DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 21. června 2017

Asphyxovy zápisky - Ty jako furt sbíráš CD? To seš fakt už dost starej!

obrázek je pouze ilustrační, má sbírka je přeci jen už dávno o dost větší

Úvod:

Asphyxovy zápisky jsou krátkými povídkami, nad kterými jsem přemýšlel již dlouho. Občas mě něco napadne. Sem tam mám chuť sepsat pár postřehů ze současnosti. Jen tak si chodím, pozoruji život a pak najednou nadejde čas a musím usednout k počítači. Snad se budou líbit.

-------------------------------------

Ty jako furt sbíráš CD? To seš fakt už dost starej!

"Ty jako furt sbíráš CD? To seš fakt už dost starej": nechápavě kroutil hlavou jeden můj kamarád. Pak proběhla klasická unavující debata, kdy mi bylo vysvětlováno, že dnes stačí mít vše na hard disku a nic víc nepotřebuješ. Dokonce na mě machroval, že má něco přes 80 GB metalu různě v MP3.

"Nedělej ze mě blbce, já pracoval s počítačema, když ještě tvůj táta nevěděl, jestli je na holky": pokusil jsem se kontrovat, ale pořád jsem nějak věděl, že takhle ho asi nepřesvědčím. 

A tak mě napadlo zajet v rámci brigády k nám na chalupu do Jizerek, pak se stavit u mámy v Mladé Boleslavi na oběd a zakončit to svačinou u nás doma v Plzni. No a pak pivo a bude dobře.

Nutno říct, že kamarád je velký dříč a se dřevem mi pomohl jako nikdo jiný. Až jsem chvílemi koukal, kde se v něm bere ta urputnost a síla. Dali jsme po obědě lahváče a já ho zavedl nahoru na půdu. Otevřel jsem dveře, pustil na nás zatuchlinu a pak mi zase luplo v hlavě.

Byl jsem ve svém živlu, ke každému vinylu, ke každému CD, kazetě jsem měl svůj příběh, zážitek, kus hmatatelné historie. Kolem se prášilo, kluk jeden nešťastná mi zlomil jednu jehlu na gramci, ale bylo na něm vidět, že pomalu začíná chápat. Jasně, je to svým způsobem sběratelská úchylka, ale také kus mě samého, propojení s kapelami, s hudbou jako takovou. Moderní formáty samozřejmě používám také, vyhovuje mi si poslechnout nahrávky dlouho dopředu a hlavně dostávám skoro všechno na recenze kolikrát několik měsíců před vydáním - ale není to ono.

Není to ani o kvalitě zvuku, ani o obalu a textech, ale spíš o tom vzájemném rozjímání, když se ženete domů z obchodu nebo čím dál častěji z pošty a marně se pokoušíte rozlepit ten hnusnej plastovej igelit. Tohle mi nikdy nešlo a vlastně celý život jsem kvůli tomu terčem posměchu. Ale když se dostanu dovnitř, tak mám o to větší radost. Kupuji samozřejmě mnohdy s ročním zpožděním, už jen CD ověřená časem. 

Hezký je zvyk mnohých kapel, který ani nevím, jak vznikl, obdarovávání mé maličkosti kazetami. Ty mají pro mě pořád takové zvláštní kouzlo, asi usazené někde uvnitř mé osoby od mých počátků. Vždyť je to taky už třicet let, s pár přestávkami, ale pořád si jedu na té své, sběratelské vlně.  

"Tedy, to je taková krása, vždyť v tom máš šílený prachy": kochá se kamarád a já se jen hrdě usmívám. "Já vím, já vím...tady vidíš, že se to mé staromilství vlastně nedá vysvětlit, ono se musí zažít. Každý nosič má svůj příběh, který mi pokaždé vytane na paměti, když jej beru do ruky": pokračuji ve své obhajobě.

"Třeba tyhle starý Dismember jsem si koupil v Praze na koncertě, byl jsem tenkrát tak šíleně opilej, že jsem vlastně ani nevěděl, co si přesně kupuju": zasním se. "A tuhle kazetu jsem poslouchal se svoji první holkou pořád dokola, takže když si ji teď pustím, tak je to pro mě hrozně intimní záležitost...": mumlám a na mém kamarádovi je vidět, že na mě kouká jako na starého muže, co vypráví černobílé příběhy z války.

Jedeme do Boleslavi, kde nás přivítá máma a já vytahuji ze sklepa další kazety a CD. Vyslechnu si již po 1854 té, že si mám všechno odvézt. Ne, nechci. Já se musím vracet a přál bych si, aby bylo všechno tak, jak jsem to před mnoha lety opustil. Tak je to správně, odmítavě škádlím ženu, co mě porodila.

Jedu jako ďas a v autě mi zní několik nových CD. Kolega kouká do bookletů, čte si cestou texty. Najednou zjišťuje, že začíná tu kterou kapelu vnímat jako celek, ne jen jako pár souborů, které můžete kdykoliv smazat. Za každým CD, vinylem i kazetou je také kus práce, předané energie, jsou také artefaktem, mým oceněním, jako prostého fanouška, že se mi ta která hudba líbí.

Člověk by chtěl podporovat, kupovat víc, ale každý máme rodiny, starosti a ne všichni nad tím přemýšlí. Lidi mají tendenci si vše ulehčovat. Je jednoduší třikrát kliknout a máte ZADARMO doma novou hudbu, mnohdy kolik měsíců před vydáním. Mě to ale nebaví, jsem na to už moc starý, poctivý a hlavně, já hudbu miluju! Dává mi totiž radost, sílu a kolikrát mě dostala i z takových stavů, které bych vám nikomu nepřál zažít.

Dáme v Plzni pivo a kamarád si jde po víkendu zkompletovat první diskografii svojí oblíbené kapely, kterou má rád. Asi už je taky starej.:)

Recenze/review - HELL:ON - Once Upon A Chaos… (2015)


HELL:ON - Once Upon A Chaos…
CD 2015, Ferrrum

Věděl jsem dávno, že pálení mé kůže rozžhaveným železem bude hodně bolet. Ale nemohl jsem si pomoct. Potřeboval jsem všechno zažívat znovu a znovu. Musel jsem mít na těle další cejch.

Ukrajinští death/thrash metalisté HELL:ON vydali v roce 2015 album s názvem "Once Upon A Chaos…" a přiznám se, že zcela proklouzlo mé pozornosti. Kapela se ale sama ozvala a zajímal je můj názor na jejich desku. Zde je...


"Once Upon A Chaos…" je hodně atmosférickým albem, plným temných melodií. Pánové se nebojí použít různé exotičtější nástroje, ale základem pořád zůstává klasický smrtící kov. Vzpomeňme třeba takové VADER, HATE, BEHEMOTH, ale i MORBID ANGEL a sem tam lze zaslechnout i kousky SLAYER. Jako celek je nahrávka zajímavá, troufám si tvrdit, že si ji mezi ostatními určitě všimnete. Z desky doslova čiší dobré nápady, ale také ne příliš silný hlas a zapracovat by to chtělo i na zvuku. A některé motivy zase trošku zkrátit.



Songy jsou převážně ve středním tempu a občas by nějaká ta rychlejší pasáž určitě neškodila. To jsou ale jen připomínky zhýčkaného posluchače, který je podobné hudby už lehce přejedený. Album je jinak velmi chladné, odtažité, rozmáchlé, mocné a možná trošku moc dlouhé. Chápu snahy o gradaci, o "příběh", ale v některých momentech se přistihuji, že se má mysl vznáší někde daleko. "Once Upon A Chaos…" je ukázkou toho, že jsou HELL:ON na dobré cestě. Budu doufat, že příště přitlačí víc na pilu, aby mi opravdu vypálili cejch na tělo. Slušná práce. 



sumarizace:

HELL:ON letos vydali velmi zajímavou a chytlavou desku. Je plná melodického thrash/death metalu, záhrobních orgií a smrti. Album se musí poslouchat v kuse, nejlépe za tmy a se zmrzlým srdcem. Velmi oceňuji zvuk a zajímavé, nakažlivé nápady. Při společných seancích zažívám pocity smutku, nenávisti a čistého zla. Pokud bych měl novinku k něčemu přirovnat, byla by to asi nějaká hodně stará, plesnivá kobka, ve které se kdysi děly neskutečné věci. Pokud máte rádi naléhavá alba, myslím, že budete spokojeni. HELL:ON nahráli hodně jedovatou a temnou desku! Velmi dobře.


Asphyx says:

HELL:ON released a very interesting and catchy album this year. It's full of melodic thrash/death, orgies from the other world and death. Listen to this album in the row, best in the dark and with frozen heart. I appreciate the sound and interesting, catching ideas very much. I experience feelings of sadness, hate and pure evil by joint sessions. If I would compare, it would be probably very old, moldy vauld, that remembers impossible things. If you like urgent  albums, I think you will be satisfiedHELL:ON recorded very poisonous and dark album! Very well.

Tracklist: 

1. Filth
2. Delirium
3. Curse of Flesh
4. Self-Destruction
5. Obliteration
6. Lustration
7. Salvation in Death (feat. Andreas Kisser)
8. I’m God


Lineup: 
Alexander Baev - Vocals
Anton Vorozhtsov - Guitars
Alexey Pasko - Guitars
Alexander Sitalo - Bass
Oleg Talanov - Drums

úterý 20. června 2017

Recenze/review - ENTRAILS - World Inferno (2017)


ENTRAILS - World Inferno
CD 2017, Metal Blade Records

Porcuji mrtvá zmrzlá těla a pořád přemýšlím, proč mi na mé staré motorové pile přeskakuje rezavý řetěz. Sundávám kusy masa z háků, nasávám nasládlý pach smrti a usmívám se. Beru do ruky sekyru, půlím stehenní kosti, otírám čelo od krůpějí zkažené krve. Vypadá to, že dnešní noc bude dlouhá. Ještě že mám spoustu nemrtvých pomocníků. Svět je už dávno v plamenech!

Nová deska švédské legendy ENTRAILS je povinností pro všechny fanoušky chřestivého death metalu. Ocení ji asi jen příznivci žánru, ale pokud vám pronikne do žil, už nebudete chtít nikdy jinak. Švédové opravdu připomínají rezavý přeskakující řetěz na motorové pile z devadesátých let.



"World Inferno" je albem, které se pohybuje někde na pomezí DISMEMBER ("Massive Killing Capacity") a ENTOMBED ("Wolverine Blues"). Samozřejmě s dnešním, modernizovaným zvukem. Ten bych si sice dovedl představit, stejně jako zpěváka, více špinavější, ošklivější, ale doba je už dávno jinde a ENTRAILS jsou řemeslníci, kteří moc dobře víc, co dělat, aby byla těla řádně naporcována. Nejvíc se mi líbí v melodičtějších, studenějších pasážích. To krásně vynikne jejich morbidní vkus a cit pro záhrobní rituály. Jsem starý fanoušek kapely a jako takový jsem navýsost spokojený, i když chápu, že spoustě dnešních posluchačů bude nahrávka připadat příliš obyčejná. Jenže jak známo, krev jen tak nevyměníte a já rád a znovu beru do ruky motorovou pilu, abych si užil tu plesnivou náladu prašivých motivů. Novinka mi proniká až do morku kostí, zanáší tam chlad a já nemohu jinak, než desku přehrávat stále dokola. Rezavý, poctivý, reálný a studený švédský death metal, zahraný s přehledem a nadhledem legendy! Kult!


sumarizace:

Když jsem si pustil "World Inferno" poprvé, měl jsem pocit, že mi zamrzlo moje srdce. Poslouchal jsem nahrávku stále častěji a mé pocity se pořád opakovaly. ENTRAILS letos vydali album, které mě přesvědčilo znovu o tom, že smrt dokáže být hodně blízko. Ledové melodie, pestré riffy a vokál plný hniloby. Celková atmosféra je pak podobná té, kterou můžeme potkat v márnicích u opuštěných hřbitovů. Na tomto CD by mělo být napsáno varování: „Pozor, obsahuje studené kousky zla!“ Letošní počin severských bojovníků mi přijde velmi ostrý, se spoustou morbidních nápadů, se současným zvukem i produkcí. Povolávám do zbraně všechny fanoušky old school švédského death metalu! Onen svět opět hoří! Smrt už je stará a nepotřebná. Máme místo ní ENTRAILS. Death metalová nahrávka, která je plná utrpení! Vynikající album plné špíny, hnisu a nálady temných kobek. Kult!

Asphyx says:

When I was listening to "World Inferno" for the first time, I felt that my heart was frozen. I listened to the recordings more often and my feelings were the same. ENTRAILS released this year an album that convinced me again that the death can be very close. Icy melodies, colourful riffs and vocal full of rot. The overall atmosphere is similar to the mood we can meet at morgues in abandoned cemeteries. On this CD this warning should be written: "It contains cold pieces of evil!" This act of Nordic warriors is very sharp, with lots of morbid ideas, excellent sound and production. I call to arms all fans of old school Swedish death metal! The next world is again on fire! Death is already old and useless. We've got  ENTRAILS instead. Death metal record, which is full of suffering! Excellent album full of dirt, pus and mood of dark dungeon. Cult!


Tracklist:
1. World Inferno
2. Condemned to the Grave
3. Serial Murder (Death Squad)
4. The Soul Collector
5. Dead and Buried
6. Insane Slaughter
7. Into Eternal Fire
8. Suffer
9. The Hour of the Casket
10. The Blood Breed

band:
Jimmy Lundqvist: Guitars
Tommy Carlsson: Vocals/Bass
Pontus Samuelsson: Guitars
Martin Michaelsson: Drums

Recenze/review - ASHCLOUD - Kingdom of the Damned (2017)


ASHCLOUD - Kingdom of the Damned
CD 2017, Xtreem Music

Sedím tu sám, svázaný a opuštěný. Zapomněli na mě. Tady, v domě plném šílenství. Povede se mi dostat záhadným způsobem z provazů a toulám se po temných chodbách. Na stěnách obrazy od pacientů, v podlaze otisknutý bolestivý nářek. Po stolech se válejí obaly od léků, které z mužů dělají hadrové panenky. Zbyl jsem tu v prázdnotě. Nemůžu ven, bojím se překročit práh mezi touhle šedivou budovou a zlým ošklivým světem. Potom zazní výbuch a já jsem na věky věků zasypán v troskách.

Poslouchám novinku šílenců ASHCLOUD a i když je venku něco přes třicet stupňů Celsia, do mého těla vstupuje podivný chlad. Můžou za to studené melodie, atmosféra plná strachu, beznaděje, smrti. Jako bych před sebou viděl zástupy týraných, jejich uplakané obličeje a nemohl s tím nic dělat. Nahrávka mě rozkládá, přetváří k obrazu svému a bývám v její přítomnosti zachmuřený.



"Kingdom of the Damned" je deskou ve stylu VOMITORY, CARNAGE, ENTOMBED, DISMEMBER, CONVULSE, BOLT THROWER. Je také odlitou sádrovou stopou po samotné smrti. Doslova mě pohltila smutná nálada celého alba. Melancholické chvilky se zde střídají s nářezy přesně v tom krásně ošklivém poměru, který mám nejraději. Oproti předchozí nahrávce je novinka vzdušnější, propracovanější, éteričtější. Připadá mi, že musela být opravdu nahrána ve starém opuštěném domě plném šílenství. Kdo ví? Kdo vlastně dokáže uchopit a popsat hudbu? Kdo nám dal právo hodnotit? Vždyť se nakonec jedná hlavně o předané emoce a těch mi letos ASHCLOUD napěchovali do hlavy opravdu velké množství. Ploužím se dál svým životem, pořád ještě dokážu stát na nohou a tak je to dobré. Death metal, který vás zahalí temnotou, chladem a smrtí! 


sumarizace:

ASHCLOUD letos přišli s hudbou, která splňuje všechny moje požadavky na poctivý, reálný old school death metal. Jejich nahrávka je plná neskutečné černé energie. Hroby se otvírají, zvony zvoní umíráček. "Kingdom of the Damned" může být klidně soundrackem pro vaší poslední cestu. Podzemí opět ožilo a vyslalo na náš svět posly apokalypsy. Mrtví mi jdou po krku a zlo je cítit všude kolem. Death metal je zde starý a plesnivý a nepostrádá obrovskou dávku naléhavosti. Připadám si, jako bych ležel při okultním obřadu na oltáři smrti a byl navěky obětován. Člověk se při poslechu stává morbidním básníkem, tulákem po záhrobí. Přiznávám se bez mučení. Album mě neskutečně rozsekalo a stalo se mým průvodcem na onom světě. Zapalte svíce, exhumujte starý poctivý death metal! Vynikající temný old school death metal! Absolutní kult!

Asphyx says:

ASHCLOUD come this year with music fulfilling all my requirements for honest, real old school death metal. Their record is full of unreal black energy. The tombs were opened, bells ringing the death knell. "Kingdom of the Damned" may be the soundtrack to your last trip. Underground came alive again and sent messengers of apocalypse to our world . Deads are hunting me and the evil is everywhere. Death metal here is old and moldy and doesn't miss a huge amount of urgency. I feel like I was lying at an occult ritual on the altar of death and I was forever offered. When listening it becomes a morbid poet, a wanderer on the other world. The album cut me up and it became my guide on the other world. Light a candle, exhume old fair death metal! Excellent dark old school death metal! Absolute cult!

ASHCLOUD members
Jonny Pettersson – vocals/guitar (Wombbath, Henry Kane, Pale King, Gods Forsaken)
Gareth Nash – vocals/guitar (Body Harvest, Ageless Oblivion)
Bryan Berger – session drums (Virvum)

Recenze/review - CENOTAPH - Perverse Dehumanized Dysfunctions (2017)


CENOTAPH - Perverse Dehumanized Dysfunctions
CD 2017, Hammer Müzik

Ušil si kabát z lidských kůží. Bylo to pro jeho proměnu hrozně důležité. Dlouhá léta sháněl čerstvá pevná těla, splétal svá úchylná přání úplně stejným způsobem, jako nit od krve. Konečně dosáhl svého, už brzy se promění. Stane se věčným.

Poslouchat novinku tureckých brutálních death metalistů CENOTAPH je svým způsobem hodně podobné, jako si číst o zvrácených činech sériových vrahů. Kapela se pohybuje na tenké linii mezi normálem a šílenstvím. Novinka vás očistí stejně, jako kdybyste si prohnali kyselinu zažívacím traktem. Jedná se přesně o ten druh surového masakru, který bude dělat dobře všem, kdo vyhledávají v hudbě extrémismus na samé hraně snesitelnosti.



CENOTAPH na to jdou podobným stylem jako DISGORGE, DECIMATION, DECAYING PURITY, PUTRIDITY, GORGASM, DEFEATED SANITY, SUFFOCATION. Pro poslech to chce fyzickou i duševní odolnost. Nečekejte žádné slitování, jen neskutečnou guturální smršť toho nejjadrnějšího brutálního death metalu. Syrový zvuk, obrovský náklad spletitých riffů, maniakální zpěvákův výraz, tohle všechno dělá z alba záležitost pro všechny milovníky opuštěných piteven. Občas je nahrávka už trošku stereotypní, ale jsou to jen některé momenty, tak přivírám svůj krvavý pohled. Máte chuť na pořádné utrpení? Chcete si nechat ušní bubínky propíchnout ostrým motivem? Tak neváhejte, CENOTAPH a jejich nová deska "Perverse Dehumanized Dysfunctions" jsou zde jen a jen pro vás. Jen si dejte pozor, abyste to celé přežili. Perverzní brutální death metal, který vás vyvrhne zaživa.


sumarizace:

Novinka tureckých CENOTAPH je krutá, zlá a ošklivá. Morbidní melodie se střídají s ještě nechutnějšími motivy. Tohle je brutální death metal v jeho klasické podobě. Syrový, masakrující. Z desky cítím obrovský tlak a energii. Možná se občas Turci nevyhnou určité monotónnosti, ale to tak nějak k tomuto stylu patří, jako k hrobníkovi lopata. Užívám si houpavé melodie, chrlím spolu se zpěvákem chorobné texty. Jsem u poslechu po lokty ponořen v krvi a spolu s CENOTAPH provádím pořádně nechutnou pitvu. Pokud se potřebujete odreagovat od dnešního ošklivého světa, neznám nic lepšího, než si narvat do hlavy "Perverse Dehumanized Dysfunctions". Co na tom, že zde ožívají mrtvoly a pánům chirurgům všichni na operačním sále zemřou? Tak to má být a tak je tomu v brutálním death metalu správně. Letošní album vás smete jako tsunami. Berte a nebo nechte být! Skvělá řeznická práce!

Asphyx says:

The new album by Turkish CENOTAPH is cruel, bad and ugly. Morbid melodies are changed by more disgusting motives. This is a brutal death metal in its classic form. Raw, cruel. I feel the huge pressure and energy from this album. There is some monotonous passages, however this is something typical for this style like a shovel for a grave digger. I enjoy their melodies and I have to sing the lyrics with the singer. During the listening of this album I´m lying in the blood and with the CENOTAPH I´m doing a disgusting necroscopy. If you have to clean yourself from today´s ugly world I don´t know better way how to do it than listen to the "Perverse Dehumanized Dysfunctions". Who cares that death bodies are coming back to live and every person who is being operated by surgeon will die? This is how it´s supposed to be in the real brutal death metal. This album is going to take you like a tsunami. Take it or leave it! Amazing butcher work! 

Tracklist:
1. Rancid Gluttonous Morbid Obesity
2. Asphyxiated Embryonic Abnormalities
3. Parasitic Worms & Prenatal Cranial Deformation
4. Syndromes Of Deadly Endogenous Intoxication
5. Antagony Of Embriotomia
6. Multi-organ Failure Epidemie
7. Dismembered Unborn Species
8. Perverse Dehumanized Dysfunctions

band:
-BATU CETİN (vocals)
-ALİCAN ERBAŞ(drums)
-ERKİN ÖZTÜRK (guitars)
-CİHAN AKÜN (guitars)

pondělí 19. června 2017

Recenze/review - PURGATORIUM - Still in Search (2017)


PURGATORIUM - Still in Search
CD 2017 (Compilation Album), Discouraged Records

Málokdy se mi stává, abych o nějaké kapele vůbec nevěděl, že existuje. Jenže švédská melodic death metalová skupina PURGATORIUM vydala pouze dvě demonahrávky v letech 1992 ("Enter the Gate") a 1994 ("Travels") a pak se uložila k ledu až do loňského roku, kdy oprášila nástroje, aby letos vydala kompilaci starých skladeb. A vy teď máte možnost si do svých sbírek pořídit album, které dokáže zmrazit vaše nebohá srdce.

Kapela se pohybovala ve stejně mrazivých oblastech jako ve své době DARK TRANQUILLITY, IN FLAMES, DISSECTION, ale napadají mě třeba i takoví HYPOCRISY, AT THE GATES. Oni byli těmi, kteří kdysi stáli přímo u vzniku tohoto stylu jako takového a člověka při jejich hudbě napadá často stará dobrá poučka - proč poslouchat následovníky, když můžete do svých uší narvat otce zakladatele. Je hrozná škoda, že zrovna tahle skupina nepokračovala, při jejich tvorbě mi totiž opravdu tuhne krev v žilách. 



sumarizace:

Death metalová kompilace od severských PURGATORIUM je ozvěnou, znějící ze samotného záhrobí. Album je to poctivé, reálné, zahnívající a plné pravého a poctivého smrtícího kovu. Jednotlivé skladby jsou smutné, studeně návykové a skvěle se hodí k návštěvám hřbitovů. Doporučuji nahrávku poslouchat po zhlédnutí nějakého dobrého hororu, atmosféra opuštěných hrobů pak vynikne o mnoho lépe. Kapele se povedlo přesně vystihnout náladu starých kobek, čerstvě otevřených rakví i všude přítomné smrti. Zlo zase jednou zvítězilo nad dobrem a nakopalo nám všem zadky. Reálný death metal, který exhumuje staré rozpadající se kosti! Krutě, ostře a studeně! 


Asphyx says:

Death metal compilation from Nordic PURGATORIUM is an echo, sounding from beyond itself. The album is honest, realistic, rotten and full of real and honest deadly metal. Individual songs are sad, cold addictive and they're great for visits of cemeteries. I recommend to listen to the recording after watching some good horror movie, the atmosphere of abandoned graves will be much better. The band managed to express the mood of the old tombsfreshly opened coffins and ever-present deathEvil has triumphed once again over the good and it kicked our ass. The real death metal, that exhumes old decaying bones! Cruel, sharp and cold!

Track - List:
01. Still In Search
02. Miklagård
03. Never Dance
04. Intro
05. Is This My Homeland
06. Incoming
07. Outro

Members:
Lead Vocals, Guitar: David Israelsson
Drums: Daniel Israelsson
Lead Guitar: Mikael Lindberg
Bass, Backing Vocals: Jens Karlsson




Recenze/review - MAVRADOXA - Lethean Lament (2017)


MAVRADOXA - Lethean Lament
CD 2017, Hypnotic Dirge Records

Nebývá častým zvykem, abych se opájel atmosférickým black metalem, ale když mi přišla na recenzi nová deska amerických MAVRADOXA, ztratil jsem se v nekonečnu. Bylo to jako pohlazení drsným smirkovým papírem po obličeji. Vznášel jsem se na chmurných motivech jako můra kolem lampy. Shořel jsem, několikrát, sám v sobě. Musel jsem ven, protože tahle hudba je určena na dlouhé procházky po lesních pěšinách. Doporučím vám tedy tentokrát vypnout počítač, mobilní telefon a zahalit se do stínů starých stromů. 




"Lethean Lament" je albem nebývale pestrým, rozechvělým, posmutnělým, kousajícím, drásajícím. MAVRADOXA si hraje s náladami podobným způsobem, jako třeba AGALLOCH, ALDA, FALLS OF AUROS, FEN, ULVER, ALCEST. Sází se hlavně na temnotu, věčnost a smutek. Tahle dvojice opravdu ví, jak se zachytit drápem v mé mysli. Postupně, polehoučku. Člověk našlapuje na loňské jehličí, mžourá do šerosvitu, houpe se do rytmu bicích a větru. Nasává vše celým tělem. Je najednou součástí přírody, všehomíra a vnímá všechnu tu pomíjivost a pinožení lidského druhu. Šeptám slova textů spolu s kapelou a říkám si, že tohle album se opravdu povedlo. Je v něm spousta emocí, jiskření, čirého zoufalství a hlavně - vynikající hudby. Atmosférický black metal, který musel vzniknout uprostřed hlubokých lesů. Skvostná záležitost pro všechny potemníky.


sumarizace:

Nové CD "Lethean Lament" amerických MAVRADOXA mi připomíná zběsilý tanec na ledovém ostří. Našlapujete bosýma nohama a pálí vás chodidla. Krev pomalu houstne a do žil se vkrádá chlad. Američtí maniaci nahráli další temnou studenou black metalovou desku. Líbí se mi určitý pach smutku, kterou ze skladeb cítím. Pokud máte rádi black metal v jeho klidnější podobě, potom je pro vás novinka povinností. Nahrávka se velmi dobře poslouchá a stává se postupně jedem, pronikajícím přímo vaší mysli. Pronásledují mě vlci a já se snažím marně uniknout. Nakonec umírám roztrhaný a zmrzlý v zasněžené krajině. Black metal, zahraný s ledem v srdci! 

Asphyx says:

The new CD "Lethean Lament" from American MAVRADOXA reminds me some frantic dance on the ice edge. you are stepping on bare feet and your soles are burning. The blood get thick and the cold is creeping slowly into your veins. American maniacs recorded next  dark cold black album.  I like a smell of sadness, that I feel from these songs. If you like black metal in its  calm form, then this news is  responsibility for you. The recording is very well for listening and it turns to poison, penetrating your mind. Wolves are hunting me and I try to escape in vain. I'm dying torn and frozen in a snowy landscape. Black metal played with ice in the heart

Few questions – interview with Atmospheric Black Metal band MAVRADOXA.

Few questions – interview with Atmospheric Black Metal band MAVRADOXA.
Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play, etc.?
Nival and Lux created Mavradoxa in early winter 2016. The band is a realization of Nival’s dream to create a meaningful and emotive sound, playing on twin themes: the spellbinding strength of Nature, and the absolute desolation of modernity. We would prefer to resist being caught in the trap of trying to label our own sound, but we do describe it as “Laurentian”—referring to our geographical origins.
Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?
In February our second full-length album, Lethean Lament, was recorded near Buffalo in North Tonawanda, New York. We recorded the album with Joe Leising at Rotten Metal Recording, the same studio we used to create Sojourners. The sound of the album was a collaborative endeavor. Leising’s mix of equipment, expertise, and unique recording techniques captured the essential sound, while we provided input on tone, atmosphere, and mix. Leising also mastered the record; he did an amazing job translating our ideas into reality.
How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
Lethean Lament will be released through Canadian label Hypnotic Dirge Records in both digital and CD format. The CD features a four-panel digipak and an eight-page lyric booklet. More information is available at hypnoticdirgerecords.com, or on their Bandcamp page.
Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?
The band name was created by Lux from a loose transliteration of the Greek words mavras and doxas, which translate to “black worship” or “black glory”. The logo was first sketched by James Hallenbeck, and later converted to vector format by Justin Groth. The album art for Lethean Lament was created by Swedish digital artist Tomarum (Christine Linde), while Nival was responsible for layout and design.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takes care about you?
Hypnotic Dirge records has been wonderful to work with. Nick reached out to us upon hearing Sojourners and offered to release our second full-length. Hypnotic Dirge has released an incredible portfolio of dark and experimental music, which is well-worth exploring, including two personal favorites of ours, Obsidian Tongue and Frigoris. In addition to pressing our album, they have also made merchandise for us and promoted our album and its singles through a number of online venues.

Which bands do you idolize and where do you get your inspiration?
We believe that it is important to try to incorporate a variety of styles to keep the song surprising and interesting to the listener. Lux has found a lot of inspiration in the progressive drumming of Gavin Harrison from Porcupine Tree and in the most recent Katatonia releases (Daniel Liljekvist, Daniel Moilanen).
How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it is (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?
We have played a handful of shows. Probably our favorite performance was a lodge show in the middle of a forest in upstate New York with two crushing bands, The Highest Leviathan and Enthauptung. The atmosphere was inimitable and perfectly suited to our style and concept. We look forward to sharing the stage with Obsidian Tongue in a few weeks at our first Northeast tour show in Portland, Maine.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?
Our plan for the future is to continue to create expressive and distinct albums—to construct a discography of which we are proud. Of course, we would like to tour and play festivals, but writing and recording remains our top priority.
How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?
We can be reached by sending a message to our Facebook page, or by emailing mavradoxa@gmail.com.
Thanx for the interview.
Thank you for having us.

 - Mavradoxa -
Facebook: https://www.facebook.com/Mavradoxa
Bandcamp: https://mavradoxa.bandcamp.com 
Metal Archives: http://www.metal-archives.com/bands/M...

- Hypnotic Dirge Records -
Website: http://www.hypnoticdirgerecords.com
Facebook: https://www.facebook.com/hypnoticdirg...
Bandcamp: https://hypnoticdirgerecords.bandcamp...
Youtube: http://www.youtube.com/hypnoticdirger... 

neděle 18. června 2017

Recenze/review - SCALPEL - Methods to Delusion (2017)


SCALPEL - Methods to Delusion
CD 2017, vlastní vydání

Když otevírali moje tělo, tak jsem ještě trošku žil. Vedli řez od krku až dolů, nasadili háky, aby rozevřeli má žebra. Pitevnou se začaly ozývat výkřiky údivu, lékaři lomili rukama a pár slabších jedinců neudrželo snídani ve svých útrobách. Mé vnitřnosti byly zcela černé, mokvající, rozežrané, zdevastované dlouhým poslechem novinky amerických death metalistů SCALPEL.

Není divu, tuhle desku jsem si oblíbil hned po pár prvních tónech. Byli jsme si souzeni, vzájemné prokletí fungovalo opravdu během chvíle. Začal jsem hnít zaživa a pomalu se rozkládal. Skvělá kytarová práce, zastaralý zvuk, maniakální výraz a tuna energie narvané pod tlakem do skladeb. Co si přát víc?



Když budete album "Methods to Delusion" vstřebávat, určitě najdete pár styčných bodů třeba s takovými DEATH ("Leprosy"), MORBID ANGEL ("Altars of Madness"), případně s alby CARCASS. Co je ale na novince neskutečně přitažlivé, tak určitá samozřejmost, lehkost, odvázanost, které jsou slyšet v každém tónu. Kapela si na nic nehraje, jednoduše pustíte play na svém přehrávači, budete smeteni a pak s otevřenou pusou dokořán vše absolvujete s velkou chutí znovu a znovu. Tahle deska na mě neskutečně funguje, užívám si ji a vůbec mi nevadí, že po poslechu bývám zničený a mé vnitřnosti se kroutí v bolestech. Vždyť přátelé, o tom to celé je, no nemám pravdu? SCALPEL vydali album pro všechny fanoušky morbidně probíhajících pitev, pro obdivovatele extrémních hudebních zážitků i pro všechny gurmány, co rádi snídají sraženou krev. Netřeba dalších slov, tahle nahrávka zabíjí hudbou, vynikající!


sumarizace:

SCALPEL na svém druhém dlouhohrajícím albu předkládají smršť ostrých a morbidních songů. Přiznám se rovnou. Jakmile jsem si desku poprvé pustil, byl jsem ihned ztracen. Pánové hrají přesně ten druh death metalu, který mi dělá velmi dobře na mé zkažené duši. Tlačící riffy, kruté vyhrávky, hutný hlas ze záhrobí. Hudba je sice inspirována klasiky žánru, ale provedení a nápady hodnotím na výbornou. Jeden masakr střídá druhý a všechno je zahaleno do pláště temnoty. Otevřete bránu do pekla! Za chvíli jsem u vás! Poslech mi připomíná sledování dobrého hororového filmu. Američané na mě útočí bez varování, tvrdě a nekompromisně. SCALPEL jsou krásnou ukázkou toho, že hudba může opravdu zabíjet. Zavřete dveře na několik zámků, venku zase řádí šílený vrah. Cítíte tu sílu? Tady se hraje první death metalová liga. Bez debat! Album připomíná rozjetý vlak, odjištěný granát, případně valící se lavinu. Doporučuji všem milovníkům temnoty. Smrtící nahrávka, která připomíná trhání nehtů kleštěmi! Skvěle!

Asphyx says:

SCALPEL bring us the cyclone of morbid songs on their second long play album. I have to admit. The first time I listened this album I was lost immediately. These gentlemen play the exact music I like for me bad soul. Pushing riffs, cruel songs, and heavy voice from the beyond. Their music is inspired by the classic bands of this genre, however the finish product and ideas are great. One massacre is changed by other one and everything is cover by the coat of the darkness. Open the gates to Hell! I´m there in a second! The listening reminds me the watching of good horror movie. American attack me without any warning, hard and grimly. SCALPEL is the great example that music can kill. Close the door with a lot of locks because there is a crazy murderer again outside. Do you feel the power? In here is played the first death metal line. Undebated! This album reminds a train which goes, primed bomb or rolling avalanche. I suggest this to all of you who loves the darkness. Deadly record which reminds ripping of nails with tongs! Amazing!

band:
Taylor Brennan - Guitars/Vocals
Manny Egbert - Guitars/Vocals
Matthew Bellows - Bass
Chip Fay - Drums

TWITTER