DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 26. listopadu 2017

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh sto dvacátý - Kačenka v říši divů


Příběh sto dvacátý - Kačenka v říši divů

Stála před zrcadlem, česala si vlasy, ještě rozehřátá z ranního muckání. Kolem se v různých akváriích a klecích zrovna probouzela všechna zvířátka. Kačenka milovala knížku Alenka v říši divů. Já tehdy moc ne. Nerozuměl jsem jí. I dnes mi přijde, že pořádně tento abstraktní příběh dokáží pochopit jen dívky a mladé ženy. 

Dělala si ze mě legraci. Jednou jsem byl králíkem Březňákem, jindy zase Kloboučníkem. Citovala mi celé pasáže, jakoby ona byla TOU ALENKOU. Stejně bláznivá, usměvavá a zároveň citlivá. Saxon a k tomu otevřená knížka s krásným příběhem. To bylo její. Zachumlaná v kostkované dece, v mém vytahaném svetru od babičky. Pokaždé s holými chodidly (vem si ponožky nebo nastydneš vodspoda, říkávali jí snad všichni).

Měla ten den svátek, půjčený byt od rodičů a mě chlastajícího další ranní pivo v křesle. Krásná, tak krásná, v některých momentech až éterická. Jindy zase zemitá, metalově ostrá (dnes by se asi řeklo rebelka). Udělala mi to po probuzení nádherně a byl jsem prvním gratulantem. Sehnal jsem v antikvariátu, u jednoho příbuzného, starého žida, který jako jeden z mála mé krve, z jedné strany rodiny přežil. Vydání Alenky v říši divů, které prý mělo velkou hodnotu. Sběratelskou určitě, ale také peněžní, protože jsem za ní dal celý plat z brigády. Stálo to za to. Za tu radost, za ten krásnej úžasnej sex. 

"Nepij pořád to pivo a pojď mi pomoct, kolem oběda tady budou všichni": peskovala mě, ale já jsem jí raději vzal knihu z rukou, zaklapl ji (co blbneš, teď nevím, kde jsem skončila - ale víš, už znáš Alenku nazpaměť) a vykasal jí svetr i s tričkem. Když bylo po všem, zazvonila Jana. Zaplať všichni svatí i nesvatí, jinak bychom nic nepřipravili. Olíbám je ze srandy na uvítanou obě, usadím se jako paša ke stolu a pomáhám jen občas, protože to dělám stejně špatně. Usrkávám pivko a těším se na hosty. Má milá bude dnes oslavována a kamarádi jsou moc rádi, že máme zase nějaký důvod pařit.

Dostane spoustu CD, knížek, od Jany tričko a pak taky šátek s lebkama, kterej prej v Praze mezi metlama teď neskutečně letí. "Tak jo, máme formality za sebou a teď nalejvejte panenky - panáky": zazdí vše Kytka a dodá, že někde četl - jméno Kateřina je podle starých řeckých pramenů vykládáno jako čistá, cudná. Dodám, že ano, sex dycinky až po svatbě přátelé. Začínáme mít náladu. Něco tomu ale pořád chybí. Jasně, hudba!

Sedneme si ke kazeťáku s Prcalíkem a nikoho k němu nepustíme. Vyndá z brašny kazety, co přinesl od Sabatha (ten nemohl přijít, říkal, že musí vyrazit do Liberce za nějakou koroptvičkou). Už to jede - Železná neděle, Torr, Kryptor, Arakain, Denet, Moriorr. Posledně jmenované osolím tak nahlas, že řvou všichni se mnou (pro nás "nejlepší song českého metalu")...Termonukleární jatkáááááá. Až nás musí Kačenka okřiknout, protože ona slaví a chce poslouchat spíš hlavně Paradise Lost, Saxon a Candlemass. Přání samozřejmě plníme.

Vše se vypije i sní (asi kotel guláše) a jde se přes celé město, dolů na sídliště. Občas se k nám někdo připojí, Káča dostane snad padesát gratulací. Všichni ji máme rádi a já nejvíc. Je moje, úžasná, někdy na mě naštvaná, ale v jádru hrozně hodná. Kamarádi mi pořád říkají, jakou mám z prdele kliku, že mám zrovna Káču, protože jiná by mě proklela, případně zabila. Nojo, no. 

Chvilka na panelech, jen aby se neřeklo. Je už sychravo, listopad. Do Černé vdovy mojí milou neseme na rukou. Jako kdyby vyhrála nějaký závod. Máme půjčené klíče a víme, kde jsou sudy s pivem. Víc nepotřebujeme. Možná ještě rozsvítit v sále a zavzpomínat si na doby, kdy jsme ještě dělali metal i aktivně. Holky nás totiž pořád přemlouvají, abychom zase začali hrát. Na rovinu, už nám to moc nejde, vůbec necvičíme a je to spíš takovej hodně ostrej punk (RAMONES!). Ale naše snažení má v sobě sílu, odhodlání a radost. Dostanu kalhotkami od Jany do obličeje, jak jsou všichni na plech, tak lítá vzduchem snad všechno.

Po aplausu velkém jak u Beatles, u extáze z toho, že jsme zase zahráli, jdu na záchod. Pamatuju si, že mě tam odchytla nějaká holka a jestli prý ještě s Káčou chodím. Chvíli jsem váhal, co říct, ale jde kolem Jana a ta na kočenku zavrčí jako saň. Mě vyhrožuje uříznutím orgánů. Jdu si raději po svých.

Káča stojí zrovna na stole, opile tančí, chvílemi jako striptérka, akorát oblečená, ale triko sundá, to musí být. Koukám na ní, na svoji opilou Kačenku v říši divů a jsem nešťastnější chlap na světě. Hned jí musím všechno říct a jak lezu nahoru, tak padám naznak. Dám si do hlavy a probudí mě až panák ruma nalitý přímo do krku. Zakuckám se, otřepu a potom mám okno.

Hele já vím, že tohle mají být příběhy o metalu, ale mě se fakt zdá o králíkovi Březňákovi, Kloboučníkovi, kočce Šklíbě, která má zadek jako Jana. Uff. Svět se točí a já s ním. Veskrze pozitivní sen, představa, se postupně mění ve strach. Chtějí mi jí vzít, moji Kačenku - Alenku. Hnusnej alkohol. 

"Vám zas jednou půjčím klíče, blbečci, to nemůžete aspoň zavřít hlavní vchod?": stojí ve dveřích vysmátý Sabath, s rukou kolem pasu asi čtyřicetileté paní. První co mě napadne, že je macatá, prdelatá, kozatá a zároveň neskutečně sexy. Jak jsem první na ráně (protože mě vyhnali spát do předsálí - prej hlídej a kdyby někdo přišel, tak trhej!), tak jí hned řeknu, že ji miluju. A oslovoju jí Šklíbo.

Směje se mi a hned běží do kuchyňky vařit kafe. "Ta je co?": chlubí se Sabath a jde hledat Káču. Ta spí s Janou vzadu na gauči. Obě ještě opilé jsou probuzeny a má milá dostane gramodesku Root. Miluje je a Sabath si vyslouží velkýho hubana. 

Seznamujeme se všichni s Míšou, která je další ženou v mém životě, která mě hodně ovlivnila, pomohla, mnohokrát zachránila a vůbec byla mým strážným andělem. Má černý vlasy, už trošku jemně vrásčitý obličej, ale hlavně srdce velké jako řeku. Svojí dobrotou, milým hlasem nás hned všechny nadchne. Když nám pak přinese ještě kafe a dá do rukou vyprošťováky, má nás na lopatkách.

Tulím se ke Kačence (ona byla opravdu TOU ALENKOU), vyprávím jí svůj sen, ale vypadá, že je nějak mimo. Možná je to opicí, ale spíš si myslím, že je někde ve svém dívčím světě, někde za zrcadlem, kam je nám mladým klukům možno nahlédnout jen občas. Pijeme celý další den. Svátky princezen se přece musí pořádně oslavit, nemám pravdu?

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 25. listopadu 2017

Recenze/review - MARGINAL - Total Destruction (2017)


MARGINAL - Total Destruction
CD 2017, Transcending Obscurity Records (India)

Celý tenhle prohnilý systém je potřeba zničit zevnitř. Spálit na popel a začít znovu s čistým štítem. Tupost a stádnost už dávno zvítězila nad rozumem a citem. Zbývají jen poslušnost a oči sklopené k zemi.

Ještě, že existují kapely jako MARGINAL. Belgičtí grind, crust death metalisté, kteří umí řízně přiložit ruku k dílu. Představte si starý zaplivaný klub někde na konci kanálu pod vaším městem. Tam se schází pár posledních rebelů. Hrábnou poprvé do strun a mají vás na lopatě. Zpívají a hrají totiž o tom, co trápí i vaši zkaženou duši.



Na "Total Destruction" se mi nejvíc líbí ten správný punkový přístup. Žádné zbytečnosti a kecy přechytralých intelektuálů. Jde se rovnou k věci, k samé podstatě, až na dřeň. Výsledkem je album, které ctí hudbu třeba takových NAPALM DEATH, DISRUPT, DISGUST, SKITSYSTEM, EXTREME NOISE TERROR, starších MALIGNANT TUMOUR, FULL OF HELL, NASUM, ROTTEN SOUND. Zkrátka a jednoduše, žádná ořezávátka, ale špinavci přesně jak se patří. Potřebuji alespoň na chvilku vypadnout pryč, někam mimo systém. Utíkám městem, daleko na periferii. Na skládce komunálního odpadu nacházím konečně svůj klid. S MARGINAL na uších tančím nekonečné kroky plné svobody. Skvělé natlakované album!



sumarizace:

Nové album grindových šílenců MARGINAL působí hodně návykovým, drtivým dojmem. Už když jsem si jejich stejnojmenné album ve stylu NAPALM DEATH, DISRUPT, DISGUST, SKITSYSTEM, EXTREME NOISE TERROR, MALIGNANT TUMOUR, FULL OF HELL, NASUM, ROTTEN SOUNDšvédských death metalových legend a crustu, pustil poprvé, měl jsem dojem, že se mi znovu otevřely staré zhnisané rány. Žaludek se mi zkroutil do dlouhé křeče a měl jsem sto chutí řvát spolu s kapelou jejich texty. Syrově, surově, jako opuštěný hrob, působí novinka slovenských maniaků. MARGINAL umí jednu věc, kterou zase tolik kapel nemá. Rozhýbala mé staré kosti, donutila mě k soukromé pařbě v pokoji, k neustálému přehrávání alba "Total Destruction" v autě. Je esencí energie, síly, nadšení, nespoutanosti, i jakési rebelie, kterou z nahrávky cítím. Takhle nějak by to mělo vypadat, říkám si stále dokola a chci vypadnout z práce ven s tím, že prvnímu hajzlovi, kterého potkám, proženu pěst obličejem. Grind death metal, který vás přibije na zeď! Skvěle!


Asphyx says:

The new album by grind freaks MARGINAL feels insanely addictive and crushing. When I heard their eponymous album for the first time, which was in the style like NAPALM DEATH, DISRUPT, DISGUST, SKITSYSTEM, EXTREME NOISE TERROR, MALIGNANT TUMOUR, FULL OF HELL, NASUM, ROTTEN SOUND, swedish death metal legends and crust, I felt like my old suppurating wounds re-opened. My stomach twisted into a long spasm and I wanted to scream the lyrics with the band. Raw, brutally, just like a lonely grave – that is how this new album by those Belgian maniacs feels to me. MARGINAL can do one thing which other bands can´t. They made my old bones move and made me to have a private party in the room and I also playback the album "Total Destruction" in my car. It is the essence of energy, power, excitement, unbridled and also some kind of rebellion which I feel from the album. This is how it should look – that is what I am thinking when I want to go out of work and punch first asshole I meet on the street. Grind death metal which will nail you on the wall! Great!

Track list:
1. Barbarians
2. Delirium Tremens
3. Ruination
4. Impaled
5. Useless Scum
6. I Used to be Intelligent
7. Rat Kebab
8. The Violent Way
9. Leech Invader
10. Fucked Up Society
11. Atom Sapiens
12. Total Destruction


Lineup:
Johan - Vocals 
Timmy - Guitar 
Martin - Guitar/Vocals 
Steven - Drums 
Rui - Bass 

pátek 24. listopadu 2017

Rozhovor - BLOOD - Texty se věnují lidské brutalitě, nehumánnímu zacházení (během válek a inkvizice) a vůbec tomu peklu, ve kterém žijeme.


Rozhovor s legendární německou death grindovou kapelou BLOOD.

Odpovídal Destroyer Eisen a Martin Witchskinner.

Přeložila Markéta, děkujeme!


Ave BLOOD! Poslouchám vaši letošní novinku „Inferno“ už nějaký čas a pořád v ní objevuji pro sebe nové a nové kousky temnoty. Přiznám se, že jsem od vás čekal dobré řemeslo, ale že mě takhle rozsekáte, tak to ne. Album se podle mě opravdu povedlo. Jaké máte reakce od fanoušků, co recenze? 

Děkujeme za tato krásná slova. Reakce na naše album z této scény jsou skvělé! Ani jsme tolik krásných recenzí a postů nečekali. A pořád jsme s tím, jak jsme album udělali, spokojeni.


Hráli jste už některé songy z novinky na koncertě? Jak fungují na fanoušky? Máte už nějaký potencionální hit? Osobně bych si tipnul druhou skladbu „Decimation“.

Jo, „Decimation“ má zabijáckou „melodickou linku“, ale hráli jsme ho letos jen na pár koncertech. A hráli jsme jen 2 nové písně: The Summoning a Breed of the Jackal a ty se teda hodně líbí, ale bylo by ještě víc zabijácké, kdyby lidi ty písně víc znali.

Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Inferno“? Jak vlastně tvoří/skládají BLOOD?

Všechny písně (mimo ty staré) jsme dávali dohromady od roku 2015. Psaní písní je pro nás časově velice náročná záležitost, protože je moc často nezkoušíme, hlavně je nezkoušíme se všemi 5 členy kapely. Je to škoda, ale takhle prostě BLOOD funguje. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Martin Witchskinner: Já jsem dělal všechny texty na novém albu. Když jsem se znovu připojil k BLOOD, tak jsem sám sobě slíbil, že budu všechny texty dělat já. Takhle je jednodušší si spojit hudbu s textem. No, texty se věnují například lidské brutalitě, nehumánnímu zacházení (během válek a inkvizice) a vůbec tomu peklu, ve kterém žijeme. Další texty jsou o fiktivních hororových příbězích jako z filmu The Evil Dead nebo o satanských záležitostech…texty mají být pusté, temné a měly by také dobře znít. Užívejte a vstupte do temného království BLOOD!


Kdo je autor obalu novinky „Inferno“? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste vůbec motiv na obal vybírali? 

Pracovali jsme na tom s Chrisem „Thorncrossem“ Moyenem už na začátku 90. let a chtěli jsme tak i pokračovat s novým albem, protože jsme měli skoro stejnou sestavu. On pro nás vytvořil motiv, až když jsme věděli, že se album bude jmenovat „Inferno“. Odvedl skvělou práci!

Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, surový a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

Nahrávali jsme v „Kohlekeller Studio“. Po tolika letech, žádná stará studia už neexistují a my jsme hledali nějaké nové studio, které by nebylo moc daleko a které by mělo zkušenosti s Death/Grind hudbou. A tak, protože v tomto studiu nahrávali také BENIGHTED a ABORTED, jsme si toto studio vybrali také. A byla to dobrá volba. Mají skvělé techniky a ti, kteří nám vše mixovali, věděli o toto stylu absolutně všechno – víc, než kdokoli jiný v minulosti. Všechny nápady se pak spojily jen pro zvuk. Ve studiu jsme trávili velice málo času, protože jsme neměli žádný label, který by vše financoval, ale nahráli jsme album během 4 dní (+2 dny mixu). 


Hrajete od roku 1986. To je na kapelu pěkně dlouhá doba. Dalo by se říct, že jste se stali legendou. Jaké byly vaše začátky? Jak vlastně skupina vznikla a co byl první impuls k tomu, začít hrát death grind metal? 

Já a moji kamarádi jsme byli naprostí metalisti v minulosti a tak jsme se prostě sami sebe zeptali, jestli bychom zvládli hrát nějaký nářez. První songy, co jsme dávali dohromady, byly jen o randálu – nikdo neuměl ani držet jakýkoli nástroj, ale strašně nás to bavilo a tak jsme pokračovali. Během pár let jsme se zlepšovali a měli jsme možnost pořídit si lepší vybavení a zkušebnu. Začali jsme hrát tuto muziku, protože byla našim srdcím nejbližší. 


Letos na jaře jste mě totálně rozsekali na festivalu NICE TO EAT YOU DEATHFEST. Přiznám se, že jsem očekával pány v letech, kteří koncert jen tak odehrají, aby se neřeklo. Byl to ale totální masakr. Jak jste si festival užili vy? Co říkáš na české fanoušky? 

To byla paráda a to jsme vlastně nevěděli, co od fanoušků můžeme čekat, protože ostatní kapely byly mladší, rychlejší a drsnější. Ale snažili jsme se, odvedli jsme, co nejlepší výkon jsme mohli, abychom ukázali, co BLOOD v roce 2017 dokáže a fanoušky to bavilo. Potkali jsme skvělé lidi a zase jsme si potvrdili, že je pro nás Česká republika speciální a máte tady asi nejlepší fanoušky na světě. Vrátíme se v březnu 2018 na 3 koncerty s našimi kamarády FLESHLESS. Jsou to staří známí.


Jste už dnes pamětníci. Když porovnáš vaše začátky a současnost, změnila se doba hodně? Myslím tím teď přístup fanoušků, labelů, promotérů apod. Často slýchávám, že „už to není takové, jako to bývalo“. Co si o tom myslíš ty?

Během let se všechno změnilo. Na začátku jsme měli spoustu času, investovali jsme svůj volný čas do kapely, ale později jsme se stali rodiči, máme práci a další aktivity mimo kapelu. To je důvod, proč nemůžeme hrát tolik koncertů, ale to je v pohodě, protože na koncerty pořád jezdíme….Jo, dnešní svět je digitální a to znamená, že lidé mohou poslouchat hudbu kdykoli a kdekoli. A lidé nemají čas, trávit tolik času nad jedním singlem, jako tomu bylo v minulosti. To je na jednu stranu škoda, ale na druhou stranu to pomáhá s promováním lidí, kteří vydávají alba sami, bez labelů, jako to dělám my. Je to vlastně nevýhodné pro menší labely, ale to je život. 


Často také slýchávám na koncertech v Čechách, jak lidé nechodí, jaká je malá návštěvnost. Zajímalo by mě, jakou máte vy zkušenost z Německa? Pro nás jste velká země se spoustou kapel, promotérů. Jezdí k vám často skupiny, které naší malou zemi na turné vynechají. Chodí se u vás na death metalové koncerty? Máte raději kluby nebo větší festivaly? 

Vypadá to, že v České republice je ta situace lepší, než v Německu. Tady je spousta malých klubů, které se zavírají, protože tam nikdo nechodí. My raději hrajeme v malých klubech, ale vypadá to, že organizátoři potřebují 1-2 větší kapely, aby to nalákalo větší publikum. Není to snadné – zvlášť, pokud jde o peníze. Jestli jsi organizátor, tak musíš být skalní fanoušek, protože o penězích to tady není!


Pátral jsem ve starých rozhovorech, dokonce si vytáhl i tištěné časopisy a nikde jsem nenašel, kdo je vlastně autorem loga BLOOD? 

Měli jsme staré logo, které jsem dělal na začátku já. Ale nebylo to nic moc. Ventilator udělal tohle logo v roce 1987 po tom, co se k nám přidal. Chtěl něco, co vypadalo jako „značka“ – a tak to dopadlo takhle.

V současné době si většina lidí nová alba stahuje z internetu a používá jen jeho digitální podobu. Jak vidíš tuhle problematiku ty? Zajímal by mě tvůj pohled jako muzikanta.

Teď je to prostě umění a já taky poslouchám hudbu online – je to prostě sakra jednoduchý. Ale metalová scéna je reálnější a old school, takže spousta fanoušků si CDčka pořizuje ve fyzické podobě. Nepotřebujeme vydělávat veliké peníze, takže jsme s touto evolucí docela spokojeni. 


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Poslední EMBALMER jsou skvělí, DISMA to naprosto zabili, CARDIAC ARREST válí s každým novým albem a také poslední FLESHLESS mini jsou úžasní.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

Známe spoustu českých kapel: FLESHLESS, MALIGNANT, TUMÖR, CARNAL DIAFRAGMA, CEREBRAL TURBULENCY, CONTRASTIC, DEFLORACE, DISFIGURED CORPSE, HERMAPHRODIT, KRABATHOR, SPASM a další.


Co chystají BLOOD v nejbližších měsících? 

Hrát skvělé koncerty a představit fanouškům některé z našich nových písní z alba Inferno. Chceme se dobře bavit a začít psát písně, na které lidé nebudou muset čekat 14 let. 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Děkujeme za zájem a podporu – zdravíme české death/grind fanoušky!


Interview - BLOOD - Lyrics deal with manmade brutality, inhuman acts of cruelty (war, inquisition) and the hell we basically live in.


Interview with legendary death grind maniacs from Germany - BLOOD.

Answered Destroyer Eisen and Martin Witchskinner.

Translated by Markéta, děkujeme!


Ave BLOOD! I have been listening to your new album “Inferno” for some time now and I still discover something new in it, some new pieces of darkness. I have to say that I thought that your album will be great but this completely killed me. The album is great. How are your reactions from your fans and what about reviews?

Thanks for your kind words. The reaction of the scene is overwhelming! We didn't expect so many great reviews and posts. We are still very very pleased with the way we did it.


Have you already played your new songs live? How do those songs work with fans? Do you have a potential hit already? For me, it would probably be the song “Decimation”.

Yeah, Decimation has a killer “melody line”, but we only played a very few shows this year. We only played 2 of the new songs live: The Summoning and Breed of the Jackal, which went out fucking awesome live, but will be more killer, if people will know the songs more and more.

How did you compose new material for “Inferno”? How BLOOD compose/create?

All songs (besides the old ones) we created since 2015. Writing new songs is a time problem for us, because don't rehearse that often, especially not with all 5 members. That's a shame, but the only way Blood can go on.


Who is the author of your lyrics and what are the lyrics about? Where do you find inspiration? 

Martin Witchskinner: The lyrics of the new songs are all done by me, Martin Witchskinner. When i rejoined Blood I made myself a promise, doing all future lyrics all by myself. This way it's easier to connect the lyrical content with the music. Well, lyrics f. ex. deal with manmade brutality, inhuman acts of cruelty (war, inquisition) and the hell we basically live in. Others cover fictional horrorstories, like from movies as The Evil Dead or utterly satanic themed stuff.. Lyrics are meant to be bleak, dark and finally should have a good sounding to it. Enjoy and enter the dark realm of BLOOD!


Who is the author of the cover of the new album “Inferno”? I really like the art work. How did you choose the motive?

We worked with Chris “Thorncross” Moyen back in the early 90s and wanted to continue this way with the new album, because we have almost the same line-up. He drew this new motive for us, after we knew the title of the album “Inferno”. He did a phantastic job!

The sound of the whole album is great. It is dark, raw and sharp at the same time. In what studio did you record? Were you able as a band to have some comments about the final sound and mastering?

We recorded at “Kohlekeller Studio”. After so many years, all old studios no longer exist, so we were looking for a Studio that is not so far away from us and that is experienced with Death/Grind. So as also Benighted and Aborted recorded their stuff there, we also choose this studio and it was the right choice. The techniques were awesome and the mixing masters knew everything about this style – much more than anyone else in the past. So all ideas came together for this sound. We were so shorten with our time in the Studio, because we had no label to finance it, but we made the recording in only 4 days (+ 2 days for the mix).


You have been playing since 1986. That is a long time for a band. We can say that you are legends. How were your beginnings? How did you found your band and what was the first impulse to play death grind metal?

I and some friends were total metal heads back in that time and just asked ourselves, if we could play some noisy shit at ourselves. The very first tunes were absolutely noise – no one could handle an instrument, but we had lots of fun, so we continued. During the years we became better and had the chance to get better equipment and a rehearsal room. We started this sort of music, because it is for what our heart beats.


This summer, you absolutely killed me on the NICE TO EAT YOU DEATHFEST festival. I have to admit that I expected older men who will just play the concert, just to be there. But your performance was an absolute massacre. How did you enjoy the festival? How do you feel about Czech fans?

We had a killer time there and didn't know, what to expect from the fans, because all other bands are much younger, faster and tighter, but we tried our best to play for what Blood stays in 2017 and people enjoyed it a lot. We met great people and as always, Czech republic is very special for us and have some of the best fans in the world. We'll return in March 2018 for 3 shows along with our friends of Fleshless. They are great mates since so many years.


Now, you are almost like a veterans. Try to compare your beginnings and now – has the time changed? I mean the attitude of fans, labels, promoters and so on. I often hear people saying “it is not the same as it used to be”. How do you feel about that?

Everything changed during the years. At the beginning we had lots of time and invested all spare time into the band, but later some of us became parents, have stable jobs and other activities besides the band. That is the reason we cannot play that many shows, but it's OK, because we can go on and on… Yeah, today the world became digital, that means you can listen to everything everywhere, but people had no time to spend with one single release a bit longer, like it was in the past. That's a shame on hand, on the other hand it helps a lot to promote a self release, like we do at the moment. It's almost a bad thing for many (small) labels, but so is life.


I often hear people talking on concerts in the Czech Republic that there is not a lot of people on concerts. I would like to know how is it in Germany. For us, you are a big country with many bands, promoters. There are often abroad bands who have concerts in your country and those bands do not play in the Czech Republic. Do people go on death metal concerts? Do you prefer clubs or bigger festivals?

In Czech Republic the situation seems to be much better than in Germany. Here many many small clubs closed, because of the lack of visitors. We personally prefer small clubs, but it seams an organizer needs one or 2 bigger bands to get a bigger crowd. The situation is not easy – especially not if you like to earn much money. If you an organizer you also need to be a die hard fan!


I have been looking through your interviews, I even took out some magazines and I have not find any information about who is the author of BLOOD logo?

We had an old logo done by me at the very beginning, but that was not very good. Ventilator did this logo back in 1987, after he joined us. He wanted something that looks like a “brand mark” - and so it is. 

Nowadays, most people download music online and they only use its digital form. How do you feel about this issue as a musician?

It's the state of art at the moment and to be honest, I also listen to music online – it's so fucking easy. But the metal scene is much more true and old school, that still many fans try to buy physical stuff. We don't need to earn much money with it, so we are OK with this evolution.



Are there any albums which has caught your attention recently?

The latest Embalmer album is killer, Disma destroys everything, Cardiac Arrest rules more and more with their newer stuff and also the latest Fleshless mini is awesome.

Do you know and listen any Czech bands?

We know many czech bands, like Fleshless, Malignant Tumör, Ingrowing, Carnal Diafragma, Cerebral Turbulency, Contrastic, Deflorace, Disfigured Corpse, Hermaphrodit, Krabathor, Spasm and many many more.


What are BLOOD´s plans for the next few months?

To play some very cool shows and to introduce the fans some of the new songs from the Inferno album, have a great time and start writing new songs, that people don't need to wait another 14 years until the next release.

Thank you for the interview and I wish you many sold albums, hundreds of crazy fans and tons of great ideas. 

Thanks for your interest and the support – all hail to all true Czech Death/Grind fans!


čtvrtek 23. listopadu 2017

Recenze/review - PERKULATORY - Chronic Caffeine Dependence (2017)


PERKULATORY - Chronic Caffeine Dependence
CD 2017, vlastní vydání

Nepořádali jsme protesty, nepřivazovali se řetězem k vratům. Jen jsme stáli a pozorovali, jak ničí naší překrásnou oázu smrti. Starodávný hřbitov, s křížem uprostřed, malou márnicí a pečlivě udržovanými hroby. Teď tu jezdí bagry a ničí všechny naše vzpomínky. Svět už nebude nikdy jako dřív. 

Ještě než se tak stane, tak strávím posledních pár nocí mezi hřbitovními zdmi. Mám rád starý švédský death metal a ten mi zde bude hrát po celou dobu. Přidám pořádně volume a budu se houpat s rýčem v ruce do rytmu PERKULATORY. Švédské smečky, která uchopila hudbu svých předků velmi dobrým způsobem. Pokud rádi kopete hroby za zvuku třeba takových ENTOMBED, DISMEMBER, GRAVE, ale i třeba GOD DETHRONED, budete určitě spokojeni jako já.



PERKULATORY dnes již samozřejmě hrají muziku spíše pro pamětníky, pro všechny nemrtvé i ty fanoušky, kteří ještě hledají v death metalu alespoň nějaké melodie, chlad a prašivinu dávno nevětraných hrobů. Je to nářez, ale rozumně pojatý, se zapamatovatelnými motivy i drtivým účinkem. Z "Chronic Caffeine Dependence" je cítit nadšení a touha se také u metalu bavit. Což jsou věci, na které se poslední roky tak trošku zapomíná. PERKULATORY na to jdou zkrátka přes humor, kafe a death metal. Základem je ale solidní švédský masakrující death metal. Ještě než nám náš hřbitov vybetonují a postaví zde padesátý supermarket ve městě, tak si to pořádně užijeme, co říkáte? Já rozhodně. Velmi dobré album!


sumarizace:

První album PERKULATORY je velmi dobrou poctou švédskému death metalu. Songy byly složeny s nadšením a hnilobou v srdci. Staré hroby jsou opět otevřeny, kříže obráceny směrem dolů a exhumovány staré death metalové postupy. Novinka byla zahrána ve stínu rozpadlých náhrobků s maniakálním nadšením. Kosti zase praskají, lebky se smějí do tmy a já si užívám old school death metal toho nejryzejšího provedení. Líbí se vám na hudbě poctivost, opravdovost a reálný základ? Milujete zvuk a pořádky devadesátých let? Potom jste zde správně. Album má velký drive i feeling. Víka od rakví opět praskají! Tohle CD je nutností pro každého poctivého fanouška. Švédský death metal, který připomíná seknutí sekerou přímo do vaší hlavy! Skvělá severská záležitost!

Asphyx says:

The first album of PERKULATORY is a very good  tribute to the Swedish death metal. The songs were composed with ardour and rot in the heart. Old graves are opened again, the Cross is turned downwards and the old death metal methods are exhumed. The news was played in the shadow of broken tombstones with manic enthusiasm. Bones are cracking again, skulls are laughing in the darkness, and I'm enjoying the old school death metal of purest version. Do you like the music of honesty, sincerity and a real basis? Do you like the sound and the orders of the nineties? Then you are right. The album has great drive and feeling. Lids from the coffins are bursting again! This CD is a must for every honest fan. Swedish death metal, that resembles a chop with an axe directly into your head! Great Nordic thing!

tracklist:
1. Scalding Coffee Enema 03:17
2. Latte Art (With a Chainsaw) 02:21
3. Decafitated 02:52
4. Mocca Master 03:52
5. Pleasure of Percolation 03:08
6. Mincemeatalization 03:00
7. The Haunted Maxwell House Hotel 03:57

středa 22. listopadu 2017

Recenze/review - NEKROHOLOCAUST - Hymns of Ruthless Pestilence (2017)


NEKROHOLOCAUST - Hymns of Ruthless Pestilence
CD 2017, Brutal Mind

Vždycky mě fascinoval proces zahnívání masa. Když se krásně čerstvá vlákna do ruda zbarvené hmoty postupně scvrkávají a mění svůj tvar i konzistenci. Krev odteče do země a zůstane jen němá výčitka. Kam se poděla duše? Kdo to ví?

K surovému brutálnímu death metalu, tak jak ho hrají filipínští NEKROHOLOCAUST, se můžete postavit dvěma způsoby. Buď si všechnu tu syrovou hnilobu užijete a nebo budete mluvit o monotónním a stereotypním monolitu. Přiznám se, že zpočátku mi trošku vadil zvuk. Po nějaké době jsem se ale nechal na tuhle krvavou hostinu pozvat a v závěru si dokonce i pochutnal. 


"Hymns of Ruthless Pestilence" působí na posluchače už od počátku zcela nekompromisním dojmem. Žádné kudrlinky, vyhrávky, preludia. Jde se rovnou na věc, řeže se ihned do živého. Je to drtička, mlátička, nehumánní brutální death metal, který má jediný účel, zničit vás. Občas se ve všem tom hlomozu ztrácím, některé primitivní pasáže bych s klidem vypustil a vokalistovi by určitě slušela větší variabilita. Někomu bude vadit i zvuk bicích. Všechno je to samozřejmě pravda. Jenže ono album jako celek zkrátka funguje. NEKROHOLOCAUST vás budou máčet v kyselině, rozdrtí vaše kosti, vymažou vás z povrchu zemského. A ještě slušně poděkujete. Takže přátelé, je jen na vás, zda na krvavou hru filipínských brutalistů přistoupíte. Nekompromisní krutý a syrový death metalový masakr!


sumarizace:

Nové album NEKROHOLOCAUST je nahrávkou, která je plná death metalového násilí. Je ranou mezi oči, nekompromisním materiálem, který vás rozdrtí. Kombinace krutých riffů, skvělého zvuku a obrovského tlaku dělá z novinky velmi bolestivou brutal death metalovou desku. Tohle je klasický, brutální death metal, který vám vymáchá obličej v kaluži plné krve. Žádné ústupky, žádný oddych. Jen kruté riffy, ostrý hlas a odpadající kusy vašeho těla. "Hymns of Ruthless Pestilence" řeže jako motorová pila, která nejde zastavit. Naporcovat, pověsit na háky a po odkapání zahodit na hromadu! Všichni fanoušci klasického brutálního death metalu by měli zbystřit svoji pozornost. Na Filipínách byla uvařena hodně krvavá kaše. Nahrávka působí jako srážka s pořádně rozjetým vlakem. Doporučuji všem hudebním patologům, všem fanouškům smrtícího masakru. Brutální death metalové album, které zabíjí na potkání! Skvělá morbidní práce!

Asphyx says:

The new album by NEKROHOLOCAUST is full of death metal violence. It´s a hit between eyes, uncompromising material which will smash you. This combination of cruel riffs, amazing sound and huge pressure makes this album a very hurtful brutal death album. This is a classic brutal death metal which will soak your face in a puddle of blood. No concessions, no rest. Just cruel riffs, sharp voice and falling pieces of your body. "Hymns of Ruthless Pestilence" cuts like a power saw which is impossible to turn off. Carve it, hang it on hooks and discard it on a cluster after draining. All of those fans of the classic brutal death metal should pay attention. There has been cooked a very bloody mash in the Philippines. The album feels like a fast train accident. I would suggest it to all musical pathologists, all fans of death massacre. Brutal death metal album which kills everything, everywhere! Amazing morbid work!

tracklist:
1. Glorification of Barbarity (Intro)
2. Self-inflicted Genital Mutilation
3. Excrutiating Savage Butchery
4. Hideous Atrocities
5. Seeds of Nihilism instrumental
6. Interlude
7. Pseudocommando
8. Hyms of Ruthless Pestilence
9. Psychopathic Hallucinations of Morbid Perversities

band:
Jap - Vocals
Jamir - Drums
Jodd - Bass

TWITTER