DIABOLICAL MESSIAH - Satan Tottendemon Victory!!! Cassette 2015, Caverna Abismal Records
Chilští death metalisté DIABOLICAL MESSIAH byli zrozeni v samotném pekle. Jihoamerický temperament a negace samotného boha, plivání na svaté ostatky. Vysmívání se všem pánbíčkářům, rouhání a hlavně pekelně návyková hudba. Smrt, válka s nebem a nakonec vítězství zla nad dobrem. V přeneseném slova smyslu by se mohlo klidně jednat i o popis toho, co se děje v dnešním zmateném světě, co říkáte? Muzika je to zastřená, vynesená na povrch odněkud z podzemních chodeb. Mocná, zákeřná a špinavá jako roucho padlého kněze. Jestli máte rádi třeba takové IMPRECATION, VORUM, SADISTIC INTENT, IGNIVOMOUS, TAITANBLOOD a podobné smrtící úderky, troufám si tvrdit, že budete spokojeni i tentokrát.
U téhle desky nelze přemýšlet, rozebírat ji. Tady jsou jen dvě možnosti. Buď ji zcela propadnete a necháte se vláčet vší tou špínou a smrtí nebo ohrnete povýšeně nos, že takové zvrácenosti poslouchat nebudete. Dnes už je většina desek vyčištěných, doladěných ve studiu, že působí až umělým dojmem. DIABOLICAL MESSIAH takoví nejsou. Pocházejí ještě z dob, kdy se na nějakou tu nedokonalost nehledělo a sázelo se spíš na upřímnost a pořádný poctivý nápad. Odhodlání sice mnohdy vítězilo nad hráčským uměním, ale to byl právě ten underground. Proto pro mě tahle skupina splňuje mé nejvyšší požadavky na ten správný podzemní death metal. Zde žádné "budiž světlo" neuslyšíte. Na téhle desce je neustále tma, navěky. Amen.
DIABOLICAL MESSIAH vzali několik kilo tmy, smíchali ji se špínou, hnusem a beznadějí a vypálili to všechno na hudební nosič. Album působí jako negace samotného boha. Je zlé, ošklivé, rouhá se na něm a světlo nespatříte ani na okamžik. Obraťte všechny kříže a připravte oltář! Dnes se bude obětovat samotnému Satanovi! Nahrávka má neskutečně ošklivou a temnou atmosféru. Souboj mezi nebem a peklem jednoznačně vyhrává zlo! Death metalové album, které obrací kříže vzhůru nohama!
Asphyx says:
DIABOLICAL MESSIAHtookseveralkilosof darkness, they mixed itwith dirt, disgustand despairand burnedit all on themusicmedium. The album causes like thenegationof God.It'sbad, ugly, it's blasphemed and you can seethelight not in the least. Turn all crossesand prepare thealtar! Today will besacrificedto Satan himself! The recording has got incrediblyugly anddark atmosphere.Battlebetween heaven and hellwins theevil definitely!Death metalalbum thatturnscrossesupside down!
HORRIFIC DISEASE - Outbreak CD 2015, Rebirth the Metal Productions
Death metaloví špinavci HORRIFIC DISEASEkombinují ve své tvorbě smrtící kov s thrashem a energií. Zase tolik kapel z Japonska se mi do ruky za poslední dobu nedostalo, ale i tak musím říct, že své řemeslo pánové zvládají vcelku dobře. Cítím z jejich tvorby až punkový přístup. Jedná se teprve o první album a tak musím kolikrát trošku přivřít obě oči a doufat, že v budoucnu to bude o trošku lepší. První výtku bych měl k hlasu, který je poněkud nevýrazný a lehce utopený. Nebo lépe, není vůbec silný. Dalším, lehčím problémem je pocit stereotypu a monotónnosti. Jednotlivé skladby jsou si opravdu velmi podobné. Je hodně znát, že pánové mají rádi MALEVOLENT CREATION a občas mi přijde, že vítězí nadšení nad technickou zdatností. Některé nápady jsou možná až příliš jednoduché a v hlavě mi pořád naskakuje i slovo primitivní. To by zase tolik nevadilo, ale i ty se musí umět správně podat.
Přiznám se rovnou a bez nátlaku, že novinka těchto šílenců toho se mnou mnoho nedělala. Snaha je sice patrná a u nás v Evropě se jedná o takový lehce exotický zážitek, ale příliš chutného jsem zde pro sebe nenašel. Pánové se budou muset ještě hodně učit, aby se dostali z obyčejného death metalového průměru. Doporučil bych sehnat dobrého producenta, který oddělí zrno od plev, možná i lepší studio, které dodá na syrovosti a průraznosti materiálu. Nejdůležitější jsou ale nápady a těch je zatím na nahrávce žalostně málo. Kapela se vydala nelehkou cestou a musí si to ještě pořádně oddřít. Víc mě toho vlastně ani nenapadá. Uvidíme, s čím přijdou HORRIFIC DISEASE příště.
HORRIFIC DISEASE jsou na své první desce monotónní, obyčejní a bohužel i stereotypní. Jednotlivé skladby jsou velmi jednoduché, stále stejné a postrádají sílu. Vokalista má bohužel poměrně slabý hlas a zvuk není příliš výrazný. Doporučoval bych příště lepší produkci, studio i nápady. Kapela se sice vydala dobrým směrem, ale zatím trošku tápe, co by vlastně chtěla hrát. Mám rád old school death metal, ale víc plesnivý a ošklivý. "Outbreak" mě jednoduše nebolí. A to je u mě velký problém. Průměrná nahrávka, která občas zaujme!
Asphyx says:
HORRIFIC DISEASEareontheirfirst albummonotonous, ordinary and unfortunatelystereotyped.Individualsongsare very simple, still the sameand miss strength.Vocalisthasunfortunatelyrelativelyweak voiceandsound isn'ttoo strong. I'd recommendbetterproduction, studio andideas for the next time. Although thebandhas launchedin the right direction, they are groping in the darkwhat theyreallywantto play.I like theold schooldeath metal, butmoremoldyand ugly. "Outbreak"doesn't simply hurt. And that'sa big problemfor me. The averagerecord, which cansometimes engage!
AUTOPSY - After the Cutting compilation 2015, Peaceville Records
Kompilaci plnou krve jsem si před-objednal hned, jakmile se objevila v nabídce internetového obchodu. To musím mít doma! Prohlásil jsem, už když jsem uviděl jen obal. Stalo se tak po nějaké době, já se usadil a rozložil všechna 4 CD po pokoji. A pak jsem se ocitl v rauši. Mám takový zvyk, že pokaždé, když se dostanu k nějaké nahrávce této legendy, otevřu si knihu Stephena Kinga, zabedním celý pokoj a přenesu se někam do malého amerického městečka, kde se začínají dít podivné věci. Doslova se mazlím s bookletem, s jednotlivými CD. Jsem zase jednou až fetišisticky postiženým sběratelem. Krásný kousek práce! Opakuji pořád dokola a moc dobře vím, že celý tenhle víkend budu jen a jen "pitvat". Dokud bude pacient stále žít.
AUTOPSY jsou, byli a vždy budou pro mě srdcovou kapelou. Líbí se mi jejich starodávný zvuk, morbidní texty sepsané s lehkou nadsázkou i doom metalová nákaza, která je patrná v každém songu. Nechávám se rád a dobrovolně vyvrhnout, pověsit na háky. Procházím se jako stín operačními sály, doufám v další krvavě hororový zážitek. Doslova mě fascinuje ta nálada, elegance, se kterou i po tolika letech umí pánové složi dobrý riff. Tahle kompilace je vzpomínkou, sumarizací jejich tvorby, dárkem pro všechny věrné fanoušky. Jsem moc rád, že vyšla, některá alba jsem měl přeci jen na kazetách a ty došly po letech svého přirozeného konce. Rozpadly se, jako těla všech těch nebožáků, kteří na nich byli mučeni, byly jim vypichováni oči. AUTOPSY jsou v mnohém o hodně tvrdší a surovější, než některé rádoby drsné moderní kapely. Oni jsou totiž absolutně uvěřitelní. Jsou jako středověcí vypravěči, předvádějící příběhy o vraždách, lidském hnusu. Jsou morbidními básníky opuštěných pitevních stolů.
AUTOPSY a jejich kompilace plná totálního zla jsou zde!
Naleznete na ní skladby, které jsou temné, maniakální a ošklivé. Pokud máte
rádi temný plesnivý death metal, tak neváhejte ani chvilku. CD připomíná
obrácenou modlitbu. Američané umí navodit hodně zlou a špinavou atmosféru. Při
poslechu si přijdu, jako bych právě otvíral nějaký dávno starý hrob. Dýchne na
mě pach hniloby a samotné smrti. Zazní ostré riffy AUTOPSY a mrtvoly jsou
exhumovány. Cítíte ten strach? Z nebe padá krev! Nahrávku bych doporučil všem
milovníkům záhrobí. Špinavý old school death metal, nahraný v samotném pekle! Inferno!
Traсklist: Disc 1: 1 Strung Up And Gutted 2:47 2 Skull Grinder 5:02 3 Children Of The Filth 4:43 5 Sanity Bleeds 2:55 5 The Withering Death 4:58 6 Waiting For The Screams 5:28 7 Return To Dead 2:35 8 Charred Remains 3:32 9 Ridden With Disease 4:39 10 Critical Madness 4:19 11 Human Genocide 3:11 12 Embalmed 2:52 13 Stillborn 2:50 14 Mauled To Death 4:11 15 Christ Denied 3:22 16 Fiend For Blood 0:31 17 Keeper Of Decay 2:27 18 Squeal Like A Pig 3:55 19 Ravenous Freaks 2:45 20 Dead Hole 2:48 21 Black Incantations 3:57
Disc 2: 1 Severed Survival 3:28 2 Gasping For Air 3:20 3 Ridden With Disease 4:51 4 Embalmed 3:01 5 Charred Remains 3:39 6 Retribution for the Dead 3:54 7 In The Grip Of Winter 4:06 8 Twisted Mass Of Burnt Decay 2:16 9 Slaughterday 4:05 10 Dead 3:19 11 Destined To Fester 4:33 12 Dark Crusade 3:54 13 Mental Funeral 0:38 14 Keeper Of Decay 2:24 15 Dead Hole 2:30 16 Funereality (Vol. 4 Version) 2:53 17 Blackness Within 1:45 18 Death Twitch 2:13 19 Skullptures 2:32 20 Pus/Rot 4:01 21 Voices 2:08 22 Deathmask 2:50 23 The Birthing 2:12 24 An End to the Misery 1:14 25 Burnt to a Fuck 3:45 26 Bowel Ripper 1:12
Disc 3: 1 Feast Of The Graveworm 3:28 2 Seven Skulls 3:06 3 Macabre Eternal 4:39 4 Seeds Of The Doomed 5:27 5 Bridge Of Bones 4:45 6 Sadistic Gratification 11:14 7 All Tomorrow's Funerals 5:13 8 Slaughter At Beast House 6:34 9 She Is A Funeral 7:34 10 Arch Cadaver 4:22 11 Flesh Turns To Dust 3:27 12 Tourniquets, Hacksaws and Graves 4:03 13 Parasitic Eye 4:10 14 Burial 3:46 15 Autopsy 5:48
Disc 4: 1 Intro/Charred Remains/Severed Survival 9:18 2 Dead 3:02 3 Pagan Savior 7:26 4 Seeds of the Doomed 5:40 5 Slaughterday 3:57 6 Voices 2:09 7 Arch Cadaver 4:45 8 Critical Madness 4:53 9 Gasping For Air 4:22 10 Mangled Far Below 3:58 11 Ridden With Disease 5:58 12 Severed Survival 4:25 13 Twisted Mass Of Burnt Decay 2:39 14 Meat 2:39 15 Your Rotting Face 3:16 16 An Act Of The Unspeakable 2:31 17 Spinal Extractions 0:21 18 Battery Acid Enema 1:56 19 Lobotomized 0:55 20 Walls of the Coffin 1:23
Line-Up: Chris Reifert - Vocals, Drums (1987-1995, 2008, 2009-present) Eric Cutler - Vocals, Guitars (1987-1995, 2008, 2009-present) Danny Coralles - Guitars (1988-1995, 2008, 2009-present) Joe Allen - Bass (2010-present)
Asphyx says:
AUTOPSY and their compilation, full of total evil,
are here! You can find here the songs that are dark, manic and
ugly. If you like dark moldy death metal, so don't hesitate. The
CD resembles an upturned prayer. Americans can make much evil and
dirty atmosphere. When I'm listening, it's like a just opened long old
tomb. The smell of rot and death itself. Sharp riffs of AUTOPSY
sounds and corpses are exhumed. Do you feel the fear? The blood is falling
down the sky! I would recommend this recording to all lovers of the dead. Dirty old school death metal, recorded in the hell! Inferno!
Z garáže to bylo do
hospody Na Rychtě vždycky nejblíže. Zrovna jsme dokončili naše jediné a zároveň
poslední demo a bylo nutné ho pořádně oslavit. Chtěli jsme do města, na
základnu U Dubu, ale žízeň byla tak velká, že jsme byli ochotni překousnout i
Staropramen. Prcalík už seděl vedle jedné slečny a hustil ji do hlavy takové
klíny, že jsme se až museli smát. Najednou
jsou tu její kamarádky a já překvapeně zjišťuji, že jsou to holky ze zdrávky.
Paráda. S těmi jsme měli jako škola družbu a to už je příjemná možnost pro
navázání rozhovoru. Machrujeme, že jsme jako ti muzikanti. Kytka předvádí
několik svých legendárních pohybů, jako když hraje na kytaru. Ostatní jsme tomu
sice říkali styl šukající žirafa, ale
svému kamarádovi jsme to dlouho raději zatajovali.
Trefili jsme se zrovna do
večera, kdy se hrály rockové pecky. Tančilo se, nebo lépe. Tančil jenom
Prcalík, který díky své malé postavě už ovládal všechny své svaly. My jsme
s Kytkou připomínali spíš hříbata. Samá ruka, samá noha, dlouhé vlasy a
velké ohryzky na krku. Byl důvod k oslavě a někdo objednal fernety. Bylo
to šílené. V jednu chvíli si pamatuji, že Kytka křepčil na stole, vyskočil
a hlavou přerazil vejpůl obrovskou dubovou desku. Opilci mívají štěstí a tak
měl jen velkou bouli a o několik kousků mozkových závitů méně. Zahleděl jsem se
do malé černovlásky, které jsem upřeně celý večer koukal do výstřihu. Ona se
pořád smála a ptala se mě, jak se jmenuji. Tvrdil jsem, že Karel a pak jsme spolu
ploužili až do rána. Dokonce i cestou venku, v noční Boleslavi. O dalších
věcech, které mezi sebou muži a ženy dělají, taktně pomlčím, ale slečna byla
tak hodná, že mě doprovodila k ránu před hlavní bránu do Škodovky. Tam
jsem měl strávit dalších dvanáct hodin na brigádě.
Makali jsme
v takzvaných sušičkách. Byly to obrovské plechové místnosti, kde se sušily
karoserie aut po lakování. Byl tam smrad, rez, kterou jsme měli očistit a někdy
i 90 stupňů. Svlékli jsme se vždy jen do slipů a domů odcházeli pokaždé
popálení po celém těle. Ten den někdo zapomněl vypnout termostat a vyvětrat,
tak jsme zažili pravé peklo. Škrábal jsem špinavé stěny, dýchal do plic oschlou
barvu a nadával jako špaček. V brašně jsem měl jednu kopii naší hudební
prvotiny a podařilo se mi přemluvit mistra, abych si ji na jeho kazeťáku mohl
pustit. Kovovou halou se náhle rozléhalo něco, co jsme s klukama
vlastnoručně vytvořili. Vyčerpaný, spálený, žíznivý, s uškvařeným mozkem.
Teprve až teď mi ale došlo, že se neskutečné stalo reálným. Po letech keců,
nekonečných debat, konečně držím v ruce kousek sebe, na který jsem hrdý.
Sice bych se tomu asi dneska smál jako blázen, ale pro tehdejšího mladého
thrashera to byl obrovský úspěch.
Na Rychtě jsme si několikrát
dokonce i zahráli. Tamní výčepák byl kamarád otce Kytky a tak to šlo víceméně
samo. Úspěch byl nevalný, protože na rozdíl od garáže, sem chodili i kluci a
holky, co jsme neznali. Největší vzpomínkou bylo tak nakonec předskakování
Visacímu zámku, který tenkrát přijel úplně na plech. Nás skoro nikdo nevnímal,
ale pro naše maličkosti to byl velký zážitek. Pak jsme Na Rychtu chodívávali
ještě dlouho. I bez již rozpadlé kapely. Ale pokaždé jsme tančili až do rána.
Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):
Rozhovor s polskou death metalovou kapelou LOST SOUL - odpovídal Jacek Grecki.
Ave LOST SOUL! Právě poslouchám vaši novou desku
„Atlantis: The New Beginning“ a říkám si jak album časem ještě víc zraje. Jaké
na něj máte vlastně recenze? Jak se líbí fanouškům a jak fungují skladby na
koncertech?
Ahoj, zdravím! Jsem rád, že posloucháš „Atlantis“,
je to dobré album, haha! Víš co, je mi 38 let and cítím na sobě, že jsem
vyspělý skladatel. Mohl bych album jako je Atlantis vydávat každý rok. Hudba
prostě protéká mojí hlavou. Když vymýšlím riffy, hned si představuji bubny,
vokály a další nástroje. Samozřejmě se vše během procesu skládání mění, ale ten
základ v podstatě zůstává. Všechno to ke mně přichází v podstatě
přirozeně. Vždycky se snažím vsunout kapku vývoje do skládání a nikdy jsem se
nebál dělat odvážné kroky, co se týče muziky. Feedback je naprosto skvělý! Měli
jsme jen jednu opravdu špatnou recenzi a bylo to u nás, kde nějaké dítě udělalo
chybu, nic podstatného :). Myslím, že můžu
s klidem říct, že naši fanoušci mají toto album opravdu rádi. Pro mě, jako
pro skladatele je to úžasný pocit vidět, že lidé umí ocenit moji práci. Vím,
čeho jsem schopen, ale hluboko uvnitř jsem kloudný, skromný chlap a takové
názory mě vždy přivádějí do rozpaků. Ale názor je názor a patří Vám všem
obrovský respekt a poděkování! Musíme se naučit hrát naše nové songy živě.
Tento rok jsme hráli jen dvě show. Myslím, že víc Ti budu schopen říct
v roce 2017.
První, co mě na novince zaujalo, tak byl
vynikající zvuk. Je čitelný, zároveň hutný a řeže jako ostrý nůž. Kde jste
vlastně nahrávali? Kdo vám album mixoval? Mluvili jste do výsledného zvuku?
Smíchali jsme Atlantis na Hertz Recording
s Wieslawski Bros, stejně jako na našich dvou předchozích albech. Je to
skvělé studio, skvělí profesionálové. Jsou to super lidi a neustále přinášejí
tu nejvyšší kvalitu. Od alba „Immerse in Infinity“ jsme nahrávali naše album
v jednom se studií v našem rodném městě – Wroclaw. Bylo to pro nás
nejpohodlnější z mnoha důvodů. V den kdy jsme nové album vydávali,
jsem ihned nechal minulost za sebou a začal přemýšlet o dalším albu. Nefunguje
tady žádné zpochybňování. Album prostě dopadlo tak, jak dopadlo a tak to beru,
moc o tom nepřemýšlím.
Krásný, hodně apokalyptický je i obal. Kdo je jeho
autorem? To je bájná Atlantida, tak jak si ji představujete vy? Když jsem ten
obraz viděl poprvé, říkal jsem si, že by byl vhodný i jako obraz na stěnu mého
pokoje. Nádhera! Málokdy se dnes vidí, aby si dal někdo s obalem takovou práci.
Přikládáte grafickým věcem velký důraz? Máte i moc pěkně udělané webové
stránky!
S konceptem pro uměleckou stránku alba jsem
přišel já a Piotr Szafraniec, který cover designoval. Chtěli jsme, aby se album
vizuálně co možná nejvíc přiblížilo textům. Obsahuje motivy ze všech písní,
zatímco klíčový prvek obalu určuje tu celkovou spoušť dohromady a vzniká
koncept pro album. Kdybych řekl moc, lidé by přestali hledat to, co je tam
ukryté a to je na tom ta největší zábava. U Lost Soul musí být vše co nejvíc
naleštěné. Občas nedokážu ovládat svůj perfekcionismus, prostě to ke mně
přirozeně chodí samo. Je to nějaký druh ambice, schovaný uvnitř mé hlavy a jsem
asi moc slabý na to, abych s tím bojoval. Já si prostě maximálně užívám
vše, co se týká kapely.
Album drží neskutečně kompaktně pohromadě.
Připomíná mi nějaký hodně zlý příběh, drsný, ale zároveň melodický a s temnou atmosférou.
Zajímalo by mě, jakým způsobem LOST SOUL skládají nový materiál? Mezi poslední
nahrávkou „Immerse in Infinity“ a letošní deskou uběhlo dlouhých šest let. Dali
jste si opravdu na čas. Kdo je hlavním autorem hudby? Má někdo poslední slovo?
Některé kapely tvoří demokraticky, jiné mají ve svém středu „diktátora“, který
vše řídí. Jak je tomu u vás?
Já jsem skladatelem v naší kapele prakticky
od začátku. Na novém albu jsem složil 95% hudby, vymyslel jsem basové tracky a
bubenický základ…Byl jsem zodpovědný za zpracování zvuku alba ohledně kytar a
bas kytar, dělal jsem samply a klávesy a psal jsem všechny texty.
V podstatě vše kolem organizování alba jsem zařizoval já, vše od hudby,
nahrávání, stříhání, nářadí a uzávěrky…až po finanční záležitosti. Ale samozřejmě
nejsem diktátor, jen si myslím, že je dobré, odlišit se od ostatních jak jen to
je možné. Lost Soul je kapela a ne sólo projekt. Pro mě je velmi důležité hrát
s lidmi, kteří umí do kapely přinést porozumění a mají dostatečné
zkušenosti. Naše kapela je složena ze čtyř odlišných dospělých lidí, kteří
musejí být schopni přijmout sebe navzájem a to i se všemi klady a zápory. Je to
určitě taková forma manželství. Řeknu Vám, proč jsme měli šesti letou pauzu.
V roce 2011, dva roky po vydání „Immerse in Infinity“se náš předchozí
label Witching Hour Productions dostal do problémů. Osobně nevím, co to bylo za
problémy, ale vím, že teď je vše v pořádku a jsme stále v dobrém
kontaktu. Každopádně tyhle problémy ale velikým způsobem ovlivnily naše budoucí
rozhodnutí. Rozhodli jsme se vydat výroční album „Genesis XX Years of chaoZ“
přes WHP, abychom dokončili smlouvu, která stanovuje vydání „Immerse in
Infinity“ a následujícího alba. Premiéra byla přesunuta z konce roku 2011
na začátek 2013. Z mnoha důvodů, které jsme nemohli ovlivnit, jsme nemohli
dokončit mix „Genesis …“. Ale nakonec to vyšlo! Label nakonec financoval
dokončení „Genesis …“. Když se na to dívám zpátky, tak si myslím, že jsme měli
natočit „Atlantis“ a ne jubilejní album. Práce na albu nám zabrala jen pár
měsíců. Já jsem vytvořil většinu materiálů pro „Atlantis…“ koncem roku 2011.
Zbytek se dokončil v roce 2012 a byli jsme připraveni na nahrávání.
Kdo je autorem textů? Musím uznat, že jste si dali
opravdu záležet. Jakým způsobem vlastně vznikaly? Téma Atlantidy první zmínil
snad samotný Platón. Mělo se jednat o zemi, s vyvinutou civilizací, která díky
přírodní katastrofě zanikla. Když o tom tak přemýšlím a sleduji současné dění
ve světě, je to opravdu hodně podobné jako kdysi. Historie se zkrátka opakuje a
lidé jsou nepoučitelní. Jaké chcete svými texty předat poselství? Bylo hodně
těžké napasovat slova na hudbu? Přeci jen, jedná se o hodně složité téma i
náročnou muziku.
Autorem textů jsem já :). Opět :)). Existuje mnoho autorů, kteří
používají toto téma, ale každý z nich použil Atlantis jako symbol a
umělecký agent se snaží schovat ten pravý vzkaz svých textů. A to je
v našem případě v podstatě stejné. Na základě textového tématu
z minulého alba „Immerse in Infinity“ jsem se snažil vytvořit něco, co by
mohlo být chápáno, jako jistý způsob pokračování. Myslím tím, kosmos,
paleoastronautiku, ale také mýty a historii. Ale texty na Atlantis jsou více
úmyslné, rozumné a naprosto promyšlené. Platónův příběh je zde jen lehce
pozměněn. Jsou zde jen některé vlivy a obrazy, ale velmi důležité, které
postaveny na širokém porozumění a možném poznání tohoto mýtu. Moje hlavní
inspirace pro textový koncept na tomto album byla z práce Alistair Crowley se stejným názvem „Atlantis: the Lost
Continent“. Způsob, jakým Crowley zakryl pravý význam jeho práce, mě ovlivnil
k vytvoření mé vlastní Sexual Magic s několika přídavnými vrstvami,
s pár prvky science fiction na vrchu. Každá vnitřní a vnější planeta –
přes milion let a ochlazování sluneční soustavy – byla osídlena po sobě
jdoucími generacemi Atlantského krále na jejich cestě za Sluncem. Každá planeta
je připsána k jedné písni a má svoji vlastní historii. Analogicky to
vlastně odkazuje k anti-náboženskému aspektu. V každé písni je
vlastně proti „povelová“ souvislost. Doufám, že Tě to donutí prozkoumat ty
texty trošku víc z blízka. Mohlo by to muziku posunout a udělat z ní
ještě atraktivnější muziku po tomto rozhovoru. Všechno je samovolné, cokoli, co
jde přímo z hlubin srdce, není těžké na složení. Je to přirozené.
Album vyšlo na klasickém CD a jako digipack.
Neuvažujete i o vinylu? V dnešní době tento formát zažívá znovu boom a myslím,
že spousta fanoušků by byla nadšena. Co vlastně ty a gramodesky? Jaký máš na ně
názor, sbíráš je nebo jsi věrný CD?
Pamatuj si tohle datum! 26. února 2016. To je ten
den, kdy vyjde vinyl naší desky „Atlantis: The New Beginning“ skrz německé
Supreme Chaos Records! Připravte se! Jsem fanda obout formátů :)).
Novinku jste vydali u německých Apostasy Records.
Proč právě tento label? Jestli se nepletu, je to poprvé, co u nich něco
vydáváte. Jak jste se dali dohromady a jak jste spokojeni?
S firmou Apostasy Records jsme
v kontaktu už dlouho, ale až teď jsme se rozhodli pracovat společně.
Poslal jsem jim hotové album a začali jsme hledat nějaká řešení.
V podstatě pro nás bylo nejlepším řešením podepsat smlouvu jen
s Apostasy Records. To se událo v květnu 2015 po mnoha měsících
hledání nejlepšího řešení. Jo, líbí se mi s nimi pracovat. Doufám, že náš
label posune kapelu zase dál na vyšší level a to jak v popularitě, tak
koncertech. Máme také obrovskou podporu od labelů, se kterými jsme mluvili, než
jsme podepsali smlouvu u Apostasy. Ale víš jak, tohle jsou prostě obchodní záležitosti
a já se o tom nerad bavím. Moje práce končí vytvořením hudby a hraním na
koncertech.
Jaceku, ty jsi v LOST SOUL od začátku. Jak vidíš
vývoj kapely v budoucnu? Máte třeba v plánu, že chcete hrát víc techničtěji,
případně temněji? Spousta kapel v Polsku
kombinuje death metal s blackem. Co vy na to?
Nerad bych prozrazoval své plány. Vždycky jsem byl
velikým fandou black metalu, mám tenhle žánr rád od primitivních až
k parádně poskládaným symfonickým záležitostem. Ať je to 1349 nebo Mayhem,
Emperor nebo Dimmu Borgir – prostě to mám rád. Lost Soul vždy kombinuje death
metal a black metal, ale myslím, že je to nejvíc patrné na Atlantis.
Když porovnáš nahrávání v devadesátých letech a
dnes, změnilo se toho hodně? Nemyslím tím teď jen technické možnosti, ale
přístup, finance apod. Dnes máte za sebou jako kapela spoustu zkušeností,
znamená to, že přijdete do studia, připraveni to nahrajete na první dobrou a
hotovo? Nebo hodně dolaďujete skladby i ve studiu?
Věřím tomu, že jsme byli vždy dobře připraveni na
nahrávání. Ano, dnes je přístup k high quality přístrojům naprosto
neomezený, ale finance…no, to je nekonečný problém :). Máme na tohle ale docela štěstí, protože jsme
dobře spolupracovali při nahrávání alb a jsme v tom lepší než kdy dřív.
Death metal není dnes zrovna v popředí zájmu. Tedy
alespoň v České republice. Jak je tomu v Polsku? U nás má polský death metal
velmi dobré jméno a považujeme vás za „zemi zaslíbenou“. Je to pořád pravda?
Nechci vypadat jako ignorant, ale polskou scénu
nesleduji, protože mám práci, která mě každodenně zaměstnává. Zbytek času
trávím se svojí rodinou, nebo dělám čistě temné magické věci kolem kapely.
Jak jsou na tom vlastně LOST SOUL a
koncerty? Co jsem koukal na internetu, tak jich zrovna moc nemáte. Vím, že je to
všechno hlavně o financích, ale nelákala by vás nějaká třeba evropská šňůra?
Klidně bych si vás dovedl představit jako předkapelu kupříkladu VADER na
nějakém menším turné.
Momentálně pracujeme na obrovském
projektu. Budeme o tom všechny informovat na našich oficiálních webovkách a LS
FB profilech až to bude jasné. Naše zlatá éra koncertování byla mezi lety 2003
a 2005. Dělali jsme pár šnůr s Vader, Rotting Christ, Anorexia Nervosa,
Monstrosity, Vomitory a hráli jsme pár gigů s Nile, Decapitated a podobnými
kapelami. Dokonce jsme mezi lety 2010 a 2012 jeli šnůru s Nile, Rotting
Christ a měli několik gigů s Bolt Thrower, apod. Osobně doufám, že další
zlatá éra Lost Soul přijde v tomto roce.
U nás v Čechách vnímáme polskou
scénu jako něco obrovského, pro naši malou zemi nedosažitelného. Máte spousty
klubů, velké množství skvělých kapel, labelů, tisíce nadšených fanoušků. Je to
tak doopravdy? Opravdu chodí lidé hodně na koncerty? Cítíte jako kapela
podporu? Kupují se vaše CD, merchandise? Když třeba máte koncert v nějakém
menším klubu, kolik tak přijde lidí?
Těžko říct. Asi Ti tuhle otázku lépe
zodpovím až po našem polském turné. Jak jsem řekl výše, jsem rodiný týpek a
jsem rád na okraji. Ale určitě to záleží na tom, jaká kapela zrovna hraje. Když
je to Behemoth, vždycky je vyprodáno. Sejde se tam pak tisíc, nebo dva tisíce
lidí. Když je to Vader, nebo Decapitated tak se to většinou pohybuje kolem 300
lidí, kteří je přijdou podpořit. Náš poslední koncert sledovalo 150 lidí. A
ano, kupují CDčka, trička a věci. Není to jako v západní Evropě, ale dá se
to. Nedávno jsme otevřeli náš nový webstore: lostsoulshop.pl a právě tam vidíme
tu zpětnou vazbu z celého světa. S naprostým sebevědomým to mohu
nazvat naším malým (nebo ani ne tak malým) úspěchem. Rozhodně Vás všechny tímto
do tohoto obchodu zvu.
Znáš, posloucháš nějaké kapely
z České republiky?
Omlouvám se, ale neposlouchám. Mimo
norského black metalu mám rád moderní jazz a klasickou hudbu.
Co chystají LOST SOUL
v nejbližších měsících? Můžeme se na vás těšit na nějakém koncertě i u
nás?
Nemohu prozradit tajemství. Když
budete pravidelně navštěvovat náš Facebook, dozvíte se tam vše potřebné a to
již brzy!
Děkuju Ti za rozhovor a přeji, aby se
CDčka prodávala a ať máte mnoho věrných fanoušků.
Já děkuju! Sledujte Lost Soul a
doufám, že „Atlants: The New Beginning“ do Vás pronikne každým kouskem! Mějte
se!
Interviewwith Polishdeathmetal bandLOST SOUL - answer Jacek Grecki.
Ave LOST SOUL! I´m just listening your new album
“Atlantis: The New Beginning” and I was thinking about how this album mature
with time. What about reviews on this album? Do fans like it and how your songs
work on concerts?
Hey, what’s up?! I’m glad you’re listening “Atlantis”,
it’s a good album, haha! You know, I’m 38 years old and I feel I’m mature as a
composer. I could compose albums like Atlantis every year. The music just flows
in my head. When creating a riff, I immediately visualise drums, vocals and
other instruments. Of course many things change in the process but the backbone
is always there. It all comes very natural to me. I always seek development in
the composing process and I have never been afraid to take brave steps in
music. Feedback is really awesome! We have had only one worse review and it was
in our country, some child made mistake, nothing important :) I think I can
tell that our fans really love this album. It’s great feeling to me as a
composer when the people appreciate your work. I know my worth but deep inside
I’m a decent, modest man and such opinions always embarrass me a bit. But
opinion is opinion, big respect and thank you all! We have to get used to
playing new songs live. We've played only two shows this year. I think I'll be
able to tell you more in 2017.
Firstly, the thing that hit me the most was the
amazing sound. It´s readable and heavy at the same time. It also cuts like a
sharp knife. Where did you record? Who did the mixing on this album? Were you
allowed to make some changes?
We mixed Atlantis on Hertz Recording with Wieslawski
Bros, like our two previous albums. It's a great studio, great
professionals. They are amazing people and consistently deliver the highest
quality. Since “Immerse in Infinity” we've recorded our albums in one of
studios in our home city – Wroclaw. It’s very comfortable for us for various
reasons. On the release day of a new record I immediately leave the past
behind and start thinking about another album. There are no second thoughts.
The album is what it is, I just live it that way and don't think about it too
much.
The cover is also very beautiful and apocalyptical.
Who is the creator? Is this the mythical Atlantis how you imagine it? When I
saw this picture for the first time I thought that it would be a great picture
on the wall of my room. Amazing! There are only a few times when bands takes
that much care about their album cover. Do you care a lot about graphical
designs? Also your websites are nice!
I came up with the album artwork concept together with Piotr
Szafraniec, who also designed it. We wanted to make it match the lyrics as much
as possible. It contains the motifs from all the tracks, while the key element
of the cover artwork seals the entire release together as a concept album. If I
say too much, people stop looking for what is hidden, and that's what is
most fun. In Lost Soul all the things must be highly polished.
Sometimes I can't even control my perfectionism, it just comes naturally. It's
some kind of ambition deep inside my head and I'm probably too to find the
desire to contain it. I enjoy to do all that things associated with my band.
The album holds itself together in compact very
nicely. It reminds some cruel story which is bitter and at the same time it´s
melodic and it has a dark atmosphere. I´m interested how does LOST SOUL compose
new materials? Between the last album “Immerse in Infinity” and this year´s
album is 6 long years. You take a lot of time to do this album. Who is the main
composer? Is there anyone who has the last word? Some band create in democratic
way and some has a “dictator” who makes all the important decisions. How about
you?
I've been the band's main composer
from very beginning. I composed 95% of music on our new album, came up with
bass tracks and drums backbone… I was responsible for the album's sound
engineering for guitars and bass, I did the samples and keyboards and wrote all
the lyrics. I organized pretty much everything about recording of this album,
ranging from music, recording sessions, mixing process, equipment and
deadlines… to financial matters. But surely I’m not a dictator, I just think
that it is ok when you demand from others as much as from yourself. Lost Soul
is a band, not a solo project. It’s very important for me to play with people
who bring understanding to the band, and have appropriate skills. The band is
made of four different, adult people who must be able to accept each other with
all advantages and disadvantages. It’s definitely some sort of marriage. Please allow to me to elaborate now
why we had six years break. In 2011, two years after the release of "Immerse in Infinity",
our previous label - Witching Hour Productions - got in trouble. I don't know
what kind of trouble, but I know they are fine now and we are in good contact.
However, these problems significantly influenced our further decisions. We
decided to release an anniversary album - "Genesis XX Years of chaoZ"
via WHP to complete the contract, which amounted to the release "Immerse
in Infinity" and the subsequent album. The premiere was moved from the end
of 2011 to the beginning of 2013. For various reasons beyond our control we
could not finish the mix of "Genesis ...". But in the end it worked
out! The label ultimately financed the completion of "Genesis ...".
Looking back, I think we should have had recorded "Atlantis..." and
not a jubilee album back then.The work on this album
took just a few months. I created most of the material on
"Atlantis..." by the end of 2011. The rest was completed in 2012 and
we were ready to start the recording process.
Who is the author of the lyrics? I have to say that
your lyrics are great. How did you make those songs? The theme of Atlantis was
mentioned by Plato. He said that this is a land which has a very developed civilization
which was destroyed because of a nature catastrophe. When I think about that I
can see it happening in today’s world which is very similar like the other
days. History is repeated and people are incorrigible. What is the message you
want to send with your songs? Was it difficult to compose songs on music? This
is a very difficult topic and difficult music.
I
am the author :) Again :) There are some big artists who use the theme, but
each of them uses Atlantis as a symbol,
artistic agent serves to hide the real message of their lyrics. In our case it
happens to be quite similar. Based on lyrical theme of our previous one
‘Immerse in Infinity” I was trying to create something what could be perceived
as a specific kind of continuation. I mean cosmos, paleoastronautics, but also
myths and history. But the lyrics on Atlantis are more conscious, mature and
fully thought out. The story narrated by
Plato is enhanced only in small part on the "our" Atlantis. There are
only some influences and images - but very important - based on widely
understood, available knowledge about the myth. My main inspiration for the
lyrical concept of this record comes from Alistair Crowley’s work of similar
tittle “Atlantis: the Lost Continent”. The way in which Crowley cleverly
concealed the true meaning of his work vastly inspired me to create my own
Sexual Magic with a few additional layers, with some science fiction elements
of top of it. Each inner and outer planet – over millions of years and the
cooling of the Solar System – has been inhabited by successive generations of
Atlantean Kings on their way to the Sun. Each planet is assigned to one song
and has its own history. Analogically, it refers to the anti-religious aspect.
There is an anti-comandment thread in every song. Hope it encourages you to
explore the lyrics more. It could make the music even more attractive after
reading this interview. All that is sincere, everything what comes deep from
your heart, is not difficult to compose. It comes naturally.
The album was published on the classic CD as a
digipack. Are you thinking about vinyl? Nowadays this format is having a boom
and I think that a lot of fans would be so happy about this. How about you and
gram desks? What do you think about them, do you collect them or you are a fan
of CDs?
Remember this date! February 26,
2016. It's the day when a vinyl version of “Atlantis: The New Beginning” will
be released via German Supreme Chaos Records! Check this out and be ready! I’m
the fan of both of them:).
Your new album was published by German Apostasy
Records. Why this label? Correct me if I´m wrong but this is the first time you
published with this label. How did that happened and were you happy about the
collaboration?
We have been in touch with Apostasy
Records for a long time and this is the first time when we co-operate together.
I sent them a finished album and we started searching for solutions.
Ultimately, the optimal solution for us was to sign a contract just with
Apostasy Records. This took place in May 2015 after several months spent
searching for the best possible solutions.Yep, I feel very well
working with them. Hope our label will take the band to a another level. Both in terms of
popularity, and in terms of touring. We also have a lot of support from the
labels we talked with about the release of Atlantis before we signed with
Apostasy. But you know, these are business affairs, I am a musician, I don’t
like discussing this stuff. My work ends on creating music and playing live.
Jacek you are in LOST SOUL since the beginning. How do
you think will this band continues? Do you plan to play more technically or
darker? A lot of bands in Poland combine death metal with black. How about you?
I don’t want to reveal my plans.
I’ve always been a big fan of black metal, really love this genre from crude
and primitive to beautifully produced symphonic stuff. Whether it is 1349 or
Mayhem, Emperor or Dimmu Borgir – I just like it. Lost Soul always combined
death and black metal but I believe it’s more evident on Atlantis.
When you compare recording in 90th and
today, how much did change? I don’t mean the technical possibilities but the
access, finances, etc. Today you have a lot of experiences as a band. Does that
mean that you go to the studio, you are ready to record and you do it at the
first take and that´s it? Or do you guys harmonize those songs in a studio for
a long time?
I believe we've always been well prepared to recording sessions. Yes, access to all high
quality equipment is unlimited right now, but finances… well, this is a never
ending problem :) We are quite lucky because now we have well elaborated
process of recording albums and we can do it better than before.
Death metal is not the number one thing in today´s
world. At least in the Czech Republic. How about in Poland? In our country the
polish death metal has a very good name and we think about you like the Canaan.
Is that true for you?
I don't want to come across as ignorant but I don't follow the Polish
scene that much because of my daily work, which keeps me occupied all the time.
The rest of the time I spend with my family and doing pure dark magic things
around my band.
How about LOST SOUL and concerts? As I saw
on the internet you don´t do them too often. I know, everything is about money,
however don´t you think about any Europe tour? I can imagine you guys as a
pre-band for VADER on some small tour.
Currently we’re working on some huge projects. We will inform about it
on our official website and LS FB profile when it's be confirmed. We had our
“golden age” of touring between 2003 and 2005. We did a few tours with Vader,
Rotting Christ, Anorexia Nervosa, Monstrosity, Vomitory, and played some gigs
with Nile, Decapitated and bands like this. Also from 2010 to 2012 we were on a
tour with Nile, Rotting Christ and also had several gigs with Bolt Thrower for
example. I hope another “golden age” for Lost Soul will come this year.
In the Czech Republic we see the polish
scene as something huge and for your small country it is something untouchable.
You have a lot of clubs, amazing band, labels and thousands of excited fans.
How is it in real life? Is it true that there is a lot of people on concerts?
Do you feel some support from fans? Do they buy your CDs, merchandise? When you
have a concert in some smaller club how many people would come?
It’s hard to say right
now, I will be happy to answer your question after the upcoming Polish tour. As
I said before I’m a family guy and prefer to stay on the sidelines. You know it
depends which band is playing. If it’s Behemoth, the tickets are always sold
out. One thousand or even two thousand people are in the venue. If it's Vader
or Decapitated, around two maybe three hundred people comes to see them. Our
latest show was watched by around 150 people. And yes, they buy CDs, they buy
t-shirts and stuff, it’s not like in western Europe, but it’s pretty ok.
Recently we've launched our new webstore: lostsoulshop.pl and this is the place
when you really feel the feedback from all world. With clear conscience I can
call this our small (or not that small) success. Taking this opportunity I’d
like to invite you to visit our webstore.
Do you listen some bands from the Czech
Republic?
I’m very sorry but… I don’t. Except
Norwegian black metal I am more into modern jazz and classical music.
What does LOST SOUL plane for the next few
months? Can we get excited for some concerts in our country?
I can’t tell the secret. Visit our facebook profile on a regular basis,
more good news coming soon!
Thank you for the interview and wish you the most CD sales and crowds of
devoted fans.
Thank you very much! Follow Lost Soul and hope “Atlantis: the New
Beginning” will appeal to you in its every aspect! All the best!
EP 2015, vlastní vydání Turečtí death metalisté to vzali na své prvotině za ten správný, prohnilý konec. Novinkové EP působí velmi svěžím a nebál bych se říct až odlehčeným dojmem. Pánové jsou slušnými muzikanty, kteří svoji tvorbu opírají o základy postavené třeba na takových smečkách jako jsou GOJIRA, DEATH, AT THE GATES, OPETH. Všechny skladby jsou pestré, se zajímavými nápady. Člověku se ani nechce věřit, že tuhle desku vydává kapela, která toho nemá ještě moc za sebou. Doporučuji ji všem ochutnávačům progresivnějšího death metalu. Líbí se mi, že jako celek působí hudba opravdu temně, zákeřně a poslouchám ji s velkou chutí. Také proti zvuku, provedení ani obalu nemám žádných námitek. Po světě sice chodí v současnosti velká spousta podobných kapel, ale CARNAC mě zaujali. Možná je to jejich poctivým přístupem nebo chytlavostí songů, nevím. Podobné věci se poměrně těžko vysvětlují. Kolem mě se vznáší černý sníh a pomalu dopadá na nedávno zmrzlou mrtvolu. Věčnost mi ťuká do zátylku a upozorňuje mě na moji vlastní smrtelnost. Jednotlivé riffy se mi svojí mrazivostí a energií zařezávají do uší, stejně jako břitva, načínající vlastní zápěstí. Ne, dneska si to ten zmatený sebevrah rozmyslel. Ale co zítra? Z téhle hudby cítím jakýsi zvláštní, velký smutek. Ani vlastně nevím proč. Možná právě proto je pro mě tolik zajímavá a rozhodl jsem se jí věnovat pár těchto řádek. Progresivní death metalisté CARNAC na svém novém EP "The Frail Sight" připomínají kroužící supy. Někde dole, na zemi, leží pořádně stará mršina. Přiznám se, že mě jejich hudba úplně pohltila. Je krutá, pestrá, vznešená i ostrá zároveň. CARNAC jsou velmi zdatnými muzikanty, kteří dokážou složit opravdu dobré skladby. Technika, zajímavý vokál, temnota. Tohle všechno na jejich novince naleznete. Tohle album muselo být nahráno snad na odvrácené straně měsíce. Progresivní, temná death metalová deska, která vám pronikne do žil jako jed! Velmi dobře!
Progressive deathmetallersCARNACremind circlingvultures on their newEP "The FrailSight". Somewheredownon the ground thereis areallyoldcarrion. I admitthat I wastotally fascinated bytheir music. It'scruel, varied, nobleandsharpat the same time. CARNACarevery ablemusicianswho cancompose reallygoodsongs.Technique, interestingvocaland darkness. These allcan be foundontheirnew album. This albumhad to berecorded perhaps on the farside of the Moon. Progressive, darkdeath metalalbum thatpermeate into yourveinslike poison! Very well!