středa 17. června 2015
Recenze/review - TORTURE PULSE – God Leash (2015)
TORTURE
PULSE – God Leash
CD
2015, Xtreem Music
Návštěva
téhle kostnice pro mě byla víceméně nečekaná. Než se vůbec
někam vydám, dlouho rozvažuji, poslouchám svůj šestý smysl a
zbytečně se nepouštím do desek, o kterých vím, že by mě zase
tolik nebavily. Tentokrát to bylo jiné. Klíče od podzemí mi
předali přímo u španělského labelu Xtreem Music. Poslechl jsem
si pár ukázek na všemocném internetu, kapelu vyhodnotil jako moji
krevní skupinu a pak už to šlo samo. Vrata do předpeklí jsem
otevíral s nadějí, obrovskou chutí a nadšením. Stejně
jako finští TORTURE
PULSE.
Vzory jako GRAVE, DISMEMBER, ENTRAILS, NIHILIST, ENTOMBED, ale i
třeba AUTOPSY, BOLT THROWER máme stejné a tak bylo už od počátku
patrné, že si sedneme jako pověstný zadek na hrnec. Už když
jsem sestupoval po plesnivých schodech a bál se, že pod mojí
váhou popraskají dřevěná prkna, tušil jsem někde v následující
tmě zlo. Bylo tam. Mocné, studené a zaútočilo na mě bez
varování.
Po
stranách byly vyskládány stehenní kosti. Vždycky si říkám,
koho asi nosily, kdo na nich běhal, která žena mezi nimi rodila.
Nějak automaticky si je přiřazuji k lebkám, vyrovnaným
v další místnosti. Tady nenaleznete žádné black metalové
svíce, ani roztrhaná černá roucha doomových smutečních
pochodů. Ve vzduchu se vznáší jen poctivý švédský death
metal. Ohlodaný až na morek, vylouhovaný z nekonečných nocí
strávených poslechem těch nejslavnějších smeček stylu. Pokud
bych pak měl kapelu připodobnit pro nás, severské fajnšmekry,
tak bych lehce pohovořil i o jakési brutalitě, známé třeba u
takových VOMITORY. Kapela do toho poprvé řízla už v roce
2005 a za dobu své existence vydala v roce 2010 dlouhohrající
počin v podobě desky „Plague Poetry“. Sypu si popel na
hlavu, protože tenkrát jsem TORTURE
PULSE
nezaznamenal. A to ani díky jejich dřívějšímu působení
v heavy metalové formaci DELIVERANCE. Těch smeček je zkrátka
moc a ani já, nadšenec, hledač a undergroundový slídil, jsem
neměl o této skupině ani ponětí. Alespoň je stále co
objevovat.
Normální
a vlastně i chtěné a klišovitě nutné by bylo, aby v dalším
sklepení stál oltář, nějaké ty kalichy plné krve, něco málo
černých hostií a obrácený krucifix. Nic takového tady není.
Vidím jen několik kilo navzájem propletených pavučin, opuštěnou
lavici a okovy, zapuštěné do zdi. V rohu stojí dřevěná
miska, ze které asi občas pili nebožáci, kteří byli
připravováni a čekající, až se sami stanou hromadou kostí. Při
podobných deskách a výletech člověka napadají různé příběhy,
rád si pak dohledávám i ve starých knihách, jak tomu asi bylo,
ale nejdůležitější je pro mě ten stísněný pocit staré
zatuchliny. Kytary žalují, zpěvák řve jako o život a k tomu
jakoby v pozadí chřestí baskytara jako pytel plný těch
nejvybranějších kostí. Vím, že to není nic nového, TORTURE
PULSE
pravděpodobně ocení jen pár podobně pomatených nadšenců jako
já a sem tam nějaký ten hudební archeolog, ale to mi vůbec
nebrání v tom zatančit si na imaginárních ostatcích našich
death metalových předků poctivě a s chutí.
TORTURE
PULSE
nahráli letos desku, která je pro mě velmi příjemným výletem
do podzemí. Klasické švédské death metalové postupy, tradiční
přístup a náklaďák plný energie musí dělat dobře každému
fanouškovi severského metalu. Lebky jsou naskládány do pyramidy,
kosti zkřížené a riffy ostré jako nůž. Kapela moc dobře ví,
jak ukázat, že umí své řemeslo na výbornou. Cítím zde
starobu, otevřené hroby, krutost a chlad. Pro nás, kteří jsme
vyrůstali hudebně v devadesátých letech, je tahle deska
povinnost. Old school švédský death metal, který vás ukřižuje!
Asphyx
says:
TORTURE
PULSE
recorded
an
album
this year,
that
is
a
very
pleasant
trip into the
underground
for me.
The classic
Swedish
death
metal
steps,
the
traditional approach and
a
truck full of
energy,
it must
like
all
fans
of
Nordic
metal.
Skulls
are
stacked
in
pyramids,
bones
are crossed
and
riffs
sharp like knifes.
The
band
knows
very well how
to
show
its art.
I
feel
old
age
here,
opened
graves,
cruelty
and
coldness.
For
us,
musically grewing up
in
the 90th,
this
album
is
duty.
Old
school
Swedish
death
metal
that
will
crucify
you!
Seznam
skladeb:
1. Myths of Belial Incarnated
2. On Lacerated Wings
3. Burst of Black Blood
4. Napalm to the Cross
5. Macabre Magister
6. Army of Pestilence
7. Plague Poetry
8. Glory that Was
9. Golgotha Revisited
10. Morbid Connection Through Flesh
Čas:
41:15
Sestava:
Kimmortal
- guitar
Blastphemy
- drums
Feetus
- vocals
HellAriser
- bass/backing vocals
úterý 16. června 2015
Recenze/review - FROSTHELM – The Endless Winter (2015)
FROSTHELM – The
Endless Winter
CD 2015, Black
Work (Alkemy Brothers)
Rozkopat,
zničit, spálit, rozsekat, rozdrtit, vyhladit. To jsou slova, která mě napadají
při poslechu black/thrashových FROSTHELM. Ti hrají přesně ten druh hudby,
kterou když si pustíte, tak máte sto chutí vzít do ruky palici a jít rozbourat
nejbližší dům. Američané hrají rychle, agresivně, s obrovským zápalem.
Jejich tvorba se dotýká takových veličin v oboru, jako jsou třeba slavní
AURA NOIR, NOCTURNAL, NAGLFAR, DISSECTION, DISASTER, SKELETONWITCH. Zkrátka,
tentokrát se s tím nikdo rozhodně nepáře a i když jsem příznivcem spíše
kapel hrajících smrtící kov, tak tady mě fascinuje ta obrovská energie a síla,
která se z desky vylévá na všechny strany. Připomíná vyhřezlý vřed, prýštící
lávu, tryskající ropu. Hnis, nafta, magma. Kombinace, ke které může dojít snad
jen u metalu. Nemůžu si pomoct, ale vidím před sebou při poslechu odjištěný
granát, odpálenou stěnu v kamenolomu, startovací raketu. A k tomu
hromady zpuchřelých kostí. Černý a špinavý je metal na „The Endless Winter“.
Deska je pro mě poměrně překvapením, neměl jsem o téhle kapele, hrající teprve
od roku 2009 žádné ponětí. Není divu, mají na svém kontě teprve první
dlouhohrající (letošní) album a EP z roku 2013.
Přijdu
si jako na setkání německých thrasherů, kteří to pro tentokrát dali dohromady
s norskými blackery. Utvořili smrtící alianci, která má za úkol jediné.
Všechno zničit. Líbí se mi, že se nejedná jen o bohapusté riffování, ale
dočkáme se i chladivějších, klidnějších chvilek (snad sahajících až někam
k IMMORTAL). Hudba zde připomíná spáleniště, procházku mezi ohořelými
ostatky domů a lidí. Z nebe zase jednou prší rudá krev a vše spalují
nekonečné plameny poctivého metalového řemesla. Celá scenérie může evokovat záběry
z večerních zpráv (místo válečného konfliktu dosaďte dle libosti).
Schválně, zkuste si desku přehrát tak desetkrát po sobě, dejte si k tomu
kilo chilli do krku a uvidíte, co se vám začne míhat před očima. Tady se nic
neřeší, „zbytečná“ technika zůstává v klidu a používají se jen samé surové
a syrové zbraně. Všechno je ohlodané až na kost, oproštěno od zbytečností.
Zůstala jen hustotou napěchovaná klasika. Mám to takhle moc rád a desku
doporučuji všem, kdo jsou v pátek znaveni svým zaměstnáním. Garantuji vám,
že než dojedete domů, budete mít hlavu uklizenou jako podlahu v operačních
sálech. Jen nebudete potřebovat žádný čisticí prostředek. Stačí vám FROSTHELM.
V protialkoholické
léčebně by ze mě asi neměli radost, ale mě po několika riffech vytane na mysli
orosená plechovka oblíbeného piva, nohy podupávající do rytmu, postupné
zvyšování frekvence záškubů krční páteře a pak už je to zase tady. Odjíždím do
hor na chalupu, beru do ruky sekyrku a dávám volume až na dílek s nápisem
bolest. Štípám dříví, mezitím pařím jako o život a po chvilce zjišťuji, že
tolik práce jsem na jeden zátah už dlouho neudělal. Opouštím svoje tělo, vznáším
se náhle v jednom zaplivaném undergroundovém klubu, zdravím se
s kamarády a i když stár a už s určitými zábranami, pouštím se do
nekonečného mosh-pitu. Tohle je přesně ten druh hudby, kterou si musím dávat do
hlavy pořád dokola, až do úplného zemdlení. Kapelu jsem si objevil zcela sám,
jednoho krásného deštivého večera, kdy jsem surfoval po internetu jako
odjištěný vagón plný kostí. Pak už to znáte. Nejdřív všemocné youtube, potom
mp3 v mizerné kvalitě a nakonec originál CD, válející se několik týdnů u
hi-fi věže. Muzika je zde sice jednoduchá, zdánlivě obyčejná, ale časem
vyzraje, jako dobře uleželá mrtvola.
S vzteklými
psy jsem se setkal zaplať - Satan jen párkrát v životě. Jednou to bylo
hodně na hraně, kdy jsem kdysi bránil svého věrného čtyřnohého přítele. Dodnes
mám před sebou ty vyceněné zuby, sliny u mordy a zběsilost v očích. Při „The
Endless Winter“ si na ten krvavě zlý zážitek vždycky vzpomenu. Šílenství má
mnoho podob a abych pravdu řekl, tak ta hudební mi vyhovují nejvíce. Máte u
nich jistotu, že po přehrání pomine. Tedy, zrovna u FROSTHELM to zrovna moc
neplatí. Tohle album má v sobě totiž pro mě zvláštní magické kouzlo, které
mě nutí se k němu pořád vracet. Určitě to máte podobně nastavené. Před
vámi leží hromada i o hodně „lepších“ alb, ale vy nakonec stejně sáhnete po té
stejné nahrávce. Dost ale řečí, myslím, že obrázek jste si už udělali sami. Jestliže
tedy nemáte chuť nic řešit, chcete si trošku odpočinout a vymlátit pořádně
mozek z hlavy, mohu vám tyhle maniaky jen a jen doporučit. Black/thrashový
masakr té nejvyšší kvality!
Asphyx
says:
I feel like in a meeting with German thrashers ,who have teamed up this time with Norwegian black metallers. They formed a deadly alliance that is singly responsible for the destruction of everything. This is exactly the kind of music that you have to continuously play over and over, until you become fatigued. Although the music is simple, seemingly ordinary but it matures over time as well just like a carefully matured corpse. Therefore, if you do not want to solve anything and you want to just relax a little bit and want to really thrash out your brains, I can only and only then recommend you these maniacs. Black/thrash massacre of the highest quality!
Seznam
skladeb:
01. Glacial Eon
02. Storm Of Teeth
03. Forlorn Tides
04. Tomb Of Sordid Ruin
05. Beneath Dead Horizons
06. Endless Winter
07. Hell Between Us
08. The Dragon
09. Silent And Dark, The Everlasting Sky
02. Storm Of Teeth
03. Forlorn Tides
04. Tomb Of Sordid Ruin
05. Beneath Dead Horizons
06. Endless Winter
07. Hell Between Us
08. The Dragon
09. Silent And Dark, The Everlasting Sky
Čas: 34:18
Sestava/band:
Dakota – Guitar
Brian – Drums
Tyler – Vocals
Jim - Bass
pondělí 15. června 2015
Minirecenze/minireview - HIGH ON FIRE - Luminiferous (2015)
HIGH ON FIRE - Luminiferous
CD 2015, eOne Music
Stoner doomová legenda HIGH ON FIRE vždycky hrála pořádně od podlahy. Jejich songy připomínaly a stále připomínají hnijící kusy masa. Nikde žádné pomocné berle v podobě zbytečně košatých riffů. Jde se na samotnou dřeň a podstatu rocku a metalu. Nezaměnitelný hlas Matta Pikeho, bicí kanonáda jeho souputníka Desa Kensela, to jsou přesně atributy, které dělají tuhle kapelu pořádně ostrou a naštvanou smečkou. Melodie, vytažené odněkud z márnice, pach smrti, bublající basa. Nic nového pod sluncem, spíše se jedná o jakýsi standart, který od téhle skupiny slyšíme poslední dobou stále častěji. Chybí mi nějaká "hitovka", kousek zapamatovatelnější pasáže. Takhle vlastně jen všechno plyne jakoby v pozadí, jako kulisa.
HIGH ON FIRE na novince dodali kvalitní, klasicky pojatý stoner doom metal. Ostré, hnilobné a zákeřné. Takové jsou skladby na novém albu. Chtěli jste znovu slyšet HIGH ON FIRE v jejich plné síle? Tak tady jsou! Nečekejte nic nového, ani převratného, ale jen a jen poctivou práci. Osobně jim to stále žeru jako flák syrového masa. A Matt? Ten pořád zpívá, jako by měl každou chvíli umřít. Poctivé, klasické stoner doomové řemeslo. Co si přát víc?
Asphyx says:
HIGH ON FIRE provides typical stoner doom metal of high quality. Sharp, putrid and insidious. So are the songs on the new album. Do you want to hear HIGH ON FIRE in their full strength again? So here they are! Don't expect nothing new or revolutionary, but honest work only. Personally, I'm a sucker for it like a chunk of raw meat. And Matt? He still sings as if he is going to die. Honest, classic stoner doom craft. What do you want more?
neděle 14. června 2015
Rozhovor - DISSOLUTION - Fanoušci přijali "The Beginning" nadmíru pozitivně, především naživo jsou ohlasy velmi kladné!
Olomoučtí deathaři DISSOLUTION mají venku už nějakou dobu svoje první dlouhohrající album. Napsali jsme tedy jejich zpěvákovi Angelovi a ten nám (spolu s bicmenem Kopcem) prozradil spoustu zajímavých věcí z nahrávání, fungování kapely a ostatních záležitostí kolem téhle brutální death metalové skvadry.
Ave DISSOLUTION! Letos vám
vyšlo „konečně“ nové album. Když se podívám na datum založení kapely (rok
2003), tak nahrát jednu desku plus jedno demo za dvanáct let není zrovna mnoho.
Dali jste si tedy hodně načas. Proč vlastně?
Bohužel kapela zažila mnoho
personálních změn, neshod mezi spoluhráči a nikdo se neohřál natolik dlouho na
to, aby se naučil dokonale své party a mohlo se jít nahrávat.
Novinka nese krásný název
„The Beginning“ – začátek, počátek. Proč zrovna tohle pojmenování? Je pro
brutal death metalové album poměrně netypické (čekal bych něco „krvavějšího“).
Když už jsme u těch textů, ty pojednávají o lidských nešvarech, o nenávisti,
nadutosti. Na svědomí je má Angelo. Mě by zajímalo, jakým způsobem texty tvoří?
Kde hledá inspiraci? Vždycky si říkám, jaký impuls autora vede k tomu,
napsat sloku, refrén. Musí být těžké to pak „zaonačit“ tak, aby to ještě sedlo
do hudby.
Počátek právě proto, protože
je to první dlouho hrající nahrávka. Ani obsah textů není drtivě masakrozní a
tak by se nějaké vyvržen za živa a napíchnut na řeznické háky moc nehodilo
(smích). Texty jsou o věcech kolem nás, které prožíváme každý den, a při
důkladném pohledu na dnešní svět jsou to věci negativní jako pokrytectví,
pomlouvačství, sebestřednost. Z těchto věcí čerpám, neboť jsou to věci a
skutky, které zbytečně znesnadňují život už jen tím, že to musí někdo
poslouchat nebo se nad takovým hnojem vůbec zamýšlet. Konec konců nikdy jsem
nebyl na gore texty, snad když jsem ve svých mladičkých 17. letech poslouchal
Lymphatic Phlegm nebo Mortician. Například vál "Nothing but" a "Memory" - pojednává
o uvědomění si váhy vlastních činů a vyřčených slov a jejich dopad na budoucí
chápání jednotlivce lidskou společností. Dále bych zdůraznil naši hitovku "Worst
Nightmare" tento vál je určen proti pedofilii.
Jako kapela jste prošli
mnoha personálními změnami. Od počátku zůstal jen Petr „Kopec“ Kopeček. Čím si
to vysvětluješ? Některé smečky jsou víceméně stabilní, jiné mění muzikanty jako
na běžícím páse. Je asi těžké dát dohromady partu podobně naladěných lidí. Jak
to vidíš ty? Kde je problém? Nesedli jste si lidsky nebo muzikantky?
Kopec: To
že bychom si nesedli lidsky, si nemyslím. Doteď jsem vlastně s některýma
kamarád a stýkáme se (na pivu, na koncertech), takže v tom to nebude. Někdo
prostě odešel z toho důvodu, že už ho to nebaví, někdo k vůli práci a jiní zase
že by chtěli hrát něco jiného. Byla to škoda, protože s častou obměnou to šlo
ztuha. Jenom jsme se rozehráli, tak v zápětí někdo odešel a začala doba
opětovného shánění. Sehnat u nás někoho do death metalu je fakt problém. Nejednou
jsem uvažoval o tom, že to fakt zabalím. No a z toho důvodu taky máme první CD
až teď. Ale je to ostuda teda. Naštěstí jsme teď dobrá parta tak snad to už
vydrží (úsměv).
Ta krvavá paní na obale je
dílem Jaromíra „Deathera“ Bezruče. Jeho práce je podle mě vždycky jasně
rozpoznatelná, když kouknu, tak hned vím, kdo ji dělal. Proč jste si vybrali
právě Jaromíra? Maloval vám „na zakázku“ a nebo jste vybírali už
z připravených prací? Co si budeme povídat, obal „prodává“ a mě se líbí,
že tuhle stránku jste nezanedbali.
Moc děkujeme za pochvalu.
Vybrali jsme si Jardu, protože nejen, že je moc šikovný, ale jeho práce nám
mimořádně sedí. Měli jsme pár nápadů, ale Jarda je neuvěřitelně kreativní a tak
nám navrhl: "hele co to udělat takhle?" a bylo to ono, to pravé
ořechové (úsměv). Žena vystihuje počátek, kde vše začíná a pomalu se dere ven.
S obalem jsme velmi spokojeni a Jardovi stejně vděčni.
V dnešní době stahování
a „povrchního“ poslechu muziky některé kapely ustupují od vydání CD. Nechají si
vylisovat jen gramodesky a pak to řeší „digitálně“. Jak se vůbec album prodává
a jak je to vlastně s „návratností“ peněz? Brutal death metal není zrovna
v centru zájmu médií a málokdo mu vůbec rozumí a tak to asi nebudou závratné
prodeje. Jste spokojeni? Kde prodáte nejvíc CD, přes label, po internetu nebo
na koncertech?
Od začátku jsme věděli, že dřeme,
abychom vydali CD, digitální verze nás ani nenapadla. Chtěli jsme mít něco
hmatatelného, něco hřejivého, u čeho člověk ztratí chvíli prohlížením si obalu
a pročítáním textů. Je to pro nás přirozené i my jsme si kupovali CD a těšili
se z nich. Co se týká CD, prodává se nad míru dobře a návratnost je
dostačující. Velmi nás těší, že CD si kupují lidé, co nás slyší poprvé, dodává
to pocit, že muziku děláme opravdu kvalitně. Nejvíce prodáme na koncertech,
bohužel do prodeje labelu Nice to Eat You nevidíme (úsměv).
Pocházíte z Olomouce.
To je od nás z Plzně pěkný kousek. Osobně jste se do mého povědomí dostali
až koncertem v Modré Vopici. Vždycky si říkám, kolik kapel „nepřekročí“
práh kraje, neví se o nich. Jak vůbec řešíte propagaci? Dnes už dávno neplatí,
že dobrá deska se prodává sama. Máte třeba nějakého „manažera“? Kam se vlastně
chcete vůbec jako kapela dostat? Máte nějakou metu, milník? Pro někoho je to
koncert se SUFFOCATION, pro jiného rozhovor pro Metal Hammer.
Zprvu jsme hráli především
tady v Olomouci, ale ve svém rodném městě nemůžete hrát pořád, lidi by ztratili
zájem a tak jsme se vydali ukázat za "humna". Ukázat lidem, že existujeme.
Propagaci si řešíme sami bez manažerů a pak nám ještě hodně pomáhá náš
virtuální kámoš Facebook. Pro mě osobně je sen zahrát si na stejném pódiu s The
Black Dahlia Murder. Mimochodem, Modrá Vopice hmmm, tam je dobře, je to
fantastický klub. Jsme rádi, že jsme si tam zařádili.
Album jste vydali u Nice Eat
You Records, ale na obalu jsou uvedeni i Amputated Records. Jak tomu mám
rozumět? To se na vydání podíleli dva labely? A jak jste spokojeni
s propagací, podporou labelu (ů)?
Amputated Records zařídili pouze
oficiální distribuci. Musím říct, že jsem NEYR moc vděčni za to že nám umožnil
desku vydat.
Brutal death metal je tak
specifický styl, že vlastně ani nemůže mít v Čechách tolik příznivců, aby
se naplnili sály velkých klubů. Jak je to s vámi vůbec ohledně koncertů?
Na bandzone jsem napočítal tři. Dva ale na Moravě a jeden v Sušici. To
není na propagaci nového alba zrovna mnoho. Pořád si myslím, že naše kapely by
si měly vyrazit a „obrousit ostruhy“ i do zahraničí. Plánujete třeba nějaké
výměnné koncerty mimo naší republiku?
Dobře víme, že velké sály či
stadiony nikdy nenaplníme, ale o to nám nejde. Máme rádi tuhle hudbu a chceme
ji hrát a chceme jí dělat dobře. Když si na koncertech získáme i jen jednoho
fanouška nebo přimějeme posluchače, aby přišli domů a poslechli si nás znovu na
Bandzone i to je pro nás velký úspěch. „Obrousit ostruhy“ - máme toho ještě
hodně před sebou. Napřed si musíme získat zázemí tady a pak přemýšlet o
zahraničí.
Líbí se mi na vás, že se
držíte převážně „klasického brutal death metalového kopyta“. Občas sice zazní
nějaká ta „progresivnější“ či technická pasáž, ale je spíš pro osvěžení. Jakým
směrem se chtějí DISSOLUTION vydat v budoucnosti? Vzniká vůbec už nový
materiál?
Co přinese budoucnost, to se
ještě uvidí (úsměv). Momentálně pracujeme na nových válech a taky hodně na
sobě. Snažíme se muzikantsky posouvat kupředu, protože vždy je co vylepšovat.
Když se zavřete do studia
s úmyslem tvořit nové věci, jak to probíhá? Kdo nosí nové nápady? Máte ve
svém středu někoho, kdo je „hlavním tahounem“ nebo dokonce „diktátorem“? Jsou
kapely, které skládají „demokraticky“ a jiné jsou zase „one man show“. Jak je
tomu u DISSOLUTION?
U nás je osoba přinášející
prvotní nápady Švany. Má letité zkušenosti a tak jej následujeme. Ano někdy
vedeme odborné pře (smích), ale vždy to skončí happyendem. Po těchto krocích se
ještě do válu vrtá a upravuje se a pak přijdou texty a ty dělám já. Kluci mi
pak řeknou co je dobré, co změnit a co úplně vypustit. Někdy vál přehráváme a
zjišťujeme, že to není ono a tak se opět vracíme do fáze úprav.
Když se vrátím ještě
k letošnímu „The Beginning“, jak ho vlastně přijali fanoušci? Ti jsou asi
pro každou kapelu nejdůležitější a podle nich se pozná, jestli je nový materiál
dobrý či nikoliv. A jak reagují naživo? Máš už dnes nějakou skladbu, která
„zabírá“ nejvíc, takovou brutálně death metalovou „hitovku“?
Fanoušci "The
Beginning" přijali nadmíru pozitivně, především na živo jsou ohlasy kladné
a sem tam utržíme i pochvalu (úsměv). Po nějaké době hraní jsme na pódiu
suverénnější a tak více paříme a komunikujeme s posluchači. Prostě je vtáhneme
dovnitř, vložíme do nich energii a oni nám to pak mnohonásobně vracejí \m/. "Hitovku" máme „Worst Nightmare“, je to nejtvrdší vál na desce, také
když si lidé chtějí poslechnout Dissolution, před tím než jdou na akci, mohu na
našem Bandzone slyšet právě tuto skladu.
V dnešní době se zase
dostává do módy vinyl. Brutal death metalisté sice tenhle formát asi zase tolik
nevyhledávají, ale pro fanoušky je to určitě vítaná rarita. Možná je to svým
způsobem určitý „fetiš“, ale neuvažovali jste o vydání novinky na tomhle
nosiči? Co si vlastně myslíš o gramodeskách? Sbíráš je?
I když zvuk z vinylu je
znatelně lepší vinyl nebyl nikdy můj šálek čaje. Jedinej gramofon, co si
pamatuju, má můj táta a na takovej zázrak se nesahá (smích).
Pohybujete se na scéně
dlouhých dvanáct let. Vidíš u nás v Čechách a na Moravě určitý vývoj, mění
se třeba nějak fanoušci, promotéři, majitelé klubů? Brutální death metal bude
asi navždy v undergroundu a tam to bylo vždycky o podpoře, o lidech, kteří
udělají spousty práce bez nároku na peníze a čas. Jak to vidíš ty? Nechci být
za starou fosílii, ale přišlo mi, že dřív se fans dokázali trošku víc odvázat,
zapařit, semknout.
Death metal není už dávno
tak "populární", ale nás to baví a ohlasy od posluchačů jsou kladné a
to nás žene pořád dál (úsměv). Za starou fosílii určitě nebudeš i my to cítíme
stejně a bohužel máš pravdu! Byly doby, kdy chodilo na metal v Olomouci 600 i
více lidí. Dnes je tohle číslo velmi vzdálené reálné návštěvnosti a je to velká
škoda, protože kapely bez posluchačů nemají žádný význam. Bohužel internet a
možnost poslouchat desky, koukat na záznamy koncertů vcelku zničili živou
muziku. Spousta lidí dá přednost tomu sedět doma v klidu a sledovat muziku,
klipy a koncerty na Youtube než vyjít mezi lidi a zažít to. Nechci tím nařknout
lidi, co mají nevyhovující pracovní dobu a nemohou na koncert své oblíbení
smečky dojít nebo mají rodiny.
Je nějaké album, které tě za
poslední dobu v Čechách nadchlo natolik, že sis ho pořídil? Kupuješ CD,
sleduješ scénu? Chodíš i třeba na koncerty „kouknout na konkurenci“? Pokud ano,
kdo tě poslední dobou rozsekal nejvíc?
Ano, kupuji! Album tuzemské
kapely, které mě nadchlo natolik, že jsem si jej musel pořídit je Heaving Earth
- "Denouncing the Holy Throne". Je to totiž neskutečná palba album. Od kytar,
přes vokály, bicí až k naprosto drtivému zvuku je všechno špica! Na koncerty
chodíme, jak na české tak zahraniční. Z těch českých mě naprosto nekompromisně
rozsekali Keep on Rotting - neskuteční muzikanti!!!
A na závěr jedna klasická,
„propagační“ otázka. Co chystají DISSOLUTION v blízké budoucnosti? Také
zde máš prostor pro to, abych poděkoval těm, kterým chceš a vynadal, těm, co tě
naštvaliJ).
Prvně bych chtěl poděkovat
všem za podporu. Ať už virtuální nebo fyzickou. S Dissolution se chystáme na
nové koncerty, děláme nové vály, chystáme další Bestial Machinery - příští
proběhne 16. října V Olomouci (kdyby měl někdo zájem) a přáli bychom si zkusit
nějaké festivaly.
Děkuji moc za rozhovor.
Přeji mnoho vyprodaných koncertů a ať se nové CD prodává závratnou rychlostí!
I moc děkujeme za možnost
rozhovoru a podporu!
sobota 13. června 2015
Recenze/review - DROWN IN BLOOD – Addicted to Murder (2015)
DROWN
IN BLOOD – Addicted to Murder
CD
2015, Earthquake Terror Noise
„Jeden
z nejbrutálnějších druhů mučení se nazývá prostě –
Bota. Mučenému chudákovi se nelítostně pomocí železných klínů
rozmlátily nohy napadrť, až z rozdrcených kostí vytékala
kostní dřeň.“
Když
čtu podobné definice, případně navštívím nějaký hrad či
hladomornu, kde jsou mučicí nástroje vystaveny, říkám si, čeho
všeho jsou lidé vlastně schopni. Kolik krutosti, zla, hnusu se
v nás ještě skrývá? Většinou mě to (i když už jsem za
ty roky, co chodím po téhle planetě, poměrně otrlý) poměrně
rozhodí, někdy si mimoděk promnu imaginárně týrané partie (já
si opravdu představoval, že mi někdo drtí nohy). Musím se
uklidnit, dát něco dobrého k jídlu, odstřihnout se od
internetu, televize i rádia (tam totiž podobné nechutnosti
zaslechnete ve zprávách). Zavírám se do ulity, nechci vědět o
světě, o lidech, chci jen tupě zírat do zdi, odpočívat,
případně si narvat do hlavy nějakou dobrou muziku. Tentokrát
padlo moje oko na italské death metalisty DROWN
IN BLOOD.
Ti hrají klasicky pojatý, tradiční smrtící kov. Jedná se
teprve o jejich první album a tak bylo na čase se jim podívat na
jejich zkažené a práchnivějící zuby.
Tady
se hudba převaluje převážně ve středním tempu, všechno je
syrové a připomíná mi pomalé utahování kovových palečnic.
Bolí to, chvílemi chladí a nakonec ze mě vytrysknou litry tmavě
rudé krve. Nakonec jsem se svého utrpení stejně nezbavil, ale
alespoň mi budiž útěchou, že tentokrát se jedná jen o
imaginární mučení mých sluchovodů a ne reálné zvěrstvo.
Pánové hrají s nadšením, čerpajím z takových
veličin jako jsou OBITUARY, MORBID ANGEL, SIX FEET UNDER, DEICIDE,
MASSACRE, MONSTROSITY. Zkrátka, největší prostor na desce
dostávají vlivy americké death metalové školy z oblasti
floridské Tampy. Těmito větami by se vlastně dala recenze
uzavřít. Byla by to ale škoda. Já totiž i přes určitou jasnou
neoriginalitu cítím pach páleného masa, kňučících nevinných
a stále mučených i jakousi těžko popsatelnou jiskru, která u mě
odlišuje dobré kapely od těch ještě lepších. DROWN
IN BLOOD
mě přesvědčili o svých kvalitách už při prvních několika
přehráních.
Každé
další setkání pak bylo vzájemně velmi přívětivé. Mám
podobnou starobu (jak sis jistě už můj milý čtenáři stihl
všimnout:))
ve velké oblibě a tady si vyloženě rochním. Líbí se mi zvuk,
který je jakoby lehce zastřený, není zbytečně nahlas a
nepostrádá syrový tlak. Je to samozřejmě old school toho
nejhrubšího zrna, ale to mi nijak nebrání si nahrávku užít,
jako krev z čerstvě prořízlé tepny. Točím se v mosh-pitu,
čerpám sílu z té energie, která prýští všude kolem a i
když se náhle cítím neskutečně starý, užívám si toho
syrového masa dosytnosti. Tady nevaří žádní
moderně-vegetariánsko-svěže-odlehčeně-zdravě vyhlížející
kuchaři, ale poctiví řezníci, kteří dostali za úkol připravit
nefalšovaný ostrý guláš. Podařil se. Není divu, vždyť
základem byly ty nejsurovější ingredience. Nezapomnělo se na
tradiční chuť masa a tak bude spokojen snad každý, kdo večer
uléhá stále rád v nikdy neprané otřepané džínové
bundě.
Utahují
mi železnou botu pomalu, ale jistě. Zdá se, že DROWN
IN BLOOD
jsou dobrými ševci. Bolí to, pálí to, řeže to, drtí to. A o
to jde ve starém death metalu stejně nejvíce. Za mě tedy velká
spokojenost, dvě rozmasakrované nohy k tomu, ale hlavně
obrovský úsměv na tváři. „Addicted
to Murder“ je
jako předčítání ze starých smrtících knih. Italové jsou
dobrými žáky, kteří přidali ještě navíc kus svého
morbidního já. Tahle deska není sice na blahořečení a uvedení
do síně slávy, ale je poctivá a krutá jako smrt sama. A to není
málo. Old school death metal, předložený s jistotou a
přehledem. Cítím kolem sebe síru, podupávám si nohou do rytmu a
je mi dobře. Masakr!
Asphyx
says:
DROWN
IN
BLOOD
convinced
me
of
their
qualities
already
by
the
first listening. Gentlemen
play
with
enthusiasm,
gain
from the greats like
OBITUARY,
MORBID
ANGEL,
SIX
FEET
UNDER,
DEICIDE,
MASSACRE,
MONSTROSITY.
It
hurts,
it
burns,
it cuts,
it crushes.
And
this is the
old
death
metal. "Addicted
to
Murder"
is like reading
from old
deadly
books.
Italians
are
good
students
who
have
added
an extra
piece
of their
morbid
themself.
Although
this
album
can't
be
beatificated
and
inducted
into the Hall
of
Fame,
but
it is
honest
and
cruel
like the death.
And
it isn't
too little.
Old
school
death
metal,
presented with
certainty
and
overview.
Massacre!
Seznam
skladeb:
1. Reign of Hypocrisy
2. Impersonal Living
3. Purification of Flesh
4. Walking Dead
5. Vengance Is Mine
6. Razor in My Hand
7. Evil Parasites
8. Beast in the Cage
Čas:
29:26
Sestava/band:
Dani
– kytara
Marco
– kytara
Gio
– zpěv
Gigi
– basa
Fedaz
- bicí
@deadlystormzine https://twitter.com/deadlystormzine