bytem, jsem tu sám. Všichni už odjeli. Otevřu okno a do pokoje vlétne vítr. Nadzvedne papíry na mém stole a dosud netknutý sešit od Kačenky spadne na zem. Zvednu ho, vezmu keramické pero od dědy a poprvé v životě napíšu báseň. Je plná sexu, smutku a beznaděje. Ještě týden, já to snad nevydržím. S Kačenku jsme se skoro vůbec nehádali, ale kvůli knihám ano. Oba knihomolové, milovníci šustění stránek, hltavci příběhů. To jsme byli my. A občas jsme měli každý trošku jiný názor. Knihy mě daly do života hrozně moc. Už jako malý, když mě máma nechala doma s nemocí, jsem si četl v podstatě non - stop. S baterkou pod dekou, u jídla (kolik já dostal pohlavků), na panelech, cestou vlakem, ve škole pod lavicí. Já i Kačka jsme zbožňovali Jacka Kerouacka (první hádka, zda je lepší román Na cestě nebo Dharmoví tuláci), Stephena Kinga pro jeho popisy amerických městeček, Jacka Londona za Tuláka po hvězdách, Axla Munteho za Knihu o životě a smrti. Nepřeberné množství detektivek, sci-fi (Issac Asimov je bůh!), válečných románů. Přečetli jsme celou povinnou četbu do školy, k tomu jako bonus zachmuřeného Dostojevského i moje dobrodružství s Dlouhým lovcem od Alberto Vojtěcha Friče. Samozřejmě Jules Verne, tuny KODek, komiksů. A objev pro mě tehdy největší, pan Charles Bukowski, který vždy dokázal říct několika slovy úplně všechno. Ten výčet oblíbených spisovatelů by byl nekonečný. A vlastně ještě neskončil. Byli jsme s Káčou a s Kytkou, který četl ještě víc než my dva dohromady, jako houby, které nasávají písmena. Hudba a knihy. Někdy tenkrát se tohle krásné prokletí zrodilo a drží mě urputně až dodnes. Prcalík se nám smál, nadával nám, že prý radši žijeme virtuální (kdyby to viděl dnes, asi by se ze současnosti rovnou zbláznil) životy - to on si dá radši další pivo. Jenže my jsme věděli své. Byli jsme hrdiny čtených příběhů, prožívali jsme s knihami radost, smutek, vyměňovali si je a půjčovali (o kolik koupených knížek jsem tenkrát přišel?). Já kupříkladu chodil a místo Lidé bděte! neustále všem říkal Lidé čtěte!. Starší se mi smáli a mladí nechápali. Napsal jsem během toho osamoceného rána padesát zamilovaných básní, které měla spatřit jen Kačenka. Jenže jí tak vzaly za srdce, že je dala "šíleně tajně" přečíst Janě. Ta ke mě druhý den přišla na panely a povídá: "Tak ti teda pěkně děkuju, jsem probrečela celou noc". Zmateně jsem se zeptal proč a z ní vylezlo, že prý přelouskala Perversní básně jedním dechem. Míchal se ve mě vztek na Káču a radost z toho, že se někomu mé nesmělé básnické pokusy líbí. Nevěděl jsem co říct, Jana očividně taky ne, tak jsem dostal pusu a zašeptání do ucha: "Díky". Prcalík si z nás dělal srandu a já byl rád, že kluci moje slova nikdy nečetli. Kačenka byla najednou hrozně hrdá, protože ona měla milého, který jí píše básně. "Která to má?": říkala, když jsem ji čítával před spaním další mé výplody. A já to všechno dělal rád, protože měla oddanější pohled a byla vůbec povolnější. Bylo to podobné, jako když se sesednou lidé k ohni a jeden fešák začne hrát na kytaru. Děvčata také roztají. Trošku jsem toho využíval, přiznávám bez mučení, jenže když ono to všechno muselo nějak ven. Ten sešit, s tvrdými deskami, nakonec se stovkou básní plných sexu, mládí, radosti i smutku, jsem nedokázal otevřít dlouhá léta. Mám ho doma, dole ve sklepě. Spoustu odstavců by chtělo z dnešního pohledu trošku učesat, některé mi přijdou úsměvné, ale jsou mojí součástí a příliš bych je neměnil. Četla je jen manželka a její reakce byla stejná, jako tenkrát u Jany - plakala a řekla děkuju. Zdá se, že sbírka Perversních básní pořád zabírá.
Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):
CD 2016, Nuclear Blast Entertainment Zavřel jsem se do pokoje, rozhodnut, že nevylezu minimálně dva dny ven. Vypnul jsem všechny informační kanály a hledal hudbu, u které bych mohl jen tak sedět, přemítat nad vším možným a která by mě nijak nerušila. Potřeboval jsem nerušivou, rockovou kulisu, která bude mít lehce meditativní účinek. Novinka OPETH s podivným "zhuleným" pávem na obalu a názvem "Sorceress" se zdála být více než vhodná. Švédi dávno opustili progresivní death metal a vydali se vlastní prog rockovou cestou. Na novince se potkávají kytary s elektronikou. Jednou se hraje akusticky, pak zpěvák vypjatě vyvolává do světa další nespravedlnost. A všechno to sedí tak nějak plynule dohromady. Přijdu si najednou ještě víc opuštěný, naladěný na staré rockové fláky. Přijde mi, že OPETH se našli v dávných postupech, jsou chvílemi hippies, pak osmdesátkoví drsňáci. Hlavně si ale hrají, jak chtějí a po svém. Chápu, že tenhle směr nebude spoustě lidem vyhovovat, sám nejsem nijaký přehnaný hudební intelektuál, ale musím uznat, že letošní počin má rozhodně něco do sebe. Musím mít sice na všechno to "snění" opravdu náladu, ale když přijde, tak si "Sorceress" užívám jako mí rodiče staré páky. Nic nového v mém pokoji, ale poslouchá se to dobře, to zase jo.
Vadí mi snad jen jedna věc. Pokaždé, když OPETH přednesou skvělý (ano, pořád to umí), riff či nápad, tak je následně smeten "zbytečným" chaosem. Chce to ale samozřejmě čas. Vždycky nechápu, jak zrovna na tyhle šílence vychrlí každý recenzi pár dnů po vydání (v lepším případě). Sám mám album k dispozici už dlouhou dobu a moc dobře vím, že i za půl roku budu objevovat nová a nová zákoutí. Je to svým způsobem komplikovaná hudba, chce plné soustředění. "Sorceress" je zkrátka poctou zlatým sedmdesátkám a je také poctou zdařilou. Můžete s tím nesouhlasit, můžete na to nadávat, ale nic víc s tím neuděláte. Nahrávka pro všechny, kteří touží být jednou za čas v samotě. Já říkám ano! Je to tam!
Asphyx says:
OPETH arefor melike arevelation,meetingwith the supernatural. It is like the old metalwarriors riced, took their instruments andcreateda perfectwork in fact. Frequent changing ofrhythms,varietyof moods. One's lucky,rockunbridled, on the other side urgent like the death. Musicfrom the higher spheres, progressiveness playedwithincrediblecommonplace. If you want the moderndefinition of the wordmetal, listen to "Sorceress"! Musictouching theuniverse itself. AndGod said, go and listen toOPETH! Noblyawesomealbum!
Tracklist: 01. Persephone 02. Sorceress 03. The Wilde Flowers 04. Will O The Wisp 05. Chrysalis 06. Sorceress 2 07. The Seventh Sojourn 08. Strange Brew 09. A Fleeting Glance 10. Era 11. Persephone (Slight Return)
band:
Mikael Åkerfeldt (Vox, guitars), Martin Mendez (bass), Martin Axenrot (drums), Fredrik Åkesson (guitars), Joakim Svalberg (keys)
CD 2016, Chaos Records Hey bastards! Až vás jednou najdou, jak hnijete ve svém hrobě, tak už vám bude všechno jedno. Oprostíte se od pomíjivosti nedůležitých věcí, budete vzhlížet z té díry na to naše hemžení, na tu honbou za prachama, za úspěchem, za mocí. Budete se smát, až vám budou odpadávat kousky masa z kostí. Někdy si říkám, jestli není ten náš, imaginární záhrobní svět, lepší, než ten, který je reálně kolem. Nemrtví jsou alespoň upřímní a víte, co od nich čekat. Ještě, že mám ten svůj old school death metal. V něm je zdá se všechno ještě v pořádku. Dostal jsem třeba na recenzi druhé řadové album ruských drtičů OLD CHAPEL a hned nás hudba spojila tak, jak to nedokážou ani ti nejlepší diplomaté. Pánové hrají tradiční, starý a ošklivý smrtící kov devadesátých let. V textech se inspirují starými hororovými filmy a přenášejí tuhle tématiku i do hudby. Je to klasika, ale zahraná s citem pro poslední věci člověka. "Visions from Beyond" hltám plnými doušky a mám pocit, že mi do žaludku proniká ten nejchutnější jed.
Kapela, která vznikla v roce 2010 se zařadila mezi další ruské bohatýry, kteří vyznávají staré pořádky. Vzpomeňme kompilaci s kolegy PYRE, GROND, CIST. Odkazy na ASPHYX, OBITUARY, MASSACRE, BENEDICTION, AUTOPSY, MONSTROSITY, zní jasně, čitelně a hlavně uvěřitelně. V dnešní době se vyplatí nevěřit nikomu,ale OLD CHAPEL tu jejich plíseň žeru i s navijákem. Mě podobné záležitosti baví, užívám si je. Jsem rád archivářem, který pro sebe objevuje další smečky, které propadly kouzlu dávných death metalových časů. A OLD CHAPEL jsem si ihned oblíbil. Líbí se mi, že si na nic nehrají, jedou to svoje a neohlížejí se napravo ani nalevo. Jsou pevní ve svých zásadách. Nic pro současného zhýčkaného posluchače. "Visions from Beyond" si užijeme hlavně my, kteří koukáme na svět z čerstvě vykopaných hrobů. Old school death metal forever!
sumarizace:
Máte rádi starý, morbidní a prašivý death metal? Navštěvujete s chutí old school death metalové koncerty a je vám milejší ostrý riff, před moderní a technickou smrtí? Tak potom jsou pro vás OLD CHAPEL jako stvoření. Jejich novinka sice rozhodně nepřináší nic nového, ale předkládá nám staré pořádky v death metalu takovým způsobem, že budete doslova uhranuti. Odkazy starých poctivých kapel, chorobný hlas, obrovské nasazení a zběsilost. Tohle všechno mě při novince "Visions from Beyond" napadá. Procházíme se spolu s kapelou po starém pohřebišti, vyzvedáváme z hrobů alba z devadesátých let a přidáváme lehce modernější zvuk. Při poslechu je smrt tak blízko! Tančíme na hrobech s těmi nejkrásnějšími zombie. Old school death metal, který je prašivý, jako víko od staré rakve! Velmi dobře!
Asphyx says: Do you like an old, morbid and manger death metal? Do you like to go to old school death metal concerts and you like more a sharp riff than a modern and technical death? The OLD CHAPEL are here for you. This new album doesn´t make something original, however it brings us the old manners of death metal in a way you would love. Links to an old faithful bands, sick voice, a huge drive and furiousness. This is what I think about while listening the "Visions from Beyond". We are walking in an old graveyard and we are picking up albums from the 90th from graves and we adding some more modern sounds. While listening to this album death is near! We are dancing on graves with the most beautiful zombies. An old school death metal which is manger like a lid of an old coffin! Very good!
TRACKLIST: 1. Disastrous Rite 2. Stairs to the Vault 3. The Burning 4. Towards the End 5. The Nightmare Room 6. Skullhunter 7. Leaving a Body 8. Witchboard 9. Paura Nella Citta Dei Morti Viventi
OLD CHAPEL is: Pavel Suslov – Vocals Sergei Karpukhin – Drums, Percussion Alexei Mazur – Guitar
EP 2016, Transcending Obscurity Records Nejhorší, co se vám může stát, je, když vás dostihne váš vlastní stín. Dnes ráno se mi to stalo. Šel jsem ranní ulicí a koutkem oka zahlédl postavu, ploužící se kolem zdi. Byl jsem to já sám nebo spíše můj duch, který se osamostatnil. Chvíli jsem mu zkoušel uniknout, ale dostihl mě, pokořil a stáhl dolů do temnoty. Mezi své, nemrtvé. Celou dobu jsem poslouchal finské death blackové členy podzemí SEPULCHRAL CURSE. Byli to oni, kteří vyvolali mého vlastního ducha, můj stín, moje svědomí. Do uší mi jako ostré hroty pronikaly skladby podobné těm, které kdysi nahrávali CONVULSE, TRIBULATION, BOLZER, DISSECTION, NAGLFAR, PUTREVORE, DEMIGOD a ostatní vyvolávači temných sil. Jsem mezi svými, říkám si při poslechu a umírám touhou po další porci krvavých červů. EP "At the Onset of Extinction" se zdá být pro mě velmi chutnou krmí. Špinavou, ochucenou plísní a hlavně návykovou jako ta nejšílenější droga.
Druhé EP je poctou starým death metalovým postupům. Je odkazem, který kapela nese hrdě, jako vlajku se samými pentagramy. Na podobnou hudbu je nutné se dívat okem devadesátých let, dnes už asi zase tolik fanoušků nepřesvědčí. Nevadí to, zde se hraje stejně jen pro vyvolené, pro všechny ty, kteří se odpoutali od svých vlastních stínů. Je to staroba, prašivina, vytažená odněkud z nejskrytějších zákoutí opuštěných kobek. SEPULCHRAL CURSE jsou jako vaše svědomí, jako zlý zážitek, na který chcete už dlouho zapomenout. "At the Onset of Extinction" otevírá staré, dlouho neléčené rány. Budou znovu mokvat, smrdět hnisem a až vám jednou prasknou, tak neucítíte úlevu, ale jen pach smrti. Záhrobí opět promluvilo! Temně a hlasitě!
sumarizace:
SEPULCHRAL CURSE nám opět předčítají z nesmrtelné knihy mrtvých. Jejich death metal je starý, prašivý, zákeřný, ošklivý, nechutný a zlý. Jako lidstvo samo. Jakoby na povrch vylézaly všechny špatné vlastnosti. Všemu dodává tu správnou starou patinu skvělý zvuk, plesnivé nápady a nekonečná atmosféra záhrobí. Než začnete album poslouchat, obraťte všechny kříže směrem dolů, obětujte kozla a nakreslete na zem pentagram. Nahrávka má neskutečnou sílu, energii a temnou auru. Při poslechu budete několikrát ukřižováni a obětováni samotnému zlu. "At the Onset of Extinction" je jako zrcadlo, ve kterém uvidíte jen samé černé tváře. Jde až někam na samou podstatu death metalu. Zapalte ohně! Pandořina skříňka byla opět otevřena a na světlo Boží byly vypuštěny ty nejhorší choroby. SEPULCHRAL CURSE nejsou snad ani z tohoto světa. Přinášejí nám hudbu nahranou v samotném záhrobí. Smrtící kov, který připomíná rozkládající se mršinu! Vynikající old school death metalová deska!
Asphyx says:
SEPULCHRAL CURSE reads us the book of deaths again. Their death metal is old, scabrous, cruel, ugly, disgusting and evil. The same as mankind is. It feels like every wrong quality of people worm up from underground. This album has a great sound, mouldy ideas and infinite atmosphere of the beyond which gives the old good patina to it. Before listening to this album turn all crosses upside down, sacrifice a goat and draw a pentagram on the floor. This record has an incredible power, energy and dark aura. During these songs you will be crucified many times and you will be sacrificed to the Hell itself. The "At the Onset of Extinction" is like a mirror which reflects all the black faces. This goes to the essence of death metal. Light up fire! The Pandora´s box has been opened again and the worst illnesses have been spread in the world. SEPULCHRAL CURSE could not be from this world, it´s just not possible. They bring us music which is played in the death kingdom. Death metal which reminds decaying carcase! An amazing old school death metal album!
Track list: 1. Envisioned in Scars 2. In Purifying Essence 3. Gospel of Bones 4. Disrupting Lights of Extinction
Line up: Kari Kankaanpää - Vocals Jaakko Riihimäki - Guitar Tommi Ilmanen - Drums & Backing Vocals Niilas Nissilä - Bass Aleksi Luukka - Guitar
CD 2016, Galactic Records Tak tenhle mezigalaktický experimentální death metal je pro mě opravdu hodně těžkým soustem. Nemůžu ho polknout, dusím se, vyvrhuji jej jako skelnou vatu, bojím se společných setkání a nadávám, jako kdyby mě někdo nutil dívat se na ošklivé filmy. MITHRAS jsou na scéně všech progresivců pojem, osobnosti s nezaměnitelným výrazem, kapela, která rozdmýchává stojaté vody smrtícího kovu. Mají za sebou skvělá alba, i méně výrazná a letos mezi nás vystřelili desku, nad kterou budete dlouho kroutit hlavou. Je plná rocku, dokonce glamu, sedmdesátkových melodií a neuchopitelnosti vesmíru. Poslouchá se těžce a přiznám se, že jsem čekal trošku víc.
Přirovnávat hudbu těchto maniaků k někomu jinému snad ani nemá cenu. Lepší bude, když si poslechnete ukázky. Ona se vůbec těžko hledají slova, která by to, co se na novince odehrává, přesně popsala. Nahrávka je poklidným rozjímáním, které na mě funguje jen někdy. Často nevím, co tím chtějí pánové říct a jsem dalek nadšených kavárenských projevů rádoby inteligence. Sem, někam mezi hudební intelektuály "On Strange Loops" patří a zde také navěky zůstane. Pro "obyčejného" fanouška bude novinka prázdné nic a nebude mít chuť cokoliv rozkrývat. Otázkou zůstává, zda ta progresivita a "dokonalost" vesmírných kovbojů MITHRAS není jen fantaskním preludiem. Kdo ví a kdo s nimi půjde do říše za zrcadlo? Já na to mám chuť jen někdy a to se musím ještě přemlouvat. A to si myslím, že jsem hlava otevřená. Přijde mi, že na letošní desce je spousta dobrých melodií, ale občas cítím, že to není úplně ono. Jakoby se Britové smažili ve vlastní šťávě a ztráceli ve vesmíru. Tam také koneckonců patří. Pokud tedy rádi objevujete nové hudební galaxie, nechte si chutnat.
sumarizace:
MITHRAS letos stvořili pořádně technické a progresivní album. Jeden složitý riff střídá druhý, nálada je nelidská, nápady pestré. Britové nahráli rozhodně zajímavou desku, u které nenechali nic náhodě. Na mě osobně je sice něco až příliš komplikované a někdy si dokonce říkám, že to hrají již stroje a ne lidé, ale nahrávku považuji rozhodně za hodnou pozornosti. Techničtěji zaměření fanoušci budou určitě velmi spokojeni. Dostanou přesně tu porci hudby, kterou se rádi proplétají. Kapela kombinuje to nejlepší z progresivního metalu a rocku. Na vstřebání je potřeba určitě spousta času a i po dlouhé době je možno objevovat spoustu nového. Horší je to s touto deskou jako celkem. Album mi přijde poměrně roztříštěné. Složitá rock metalová, technická a progresivní skládanka, která se rozhodně povedla. Jen mám občas problém ji pochopit.
Asphyx says:
The MITHRAS created very technical and progressive album. There is a lot of complicated riffs, the mood is nonhuman, and ideas are interesting. These British guys recorded very interesting album. For me it´s is maybe too complicated and sometimes it feels like the songs are played by machines, not by humans. However this album is interesting and you should take a look at it. Fans who like more technical music will be satisfied. They will received exact amount of music they like. This band mix the best of progressive metal, and rock. You have to take your time to absorb all of this and even after a long time you would find a lot of new things on this album. However, the problem is the album as a whole. It is dashed. Complicated rock metal technical and progressive puzzle which is very good. Sometimes I just have a problem to get it.
Tracklist: 01. Why Do We Live? 02. When The Stars Align 03. The Statue On The Island 04. Part The Ways 05. Odyssey's End 06. Howling Of The Distant Spaces 07. Between Scylla And Charybdis 08. Time Never Lasts 09. The Last Redoubt 10. Inside The Godmind 11. The Outer Dark 12. On Strange Loops
band:
Live: Leon Macey - Lead Guitar/Vocals Tom Hyde - Rhythm Guitar Vic Lochab - Bass Julien Helwin - Drums Past Studio albums: Leon Macey - Guitar/Drums/Synths Rayner Coss - Oratory/Bass
CD 2016, Agonia Records Říkali mi, že nejhorší, co se mi může stát, je, že se mi stane zabíjení rutinou. Prý si mám hledat vlastní potěšení z bolesti, víc své oběti trápit, mučit je. Jenže už to nejde, už jsem vojákem příliš dlouho a mé oči se staly chladnými. Krev z rukou jen tak neumyjete a já mám poslední dobou pocit, že ji mám mezi prsty stále. Nedělá mi dobře už ani nářek poraněných, které nechávám chcípat v křečích. Překročil jsem všechny možné hranice, otupěl a stal se strojem na zabíjení. Dosáhl jsem posledního stupně, jsem žoldákem, vrahem z povolání. Měl jsem neodbytný pocit, že ráno, cestou do práce toho vojáka v mlze vidím. Stál tam, s nožem v ruce a kýval se do rytmu nové desky švédských brutalistů DERANGED - "Struck By A Murderous Siege". Přidal jsem volume na mp3 přehrávači a propadl panice. Běžel za mnou, až jsem slyšel jeho dech. Šeptal slova nenávisti, chrchlal ty jedovaté sliny vzteku. Dopadl mě kousek od tovární zdi, kam už dávno nikdo nechodí. Na periferii, uprostřed chladu, strachu a nekonečné šedi jsem vypustil svoji duši. Pozvedl krvavý nůž a vydal z hrdla výkřik plný radosti.
"Struck By A Murderous Siege" je albem, které pro moji osobu splňuje ty nejvyšší požadavky kvality. Má skvělý zvuk, na brutální death metal je nebývale pestré a morbidně melodické. Od prvních společných setkání jsem ji propadl zcela hrdlem. Jako bychom si byli letos já a DERANGED souzeni. Mě zkrátka dělá mix starých CANNIBAL CORPSE, VOMITORY, GORGASM, AVULSED, DEEDS OF FLESH, INSISION, VILE, DISGORGE, MALIGNANCY jen a jen dobře. Švédi k tomu ještě navíc přidávají z kůže stažený, vlastní obličej. Je to svým způsobem "jenom" klasika a tradice, ale zahraná s nadšením a velkým citem pro všechny ty krvavé věci, které jsou v tomhle stylu žádoucí. Kapela neponechala náhodě vůbec nic. Osobně jsem na vrcholu brutálně death metalového blaha. Přehrabuji se ve studených melodiích, jako řezník ve střevech. Kroutím se do rytmu, vzývám stejné kruté bohy jako tahle smečka. Vynikající záležitost pro všechny fanoušky, kteří uznávají brutální death metalovou poctivost. Masakr plný temné přitažlivosti!
sumarizace:
Před letošní novinkou "Struck By A Murderous Siege" švédských DERANGED se klaním až k zemi. Je totiž po okraj naplněná žhavými, pálivými nápady, které vyvěrají ze samé podstaty death metalu. Skladby mají neskutečné množství vrstev a působí jako samotná symfonie zla. Ano, takhle nějak by hráli skladatelé vážné muziky, pokud by se rozhodli pro extrémní smrtící kov. Šílené nápady je možné potkat na každém kroku. Pánové si zároveň ponechali schopnost složit syrové a nekompromisní motivy. Album neskutečně řeže, pálí, transformuje samotnou smrt v čistou bolest. Je jako řeka, plná hnijící krve, která teče sice pomalu, ale s o to větší jistotou zničí vše živé. Na desce je možné pozorovat doslova erupci nápadů. Přesto není nic zbytečně komplikované a DERANGED se povedlo vyhnout zbytečným exhibicím. Všechno sedí na svém místě a z nahrávky se tak stává hodně ostré koření. "Struck By A Murderous Siege" je pro mě na dlouhou dobu jedno z nejposlouchanějších alb vůbec. Reálný brutální death metal, který nepostrádá temnotu a je zahraný s neskutečnou silou! Masakr plný temné přitažlivosti!
Asphyx says:
I bow down to this new album "Struck By A Murderous Siege" by Swedish DERANGED. It is full of hot, spicy ideas which spew from the death metal itself. The songs have unbelievable amount of layers and they feel like a symphony of evil. Yes, this is how would classical musician played if they would decide to play death metal. Mad ideas are everywhere on this album. However these gentlemen still have their ability to compose raw and uncompromising motives. This album cuts unbelievably, it burns, and it transforms the death itself into a clear pain. Like a river full of rotting blood which although flows slowly it will kill everything live on earth for sure. These guys managed to avoid some unnecessary exhibitions on this album. Everything is on its place so this album is like a very hot spice. "Struck By A Murderous Siege" is one of my most played albums at all for a very long time. Real brutal death metal which doesn´t lack of darkness and it is played with an unbelievable power! Massacre full of dark attraction!
Tracklist: 1. The Frail Illusion Of Osteology 2. Hello From The Gutters 3. Reverent Decomposition 4. Shivers Down Your Broken Spine 5. Cold Icy Hands 6. Struck By A Murderous Siege 7. Toy Box Torture Chamber 8. Undead Instrument By Grim Ascendancy
band:
Rikard Wermén - Drums Thomas Ahlgren - Guitars Andreas Johansson -Bass Anders Johansson - Vocals
CD, EP lotos shape picture 12" vinyl 2016, Beyond Eyes Přiznám se, že kultu CULT OF FIRE jsem nikdy příliš nepropadl. Uznávám sice jejich "zásluhy", hudba mě převážně baví, ale já z principu příliš nemusím kapely, které dávají takový důraz na grafickou stránku věci. Ne, že by to neměli pánové dobře ošetřené, ale přijde mi, že tentokrát často vítězí vizáž nad obsahem. Malby, kostýmy, propriety, image, tohle všechno je v absolutním pořádku. Pokud za tím bude stát dobrá muzika. A ona dobrá je! Ne vynikající, ale dobrá rozhodně. CULT OF FIRE zkrátka umí navodit atmosféru a to se jak známo u nás v podzemí cení. Epický black metal s nádechem hinduismu, temnoty a esoterismu v textech, může pro našince působit zajímavým dojmem, ale pojďme se raději podívat na hudbu jako takovou.
Ta není vlastně ničím zase tolik výjimečná (kdo taky dneska je?), ale je podaná vkusně a s citem pro melodii jako takovou. Z desky opravdu dýchá temnota. Jen ten zvuk, na ten si u téhle smečky asi nikdy nezvyknu. Obzvláště bicí mi přijdou až příliš plechové a třaskavé. Ono to tak asi má být, jenže mě to ruší prožitek z alba jako celku. Co se týká obsahu, tak pokud se hraje pomalu a s rozvahou, zní vše velmi dobře. Jakmile se ale začne black metalově běsnit, přijdou mi CULT OF FIRE až nebývale monotónní a obyčejní. Jedná se určitě o dobrou a zajímavou desku, ale do nijakého rauše jsem se nedostal, to tedy zase ne. Solidní záležitost.
sumarizace:
CULT OF FIRE nahráli album, které přesně odpovídá jejich stylu. Je chladné, ledové, naléhavé. Některé skladby jsou sice trošku slabší a pocit mrazu se nedostavuje jako dřív, ale jako celek je nahrávka vcelku solidní. Nic nového pod sluncem, ale deska se dobře poslouchá a myslím, že fanoušci budou spokojeni. Chtěli jste klasický black metal made in CULT OF FIRE? Máte ho mít. Dobrá, ale ne vynikající práce. Jsem spokojený, ale srdce mi nezmrzlo.
Asphyx says:
CULT OF FIRE recorded an album, whichexactly answers tohis style.It'scold, icy, urgent. Some songsarea bitweaker andthe frost feeling doesn't come as before, butas a whole therecording is very solid. Nothing newunder the sun, but thealbum is good for listening and I think fanswill be satisfied. Did you want the classicblack metalmade inCULT OF FIRE? You got it. Good, but notgreatjob. I'm satisfied butmy heart didn't freeze.
Tracklist: 01. Life 02. Chinnamasta Mantra 03. Death 04. Tantric Sex
band:
Infernal Vlad - strings / Devilish - vocals / Tom Coroner - drums / Dávid Glomba - art