DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 20. dubna 2017

Recenze/review - NIGHTBRINGER - Terra Damnata (2017)


NIGHTBRINGER - Terra Damnata
CD 2017, Season of Mist Underground Activists

Někdy mám pocit, že lidský rod vzešel z chaosu a temnoty. Roztříštěná a zohavená těla byla znovu slepena nenávistí a poslána na tento svět, aby ho postupně ničila. 


Američané NIGHTBRINGER protkali svůj black metal esoterikou, nihilismem, okultismem, v úvodu zmíněným chaosem a špínou. Při poslechu si přijdu jako na okraji nějaké hodně hluboké jámy. Stojím tam a rozjímám, zda skočit či nikoliv. Jestli budu dál poslouchat "Terra Damnata", asi tušíte, jakým směrem se rozhodnu.



"Terra Damnata" je připodobněním věčného lidského soužení, ledově žhavou lávou, chrstnutou přímo do obličeje, jedem, pomalu pronikajícím do krve. Lehce mi připomíná kolegy BESTIA ARCANA, ACHERONTAS, HETROERTZEN, ale i EMPEROR, DISSECTION, DARK FUNERAL, či řecké ACRIMONIOUS. Není to ale tolik důležité. Hlavní je ten neodbytný pocit, že vám někdo stojí za zády a brousí si čepel svého nože. Vznešeně zákeřně kytarové plochy, skřehot a spíše pomalá atmosféra zmaru, dělají z novinky těžké sousto k pozření. Doporučuji poslouchat v podchlazení a s čistou hlavou. Ano, album mě zaujalo, postupně přesvědčilo na svoji temnou stranu a nebál bych se napsat i učarovalo. Peklo je v každém z nás i na nové desce "Terra Damnata". Jděte a objevte ho! Black metal plný jedovatě chladné atmosféry! Velmi dobře!



sumarizace:

NIGHTBRINGER přinášejí na na novém albu "Terra Damnata" náladu opuštěných kostelů. Jejich black metal je kombinací tradičních a progresivních postupů. Výsledkem je pak neskutečně návykové album. Nápady pocházejí ze samotného pekla a svět je při poslechu hodně těžké místo k žití. Přijdu si, jako by mi někdo dupl okovanou botou na hrudník a dusil mě po celou dobu nahrávky. Vše plyne spíše v pomalém tempu, ale o to jedovatěji. Zahalte své tváře do kápí, sepněte ruce k obrácené modlitbě a velebte samotné peklo. Black metal je tady vytažený odněkud z nejvzdálenějších koutů podzemí. Deska, která drásá a bolí. Světlo během téhle nahrávky rozhodně neuvidíte. Black metal s hodně zlou atmosférou. Skvěle!



Asphyx says:

NIGHTBRINGER bring us a mood of abandoned churches on their new album "Terra Damnata". Their black metal is a combination of traditional and progressive actions. The final product is amazingly addicting album. The ideas come from the Hell itself and the world is very difficult place to live in while listening to this album. I feel like someone stepped on my chest with an ironbound shoe and I am choking the whole time while the album is playing. Everything just flows in a slow tempo and all the more is this album poisonous. Cover your faces with capes, clasp your hands to pray and bless the Hell itself. This black metal is taken from the farthest corners of the underworld. This album hurts and scarify. You will definitely see no light during this album. Black metal with a very cruel atmosphere. Great!  


Tracklist:
01. As Wolves Amongst Ruins
02. Misrule
03. Midnight's Crown
04. Of the Key and Crossed Bones
05. Let Silence Be His Sacred Name
06. Inheritor of a Dying World
07. The Lamp of Inverse Light
08. Serpent Sun

band:

Recenze/review - SOULROT - Nameless Hideous Manifestations (2017)


SOULROT - Nameless Hideous Manifestations
CD 2017, Memento Mori

Tenhle výlet jsem si nemohl nechat ujít. Vždyť kdy se našinci poštěstí navštívit prastaré chilské pohřebiště, zažít s tamními několik okultních obřadů, předčítat po nocích z H.P. Lovercrafta a za zběsilých tanců vzývat temnou vesmírnou energii. Stačilo si pustit prvotinu kapely SOULROT.


"Nameless Hideous Manifestations" je odkazem starých dobrých ENTOMBED, NIHILIST, ASPHYX, AUTOPSY,  NIRVANA 2002, CARCASS, DEMIGOD, TRAUMATIC, CARNAGE. Samozřejmě doplněným o typickou jihoamerickou neurvalost a zběsilost. Výsledkem je pak album, které vám vytrhá při headbangingu vlasy i s kořínky. Osobně považuji tuhle smečku za svůj soukromý jarní objev.



Jsou kapely, které mohou předvádět bůhví jaké krkolomnosti a není jim to nic platné. Pak přijde smečka jako SOULROT, odjistí první granát a jsem ztracen. Líbí se mi, že si pánové na nic nehrají, jednoduše nastoupí, vyloží náklad plný starých prašivých kostí, hniloby a špíny a odejdou středem. Zůstane po nich jen spálená země, pár obtisknutých pentagramů na zdech a vzpomínky, které se vám budou ještě dlouho vracet ve zlých snech. Mám rád podobnou hudbu, jsem pro ní zrozen a užívám si ji plnými doušky. Vždyť co může být lepší, než večerní návštěva místní chilské márnice? "Nameless Hideous Manifestations" mě velmi mile překvapilo. Je pro mě albem, které otevírá staré hroby! Silná morbidní nahrávka!


sumarizace:

První dlouhohrající album SOULROT se opravdu povedlo. Kombinace studených melodií, krutého zpěvu a neskutečné energie na mě opět funguje. Ze záhrobí povstali všichni nemrtví a svět je doslova zahalen krví. Nahrávka působí jako rozkládající se mršina. Old schoolové motivy, smrt v očích a nekonečné utrpení. Tohle všechno při poslechu zažijete. Budete odcházet od svých hi-fi věží rozsekáni na malé kousky, vaše mysl bude čistá a krev nakažená. CD s klidem mohu doporučit všem poctivým fanouškům reálného death metalu, kteří se rádi prohrabují starými kostmi. Exhumujte staré mrtvoly, vypusťte zombie na tento svět! Přijdu si jako v nějakém hodně krutém hororu. Morbidita, špína, hnus a neskutečný tlak. To všechno na "Nameless Hideous Manifestations" naleznete. Tento masakr jen tak někdo nepřežije. Old school death metal, u kterého praskají víka od rakví! Vynikající záležitost!

Asphyx says:

The first full-length album SOULROT came really off. The combination of cold melodies, harsh vocals and incredible energy works again. The dead and undead rose from the beyond and the world is wrapped in blood. The recording acts like a decomposing carcass. Old school motifs, death in the eyes and endless suffering. All this you'll experience during listening. You'll leave from your hi-fis cut into small pieces, your mind will be clear and blood infected. I can recommend this cd to all honest real death metal fans who likes rummaging in old bones. Exhume old corpses, let zombies out into this world! I'm coming like in very brutal horror. Morbidity, dirt, filth and surreal pressure. This all you'll find on "Nameless Hideous Manifestations". This massacre can survive only someone. When you are listening this old school death metal, the lids from the coffins are cracking! Excellent thing!

středa 19. dubna 2017

Recenze/review - MILKING THE GOATMACHINE - Milking in Blasphemy (2017)


MILKING THE GOATMACHINE - Milking in Blasphemy
CD 2017, Noise Art Records

"Kůzlátka, kůzlátka, otevřete svoje vrátka, já jsem vaše maminka": ozval se za dveřmi úlisný hlas. A kůzlátka ve své vrozené tuposti otevřela. Byla ihned zmasakrována, naporcována a rozemleta do masokostní moučky.


Ano, srandisti MILKING THE GOATMACHINE jsou zde se svoji novou deskou, která bude pro spoustu z vás možná až moc krvavým soustem. Němečtí grindeři, hrající ve stylu MISERY INDEX, THE ROTTED, šli ještě dál a letos můžete na novince slyšet i odkazy na slam, black, death metal. Deska je sice pořád na vlně vtipkování, ale je také o hodně temnější, ostřejší a propracovanější než minulé počiny.



"Milking in Blasphemy" si dělají legraci ze všech těch dnešních krutopřísných kapel, tvářících se, jakoby spolkly sadu hřebíků. Riffy, ani nápady zde nejsou nijak nové, ale občas jsem si říkal, že celá tahle kozlí parodie je mnohokrát lepší, než to, co předvádějí někteří "tvrďáci". Pro poslech si prosím vezměte lahev mléka od všech rohatých, zasmrádlý sýr a dobrou náladu. Jinak ji nepochopíte. Nutno si uvědomit, že se jedná o nadsázku. Samozřejmě, všechno nejlépe vynikne naživo. Příklon ke smrtícímu kovu se mi líbí. Není divu, je moji součástí a splněna je základní myšlenka toho všeho -  bavím se, usmívám a podupávám si nohou. Víc myslím dodávat netřeba. Temná grind death metalová taškařice, která zaujme.


sumarizace:

MILKING THE GOATMACHINE nám letos dodali pořádně prohnilý kus nakaženého masa. Propracované grindové skladby se vám zakousnou do hrdla, jako pořádně naštvaný pitbul. Tahle deska je jako apokalypsa lidské mysli, jako tsunami, jako krvavý masakr v nějaké opuštěné vesnici. Po poslechu nezůstane kámen na kameni a váš mozek bude vybělený jako čerstvě ohlodané kosti. Během setkání s deskou mě napadají slova jako šílené, extrémně morbidní, totálně energické. Jestli někdo dobře ví, jak to tady bude vypadat po jaderném výbuchu, tak to jsou právě MILKING THE GOATMACHINE! Pro mě osobně překvapení a příjemný death/black grindový zážitek!

Asphyx says:


MILKING THE GOATMACHINE delivered a good piece of rotten infected meat. Sophisticated grind songs bite you into your throat, like really angry pit bull. This album is like the apocalypse of the human mind, like a tsunami, like a bloodbath in an abandoned village. When I'm listening the words like crazy, extremely morbid, totally energetic are coming into my mind. If someone knows how this place will look like after a nuclear explosion, so this is just MILKING THE GOATMACHINE! For me personally a surprise and nice death/black grind experience! 

Tracklist:
01. Farm of Northern Darkness
02. Nemesis Bettina
03. Straw Bale Apocalypse
04. Milking in Blasphemy
05. Add the Horn of Winter
06. Freezing Hoof
07. Goats in a Throne Room
08. Where Fat Angels Cry
09. Milk Churn Funeral
10. GoatEborgian Hunger
11. Sliden Christi
12. Wolves upon the Cross
13. Goat Mans Child
14. Endzitze
15. G.O.A.T.M.A.C.H.I.N.E
16. In the Shedside Eclipse

band:
Goatfreed Udder - Studio Guitar/Bass, Live Guitar
Goatleeb Udder - Studio Vocals/Drums/Guitar/Bass, Live Vocals, Drums
Steve Shedaway - Live Bass
Lazarus Hoove - Live Guitar

Asphyxovy zápisky - Je to pořád stejný...



Úvod:

Asphyxovy zápisky jsou krátkými povídkami, nad kterými jsem přemýšlel již dlouho. Občas mě něco napadne. Sem tam mám chuť sepsat pár postřehů ze současnosti. Jen tak si chodím, pozoruji život a pak najednou nadejde čas a musím usednout k počítači. Snad se budou líbit.



Je to pořád stejný...


Když mi bylo kdysi v devadesátých letech šestnáct a podíval jsem se kolem sebe, přišlo mi všechno ještě komunisticky šedivé. Stejné oblečení, stejná auta, nevrlý dav dělníků jdoucích z továrny. Narvané hospody mumlajících nespokojenců.



Teď jsem jednou čekal na manželku u školy. Přijel jim zájezd puberťáků z Německa, kteří se měli setkat s našimi puberťáky. Když rozjíveně vylézali z autobusu, vypadali všichni, naši i cizinci, úplně stejně. Mobily věhlasných značek, trička s nápisy slavných firem, účesy, roztěkané pohyby okoukané z youtube - všechno jako vejce vejci. Nikdo se s nikým nebavil, všichni čuměli do obrazovek. Koukli jsme na sebe s německým učitelem, kterého zdobil culík a rockerský ohoz a oba jsme věděli své. Večer v hospodě jsme vlastně pak jen probírali, jak jsou všichni dneska stejní, ovlivnění reklamou, tupým konzumem.



Když jsem byl mladý, pořád nám něco zakazovali. Říkali mi, jak se mám chovat, co nesmím říkat, co nemůžu nosit. Nadávali nám učitelé, lidi na ulici. Byli jsme pro ně vágusové, máničky, umaštěnci, odpad. Těch nařízení a směrnic bylo tolik, že je nešlo s chutí neporušovat.

Chodím a koukám kolem sebe. Zase se začíná objevovat spousta cedulí, zákazů, příkazů, mnohdy nesmyslných nápisů. Opět mi říkají, co mám dělat, jak se mám chovat, jako by mi bylo pořád sedmnáct a neměl jsem odpovědnost za své činy a vlastní rozum. Zase se někdo snaží za mě přemýšlet.

Slovo dostávají bojovníci za "jediný správný zdravý život". Nekuřte, nejezte maso, neříkejte to a nebo tohle, sem nechoďte, sem byste měli chodit a tvařte se u toho, že jste svobodní!

Zažil jsem ještě dobu, kdy kapely přezkušovali a kontrolovali, zda nejsou proti režimu zvanému socialismus. Je mi docela ke zvracení, protože opět jsou některé skupiny lustrovány, kontrolovány jak státem, tak jeho přisluhovači. Svoboda, na chvilku dýchající v devadesátých letech je zase oklešťována a nikomu to nevadí.

Nikomu ani nevadí, že narve do všemocného systému všechna svá data, fotky, emaily, svoji momentální polohu. Někdy to vypadá, že ten socialismus konečně vybudujeme.

Vždycky jsem nesnášel a dodnes mě dokážou nadzvednout ze židle kapely, které rvou politiku do svých skladeb, hlásí se k různým extrémním směrům a dávají to hlasitě najevo. Jsem z toho znechucený, stejně jako v dobách, kdy všichni lezli do zadku členům SSM.

Je to pořád stejný a lidi se v zásadě nemění. Máme možnosti, které jsme nikdy v historii neměli. Přesto mám pořád neodbytný pocit, že mě někdo sleduje. Vrátil se mi z doby, kdy jsem jako malej smrad kdysi (aniž bych to věděl) navštívil pár zakázaných koncertů.

Je to pořád stejný. Na světě jsou lidé dobří a taky spousta kurev. Kurvy se měly vždycky líp, jen se nemohly podívat samy sobě do tváře a do zrcadla. Dobráci to zase všechno oddřou a kurvy je za to pak ještě zjebou. Jak říkám, je to pořád stejný.

Až potkáte někoho, kdo bude jiný, odlišný a bude mít svůj názor, važte si toho, nemusí se to opakovat! A doufejte, že ho časem tupý dav neumlátí. Nebo ho nezakážou.

FESTIVAL METAL MADNESS 2017 - 26. 8. - Sušice!


Zatni pěst a vztyč ukazováček s malíčkem! Je tu další, v pořadí čtvrtý, ročník sušického festivalu Metal Madness. Je až s podivem, jak rychle se tenhle fesťák etabloval pod kůži nejednomu vyznavači tvrdého kovu. Jako již tradičně uzavírá prázdninovou éru a to přímo v poslední srpnovou sobotu 26. 8. Celé odpoledne bude napěchované kvalitní muzikou vyzobanou z tuzemské nabídky a rovněž akce představí i dva zahraniční hosty. Prvním z nich je ostřílený death metalový uragán Hate z Polska, druhou je začínající, na thrash přísahající, mladá krev Hypnotic ze Slovenska. Chybět nebude tuzemská death metalová šlechta Brutally Deceased, thrashová bestie Exorcizphobia, milovníci blacku jistě ocení Panychidu, modernou protnou vzduch F.O.B. a ani na pravověrný deathgrind v podobě Dissolution se nezapomene. A samozřejmě nejen to! Jako obvykle na tebe čeká desítka kapel, která svou smršť odpálí ve dvě hodiny odpoledne. 

Velkým pozitivem festivalu je i samotné místo konání příjemného ostrova Santos v Sušici na Šumavě. To nabízí vyžití i pro ty nejmladší návštěvníky festivalu, kteří mají tradičně vstup zdarma. Ti dospělejší zaplatí 290 korun za osobu. V čase mezi kapelami se můžeš osvěžit v útulném baru v bezprostřední blízkosti podia s širokou nabídkou občerstvení a kvalitního sociálního zázemí. O zvuk bude opět brilantně postaráno, což se stalo drobným know-how celého festivalu. Pokud míříš z větší dálky, můžeš využít ubytování v blízké chatové osadě Luh, či některý z místních hotelů a penzionů. Zároveň si neopomeň omrknout i samotné město, kterému se právem přezdívá Brána Šumavy. Dej si něco z chutné nabídky pivovaru U Švelchů a vyčisti hlavu ve vlnách Otavy. Hodláš-li utrácet za hudební nosiče, stačí si vybrat něco z nabídky (nejen) vydavatelství Magick Musick Disk a smluvit předání v místě konání. Metal Madness je totiž nejen o tvrdé hudbě, ale i příjemném prostředí a přátelské atmosféře.


Je zažitým zvykem, že festival má za svého headlinera vždycky nějakou prověřenou laskominu. Nejinak tomu bude i letos, kdy se podařilo ulovit bandu Hate z Polska. Kapela, která to drhne od kraje devadesátek, se však do povědomí širšího publika katapultovala až po roce 2000, kdy přišlo zlomové dílo Awakening Of The Liar. Následující desky nijak nepolevovaly na síle a pořád utvrzovaly pevné postavení nejen na velmi kvalitní polské scéně. Letos si přichystali novinku Tremendum, ze které můžeš exkluzivně sosat plnými doušky přímo pod širým šumavským nebem. Pokud smečku ještě neznáš, tak si dej urgentní rychlokurz, protože tenhle svérázný death metal tě jednoduše rozebere.


Máš rád staré Malevolent Creation nebo Arch Enemy (ještě bez ženský za mikrofonem), nebo taky bordel od Cryptopsy, či Ingested? A znáš Dissolution z Olomouce? Neznáš?! Tak si koukej držet fleka pod podiem během jejich setu. Vyhrávkama narvaný death metal s brutálním vokálem. Válcující tempo s přechody do grindu. Tohle bude těžký maso, tak si zatím rozcvič obratle - budeš to potřebovat.


Brutally Deceased se účastnili úplně prvního ročníku Metal Madness. Od té doby se jejich už tak vypilovaný death metal zas o kus posunul. Důkazem toho je loni vydaný, naprosto parádní kousek Satanic Corpse, perfektně ctící severské tradice. Jak tahle tuzemská lahůdka zní živě (a že je to fakt síla) prostě musíš zažít. 


F.O.B. už válcují podia přes dvacet let. Nezapomínají do svého osobitého death metalu mixnout i něco modernějšího koření, takže se ve výsledku dostávají do škatulky deathcore. Pořád jde o hodně namakanou kapelu s kýblema energie, kterou rádi rozdávají i živě. Naladit se na jejich vlnu bude hračka, to zvládneš taky. Nevěříš? Tak tu magii vyzkoušej pod podiem na vlastní kůži. 


Pořádající mordparta Mortifilia jistící zábavu a v neposlední řadě kvalitu death metalu. Loni se chlapi blýskli prvotřídní deskou …When I Killed The God. Jestli tenhle skvost ještě nemáš doma na poličce tak upaluj na Santos. Kapela je ve výborném rozmaru a její precizní nasazení postrádá slabých momentů. Vlastní podium je jejich živnou půdou, která se musí vnímat všemi smysly lidského chápání světa. Takže povinnost!


Je dobrou tradicí, že každý ročník Metal Madness pohostí i kapelu z řad black metalu. Letos se sáhlo po jistotě jménem Panychida. Dojde jak na melodičtější kousky s pohanským nádechem, tak na přímočarý věci z posledních let, kdy kapela řádně obrousila hrany. Propracovaná muzika s charakteristickým xichtem. Tlupa má za sebou nejedno turné za hranicemi a taky parádní desky, kdy zejména ty poslední vykreslují jejich pravý nabroušený styl. Panychida je mezi zasvěcenými dávno zažitý pojem.


Lupara: The Widowmaker (nejen) v Praze už patří mezi zavedené pojmy. Je na čase tak zkazky o nadějně chrochtající kapele šířit dál i do luhů a hájů šumavských. Ostrý death metal sázející na rychlost a brutalitu. Přijď s nimi oslavit deset let existence, kterou letos dovršili.


Když se řekne thrash metal v ČR, mezi prvníma kapelama musíš vysypat i jméno Exorcizphobia. Americkej střih ve stylu dávných Anthrax nebo Suicidal Tendencies. Tohle je zkrátka old school jak řemen, co chytí za srdce, protože přímo od něj ta muzika jde. Takže je snad jasný, kdy se bude hrozit, ne…


Teprve v roce 2015 vznikla neotřelá death metalová formace Inner Sphere. Ačkoliv v jejich případě za death metal vyloženě bojovat nelze. Ve výsledku toho míchají opravdu hodně. Bohatost kompozic je toho důkazem, avšak tvrdší odnože s důrazem na razanci a melodie převládají. Jak to těmhle plzeňákům šlape živě, se musíš přesvědčit na vlastní oči, abys do budoucna věděl koho vyhlížet na podiu. 


Jak vidí thrash metal náctiletí Hypnotic ze Slovenska, prostě musíš zkusit. Jasně, jsou mladí a sem tam jim něco ustřelí, ale buďme sakra rádi, že tu káru někde hrne dál. Ta energie a zapálení pro věc se nezapře. Takováhle banda prostě potřebuje podpořit, tak nezapomeň džísku ve skříni, protože oni prostě umí. 


Shrnutí: 
Metal Madness IV 2017 
datum: 26. 8. 2017 
čas: start 14.00 / konec 24.00 
místo: ostrov Santos, Sušice 
vstup: 290,- 
kapely: Hate, Dissolution, Brutally Deceased, F.O.B., Mortifilia, Panychida, Lupara: The Widowmaker, Exorcizphobia, Inner Sphere, Hypnotic



Odkazy: 

úterý 18. dubna 2017

Rozhovor - CONGENITAL ANOMALIES - Koncept nového alba „Misconception“ je založen na dualitě, rozpolcenosti lidské osobnosti.


Rozhovor s českou brutal death metalovou kapelou CONGENITAL ANOMALIES.

Odpovídal Wajt.


Ave CONGENITAL ANOMALIES! V březnu jste vydali svoje druhé dlouhohrající album s názvem „Misconception“. Na svém kontě máte ještě jednu desku („Human Embryonic Mutilation“ – 2014). Když porovnáš oba vaše počiny, jaký je mezi nimi rozdíl? Jako kapela se určitě chcete někam posunout, vytvářet nové riffy, pracovat se zvukem

Wajt: Ahoj Jakube! Klíčový rozdíl vidím v tom, že debut vznikl fakticky čistě v režii Jaro-VytahFetus. Ke kapele jsem se připojil bezprostředně před nahráváním, pouze jsem doplnil nějaké harmonie a vyhrávky do hotových skladeb. Na nové nahrávce jsme se již skladatelsky podíleli ve třech, což výsledek rozhodně obohatilo. Celkově bych řekl, že záměrem bylo stvořit o něco pestřejší materiál než na Human Embryonic Mutilation - zachovat slamařinu, ale zároveň přidat víc death metalu.


   

„Misconception“ je už nějakou dobu vydáno. Jaké máte zpětné vazby a reakce? Co fanoušci, kritiky? A jak fungují skladby na koncertech?

Wajt: Reakce na novinku jsou zatím velmi pozitivní, ale deska není venku ani měsíc. Čekáme více recenzí, tudíž se třeba objeví i kritičtější ohlasy. Od posluchačů jsme zaznamenali dobrou zpětnou vazbu, věci z novinky naživo fungují slušně, takže do setlistu pár válů z "Misconception" ještě přidáme. 

Hrozně se mi líbí zvuk alba. Je syrové a zároveň čitelné. Nekompromisní, ale nezaniknou jednotlivé melodie, nápady. Kde jste vůbec nahrávali? Kdo stojí za mixem a masteringem?

Wajt: Jelikož nemáme bubeníka, nemusíme řešit drahé studio. Dnešní zvukové programy umí doslova divy. Podle mého soudu pro kapelu našeho formátu stačí nahrát si doma čisté kytarové linky a následně je poslat někomu schopnému na reampování a celkový mix. Tohoto úkolu se chopil Tiago Correia, bicmen z portugalských Analepsy, a myslím, že odvedl skutečné dobrou práci za velmi slušné peníze.  



Jakým způsobem u CONGENITAL ANOMALIES vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Kdo je autorem hudby? 

Wajt: Za většinou muziky stojí VytahFetus. Já pak jeho nápady rozvíjím pro druhou kytaru, hraju si s bicími. Na novou desku jsem nicméně přispěl i několika vlastními věcmi. Změn nicméně oproti desce doznaly basové party, které jsou nyní ryze v rukou naší poslední posily, tedy Petra (Minority Sound). Bohužel se ke kapele připojil ve chvíli, kdy se deska již míchala a na nahrávce zůstala moje pochybná basa.  



Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

Wajt: Texty má v režii vokalista Jaro, který by ti zajisté odpověděl lépe. Myslím, že ty z novinky - byť stále zapadají do žánrových mantinelů - jsou o něco propracovanější, ne tak povrchní, dalo by se říct "psychologičtější". Koncept alba je založen na dualitě, rozpolcenosti lidské osobnosti. Může to znít jako klišé, ale texty by podle mého soudu měly korespondovat s obsahem hudby. Pokud by kapela hrající tak nátlakový žánr, jakým je brutal death, zpívala o válení se v písku na slunné pláži, působilo by to přinejmenším absurdně.
    
Album jste vydali u českých Nice to Eat You Records. Jak jste se vůbec k tomuto labelu dostali, jak jste s ním spokojeni? Label je v dnešní době hodně důležitá věc. O vás je slyšet všude. Jak spolupráce probíhá? Mluvil vám Vláďa Prokoš třeba do toho, jak byste měli znít? Někdy s tím bývá mezi vydavatelem a kapelami trošku problém.

Wajt: Spolupráce s NTEY byla navázána v době, než jsem v březnu 2014 přišel do kapely. Tuším, že Vláďu zaujalo promo, které kluci o pár měsíců dříve nahráli. Plně souhlasím, že mít za sebou alespoň nějaký label je dnes stále důležitější. Vláďa nám minimálně v začátcích velmi pomohl, když nás dohodil na poměrně slušné akce v zahraničí, kde jsme získali důležité kontakty a nezanedbatelné množství nových příznivců. Co se výsledné podoby nahrávek týká, Vláďa do ní rozhodně nepromlouval. V tomto ohledu máme absolutní svobodu. Naše spolupráce se dá v daném smyslu charakterizovat jako volná. 



Když se ještě podíváme do začátku…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna brutální death metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Wajt: Jaro a VytahFetus zakládali kapelu pro radost. Chtěli se pokusit hrát žánr, který je oslovoval, neměli žádné ambice, a tedy ani důvod kalkulovat, co je a co není v kurzu. Také já, když jsem se ke kapele připojil, jsem sledoval především zábavu. Na druhou stranu, minimálně u našich západních sousedů je tento žánr momentálně poměrně oblíbený. Je to vlna, která pozvolna pomíjí, do popředí se pak dostane něco jiného.    



Death metal je natolik extrémní styl, že ho zase tak velké množství fanoušků neposlouchá. Kapely tak musí vyrazit a zviditelnit se i v zahraničí. Chystáte třeba nějaké koncerty venku? Oslovujete zahraničí labely? Snažíte a chcete prorazit i v mezinárodním měřítku?

Wajt: V zahraničí jsme hráli několikrát a na letošní rok máme rovněž naplánováno pár koncertů mimo ČR. Já rád hraju v Německu a ve Švýcarku, kde má slam a brutal death obecně hodně příznivců, což se odráží na přijetí a v neposlední řadě na prodeji merche. Je dobré využít možnosti, že žijeme v době, kdy prakticky neexistují hranice a kapely nemusí hrát pouze ve své domovině.   

Jste na české poměry poměrně hodně koncertující kapelou. Pocházíte z Prahy. Zajímalo by mě, jak vidíte akce z vašeho pohledu. Přijde mi, že jsou oblasti, kde lidé chodí hodně a někde nepřijde skoro nikdo. Kde se CONGENITAL ANOMALIES daří a kam se rádi vracíte a jsou místa, kde už koncertovat nikdy nechcete?

Wajt: Za mě je to všechno o pořadateli. Jsou lidé, o nichž víme, že udělají akci dobrou. Naopak známe osoby, se kterými si už neplácneme. Rádi koncertujeme v Brně, tam máme i dost příznivců, jinak špatné akce nebývají v Děčíně či Olomouci. S Prahou to je dvousečné. Potenciálních diváků je zde samozřejmě víc, ale zase vládne enormní, doslova ničivá konkurence akcí. Není výjimkou, že se ve stejný den konají dva, tři podobně orientované koncerty. Podle toho občas návštěvnost vypadá. Lidi na to nemají čas a peníze.


Ještě k textům…v těch vašich se to hemží násilím, pornografií, sexem a podobnými záležitostmi. To samozřejmě může někoho šokovat, odradit. Setkali jste se někdy s tím, že někdo odmítl třeba uveřejnit plakát k vašemu koncertu, nechtěl prodávat vaše CD apod.? 

Wajt: Texty dle mého soudu v tomto žánru hrají opravdu marginální roli. Mnoho kapel je vlastně ani nemá. Jde jen o jakési tematické dokreslení hudebního obsahu. Podle toho to také často vypadá, extrém si tak nějak žádá extrém. Zdůraznil bych, že mít texty o násilí rozhodně neznamená násilí adorovat. V ČR je naštěstí situace s cenzurou, resp. selekcí promotérů v pohodě. Svoboda projevu je na velmi vysoké úrovni a ačkoliv se objevují tendence k jejímu oklešťování a různé excesy - například nedávné zrušení koncertu Root na Valašsku - ve srovnání s jinými státy jsme na tom stále velmi dobře. Jako příklad bych uvedl, že loni jsme přišli o jednu akci v Německu, jelikož se pořadatelům nezdál název naší kapely. Považovali ho za sexistický. Člověk si nemůže nepoložit otázku, zda vůbec uměli anglicky.    



V současné době si většina lidí nová alba stahuje z internetu a používá jen jeho digitální podobu. Jak vidíš tuhle problematiku ty? Zajímal by mě tvůj pohled jako muzikanta.

Wajt: Hudba mě neživí a není mojí ambicí vydělat touto činností nějaké relevantní peníze. Chápu tedy, že hudebníci z povolání budou mluvit jinak. Já ale profesionál nejsem, tudíž se na stahování naší muziky koukám benevolentně. Vím, že většina lidí, kteří si desku stáhnou, by si ji nikdy nekoupila a obešla se bez ní. Takhle si ten materiál alespoň poslechnou, možná je zaujme a přijdou podpořit na koncert, kde si třeba koupí merch. Těm, co nás podporují koupí fyzického nosiče, patří samozřejmě velký dík. Na nezájem si v tomto smyslu stěžovat nemůžeme. Debut je ostatně již dlouhou dobu beznadějně vyprodán.  

Co vůbec v kapele posloucháte za muziku? Jsou nějaká alba, která tě nejen v Čechách v poslední době zaujala? 

Wajt: Já vlastně moc slamu neposlouchám. Jedu hlavně technický death metal, v poslední době taky čím dál tím víc black metal. Na české scéně bych v poslední době vyzdvihl EP Liquid Space 9, jinak již dva roky sjíždím poslední Heaving Earth, což je za mě nejlepší deathmetalová placka, která v tuzemsku kdy vyšla.



Co chystají CONGENITAL ANOMALIES v nejbližších měsících? 

Wajt: Máme poměrně dost koncertních akcí, zmínil bych Frankfurt Deathfest či Ranger Rock Festival v Německu. Budeme případně rádi za další zajímavé nabídky k hraní, případně i tipy na bubeníka z masa a kostí. Pokud by se někdo schopný našel, bylo by to skvělé. 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Wajt: Díky za podporu a prostor. Ať se daří!

Recenze/review - CONGENITAL ANOMALIES - Misconception (2017)

Interview - CONGENITAL ANOMALIES - The concept of the new album "Misconception" is based on duality and ambivalence of human personality.



Interview with Czech brutal death metal band CONGENITAL ANOMALIES.


Answered Wajt.

Translated by Markéta, děkujeme!


Ave CONGENITAL ANOMALIES! You released your second long-played album “Misconception” in March. There is another one called “Human Embryonic Mutilation” (2014). When you compare those two, are there any differences between them? I am sure that you try to develop your band, to create new riffs and upgrade the sound.

Wajt: Hi, Jakub! I see the main difference in the fact that the debut was done by Jaro-VytahFetus. I was a fresh member of the band right before the recording so I just added some harmonies and solos to finished songs. The new album was composed by the 3 of us which makes the album better. Overall, I would say that we wanted to create something more colourful than the album “Human Embryonic Mutilation” – we just wanted to put a little bit more death metal to our music.

   

Misconception” has been released for a while now. Do you have any feedbacks and reviews? What about fans and critics? Do those songs work on live concerts?

Wajt: The reactions have been very positive so far but the album was released just a month ago. We think that there will be more reviews and there might be some more critical ones. There was a good feedback from our listeners and the new songs work nicely on concerts so there will be some “misconception” songs on our setlist.


What I really like on this album is the sound. It is raw and at the same time readable. It is uncompromising but the melodies and ideas do not extinguish. Where did you record? Who did the mixing and mastering?

Wajt: We have our drummer so we don´t have to deal with any expensive record studio. Today´s audio programs are magical. Personally I think that for a band like us it is enough to record clear guitar lines at home and then send it to a professional who knows how to do reamp and the overall mix. For us it was Tiago Correia – drummer from ANALEPSY (Portugal) and I think he did a really good job for nice amount of money.


How do CONGENITAL ANOMALIES compose new songs? How is the whole process going? Who is the author of your music?

Wajt: Most of our music is done by VytahFetus. Then I develop his ideas for second guitar and I play with the drums. However, I put some of my own things on the new album. But there are changes in base parts on the new album and they are done by our new member Petr (MINORITY SOUND). Unfortunately he came to us when the album was already done so you can hear my doubtful bass on the album.

Who is the author of your lyrics? What are the lyrics about? Where do you find inspiration?

Wajt: The lyrics are done by our vocalist Jaro who would do a better answer for this. I thing that the new songs, although they still fits to our genre borders, are more worked out and are not that superficial, or someone might say “more psychological”. The album´s concept is based on duality and ambivalence of human personality. It might sound like a cliché but lyrics should correspond with the content of the music. Brutal death band cannot play this kind of music and at the same time sing about lying on a sunny beach. That would seem absurd, at least.

This album was released by Czech Nice to Eat You Records. How did you become a team and are you satisfied with their work? I think that label is a very important thing these days. People can hear about you everywhere. How was the cooperation? Did Vláďa Prokoš tell you how you should sound? There might be some problem because of this between label and band.

Wajt: We have started to work with NTEY before I joined the band, in March 2014. I think that Vláďa was interested about our promo which was recorded by members of the band a few months before. I have to fully agree that having a label is very important. Vláďa helped us a lot, at least at the beginning – he organized a very nice events for us abroad where we managed to have some important contacts and also a nice amount of new fans. In case of the final product, Vláďa keeps us free. We have an absolute freedom at this. We can say that the cooperation between us is “free”.


Let´s look back again…What was the main impulse for founding a band? Why did you chose brutal death metal? That is not the kind of music which would bring you “big fame”.

Wajt: Jaro and VytahFetus founded the band just for fun. They wanted to play a genre which they liked and they had no goals in this industry. So there was no reason for thinking about “fame” or what is “in style”. For me, it was the same – I was also only interested about having fun. However, this kind of music is quite popular, at least in our western neighbours. It is a wave which is slightly passing and there will be something new in the fore, soon.


Death metal is so extreme that there is not many fans. Bands then have to go abroad to make themselves more noticeable. Do you plan any abroad concerts? Have you tried to contact any abroad label? Do you want to be more known in the international scale?

Wajt: We have played a lot abroad and there are also some concerts for this year outside the Czech Republic. I like to play in Germany and Switzerland where slam and brutal death are quite popular which is reflected in the attendance and also in the selling of our merchandise. It is good to take advantages of the possibilities we live in. There are no borders for bands so everyone can travel around the world to play their music.

You play a lot of concerts which is not a common thing for Czech bands. You are from Prague and I would like to know your point of view. I feel like there are some places where people go a lot of concerts but also places where there is almost nobody on a concert. Where do CONGENITAL ANOMALIES like to play and where is the best attendance on concerts? And also where you do not want to play again?

Wajt: For me, it´s always about organizers. There are some who always do a great events. On the other hand there are famous people who we do not want to work again with. We like to play in Brno where we have a lot of fans. But there is always good concert in Děčín or Olomouc. Prague is different. There is definitely higher potential in fans but there is an enormous competition in events. It is common that there are two or even more similarly oriented concerts in Prague in one day. And that influences the attendance of concerts. People do not have enough time nor money.

Let´s talk a little bit more about your lyrics…there is a lot of violence, pornography, sex and these kinds of issues in your lyrics. That might shock or discourage people. Have you ever experienced being abandoned from playing or someone has not wanted to sell your CDs and so on?

Wajt: Lyrics is very important in this kind of music. Many bands do not even have lyrics. They just thematically illustrate the music. And unfortunately, you can tell. But extreme needs extreme. I would like to emphasize that having lyrics about violence does not mean to adore violence. Fortunately, in the Czech Republic the situation of censorship is fine (in case of selecting promoters). The freedom of expression is quite high here and although there are some tendencies to cancel it and various excesses – for example one ROOT´s concert was cancelled in Valašsko, when you compare this situation to other countries, it is fine. For example, last year was cancelled our concert in Germany because the organizers did not like our name. They thought it was too sexist. And I am just thinking if they even know English.


Nowadays, people like to download albums online and they just use the digital form of music. How do you feel about this issue? I would like to know your point of view as a musician.

Wajt: Music is not my job and I don´t have any ambitions to ear great amount of money by playing in this band. And I understand that people who do this as a job have a different opinion. I am not a professional so my opinion is quite benevolent in case of downloading music. I know that most people who download an album would be OK with never even listen to it or buy it, ever. So this is the way how they at least listen to it and they might like it and go on a concert and buy merch or something. Of course we want to thank to the ones who buy our CDs in physical form and they support us by this. The interest is actually quite nice. Our debut has been sold out for a while.


What kind of music do you listen as a band? Are there any albums which have caught your attention recently and not only in the Czech Republic?

Wajt: I do not listen to that much slam. I like technical death metal and I am quite interested in black metal currently. In case of the Czech Republic I would like to point out – EP LIQUIED SPACE 9 but I have been listening for the past two years the last album by HEAVING EARTH which is for me the best death metal album eve published in the Czech Republic.

What are CONGENITAL ANOMALIES´s plans for the next few months?

Wajt: There is a lot of concerts – Frankfurt Deathfest or Ranger Rock Festival in Germany. We are also happy with people suggesting other possibilities and festivals/concerts but also some suggestions for a drummer. We would love to have a great drummer in our band.


Thank you so much for the interview and I wish you a lot of sold CDs, hundreds of crazy fans and tons of great ideas.


Wajt: Thank you so much for the support and space. Wish you luck!


TWITTER