DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 17. května 2015

Rozhovor/interview - FATALITY - Hrajeme a skládáme hudbu, která nás baví, na které jsme vyrostli a která nás samotné oslovuje!


FOR ENGLISH PLEASE SCROLL DOWN!

czech version


Ave FATALITY! Máte už nějakou dobu venku novou desku s názvem „Bloody Hate“. Jak se na ní díváš teď, s lehkým odstupem? Vím, že to není příliš oblíbená otázka, ale kdybyste měli možnost, doladili, změnili byste něco? Jaké jsou vůbec ohlasy od fanoušků, jak jste dopadli v recenzích a jak se album prodává?

Satan: Změnil bych pouze barvy hlasu, CD jsem nazpíval hodně growlingově, ale na koncertech používám víc výšky.  Z mého pohledu jsou ohlasy fanoušků skvělé, což je pro nás nejdůležitější.  Co se týče recenzí …… no jak to říct, většina velice kladných, pouze dvě se objevily s negativním výsledkem. U těch negativních se k nám doneslo, že minimálně jeden z recenzujících naše CD vůbec neslyšel.

První, čím deska zaujme, je skvělý obal od Jaromíra „Deathera“ Bezruče. Jakým způsobem probíhala spolupráce? Celý booklet je protkán příběhem vraha a jeho obětí. Kdo s tím nápadem přišel? Posílali jste třeba Deatherovi dopředu nějaké songy pro inspiraci nebo jste vybírali z již připravených prací?

Satan: Původní Jardův návrh byl odvozen pouze od vizuální stránky mé masky, která se objevila na přebalu CD. S tím jsme se moc neztotožnili. Proběhla komunikace ohledně obsahu textů a pak už se otevřela krásně morbidní Jardova mysl, která nás zasypala nápady, a společně jsme vše doladili k oboustranné spokojenosti. Jedinou věc, kterou jsme po Jardovi vyžadovali, bylo zabarvení obalu do ruda.


Osobně se mi hodně líbí syrový zvuk Studio Kwlsound Design. Kdo stál za výsledným mixem a masteringem? Při poslechu jsem si zavzpomínal na stará alba INTERNAL BLEEDING. Na české poměry hodně surové, kruté a chladné. Na druhou stranu, četl jsem něco i o tom, že je to moc velký „old school“.  Jak to vidíte vy?

Maris:Tak za vším stál Igor Mores, na začátku jsme si řekli naši představu o zvuku a Igor se snažil toho docílit. Mám rád old school, je mi k srdci nejblíže, takže to vidím pozitivně. Prostě každému se nezavděčíš, děláme muziku, jak  cítíme my.

Snem každé kapely je vyrazit i za hranice. Death metal je zrovna styl, kterému v Čechách zase tolik pšenka nekvete. Máte po těch letech (od roku 1992) vytyčený nějaký směr, metu, kam byste se chtěli dostat? Pro někoho je to nějaký větší festival řekněme v Německu. Jiný se chce dostat k Nuclear Blast. Jak je tomu u vás?

Maris:Tak nemáme nic vytyčené, určitě zahrát si venku a dostat se do podvědomí i v zahraničí a dostat se pod dobrou nahrávací společnost, co pro kapelu něco udělá, je snem každého muzikanta. Chtěli jsme se vždy dostat na Brutal Assault, to se nám ale bohužel nedaří. Tak uvidíme, co se nám podaří v budoucnu. Hlavně chceme koncertovat a dostat se na české scéně do povědomí.


Už jsem zmínil, že v dnešní době můžete být označováni nálepkou „old school death metal“. Podobnou muziku dnes poslouchají lidé, kterým je buď okolo třiceti nebo víc. Někdy si říkám, že na koncertech to vypadá jak na srazu starších a pokročilých. Co ale mladá generace? Myslíš, že jim může vaše hudba něco říct? Doba se hodně změnila. Stahují se MP3, nosiče se nekupují. Museli jste třeba nějak změnit přístup?

Satan: :D :D si teď připadám jak stařec nad hrobem. Ne teď vážně. Hrajeme a skládáme hudbu, která nás baví, na které jsme vyrostli a která nás samotné oslovuje. Na koncerty chodí asi všechny možné generace, pařil na nás dokonce 60-letý pán a vedle něj 15-letý kluk. A tím pařením opravdu myslím kroucení hlavou :D V první chvíli jsem myslel, že je to jen recese. Ale ten pán za mnou po koncertě přišel a řekl mi: „Byli jste super!“ Pro mne neskutečně hřejivý pocit.

Je pravda, že mladou generaci spíš berou novější styly jako Metal Core, Grind Core,atd. Ale jsou i výjimky, které na naše koncerty chodí pravidelně a o to víc nás to těší. Přístup jsme příliš nezměnili, pořád je pravidlem, že kapela je živa z prodeje CD a merchandise. Prostě je to nejen pro nás jediná možnost, jak si vydělat na další CD, pořádání akcí atd.

Jste na české poměry poměrně hodně koncertující kapelou. Pocházíte z Brna. Zajímalo by mě, jak vidíte akce z vašeho pohledu. Přijde mi, že jsou oblasti, kde lidé chodí hodně a někde nepřijde skoro nikdo. Kde se FATALITY daří a kam se rádi vracíte a jsou místa, kde už koncertovat nikdy nechcete?

Maris: Musím upřesnit to, že z Brna jsou jen dva členové zbytek je z okolí Brna. Co se týče koncertů, tak nějaké jsou, ale nemyslím, že jich je hodně. Jinak máš pravdu, že jsou oblasti, kde lidi chodí na akce což je Brno a Bruntál, to jsou místa, kam se rádi vracíme a kde máme naše fans. Tam kde je menší návštěvnost, tato muzika nefrčí, ale místa kde bychom asi nechtěli už hrát, nemáme.


Jako kapela jste složeni z muzikantů různého věku. Nedochází u vás k názorovým třenicím, co a jak hrát? Některé smečky fungují stylem, že mají ve svém středu jednoho „šéfa“ a ten má hlavní slovo. Jiné jsou zase „demokratické“. Jak jsou na tom FATALITY?

Satan: Středobodem FATALITY je rozhodně Maris, ale v žádném případě jako diktátor :D Do kapely dává rozhodně z nás všech nejvíc. Jak nápady, tak duševně i fyzicky. Prakticky se všemi nápady přijde on a pak už je to čistě o diskuzi, co použít a co ne. Hudbu dělá přes 20 let a vždy s přehledem zvládá přijít s něčím novým a zároveň se nebrání nápadům ostatních. Myslím, že je to naprosto vzorný příklad leadera kapely.

Líbí se mi, že nezapomínáte na vizuální stránku a nebojíte se jít i do klipů. Jeden povedený, poskládaný z fotek a ukázek z koncertů je ke skladbě „White Lace“. Někde jsem četl, že chystáte ještě zbrusu nový kousek k songu „Ted Bundy“. Nikde jsem klip ale nenašel. Jak jste na tom s jeho přípravou, případně, kde lze tenhle kousek vidět?

Satan: Tak chválu na „White Lace“ rád slyším, dělal jsem ho já a vzhledem k tomu, že to byla moje prvotina, strávil jsem u toho strašně moc času. A těch nadávek co lítalo :D :D

Ted Bundy už bude profesionálně natočen a sestříhán. Kápli jsme na skvělé duo Romana Chalupová a David Najbrt, kteří vše ukázkově zorganizovali, natočili a momentálně stříhají. Do světa jsme zatím vypustili trailer ke klipu a myslím, že v průběhu 14 dní už se na všech našich stránkách objeví samotný klip. Na který se teda mimochodem všichni neskutečně těšíme.


Brutální death metal a smrtící kov obecně čerpá náměty pro texty mnohdy ve velmi ošklivých, „špatných“ oblastech. Jak píšete texty vy a kde berete inspiraci? Vždycky si říkám, jak musí být těžké nalézt nějaké téma, vytvořit jednotlivé sloky, případně refrén, aby to sedlo do frázování apod.

Satan: No, někdy je to boj, někdy to jde samo. Vždycky si prvně pořádně naposlouchám hotovou verzi songu, pak buď okamžitě vím, o čem text bude, nebo čekám na impulz, který může přijít v podobě filmu, zpráv, prožité situace. Je pro mě důležité, aby už jen samotná hudba ve mně vyvolala stejný pocit jako text bez hudby. Jediný text, který jsem měl připraven dopředu, byl právě Ted Bundy. U toho jsem dlouho čekal, než přišla správná hudba.

A co vy a čeština? Nezkoušeli jste někdy složit nějaký text i v rodném jazyce? Myslím, že by to bylo docela zajímavé. Moc takových kapel v češtině nezpívá a určitě by to bylo malé oživení.

Satan: Vzhledem ke svým jazykovým schopnostem všechny texty dělám v češtině, až po té si je nechám překládat. S myšlenkou čistě českého textu jsem už trošku  koketoval, ale popravdě v angličtině pro mne ten growling prostě zní mnohem líp :D :D. Třeba to na příštím CD u některého songu zkusíme ;)


Ještě k textům…v těch vašich se to hemží násilím, pornografií, sexem a podobnými záležitostmi. To samozřejmě může někoho šokovat, odradit. Setkali jste se někdy s tím, že někdo odmítl třeba uveřejnit plakát k vašemu koncertu, nechtěl prodávat vaše CD apod.?

Satan: Nevím jak Maris, ale já jsem zatím problém neměl. Jen když vyzvedávám dceru ze školky v tričku Fatality, pohledy maminek nejsou příliš chápající. Těžko říct zda je to nápisy na zádech, nebo mou potetovanou vizáží: D: D: D.

Od nás z Plzně je to do Brna kousek. Byl jsem u vás jen párkrát. A tak mi to nedá a musím se zeptat. Jak jste na tom ve vašem městě s death metalem? Chodí lidé na koncerty? Když uděláte nějakou akci vy, řekněme o víkendu, kolik dorazí fanoušků?

Maris: No to je teda kousek. Death metal si myslím, že zrovna v Brně moc nefrčí, je jen pár fandů. Převládá spíše black a grind. Ale když děláme akce, tak kolem té stovky se lidé slezou. Záleží na okolnostech, zda není nějaká jiná akce v okolí nebo zrovna i v Brně, někdy se to nedá prostě vychytat, aby se akce nekryly. A také hodně záleží na obsazení kapel.


Jako kapela pořádáte v Brně FATAL FLESH FEST. Ten letos dosáhl už úctyhodného čísla 17 v pořadí. Jak se vám s festivalem daří? U nás v Plzni to není s death metalem zrovna růžové. Zajímalo by mě, zda se dostanete finančně alespoň na nulu. Který ročník považuješ za nejvíc vydařený?

Maris: Fatal Feast Fest děláme už nějaký ten rok, začali jsme ho dělat kousek od Brna a to v Unkovicích v sokolovně. Na začátcích se akce dařili, byli sem tam i sponzorové. Návštěvnost byla kolem 150 lidí. Pak se to, ale nějak pokazilo, a tak jsme začali dělat Fatal Feast fest raději v klubech. Jako Brno – RC Brooklyn, to je náš mateřský klub. Tu se pohybuje návštěvnost, jak jsem už psal kolem stovky, ale máme i návštěvnost dokonce přes 200 lidí. Další je Břeclav klub Piksla, tam je ta návštěvnost trošku horší. Břeclav moc metalem nežije, ale okolí ano a tady musím vyzvednout naše fans z Poštorné, kteří jezdí na naše akce pravidelně a navíc Mirek kapele hodně pomáhá tím, že sponzoruje právě Fatal feast fest a za to mu moc děkujeme. Je to kamarád a náš velký fanda. Minulý rok jsme udělali v Brně poprvé akci v klubu Melodka, kde se akce vydařila a křtilo se naše nové CD. Letos se tam chystáme udělat na podzim další akci.

Za nejvíce vydařené považujeme ty, kde se lidé dobře baví, jsou spokojeni s výběrem kapel a vše se finančně pokryje.

Určitě Fatal feast fest kde hrál Hypnos nebo Fleshless, Gutalax, Ingrowing, Torc, Infer atd.


Co vůbec v kapele posloucháte za muziku? Jsou nějaká alba, která tě nejen v Čechách v poslední době zaujala?

Maris: Každý v kapele poslouchá něco jiného, jsou i takový co death metal neposlouchají.

Satan: Pro mne srdcovka Deicide, jakékoliv album. Z novinek mne určitě dostali Obituary a Morgoth. A v Čechách popravdě jsem zvědav na nové DMC. Co si ještě pustím, jsou Dysangelium, ale ty mám stoprocentně raději naživo.

Co chystají FATALITY v nejbližších měsících?

Maris: Připravuje se nový klip Ted Bundy, nová trika už ne fatality, ale Fatal feast fest, takže se fanoušci mají na co těšit.

Děkuji za rozhovor. Přeji co nejvíc prodaných CD, davy nadšených fanoušků na koncertech a spoustu dobrých nápadů a inspirace.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------

english version


Ave FATALITY!  You have now out already for some time  a new album entitled "Bloody Hate". How do you look at it now, after a little while? I know that it not very popular question, but if you had the opportunity, is there anything that you would like to fine tune?  What kind of response did you get from your fans?  How did you fare in reviews, and how good is the sale of the album?

Satan: I’d change only the color of the voice, I sang on the CD a lot in a growling tone, but at concerts I use more height. From my point of view,  the response of our fans is  great, which is most important thing for us.  As for the reviews ...... well what to say, most of them are very positive, only two of them  have emerged with negative results.  We heard that one of the two reviewers had not ever heard our CD.

The first thing that impresses you about the album is the great design of the cover by Jaromir  "Deathera" Bezruč.   How  is the collaboration getting on?  The entire booklet is interwoven with the story of the killer and his victim. Who came up with that idea?  Have you, maybe, sent to  Deatherovi ahead of time some of the songs for inspiration or  were you picking for already completed work?

Satan: Jarda's original proposal derived only from  the visual aspects of my mask, which appeared on the CD cover.  We did not really identify with that idea.  After that, a communication took place regarding the content of the lyrics, which then opened up beautifully Jarda’s morbid imagination, and he flooded us with ideas. Eventually we settled everything to a mutual satisfaction.  The only thing we required from Jarda  was for the cover to be in a red colour.


Personally, I really like the raw sound of Kwlsound Design Studio. Who stood  behind the final mix and mastering?  While listening, I remembered the old albums  of INTERNAL BLEEDING.  By the  Czech  standards,  much crude, cruel and cold. On the other hand, I read something about that, it's too much "old school". How do you see it?

Maris: Well, it was Igor Mores who stood behind everything.  At the beginning, we shared our ideas about the sound and Igor tried to achieve that. I like the old school; it is closest to my heart, so I see it positively.  Simply, you can’t please everyone; so we make music as we feel ourselves.

The dream of every band is to travel abroad.  Death metal is a style which right now is not too popular in the Czech Republic.  After all those year (since 1992) have you set some direction, goal,  where you would like to get? For some, it is some bigger festival, let’s say  in Germany.  Others want to get to Nuclear Blast.  How are things with you?

Maris: Well, we have set anything specific. We would like to play abroad and get on the radar also  abroad.  To get under a good label of a recording company who can do something positive for a band, is every musician's dream.  We always wanted to get to Brutal assault, but that unfortunately didn’t work out.  So let's see what we can achieve in the future. Most importantly, we want to tour and get into the subconscious of the Czech scene.


I’ve already mentioned that nowadays you coul be labeled "old school death metal." People who are listening to similar music these days could be in their thirties or more.   Sometimes I feel  that at the concerts it looks like a gathering of mature and older generation.  But what about the younger generation?  Do you think that you music can say something to them?  Times have changed a lot.   MP3 are being downloaded,  carriers do not sell.  Did you, maybe,  have to change your approach?

Satan:: D: D now I feel like an old man at his graveside.  No, seriously. We play and compose music that we enjoy, on which grew up on and that speaks to us personally.  All the possible generations go to the concert.  For example, there was a 60-year-old gentleman and next to him and a 15-year-old boy who were at dancing at the concert.  And by dancing, I really mean twisting his head. At first I thought that if was just a joke, but then the gentleman came over and told me:  "You were super."   For me, it was an incredibly warm feeling. 

It is true that the younger generation are taken more by recent styles, like Metal Core, Grind Core, ... .. etc. But there are some exceptions that come to our concerts regularly and the more we enjoy it.   We have not changed much our approach.  The rule still is that the band is alive from the sale of CDs and merchandise.  Simply, the only way for us to make money  for the next CD, is to organize events.

By the Czech standards, you are a band who does quite a lot of live performances.  You come from Brno.  I would be interested to know how you see the events  from your point of view.  It seems to me that there are areas where people go to the concert a lot, and other places where there is almost nobody. Where is  FATALITY doing well, and where they are happy to return?  Are there places where you would never want to tour again?

Maris:  I have to clarify that only two members of the band come directly from Brno, others are from the surrounding areas.  When it comes to concert, there are some, but  I don’t think that there are  too many.  Otherwise, you are right there are some regions where people like to attend concerts; these are Brno and Bruntal.  These are places where we like to return and where we have our fans.  Places where the attendance is lower are places where this music is not popular.  We do not have any places where we wouldn’t want to play.


As a band, you consist of musicians of different ages.   Don’t you ever get into some kind of conflicts over what and how to play? Some packs work in a style where that they have in their midst a "boss" who has the final word.  Others are "democratic". How is it with  FATALITY?

Satan: Maris is definitely in the centre of FATALITY, but in no case as a dictator: D He brings into the band definitely most from all of us. If it come to ideas, or mental and physical effort.  Practically, it is him who comes with all the ideas, and then it's purely a discussion of what to use and what not.  He makes music for over 20 years and always manages to come up with something new, and at the same time he does not prevent others from contribute their ideas.  I think that he is an absolutely a role model of a band leader.

I like that you are not forgetting about a visual appeal and you are not afraid to go into clips.  One good one is the one assembled form from photos and excerpts from concerts, that was made for the song "White Lace".   I read somewhere that are  preparing  one brand new piece for  the song "Ted Bundy".  But  I have never found the clip. How are you with its preparation, or, where this piece can be seen?

Satan:  I like to hear the compliment about White Lace, and because it was my first piece, I spent an awful amount of time on it.  And cursed along the ways. :D :D

Ted Bundy will be professionally filmed and edited.  We encountered a great duo of Romana Chalupova and David Najbrt , who exemplary organized everything, recorded and are editing it at the moment.   For now, we have released a trailer for the clip and I think that within the next 14 days the clip itself will appear on all of our websites.  To which, incidentally, we all are incredibly looking forward.


Brutal death metal and death metal generally draws ideas for lyrics often from very ugly, "bad" areas. How do you write lyrics and where do you get inspiration? I always think how hard it must be  to find a topic, create individual verses,  or chorus, so it would fit into phrasing etc. 

Satan: Well, sometimes it's a struggle, but sometimes it goes by itself.  I always first listen hard to the finished version of the song, then I either immediately know what the text will be, or I waiting for an  impulse that may come in the form of film, news,  or my own experience.   It is important for me to that the music itself would made me feel the same as the text without music.  The only text that I had prepared in advance, was just Ted Bundy.  For that, I waited a long time before the right music came along.

And what about you and Czech language? Have you ever tried to compose some text  in a native tong? I think that it would be quite interesting. Not too many bands sing in Czech and for sure it would be exciting. 

Satan: Due to my linguistic skills, I write all lyrics in Czech and then I have them translated into English.  I’ve played with the idea of purely Czech lyrics. But honestly, the growling in English sounds much better to me.  D: D. Maybe on the next CD we will try it with one song, ;)

About the lyrics ... in your lyrics, there is lots of violence, pornography, sex, and similar topics. That certainly can shock someone, or discourage.  Have you ever encountered that maybe someone refused to publish the poster to your concert, or did not want to sell your CD, etc.?

Satan: I do not know how Maris, but I have not had that problem. Only when I am picking up my  daughter from the nursery wearing Fatality T-shirt, the looks mothers are somewhat apprehensive.  Hard to say whether it is because of the lettering on the back of my T-shirt, or because of my tattooed visage: D: D: D

From here in Plzen to Brno, it is a distance.  I was in your city several times. So I can’t help it, but I have to ask.  How are you doing in your town with death metal? Do people come to concerts?  When you organize some event, let’s say on a weekend, how many fans arrive?

Maris:  That is really a distance.  I don’t think that death metal is too popular in Brno right now, maybe just few fans.   Rather black and grind prevails.

But when we put on events, about a hundred people shows up.  It depends on the circumstances, if there are any other events in the area or even right in Brno. Sometimes it is simply impossible to anticipate everything that way so events wouldn’t coincide.  A lot also depends on the cast of bands.


As a band, you organize in Brno FATAL FLESH FEST.  That one reached this year a respectable number 17 in sequence.  How successful are you with that festival? Here in Plzen, it is not for death metal quite rosy. I wonder if you’ll get financially at least to a zero.  Which edition you consider the most successful?

Maris: Fatal Feast Fest we've done for quite a few years.   We started to hold it in Sokol, Unkovice,  a short distance from Brno. At the beginning the events were succeeded.  We even had few sponsors .  The attendance was around 150 people.   But then somehow things went wrong, so we started with Fatal Feast fest, preferably in clubs, such as Brno - RC Brooklyn - that is our home club.  The attendance varies,  as I wrote about a hundred, but we also had events with attendance of over 200 people.  Another club is Breclav, club Piksla.  There the attendance is a little worse.  Breclav doesn’t quiet appreciate power metal, but the surrounding areas do.  And here we have to acknowledge our fans from Postorna who come regularly to our events.  Moreover Mirek helps the band  a lot by sponsoring our Fatal feast fest, and for that we thank him. He is our great friend and fan.  Last year we held an event for the first time in Brno, in the club Melodka, where the event was a success, and we baptized our new CD there.  This year in the autumn, we are going to organize another event there.

The most successful events we consider that ones where people enjoy themselves , are satisfied with the selection of bands and everything is financially balanced.  This would be for sure Fatal feast fest, where played bands such as Hypnos or Fleshless, Gutalax, Ingrowing, Torc, Infer etc.


What kind of music does your band listens to?  Are there any albums that recently impressed  you,  not only in the Czech Repbulic?

Maris: Everyone in the band listens to something else. There are even such who do not listen to death
Satan: For me it is any album from heartfelt Deicide.  From the new things, I for sure was taken by Obituary and Morgoth. An in Bohemia…  I am probably curious about the new DMC.   Another music that I will play is Dysangelium, but this band I definitely prefer live.

What FATALITY are planning in the coming months?

Maris: We are working on a new clip Ted Bundy, new T-shirts not of Fatality, but of the Fatal feast fest, so fans have something to look forward to.

Thank you for the interview. I wish the greatest number of sold CDs, and crowds of enthusiastic fans at your concerts, abundance of good ideas and inspiration.




sobota 16. května 2015

Minirecenze/minireview - MORBID ANGEL - Juvenilia (2015)


MORBID ANGEL - Juvenilia
(Live) 12" vinyl, Earache Records

"Morbid, morbid, morbid": rozléhá se sálem a já vzpomínám na můj bohužel zatím jediný koncert legendárních MORBID ANGEL v roce 2005. Byl to tenkrát pro mě velký zážitek, jelo se vlakem, pilo se, zkrátka ještě pořád "staré dobré časy". Kapela sice pro mě dost špatně zamíchala karty svým posledním albem "Illud Divinum Insanus" (jako fanoušek jsem tuhle desku neskousl), ale pořád má na svém kontě vynikající záseky jako mé asi nejoblíbenější "Domination" (1995), "Covenant" (1993), "Blessed are the Sick" (1991) a hlavně prvotinu "Altars of Madness", která je katapultovala mezi světovou extratřídu. Psal se rok 1989, u nás v Čechách se lámala politická situace a mladý Asphyx doma žmoulal kazetu od Earache Records. Letos nám stejný label připravil malé překvapení a to živý záznam z Nottinghamského Rock City. Přiznám se, že na vinyl jsem neměl chuť, ani jsem nechtěl "vyhazovat" peníze a tak jsem zůstal jen prachsprostým uživatelem MP3. Nebudu tedy raději hodnotit zvuk, i když kvalita zaslaná firmou je více než dobrá. Myslím, že koncert se tenkrát povedl. Nevím, zda se zvukové stopy nějak čistily a abych pravdu řekl, je mi to celkem jedno, ale celkově na mě působí "Juvenilia" velmi příjemně. Člověk si uvědomí, jak se všechno (technicky) za těch 26 let posunulo. Nahrávka totiž nepostrádá určitou patinu tehdejší doby (kdo si vzpomene na šumění pásku v přehrávačích?). Je cítit, že kapela byla mladá, neopotřebovaná a nadšená. Ještě nebyli takovými "hvězdami" a byl to nářez, přátelé! Má to grády a v živém provedení zní "Altars of Madness" (doplněná o "Lord of All Fevers and Plague" z dema 1988) jako pořádně morbidní vzpomínka.

Nevím jak přijmou desku dnešní zhýčkaní mladí posluchači, ale abych pravdu řekl, jim asi není tento počin zrovna určen. Tady zamáčknou slzu v oku asi jen pamětníci, milovníci vinylů a sem tam nějaký death metalový archeolog. Pro mě osobně se jedná o nostalgii, kdy chodím okolo přehrávač jako ve snách, hlavou se mi míhají myšlenky na dobu, kdy jsme o koncertech téhle tehdy ještě NE legendy, diskutovali jako o něčem velmi těžko dosažitelném. Do sbírky dobré, jen bych ocenil, aby vyšlo i na CD. Povinnosti pro všechny pravověrné fanoušky! Morbid, morbid, morbid!





.



Asphyx says:

Morbid, morbid, morbid! A live album from Nottingham’s Rock City on November 14th, 1989. The obligation for all the devotees, who likes MORBID ANGEL! Vinyl reminder of old timesMorbid, morbid, morbid!

Tracklist:

Side A
1. Immortal Rites
2. Suffocation
3. Visions From The Dark Side
4. Maze Of Torment
5. Chapel Of Ghouls / Guitar Solo

Side B
6. Bleed For The Devil
7. Damnation
8. Blasphemy
9. Lord Of All Fevers & Plague
10. Evil Spells


Čas/time: 43:10

pátek 15. května 2015

Recenze/review - FLESHLESS – Devoured Beyond Recognition (2015)


FLESHLESS – Devoured Beyond Recognition
CD 2015, Metal Age Productions

Zdá se mi to nebo mě šálí zrak? Ta postavička na obalu nového letošního alba FLESHLESS snad připravuje z lidského torza gyros? Inu, proč vlastně ne. K tvrdé muzice podobné motivy platí odjakživa. U děčínských death/grinderů se jedná už o takovou klasiku, opět náležitě barevnou a pestrou ve své morbiditě. Tradiční a velmi ortodoxně pojatá je i hudba. Máme tu další album v řadě. Pánové se tak opět zařadili mezi tuny kapel, které dnes hrají převážně a vlastně jenom pro své fanoušky (pro koho také jiného, že?). Ti dostanou svoji poctivě připravenou porci syrového masa, krve a násilného hluku. Osobně mi to nijak nevadí, jen si tak říkám, jestli by nestálo za to, občas svoji tvorbu lehce něčím opepřit, přijít s něčím novým, pokusit se překvapit. Vím, že sázka na jistotu je zkrátka sázka na jistotu, ale takhle si za chvíli budeme moci pustit jakékoliv album kapely a ani nepoznáme, které že to vlastně hraje. Nezazlívám, nekritizuji, jsem přesvědčen, že zrovna tahle smečka je stejně nejsilnější hlavně naživo, ale napsat to jednoduše musím.

A cože to vlastně na novince najdeme za hudbu? Pokud album vložíte do svých přehrávačů, ihned se na vás vyhrne skoro minutu a půl dlouhé intro. Potom už se nic nezdržuje a jde se na věc. Krev lítá všude kolem, Vláďa Prokoš chroptí jako o život a celý tenhle morbidní cirkus běží nekonečný ultra rychlý závod o život. Melodie jsou takové obyčejné, ale to není na závadu. V tomhle stylu se na nějaká překvapení stejně moc nehraje. Trošku mě mrzí občasné „big beatové“ pasáže, které nemám u FLESHLESS příliš v lásce, ale zase na druhou stranu jsou to právě ony, které tuhle partu odlišují od stovky dalších. Jinak jsou severočeští death/grindoví mágové neúnavní. Stejně jako jejich nekonečné koncertování, tak i jejich novinka „Devoured Beyond Recognition“ připomíná dobře rozjetý a promazaný stroj. Neohlížejí se napravo ani nalevo, ženou stále kupředu tu svoji syrovou, nekompromisní mašinu, neohlížejí se zpátky.


Abych pravdu řekl, tak tentokrát jsem byl zpočátku z desky poněkud roztrpčen. Jenže časem mi začal pomalu pronikat do krve hnis, já se přestal tvářit otráveně a byl jsem zcela tímto jedem paralyzován. Já moc dobře vím, že techničtěji založení posluchači budou nadávat jako špačkové bez hlavy, ale na FLESHLESS je nutné mít tu správnou „pařící“ náladu. V jednoduchosti je síla a i když letos je spíše silou postupnou, než přímým úderem mezi oči, není si zase tolik moc na co stěžovat. Viděl a slyšel bych to asi tak, že se tento týden moc těším na pátek, až mi skončí práce, já konečně dorazím totálně „vyšťavěný“ domů a s nějakým tím menším množstvím alkoholu v krvi si dám „Devoured Beyond Recognition“ několikrát pořádně do hlavy. Podobné desky u mě plní úlohu „očisťovače“. Nemusím u nich přemýšlet, vymlátím si palici do sytosti. Víc ani nechci a nežádám.


Tak je konečně pátek, moje mysl je zanesená chuchvalci pracovních vzpomínek. Potřebuji už konečně vypnout, restartovat! Sedím v pokoji, s pivkem v ruce, volume na plné koule a je mi dobře. FLESHLESS asi nebudou předmětem diskuzí „death-grind metalových“ intelektuálů, ale spíše kulisou k pořádné pařbě. A to není rozhodně málo. Oprostěte se od starostí, zklidněte svoji mysl, nalaďte se jako buddhisté na vlnu věčnosti. Nic neřešte, narvěte si pupky masem a hektolitry piva. Pak vám bude s „Devoured Beyond Recognition“ dobře. Nic víc zde ale nehledejte a nechtějte. Klasické album FLESHLESS poslední doby. Parní death grindový válec! Dobrá práce a já jsem spokojen.


Asphyx says:

FLESHLESS don't respect the right or left sides on their album "Devoured Beyond Recognition", they rush their raw and uncompromising machine forwards. Blood flies everywhere, the vocalist Vláďa Prokoš rattle like for his life and this whole morbid circus runs an endless ultra fast race of life. The melodies are ordinary, but it isn't harmful. In this style you will find no surprice. Classic album of FLESHLESS of recent times. Steam death grind roll! Good job and I'm satisfied.


Seznam skladeb:

01. Intro
02. Dead Never Dies
03. Epitome Of Malefice
04. Mankind Fall
05. Descend Into The Depths
06. Deviant Sanctity
07. Noise Pt 4
08. Spirit Deformed
09. Human Insect
10. Mind Eclipse
11. Divine Ruination
12. Devoured Beyond Recognition
13. Outro


Čas: 34:43

Sestava/band:



Vitys – bicí
Luděk Huzán – kytara
Michal Filipi – kytara
Vladimír Prokoš - zpěv

čtvrtek 14. května 2015

Recenze/review - MORTALLY INFECTED – Towards the Apocalypse (2015)


MORTALLY INFECTED – Towards the Apocalypse
CD 2015, Show No Mercy Records

A death metalový Pánbůh řekl: „Jděte a buďte brutální!“ A oni se sebrali a šli. Šířili slovo boží, kde se dalo. Krutí, nevypočitatelní, s ústy od krve. „Pure true fucking“: říkali o nich ti, kdo je potkali. A měli pravdu. Vypusťte smečku vyhladovělých pitbulů na jatka mezi čerstvě zbourané stádo skotu a uslyšíte chrčení, řev, ucítíte ve vzduchu nenávist. Při poslechu novinky bratislavských MORTALLY INFECTED je to podobné. U společných seancí s „Towards the Apocalypse“ se také po zemi válejí umně zamotané chuchvalce střev. Album je takovým velmi krutým zrcadlem všech lidských slabostí, zla a nenávisti.

Brutální death metal v klasické, syrové podobě. Ortodoxní fanoušci, kteří rádi točí ve svých přehrávačích všechna slavná jména stylu, by měli zbystřit svoji pozornost, kopnout do vrtule a zaměřit na tuhle smečku svůj zrak. Tady totiž dostanou to nejčerstvější maso, hezky uleželé, bez přísad a zbytečností. Kosti jsou ohlodány na morek, z lebek je mozek dávno vymlácen a kdo si ještě nepustil žilou, tak zůstává stát samotný opodál. Jako fanoušek brutality v death metalu považuji tohle album víceméně za povinnost. Ne vše je sice „dokonalé“, ale mimo pár malých drobností bych neměl žádných námitek (občas se i přes snahu o pestrost vkrádá určitá monotónnost - to bych ale přikládal předkládanému druhu smrtícího kovu jako takovému, s tím je nutno u „klasiky“ počítat),


Ortodox, ortodox,ortodox!“: řvu mezi jednotlivými skladbami do pokoje (ano, zazní i cover od slovutných KRABATHOR). Ozvěnou mi je další skladba, snad ještě krutější, ještě morbidnější. Krásný je obal, kterého se chopil Daemorph (Evil Art). Jestliže je hlavním tématem alba apokalypsa, tak cover veškerou beznaděj z lidstva jako takového jen ještě více podtrhuje. Každý z nás potkáváme během dne spoustu pokryteckých, bezohledných a zlých lidí. Pro všechny takové jedince je tato deska určena. Doporučuji CD pomazat krví, otočit volume doprava až na samou hranu snesitelnosti a pak uvidíte, jak budou tihle „prevíti“ tančit. Budou jim do jejich ksichtů hozeny chuchvalce smrdutého hnijícího masa i jejich svědomí. Mlátím pěstí do stolu, klepu další imaginární hřeby do svých dlaní. Mám co dělat, abych vydržel u přehrávače v klidu. „Jo, tak to je masakr!“: mumlám si pod vousy.


Ze Slovenska se poslední dobou stává země death metalu zaslíbená. Hudební záseky od BRUTE, INFER, PERVERSITY, CRANIOTOMY apod. jsou jasným důkazem toho, že to u našich východních sousedů v undergroundu žije. Všechny jmenované kapely dneska s klidem mohou vyrazit ven, zaútočit na sluchovody i zahraničních posluchačů a šířit slávu své země i ve světě. MORTALLY INFECTED se odvažuji (podepisuji vlastní krví!) mezi ostatní s klidem zařadit. Půl hodiny v podzemní kobce, zavřený spolu s partou zkušených řezníků mi dodalo další energii pro přežití v dnešním ošklivém světě. To, co se tady odehrávalo za brutální death metalové orgie, se nedá slovy ani moc popsat. Za své staré uši, za svoji prohnilou duši mohu letošní novinku slovenských MORTALLY INFECTED jen a jen doporučit. Zažili jsme spolu krásné chvíle, plné smrti, energie a nekonečného běsnění. Pure fucking brutal death metal! Skvělá práce!

Asphyx says:

Brutal death metal in classic, raw form. I was with the band for half an hour in an underground cell, shuted together with a bunch of experienced deadly music butchers. The album gave me more energy for survival in today's ugly world. What's going to be brutal death metal orgy, I can't even describe the death metal orgy. For my old ears, for my rotten soul, I can this year's novelty of Slovak MORTALLY INFECTED recommend only. We had a nice time together, full of death, endless energy and fury. Pure fucking brutal death metal! Excellent job!


Seznam skladeb:

1. Untrue
2. Wake Up To Reality
3. Epitaph To Homo Sapiens
4. ...In Pulverem Reverteris
5. Consumed By Lies
6. 1914 - 1918 The Graves Of The Nameless Ones
7. 1914 - 1918 Of Rebelion Hope And Death
8. Orthodox (Krabathor Cover)


Čas: 30:08

Sestava/band:


Sead – Drums
Weget – Wocals
Ivan – Bass/Vocals
Tomáš – Guitars
Tomáš (Majzlo) – Guitars

středa 13. května 2015

Recenze/review - DEPRIVE – Into Oblivion (2015)


DEPRIVE – Into Oblivion
CD 2015, Memento Mori

Každý den ráno vstávám za rozbřesku, beru do ruky lopatu a pak už je to vždy stejné. Loučím se při vycházejícím slunci s nemrtvými, kteří jdou zrovna spát a pak celý den kopu hlínu. Občas narazím na zajímavé věci. Někdy vykopu staré kosti, jindy třeba truhlu plnou vzpomínek. K večeru, schvácen neustálým házením hlíny, usedám na hřbitovní zeď, kouřím a sleduji ten zdánlivý klid. Občas, hlavně v létě, ke mně přijde nějaký death metalista do učení. Většinou ale vydrží jen chvilku. Není to zrovna zaměstnání, se kterým získáte obdiv kamarádů. Někdy se mi dokonce v hospodě smějí. Přitom většina z nich by se po první noci v práci zbláznila děsem. Hodně mi pomáhají dvě věci, alkohol a muzika. Mám rád smrtící kov, kombinovaný s doom metalem. Při něm nejlépe vynikne ponurá atmosféra, která se nad mým hřbitovem vznáší vlastně celý den. Vidím po těch letech věci, které si raději nechám pro sebe. Stejně byste mě měli za blázna. Poslední dobou jsem si hodně oblíbil novou desku španělských DEPRIVE.

Pod touhle kapelou je podepsán jediný člověk, který si říká Erun-Dagoth. Ten stojí za všemi nástroji a dokonce sám i zpívá. Rád si jeho novou desku pouštím hlavně k večeru, kdy ještě není zcela jasné, zda světu vládneme my nebo už stíny. Vypozoroval jsem, že v tomhle období dochází k jakémusi jiskření, přelomu. Padá na mě většinou smutek. Loučím se s každým dnem, stejně jako to dělají pozůstalí při pohřbech. Jen s tím rozdílem, že já jsem si skoro jistý, že druhý den zase vstanu a chopím se náčiní. DEPRIVE hrají ve stylu PARADISE LOST, MORBID ANGEL, HYPOCRISY, MY DYING BRIDE, BOLT THROWER, INCANTATION. Ano, všechny jmenované kapely lze v tvorbě Erun – Dagotha vypozorovat. „Devadesátkový“ death metal je zde hrán s nadšením, absolutní oddaností stylu a hlavně se schopností vytvořit zajímavý temný motiv. Ježíš, ukřižovaný na pentagramu, jakoby náhle sestoupil z obalu a snažil se nám dát rozhřešení. Chudák neví, že už je to dávno marné. Jsme ztraceni, opuštěni a spasení nikdy nedojdeme.


„Into Oblivion“ je přesně tím typem nenápadné, zdánlivě nepřístupné desky, kterou ocení převážně fanoušci old school death metalu. Hraje se opravdu velmi tradičně, ortodoxně, bez jakékoliv snahy o to, něco měnit. Osobně mi to tak vyhovuje a jsem spokojený, ale dovedu pochopit, že moderněji naladěný posluchač desku ihned odsoudí. Nemám s tím problém. Naopak si říkám, že podobná hudba by neměla spatřit denní světlo a měla by být uchována převážně v podzemí. Měli by ji poslouchat a ocenit právě jen maniaci, kteří na nějakou tu plesnivinu nehledí a mají raději surovou realitu než dnešní „dokonalou“ produkci. Hraje se zde zkrátka postaru, hezky od podlahy. Nikdo se nepředvádí, jaký je zdatný a technický muzikant, ale vše je spíše podřízeno schopnosti vyvolat duchy zemřelých. DEPRIVE sice ničím nepřekvapují, nevybočují z řady, ale odvádí svoji hrobnickou práci velmi dobře.

Deprive - Erun-Dagoth
V dnešní době už lidé nemají takovou úctu k zemřelým. Každý raději zaplatí pohřební službě, aby jim dodala krabici s jejich příbuzným, než aby uspořádal řádný funus. Za chvíli možná nebudu mít žádnou práci. Možná i mě a DEPRIVE nahradí chladné stroje. Dokud tady ale budu, tak se rád pokaždé pohroužím do temné atmosféry old school death metalových desek. Jednou se mi za to třeba budou smát a děti mě budou častovat „nadávkami“ typu „poslední mohykán“. Já ale neuhnu ani o píď. Jsem pevný, stejně jako Erun-Dagoth, ve svém přesvědčení. Krev jen tak nevyměníte a poctivost jak se zdá, z tohohle zkaženého světa, přeci jen ještě nevymizela. Dobrá, příjemně chladná death doomová deska, která dokáže otevřít nejeden starý hrob.


Asphyx says:

"Into Oblivion" is exactly the kind of seemingly inaccessible album, which will be mostly appreciated by the fans of old school death metal. Deprive are playing a very traditional and orthodox style of  Death metal,  which has its roots derived  from the nineties and is played with passion and  absolute devotion towards this style. Most importantly it has the ability to create interesting dark themes. To sum it up ..."Into Oblivion" is a good and pleasantly frosty death doom album which has the potential of opening up many old tombs.


Seznam skladeb:

Catacombs of Betrayal
Nighsky Revelation
Fall of Entropy
Infamous Ossuary of Tribulation
Dethroned Messiah
Apocryohal Mausoleum
Immemorial Ritual Beyond Death
An Oath of Necrotical Mist
Into Oblivion
Divine Blood of the Deceased


Čas: 37:47

Sestava:



Erun – Dagoth – všechny nástroje, zpěv

úterý 12. května 2015

Recenze/review - CRIMINAL ELEMENT – Criminal Crime Time (2015)


CRIMINAL ELEMENT – Criminal Crime Time
CD 2015, Metal Age Productions

Starý indián:
"Bylo nebylo, jednou sbírala žena dříví na oheň. Ve sněhu našla zmrzlého jedovatého hada. Vzala ho domů a navrátila ho k životu. Jednoho dne ji had uštknul do tváře. Když umírala, zeptala se hada: 'Proč jsi mi to udělal?' A had odpověděl: 'Hele, čubko, vědělas, že jsem had.'"
(všechny hlášky jsou z filmu Takoví normální zabijáci – Oliver Stone – 1994)

Když jsem kdysi odcházel po tomhle filmu z kina, byl jsem ještě několik hodin v šoku. Tenkrát mě fascinovalo to propojení krutosti a mediálního obrazu hlavních hrdinů. Nikdy bych nevěřil, že k podobným úkazům bude dnes docházet v realitě zase o něco častěji. Doba se mění, naši virtuální dvojníci vytvoření ve virtuálních sítích mnohdy neodpovídají tomu, jací doopravdy jsme. Máme tendenci se dělat lepšími, krásnějšími a dokonalejšími. Když pak potkáte nějakou kapelu, která si nehraje vůbec na nic a „jen“ předkládá svůj talent, víru a pravý death metal, jste také šokováni. Jedněmi z takových smeček jsou washingtonští death/grindeři CRIMINAL ELEMENT. Ti působí jako takové malé zjevení. Stejně jako dva hlavní hrdinové zmíněného filmu ukazují syrový obraz nás samých, jen s tím rozdílem, že nestřílejí z upilovaných brokovnic, ale ze svých nástrojů, zapojených do zásuvek, ve kterých se nachází smrt.

Mickey:
"To nikdy nepochopíš, Wayne. Ty a já nejsme asi stejný druh. Býval jsem jako ty, ale pak jsem se změnil. Z tvýho pohledu jsi člověk. Ale z mýho pohledu jsi lidoop. Nejsi ani lidoop. Jsi mediální postava. Média jsou jako počasí, ale vymyšlené lidmi. Vražda? Ta je čistá. To vy jste ji pošpinili. Kupujete a prodáváte strach. Ptáš se 'proč?' Já říkám: 'Nač se tím trápit?'"

Třetí album kapely, třetí vynikající zásek. Tohle syrově morbidní uskupení je složeno ze samých slavných osobností extrémní scény. Jmenujme vynikajícího basáka Dereka Boyera (SUFFOCATION, DEPRECATED, ex-DEEDS OF FLESH, ex–DISGORGE, ex-VITAL REMAINS, ex–DYING FETUS), kytaristu Terrance Hobbse (DEPRECATED, SUFFOCATION), Vince Matthewse (ex-Sadistic Torment, ex- COVENANCE, ex- DYING FETUS). Myslím, že tato jména mluví za vše. Sešla se zde parta mistrů ve svém oboru, která se rozhodla předložit posluchačům jedno z nejsyrovějších kousků masa americké death/grindové školy. Nenechte se zastrašit obyčejným obalem, nevyděste se nízkým hodnocením na Metal Archives (psát tam může kdejaké naštvané malé dítě). Tady se odehrává neskutečná, krutá smršť, která je opatřena „jednoduchým“ základem a doplněna vyhrávkami jedněch z nejlepších řemeslníků, kteří se v současnosti pohybují na scéně. „To je underground jako prase!“: komentoval nahrávku jeden můj kamarád, který jinak poslouchá úplně něco jiného. A má pravdu, zrovna pod tuhle hlášku bych se podepsal vlastní krví.


Mickey:
"Je to jen vražda. Všichni Boží tvorové to tak dělají. V lesích zabíjí jeden druh jiný, náš druh pak zabíjí všechny, včetně lesů, jenomže my tomu neříkáme vražda, ale průmysl."

Ano, je to hudební vražda. Krutá, nekompromisní, připomínající špinavou stoku proudící kolem toho největší pajzlu ve městě. Chodí sem jen chlápci, kteří raději své názory vyjadřují pěstmi, než slovy a ošklivé dámy, které mohou být prostitutkami právě jen v téhle části čtvrti. „Kravaťáci“ se sem bojí jen pohlédnout a pro mladá, nezkušená děvčata je to pro mě dodnes nepochopitelným způsobem lákavé. Každý je tady svým způsobem oběť i vrah. Dávno zabité ambice, utlučené v chlastu, beznaději a dluzích. Svět je bez světla, bez kousku laskavosti. Jenom šeď, nekonečné provazce kouře z cigaret a někde vzadu na pódiu stojící kapela, která o tomhle všem marastu hraje. CRIMINAL ELEMENT. Spojte si všechny smečky (nejvíce asi DYING FETUS, pak mě napadají ještě MISERY INDEX), ve kterých jednotliví muzikanti hráli, v jednu „supergroup“ a máte vyjmenované i vlivy, odkud tihle maniaci čerpají. Musíte ale ještě přidat několik lopat jedovatého popílku, síry, smradu a ustřelených hlav. Zvuk je "nepřeřvaný", produkce tak akorát a o výkonech jednotlivých členů snad ani netřeba mluvit.


Dr. Reingold:
"Mickey a Mallory poznají rozdíl mezi dobrem a zlem; jenom je jim to jedno."
Reportér:
"Co říkáte na to, že se Mallory vyjádřila, že vás zabije?"
Dr. Reingold:
"Hm, já nikdy nevěřím tomu, co mi ženy říkají."

Criminal Crime Time“ je albem, které mi ustřelilo hlavu úplně stejně jako upilovaná brokovnice. Nalezl jsem si v něm pro sebe ty nejsyrovější a nejkrvavější kousky masa. Chci být při poslechu CD s kapelou v mosh-pitu a ukroutit si krk do bezvědomí. Skvělé nápady, vynikající riffy, krutost, síla, špína. Co dodat víc? Snad jen náklaďák energie, síry a nějaké ty hromady mrtvol. Nakonec stejně všichni u téhle desky zemřeme násilnou smrtí. Jsem moc rád, že mi u toho budou hrát CRIMINAL ELEMENT. Třetí dlouhohrající nahrávka, potřetí rozpůlená hlava sekyrou. Masakr lidské mysli! Vynikající album!

Asphyx says:

"Criminal Crime Time" is an album that blows my head off just like a sawed-off shotgun. I found there the rawest bloody pieces of meat for myself. I want to be by listening with the band in the mosh-pit and shake my head into a coma. Great ideas, great riffs, cruelty, power, dirt. What can I say more? Perhaps the truck of energy, sulfur and some piles of corpses. Everybody will die of a violent death on this CD. I'm very happy that CRIMINAL ELEMENT will play there. The third full-length album, the head divided into halves with an ax. The massacre of the human mind! Excellent album!


Seznam skladeb:

01. Gang Related
02. Criminal Crime Time
03. Dissociative
04. Rampage
05. Jails, Institutions & Death
06. Falling Down
07. Justice Denied
08. “The Bitch Set Me Up”


Čas: 30:57

Sestava:



Vince Matthews - Vox
Maliq Emanuel - Guitars
Terrance Hobbs - Guitars
Derek Boyer - Bass


Minirecenze/minireview - BESTIALITY - Stuck in Bestial Vision (2014)


BESTIALITY - Stuck in Bestial Vision
EP 2014, Old Temple

Každý den povstávají další a další black/thrashoví bojovníci. Rozhodnuti dobýt svojí muzikou celé podzemí do toho řežou hlava nehlava a vy máte co dělat, abyste se v tom obrovském množství hniloby a marastu nějak rozkoukali. Příkladem budiž třeba takoví polští BESTIALITY. Ti hrají jednoduše, s nasazením, velkým kusem odhodlání a hlavně ve stylu starých dobrých SODOM, KREATOR, MAYHEM, AURA NOIR, DESASTER, DESTROYER 666, DARKHTRONE a dalších špinavců. Od začátku až do konce se jedná o totální underground, špínu, kde jsou všechny hráčské "nedokonalosti" vyváženy nadšením. Zpočátku zdánlivý chaos přejde časem ve vcelku dobrý, poslouchatelný odvaz, který ale bohužel obsahuje snad všechny chyby začínajících kapel (datum vzniku datuje tahle smečka do roku 2013). Prvním, co bych BESTIALITY vytkl, je zvuk. Chápu snahu o záhrobí, ale produkce je jedním slovem nedobrá. Nástroje se mnohdy slévají v jedno, hlas není příliš slyšet a o baskytaře snad nikdo nikdy ve studiu neslyšel. Dalším prvkem, který mě poměrně ruší, je obal. Lebka a had? Cože? Zase? No dobrá, opět přimhuřuji oči i uši nad "mladickým" nadšením. Hlavní problém je bohužel zásadní. Je jím nedostatek dobrých riffů, nápadů. Jako sranda, případně pivní hospodský večírek dobré, ale jinak jsem marně neustále hledal pro sebe nějaký záchytný bod. BESTIALITY čeká ještě hodně práce, aby dosáhli alespoň lehkého nadprůměru. Škoda, snad příště.



Asphyx says:

BESTILAITY are playing simple, with enthusiasma big piece of backbone, mainly in the style of good old SODOM, KREATOR, MAYHEM, AURA NOIR, DESASTER, DESTROYER 666, DARKHTRONE and other dirty bands. Like a joke or a beer pub party good, but I always vainly searched for some arresting point. BESTIALITY still have a lot of to do for achieving  a little bit above average at least. Unfortunately, maybe next time.

pondělí 11. května 2015

Recenze/review - DEMONIC MANIFESTATION – World of Horror (2014)


DEMONIC MANIFESTATION – World of Horror
CD 2014, Dan´s Crypt Records

Obnubilace je mrákotný stav, kdy je sice zachována prostorová orientace, ale chybí schopnost jednat dle vlastní vůle. K poruše vědomí může dojít různými způsoby. Někdo se motá v kruhu díky ráně do hlavy, jiný k tomu potřebuje návykové látky. Sem tam je ale možné potkat lidi, kteří jsou střízliví, působí seriózním dojmem a vůbec byste do nich neřekli, že by u nich podobný stav mohl nastat. Moje první setkání s mexickými DEMONIC MANIFESTATION mělo velmi podobný účinek, jak výše zmíněná porucha. Z přehrávače se na mě vyhrnula smršť švédsky znějících death metalových riffů a já si najednou vzpomněl na dobu, kdy jsme drtili první kazety GRAVE, ENTOMBED, DISMEMBER, NIHILIST, ENTRAILS a podobných kapel. Otvírali jsme tenkrát hroby s chutí a nějaké to násilné vniknutí za petlici starých kobek pro nás nebyl žádný problém. Nalézali jsme tam jen samé skvosty a ani jsme to vlastně pořádně netušili. Je zajímavé, kolik smeček se stále do této doby vrací a snaží se tu atmosféru hnilobných orgií opět nastolit.

Podobné výlety bývají velmi ošemetné. Někdy se povedou na výbornou, většinou je to průšvih a občas se „zadaří“ tak na půl. Mexičané mi lehce připomínají své kolegy ZOMBIEFICATION. Jejich novinka je v podstatě svým způsobem také velmi dobrá. Riffy náležitě řežou, hlas je morbidní až hrůza a zvukově se jedná o velmi pěkné záhrobní orgie. Jen se pořád nemohu ubránit dojmu, že mi ještě malý kousek smrti chybí. Oceňuji sice nasazení a zápal pro věc, ale postrádám alespoň ždibec něčeho, podle čeho bych kapelu poznal i od ostatních. Kope to pěkně, nezastírám, jen mi vše trošku splývá v jeden celek. Na underground velmi dobré, celkově ale jen další skupina v řadě. Naleznu samozřejmě 666 důvodů, proč DEMONIC MANIFESTATION velebit do samého pekla, ale z fleku vám dodám i věci, které mi lehce vadí. Odrazuje mě trošku zpěvák, který je poměrně nevýrazný a co se týká kytarové práce, tak se o nějaké zákeřné, bolestivé riffy taky rozhodně nejedná.


Chlad, síra a smutek opuštěných hrobů se zde krásně doplňuje s energií, známou z devadesátých let minulého století. Obal, texty i veškerá nálada, která se vznáší kolem recenzovaného CD, se zdají být svým způsobem dokonalé a měla by vyhovovat každému old schoolovému fanouškovi smrtícího kovu. Něco tomu celému běsnění ale chybí. Rvu si desku do hlavy horem dolem, prosévám veškerý tenhle černý písek mezi prsty a pořád se nemůžu ubránit dojmu, že by to ještě něco chtělo. Trošku to nechápu, protože většinou bývám podobnou starobou hodně zasažen a stává se ze mě hrobník každým coulem. U „World of Horror“ ale postrádám jednu velmi důležitou věc. Když totiž sedím, poslouchám a snažím se soustředit, tak najednou začnou mé myšlenku kroužit všude kolem. Přes všechno moje nadšení pro podobný kov se dostavují jen samé příjemné a libé pocity. A to je špatně. Death metal má bolet! K death metalovému orgasmu nedochází. Album si tak určitě rád časem znovu pustím, ale určitě se nebude jednat o něco, o čem bych vyprávěl nadšeně kamarádům v restauračním zařízení.


DEMONIC MANIFESTATION se svým prvním albem vydali na nelehkou cestu. První dlouhohrající zásek se povedl, pánové obstáli se ctí. Jen by to chtělo příště ještě trošku víc a krutěji doladit. Všechno se zdá být v pořádku a velmi dobře nasměrováno, ale kapele chybí nějaký schopnější „skladatel“. V dnešní době není lehké zaujmout a talenty se hledají velmi těžko, ale u Mexičanů někoho takového zkrátka postrádám. Všechno je vlastně jak má být. Jen je to dopředu hrozně očekávatelné a předvídatelné. Příště bych poprosil o trošku víc chladu, o pár zajímavějších riffů a kdybych dostal navíc ještě nějakou pořádně zatuchlou mrtvolku, určitě bych se také nezlobil. U „World of Horror“ je mi sice trošku zima, ale dá se to v klidu vydržet. Já ale chci, aby mi umrzly ruce v křečích a zastavilo se srdce alespoň na několik okamžiků. Velmi slušná deska, které chybí už jen krok k tomu, aby mě pořádně rozsekala!

Asphyx says:

Cold, suffering and sadness of abandoned graves in this album has been beautifully portrayed and complemented with energy coming from the nineties of the last century. The Cover,the lyrics and all the moods which are floating around the reviewed CD seems to be perfect in their own way and will suit any fan of old school Swedish death metal. Caustic riffs, morbid vocals and every other sound on this album generates a nice sepulchral orgy, but I still cannot help think that the death element is too little here. To sum it up, this is very good album which only lacks a step lesser in terms of total perfection!


Seznam skladeb:

1. Primordial Domination
2. Demonic Possession
3. Graveyard Rites
4. Corrosive Humanity
5. Manipulation Of Flesh
6. Crematory
7. The Tomb Is Open
8. Zombiechrist
9. Purified By The Flames Of Hell
10. Funeral Fuck


Čas: 34:43

Sestava/band:



FELIPE GONZÁLEZ - DRUMS
VICTOR MERCADO - GUITAR & VOCALS
CÉSAR GARCÍA - BASS
ENRIQUE MARTÍNEZ - GUITAR

neděle 10. května 2015

Minirecenze/minireview - DMC - Blitzkrieg (2015)


DMC – Blitzkrieg (2015)
CD 2015, Pařát magazine

DMC (DEATH MOSH CORE) jsou považováni za jednu z nejstarších aktivně hrajících death metalových kapel v Čechách. Pánové pocházejí z Moravy a letos nás poctili svoji další deskou. Nese název "Blitzkrieg" a abych pravdu řekl, tak tentokrát pojmenování přesně vystihuje to, co se na albu odehrává. Změť tradičních, nekompromisních a valivých melodií se střídá s krutými nářezy. Válka je svinstvo, to víme všichni, ale jen někteří z nás ji dovedeme nějak umělecky ztvárnit. DMC se to povedlo. Já opravdu cítím pach strachu v předních liniích zákopové války. Napomáhá k tomu již tradičně skvělý obal od Mr. Jaromíra "Deathera" Bezruče. Tady se hraje old school death metal toho nejhrubšího zrna. Nečekejte žádné slitování nebo nedej Satan progresi. Album vyšlo pod hlavičkou časopisu Pařát, který většinou vydává kapely druhé až třetí kategorie, ale tentokrát se trefil do černého. Dokonce i obal je propracovanější a bohatší, než bývá zvykem. Já, jako příslušník staré smrtící legie, uděluji kapele válečný kříž za zásluhy. "Blitzkrieg" mě baví poslouchat pro jeho sílu, energii, studené nápady a hodně natlakovaný zvuk (studio Šopa). Dnešní mladí a "moderní" kritici budou sice asi psát litanie o stokrát provařené krvi, ale uvědomme si, že chtít po starých psech nějaké "moderní" kousky by bylo trošku nepatřičné. 

DMC hrají to, co umí nejlépe. Pravý, nefalšovaný death metal! A jde jim to moc dobře. Beru do ruky pušku, nasazuji bodák a to by v tom byl čert, abychom dneska protivníka nezlomili. Doporučuji volume doprava, pivko do dlaně a pak už to přijde samo. Svět je ve válce vlastně pořád a tak je dobré si občas připomenout, jakou trpíme ztrátou paměti. Kvalitní, válečný death metal, který bude dělat dobře všem, kteří milují staré pořádky ve smrtícím kovu! Dobrá práce! Na zteč!



Asphyx says:

The war is a muck, you know, but there are some people able to art renderingDMC did it.  I enjoy listening for his strength, energy, ideas and very pressured sound. DMC play what they can bestTrue, unsophisticated death metal! I recommend volume right, beer in hand, and it will come itselfThe world is at war all the time, so it's good  sometimes to remind, what we lose memoryQuality, war death metal that will do well to all people who loves the old order in death metalGood work! On the attack!

TWITTER