CD 2017, Xtreem Music Taková obyčejná hádka, kterých už zažili mnoho. Jenže ona už nemohla dál. Nešlo to. A tak vzala velký kuchyňský nůž, kterým jinak krájeli chleba a se vší nashromážděnou nenávistí mu ho zabodla hluboko do břicha. Plakala, když ji umíral v náručí. Otřela ostří do utěrky a šla se dívat na svůj oblíbený televizní seriál. Stejně jako každý den. Nakonec z téhle dvojice zbyla jen jedna věta v černé kronice. Jinak nic, jen zápach zahnívajícího těla, se kterým dívka ještě několik měsíců žila. Další, podobný příběh plný zla byl zhudebněn také na novince - prvotině španělských death grinderů NASTY SURGEONS. Ti čerpali inspiraci u starých dobrých EXHUMED, CARCASS, NECRONY, THE COUNTY MEDICAL EXAMINERS, GENERAL SURGERY. A nutno rovnou napsat, že jsou více než jen dobrými žáky. Album "Exhumation Requiem" se stalo na dlouhou dobu mým krvavým pokrmem a užíval jsem si jej jako málokterou krmi.
Na "Exhumation Requiem" se mi vlastně líbí úplně vše. Od obalu (Juanjo Castellano), přes špinavý a přesto čitelný zvuk, až po schopnost složit dobře zapamatovatelné temné songy plná zla. Španělé si sice nesnaží styl zvaný death/grind někam posouvat, ale řemeslo zvládají více než dobře. A navíc! Deska se neskutečně "příjemně" poslouchá. Je v ní obsaženo velké množství emocí, které jsou na posluchače přenášeny jako nějaká smrtelná choroba. Nezbývá, než si jít otevřít svůj oblíbený hrob, exhumovat staré prašivé kosti a spolu s nimi se roztančit na rakvích plných zetlelých vzpomínek. NASTY SURGEONS se jejich první deska opravdu povedla.Jen si dejte pozor, až budete brát v kuchyni do ruky nůž. Tohle album je totiž neskutečně návykové.
sumarizace:
Death grindová mašina NASTY SURGEONS se toho rozhodně nebojí. Jejich kombinace krutosti, špíny, hnusu a hudební nenávisti se povedla. "Exhumation Requiem" je albem, vhodným pro všechny extrémní hudební maniaky. Je silné, nepostrádá dobré nápady a obsahuje v sobě pořádně studené kousky tmy. Dávám si ho rád do uší ve chvílích, kdy potřebuji pořádně pročistit hlavu. Nápadů mají NASTY SURGEONS na rozdávání a zdá se, že ve Španělsku se zrodila další z kapel, které to umí pořádně rozjet. Kombinace old school death metalu a grindových postupů musí dělat dobře snad každému, kdo má rád reálnou, morbidní hudbu.NASTY SURGEONS jsou pro mě velmi příjemným krvavým překvapením. Doporučil bych ji všem, kdo rádi skáčou z pódia, tráví dlouhý čas v mosh-pitech a obdivují metal, který se hraje hezky od podlahy. Tohle death grindové album vám nakope zadky opravdu pořádně. Skvělá krutá práce!
Asphyx says:
NASTY SURGEONS recorded a putrescent piece of flesh which should be in every collection of the real death/grind fan. This album has a special place in my collection and I enjoy the purid smell. Solid guitar departures, killing drums and all around is the smell of charnel house. Honestly, does a fan of a death need anything else? Open the graves, exhume corpses and listen the words of the hell. I feel like someone is trying to hide me alive. It should have a sign on the cover that says “may cause mental damage”. Welcome to the worst dissection ever. The death grind maniacs is here and full of strength and it showed us how the best massacre is done. Great, very acute and pressurized album.
Track list: 1. The Resurrectionists 05:18 2. The Creation of the Monstrosity 03:50 3. Human Flesh is Also Food 03:10 4. Antemortem Dissection 03:32 5. Autopsy's Protocol 03:49 6. Nasty Surgeons 05:18 7. Ode to Bad Taste 03:46 8. Burnt with Sulfuric Acid 03:46 9. Devoured Alive 04:01 10. Exhumation Requiem 03:35
Line up: Dr. Weaver - Guitar/Vocals Dr. G. Navazo - Guitar Dr. A. Ruiz - Bass Dr. R. Mur - Drums
Ave
SACRAMENTAL BLOOD! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor
v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě
neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás
celou historií SACRAMENTAL BLOOD.
SACRAMENTAL BLOOD vstala z popela mojí
předchozí kapely ANDROPHAGOUS v lednu 2002. Udělali jsme několik
neoficiálních demo nahrávek a v roce 2005 jsme podepsali smlouvu
s Walk Records pro nahrání a vydání našeho debutového dema „Inception of
Ceremony“. Demo vyšlo v roce 2006 jako část splitového CD s Ophiolatry
z Brazílie. Po dvou měsících jsme obě kapely vyrazily na trip abychom si
zahráli na European Blastour 2006. V lednu 2009 jsme začali nahrávat naše
debutové album a dali jsme si krátkou pauzu, abychom si mohli zahrát na
„Storming the Balkans“ turné s God Dethroned a Fleshgod Apocalypse.
Nahrávka byla hotová hned po skončení turné, ale proběhlo u nás několik
problémů mezi členy kapely. A tak jsme kapelu a album dali na chvíli
k ledu. V roce 2011 jsme si k sobě vzali nového
vokalistu/kytaristu Srdjana Todorovice a nahráli demo „The Second Death“, které
bylo propagací pro nadcházející turné „Disgorging the Balkans“ s Mexickými
Disgorge a Natron. Srdjanovi vokály nám daly úplně nový zvuk. Proto jsme se po
skončení turné rozhodli, že album přetočíme – především vokály a většinu
kytarových sól. Album mixovalo a masterovalo 16th Cellar Studio (Řím) a vše
dělal Stefano Morabito a vydali jsme ho v roce 2016. Nakonec jsme album
vydali 3x ve 3 různých formátech a u 3 různých labelů: Ghastly Music
(Japonsko), Miner Records (Švýcarsko) a Rebirth the Metal (Německo).
V době, kdy čtete tenhle rozhovor, bude už vydaná také verze od
brazilského labelu Insane Records a Lab6 Music, bude to digipack pro Brazílii.
\
Od
loňského května máte venku novou desku „Ternion Demonarchy“. Jak ji vnímáš teď,
s odstupem času? Co na ní říkají fanoušci? A jak dopadla u hudebních kritiků?
Byla to doba, ale je skvělé mít album konečně
vydané, po tolika letech čekání a práce. Reakce jsou skvělé. Zatím jsme
neviděli jedinou špatnou recenzi a vypadá to, že se všem líbí. Dokonce se album
umístilo na několika seznamech nejlepších vydání roku 2016. Takže víc nadšeni
ani být nemůžeme.
Jakým
způsobem vznikal nový materiál pro „Ternion Demonarchy“? Jak vlastně tvoří/skládají
SACRAMENTAL BLOOD?
Písně jsme skládali hodně
dlouho. Jeden, nebo dva songy jsem složil ještě před skládáním písní pro první
demo, ale schovával jsem si je pro album. Prostě, doma napíšu riffy a čas od
času mi ostatní kluci ukážou, co napsali oni, no a já doma všechny tyhle riffy
přetransformuji v písně. Když mám pocit, že jsou písně hotové, ukážu je
bubeníkovi, společně propracujeme detaily a nakonec se celá kapela naučí
samotnou píseň a možná i něco přidáme. Riffování je trochu komplexnější a složitější,
takže v podstatě neexistuje, že bychom se sešli a písně skládali dohromady
a jammovali ve zkušebně. Dá to opravdu hodně psychické práce a ne pouze hraní.
Já na skládání potřebuji opravdu klid, domov a dostatek času, abych se mohl
věnovat všem detailům.
Kdo
je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?
Všechny texty, na tomto
albu, jsem napsal já. V podstatě jsou všechny o náboženství a zničující
přirozenosti lidstva. Některá témata se také dotýkají témat jako psychické a
sociální odcizení, klonování a čarodějnictví. Ale takové písně jsou vícevrstvé a
obsahují hororové příběhy a nesou v sobě podstatně hlubší témata.
Kdo
je autor obalu „Ternion Demonarchy“? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste
vůbec motiv na obal vybírali?
Náš obal namaloval skvělý
španělský umělec Juanjo Castellano Rosado, který dělal také pro Revel in Flesh,
Avulsed, Vomitory, atd. Mám jeho obrazy rád, tak jsem se mu ozval a zeptal se
ho, zda by měl o spolupráci s námi zájem. Dal jsem mu několik nápadů o
celkovém konceptu našeho alba a on přišel s takovým skvělým kouskem. Je to
určitě jeden z jeho nejlepších výtvorů.
Skvělý
je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu
jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu?
Původně jsme celé album
nahráli v Srbsku u Wild Cat Studio v Kragujevacu. Když jsme ale
chtěli udělat několik změn a rozhodli jsme se přetočit vokály a asi 60-70% sól,
tak jsme se obrátili na Archsound Studio v Bělehradě. Kompletní album jsme
pak poslali do 16th Cellar Studio v Římě, kde Stefano Morabito (známý pro
jeho práci pro Fleshgod Apocalypse, Hour of Penance etc) udělal změny, mixing a
mastering. My jsme mu řekli, jaký chceme zvuk, on nám posílal několik verzí,
dokud jsme neuznali, že je album takové, jaké jsme ho chtěli. Ačkoli to vše
dělal on, my jsme si mohli říct jakékoli změny. Několikrát jsme ho požádali,
aby začal úplně znovu. Osobně bych si přál, aby mělo album trochu víc old
school zvuk, více organický a méně zpustlý a stlačený. Ale na druhou stranu to
bylo vše naše rozhodnutí, protože jsme se chtěli vyhnout tomu, aby album znělo
jako typické srbské sračky. Hodně lidí album chválí, protože je to vlastně
death metal z počátku devadesátých let s moderním zvukem, což nezní
jako recyklace ničeho, takže jsme vlastně s výsledkem spokojeni.
Nové
album vyšlo u japonských Ghastly Music. Proč jste si vybrali právě tento label
a jak jste s jeho prací spokojeni?
Je vlastně jen jediný důvod,
proč jsme k nim šli a to je ten, že nám dali ty nejlepší podmínky. Mluvili
jsme s několika dalšími labely a dokonce se o nás zajímalo několik
velikých labelů. Ale nakonec se nic nedělo, tak jsme smlouvu podepsali u
Ghastly Music. Smlouva nám umožňovala dávat licenci i dalším labelům, tak jsme
toho využili a vydali album u více labelů. Chtěli jsme se ujistit, že budeme
mít lepší distribuci a všechny formáty, které by fanoušky mohly zajímat.
Rebirth the Metal z Německa nám vydali kazetu, Miner Records
(Švýcarsko/Srbsko) vydali CD pro bývalou Jugoslávii a doufáme, že jednou vydají
také vinyl. A konečně, Insane Records a Lab6 Music z Brazílie budou během
dvou až tří týdnů vydávat digipack pro Brazílii.
Hrajete od roku 2002. To je na kapelu pěkně dlouhá doba. Dalo by
se říct, že jste se stali legendou. Jaké byly vaše začátky? Jak vlastně skupina
vznikla a co byl první impuls k tomu, začít hrát death metal?
Ha, legendami bych nás tedy
určitě neoznačoval. To je trochu moc, ale i tak děkujeme. Já jsem chtěl death
metal hrát odjakživa. Proto jsem se naučil na kytaru, abych mohl založit svojí
vlastní kapelu. Od roku 1994 do 2001 jsem hrál v kapele Androphagous a
spolupracoval jsem také s Heretical Guilt a Stone To Flesh (The Stone).
Z kapely Androphagous jsem odešel v roce 2001, ale za pár měsíců mi
volal bubeník (původní člen Sacramental Blood) a snažil se mě dostat zpátky do
Androphagous. Ačkoli jsem zpátky nechtěl, později jsem mu nabídl, abychom
založili úplně novou kapelu. A tak se zrodila SB. Moje láska k death
metalu byla vždycky (a pořád je) tak strašně silná, že jsem si prostě našel
cestu, jak hrát právě tenhle styl muziky.
„Ternion
Demonarchy“ je teprve vaším prvním dlouhohrajícím albem v historii. Na to,
že hrajete už tak dlouho, to není moc. Co je toho příčinou? Nebyl čas nebo
peníze?
Primárním důvodem byl nedostatek peněz a
dobrých studií v Srbsku + nějaké změny v kapele. Písně na album byly
hotové již od roku 2008. Předtím jsme zkoušeli některá další studia, ale
nakonec jsme se vrátili zpátky k Wild Cat studiu, kde jsme nahrávali demo
„Inception of Ceremony“. Studio bylo plné, a proto jsme mohli natáčet jen pár
dní za sebou každých 5-6 týdnů. Během toho jsme změnili vokalistu a odjeli na
šnůru s God Dethroned a Fleshgod Apocalypse. Album tak muselo jít stranou
a my připravovali nového zpěváka na veškerou tu práci. Když bylo album konečně
nahrané, tak se nám nelíbil zvuk. Proto jsme album poslali do jiného studia na
mix a mastering. Bohužel mezi některými členy kapely vznikly problémy a album
se opět muselo dát k ledu a počkali jsme na lepší časy. Když jsme dali
dohromady novou sestavu kapely a nahráli nové demo. Následně jsme se rozhodli,
že je čas na nahrání kompletního alba a to nás stálo dost času na to, abychom
sehnali dostatek peněz na studio a samozřejmě zase najít pořádný label. Takže
se z toho nakonec vyklubal projekt, který se táhl dlouhých 6 až 7 let.
V současné
době si většina lidí nová alba stahuje z internetu a používá jen jeho
digitální podobu. Jak vidíš tuhle problematiku ty? Zajímal by mě tvůj pohled
jako muzikanta.
Nejsem
z toho nadšený. Rozumím tomu, že si fanoušci nechtějí alba
před-objednávat, protože existuje spousta špatných alb, které jsou propagována
jako mistrovská díla. Ale jakmile si uvědomíte, že se vám něco líbí, pak není
důvod, proč si tu věc nekoupit. Zvlášť když si uvědomíte, že nežijeme
v 90. letech, kde bylo každé death metalové album trhák. Dnes je zde velmi
málo alb, která jsou skvělá, a prodej takových alb by měl být určitě větší. Ale
to je v pořádku, pokud lidé alespoň chodí na koncerty a podporují kapely
touto formou. Jenomže většina fanoušků raději stojí před klubem a popíjí pivo a
stěžují si, že nemají peníze na lístky a že je celkově scéna na pytel. Další
příšerností jsou merche, které se teď neuvěřitelně rozrostly. Mluvím o
produktech, které kapely prodávají – pivo, víno, špagety, sýr, spodní prádlo a
já nevím co všechno. Takže spousta kapel zaprodává svoji image a sami sebe a
z toho je mi zle. Rozumím tomu, že někteří to mají jako způsob obživy a
musejí nějak kompenzovat nízkou prodejnost desek. Ale pořád je to nechutné.
Myslím,
že „Ternion Demonarchy“ by nejvíc slušelo vydání na vinylu. Neuvažujete o tom?
Jaký je vlastně tvůj vztah ke gramodeskám, k jejich zvuku? Jsi sběratelem?
Ano, mysleli
jsme, že si album zaslouží být venku ve všech formátech. Miner records dostali
práva na vydání vinylu. Vypadá to, jakoby dnes každý mohl vydat CD, takže
vydání LP desky je něco speciálního. Já je bohužel nesbírám, ale určitě se mi
jejich zvuk líbí víc, než na CD.
U
nás v Čechách nechodí na death metal zrovna příliš moc lidí. Jak je tomu u
vás v Srbsku? Podporují fanoušci kapely? Kupují CD, merchandise apod.?
To záleží na konkrétní show. Některé koncerty
jsou hojně navštěvované, ale některé jsou zase naprosté fiasko. Když jsme
s kapelou začínali, tak to bylo mnohem lepší. Klidně jsme na náš koncert
prodali přes 300 lístků. „Ternion Demonarchy“ se prodává dobře, na naše poměry,
a fanoušci si objednávají merch. Ale jsem si jistý, že by to mohlo být ještě
lepší.
Jsou
nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?
Zrovna jsem
objevil kapelu Resergency z Řecka. Je to zabijácký old school death metal
a album se jmenuje „False Enlightment“. Určitě se na ně podívej. Další
zajímavou kapelou je určitě Bolzer. Slyšel jsem jejich jméno před nějakou
dobou, ale poslechl jsem si je až nedávno. Poslední Asphyx je také fajn, to
jsem si poslední týdny pouštěl docela často.
Znáš,
posloucháš nějaké kapely z České republiky?
Samozřejmě,
Česká republika měla vždycky husté kapely. „Sex 'N' Death” kapely
Dark je pořád jedním z mých nejoblíbenějších. Jsem také velikým fanouškem
Krabathor („Lies“ a „Orthodox“), Hypnos (především „The Revenge Ride“ a
„Heretic Commando“), Root („The Book“ a „Black Seal“ jsou skvělá alba). Znám i
další kapely – Pandemia, Fleshless, Intervalle Bizzare, Heaving Earth, Godless
Truth a další grind core a black metal kapel, které neposlouchám.
Co
chystají SACRAMENTAL BLOOD v nejbližších měsících?
Ve dvou letech
chceme hrát co nejvíce koncertů. Museli jsme přestat hrát kvůli bubeníkovým
problémům, ale teď jsme kompletní a chceme hrát prostě co nejvíc. Vypadá to, že
tohle pro nás bude velice náročný rok, protože už teď máme zabookováno 15
koncertů pro rok 2017. Na dalších datech neustále pracuji, takže tento rok
navštívíme hodně míst. Což samozřejmě zahrnuje také vystoupení na Vašem
festivalu. Na přelomu září a října budeme na tour s Deranged, takže to
vypadá, že tohle pro nás bude dobrý rok.
18.
3. 2017 vystoupíte u nás na festivalu DEADLY STORM IN BOŽKOV. Už teď se těším,
že si spolu dáme pivo! Máte pro fanoušky připravené nějaké překvapení, můžeme
se třeba těšit, že zahrajete nový song?
Na náš první
koncert v České republice se už nemůžeme dočkat. Doufáme, že nám tento
koncert otevře zase nové dveře a že si u Vás zahrajeme více koncertů. Zapsali
jsme se také na Anti-trend festival v srpnu, což by měl být snad také
dobrý krok. Jinak nic speciálního v plánu není, snad jen hrát Ternion, jak
jen to půjde. Bude to naše první show, takže to nebude nic, co by lidé viděli
již dříve:).
Děkuji
za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny
dobrých nápadů.
Děkujeme za
podporu a přání. Uvidíme se na Deadly Storm! Bude to pecka!
Ave SACRAMENTAL BLOOD! I didn´t
find any interview with you in Czech. So, I would like you to tell our readers,
who don’t know you, something about your band. You can start from the beginning
and tell us the whole SACRAMENTAL BLOOD´s history.
Sacramental Blood was risen from ashes of my previous
band Androphagous, in January 2002. We did few unofficial demos and in 2005 we
signed deal with Walk Records for recording and release of our debut demo
"Inception of Ceremeony". It came out in 2006 as a part of split cd
with Ophiolatry from Brazil. Both bands hit the road together few months later,
playing European Blastour 2006. In January 2009 we started recording of our
debut album, taking short break for playing "Storming the Balkans" tour
with God Dethroned and Fleshgod Apocalypse. The recordings were finished after
the tour but some disagreements between band members forced me to put the band
and album on ice. In 2011 we recruited new vocalist/guitarist Srdjan Todorovic
and recorded demo "The Second Death" for the promotion of upcoming
"Disgorging the Balkans" tour with Mexican Disgorge and Natron.
Srdjan's vocals gave us whole new sound so after the tour we decided to
re-record all vocals on album and most of guitar solos. Album was reamped,
mixed and mastered in 16th Cellar Studio (Rome) by Stefano Morabito and
released in 2016 on different formats by 3 different labels: Ghastly Music
(Japan), Miner Records (Swiss) and Rebirth the Metal (Germany). By the time
people you publish this interview Brazilian labels Insane Records and Lab6
Music will also release digipack for territory of Brazil.
\
Last May you published your new
album “Ternion Demonarchy”.How do you feel about it now? What are the fans´
reviews? And how about the critics?
It feels great releasing it after so many years
working on it and waiting for release. Reactions are great. We haven't seen any
single bad review and everybody seems to like it. It ended up on several lists
of best releases in 2016 so we are more than happy with response to it.
How did you create new material
for “Ternion Demonarchy? How do SACRAMENTAL BLOOD compose?
Material was composed during period of many years. 1-2
songs I composed even before composing songs from the first demo, but I kept
them for the album. Basically I write the riffs at home and others guys from
time to time show me what they wrote and I turn at home all those riffs into
songs. Once I think the song is finished I show it to drummer, we work out
details and then the rest of the band learns the song and maybe add something
to it. Riffing is bit more complex and intricate so there's no chance we could
come up with such riffs and arrangements together, jamming at rehearsals. It
takes lot of mental work and not only playing, for which I need peace of my home
and enough time to work on details.
Who is the author of your lyrics?
And what are your lyrics about? Where do you find inspiration for your songs?
I wrote all the lyrics on this album. They are dealing
mostly with religion and destructive nature of mankind. Some of the topics are
also touching subjects like mental and social alienation, cloning and sorcery
but those songs are multi layered, having horror stories in the first plan
carrying some deeper thoughts between the lines.
Who is the author of the cover
for “Ternion Demonarchy”? I really like his work. How did you chose the cover?
Cover artwork was painted by amazing Spanish artist
Juanjo Castellano Rosado, also known for his artworks for Revel in Flesh,
Avulsed, Vomitory etc. I like his paintings a lot so I contacted him and asked
if he was interested to make cover for us. I gave him some ideas about concept
of it and he came up with this amazing piece of art. It's definitely one of his
best artworks ever.
The sound of the album is great.
It is dark, cold and sharp at the same time. Which studio did you chose for
recording? Did you have any opinions about the final sound and mastering, were
you able to change anything?
The album was originally recorded completely in Wild
Cat studio in Kragujevac (Serbia). Later we went through some line up changes
and decided to re-record vocals and about 60-70% of solos and that was done
mostly in Archsound Studio in Belgrade. Complete album was sent then to 16th
Cellar Studio in Rome (Italy) where Stefano Morabito (known for his work with
Fleshgod Apocalypse, Hour of Penance etc) did re-amping, mixing and mastering.
We told him what kind of sound we would like to have and then he worked on it,
sending us different versions until we thought it was good enough. It was him
doing it all but we also had our saying, couple of times asking him to go back
and start again from the scratch. Personally, I wish we had more old school
sound, more organic and less triggered and compressed but on the other hand it
was our decision to make album that way, to avoid typical shitty Serbian sound.
Lot of people praise the album because it's early 90's death metal with modern
sound that doesn't sound like we are recycling anything so we are happy with
the final result.
The new album was published by
Japanese Ghastly Music. Why this label? Were you satisfied with their work?
They gave us the best conditions, that's the only
reason. We talked to few other labels and some big labels also showed interest
but at the end nothing happened so we signed for Ghastly Music. The contract
gave us opportunity to give license to other labels as well so we used it and
released it through few different labels, to make sure we have better
distribution and all formats fans could be interested in. Rebirth the Metal
from Germany released it on tape, Miner Records (Swiss/Serbia) released cd for
ex Yugoslavia territory and some day hopefully they will release vinyl too.
Finally, Insane Records and Lab6 Music from Brazil will release in 2-3 weeks
digipack for Brazilian territory.
You have been playing since 2002
which is a long time for a band. We can say that you are legends now. How was
the beginning of your band? How did you create the band and what was the first
impulse to build something death metal?
Ha, I wouldn't go that far calling us legends. That's
bit too much but thanks anyway. I always wanted to play death metal and that's
why I picked up guitar, so I could form my own band. From 1994 to 2001 I played
in band called Androphagous, with short stints in Heretical Guilt and Stone To
Flesh (The Stone). In 2001 I disbanded Androphagous but few months later
original drummer of Sacramental Blood contacted me asking to join Androphagous.
I had no interest in it but later I suggested him to start completely new band
and SB was born. My love for death metal was and still is so strong that I had
to find the way to make this happen.
“Ternion Demonarchy” is your
first long-played album in the history of our band. That is not a lot
considering the time you have been playing. Why is that? Was it because of
money or time?
It was mostly due to lack of money and good studios in
Serbia + some line up changes. Songs for album were ready in 2008. We tested
some other studio before we decided to go back to Wild Cat studio, where we
recorded "Inception of Ceremony" demo. Studio was overbooked so we
could record only few days in a row every 5-6 weeks. During that time we
changed vocalist and went on tour with God Dethroned and Fleshgod Apocalypse so
we had to put album aside and prepare new guy for it all. Once it was finally
recorded we didn't like the sound and decided to send it to some other studio
for mix and mastering but bad blood between some member forced me to put
everything on ice and wait for some better times. Once we gathered new line up
and recorded new demo we realised it was time to complete the album and then it
took us lot of time to get money, to get time in studio and then again to find
proper label so it turned into 6-7 years long project.
Nowadays, a lot of people
download new albums online and they use digital form of music. How do you feel
about this as a musician?
I'm not happy about it. I understand when fans don't
want to make pre-orders since there are so many shit albums that are advertised
as masterpieces, but once you realise you really like some stuff there's no
reason not to order it. Especially because we don't live in early 90-ies
anymore, when it seemed that every released death metal album was amazing.
Today, with very few albums that are true diamonds, sales of such albums should
be much higher. But even that is ok, if you are at least going to show up at
concerts and support bands that way, but then again so many fans prefer
drinking beer in front of club and bitching how they can't afford to buy
tickets and that scene sucks. Another awful thing that is caused by low sales
is expanded offer of "merchandise" that more and more bands start to
sell. I'm talking about selling of bands' branded beers, wine, spaghetti,
cheese, underwear and what not. So many bands started whoring their image and
themselves that it makes me sick. I understand that some of them are doing this
for living and they need somehow to compensate low sales but still it's
disgusting.
I really believe that “Ternion
Demonarchy” would be great as a vinyl. Do you think about it? How do you feel
about LP albums and their sound? Are you a collector?
Yes, we thought it deserves to be available in all
formats so Miner records got the rights to release it on vinyl. It seems like
these days everybody can release cd so getting LP is something special.
Unfortunately I don't collect them but I definitely prefer their sound more
than sound of cds.
In the Czech Republic, there is
not a lot of people on death metal concerts. How about in Serbia? Do fans
support bands? Do they buy CDs, merchandise, etc.?
It depends on the kind of shows. Some shows are well
visited and some others are fiasco. Things were lot better when we were
starting the band as we could easily over 300 tickets at our shows. "Ternion
Demonarchy" is selling good for our standard and fans are ordering merch
from us but I'm sure it could be lot better.
Do you have any albums which have
caught your attention recently?
I've just discover band Resurgency from Greece. It's killer
old school death metal and album is called "False Enlightment". Check
them out. Bolzer is also interesting band. I heard the name some time ago but
didn't check them until recently. Latest Asphyx is also surprisingly good, I
played it a lot last few weeks.
Do you know and listen any Czech
bands?
Of course, Czech Rep always had some killer bands.
Dark "Sex 'N' Death" is still one of my favourite. I'm also big fan
of Krabathor ("Lies" and "Orthodox"), Hypnos (especially
"The Revenge Ride" and "Heretic Commando"), Root ("The
Book" and "Black Seal" are amazing albums). I know many other
bands like Pandemia, Fleshless, Intervalle Bizzare, Heaving Earth, Godless
Truth and bunch of grind core and black metal bands that I don't listen to.
What are SACRAMENTAL BLOOD´s
plans for the next few months?
We want to keep busy playing as many shows as possible
in next 2 years. We had to stay off the road due to drummer's issue for too
long but now we are complete and we want to play wherever it's possible. It
seems this is going to be busy year for us as we already have around 15 shows
booked in 2017. I'm working on new dates all the time so we will visit many new
places this year, including performance at you festival. In September/ October
we will tour Balkans with Deranged so it seems it's going to be good year for
us.
18.03.2017! This is the date when
you play on DEADLY STORM IN BOŽKOV festival in the Czech Republic. I am so
excited to have a beer with you! Do you have any surprise for fans? Like a new
song or something?
We can't wait to get there and finally play our first
show in Czech Republic. We hope this show will open some new door for us and
that we will play lot more shows there in future. We are also booked for
Anti-trend festival in August so I hope we are on good way to achieve that. No
plans for something special except maybe playing Ternion in it's entirety. Like
I said it's our first show there so any set list will be never seen there
before :)
Thank you so much for the
interview and I wish you a lot of sold CDs, hundreds crazy fans and tons of
great ideas.
Thank you for all support and nice wishes. See you
soon on Deadly Storm! It's going to be blast!
LP 2016, Transcending Obscurity Records Mé jméno je Smrt a jdu si možná právě pro vás. Toulám se světem, s kapsami plnými nemocí, rozhazuji ze svých dlaní utrpení. Sekám kolem sebe, kosím vás po desítkách. A co ty, příteli? Myslíš, že mi utečeš? Nebuď směšný, mě neunikne nikdo, protože mé jméno je Smrt! Severský death metalový bohatýr Jonny Pettersson, který jinak působí ve smečkách WOMBBATH, ASHCLOUD, SKINEATER a spoustě dalších projektů, se rozhodl nás poctít svým vlastním albem. Letos vychází na LP nosiči a je nádhernou ukázkou toho, jak zněl švédský sound v dávných dobách. Cítíte ten apokalyptický odér? Ty melodie, vytažené jako šlachy z rozkládajících těl? Tahle hudba bude znít z tlampačů, až zombie vyhrají svůj boj. 15 skladeb v rodné řeči, uvěřitelných, chladných, naléhavých, mrazivých ze své podstaty. Dýchá na mě nostalgie, podávám ruku kostnaté postavě v kápi. Zasvěcení už dávno vědí, jaké je její jméno.
O "Den Förstörda Människans Rike" si troufám tvrdit, že je albem hlavně pro fajnšmekry, pro všechny ochutnávače z kalichů zkažené krve. Napijete se jednou a pak už nemůžete jinak. Omámeni severským vzduchem a zatuchlinou starých hrobů se zmítáte zpočátku v pochybnostech. Není to moc chaotické? Nebolí mě to moc? Jenže pak vzduch jako sekyra protne první ledová melodie a jste ztraceni. Stejně jako já. Trčí z čerstvého hrobu další ruka. Ukazuje právě na tebe. Stačí jen přijmout nabídku a plně se oddat švédskému death metalu devadesátých let a smrti. Tak nedělej okolky, má milá a pojď se mnou! Čeká nás dlouhá cesta, dlážděná stejným utrpením jako nám dává samotný život. Vezmeme si s sebou jen smrtící kov a trošku crustu, stejně jako HENRY KANE. Maniakální album!
sumarizace:
Zažili jste někdy tsunami? Že ne? Tak si pusťte novou desku "Den Förstörda Människans Rike". Nějak nechápu, kde se v téhle kapele bere tolik energie. Novinka je totiž jedním slovem vynikající. Už dlouho jsem neslyšel nahrávku, která by mě přišpendlila rovnou na zeď. HENRY KANEhraje sice pořád stejně, ale na novince je ještě šílenější, hlasitější, zběsilejší než dřív. Jeden skvělý masakr střídá druhý, vy sedíte s pusou dokořán a nakonec máte sto chutí rozmlátit nábytek ve svém pokoji. Kombinace deathu, crustu a špíny mi připomíná srážku s náklaďákem plným hnisu. Tohle je úder kladivem přímo do vašich mozků! Absolutní smršť! Dost bylo řečí, jdu raději pařit! Album, které vám vytrhá zuby i s kořeny! Excelentní záležitost!
Asphyx says:
Have you ever seena tsunami, haven't you?So plax thenew album "Den Förstörda Människans Rike". I can't understandwherethis bandtakesso much energy. The news isin factexcellent.I haven'theard such arecord for a long time thatpinned me downdirectlyto the wall. The HENRY KANEplaysalways the same, buton the new album theyareeven crazier, louder, morefuriousthan before. One greatmassacreafter another, you sitopen-mouthed, and at the end youwant tosmashthe furniturein your room. The combination ofdeath metal, crustand dirtreminds me ofa crashwith a truckfullof pus. This isa hammerblowingdirectlyintoyour brains! Absolutewhirlwind! Words enought,I'm going to party! The album, which willpull out your teethwith the roots! Excellent stuff!
Track list: 1. En själ till salu 2. Svarta tankar 3. Skuld och begär 4. En grav av ångest 5. Är din botten nådd 6. Dragen i skiten 7. En längtan 8. Den förstörda människans rike 9. Flaskan var din sista vän 10. Bön för bön 11. Kära bror 12. Bara hat 13. Lögnens svarta ögon 14. Det var inte ditt fel 15. Vinst eller fölust
FESTIVAL DEADLY STORM IN BOŽKOV 11 Festival Deadly Storm in Božkov vypukne již po jedenácté! Přijďte s námi do Plzně podpořit a oslavit extrémní, metalově - undergroundový svátek! Celá akce se bude opět odehrávat v prostředí Hospody pod Kopcem v Božkově. Rádi vás znovu přivítáme v hojném počtu a dobré náladě.
K VŠEOBECNÉ POHODĚ VÁM ZAHRAJÍ KAPELY/ BANDS:
SACRAMENTAL BLOOD (Serbia), LECTERN (Italy), INCINERATOR (Poland), POPPY SEED GRINDER, CONGENITAL ANOMALIES, LAID TO WASTE, MURDER INC., 1000 BOMBS, INNERSPHERE