DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 21. prosince 2015

Minirecenze/minireview - BILLY GIBBONS - Perfectamundo (2015)


BILLY GIBBONS - Perfectamundo
CD 2015, Concord Music Group

Nedávno mi jedna kamarádka říkala, že prý praví chlapi už dávno vyhynuli. Že prý byli nahrazeni manekýny, kteří místo toho, aby bouchli do stolu a postavili se k problémům čelem, tak raději utečou k internetu a tam se vyzvracejí v diskuzích. Smál jsem se tomu a pak ji koupil panáka. Seděli jsme v baru a já litoval, že mi není o dvacet let méně. Kývl jsem na barmana a poprosil ho, jestli by nám nepustil nějakou vhodnou muziku k filozofickému hospodskému rozjímání. Doplnil whiskey do sklenic, potutelně se usmál a narval nám do hlavy novou desku BILLY GIBBONSE. Tohoto pána zajisté všichni znáte ze slavných ZZ TOP. Letos nám tenhle skvělý muzikant, monumentální vousáč a hlavně obrovská legenda přinesla sólovou desku. Ta je plná blues, pravého, nefalšovaného.  

Vezměte si pětašedesátiletého kytaristu s krásně nakřáplým hlasem, přidejte vydatnou porci různých bubínků, klavíru, jižanské atmosféry a dejte si nohy nahoru. Basa příjemně pobublává, za rohem se směje snad stoletá černošská prostitutka, větrák nestíhá. Do baru náhle vchází nádherná dívka. Všem chlapům (těm pravým, neoholeným, s jizvami ve tvářích) dochází dech a začínají se předvádět jako kohouti. Sem tam padne nějaká ta pěst, občas se rozbije sklenice. Pivo teče proudem a do celé nepropustně kouřové scenérie se vznáší krásná kytara. Tohle je hudba pro drsné a zároveň citlivé duše. Všechny skladby si jen tak s lehkou samozřejmostí plynou, jsou obyčejné, přesto neskutečně silné ve své jednoduchosti. Pan kapelník je Jižan každým coulem a z jeho muziky je to znát. Buďme rádi, čistou a průzračnou vodu už nebudeme mít možnost pít zase tolik často. 

"Perfectamundo" je jako kocovina po probdělé noci. Oproti domovské kapele mi přijde GIBBONS lehce odvázanější, zpěvnější, melodičtější. Deska drží neskutečně kompaktně pohromadě a doporučil bych ji všem, kdo ještě nezapomněli na to, jak krásně může znít blues okořeněné latinskými rytmy, perkusemi, různými chřestítky a starými varhanami značky Hammond. Ne, tohle opravdu není deska, která by lámala směr vývoje hudby. Je to spíš vzpomínka na doby, kdy svět ještě "patřil chlapům". Album je neskutečně syrové, chytlavé a doslova z něj čiší poctivost a dobré řemeslo. Neznám nic lepšího než dobré pití, krásnou ženu po boku a dlouhé táhlé blues. Ano, tady je život ještě obyčejný, prostý, průzračný a opravdový. Vynikající nahrávka!




Asphyx says:

"Perfectamundo" is like a hungover after a sleepless night. Compared to the home band GIBBONS seems to be slightly free and easy, more melodic. Album holds an incredibly together and I would recommend it to everybody who hasn't forgotten, how beautiful sounds blues spiced with Latin rhythms, percussion, various rattles and old organ Hammond. No, this isn't really an album that would break trends of music. It's more a memory of  times when the world "belonged to the men". The album is incredibly raw, catchy and the honesty and good craftsmanship emanate from it. I know nothing better than some good drink, beautiful wife at my side and  long blues. Yes, here is life still common, simple, clear and true. Excellent recording!

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE: Příběh osmnáctý – metalová trička, příběh jedné závislosti



Příběh osmnáctý – metalová trička, příběh jedné závislosti

Úplně první tričko jsem si udělal sám. Ukradl/půjčil jsem si od jednoho kluka ze školy šablonu, kterou vyrobil z kartonu, sehnal bílé tričko od Poláků a pak už zbývalo jen sehnat sprej. „Slayer musí bejt červenej, vole“: prohlásil  Prcalík a podal mi stříkací pistoli s lakem, který ukradl otcovi z garáže (ten si ji zapůjčil v automobilce – šípková červeň – pozn. autora). Jenže čert nikdy nespí a já v té době nebyl zrovna z nejšikovnějších. Při prvním nástřiku bylo logo úžasné, velké a já se naparoval jako páv. Jenže po prvním vyprání (dočista do čista) zrůžovělo a já se dočkal nejednoho posměchu. Pro slova jako buzík, prdel, řiť, teplomet, bukvič apod. nešli kamarádi daleko a já jednou vzteky tričko raději roztrhal. Stejně už bylo seprané. Bylo na čase si pořídit originál. Tedy, spíš repliku od polských kšeftařů. Na víc prachy nebyly.

Otec mi sehnal brigádu v Boleslavské Škodovce. Dva měsíce jsem o víkendech trávil v podzemí pod lakovnou, neviděl jsem světlo a jen se s kamarádem dohadoval, kdože nám to hází všechny ty „sračky“ na hlavu. Byli nad námi zaměstnáni ještě Kubánci, Poláci, Češi i Slováci. Moje tričko tak bylo vykoupeno zažíváním několika národů a několikatýdenní bolestí zad. Do kanálů jsem se totiž díky své výšce nevešel. Každopádně, následující výlet, výběr a nekonečné dohadování o pár korun s prodejcem metalových falzifikátů stáli za to. Jako svátost jsem si nesl domů obleček s nápisem METALLICA. Motiv Kill  ´Em All. Už jsem nikomu nebyl pro smích a tričko jsem vyhodil vlastně až v letech, kdy moje postava začala z nějakého záhadného důvodu nabývat na objemu a došlo na mě období, že metal nemusím a skoro všechny kazety a oblečení jsem vyházel.

Základy mého prokletí, jakéhosi zvláštního fetiše byly položeny. Dodnes mi manželka vyčítá, že nejsem normální, že už to nemáme kam dávat, že to stejně neunosím a kdože to má pořád žehlit. Jenže já už v ničem jiném skoro nechodím, dokonce i jemnější motivy nosím v práci. Triko, jako výraz příslušnosti ke komunitě pochybných existencí, jako poznávací znamení, jako úžasné mimikry, nosím dodnes. Seznámil jsem se díky nápisům na prsou s nekonečnou řadou známých, kamarádů a stalo se pro mě výrazem podpory oblíbených kapel. Někteří kolegové nebo ti, co nepronikli přes určitou slupku, kterou si kolem sebe každý časem vybuduje, mě možná považují za podivína, absolutního NE - znalce moderního šatstva. Já se cítím pohodlně, nemusím řešit, co se zrovna nosí a je mi vůbec tak nějak fajn.

Zajímavé je, jak se mi měnil vkus. Nejdříve jsem odmítal vyloženě lebky a smrt, upřednostňoval jsem spíše jednoduchá loga. Postupem času jsem samozřejmě přitvrzoval a dnes si užívám každý obrácený kříž nebo vyhřezlé střevo. Lidi to odrazuje a mnohé i odpuzuje. Jsem tomu rád. Nevím proč, ale mám ksicht, který láká všechny bezdomovce jdoucí pro svoji almužnu, jehovisty, magory všeho druhu i maminky svěřující se na dětských hřištích o tom, že je starej nechce. Možná jsem se měl stát prodejcem nějaké víry, asi bych byl úspěšný (co byste řekli na guru Asphyxe?). Nic nepomáhá drsný výraz mých slábnoucích a mhouřících očí, ani zaujmutí postoje zápasníka – šelmy, připravené ke skoku. Lidé stejně přijdou a chtějí se bavit, žádat, prosit. Jediné, co pomáhá, je triko s nějakou pořádnou kostrou. Má to ještě jednu obrovskou výhodu. Maniaci s podobnými nápisy, fanoušci stejných kapel se podle nich mohou sdružovat, pokecat.  Dříve to nahrazovalo různé dnešní facebookové skupiny, případně diskuzní fóra.

Mám takové divné pravidlo, nikdy si neberu tričko skupiny, která zrovna hraje na koncertě. Nevím, proč to tak mám, asi to vzniklo v době, kdy jsem začal o muzice psát a některé smečky si o sobě „začaly moc myslet“. Výjimkou jsou snad jen Motorhead, ale to už je na jinou kapitolu.

Dnes jsem „otrikován“ tak, že si přijdu jako nějaká zelená vdova ze satelitního městečka, která neví co se svými kurvími  oblečky. Jsem tomu rád. Podporuji tím kapely, o kterých si myslím, že si to zaslouží a ještě mě nikdo na ulici neotravuje. Jen to postávání před školou a čekání na děti budí občas v ostatních „vystajlovaných“ rodičích lehký úsměv na tváři, případně náznak mírného respektu. Nevadí mi to. Jsem rád, že jsem téhle v osmdesátých letech propuknuté anti módě podlehl. 



Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

neděle 20. prosince 2015

Mrtvý muž Asphyx naděluje, děkuje a přeje hezké vánoce!


Zdravím vás,
moji milí a věrní čtenáři. určitě zrovna teď přemýšlíte, jak zvládnete letošní Vánoce. Přeji vám všem, abyste si je užili v pohodě a klidu. 

Rád bych vám poděkoval za věrnost a za přízeň. Vůbec bych nečekal, že ty mé příběhy z devadesátých let budou tolik "zabírat". 

Možná, když mě potkáte na koncertě a já jen na půl pusy poděkuji, působím lehce nebubřele, ale není tomu tak. Já nějak moc nevím, jak reagovat. Přeci jen, situace "spisovatelská" je pro mě absolutně nová. Ale nemyslete si, vím o vás a dělá mi to moc dobře:)) A hrozně si toho vážím!

Jako dárek všem, kdo čtou můj černočerný blog, bych vám rád ode dneška až do Štědrého večera věnoval pár dalších povídek, ve stejném stylu, ale přeci jen trošku jiné. Vyjdou každý den jedna a potom pod stromek ještě vánoční, bonusová. 

Potom budeme, pokud mě moje paměť a hlava nezklamou, pokračovat nadále každou neděli.

Užijte si vánoce a na příští rok se těšte, určitě bude skvělý! Ať se vám daří, ať vaše kroky provází jen samé úsměvy a ať je dobré zdraví pro vás samozřejmostí!

Váš Asphyx, toho času s pivem v ruce a slavící, sedící, pijící, vzpomínající....

http://deadly-storm.blogspot.cz/p/pribehy-mrtveho-muze.html

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE: Příběh sedmnáctý – Hurá na Wroclaw!


Příběh – Hurá na Wroclaw!

Začalo to vlastně úplně nevinně. To takhle jednou přijde Kytka, který hltal zahraniční metalové časopisy, že prý v sousedním Polsku letí jedna hodně ostrá kapela se jménem VADER. Nikomu to nic sice neříkalo, ale pak dorazí Mára z Prahy a říká, že tamní kluci o téhle skupině také mluvili a že prý je vynikající. A protože, jak bylo v té době v Mladé Boleslavi zvykem, co přišlo z hlavního města, bylo dobré (tedy, co se týká muziky), začal se v našich hlavách rodit šílený plán. Kytka totiž někde vyčetl, že by se v létě měl konat koncert v Polsku, přímo ve Wroclavi. A jak jsme byli mladí a odhodlaní, vymyslelo se, že pojedeme vlakem, případně stopem. Přesně si pamatuji, jak jsem hledal na mapě, kudy vedou koleje z Mladé Boleslavi až do Polska a tvořil si imaginární plán cesty. Byla to opravdu dálka, museli jsme přes Prahu a následně Ostravu, což se pro nás v té době rovnalo třídenní akci.

Je pátek, léto - Páně 1990. Kytka sbalil obrovský bágl, kde měl dle rad svého otce, starého trampa, všechno pro přežití. „Ty vole, to se chystáš až někam za Ural, ne?“: hrne si to k nám Prcalík a my se divíme, že nemá s sebou nic. „Mě stačí peníze a cigára, to je Polsko, tam je všechno levný“: dodává a my se s Kytkou a Janou cítíme se svojí bagáží jako hrozný trapáci. Všichni máme spacáky, jídlo, peníze a náš milý kamarád Kytka dokonce i stan a krabičku poslední záchrany. Co prý, kdyby se něco stalo. Cestou na nádraží se rozhodne, že vzhledem k nedostatku peněz, pojedeme do Ostravy stopem. Obracíme tedy směr na opačnou stranu a už stojíme u krajnice, stopujeme a jsme odhodláni dobýt Polsko.

„Ty vole, ty lidi jsou neskutečný magoři“: zahlásí kousek za Hradcem Králové Prcalík. Vždycky jsme nastrčili Janu dopředu, aby nám někdo zastavil. Jenže pak jsme vylezli my a každý odjel. Tedy kromě jedné velmi staré paní, v ještě starší škodovce, která nás vezla do Hradce celé odpoledne. „Tohle je na hovno“: vztekle za námi hlaholí Kytka a dodává, že už nikam nejde, že má těžkej batoh a že se může na nějaký VADER vysrat. Uleháme na chvilku v jednom parku, hned vedle hřbitova, rozhodnuti, že celou cestu překonáme až v sobotu. Trošku mě to děsí, ale když najednou vytáhne Prcalík Kytkovi z báglu domácí slivovici a ptá se, copak to tu máme?, všechno je najednou o hodně hezčí. Usínám na Janě, zabalený do nějaké staré hnusné deky, kterou mezitím koupil Prcalík od místního skoro bezdomovce. Spacák mám celou noc v batohu.

Probudím se někdy kolem páté ráno, vytáhne mě sluníčko, které mi už nějakou dobu svítí přímo do očí. Vedle mě močí Prcalík a neustále se mě ptá, jestli jsem něco s Janou měl. Ta chrápe jako dřevorubec a já ani nelituji, že neměl. Najednou se ta naše květinka probere, pronese něco o debilech a už zvrací hned vedle hřbitovní zdi. Kytka ještě mžourá, ale když mu začneme všichni prohrabávat znovu batoh, je hned na nohách a už si to valíme na výpadovku na Ostravu. Chvíli posíláme stopovat Janu, ale na místní asi tolik nezabírá a tak se mávání na auta ujímám já. A hele, ihned zastavuje dodávka, vyskakuje takový ten chlápek, na kterém hned poznáte, že asi nebude moc na ženský a ptá se, kam jedeme. Najednou máme asi největší štěstí, které nás každého kdy v životě potkalo. Musím sice usednout vedle přiteplalého řidiče, ale zase jede až kousek od Wroclavi. V hlavě nám radostně naskakují všechny ty peníze, které ušetříme a já spoustu hodin hrdinně a neustále dokola odmítám úchylné návrhy našeho dobrodince.

„Kdybys mu podržel, mohl nás vzít i na oběd a kdybys mu ho vykouřil, možná by bylo i na cigára“: drtí mě ještě nějakou dobu Prcalík, kterého jako jediného kontrolovali na hranicích. Jeho vizáž značně připomínala Philthy Animala z Motorhead a polští celníci asi měli své zkušenosti. Na jeho hlášky tak raději nereaguji a chvíli se cítím jako Jana, která musí neustále snášet naše přisprostlé narážky. V duchu se jí omlouvám a hledáme vlak. Nalézáme a nastává problém s placením, protože jsme si blbci nevyměnili zloté. Nakonec přemlouváme jednu Češku, která nám tím zachránila celý koncert a asi i život. Pak chvilka ve vlaku, kde Prcalík exceluje se svojí imitací IRON MAIDEN před několika místními metalisty. Najednou to jde jako po másle. Poláci se ukážou být velmi dobrými hostiteli. Sice VADER neznají, ale jinak jsou přesně naše krev. Jeden se sice začíná až moc ochomýtat kolem Jany, ale jsem tu já, ochránce všech žen a po chvilce vysvětlování v ruštině a pokusy v němčině Jacek jasně pochopí, že to je moje dívka (pro všechny případy).

Pijeme se svými novými kamarády a ti nás nakonec doprovází až k takové větší hospodě, nad jejímž jménem se nemůžeme s přeživšími kolegy dodnes shodnout. Někdo tvrdí, že to bylo U Dvou Vran, Jana ale říká, že jsme byli hrozně opilí a jmenovalo se to tam úplně jinak. Ano, byli jsme opilí, a taky unaveni šílenou cestou. Nakonec volím tohle jméno, protože se mi líbí v současnosti nejvíc. Ona to byla spíš taková sklepní nálevna, kde potkáváme (což jsme tehdy ještě nevěděli) Adama, jinak bubeníka tamních polských válečníků HADES (budoucí LOST SOUL). Ptá se, odkud jsme a když se dozví, že jsme přijeli až Čech a jakým způsobem, je doslova u vytržení. Stává se naším průvodcem, rádcem a dobrodincem. Najednou sedíme ve dvoře, pijeme docela dobré pivo a je nám hrozně fajn. Několikrát přichází k našemu stolu i Peter s Krzysztofem (Docent), ale mají plné ruce příprav koncertu a my tehdy stejně ještě ani netušili, že jsou to VADER.

Sestupujeme dolů do obrovského sklepa (asi nějaký bývalý protiatomový kryt) a nejdřív to do nás tlačí nějaká blacková kapela. Nic moc, říkám si a teprve až po letech zjišťuji, že to byla budoucí legenda polského black metalu, CHRIST AGONY. Tenkrát se mi vůbec nelíbili. A na několik let jsem na ně zapomněl. Jana křepčí v předních řadách, má špičku, protože do ní naši polští přátelé neustále lijí horem dolem vodku. Následují HADES, kteří na mě, jako na zapřisáhlého thrashera působí jako neskutečný bordel. Opíjím se raději hned vedle pípy a potkávám jednu Polku s krásným jménem Aleksandra, se kterou jsem strávil loni dovolenou v rumunském městě Constanta v nemocnici. Je to na jiný a velmi dlouhý příběh, ale jsem doslova konsternován, protože taková náhoda je v podstatě statistickou chybou. Věší se mi na ramena a pak už jsme vlastně celou dobu až do našeho odjezdu spolu.

VADER vystupují jako předposlední, s tím jsem si jistý. Horší je to s poslední kapelou, na té jsme se také s kamarády neshodli, je to ale jedno, protože jsme po několika tónech byli raději nahoře na dvoře a vesele se družili s polským podsvětím. Ale k VADER. Stejně, jako se kdysi z kazet zrodila má láska ke Slayer, Motorhead a spoustě dalších kapel, ten večer mě uhranul poprvé v životě death metal (i když notně šmrncnutý thrashem). Některé songy z demonahrávek jsem slyšel v hlavě ještě snad půl roku po koncertě. Také jsme dostali od našich hostitelů všichni kazety, několik triček a Jana asi devět nabídek k sňatku. Koncert to byl vynikající, skákalo se, pařilo, sem tam se někdo serval, prostě taková devadesátková klasika. Poláci byli pěkně divocí fanoušci, ostří a šíleně opilí. Památeční masakr se navždy zaryl do mé paměti a stal se na dlouhou dobu etalonem všech dalších vystoupení. To, co tam Peter a jeho grupa předvedli, to jsme ještě nikdy předtím neslyšeli. Těžko popisovat slovy, to se musí zažít.

Vím, že jsem totálně namol všem vykládal, jak jsou super (to mi zůstalo dodnes) a objímal se snad s každým. Prcalík s Kytkou si také sehnali slečny a Janu jsem nakonec musel svěřit jedné pro mě tehdy starší polské paní (kolem 30 let). Moje „staro-nová“ kamarádka Aleksandra si na mě rozložila svoje dlouhé blonďaté háro a mě bylo opravdu moc příjemně. Dodnes vlastně ani nevím, jestli mezi námi něco bylo. Byl jsem tak našrot, že bych si to stejně nepamatoval. Jisté ale je, že se má jednodenní dívka druhý den šíleně tajemně tvářila. Ale třeba jsem byl jen roztomilým spáčem. Kdo ví…

Bylo mi šestnáct, právě jsem zažil jednu z největších opic v životě, ale v ruce jsem držel kazetu „Morbid Reich“. Ležím na kamenném dvoře a pomalu se probouzím. Prý jsem nechtěl jít spát dovnitř, že jsem jako indián a nedokážu usnout pod střechou. Poláci to chápali, taky měli rádi filmy s Vinetouem. Potom jsem si přišel jako v nějakém snu. Někdo přijel, naložil nás do dodávky, dovezl na nádraží a já jen sledoval přes okno jména jako OSTRAVA, PRAHA, BOLESLAV. Chodím v pravidelných intervalech zvracet na záchod a pobliju tak půlku naší republiky i kus Polska. Jana se hrdě přidává, Kytka s Prclalíkem si tisknou na prsou gramodesky a spí jako dvě jezulátka. Občas se proberou, krknou si, něco zamumlají a já přemýšlím o své nové „lásce“, o VADER.

Náš první zahraniční výjezd se vydařil, i když jsme jeli za velkou neznámou, s nejistým cílem. Najednou stojím u nás před domem, líbám na rozloučenou Janu, která musí jít spát ke Kytkovi. Vrátil se jí otec z vězení a není u nich zrovna bezpečno. Usínám a spím snad několik dní v kuse. A do snů mi neustále dokola pronikají různé střípky z naší mise, kousky skladeb z „Morbid Reich“ a také Aleksandra. Tady už ale v plné parádě.

Za několik dní jsme na panelech, na kterých se pravidelně scházíme, objektem závistivých pohledů všech, co nejeli a naše příběhy ze země zaslíbené metalu začínají nabírat košatosti bájných legend. Jsme za hvězdy a šíleně si to užíváme. Já neustále dokola, až mě někteří posílají do prdele, básním o VADER.

Někde v těch časech se zrodila moje další obrovská záliba a tou byla na dlouhou dobu návštěva koncertů. Vyráželi jsme snad všude, kam to šlo a na co byly peníze. Objevili jsme spoustu nových kapel, nových lidí, přátel, zrodila se hodně silná pouta. První „cizí“ skupinou, cíleně viděnou v zahraničí, ale pro mě navěky budou právě VADER.

Od tohoto příběhu uplynulo dlouhých 25 let. Nedávno jsem navštívil koncert VADER v Brně (report zde). Celé turné bylo věnováno právě prvním demonahrávkám. Když jsem tak stál v tom houfu lidí pod pódiem, samozřejmě jsem se výletům do minulosti neubránil. Jakmile VADER dohráli, hrnul jsem se k Peterovi, abych požádal o společnou fotku. Moje prosba byla vyslyšena a já byl najednou zase šestnáctiletý týpek s jiskrou v oku. Celou cestu z koncertu jsem pak na všechny své kamarády vzpomínal a výsledek jste si dnes mohli přečíst. Děkuji za pozornost, vážení a milí přátelé…


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

Minirecenze/minireview - SERPENTS LAIR - Circumambulating the Stillborn (2015)


SERPENTS LAIR - Circumambulating the Stillborn
CD 2015, Hellthrasher Productions, Fallen Empire and Duplicate Records


Poprosil bych o tmu. Zhasněte všechna světla a odevzdejte se temnotě. Slušelo by se to, protože dnes máme co do činění s dánskými black metalisty SERPENTS LAIR.  Rovnou je nutné dopředu říct, že jejich novinka se velmi povedla. Pánové na ní kombinují starý norský a švédský black metal s progresivnějšími prvky, tak jak je ve své tvorbě předvádějí třeba DEATHSPELL OMEGA, případně SVARTIDAUDI. Definic a odkazů jejich hudby může být mnoho, těžko lze ale popsat neskutečně nihilistickou náladu, která z ní doslova prýští. Určitě znáte ten pocit, když slyšíte poprvé nějakou do té doby pro vás neznámou kapelu. Člověk je zpočátku opatrný, skeptický a smečka si to u něj musí vyloženě odpracovat. Tak tentokrát jsem na tom byl úplně jinak. Přišel jsem si jako neplavec, náhle hozený do temné hlubiny. Zalykal jsem se jednotlivými riffy, visel zpěvákovi na jeho rtech, když odříkával svůj hnilobný text.

Kapela byla založena v roce 2014 a má na svém kontě ještě "Demo MMXIV" z téhož roku. Veškerá jejich tvorba jakoby byla zahalena v pořádně halucinogenní atmosféře. Pomalé, dokola opakované motivy postupně navozují pocit absolutního zmaru. Nedoporučuji slabším povahám a všem, kdo na tom nejsou psychicky nejlépe. Tato deska by totiž vaše problémy mohla jen prohloubit. Natolik je chytlavá.

SERPENTS LAIR přinášejí na své prvotině náladu opuštěných kostelů. Jejich black metal je kombinací tradičních a progresivních postupů. Výsledkem je pak neskutečně návykové album. Nápady pocházejí ze samotného pekla a svět je při poslechu hodně těžké místo k žití. Přijdu si, jako by mi někdo dupl okovanou botou na hrudník a dusil mě po celou dobu nahrávky. Vše plyne spíše v pomalém tempu, ale o to jedovatěji. Zahalte své tváře do kápí, sepněte ruce k obrácené modlitbě a velebte samotné peklo. Black metal je tady vytažený odněkud z nejvzdálenějších koutů podzemí. Deska, která drásá a bolí. Světlo během téhle nahrávky rozhodně neuvidíte. Black metal s hodně zlou atmosférou. Skvěle!




Asphyx says:


SERPENTS LIAR bring us a mood of abandoned churches on their first album. Their black metal is a combination of traditional and progressive actions. The final product is amazingly addicting album. The ideas come from the Hell itself and the world is very difficult place to live in while listening to this album. I feel like someone stepped on my chest with an ironbound shoe and I am choking the whole time while the album is playing. Everything just flows in a slow tempo and all the more is this album poisonous. Cover your faces with capes, clasp your hands to pray and bless the Hell itself. This black metal is taken from the farthest corners of the underworld. This album hurts and scarify. You will definitely see no light during this album. Black metal with a very cruel atmosphere. Great!    

http://serpentslair.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/serpentslairband
https://www.youtube.com/channel/UCSf2rpXiYoKdHO0bxlzCyOg
http://www.hellthrasher.com/

Photogallery – BELPHEGOR, VITAL REMAINS, HATE, ETHEREAL – club Melodka, Brno – 16. 12. 2015

Vital Remains

PHOTOGALLERY
author of photos – Michal Radoš
-       for original size click on photos
-       pro zvětšení klikněte na fotky

ETHEREAL 













HATE






















VITAL REMAINS
























































Mr.Asphyx and Tony Lazaro (Vital Remains)

BELPHEGOR






















Mr. Asphyx and Niviat




TWITTER