DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 27. srpna 2016

Recenze/review - GHOUL - Dungeon Bastards (2016)


GHOUL - Dungeon Bastards
CD 2016, Tankcrimes Records

Někdy to bývá docela legrace, když člověk sleduje některé hororové filmy. Utrhané hlavy se kutálejí, hektolitry obarvené vody tečou proudem, prsatě umělohmotné holky sice neumí ani běhat, ale zato pořádné ječení jim nedělá problémy. Dostanete chuť na pop corn, coca colu, hot dog a smějete se ještě dlouho potom, co už jste dávno doma z kina. Pak otevřete koupelnu a tam leží neznámé tělo, rozsekané sekerou. Takhle nějak na mě působí i hudba amerických death/thrash/grinderů GHOUL. Stejně jako ke zmiňovaným filmům je nutné přistupovat i k jejich tvorbě, která je také zahraná s nadsázkou, humorem. Pokud máte podobné taškařice rádi, tak neváhejte a jděte do nich. Muzika je to sice předvídatelná, ale pro chvíle pohody také velmi vhodná a odpočinkově návyková. 



Chce to pivo, nějakou tu holku na klín, pár dobrých kamarádů a do přehrávače "Dungeon Bastards". Jako kulisa pro pařby dokonalé. Nic od novinky nečekejte a budete mile překvapeni. GHOUL totiž všechnu tu srandu dokážou opentlit dobrými nápady, drivem a feelingem. Ano, nic převratného, ale řekněte mi, vy když pijete pivo, tak se "trápíte" komplikovanou hudbou? Já tedy rozhodně ne a proto si možná také tihle šílence v maskách, s tunami horrového make-upu a klišé, užívám. Když odpočívám, tak mi to nevadí, pokud ale vyžaduji náročnější poslech, tak GHOUL zrovna moc neobstojí. Zkrátka a jednoduše, mě podobná hudba baví jen někdy. Musím mít chuť a náladu. Do kina na horory taky nechodím každý den. Verdikt je tedy jasný - dobrá pohodová deska, která neurazí, ani nijak nenadchne.


sumarizace:

GHOUL na své nové desce pokračují tam, kde minule přestali. V undergroundovém death/thrash/grindu, který vás rozseká na malé kousky. Horší už je to s nápady a pestrostí skladeb. Po nějaké době se do poslechu vkrádá monotónnost a celé album se slévá v jeden celek. Nápadů je zde dost, ale jsou si navzájem hrozně moc podobné. Na první death/thrash/grindovou ligu to ještě není, ale na přední místo v druhé lize ano. Death/thrash/grindová deska, která mě vzala tak na 70%.

Asphyx says:

GHOUL continue on their new album there, where they ended last time. It's underground death/thrash/grind that will cut you into small pieces. The ideas and the variety of songs are worse. After some while the listening becomes monotonous and the album coalesces into one whole. There are lots of ideas, but they're so much similar. It isn't the first death/thrash/grind league, but it's a prominent place in the second division. Death/thrash/grind album I accept for 70%.


Tracklist:
01. Ghetto Blasters
02. Bringer of War
03. Shred the Dead
04. Dungeon Bastards
05. Ghoulunatics
06. Blood and Guts
07. Word is Law
08. Death Campaign
09. Guitarmageddon
10. Abominox

band:
Digestor- Guitar and Vox Dissector- Guitar Cremator- Bass and Vox Fermentor- Drums and Vox Baron Samedi - Vox and Drugs Mr. Fang- Coffins and Curios Kogar the Destructor- random violence and hype-thing

pátek 26. srpna 2016

Recenze/review - INQUISITION - Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith (2016)


INQUISITION - Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith
CD 2016, Season of Mist

Lebky, vyskládané do kruhu. Plápolající oheň. Dvě postavy v kápích, s kosami v rukou. Rituál! Ano, nové album původně kolumbijských blackerů INQUISITION připomíná víc než cokoliv jiného rituál pro vyvolávání temných sil. Kdo tuhle smečku znáte, tak víte co čekat. Okultní černý kov odkazující až někam k praotcům stylu MAYHEM, IMMORTAL, GORGOROTH, JUDAS ISCARIOT, ale i 1349, BEHERIT, THE CHASM. Oni jsou těmi, kdo byli kdysi u toho. Původně v letech 1988 -1989 pod názvem Guillotina povstali jako bájný Fénix z popela a už se jménem INQUISITION spálili onen svět. Tradice, tma, chlad. Výrazové prostředky jsou stále stejné, zvuk ale již modernější, uchopitelnější než dřív. V dávných časech koketovali se špinavým thrashem, dnes jsou pojmem, zářícím krvavě do tmy a znázorňujícím ryzost a oddanost black metalu. Skláním se nad neotesaným kamenem a čekám, až celý bezbožný obřad započne.

 

"Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith" mi přijde jako trychtýř, napojený na temné síly vesmíru. Líbí se mi jak zvuk, tak nápady, které vyvěrají odněkud z podzemí. INQUISITION umně balancují mezi sypajícími pasážemi a ledovými vyhrávkami. Poslouchám album stále dokola a mám sto chutí odevzdat svoji duši démonům. Podobné desky nelze vnímat jen jako kus hudby, je potřeba se jim oddat, nechat se pohltit a přistoupit na jejich temnou hru (jsem jenom já v transu?). Nevím, jak uslyší novinku ortodoxní blackeři, ale mě přijde skvělá. Obsahuje v sobě vše, co má dobrý černý kov mít. Nenávist, odmítání, rouhání, smrt. Zahalte své tváře do kápí a vyvolejte spolu s kapelou stíny z onoho světa. Tenhle rituál budu přehrávat za dlouhých večerů hodně dlouho. Kult!


sumarizace:

INQUISITION letos přišli s hudbou, která splňuje všechny moje požadavky na poctivý, reálný black metal. Jejich nahrávka je plná neskutečné černé energie. Hroby se otvírají, zvony zvoní umíráček. Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith může být klidně soundrackem pro vaší poslední cestu. Podzemí opět ožilo a vyslalo na náš svět posly apokalypsy. Mrtví mi jdou po krku a zlo je cítit všude kolem. Black metal je zde starý a plesnivý a nepostrádá obrovskou dávku naléhavosti. Připadám si, jako bych ležel při okultním obřadu na oltáři smrti a byl navěky obětován. Člověk se při poslechu stává morbidním básníkem, tulákem po záhrobí. Přiznávám se bez mučení. Album mě neskutečně rozsekalo a stalo se mým průvodcem na onom světě. Zapalte svíce, exhumujte starý poctivý black metal! Doporučuji! Vynikající temný, studený, černý metal! Absolutní kult!

Asphyx says:

INQUISITION come this year with music fulfilling all my requirements for honest, real black metal. Their record is full of unreal black energy. The tombs were opened, bells ringing the death knell. „Temple Of Phobos“ may be the soundtrack to your last trip. Underground came alive again and sent messengers of apocalypse to our world . Deads are hunting me and the evil is everywhere. Black metal here is old and moldy and doesn't miss a huge amount of urgency. I feel like I was lying at an occult ritual on the altar of death and I was forever offered. When listening it becomes a morbid poet, a wanderer on the other world. The album cut me up and it became my guide on the other world. Light a candle, exhume old fair black metal! I recommend! Excellent dark cold black metal! Absolute cult!


Tracklist:
01. Intro: the force before darkness
02. From chaos they came
03. Wings of anu
04. Vortex from the celestial flying th
05. A black aeon shall cleanse
06. The flames of infinite blackness be
07. Mystical blood
08. Through the divine spirit of satan
09. Bloodshed across the empyrean altar
10. Power from the center of the cosmic
11. A magnificent crypt of stars
12. Outro: the invocation of the abso
13. Coda: hymn to the cosmic zenith

Band:
Dagon - Vocals, Guitars (1989 - current) Incubus - Drums (1996 - current)

Recenze/review - BAALSEBUB - The Sickness Of The Holy Inquisition (2016)


BAALSEBUB - The Sickness Of The Holy Inquisition
CD 2016, Ungodly Ruins Productions

Estonská brutálně death metalová deska "The Sickness Of The Holy Inquisition" krutého místního hudebního bratrstva BAALSEBUB mi doma leží už nějakou dobu. Když jsem si otevřel booklet a začal si pročítat texty, vyloudilo mi to na tváři lehký úsměv - jsou totiž o středověku, inkvizici a podobných věcech a jsou  podány stylem diváka komerčních seriálů z naší doby. Založil jsem tedy CD do hromady těch "na někdy jindy". Udělal jsem chybu. Protože na rovinu, tahle deska je velmi dobrá.

První, čeho si pečlivý posluchač všimne, je nazvučení bicích. Budete postaveni hned na začátku před dilema, zda se dál celou záležitostí zaobírat a nebo vše odložit s tím, že přece nebudu celou dobu poslechu vnímat jen bicí. Dejte jim čas, oni uzrají! BAALSEBUB jsou totiž ve své "prostotě" jiní, odlišní od stovky ostatních. Pokud tedy máte chuť, tentokrát i trpělivost a jste příznivci extrémní hudby, otočte volume doprava a slyšte překapanou esenci brutality ve stylu LITURGY, BRODEQUIN, ORCHIDECTOMY.



Je velkou pravdou, že podobná alba jsou určena opravdu jen pro fanoušky žánru. Ostatním bude novinka připadat monotónní, neprostupná a marně budou hledat alespoň nějaké záchytné body. Osobně musím mít na podobný extrém také náladu. Nejlépe vyniknou songy v pátek odpoledne, když vás seřve několikrát šéf v práci, v tramvaji čucháte celou cestu smrad bezdomovců a vyflusaní doma zjistíte, že vám vyhnil mrazák plný masa. Potom jsou BAALSEBUB lepší než návštěva psychologa. "The Sickness Of The Holy Inquisition" vám pročistí čakry takovým způsobem, že druhý den vstanete jako úplně jiný člověk. Celkově jsem tedy s nahrávkou velmi spokojený, jen občas mi těkají myšlenky někde jinde. Ve svém žánru se jedná o velmi dobré album, které dává dopředu tušit, že se od těchto pánů můžeme v budoucnu dočkat ještě mocnějšího a šílenějšího materiálu.


sumarizace:

BAALSEBUB na svém prvním albu jasně dokazují, že jsou zkušenými brutálně death metalovými řemeslníky. Svoji práci zvládají na výbornou a k tomu navíc ještě přidávají radost ze hry samotné. Hodně se mi líbí syrový zvuk i nekompromisní, sypací pasáže. Vokalista do toho také dává vše a my tak máme před sebou kapelu, která moc dobře ví, co chce hrát. „The Sickness Of The Holy Inquisition“ je sice tradičním, ničím na první pohled překvapivým albem, ale je zahráno s obrovskou chutí a nadšením. Tradiční postupy, síla, energie a všude přítomný pach smrti. Tohle všechno z desky cítím. Podobných kapel je sice dnes obrovské množství, ale na rozdíl od jiných mě baví BAALSEBUB poslouchat. Brutální death metal, po kterém vám zůstanou pořádně hluboké jizvy! Perfektní morbidní práce!


Asphyx says:

BAALSEBUB prove that they are experienced brutal death metal workers with their new album. They know how to make their job well and they also add a joy of playing. I really like the raw sound and also uncompromising and pouring passages. The vocalist give us everything so we can see the band which knows what it wants to play. „The Sickness Of The Holy Inquisition“ is a traditional and not very surprising album at the first glance, however it is played with so much passion and joy. Traditional actions, power, energy and omnipresent scent of death. This is what I can feel from this album. There is a lot of bands with the similar elements however in contrast I really enjoy listening to BAALSEBUB. Brutal death metal which makes a lot of deep scars on your body forever! Perfect morbid work!


Tracklist:

1. Death By Boiling
2. Nightwatch
3. Examination Of A Witch
4. Procedure Of Emasculation
5. Dungeon Of Rats
6. Torment Of The Slow Rectal Impalement
7. Pear Of Anguish
8. The Sickness Of The Holy Inquisition

band:
Tarvi - Lead Guitar Markus - Drums Taavi - Bass Guitar Aivar - Vocals


čtvrtek 25. srpna 2016

Rozhovor - THE DEAD GOATS - My milujeme buzzsaw kytaru a její typický charakteristický švédský feeling!


Rozhovor s polskou death metalou kapelou THE DEAD GOATS.
Přeložila Markéta, děkujeme!


Ave THE DEAD GOATS! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií THE DEAD GOATS.

Ahoj! Žádný rozhovor s námi nenajdeš, protože tohle je naše poprvé. A zajímavější na tom je to, že se takhle o naší skromné bandě šílenců může dozvědět víc lidí. No ale, abych začal od začátku. Nápad vytvořit THE DEAD GOATS se zrodil během poslední evropské šňůry grindcoru NEUROPATHIA v roce 2010. S nápadem přišel náš bubeník Radek už asi před milionem let a přidal se k tomu TDG basista Marcin (mimochodem jsme několikrát hráli v ČR a jedna z našich prvních nahrávek, split CD s Vampirics Motives, byla vydána u Bizarre Leprous Production, kteří jsou labelem z Čech). Kapela měla pauzu, protože přišly nějaké vážné problémy se dvěma kytaristy najednou a hledaly se náhrady. To nás vedlo k tomu, že jsme přemýšleli nad změnou a zvažovali jsme zvuk Stockholmu 90. let. Naplánovali jsme některé více či méně seriózní nápady a později je přivedli k životu s naším kytaristou Pawelem, kterým nám zachránil zadky. Několikrát s námi totiž hrál na koncertech NEUROPATHIE místo původních členů, protože jsme koncerty měli naplánované a nešlo je zrušit. Od ledna 2011, těch pár měsíců nepříliš častého zkoušení přineslo dostatek materiálu na vytvoření nové desky. To vše pod křídly malého nezávislého polského labelu „Instant Classic“, který vedou dva hudební nadšenci. A nakonec pod vedením našeho kamaráda Tukana vyšla LP deska „Dark Side Of Punk Records“. Od roku 2013 do 2016 jsme měli dost napilno. Spolupracovali jsme s mnoha kapelami a labely a vzniklo z toho 12 EP, CD demo, 7 split EP, 12 split LP/CD, mCD/7 a nakonec druhé dlouho hrající album „All Of Them Witches“. Hráli jsme hodně koncertů v Polsku, Čechách, Německu, Holandsku, Belgii a Irsku. Hráli jsme také s Napalm Death, Nasum, Black Breath, Calm The Fire, Icon Of Evil, In Twilight´s Embrace a dalšími. A život jde pořád dál a dál…


Právě poslouchám vaši novinku „All of Them Witches“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s DISMEMBER, NIHILIST, ENTRAILS a INTERMENT. Deska má skvělý švédský sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?

Děkujeme! Od našeho 12. split LP alba jsme s našimi soudruhy Icon Of Evil nahrávali všechno ve studiu našeho kamaráda Sphieratz v Bialystoku. Jsme moc líní na to, abychom se přesouvali z našeho rodného města a abych byl upřímný, tak jsme nikdy netrávili ve studiu víc jak 5-6 dní. A nezáleží na tom, jak dlouhé album bylo, nebo jestli se jednalo o split album, nebo jen MCD. Jinak bychom se totiž vzájemně přizabili a unudili k smrti. Ale poslední dvě vydání („Don´t Go In The Tomb“ a „All Of Them Witches“) byla nahrána ve stejném studiu, ale mix a mastering jsme tvořili v Satanic Audio v Sosnowiec v Polsku. O práci Haldora Grunberga jsme slyšeli spoustu dobrého a tak nějak jsme si sedli, spolupráce byla perfektní. (Hmm..nebo si to alespoň myslím, ale nevím jak Haldor) Všechny kapely zněly přesně tak, jak jsme chtěli, tedy když vezmeme v úvahu vybavení, které jsme měli během nahrávání. Stěžování nám teď k ničemu není. Měli jsme na práci dost času a počítali jsme i s rezervou, kdyby se něco stalo. Jde přeci jen o nás. Takže ano! Jsme s výsledkem na „All Of Them Witches“ spokojeni. Moc se nám líbí buzzsaw kytara!

Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „All of Them Witches“? Jak vlastně tvoří/skládají THE DEAD GOATS?

Hm…tak to budu muset chvíli přemýšlet. Máme 8 písní plus krátké instrumentální intro, které vzniklo při nahrávání. Takže odpověď by byla 8 zkoušek.  Měli jsme pocit, že musíme začít pracovat na dlouhohrajícím albu. A tak jsme to udělali! Pokud jde o proces skládání písní, tak od začátku jsme se scházeli na zkouškách s nápady a přinášeli jsme vždycky asi 70-80% nového materiálu. Další zkoušku jsme píseň dokončili a začali pracovat na nové. Jak jednoduché.

Zatím máte na svém kontě jedinou dlouhohrající desku „Path of the Goat“ z roku 2012. Ke mně se ale dostala informace o vás až vydáním EP „Don´t Go In The Tomb“ (2015) u Arachnophobia Records. Myslím, že tenhle label vám, co se týká propagace, udělal velkou reklamu. Proč jste u něj vlastně nevydali i novinku „All of Them Witches“ a přešli k Testimony Records?

Abych byl upřímný, tak dodnes vlastně nevíme, zda vlastník Arachnophobia Records Kryzstof je s výsledkem spokojený. „Don´t Go In The Tomb“ se nejdříve mělo dávat na 12. split s naší přátelskou kapelou Calm The Fire (rozhodně se na ně podívejte). Naneštěstí pro nás se připravovali na jejich nové dlouhohrající album. Tak jsme zavolali Krzystofovi (jen připomínám, že naše „Ferox“ demo verze byla také vydána u Arachnophobie) a ten souhlasil, aniž by slyšel jediný riff. Doufáme, že tohoto rozhodnutí nelituje. Udělal nám tím obrovskou službu. A pokud jde o „AOTW“ tak si vůbec nepamatuji, jak jsme narazili na Testimony Records. Prostě nám dali nabídku, ta pro nás byla přijatelná a tak jsme ji vzali.


„All of Them Witches“ má barevný hororový obal. Je pod ním podepsán váš bubeník. Jeho práce se mi líbí, ale proč jste zvolili barevný motiv? Mělo to nějaký zvláštní důvod? Jak jste vůbec nápad na obal vybírali?

Podívej se na obal našeho minulého alba – je tam hodně barevné grafiky až na MCD a poslední 7 split album. Svět není jen černobílý, Jakube. Měl by ses zeptat Radka, co bylo jeho hlavní inspirací. On a Pawel (náš kytarista) přišli s nápadem, že chtějí naše druhé dlouhohrající album udržet v „čarodějném“ duchu. A tak se vracel zpátky ke svému koníčku z mládí a zeptal se nás, zda nemáme problém s tím, aby udělal obal alba. Neustále nás informoval o všech krocích a postupech. Nám se jeho nápad líbil a přijali jsme ho. Navíc to byl asi nejlepší způsob, jak ukázat lidem, čeho je schopen. Samozřejmě jsme ale jen tupě nezírali na Radkův výkon a měli jsme sami pár nápadů a doporučení. Jsme s výsledkem obalu moc spokojeni, protože k nám perfektně sedí.

Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? Zdá se, že máte rádi horory. Prozradíš nám, které?

Co si pamatuji, tak jsme se všichni vlastně stali básníky. Naše texty se v podstatě zabývají dennodenními problémy a závisejí na naší náladě a stavu země. Horor, zombie, čarodějnice, veškeré druhy špatností a čarodějnictví, stvoření ze záhrobí, nebo zatracení, opuštěné vesnice. To všechno je jen zdůrazněním, ale není to to správné oslnění nestoudné brutality. Spíše se zaměřujeme na atmosféru a klima hororů. Existuje až moc filmů na to, abych tady některé vyjmenovával. Stačí si poslechnout ukázky použité téměř v každé naší nahrávce a v podstatě obecně pochopíš, o jaké horory jde. Ale vždycky dáváme na přední místo film Lucio Fulci Contraband.


Hrajete typický, klasický švédský death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo tě někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu THE DEAD GOATS ozvláštnit?

My milujeme buzzsaw kytaru a ten její typický charakteristický švédský feeling! Vlastně si ani nedovedeme představit, že by THE DEAD GOATS hráli něco jiného. Už od počátku kapely jsme věděli, co chceme hrát. Záleží nám na celkovém zvuku a na tom, zda nástroje znějí dohromady dobře. Pokud znáš naší diskografii, tak víš, že každé album zní odlišně, než to předchozí. Ale stále se snažíme o dokonalost! A možná pokud jde o kapelu, tak jsme „ortodoxní“. Ale abych tě opravil – každý den posloucháme naprosto odlišnou muziku. Já a Radek máme rádi Blink 182, Smashing Pumpkins, nebo Regurgitate! Nedokážu si představit dobrou pařbu bez Cock Sparrer – starý polský punk rock, nebo starší Ministry nahrávky.  Pawel si užívá The National, Morrisey, Johny Cash, ale taky King Dude, Satyricon, Behemoth, nebo Batushka. Navíc, někteří z nás chtěli hrát, nebo dokonce měli plány, že budou hrát absolutně odlišnou muziku. Ale všichni máme problém s tím, že času je prostě málo na to, abychom se odklonili od toho, co děláme. Nejsme ti, co by přebíhali z jedné kariéry do druhé. Ale každý projekt si řešíme odděleně. Ale abych konečně zodpověděl Tvoji otázku – ne! Nikdy jsme nepřemýšleli nad tím, měnit naší muziku a dělat jí speciálnější. Podle nás je všechno tak, jak má být a není potřeba nic měnit.


Mám doma vaše splitko s německými REVEL IN FLESH (2014). Obě kapely jste předvedly opravdu perfektní švédskou práci! Nahrávka byla vydána na vinylu. Vinyl jako médium se poslední dobou vrací. Vyjde novinka „All of Them Witches“ také na gramodesce? Jaký máš vůbec vztah k vinylům? Sbíráš je? Máš rozsáhlou sbírku? 

No jasně! Během odpovídání na Tvoje otázky je LP verze alba „All Of Them Witches“ v tiskárně. Takže teď jen záleží na našem labelu, kdy to vypustí. 66.6% z nás sbírá vinyl. Nemůžeme se úplně považovat za „LP maniaky“, ale máme víc desek v tomhle formátu. Jediná šance jak si je poslechnout je buď počkat na streaming, nebo koupit! Já jsem nejdřív začal sbírat CDčka (před mnoha lety), takže bych asi řekl, že jsem se soustředil hlavně na tenhle nosič. Hudbu vlastně nestahuji vůbec, spíš si počkám, dokud si album nemůžu koupit sám – i když to kolikrát trvá měsíce od vydání). Svoje dobrodružství za LP deskami jsem začal poměrně nedávno, takže bych řekl, že moje sbírka je velice slabá. Ale jsem si jistý, že bys tu našel dost zajímavých alb.

Na podzim jste jeli turné s F.A. M. po Slovensku. Jak se vám u našich sousedů/bratrů líbilo a jak koncerty dopadly? Jestli se nepletu, tak jste už hráli i u nás v Čechách. Vzpomeneš si ještě, kde to bylo a jaké jste měli z vystoupení pocity?

Celá ta krátká šňůra po Slovensku byla skvěle spořádaná. Dělal to Twiggy (pokud tohle čteš – ještě jednou díky za pozvání!). Hrozně jsme si to užili. Nejdůležitější bylo, že jsme tam byli s milovanými F.A.M. Líbáme a objímáme! Máš pravdu – hráli jsme další krátkou šnůru v roce 2014 s Brutally Deceased a jednou jsme se zúčastnili Power Grindcore Festivalu v Brně, loňský podzim. Cestování nás baví a rádi hrajeme živě. A pokud si dobře pamatuji, u Vás to bylo stejné! Doufám, že k Vám zase brzy zavítáme!


U nás v Čechách vnímáme polskou scénu jako něco obrovského, pro naši malou zemi nedosažitelného. Máte spousty klubů, velké množství skvělých kapel, labelů, tisíce nadšených fanoušků. Je to tak doopravdy? Opravdu chodí lidé hodně na koncerty? Cítíte jako kapela podporu? Kupují se vaše CD, vinyly, merchandise? Když třeba máte koncert v nějakém menším klubu, kolik tak přijde lidí?

Nejsem si úplně jistý, jestli je to u nás tak, jak popisuješ. Pokud je polská scéna tak obrovská, silná a plná nadšených fanoušků, jak je možné, že Vy máte v ČR tolik skvělých festivalů (především Obscene Extreme) a my nemáme žádný? Ale rozhodně nemůžeme popřít to, že nás lidé podporují – naše debutové album „Path Of The Goat“ je v CD verzi vyprodané. Také se vyprodalo 7“ split album s Revel In Flesh a 12“ EP „Children Of The Fungus“. Věřím, že naše předchozí labely (Dark Side Of Punk, SMG, Arachnophobia Rec., Long Walk Rec.) si na prodej ostatních nahrávek také nemohou úplně stěžovat. Ale ta samotná návštěvnost záleží na tom, kde se zrovna hraje, na typu klubu, datu a dalších koncertech, které zrovna probíhají. Takže Ti vlastně přesně nemohu odpovědět. Ale abych uvedl alespoň nějaký příklad, tak při cestě s In Twilight´s Embrace (což byla malá šnůra po menších klubech) byla návštěvnost na každém koncertě mezi 90 a 100 lidmi. Musím ale zmínit, že celá tour byla tak trochu udělej si sám. Bez sponzorů, reklam a i tak jsme byli spokojeni.

Hrajete pro polskou scénu poměrně netypický druh death metalu. Většina vašich kapel kombinuje smrt s black metalem. „Švédský death metal“ znám z Polska jen od ULCER, od vás a moc dalších kapel mě nenapadá? Můžeš nám některé doporučit?

Co se týče „švédského death metalu“, tolik jich zase není a jsou tedy velice snadno k nalezení. Rozhodně za sebe mohu jedině doporučit kapelu mého kamaráda „In Twilight´s Embrace“. Těm v žilách koluje At The Gates, takže hrají něco odlišného než my v TDG, ale rozhodně stojí za poslech.

Jak vás vůbec vnímají ve vaší zemi fanoušci? Jste pro ně jen „ti, co hrají jako Švédi“ nebo se o vaší muziku zajímají pečlivěji a hlouběji? V dnešní době jsou přeci jen v death metalu více „ceněné“ a vyzdvihované technicky a brutálně hrající kapely.

To se musíš zeptat lidí, kteří poslouchají The Dead Goats (schválně nepoužívám slovo fanoušci), jak oni vidí nás. Nikdy jsme se nesnažili bojovat za pověst. Jsme obyčejní kluci ze severo-východního Polska, kteří nosí bundy, Conversky a milují punk rock. Myslíš, že je to na dnešní dobu dost metalové?


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

ENTOMBED – „Clandestine“! Dá se to považovat za nové album? J Co poslouchám teď aktuálně jsou BLINK 182 – „California“. No, ale teď vážně. Doporučil bych CALM THE FIRE – „Doomed From The Start“, ICON OF EVIL – „Syfilis Mentalis“, ASS TO MOUTH – „Degenerate“, IN TWILIGHT´S EMBRACE – „The Grim Muse“ a jejich nové mCD album „Trembling“. Poslední ROTTEN SOUND, BLACK BREATH, FURIA…Ale je zbytečné je vyjmenovávat všechny. Ale moment, nemůžu se dočkat, až uslyším MEAT SPRADER (novou polskou kapelu s ex členy z DEAD INFECTION, SQUASH BOWELS, THE DEAD GOATS/NEUROPATHIA). To bude pecka!

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Českou metalovou scénu známe docela dobře. Jak jsem již zmínil – BRUTALLY DECEASED! Pak CEREBRAL TURBULENCY, GRIDE, MALIGNANT TUMOUR, NEEDFUL THINGS, INGROWING, FLESHLESS, DYSANGELIUM, DEOAG – to jsou první, co mě napadají. A samozřejmě moje srdcovka JIG-AI! Radek by jich asi vyjmenoval víc, protože je to maniak do grind core. Zná tu scénu už víc jak 18 let! Pokaždé, když přijedeme do Čech, tak si plácá s lidmi se kterými spolupracoval v minulosti.


Co chystají THE DEAD GOATS v nejbližších měsících? Navštívíte také Českou republiku?

Naší prioritou je teď najít novou zkušebnu, protože naše milovaná zkušebna byla vytopena…naštěstí jsme dokázali sehnat téměř stejné vybavení, jako jsme měli předtím. Mezitím se budeme věnovat přípravám na další 12“ split LP (labely jsou připravené, druhá kapela taky a máme i připravený cover). Později se budeme zaměřovat na další dlouho hrající album. Chceme se vyhnout další 4 roční pauze v naší diskografii. A taky chystáme něco speciálního, ale to je zatím ještě tajemství.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Moc děkujeme za rozhovor a zájem o naší muziku! Snad ses u toho moc nenudil. Někde se uvidíme. Na zdraví!


https://testimonyrecords.bandcamp.com/album/all-of-them-witches
https://www.facebook.com/TheDeadGoats/photos
https://www.facebook.com/testimonyrecords
http://www.testimonyrecords.bigcartel.com/

Interview - THE DEAD GOATS - We really love buzzsaw guitar & this characteristic Swedish feeling!


Interview with death metal band from Poland - THE DEAD GOATS.
translated by Markéta, thank you!


Ave THE DEAD GOATS! I didn´t find any interview with you in Czech. So firstly, I would like you to introduce your band to readers who don´t know you. You might as well start from the beginning and tell us the whole history of THE DEAD GOATS. 

Hi there! You can’t find any interview in Czech language because it’s our first time. :) What makes it more interesting – some completely new people would be able to get the knowledge on our modest bunch of freaks:). But anyway, starting from the early beginning, the idea behind the The Dead Goats was born during the last European tour of grind core Neuropathia in 2010, founded by our drummer Radek million years ago, joined then by TDG bass guitar player Marcin (btw. we’ve played several times in Czech Republic, one of the very first recordings, split CD with Vampiric Motives was released by Bizarre Leprous Production which is your native label). The perspective of band’s hiatus due to some serious problems with two guitar players at the same time & the necessity of looking for immediate replacement, made us think of something different, considering the fact we were a huge boosters of the 90’s Stockholm sound. We’ve made some more or less serious plans, later instilled into life with guitarist Pawel, who saved our asses a couple of times playing from time to time instead of original Neuropathia’s members while having concerts being already booked. Starting from January 2011, few months of not-so-extensive rehearsals brought the material which would later be known as out at the moment) by a small independent polish label “Instant Classic”, held by two music enthusiasts, and finally LP version, run by our beloved friend Tukan “Dark Side Of Punk Records”. Years 2013-2016 were quite busy – we collaborated with various bands & labels, which gave birth to 12” EP, cdr demo, 7” split EP, 12” split LP/CD, mCD/7” and lately second full length album „All Of Them Witches“, playing a goodly amount of concerts in Poland, Czech Rep., Germany, Netherlands, Belgium & Rep. Of Ireland, including shows with Napalm Death, Nasum, Black Breath, Calm The Fire, Icon Of Evil, In Twilight’s Embrace & many others. And life still goes on...


I listen to your new album “All of Them Witches” and I feel like I am locked in a dungeon along with DISMEMBER, NIHILST, ENTRAILS and INTERMENT. The album has a great Swedish sound. Where did you record and are you satisfied with the finished product? Did you make some comments about the final sound?

Thanks! Starting from 12” split LP with our comrades Icon Of Evil, we record everything at our friend’s Sphieratz Studio, based in Bialystok. We’re too lazy to move our asses somewhere different from our hometown and to be honest we never spent more than 5-6 days recording, no matter if its full length album or just short shot, like mCD or split album. Otherwise, we would have killed each other and get bored to death. However, the last two releases („Don’t Go In The Tomb“ & „All Of Them Witches“) were recorded in aforementioned place, we’ve decided to mix & master it in Satanic Audio, Sosnowiec, Poland. We’ve heard lots of poems on Haldor Grunberg’s work, we’ve liked each other and our cooperation was perfect (hmm.. I believe, it really was! Not sure if Haldor thinks the same J ). All of the band’s releases sound exactly the way we wanted at the moment, having regard to the tools we absorbed while recording. Moaning won’t change anything. We had enough time to work on the particular sound so if something went wrong, it’s only our pair of shoes. So, yes! We’re fully satisfied with the final „All Of Them Witches“ version. We really love buzzsaw guitar! 

How was the new material for “All of Them Witches” born? How THE DEAD GOATS compose and make new material?

Hmm…let me think…there are 8 songs plus short instrumental intro arranged while recording, so the answer is - 8 rehearsals J We felt we needed to start working on full length album. And we did it! As far as composing process is concerned, from the early beginning each time we met on the rehearsal with the idea of making something new brings 70-80% of a song. Next rehearsal is to finish it and start another one. So simple :)

So far you have only one long-played album “Path of the Goat” (2012). But I received some information about you when you released the EP “Don´t Go In The Tomb” (2015) by Arachnophobia Records. I feel like this label made you a very good promotion. Why didn´t you published the new album “All of Them Witches” by this label and switched to the Testimony Records? 

To be honest, till today we do not even know if Arachnophobia Records owner, Krzysztof is satisfied with releasing our mCD J „Don’t Go In The Tomb” were firstly to be put on a 12” split with our friends band Calm The Fire (check them out!!). Unfortunately for us, they were preparing their newest full length album at this time. So, we’ve made a phone call to Krzysztof (needs to be reminded that our „Ferox“ demo tape version was also released by Arachnophobia), he agreed not even hearing a single riff. We hope he does not regret the decision, while in our opinion he made us a huge favour! And as far as „AOTW“ is concerned, I do not really remember how we came across Testimony Records. Simply, the proposition we were offered was acceptable and we took a chance.



“All of Them Witches” has a very colourful and horror cover. Your drummer did it. I like his work, but why did you choose the colourful motive? Did it have a special reason? How did you choose the idea for your cover?

Take a look on our previous cover artworks - there're lots of colourful graphics, except from mCD and latest 7" split album. The world is not only black or white Jakub. You should ask Radek what was his main inspiration. He & Pawel (our guitarist) came with an idea of keeping our second full length album in "witch" climate. While he was getting back to his youth hobby which was drawing, he asked if we do not have anything against he'll do the cover. He kept us informed on the advances. We fully accepted his idea! Additionally, it was the best way to acquaint people with his output. However, we’re not blindly starred at Radek’s work – we've made some suggestions and we're very satisfied with the final result which fits perfectly our assumptions.

Who is the author of your lyrics and what are they about? Where do you find inspiration? It looks like you like horrors. Would you tell us which ones?

As far as I remember, we all become poets. Lyrics mostly handle day-to-day problems depending on our mood & earth condition. Horror, zombies, witches, all kinds of wickedness, creatures from beyond the grave or damned, abandoned villages. Emphasising, they do not dazzle impudent brutality. We prefer rather to concentrate on atmosphere and the climate of horror. There are too many good films to enumerate them all. Listen to the samples used on almost every our recording and you’ll get the general knowledge. But we all put Lucio Fulci’s „Contraband“on the safe first place!


You play a typical, classic Swedish death metal. You have never flinched from this genre, you are “orthodox”. Personally, it is the reason why I like your music so much. But have you ever thought about playing something different, to somehow make the music of THE DEAD GOATS special?

We really love buzzsaw guitar & this characteristic Swedish feeling! And we can’t imagine The Dead Goats playing something different. From the early beginning we all knew how our band would sound. We do care how it all sounds and if the instruments interact correctly. If you’re familiar with our discography, it’s easy to see / hear each records sounds different from the previous one. But we still strive for perfection! J And you may call us “orthodox” when our band is concerned. However, to clear the issue up – we do listen to completely different music day-to-day. Me & Radek love Blink 182, Smashing Pumpkins, Regurgitate! I can’t imagen a good party without Cock Sparrer, old polish punk rock or early Ministry records. Pawel enjoys spending time with The National, Morrisey, Johny Cash, but also King Dude, Satyricon, Behemoth or Batushka. Additionally, some of us played or have some serious plans to play different music. But we suffer from the lack of time to start playing something completely different from our actual band. We’re not blinkers carriers. But each project is treated separately. Finally, answering your question – no!, We didn’t think of making our music special while changing something. In our opinion everything is fine and there is no need to make any modifications.



At home I have your split with the German band REVEL IN FLESH (2014). You both did a perfect Swedish job! The record was released on vinyl. Vinyl as a medium is returning and it is getting cool now. Do you want to release the new album “All of Them Witches” on vinyl too? What about you and vinyl? Do you collect them? Do you have a large collection?

For sure! While answering your interview, LP version of “All Of Them Witches” is in the pressing plan. So now it all depends on our label when it’s released. 66,6% of us collects vinyl. We can’t name ourselves “LP maniacs” but as there are more records available only in this format, the only chance to hear them is to wait for the streaming or buy it! Firstly, I started to collect CDs (many years ago) so I have to admit that I concentrate on this physical medium (I do not download music at all – I prefer to wait ‘till I can afford myself buying a particular record even it lasts months from the premiere date). I’ve started my LP’s adventure relatively recently so I can’t say my collection is mighty. But I’m sure you’ll be able to find something interesting here.

You did a tour with F.A.M. in Slovakia in autumn. How did you like our neighbors and how did the concerts go? Correct me if I am wrong but you have already played in the Czech Republic. Do you remember how did you felt after the concert?

The whole, short tour in Slovakia was perfectly arranged by Twiggy (if you read it – thanks again for invitation!). We had a great time. The most important thing was that we were there together with our beloved F.A.M. youths! Hugs & kisses! You’re right – we played another short tour in 2014 with Brutally Deceased and participated once in Power Grindcore Fest in Brno last autumn. We really enjoy travelling and playing live and as far as I remember your country wasn´t different! Hope to come & play there again!



Here in the Czech Republic we perceive the Polish scene as something huge, something unattainable for our small country. You have a lot of clubs, a large number of great bands, labels, thousands of excited fans. Is it really like that? Do people go a lot on concerts? Do you feel a support as a band? Do people buy your CDs, vinyl, and merchandise? When you have a concert in a smaller club, how many people would go there?

I’m not sure if it does really look like the way you’ve described it. If Polish metal scene is so huge, strong & filled with thousands of excited fans, how is it possible you have in Czech Rep. so many incredible music festivals (placing Obscene Extreme as a No. 1!!) while we do not have ANY? :) But we can’t deny we do not feel like being strongly supported – our debut album “Path Of The Goat” on CD version is sold out, as well as 7” split with Revel In Flesh and 12” EP “Children Of The Fungus”. I do believe our previous labels (Dark Side Of Punk, SMG, Arachnophobia Rec., Long Walk Rec.) can’t complain while speaking of the other recordings. And the frequency strictly depend on the place, club, date, and other gigs accumulation. So I can’t answer you accurately. But as an example – while travelling with In Twilight’s Embrace (a small tour in small clubs) the attendance on each show varied between 90-100 people. Including the factor, we’ve arranged the whole tour in D.I.Y. idea, without sponsors, advertisers, we’re fully satisfied. 

You play a quite unusual kind of death metal in Poland. Most of your bands combine death with black metal. I know the “Swedish death metal” from Poland just by ULCER, by you and that´s it. Would you recommend some?

As far as “Swedish death metal” is concerned, there’re not many of them so in fact quite easy to find. I can recommend you with full responsibility - our friend’s band “In Twilight’s Embrace”. It’s held in vein of At The Gates, so something different from the thing we play in TDG. But really worth listening. 

How do fans percept you in your country? Do they see you as the ones who “play like Swedes”, or are they more interested in your music? Today after all, the band who play more technically and brutally are more “reputable” in death metal. 

You need to ask the people who listen to The Dead Goats (I do not use the word “fans” on purpose) how they see us. We never plugged for reputation. We’re ordinary guys from the city situated in northern east of Poland, wearing jackets, Converse sneakers, loving punk rock music. Do you think is enough metal nowadays?



Are there any new albums which caught your attention recently? 

Entombed – “Clandestine”! Can we treat it as a new album? :) Blink 182 - “California” is what we listen recently. But being serious for the moment, try Calm The Fire “Doomed From The Start”, Icon Of Evil “Syfilis Mentalis”, Ass To Mouth “Degenerate”, In Twilight’s Embrace – “The Grim Muse” and their newest mCD “Trembling”. Latest Rotten Sound, Black Breath, Furia… But it’s pointless to enumerate all of them. Oh wait, can’t wait to hear Meat Spreader (the new polish band with ex-Dead Infection, Squash Bowels, The Dead Goats / Neuropathia members). It’s going to be huge!

Do you know and listen some Czech bands?

We are quite familiar with Czech Rep. Metal scene. As I’ve mentioned before – Brutally Deceased! Then, Cerebral Turbulency, Gride, Malignant Tumour, Needful Things, Ingrowing, Fleshless, Dysangelium, DEOAG are the first names which comes to my mind. And of course - I personally love Jig-Ai! Radek would probably say more while he’s grind core maniac, involved in the scene for at least 18 years now! Each time we come to Czech Rep. He high-fives with people who he corresponded with in the past.



What are THE DEAD GOATS´s plans for the next few months? 

The priority is to find a new rehearsal room after our beloved dungeon had been affected by the flood… Thankfully, we managed to save almost all the gear we had. Meanwhile, we’re preparing another 12” split LP (labels are ready, second band is ready, artwork is being made). Later on, we concentrate on next full length album. We’d wish to avoid having another 4-year gap in our discography considering longer releases. And additionally, we’ll prepare something special but it’s too early to reveal our secret.

Thank you so much for this interview and I wish you a lot sold records, hundreds of crazy fans and tons of good ideas.

Thanks for the interview and interest in our music! Hope you didn’t get bored too much. See you somewhere, sometime to all the Boys, Girls & those between! Cheers!!!




středa 24. srpna 2016

Recenze/review - GROND - Worship The Kraken (2016)


GROND - Worship The Kraken
CD 2016, Xtreem Music

Rozléhá se podzemím nechutné dunění. Všichni napjatě čekají. Mezi výkřiky připomínajícími raněnou šelmu je až nepatřičné ticho. Záhrobí obestírá strach. Už dlouho se mluvilo o tom, že se probudí bájná příšera z hlubin. Šel z ní strach ještě když spala mrtvolným spánkem v jednom opuštěném zákoutí nekonečných chodeb Hádovy říše. Říkají jí GROND, pochází z Ruska a je také kapelou, převtělenou na náš nebohý svět. Letošní album s názvem "Worship The Kraken" je jejím druhým počinem a je také řevem samotné bestie. Pojďte se jí podívat do její smrduté tlamy, ze které odkapává ten nehustější krvavě death metalový hnis. 



"Worship The Kraken" je jasnou a hnilobnou odpovědí na kapely jako ASPHYX, BENEDICTION, AUTOPSY, OBITUARY, MONSTROSITY, první SIX FEET UNDER. Je také odpovědí perfektně odehranou, zvukově dobře ošetřenou a smrtelně vstřícnou. GROND jsou poctivci, kteří se shlédli ve starých časech. Přidali "lepší" zvuk, spoustu svých nápadů a nejednou tu před sebou máme album, které musí dělat dobře snad každému poctivému a oddanému fanouškovi old school death metalu. Texty plné odkazů na H.P: Lovercrafta, plesnivé motivy kytar, nechutný odér dlouho nevětraného hrobu. Tohle všechno jsou GROND. Nahrávku lze samozřejmě odepsat několika slovy o retru, ale tohle já dělat nebudu. Podobná hudba mi (a jak se zdá, tak nejen mě) koluje v krvi a tak jsem moc rád, že se právě v Rusku probudila znovu k životu tahle death metalová bestie z podzemí. Baví mě ten plesnivý odér, obdivuji temnou náladu i řezající chladné melodie. Za mě velká spokojenost. Doporučuji všem častým návštěvníkům podzemí. 


sumarizace:

GROND pokračují na své nové desce přesně tam, kde minule přestali. Nečekejte nic nového, naleznete zde jen a jen pravý nefalšovaný old school death metal. Kruté riffy, vokál připomínající raněného lva a všude přítomný chlad. Víc nečekejte. Skladby jsou vystavěny velmi klasicky, tradičně. Zvuk je ošetřen velmi dobře a i když nápady nejsou z nejoriginálnějších, všechno hezky odsýpá. Kolem zase chodí dáma s kosou a čeká, kdy přijde její příležitost. Potom vás vyzve k poslednímu tanci a přivítá vás v záhrobí. Čekal snad někdo něco jiného? Ne? Tak potom jste tady správně. Tohle je album pro staré poctivé fanoušky old school death metalu. Smrtící kov, který jsem používal pro chvíle odpočinku. Dobrá deska se zvláštní atmosférou.

Asphyx says:


GROND continue on their new album exactly there, where they left off for the last time. Don't expect anything new, you will find only the true real old school death metal. Harsh riffs, vocals reminding a hurt lion and the coldness everywhere. Don't expect more. Songs are built very classical, traditional. The sound is very well and although the ideas aren't the most original, all songs cut well . The lady with a scythe is going around and waiting for her opportunity. Then she invite you for the last dance and welcomes you in the beyond. Did you wait anything else? No? Then you're right here. This is an album for the old honest fans of old school death metal. Deadly metal, that I used for relaxation. Good album with strange atmosphere.


Tracklist:
01. Invocation
02. Kronos The Devourer
03. Steel Coffins
04. White Waters Of South
05. Blood Monk (Goatlord Cover)
06. Worship The Kraken
07. Below The Thunders...
08. Devonian Tyrant
09. Japetus The Ice Gate (feat. Lasse Pyykkö)
10. Typhoon Is Coming (feat. Kostek Dolganov)

band:
KIST - drums / vocal DUST - guitar RAZE - guitar DAEMORPH - bass


TWITTER