SODÓÓÓÓÓM! Ano, němečtí legendární thrasheři se loni pochlapili a vydali čtyř skladbové EP, které obsahuje tři živé záznamy a jednu zbrusu novou skladbu. Od prvního momentu je jasné, s kým máme tu čest. Tom Angelripper je tak výrazným zpěvákem, že tuhle smečku pozná snad každý, kdo se kdy otřel o thrash metal. Kapela, která poslední roky působí jako politá ne-živou vodou, opět dokazuje, kdo je jedním z hlavních tahounů německé thrashové školy. EP je velmi temné, v určitých momentech se dotýká až death metalu a při poslechu si říkám, že ty dnešní mladé klony, rodící se v každé vesnici, působí proti těmhle starým bastardům jako "party" muzika pro odpolední rozjímání při grilování uhrovitých pubescentů. SODOM to zkrátka zase všem natřeli a i na takhle krátké stopáži odpálili pořádně natlakovanou nálož. Ne nadarmo v rozhovorech zmiňují svoji dávnou příslušnost k hornickému zaměstnání. Každý trošku vnímavější posluchač moc dobře ví, že ty zkušenosti s roznětkami, výbušninami a radosti z odstřelené horniny vyměnili za kytary a udělali moc dobře. Jinak bychom byli my, fanoušci ochuzeni o jednu z nejoriginálnějších thrashových kapel. Na poměry téhle smečky se sice jedná "jen" o takovou ochutnávku, ostrou jednohubku, ale i tak jsem si celé EP užíval stejně jako si pyromani užívají plameny spalují sousedův dům. Pokud jste oddaní příznivci kapely, neváhejte a jděte do toho. Je to sice spíš sběratelský kousek, ale vyplatí se ho mít na své polici, mezi oblíbenými CD ke každodennímu poslechu. Uvidíte, že časem se posune na čelní místo ve vašich žebříčcích. "Sacred Warpath" je jako napětí před odjištěným granátem!
Asphyx says:
The band proves once again, whois oneof the main driversof Germanthrashschool. EPisverydark,touchingalmost to thedeath metal in somemoments. SODOM cutagainall and detonated verypressurizedbomb. If you arefansof the band, don't waver andgo for it. Even when this ismore a collector's item, you should have it in yourshelf. SacredWarpathisatension beforesett ofgrenade!
Těm
krásným holkám na první stránce obalu to na začátku tolik
slušelo! Jenže měly to štěstí/smůlu, že potkaly brněnské
maniaky FATALITY. Jejich svět se najednou změnil v krvavě rudé
řečistě strachu a bolest si dávala rande s krutostí. Pán z
titulky, v krásně sešité masce (snad z lidských kůží), se
brouzdá všude okolo a šíří kolem sebe strach. Jeho oblíbenou
hračkou jsou nože na všechny způsoby a nepohrdne pořádně
uleželým syrovým masem. Ano, SYROVÉ, to je to slovo, které mě
napadá při poslechu novinky „Bloody Hate“ jako první. Velkou
měrou k tomu přispívá zvuk (Studio Kwlsound Design), který ve
mně probouzí vzpomínky na letošní léto, kdy utekl nedaleko mého
bydliště čerstvý vrah a já chodil po večerech běhat. Ohlížel
jsem se za sebe, rozechvělý strachem a napjatý pro případný
útok. V ulicích se vznášelo napětí, lidé byli neklidní a na
všech bylo možné pozorovat známky pradávných sebezáchovných
pudů. Nakonec toho bastarda zaplať Satan chytli, ale ten pocit už
v nás všech zůstal. S novou deskou brněnských řezníků je to
podobné. Po poslechu dlouho sedím, přemítám a mimoděk svírám
ruce, až mám v dlaních otisky zarytých nehtů.
Je
zajímavé, že ve mně zanechal velmi silný dojem obal alba.
Pokaždé, když teď přede mnou někdo vysloví sousloví „nové
album FATALITY“, naskočí mi na mysli červená barva, do které
celý cover oblékl dvorní designer kapely Jaromír „Deather“
Bezruč (mimochodem, spolu s posledními SECTESY asi to nejlepší,
co jsem poslední dobou v našich končinách viděl). Rovnou musím
zmínit i celý booklet. V dnešní době, kdy spousta kapel odbyde
CD jednoduchým dvojlistem, jsou FATALITY krásným příkladem toho,
že když se chce, tak to jde. Krásná práce a velmi příjemný
sběratelský kousek. Nejdůležitější je samozřejmě ale hudba a
ta je na „Bloody Hate“ velmi tradiční, old schoolová,
řezající. Připomíná setkání zkušených řezníků-řemeslníků,
kteří bourají maso hezky postaru, ručně a s přehledem
protřelých bardů. Oproti minulému albu se trošku přitvrdilo,
pořádně roztočily vrtule a i když se pohybujeme převážně ve
středním, houpavém a krutějším rytmu, vše vyznívá značně
tvrdě.
Mé
oči začínají vidět rudě. Přijde mi, že mi někdo přetáhl
přes obličej závoj nasáklý krví. Poslouchám „Bloody Hate“,
vzpomínám spolu s kapelou na nejlepší alba SIX FEET UNDER,
OBITUARY, občas dokonce snad slamující praotce INTERNAL BLEEDING.
Muzika je jako stvořená ke kývání hlavou nebo ke kopání hrobu.
Všechny ty riffy, údery bicích mi připomínají ostré hřebíky,
které jsou mi zaráženy kladivem do uší. Pomalu zesiluji volume
až na samou hranici snesitelnosti. Noví FATALITY znějí nejlépe,
pokud jsou pořádně nahlas. Není od věci zmínit i jakousi
chladnou atrmosféru, která se vyskytuje (jako šedá eminence)
během všech skladeb. Kdysi, na civilní službě v nemocnici, jsem
cítil podobný „zápach“ při průjezdu kolem dolních pater
pitevny. Pokaždé jsem se neubránil dojmu, že ze dveří vyrazí
nějaký nemrtvý a zakousne se do mého hrdla. Zrychloval jsem
raději krok, stejně jako to činím při cestě z práce s „Bloody
Hate“ ve sluchátkách, mnul si ledovou námrazu ze zátylku a
těšil se na denní světlo.
Osobně
loňské album považuji zatím za to nejlepší, co jsem měl
možnost od FATALITY slyšet. Je propracované, surové, hudebně
násilné a smrdí poctivostí na míle daleko. Mám to takhle rád.
Pokud jste stejně jako já příznivci spíše starší death
metalové provenience, jsem přesvědčen o tom, že vám tenhle
krvavý flák masa bude chutnat stejně jako mě. Bývám jejich
hudbou při poslechu zcela pohlcen a rád se účastním každé
pitvy, kterou FATALITY pořádají. Přiznám se, že jsem takovou
ránu mezi oči opravdu nečekal. Je to jako setkání s partou
pořádně naštvaných pitbulů, kterým někdo naočkoval čerstvou
vakcínu vztekliny. Cítím zahryznuté tesáky do svých končetin,
odpadávající kusy tkání, pach zběsilosti, zimu a smrt. Death
metalové album ostré jako čerstvě nabroušený skalpel!
Asphyx
says:
I
personally consider the last album so for the best one, that I had
the opportunity to hear from FATALITY. The CD is a sophisticated,
crude, musically violent and stinks with honesty for miles away. I
like this way. If
you're fans of rather older death metal provenance like me, I am
convinced, you'll enjoy this bloody hunk of meat like me. I must
admit I didn't expect such a blow between my eyes. The CD is a
meeting with a bunch of really angry pit bull, who were indoctrinated
with fresh rabies vaccine. I feel bite and kill fangs into my limbs,
falling off pieces of tissue, smell fury, winter and death. Death
metal album sharp as a freshly sharpened scalpel!
Na záda mi položili
obrácený kříž, bičovali mě a smáli se mi, že vypadám jako Ježíš. Musel jsem
absolvovat všechna křížová zastavení a moje pouť do Svaté země byla nekonečná.
Když mi pak na hlavu nasadili trnovou korunu, vzdal jsem to. Jsem jenom obyčejný
člověk, slabý a hříšný. Ani nevím, jak jsem se stal obětí téhle šílené sekty,
ale když teď sedím ve své cele a čekám na poslední soud, přemýšlím, cože jsem
to vlastně za svého života provedl špatného. Možná jen…death metal. Ten by mohl
vadit. Přiznávám svoji vinu, nasazuji opět na záda obrovský dřevěný kříž a za
neustálého bičování vzpomínám na ty krásné chvíle, strávené se smrtícím
kovem. Pamatuji rok 2014 a
tehdy novou desku polských odmítačů dobra DOOMBRINGER. Ti hrají podobně, jako
jejich kolegové ve zbrani NECROS CHRISTOS, GRAVE MIASMA, LVCIFYRE, DEAD
CONGREGATION apod. Samozřejmě, všechno touhle rouhání vychází z minulosti,
a tak si určitě občas vzpomenete i na slavné INCANTATION.
U podobně laděného
doom/black/death metalu se sází spíš na vytvoření temné atmosféry, než na
technickou propracovanost. Líbí se mi právě špinavost, nespoutanost, se kterou
DOOMBRINGER ke své tvorbě přistupují. Kapela si v určitých kruzích již
vybudovala díky svým demonahrávkám, jedné kompilaci, EP a splitku s GOAT
TYRANT poměrně velkou základnu fanoušků. Ti musí být, stejně jako já, letos
spokojeni, protože první dlouhohrající album těchto vyznavačů stínů
v polských katakombách, se povedlo. Není to sice nic, co by nějak výrazně
zamíchalo s death metalovým děním v Evropě, ale hraje se zde poctivě,
nadšeně a všude kolem je cítit těžký okultní vzduch. Jsem moc rád, že se Poláci
nevydali cestou zvukové „nesrozumitelnosti“ a tak si můžeme celé tohle rouhání
vychutnat. Necelá tři čtvrtě hodina je v podstatě takovým obřadem, kdy
v pozadí pobublává zvuková stěna a k tomu vokalista Medium Mortem
deklamuje texty o temnotě, zlu a špatnostech tohoto světa.
Podobné desky se
nedají moc poslouchat bez patřičné nálady a tak doporučuji si před společnou
seancí přečíst pár řádků o tom, jaká zvěrstva to zase napáchala církev. Bude
vám pak určitě lépe a vše si pořádně vychutnáte. Nezasvěceným bude určitě vadit
monotónnost, která tam samozřejmě je, ale musíte si uvědomit, že zde není
účelem narvat do jednoho songu co nejvíc riffů, tónů a stihnout to v co
nejkratším čase. Tohle je spíš taková až doomová „pohoda“, připomínající pomalé
trhání nehtů, vrtání zubního kazu i s nervy nebo oplakávání konce krásného
dne. Někdy na mě padá až určitá nostalgie, splín, který mě neopouští
v podstatě po celou dobu téhle nahrávky. Občas jsem sice míval i období,
kdy jsem nebyl chycen a vše považoval jen za vzdálené šumění krve. Zkrátka, pro
podobné běsnění musím mít náladu, chuť a hlavně čas. Nesmím být rušen ničím
jiným a temné mraky by se měly venku skoro dotýkat země.
„The Grand Sabbath“
není určitě deskou pro každého. Ocení ji spíš temněji zaměření posluchači a pak
ti, kdo dlouhodobě žijí v zemi stínů. Mně tentokrát přišla tahle hodně
zkažená krev k chuti. Nebudu ji sice označovat absolutním puncem zla, ale
musím uznat, že do té správné „špatné“ nálady mě dovedli DOOMBRINGER vždy
dostat. Mám rád podobná alba. Líbí se mi to pomalé navozování nálady
absolutního zmaru, strachu a beznaděje. Užívám si spolu s kapelou
odkapávající hnis ze stěn jejich rodné katakomby. Konečně jsem vystoupal na
bájnou horu Golgota. Před nějakými 2014 lety zde stanul jeden můj předchůdce,
který otočil koly dějin pořádně zprudka. To se mi samozřejmě nepovede, ale mohu
alespoň zařvat do světa slova o nespravedlnosti, odmítání násilného dobra a
shodit ze sebe ten prokletý kříž. Stejně jako DOOMBRINGER. CD, které si na
křížovou cestu kněz rozhodně nevezme. Temné, žhnoucí a odpudivé jako samo nebe.
Doom, black, deathová esence černoty.
Asphyx says:
Meeting with
the new album DOOMBRINGERS reminds me the cross way with an inverted cross on
my back. The dark, glowing, nihilistic album with black doom atmosphere. If you
want I recommend this CD of these sinners with experience! Polish death metal
from the grave!
1000 BOMBS - Peace is Dead CD 2014, Ketzer Records
Dlouho nevyprané džínové bundy, hektolitry piva a thrash metal ze zlatých osmdesátých let. To jsou hlavní propriety plzeňských "retro thrasherů" 1000 BOMBS. Na své si přijdou hlavně milovníci melodičtějšího pojetí tohoto stylu. Na desce zaslechneme nepopiratelné vlivy jak americké, tak německé thrashové školy a při živém vystoupení nemusíte ani zavírat oči. Pánové totiž nejen že "hrají postaru", ale podřizují tomu i své image, obal, zkrátka vše. 1000 BOMBS jsou klasici v tom nejlepším slova smyslu. Jejich skladby jsou syrové, nepostrádají potřebný náboj a i když bych si v určitých momentech dovedl představit více energie, jako celek se mi deska líbí. Její síla sice vynikne nejvíc při live prezentacích, když už je nějaké to pivo upito, ale i z nosiče zní vše přesně, jak má. Nejvíc se mi "bomby" líbí asi ve chvílích, kdy se do toho pořádně opřou a dotýkají se až punku.
Velmi oceňuji snahu o určitou pestrost, kterou tolik dnešních kapel postrádá. Zvuk je syrový, jak vystřižený ze zmíněné doby (a velmi dobrý). Riffy jsou sice "jednodušší", ale to k thrashi patří jakok mrtvému rakev. V dnešní době se opět zvedá nová vlna tohoto stylu a mladí opět nosí džínové bundy, kecky s vyplazeným jazykem a kšiltovky s obrovskými kšilty, ale většina kapel si je navzájem podobná jako vejce ostatním vejcím (smích). 1000 BOMBS jsou trošku jiní, svým způsobem (v rámci žánru) odlišní. To sice nemusí vyhovovat každému, ale já jsem nadmíru spokojen. Přistupuji ke kapele a jejich tvorbě stylem - je pátek, mám chuť na pivo a k tomu bych si dal pořádný kus thrashe. Tam mám "bomby" "zařazené" a tam mi je s nimi nejlépe.
Výtku bych měl snad jen k tomu, že se hraje převážně ve středním tempu. Ocenil bych, kdyby se víckrát koplo pořádně do vrtule. V rychlejších pasážích to totiž 1000 BOMBS sluší stejně nejvíc (dle mě nejlepší "motorheadovský" song - "Don´t Trust the Aliens"). Plzeňští (složeni ze členů slovutných legendárních TROLLECH) to nebudou mít v dnešní době lehké. Podobně zaměřených kapel je velká spousta. Záleží jen na nich, kam se v budoucnu posunou a kam až se chtějí dostat. Zatím bych to viděl tak, že některé bomby jsou naváděny přesně, ostře a zasáhnou moji lebku s elegancí té nejlepší navigace. Některé ale také minou cíl. Každopádně, jedná se o první desku, která nepostrádá určitý druh magnetické "nedokonalosti". Za mě tedy velmi příjemně poslouchatelné album, která má své nepopiratelné kouzlo, jen bych příště poprosil zatlačit víc na pilu!
Asphyx says:
For a long time unwashed denim jacket, hectoliters of beerandthrashmetalfrom thegolden 80th. These are the mainpropsof Pilsner"retro thrashers" 1000 BOMBS. Thelovers ofmelodic conceptof this style come on their own. I appreciatethe attemptofsomevariety very much, thatmanyof today'sbands are missing. The sound israw and verygood. On the CDwe hearundeniable influences of American andGermanthrashschool.I should haveprobablyjust one reproach tothe factthat the band is playingmostlymid-tempo. I would appreciate if it would cut more. Forme, verypleasantlyalbum for listening, havingundeniable charm, I justlike to ask for thenext timeto "pushthe sawmore", please!
Vždycky,
když vidím v televizních zprávách nějaké nálety, říkám
si, jak musí být hrozně těm nebožákům, na které dopadají
bomby. Na obrazovce to nevypadá zase tolik šíleně. Jenže když
si pak přečtete výpovědi těch, kteří to zažili, případně
zavzpomíná vaše prababička na druhou světovou válku, ježí se
mi chlupy na zádech. Musí to být šílené. Hlavně ta nejistota,
kam to spadne příště. Uhoříte vy nebo váš soused? Kam
s dětmi, které to nechápou a všechno berou jako takovou
vyděšenou šílenou hru? Po delší době pak propadáte beznaději
a začíná vám být všechno jedno. Pere se ve vás strach se
vztekem a říkáte si, co by vás odsud dostalo. Ruští brutal
death metalisté FLESHBOMB si nemohli zvolit příhodnější název
kapely. Jejich hudba, syrová a drsná, připomíná opravdu nějaký
zběsilý nálet. Hned na začátek je nutné zmínit, že se jedná
o smečku, která má na svých albech poctivý, nečistý zvuk.
Rozhodně se nejedná o dnešní „vyčištěné“ CD. Jsem tomu
rád, dávají tím totiž jasně na vědomí, že svoji práci myslí
vážně a cítím zde i kus „opravdovosti“, což se mi u desek
nahraných „na počítači“ příliš nestává.
Rusové
fungují na brutální scéně od roku 1999 a letos se chlubí svoji
morbiditou teprve podruhé. Vypadá to, že skládají asi převážně
do šuplíku (nebo na hudbu nemají jednoduše čas), protože tento
rok vyšlo album po dlouhých deseti letech. Osobně jsem se k němu
dostal víceméně náhodou. Amputated Vein Records dělá sice svoji
práci dobře, ale že byste na jejich kapely narážely na každém
kroku, to zase ne (smích). Pánové sice občas vypomohli u jiných
smeček, ale FLESBOMB leželi převážně ladem. Kapela se žánrově
pohybuje někde v oblastech, které zkoumali a zkoumají třeba
takoví SUFFOCATION, PYREXIA, INFERNAL TORMENT, INTERNAL BLEEDING ale
i třeba klasici CANNIBAL CORPSE. Možná by mohl některý mladší
posluchač namítnout, že z dnešního pohledu se jedná už o
retro, případně by hovořil něco o old school brutal death
metalu. Neměl bych mu to za zlé. Je to samozřejmě pravdu. Mně to
takto vyhovuje. Hudba, zde hraná, mi přijde dobře stravitelná,
přímočará, syrová jako čerstvá hlína z právě
vykopaného hrobu. FLESHBOMB jsou zkrátka klasici v tom
nejlepším slova smyslu.
Je
sice pravda, že občas jsou některé pasáže lehce monotónní,
ale tomu tak u tohoto stylu bývá. Díky krátké, 28 minutové
stopáži, k tomu zaplať Satan náš vezdejší, nedochází
příliš často a tak si myslím, že deska by mohla vyhovovat
kdekterému „postaršímu“ fanouškovi s brutalitou v očích.
O tom, jestli si novinku FLESHBOMB oblíbíte či nikoliv samozřejmě
rozhoduje hlavně to, jestli máte hraný styl rádi a jestli budete
ochotni přistoupit na syrovou morbidní hru, kterou s námi
Rusové hrají. A protože já, jako starý vlk, se pohybuji spíš
v té starší, „poctivější“ muzice, jsem s nahrávkou
nadmíru spokojen. Nebudu ji sice (ale to platí u tohoto stylu
celkově) asi točit v přehrávači každý den. Pokud ale
dostanu náladu na pořádný kus krvavého masa, budou letos jedněmi
z těch, po kterých sáhnu.
FLESHBOMB
nahráli poctivé brutal death metalové album. To sice nijak
nevybočuje z toho, co se již spoustu let vydává, ale zase na
druhou stranu zde máte jistotu, že dostanete právě to, proč jste
přišli. Nemívám příliš rád, když kapela dělá stylové
veletoče a snaží se hrát za každou cenu „moderně“. Je to
vlastně jednoduché. Přirovnal bych to k živému vystoupení.
Stojíte pod pódiem, posloucháte první, druhý song a buď to tam
je. Nebo není. S FLESHBOMB to mám hodně podobně. Jednoduše
jsem si jejich novinku „Reincarnated in Abomination“ pustil,
chvilku natáčel bedlivě uši a pak si začal podupávat nohou.
Vlastně ani nevím proč. Podobné věci a pocity se dají jen těžko
popsat. Tohle album začalo řezat bez varování. Připomínalo mi
v úvodu zmíněný nálet a já to kapele všechno věřil.
Časem jsme si spolu dokonce vytvořili velmi hezký (i když krutý)
vztah, kdy jsem jejich album používal rád v situacích, kdy
jsem si potřeboval pořádně vyčistit hlavu. Brutal death metalová
klasika, zahraná s elegancí!
Asphyx
says:
FLESHBOMB
is bringing a very cruel album in classic brutal death metal style
this year. Hardness, rawness and urgency you'll meet here on every
step. The Russians play according to patterns from 90th, but they are
very believable. CD reminds me a bomb raid and I believe them all.
you'llclean
yourhead
certainly by the listening of „Reincarnated in Abomination“.
Brutal death metal played with elegance!
Seznam
skladeb:
1.Prelude
To Demolition 2.Compulsive Clitoridectomy 3.Reincarnated In
Abomination 4.Daemonic Extraterrastrial Infestation 5.Abdominal
Self-Mutilation 6.The Day Of Grotesque Massacre 7.Harem Of
Dismembered Brides 8.Omnicide 9.Womb Full Of Scabs
Čas:
28:08
Sestava:
Serge
"Rhino" Gordeev - zpěv Anton Zhikharev -
basa Vyacheslav Chepelev – kytara
Němečtí thrasheři CRIPPER odpálili letos svoji čtvrtou dlouhohrající nálož. Najdete na ní opět poctivý thrash, napěchovaný po okraj sekajícími riffy ve stylu klasické německé (a americké) školy, rychlé tempo připomínající rozjetý náklaďák a štěkající Brittu "Elchkuh" Görtz. Ta vládne hlasem, za který by se nemusel stydět kdejaký dvoumetrový chlap. Muzika je zde sice již tisíckrát slyšená, mnohokrát zahraná, ale tentokrát předkládaná s velkým citem pro tento styl. CRIPPER se nebojí ani zavítat do death metalových vod. Lehce mi tak svým přístupem připomínají své kolegy LEGION OF THE DAMNED. Některé motivy jsou zase pro změnu jak vystřižené ze slavných MEGADETH (nebo třeba i ANTHRAX, PANTERY). Každopádně, pokud pomineme jednotlivé vlivy, máme před sebou desku, kterou ocení zejména příznivci melodičtěji pojatého thrash metalu. Němci rozhodně neustrnuli jen na jednom místě a na každém albu je znát určitý posun, snaha o vývoj.
Hyena, vyobrazená na obalu, dává jasně tušit, že se pánové a dáma s ničím moc párat nebudou a i když bych osobně ocenil ještě větší syrovost, tak celkově se jedná o thrashovou desku, která mi vyhovuje snad ve všech směrech. A to považte, bývám k ženám za mikrofonem více než skeptický. Je to ale právě Britta, která dodává nahrávce další, nový rozměr, který tuhle smečku odlišuje od té spousty dalších ostatních. Občas se sice CRIPPER nevyhnou určité monotónnosti a některé pasáže bych si dovedl představit o několik minut kratší, ale oproti jiným, dnes mnohokrát velebeným kapelám, alespoň nenudí. Nebojí se střihnout si zběsilé sólo, vyhrávku. Rozhodně se nejedná z mého pohledu jen o obyčejnou kopírku let minulých, ale je patrná velmi příjemná pestrost. Hyena obsahuje všechny věci a propriety, které mi kupříkladu chyběly na poslední desce GOATWHORE (se kterými mají CRIPPER také spoustu styčných bodů). Sem tam jsem četl někde názor, že předchozí alba byla o hodně lepší, ale já to vidím přesně naopak. Letos se povedlo těmhle nadšencům od našich západních sousedů nahrát velmi "chytlavou", propracovanou nahrávku, kterou jsem si velmi oblíbil. Líbí se mi to nadšení, energie a způsob, jakým tahle smečka thrash uchopila. Doporučuji všem thrasherům, kteří neustrnuli jen ve staré době. Příjemné nářezové album!
GermanthrashersCRIPPERexploded their fourthfull-lengthcharge this year. Honestthrash, packedto the brim withthrustingriffsin the style ofclassic German(and American) schools, fasttemporeminiscenting ofa racingtruck andbarking Britta "Elchkuh" Görtz. Music here is forthousand times heard, but this timepresentedwitha great passion forthis style. I likethe enthusiasm, energy and the way how the bandgrasped thrash. I recommend for allthrashers,who didn't stagnatin the old times only.
Jedno
nepsané pravidlo říká, že do mrtvol se nekope. Jenže vysvětlete
to lidem, když mezi nimi bují čím dál tím víc agresivity.
Jestliže si před pár lety chlapi dali před hospodou pár facek,
tak dnes si rovnou řežou hlavu. Psychologové to vysvětlují
závislostí na různých počítačových hrách, televizi a já
nevím čím. Přitom se máme dobře jako nikdy v historii a
nebýt uměle vyvolaných válek pro peníze, tak jsme spokojení
jako pověstná prasata v žitě. Lidem ale neporučíš. Možná
za to může pradávná agresivita lovců bojujících o svoji
kořist, která nejde v moderní společnosti dost dobře
nahradit. Nevím. S čím jsem si ale absolutně jistý, je to,
že pokud mě začne všechno okolo štvát, tak beru místo
basebalové pálky do ruky raději nějaké dobré agresivní death
metalové dílo. Druhý počin japonských samurajů DESECRAVITY se
zdá být pro podobné poetické chvilky více než vhodný. Pánové
se s ničím nepářou a jejich hudba je krutá jako oči
zbytečných vrahů. Nekompromisní riffy kopají jako vzpouzející
se kůň, vokál je hodně zlý a technika zde použitá dodává
celé desce ještě větší tlak.
Zprvu
na mě sice celý tenhle pozdrav z pitevny působil jako setkání
s dobře seřízenými stroji na zabíjení v nějaké
opuštěné továrně, postrádal jsem syrového ducha a pocit, že
ještě hrají lidé, ale časem jsem si zvykl. Mé uši jsou otrlé
a japonští válečníci mě nakonec vcelku přesvědčili.
Kakofonie zdánlivě nesourodých a zmatených zvuků připomíná
v určitých chvílích souputníky ORIGIN, HATE ETERNAL,
SUFFOCATION, DEIVOS, chvílemi snad i DYING FETUS a ostatní
techničtěji laděné party. Ekvilibristika je na prvním místě a
vy máte (stejně jako vždy) dvě možnosti. Buď na tuhle spletitou
a složitou hru přistoupíte a pokusíte se jednotlivé motivy
rozuzlit nebo zbaběle utečete pryč. Se mnou to měli DESECRAVITY
tentokrát těžké. Mám sice brutální death metal rád, ale spíš
v jeho starší a temnější podobě. Tady to na mě byl někdy
až moc velký chaos, pravděpodobně určený jen pro pár
vyvolených a pak pro zástupy muzikantů, kteří si navzájem měří,
kolik jsou schopni narvat riffů do jedné minuty. Z dlouho
slyšeného zmatku na mě nakonec ale přeci jen vystoupila chladná
a odmítavá duše poctivé death metalové práce.
Dovedu
si představit, že DESECRAVITY budou v dnešní době vynášeni
na samý piedestal minimálně letošního technicko brutálního
roku, ale na mě jsou někdy možná až moc chladní. Trojice
maniaků ze země vycházejícího slunce hraje sice s velkými
zkušenostmi v rukou, s obrovskou porcí nadšení, ale pro
mě postrádají kousek něčeho živého, co by mi je v mých
očích alespoň trošku zlidštilo. Fanouškové extrémních
preludií ale budou pravděpodobně na vrcholu blaha a dojde
k nejedné strojově navozené extázi. Zvuk je totiž dokonalý,
hudební výkony taktéž a vokalista také vládne poměrně mocným
hlasem. Slabší jedinci utečou v panice pryč a zůstaneme jen
my otrlí. Sice si někdy nebudeme s některými skladbami vědět
trošku rady, ale před kolegy a kamarády budeme tvrdit něco o
super desce. Ona to je samozřejmě svým způsobem pravda a mé
neustálé stěžování si na hudbu bez duše je stejně jen
prázdným házením střev na zeď, ale to mi nebrání se postavit
k „Orphic Signs“ lehce odtažitě.
„Orphic
Signs“ je klasickým, velmi dobrým, perfektním a svým způsobem
dokonalým produktem dnešní doby. Skvěle zapadne mezi dnešní
„moderní“ posluchače a troufám si předpovídat velké
úspěchy. Já se samozřejmě v mnoha ohledech připojuji,
oceňuji taktéž, velebím technickou zdatnost, schopnost složit
zajímavý a „nový“ motiv. Klaním se před produkcí, obalem i
celkovým dojmem. Jen budu mít na tuhle desku (stejně jako na
ostatní z tohoto ranku), chuť asi jen občas. Možná je to
mojí prací, kdy každý den slyším hrát v podobném taktu
desítky strojů, nevím, ale na mě je to chvílemi až moc chladné.
Mám raději pocit, že mi někdo chce vyrvat střeva z břicha
a operovat mě bez narkózy, než jen setkání s „počítačovou“
hudbou. Když jsem novinku poslouchal řekněme třeba dva dny po
sobě, neustále jsem se nemohl zbavit dojmu, že se musím zvednout
a všechno to restartovat, stejně jako celý svět. Ve svém stylu
se jedná rozhodně o velmi dobrou desku, ke které bych měl jen
jednu malou výtku. Hrají na ni ještě lidé? Kvalitní technický
brutal death metal z robotického Japonska.
Asphyx
says:
I
would like to listen and
support
older brutal death metal. I preferthe
darknessandthe
next world before technicalfinesse.
DESECRAVITYare
verygood
musicians, the CD has a great production and interesting cover. But I
havesometimes
the feeling, there aren'tpeopleplayinghere,
onlyperfectlyadjustedmachines.
Fans ofthe
stylewill
be verysatisfied,
I sometimesmissthe
soul. The album isverydehumanization,
cold and uncompromising. There aredays
I'mvery
satisfied with the listening, but alsomoments,
when I don't develop the taste
for "OrphicSigns".
Quality technicalbrutaldeath
metalfrom
robotic Japan.
Seznam
skladeb:
1.
Deviltry 2. Bloody Terpsichorean Art 3. Depth Of Misery 4.
Pandemonium 5. Black Palingenesis 6. False Oath 7. The
Serpent Of Ishtar Gate 8. Stigmata
Pořád všude chodím a každému na potkání už několik let tvrdím, že dnešní forma SEPULTURY s Derickem je o hodně lepší než všechny projekty Maxe Cavalery dohromady. Moc lidí mě neposlouchá, ale já to mám zkrátka takhle nastavené. Poslední deska "The Mediator Between Head and Hands Must Be the Heart" mě časem doslova rozsekala a znovu ještě víc přitáhla moji pozornost k těmto brazilským mágům. Líbí se mi ta syrovost, krutost a až "primitivní" síla, kterou z každého tónu cítím. Jenže od vydání posledního alba už nějaký ten pátek uběhl, koncert jsem si na plzeňském Metalfestu neskutečně užil a tak jsem byl zvědavý, s čím přijde SEPULTURA příště. V kuloárech se už dlouho mluvilo o DVD (vyšlo i jako Blue-ray a obyčejné CD) a tak pro mě ani nebylo velkým překvapením, když jsem najednou ve svém oblíbeném obchodě v Plzni najednou uviděl nový záznam z loňského vystoupení na Rock in Rio (2013). Zakoupil jsem nosič, odnesl domů, rozbalil a pohodlně se usadil do křesla. Hodil nohy na protější židli a pak jsem málem upadl na znak.
Koncert je nasnímán velmi dobře, zvukově sice občas všechno nesedí úplně nejlíp, ale je to živé vystoupení a tak přimhuřuji blahosklonně oči. Samozřejmě, podobné kousky ocení spíš oddaní fanoušci kapely nebo nadšení sběratelé (oboje splňuji), ale i tak si říkám, že na podobné promítání bych šel snad klidně i do kina. Sice by nás tam bylo jen pár, ale ta atmosféra, kterou dovedou vytvořit fanoušci z Jižní Ameriky je neopakovatelná. SEPULTURA je pro ně božstvem, kterému jsou schopni obětovat snad i život. Některé záběry do lidí jsou skoro až dojímavé, ale tak to má být a tak je to správně. Osobně jinak příznivcem sledování záznamů ze živých vystoupení příliš nejsem, ale SEPULTURA je výjimkou. Možná bych doplnil nebo upravil lehce setlist hraných skladeb, ale jinak nemám větších připomínek. SEPULTURA je ve skvělé formě a dokonce si troufám tvrdit, že s Maxem by to už nebylo ono. Dokonce i staré songy znějí svěže, energicky a Derick ukazuje, že v něm dřímá obrovský kus srdce. SEPULTURU doplňuje francouzský industriální soubor Les Tambours du Bronx, který se svými bubny a perkusemi dodávají skladbám ještě větší sílu a zcela nový rozměr. Celé vystoupení je neskutečně energické a DVD uteče jako voda. Pro fanoušky nezbytnost!
This is a very good live DVD. Great presentation on festival Rock in Rio (2013). Maniacal fans, excellent Derick voice and killer Andreas' riffs. Do you wants anything more? For fans of SEPULTURA obligation!