DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 12. února 2017

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE: Příběh sedmdesátý devátý - Čert pro malého Jardu


Příběh sedmdesátý devátý - Čert pro malého Jardu


Kačenka, stejně jako já, pořád chodila po brigádách. Občas sice pomáhala u svého táty, ale časem si raději sehnala něco svého. Přeci jen, dělat pod dohledem rodičů nebývá někdy zase tolik skvělé. Byli jsme mladí a svoboda byla pro nás vším. Když nastoupila do nemocnice, měla z toho velkou radost. Práci si našla sama, bez cizí pomoci a byla na to náležitě hrdá. Rozvážela čaj, uklízela pokoje, vytírala záchody. Mladá holka v modrém mundúru, za kterou se každý otočil. Sice jsem na pány doktory trošku žárlil, to zase jo, ale navzájem jsme si věřili, tak se vše odehrávalo jen v dobromyslném popichování.

Čekával jsem na ní každý večer, já už měl také po práci (zase Škodovka, zase kanály a nošení těžkých kýblů staré barvy podzemními chodbami). Cestou jsem vždycky koupil pár loupáků, takových těch makových a pak ochucené mléko v jednom z posledních mléčných barů ve městě. Pro mě banánové, pro Kačku jahodové. Dostával jsem pak pusy stejné chuti a má milá byla ještě sladší než kdy dřív. Šestnáctiletá holka, která ke mě vždycky běžela způsobem, jako to dělají modelky v reklamách na pláži. Jen s tím rozdílem, že kolem blikala špinavá nemocniční světla a za ní vlály vytahaná trička. 

První týden byla v pohodě, každý večer se smála, skočila mi kolem ramen, ale pak jsem vycítil, že něco není v pořádku. Kačenka měla ten správný ochranitelský instinkt, podle kterých poznáte pořádnou ženskou a protože jsme si říkali úplně všechno, opřela se o mě a když vzhlédla, viděl jsem najednou v jejích očích slzy. "Smrťáčku, je to šílený, mě nevadí špinavá práce, ani dřina, dokonce snesu i ty blbý kecy od doktorů, ale je tam jeden kluk, na oddělení onkologie a on když mě vidí, tak ke mě vždycky přiběhne a tahá mě za ruce...kdybys viděl ty jeho oči...": vzlykala. Potom vyprávěla, že potkala i jeho mámu a ta jí vyprávěla, že je to s ním hodně špatný.

Klukovi bylo prý kolem pěti let, kukadla jako zrcadla a v nich takovej ten smutek dítěte, které místo toho, aby dělalo s ostatníma lumpárny, tak musí trávit dlouhé dny s bolestmi v nemocnici. A já ani nevím proč, možná proto, že jsem sám začal přemýšlet o tom, že chci být jednou táta nebo proto, že jsem chtěl zase vidět Kačenku smát, tak mi to pořád vrtalo hlavou. Jardu, jak se ten malej klučina jmenoval, jsem sice neznal, ale Káča za ním od teď chodila každý den. Udělala si svoji práci a pak si s ním povídala, hrála. Sestřičky byly rády, že mají taky chvilku oddych a já začal kupovat loupáků o několik víc (jestli si dobře pamatuju, tak mléko už tenkrát Jaroušek nemohl).

Nevím, jak to mají nastavené holky v šestnácti, ale když jsem viděl Jardu poprvé, seděl při návštěvě Kačence na klíně. Přišlo mi, že k sobě snad vždycky patřili. Určitě znáte ty obrázky, kde je namalovaná Madonna s malým ježurou. Můj pocit byl hodně podobný. "Čau indiáne!": nenapadl mě jiný pozdrav (zajímavé je, že vlastně celý život takhle oslovuji všechny malý kluky i svého nynějšího syna). "Sem Jarda, ty seš holka?": zeptal se tenhle holohlavý raubíř a jestli mezi námi měly být někdy nějaké ledy, tak byly ihned prolomeny. Jak jsem měl dlouhý vlasy a místo vousů chmýří, asi jsem tak se svými šedesáti kily váhy opravdu vypadal jako "vošklivá ženská". 

Přinesl jsem Jardovi angličáka, ze svý vlastní sbírky, kterou jsem jako capart urputně kompletoval. Ferrari, červený, krásný. Kdybyste viděli ty jeho oči, na ty se nedá zapomenout. Leskly se mu radostí a já začal dělat brm brm, brm brm, protože jsem se najednou vrátil o pár let zpátky, kdy jsem si takhle stejně hrál s mladším bráchou. Chudák kluk neměl, jak jsme se ihned když přišla jeho máma, tátu a tak jsem byl vlastně první (a bohužel i poslední chlap/kluk) v jeho životě, který si s ním takhle hrál. Potom měl nějaké bolavé vyšetření a my s Káčou skoro brečeli, protože jeho máma asi už tušila, že dojde brzy k nejhoršímu. Podal jsem jí ruku a i na to, že jsem jí viděl poprvé v životě, tak se z nás stali přátelé na hodně dlouhou dobu.

Museli jsme, rozechvěni tím smutným (přesto zvláštně krásným) setkáním, něco udělat. Jen jsme nevěděli co. A protože nás večer čekaly panely a parta našich spolubojovníků, koupili jsme cestou pár piv. Jednak bylo nutné trošku prolejt hlavu a jednak se to slušelo. Přednesl jsem všem, za doplňování od Káčy, klukům a holkám celý příběh a pak nastalo dlouhé mlčení. "To je v prdeli, jak je to kurva možný, aby byl takovejhle capart takhle potrestanej životem? Taková hnusná nespravedlnost. Každej druhej magor si běhá po světě, dělá kraviny a je zlej a on musí trpět?!": vztekal se Prcalík. Dělal to vždycky, když byl dojatej. "Musíme něco udělat. Nejsme sráči, ne?" A za podobného rozhovoru jsme se opili skoro do němoty.

Nocoval jsem už docela běžně u mé modré víly doma a druhý den jsme vyspávali opici opravdu dlouho. Následoval oběd s nedělní náladou a rozšafným vtipkováním paní Kačenkové. Ani jsme nedojedli (pamatuji, že byla asi tuna řízků) a ozval se zvonek. "Koho to sem čerti...": pronesl potencionální tchán a z okna se chvíli bavil s našimi kamarády. Oni ti blbci nešli večer spát, ale kecali až do rána. Možná to bylo pivem, možná jen jejich přirozenou dobrotou a sílou, ale hned jakmile v sedm otevřela Kytkova babička dveře do kulturáku, přemluvili ji, sehnali nějaké vtipné kostýmy a že prý zahrajeme odpoledne při návštěvních hodinách Jardovi pohádku.

Nejsem asi dobrý herec a rozhodně se spíš stydím, ale najednou se Kačenčin pokoj proměnil ve zkušebnu amatérských komediantů. Určitě znáte ty momenty, kdy se všichni pro něco z ničeho nic nadchnou. Káči rodiče, když se dozvěděli, co a proč vlastně vyvádíme, tak se ihned připojili. A já můžu říct, že jsem ten den byl opravdu dobrý čert. Hlášky z pohádky S čerty nejsou žerty jsme znali všichni. Ne, nebylo to dokonalé a nejdřív nás nechtěla staniční sestra ani na oddělení pustit, ale byly návštěvní hodiny a i rodičům, kteří přišli za svými dětmi, to připadalo jako dobrý nápad, tak ta dobrá paní podlehla našemu bláznivému nápadu.

Celé představení je pro mě dodnes jedním z nejvíc niterných zážitků. Ono, když proti vám sedí parta holohlavých dětí, které se smějí a zároveň vidíte slzy v očích tátů a matek, je to svým způsobem samo o sobě šílené. Občas nám vypadával text a třeba Kytka chvílemi vůbec nevěděl, co má říkat (hrál kaprála - v originále herec Nárožný). Nevadilo to, všichni odříkali slova za něj. Jen holky, těm se leskly pohledy a často odvracely tváře. Já přestal mluvit až ve chvíli, kdy jen tak z ničeho nic Jarda vyběhl uprostřed mnou pronášené věty ze židličky, objal mě a zakřičel na celou místnost: "To je můj čert, můj vlastní čert, on není holka, já tě poznal...!": a dal mi obrovskou pusu na tvář. 

A my, drsňáci, metaláci, tvrďáci a kluci a holky, co nechodili pro sprostý slovo daleko, byli najednou za dojatý hvězdy, tleskalo se, poplácávalo po ramenou. Dlouze jsme se loučili, nezapomenu na to nikdy, to je jasný. Šli jsme vrátit kostýmy a my s Káčou věděli, byli si jistí, že jednou chceme mít taky synka nebo holku a jen jsme pořád dokola opakovali, že je dobře, že jsme těm super malým prckům nemocným trošku snad zvedli náladu. Kytka s Prcalíkem se z toho všeho tak děsně ožrali, že pak brečeli jako starý báby, ale musely z nás všechny ty emoce ven.

Kačence skončila brigáda a Jarda za měsíc odešel navždy pryč. Já vím, není to vůbec veselý příběh, ale pro nás dva a určitě i pro ostatní měl obrovský význam. Poprvé jsem si uvědomil, že bych jednou chtěl být otec a má víla máma. Možná jsme to mohli zjistit nějak jinak, ale osudu neporučíte, stejně jako neporučíte náhodě. Nedávno jsem totiž potkal při návratu do svého rodného města Jardovu mámu. Nepoznala mě (už nevypadám jako holka) a ani já nechtěl jitřit staré rány. Snad jsem byl aspoň tenkrát dobrým čertem.

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):
http://deadly-storm.blogspot.cz/p/pribehy-mrtveho-muze.html

sobota 11. února 2017

Recenze/review - INFERNO - Genética Humana (2017)


INFERNO - Genética Humana
CD 2017, Necromance Records

Klečím v hlubokém prachu, s dlaněmi obrácenými směrem k nebi. Modlím se ke všem bohům. "Zachraňte naši rasu, zachraňte lidské plémě": opakuji stále dokola, ale můj hlas už nikdo neslyší. Apokalypsa našeho světa právě probíhá.

Texty plné antihumanismu, politické nekorektnosti a hlavně uvěřitelný thrash metal v srdcích. Španělští šílenci si říkají INFERNO. Jedná se o protřelou partu maniaků, kteří ctí základní zásady stylu. Jejich novinka a dlouhohrající prvotina odsýpá v rytmu DIABOLUS IN EXTREMIS, CRISIX, BRUTAL THIN, AVULSED, GAMA BOMB, je zpívána v rodné řeči a je velmi chutným kouskem pro všechny pravověrné.




Přiznám se, že jsem se k "Genética Humana" stavěl zpočátku spíše skepticky. Jde přesně o ten druh alba, které chce čas. Od posluchače (nebo alespoň u mě to tak fungovalo) se očekává příklon ke starým melodiím, k drtivému účinku thrashe a vzájemná přitažlivost s headbangingem. Ne, INFERNO nejsou vlastně ničím zase tolik "hudebně" zajímaví. Přesto si troufám tvrdit, že se jejich nové album povedlo. Obsahuje v sobě totiž takové to těžko vysvětlitelné temné pnutí, jakousi jiskru, kterou mám u kapel tolik rád. Novinka na mě nefunguje pořád a dovedl bych si představit větší tlak, ale jako celek se poslouchá "na pohodu". Takže přátelé, pokud máte chuť na pořádnou porci španělského thrashe, tak neváhejte. 


sumarizace:

Haló, thrash maniaci! Znáte španělskou thrash metalovou mašinu INFERNO? Pokud ne, tak to koukejte napravit! Jejich novinka "Genética Humana" je totiž krásnou ukázkou toho, jak by to mělo vypadat! Ostré riffy, dobré nápady, hutný vokál. Tahle muzika vám rozproudí krev v žilách. Máte rádi starý thrash metal? Tak neváhejte a jděte do toho po hlavě, stejně jako INFERNOOld school underground thrash metal, který vám utrhne hlavu i s páteří!

Asphyx says:

Hello, thrash maniacs! Do you know the Spannish thrash metal machine INFERNO? If you don't, put it right! Their news "Genética Humana" is a beautiful example how should it look like! Sharp riffs, good ideas, thick vocals. This music will enliven your blood in your veins. Do you love old thrash metal? So don't hesitate and go for it, like INFERNO! Old school thrash metal underground, which will blow off your head  even with the spine!

Tracklist:
1. Avaricia
2. Cien Mil Golpes
3. Asesino
4. Muérete
5. Cultura Del Egoísmo
6. No es tu Dios
7. Tu Credo
8. Millones de Ratas
9. Genética Humana
10. Amnesia


LINE UP:
Juan Manuel León - Voz
Ángel Bermúdez "Koto" - Guitarra
Antonio González - Guitarra
Carlos Bermejo - Bajo
Miguel Osuna - Batería


INFERNO:


NECROMANCE RECORDS:

Recenze/review - VITRIOL - Vitriol (2017)


VITRIOL - Vitriol
CD 2017, Hellthrasher Productions

Řežu se nožem do vlastních hostí, trhám si vlasy i s kořínky. V tváři děs a v duši tma. Zase jsem někde na pomezí mezi naším a oním světem. Do obličeje mi fouká vítr ze záhrobí a skřípavé hlasy mě zvou na další výlet. Rád a s chutí se poddávám, jsem najednou stínem, tichým pozorovatelem, naslouchačem. Také cítíte tu sílu?

Bavorští rouhači VITRIOL a jejich prvotina se stejným názvem je undergroundovým CD jak se patří. Je opatřeno několika tunami špíny, smrtí a černotou. Nahráváno bylo snad v nějaké staré opuštěné kryptě. Nic pro slabé povahy, říkám si stále dokola a oceňuji hlavně přístup, nasazení a oddanost temnotám. Uléhám s albem do své rakve každého rána, vstávám do hlubokých nocí. Ploužím se jako stín, s klouby zkroucenými strachem. Pokud máte rádi starý black/death metal z devadesátých let, tak neváhejte ani chvilku, z tohohle rande rozhodně živí neodejdete.



VITRIOL jsou kouskem překapané tmy, určené převážně pro fanoušky stylu. Ostatním toho příliš neřeknou. Mnohé odradí zastaralý zvuk, mumlající hlas, případně záměrně "nedokonalé" postupy. Mám pro podobně obskurní a okultní death metal slabost. Rád se zavírám na dlouhé hodiny do společné 13 komnaty a oddávám se naplno melodiím z onoho světa. Slyšte skladby, určené jen těm nejotrlejším. Syrově, přirozeně a NE - bohabojně zní melodie z "Vitriol". Zrovna dneska, ve večerních hodinách, začne příprava na černou mši. A já už teď moc dobře vím, že si CD vezmu s sebou. Říká se, že temná fantazie nezná hranic. Němci jsou toho jasným důkazem. Obscure Death Metal Cult!


sumarizace:

Okultní death metalisté VITRIOL na svém novém albu jasně pochopili základní myšlenku zla. Album je napěchované tmou, špínou, hnisem. Připomíná nekonečnou bažinu, plnou hnijících utopenců. Každým dalším poslechem vás stahuje do svého nitra a vy máte sto chutí podlehnout nihilismu. Líbí se mi smutné vrstvy kytar i syrová nálada celé nahrávky. "Vitriol" je jako četba ze starých spirituálních knih. Plazí se pomalu jako had, čekající na svoji oběť. Během společných setkání jsem jako uhranutý, prokletý, vyhoštěný z tohoto světa. Procházím se záhrobím, nasávám šedivou atmosféru a těším se na každý další song. Death metal v tomto provedení bude dělat dobře všem, kdo mají rádi onen svět. Smrt je opravdu hodně blízko! Podává vám ruku a vy přijímáte. Tahle okultní seance se určitě povedla! Temná, death metalová nahrávka, která vyvolává duše dávno zemřelých. Skvěle!

Asphyx says:

Occult death metallers VITRIOL  clearly get the basic idea of ​​evil on their new album. The album is full of darkness, dirt and pus. it recalls the endless swamp full of rotting drowned bodies. It pull you down into its mind with each next listening and you want to go down the nihilism. I like sad sounds of guitars and raw mood of the record. "Vitriol" is like reading from the old spiritual books. It is crawling slowly like a snake waiting for its victim. During the common meetings I'm bewitched, cursed, expelled from this world. I'm walking in the beyond, I'm soaking up the grey atmosphere and I'm looking forward to the next song. Death metal in this way will do well to all who loves the other world. Death is really close! It gives you its hand and you take up. This occult seance was succeeded! Dark, death metal record, which invokes souls of long dead. Great!

tracklist:
Lo-Irt-IV
Octosphere of Obscure Occurence
Assimilation (Blood-Feed the Devourer)
Massive Retaliation
Betelgeuze
The Deathbed of the Ursurper

https://www.facebook.com/vitrioldeath/?fref=ts
https://vitrioldeath.bandcamp.com/releases
http://www.hellthrasher.com/

pátek 10. února 2017

Recenze/review - ABRASIVE - Book of Sin (2017)


ABRASIVE - Book of Sin
CD 2017, Rebirth the Metal Productions

Mám chuť na pořádné syrové maso. Sbíhají se mi sliny při představě, jak se rozplývá začínající hniloba na mém jazyku. Lednice je prázdná a tak se musím vydat na další výlet. Opuštěná jatka kousek za městem. Už na mě čekáš. Zavěšená, připravená, roztoužená. Ještě trošku žiješ, to abys zůstala čerstvá. Vyjdu do sychravého rána, hladový a s ledovým úsměvem na tváři.

Novinka německých brutálních death metalistů ABRASIVE - "Book of Sin" vypráví podobné příběhy. Je plná temnoty, syrových rán opuštěných popravišť i sexuálních představ, za které by se mělo ihned zavírat za mříže. Pokud máte rádi tenhle styl v jeho tradiční, surově ošklivé podobě, tak si troufám tvrdit, že by se vám novinka mohla líbit. Ctí se zde nepsaná krvavá pravidla, která byla vytvořena někdy v devadesátých letech. Skladby odsýpají s nekompromisní jistotou. Ostře, krutě, studeně. Pro fanoušky SINISTER, DEICIDE a brutality jasná volba.



Sedával jsem s "Book of Sin" dlouhé hodiny a čítával jsem příběhy plné nenávisti. Hudba mi byla velmi dobrou kulisou, která dokázala navodit absolutní atmosféru totálního zmaru nad lidstvem jako rasou. Brodil jsem se temnotou, hledal krvavé otisky obětí, bál se, co zase vrah vymyslí a často jsem se přistihl, že se ohlížím za sebe. Ta tenká hranice mezi bděním, realitou a představami byla setřena rudou šmouhou smrti. ABRASIVE jsou řemeslníci, kteří perfektně rozumí svojí práci. Jsou jí oddáni a i když se nikam příliš neposouvají, oceňuji album stejně jako dobrý syrový steak. Kapela se nikam netlačí, je spíše záležitostí pro gurmány, kteří muziku vyhledávají. Bylo mi ctí, přátelé, podobné klasické desky u mě budou mít vždy dveře otevřené. Temný brutální death metalový masakr z opuštěných piteven!


sumarizace:

ABRASIVE nám letos předkládají pořádně hnilobný náklad syrového masa. Brutální death metal v jeho klasické podobě zde zní velmi chytlavě a napínavě. Tradiční riffy, surový zvuk, houpavý rytmus dělají z nahrávky pořádně krvavou hostinu. Vítejte na zakázaných jatkách. Mistři řezníci zvládají svoje řemeslo nadmíru dobře. Nečekejte nic převratného, ale dobrou práci, kterou pánové opravdu umí odvést. Po stěnách stéká krev, někdo zase přinesl motorovou pilu a všichni amatérští patologové se usmívají. Dneska mají svůj velký den. Hudba je vhodná pro pitevní sály, pro operace bez narkózy i pro všechny ty, kdo se rádi bojí u hororů. Skladby doslova mokvají, cáká z nich hnis a morbiditě se meze nekladou. Osobně jsem si tenhle syrový death metal užil dosytosti. Pokud máte rádi tradiční hodnoty ve smrtícím kovu, buďte vítáni. Dobrá a pořádně krvavá deska, která se opravdu povedla!

Asphyx says:

ABRASIVE gives us a very purid load of a raw meat this year. The brutal death metal in its own classic form which sounds very catchy and dramatic. Traditional riffs, raw sound, swing rhythm makes those records very bloody dinner. Welcome to forbidden slaughterhouse. The mister butchers know very well how to do their job. Do not expect anything special or unusual, however this is a very good piece of work. There is a blood running down the walls, someone brought a chainsaw again and all of the amateur pathologists are smiling. Today is their big day. This music is great for a dissecting room, for operation without an anesthesia, for everyone who likes to be scared while watching horrors. These songs are weeping, there is a lot of septic and there are no boundaries in case of morbidity. I really enjoyed this raw death metal. If you like the traditional merits in death metal, you are welcome. Good and very bloody album which is very good! 


Tracklist:
01. Stigmatized
02. Consuming Flesh
03. Book Of Sin
04. Unspoken
05. Mistress In Black
06. Bodies
07. Glorify
08. World Of Terror
09. Face The Abyss
10. Piece Of Me
11. Staring In Paradise
12. Waves Of Lust

band:
Ralf Köhler - vocals / guitar;
Alex Ringwald - bass / screams;
Alexander Mäckle - drums

Recenze/review - STORMDEATH - Time to Destroy (2016)


STORMDEATH - Time to Destroy
CD 2016, Witches Brew

Hurikán si říká STORMDEATH. Vznikl v roce 2008 ve Švédsku a už svým prvním loňským albem "Time to Destroy" srovnal se zemí několik thrashových měst. Máte rádi staré dobré SODOM? Milujete špinavost DESASTER, AURA NOIR? Říkají vám něco staré džínové vesty obsypané nášivkami? Potom si tuhle kapelu určitě oblíbíte jako já. Odsýpá to pěkně, to vám povím. Člověk má najednou pocit, že je mu zase sedmnáct a louská jedno pivo za druhým, nebolí ho hlava, ani kosti. Album je jako vzpomínka, exhumace starých thrashových postupů a hlavně přístupu k muzice. Mám sto chutí skočit rovnou do epicentra hurikánu a roztočit navěky svoji hlavu v nekonečném headbangingu. Řeže to!



Oprostěte se na chvilku od zavedených klišé. Ano, uvolněte se, protože tahle hudba je hrána pro radost. Nutné je velké množství než malé piva, k tomu hezkou holku nejlépe z obou stran a pařba může začít. STORMDEATH jsou jako nějací thrashoví věrozvěsti z dávných časů. kteří přišli šířit jedinou pravou metalovou víru. Já vím moc dobře, že je to retro jako řemen, ale když mě podobné desky baví mnohdy víc, než tuny v současnosti předkládaného papundeklu. Přidávám stále volume a ocitám se mimo realitu, jsem ve staré kobce, kde se pořádá dnešní koncert pro podporu samotné smrti. Thrash metal v provedení, v jakém si ho nechám vždy líbit! Masakr, který vám utrhne hlavu.  Pař a nebo zemři! "Time to Destroy"


sumarizace:

"Time to Destroy" je albem, které je takovým velmi příjemným výletem do starých časů. STORMDEATH nám přinášejí další porci klasického thrash metalu, který bude pro spoustu mladých posluchačů působit jako zastaralá relikvie. Je to dobře, pánové hrají pro nás, staré old school thrash metalové fanoušky, kteří ještě nezapomněli na to, jak má znít poctivý, plesnivý thrash metal. Ne, žádnou progresi, změny stylu a podoby zde rozhodně nečekejte. Naleznete zde spíše odkaz starých časů, dávných postupů a vzpomínek. Albu by jistě slušela větší průraznost a energie, ale jako celek na mě působí nahrávka velmi solidně. Přiznám se, že si poslech rád a často užívám. Je to pro mě návrat do doby, kdy byl svět ještě v pořádku. "Time to Destroy" je jako starý, znovu otevřený hrob, jako předčítání z dávných thrash metalových učebnic. Berte a nebo nechte být! Pro mě osobně, se jedná o skvělý zážitek. Plesnivý thrash metal, která nadzvedává víka od rakví! Jsem spokojený.

Asphyx says:

"Time to Destroy" is an album that is like a very pleasant trip to the old times. STORMDEATH  bring us the next amount of classic thrash metal, which will be for many young listeners like an outdated relic. It's good, guys play for us old school thrash metal fans who haven't forgotten yet how the honest, moldy thrash metal should sound. No, no progression, don't expect turns in style and form. You will find here a link of old times, old methods and memories. The album can certainly stand more punch and power, but as a whole it is very solid record. I admit I enjoy listening very often. It's for me comeback to that times when the world was still in order. "Time to Destroy" is like an old again open grave, like reading from the old thrash metal textbooks. Take it or let it be! For me personally it is  great experience. Moldy thrash metal that opens the lids from the coffins! I'm satisfied.


Track - List:
1. We Are The Devils
2. Time To Destroy
3. Built By Lies
4. Pay The Price
5. Accursed
6. Black Sorrow
7. Law Of Death
8. Dreamwalker
9. Gatlingun

Members:
Evil Bastard - Guitar/Vocals
Desekrator - Lead Guitar
Incinerator - Bass
Predator - Drums


čtvrtek 9. února 2017

Recenze/review - ANTHEM – Praeposterum (2016)


ANTHEM – Praeposterum
CD 2016, Mad Lion Records

Pokolikáté už? Mladý chlápek, s kravatou a vizáží filmového herce. Dívky mu padaly do náručí vlastně samy. A on je zavíral ve svém sklepě na opuštěné samotě. To aby nebyl slyšet jejich křik, když je mučil. Dlouhých dvacet let. Nebýt náhody, nikdy by na něj nepřišli.

Nevím, kde se v lidech bere ten pokřivený pohled na bolest, ani nevím, proč se nemocní jedinci neodhalí dříve, co ale vím s jistotou je, že mám pokaždé při čtení podobných zpráv obrovskou touhu po vykonání vlastní spravedlnosti. Jenže to nejde, nejsme zvířata. Prý?! A tak se raději zavřu do pokoje a vyřvu všechen bezmocný vztek do studených stěn. Tentokrát jsem k tomu všemu volil poctivé death metalové maniaky z Polska, kteří si říkají ANTHEM. Již druhé album se odehrává pod taktovkou klasické smrti, tak jak ji známe třeba u MORBID ANGEL, DEICIDE a v neposlední řadě i SINISTER. Vítejte v krvavém, nekompromisním pekle!



"Praeposterum" je albem, které ocení pouze ortodoxní fanoušek stylu. Pro poslech musíte být prokleti vlastní krví, pomazáni znesvěcenou vodou a vaše oči musí zářit do tmy, jako ty kočičí. Pokud tohle všechno v sobě nemáte, pokřižujte se a odříkejte deset Otčenášů. Polští neznabozi hrají opravdu jen pro úzkou skupinu vyznavačů death metalové klasiky. To samozřejmě znamená, že si  jejich kruté melodie užívám, doslova se v nich rochním a i když vím, že na ne-death metalistu musí působit zastarale, jsem ve svém živlu. Líbí se mi to obrovské nasazení, nekompromisní a uzavřený přístup. Zkrátka všechny věci, které mnohé odradí. Pokud věříte v peklo na zemi, které si způsobujeme převážně sami, tak budete novince ANTHEM také oddáni. Když budou pořád vznikat podobné smečky, tak nemám o smrt v metalu strach. Tohle není hudba, tohle je zosobněná smrt, která vykostí i toho parchanta z úvodního odstavce. 


sumarizace:

ANTHEM letos přišli s hudbou, která splňuje všechny moje požadavky na poctivý, reálný krutý death metal. Jejich nahrávka je plná neskutečné černé energie. Hroby se otvírají, zvony zvoní umíráček. "Praeposterum" může být klidně soundrackem pro vaší poslední cestu. Podzemí opět ožilo a vyslalo na náš svět posly apokalypsy. Mrtví mi jdou po krku a zlo je cítit všude kolem. Death metal je zde starý a plesnivý a nepostrádá obrovskou dávku naléhavosti. Připadám si, jako bych ležel při okultním obřadu na oltáři smrti a byl navěky obětován. Člověk se při poslechu stává morbidním básníkem, tulákem po záhrobí. Přiznávám se bez mučení. Album mě neskutečně rozsekalo a stalo se mým průvodcem na onom světě. Zapalte svíce, exhumujte starý poctivý death metal! Chci tuhle nahrávku na CD, hned teď! Vynikající temný a morbidní death metal! 

Asphyx says:

ANTHEM come this year with music fulfilling all my requirements for honest, real cruel school death metal. Their record is full of unreal black energy. The tombs were opened, bells ringing the death knell. "Praeposterum" may be the soundtrack to your last trip. Underground came alive again and sent messengers of apocalypse to our world. Deads are hunting me and the evil is everywhere. Death metal here is old and moldy and doesn't miss a huge amount of urgency. I feel like I was lying at an occult ritual on the altar of death and I was forever offered. When listening it becomes a morbid poet, a wanderer on the other world. The album cut me up and it became my guide on the other world. Light a candle, exhume old fair death metal! I want this record on CD right now! Excellent dark morbid school death metal!

Seznam skladeb:
Jahwe
Praeposterum
Thelema
Cursus
W górach szaleństwa
666
Rytual destrukcji
Rokosz
Artefakt
Liber Al ve Legis

Čas: 32:29

Sestava:
Hajlig – baskytara
Piwo – bicí
Vivi – kytara, zpěv
Wojtas – kytara


Recenze/review - WARFORGER - Global Extinction (2016)


WARFORGER - Global Extinction
CD 2016, vlastní vydání 

Pořád, i po těch dlouhých letech, co poslouchám metal, si myslím, že základní věcí, která odlišuje špatné desky od dobrých a vynikajících, je energie. A je úplně jedno, jestli se ukrývá v temnotě, síle, rychlosti, zpěvnosti nebo jen ve své vlastní podstatě. Nejhorší, co se vám při psaní recenze může stát je, že nevíte, jak dál. Sedíte už přes hodinu u počítače, pořád odbíháte k přehrávači, ve snaze nějak naladit hi-fi věž tak, aby zaslaná nahrávka zněla dobře. Špatné je, když to nejde.

A to se mi právě stalo s německými thrash metalisty WARFORGER. Jedná se o prvotinu namlácenou stylem nějaké smečky okresního formátu. Ubíjející nápady, dokola opakované motivy, divný zpěv a zvuk, jako když někdo v dálce čůrá na plech. Nemám ve zvyku házet na kapely zbytečně špínu, skousnu za ty roky ledacos, ale s "Global Extinction" jsme si tedy do oka nepadli. Pořádný thrash má řezat a ne pižlat tupým nožem. Nevím, jestli mají v Německu taky zábavy jako u nás na vsích, ale ani tam by tahle parta moc neexcelovala. Je to moc unylé, bez energie, bez šílenství. A mě vůbec nebaví album poslouchat. Průměr, možná lehce pod, říkám si a jdu si raději pustit něco jiného na spravení chuti.


sumarizace:

"Global Extinction" je nahrávkou, která se vyloženě nepovedla. A to dokonce po všech stránkách. Desce chybí jakékoliv nápady a trpí absencí dobrých melodií. Poslech se pro mě stával čím dál tím víc větším utrpením a nerad jsem se k ní vracel. Kapele bych doporučil, aby si sehnala pořádného producenta, zapracovala na zvuku a hlavně doplnila do svých řad nějakého skladatele. Pokud tak neučiní, budeme se nadále setkávat u nahrávek, které jsou monotónní, nudné a obyčejné jako pondělní vstávání do práce.  Nevím už dál, co bych napsal a tak raději skončím. Přesně takhle by se thrash metal neměl hrát! Bohužel.


Asphyx says:

The album "Global Extinction" is a record which is definitely not good. In every case of this album, it´s bad. This album lack any ideas and it absents good melodies. During the listening I was more and more upset about it and I didn´t like to come back to it. I would suggest some kind of a good producer and take a look on the sound and definitely add some new composer to the band. If not, we´ll meet again and again by this records which are monotonous, boring and ordinary like a morning alarm clock for a work. I don´t know what else to say so I´m going to end it here. This is exactly how a thrash metal shouldn´t sound. Unfortunately. 

Tracklist:
01. Desolation
02. Glass Prison
03. Empires Arise
04. Beyond The Threshold
05. Savior
06. Under Your Command
07. No Future
08. Generic Mutation
09. Sacrificed (Bonus Song With New Guitarists)
10. Forced Into Violence

band:

Mitsh - lead vocals
Koloss - guitar
Pulle - guitar, vocals
Martzen - bass, vocals
Jäger - drums

https://warforger.bandcamp.com/releases
https://www.facebook.com/Warforger
https://www.youtube.com/channel/UCnxihB37D7gcrAlqnhJuMZw

středa 8. února 2017

HYPNOS - "The Whitecrow" - Lyric Video (Album out 24. 03. 2017)



Premiéra lyric videa k titulní skladbě nového alba "The Whitecrow" (25.3. u Einheit Produktionen):



Taken from the Hypnos album "The Whitecrow" (Einheit Produktionen, 2017), www.hypnos-cz.com

Directed & edited by Marek "Frodys" Pytlík

Buy cd, digi-cd+dvd, vinyl, t-shirts & bundles here:
Bandshop: www.hypnos-cz.com
Labelshop: http://shop.einheit-produktionen.de

The regular cd is distributed by:
Germany/Austria: Soulfood
Switzerland: Non Stop Music
BeNeLux: Suburban/Bertus
UK/Ireland: PHD
USA: Amped / Alliance
Italy: Audioglobe
Spain: Avispa Music S.L.
Portugal: Compact Records
Norway/Denmark : Border
Sweden: Sound Pollution
Japan: Disc Union
Australia: Rocker
Israel: Raven
Czech Rep./Slovakia/Poland: Mystic Prod.
France: Season Of Mist
South Africa: Soul Candi Distribution
Finland: Supersound Music
Denmark: Target
Bulgaria: Wizard Ltd.

pre-order here:

Recenze/review - FROWNING - Extinct (2017)


FROWNING - Extinct
CD 2017, Black Lion Records

Potkával jsem každý den starce, který měl jeden z nejsmutnějších pohledů na světě. Šoural se pomalu, s bolestivým úšklebkem na tváři, jak už to tak lidé v jeho věku dělají. Jakoby byla v jeho vráskách otištěna veškerá bolest světa. Svým způsobem patřil ke koloritu města. Když seděl na lavičce a hleděl do dálky i minulosti. Moc nemluvil, ale pokud už ano, tak to stálo za to. "Nechápu, co se to s lidmi stalo": říkával a já nevěděl jestli se dle něj změnila společnost nebo on. Potom jednoho dne nebyl, vypařil se, přešel do jiné dimenze a já se rozhodl, že si uspořádám vlastní rozloučení se starcem, který vypadal, že zažil snad vše.

K poslechu jsem zvolil německého smutkaře Val Atra Niteris a jeho kapelu/projekt FROWNING. Funeral doom metalová hudba se zdála být k podobnému rozjímání více než vhodná. Se sluchátky na uších jsem navštívil všechna místa, kde jsem starce potkával a pokoušel se vyvolat jeho obraz v hlavě. Doma za něj už byly zapáleny svíce a celý rozlučkový obřad ve stylu EVOKEN, AHAB, SHAPE OF DESPAIR, FUNERAL TEARS mohl pokračovat. Nikdo neplakal, nikdo se nesmál. Všichni tiše seděli a vnímali vzpomínky a muziku. Situace a umění se spojilo v jedno a vytvořilo zvláštní, velmi zvláštní, smutnou náladu.



"Extinct" je klasickým funeral doomovým albem. Hudebně v něm nehledejte nic nového. Dokonce nemohu ani napsat, že se dobře poslouchá, protože to je u tohoto stylu poměrně tristní vyjádření. Nakonec je každá nahrávka hlavně o pocitech, o vnímání a propojení mezi posluchačem a tvůrcem. Osobně musím mít náladu, té deprese je někdy až moc, ale musím uznat, že deska má v sobě zvláštní pnutí, takovou tu temně smutnou jiskru, které pro mě odlišuje dobrá alba od špatných. Depresivní, jitřící, vznešená a zároveň zatěžkaná, plazící se, drsně jemná, naléhavá, taková je hudba FROWNING. Až potkáte svého starce nad hrobem, schválně mu koukejte chvíli do tváře. Myslím, že v ní uvidíte podobné hudební zážitky jako na "Extinct". Funeral doom metal par excellence!


sumarizace:

Druhé album FROWNING je velmi příjemným výletem do horské vesnice na dlouhý pohřeb. Jejich funeral doom metal je poctivý, syrový, uvěřitelný. Proti provedení, ani způsobu uchopení smutku, nemám žádných námitek. Doslova mě fascinuje schopnost FROWNING navodit absolutně temnou a ošklivou atmosféru. Poslech si užívám všemi póry svého těla. Svět jakoby najednou zčernal, upadl do beznaděje a já se ocitl v záhrobí. Na onom světě se pohybují FROWNING s elegancí a samozřejmostí. V dálce zvoní umíráček, nemrtví vylézají z děr. Tahle deska mi bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. Vidím zase zástupy nemrtvých. Jdou si pro mě. Funeral doom metal par excellence!

Asphyx says:

The second album by FROWNING is a nice trip into a mountain village to see a long funeral. Their funeral doom metal is so straight, raw and believable. I have nothing to say against their execution or the matter of how their grabbed the sadness. I have to say I am very impressed by the band´s ability to make an absolute dark and ugly atmosphere. The listening is so great and I enjoy it with every single pore of my body. The world seems black and down in the hopelessness with me in the world beyond. Those FROWNING are moving in the world beyond with so gracefulness and self-evidence. There is a death bell in the distance ringing, the undeads are climbing out of holes. This album will be in my head for a long time. I see undead people lining. They are going to get me. Funeral doom metal par excellence!


Track - List:
1. Nocturnal Void
2. Encumbered by Vermin
3. Veiled in Fog
4. Buried Deep
5. Frédéric Chopin's Marche Funèbre

TOTAL RUNNING TIME: 62:57

Members:
Val Atra Niteris – Everything
Stanislav Govorukha – Guest Vocals (Track 1)
Hekjal – Guest Vocals (Track 2)


Asphyxovy zápisky - VI. - Čertovy prkýnka


Úvod:
Asphyxovy zápisky jsou krátkými povídkami, nad kterými jsem přemýšlel již dlouho. Občas mě něco napadne. Sem tam mám chuť sepsat pár postřehů ze současnosti. Jen tak si chodím, pozoruji život a pak najednou nadejde čas a musím usednout k počítači. Snad se budou líbit. 

Čertovy prkýnka

Jakmile napadne první sníh, tak to na mě přijde. Podobné příznaky pozoruji, když potkám nějakou fakt hezkou holku, co má všechno na svých místech a promluví způsobem, že se dá poslouchat. Vstal jsem ve čtyři ráno, dojel v mrazech na nádraží v Plzni. Vlak jel v 5:25 a já měl na uších novou Sepulturu. Na peróně nikdo, jen zrzečka průvodčí, která v sobě měla nějak moc energie, na to, jaká byla hodina.


Usedl jsem, do nevytopeného kupé a myslel si, že budu spát. Nešlo to, byla mi moc zima. Od pusy se mi vznášel bělostný kouř, jako bych bánil z dýmky. "Vždyť mi tady zmrznete, tohle jsou nový vagóny, ty nejdou vytopit nebo aspoň do Rudy ne!": smála se na mě slečna průvodčí a přemlouvala mě ať jdu s ní do první třídy, že tam je tepleji. Ochotně jsem souhlasil. Míjeli jsme zrovna Dobřany a já v o asi dva stupně "vytopenějším" kupé přeci jen klimbnul (a to vím, že v zimě se nemá usínat, jinak už se nikdy neprobudíte). Zdálo se mi chvilku o Brazílii, jak jsem tam na pláži, zrzavá divoška se mnou, jen neměla uniformu...


"Jedete na běžky?": probudila mě opět rudá dívka ze snu a já chvilku nechápal, co ten dotaz znamená. Možná nevypadám jako typický sportovec, ale lyže jsem měl s sebou. Asi to byla jen řečnická otázka. Nad hlavami nám praskaly ojíněné dráty a já si povídáním zkrátil čas až do Klatov. Pokaždé, když šla slečna kontrolovat pasažéry, zase jsem zabral a zdálo se mi jak o Krakonošovi a lyžnících (o tom krásném filmu, který miluju od dětství), tak o Velkém dýňákovi, který nás všechny sežral. Jak vlak stoupal výš a výš, tak se rozšiřoval i můj úsměv na tváři. Blížila se osmá hodina a zastávka Železná Ruda. Konečně jsem v ráji, pomyslel jsem si a zamával slečně zrzečce. 


Na nádraží se mnou vystupují dva staří pánové, jinak obsluha vleku - poznám to podle firemních bund a ti na mě zahlásí něco o bláznech, že prý v mínus osmnácti se na běžky nechodí. To už si to ale směřuju přes Železnou Rudu. Zastavím se vyfotit jeden pension, kde jsme před dvěma lety s rodinou strávili krásnou dovolenou a jsou na něm rampouchy, tak aby děti viděly. Naproti je noční klub, kde sedí asi dvacetiletá prostitutka s vykasanou minisukní. A protože i kurvy jsou lidé, jdu ji raději zkontrolovat, jestli v těch mrazech žije. Něco zamumlá a je to rusky, tak tomu rozumím jen trošku. Pak ji předám uklizečce (taky odněkud z východu), která "musí ten bordel" uklidit a jdu dál. 

Jsem najednou za městem, u hřbitova, který je ponořen skoro celý do sněhu. Jen vrcholky křížků a pomníčků čouhají ven, jakoby mě zdravily. Pamatuji si, že mi děda vždycky říkal (chodili jsme spolu na běžky), že když mi je zima, tak se mám hýbat. Rozeběhnu se tedy, vyplaším frkající koně u silnice a už jsem u Debrníku. Začátek stopy pro běžkaře a konečně příroda. Začíná svítat a i ta troška slunce ohřívá moji tvář. 

Piju vodu z batohu, nastupuji do stopy a ztrácím se v divočině. Ano, celou cestu až na Jezero Laka jsem přes devět kilometrů nepotkal člověka. Jen pár srnek, jednoho divočáka z dálky a jinak nic živého. Dávám si pořádně do těla. Vzpomínám na své první dvoumetrové běžky, to mi bylo asi pět let, zlomil jsem je v deseti, když jsem se na nich pokoušel skákat z můstku. Děda mi tenkrát vynadal, ale bylo na něm vidět, jak se bokem směje. Měl jsem sice chvilku vyražený dech, ale skočil jsem nejdál ze všech kluků. 



Mám čertovy prkýnka rád odmalička. Líbí se mi sporty v přírodě, kdy si krásně vyplavím adrenalin z těla. Nikdo se mnou zase nechtěl vyrazit, každej je línej a prý to moc bolí. Dneska chlapi asi fakt už nic nevydržej, říká to jedna stará paní od nás z práce a co já tak vím, tak mužům kdysi hodně rozuměla. Na Jezeru Laka otáčím své kroky, jedu ještě kousek dál, ale pak už musím zpět, abych stihl vlak zpět. 


Pod Polomem je sezení, kde svačí (od pohledu solidní) dva pánové. Nejdřív si myslím, že jsou to Němci, ale pak promluví a zjistím, že jsem potkal uprostřed Šumavy Francouze. Sedíme, kecáme, žvýkáme svačiny a oba si hrozně pochvalují v Rudě zakoupený salám a sýr. A cože prý je to za značku, že jim šíleně chutná. Kouknu na obaly a odhalím Vysočinu a Eidam 30%. Starší, asi šedesátník má doma ve Francii vinici a druhý je neúspěšný malíř, který pro něj pracuje. Je to hrozně milé setkání a trošku mě mrzí, že jsme si nevyměnili kontakty. Mohl jsem se někdy stavit u nich. I toho salámu bych jim přivezl celou šišku.

Loučíme se, jako bychom se znali odnepaměti. Pustím se dolů z kopce, vychutnávám si slunce, lehký vítr a přijde mi, že si rovnám v hlavě vše do příslušných přihrádek. Jsem nakonec rád, že jedu sám, můžu se alespoň lépe kochat přírodou, nasávat atmosféru, vůně, klid, ticho. 


Musím na vlak a tak si sundávám běžky a jdu zase přes Rudu, nechce se mi ani do hospody, nesmím si ten krásný zážitek narušit. Sedím chvilku v čekárně na nádraží, přijde tam rodinka, táta chytrák, máma se slepičími sklony a dvě děti, které už dávno visí na internetu. Proběhne pár hádek, ale mě nikdo můj den už nedokáže zkazit. Nasazuji raději sluchátka a celou cestu do Plzně drtím znovu a znovu album Sepultury





Jedu starým, snad stoletým vlakem, který ale na rozdíl od rána topí. Jen ten průvodčí je o hodně ošklivější než zrzečka z ranního vymrzlého kupé. Domů dojdu přesně ve chvíli, kdy mě začíná bolet celý člověk. Vítají mě jako nějakého hrdinu a já jím vlastně tak trošku sem, protože jsem překonal 22 kilometrů na běžkách, svoji lenost a hlavně si užil překrásný den. 

Dávám preventivně desinfekčního panáka slivovice, otvírám pivo a ještě dlouho po tom, co jdou děti spát, tak vyprávím o každém padlém stromě, o každé zákrutě, jak jsem co sjel, vyběhl a vůbec trošku machruju. Po pár dalších pivech už se mi manželka směje, že přeháním, ale moc dobře ví, že až děti povyrostou, nasadí čertova prkýnka zase se mnou a vyrazíme do lesů spolu.

TWITTER