Few questions – death metal band from Poland - UERBEROS.
Ave,
can you introduce your band to our readers? – When was it founded
and what style of music do you play , etc. ?
Hello,
we are Uerberos band. We are from Poland and we have been playing
together since 2015. In general our music can be described as death
metal.
Where
and under what conditions were you recording the new album? Who was
in charge of sound, production and mastering?
Whole
recording was conducted under the supervison of Robert Wrożyna from
Rob – Sonic Records. All tracks, mixing and mastering was done by
him.
How
many copies were released and which medium was used for this new
edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
Till
now 500 CDs in digipack was released by our own effort. Moreover,
Tourmented by Faith (our first CD) is also available in digital
version via bandcamp.
Who
is the author of the lyrics and how were they created and about what
do the lyrics deal with?
Lyrics
were created by our vocalist – Kania. Anti-religious themes
dominate in the lyrics.
Who
created the logo of the band, and who took care of the graphics and
the website? What about you and social networks? Do you consider
these things important?
Logo
was created by our friend Żuk, who is also a tatoo artist. Graphic
design and the booklet was done by Mariusz Harasymów. When it comes
to social media, they are the channel through which we can access to
many metal maniacs and be in touch with them.
Which
label did you choose for releasing your album and why this label?
Are you satisfied by how your label represents you and takés care
about you?
So
far we are not cooperating with any label. Tormented by Faith was
done totally by ourselfs.
Which
bands do you idolise and where do you get your inspiration?
In
Poland we have many deathmetal bans. To mention two major band, which
gave us inspiration: Hate and Infernal War.
Did
you send your record to some Labels - which are the labels? How was
the response?
We
had some offers from labels, but the contracts and conditions were
very unfavorable, so we decied to hold on with signed any contarcts
so far.
How
many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether
it's (clubs or festivals) and which of your performances would you
consider as the best?
For
now we are not giving concerts. The record was done by quadrlupe
composition, but now we have second guitar player, so we want to give
him a time to familirize with material. It is just a matter of time
when we are about to start giving concerts.
What
about your plans for the future? What do you want to achieve with the
band?
For
sure we will not rest on laurels. We already have more than a half of
a new material for the second album, which is our major goal.
How
and where can your fans contact you? Can you provide some contact
information?
Ave
CUT UP! Právě poslouchám vaši novinku „Wherever They May Rot“
a říkám si, že takhle nějak bude znít hudba, kterou budou hrát
při konci světa. Myslím, že se vám povedl opravdu mistrovský
kousek. Jaké jsou tvoje pocity z novinky? Máš už nějaké
zpětné vazby od fanoušků? Hráli jste už nové skladby naživo?
A jak fungují?
Děkujeme!
S novým albem jsme moc spokojeni. Je to krok kupředu a
rozhodně jsme zvýšili laťku a to ve všem – v písních,
produkci, individuálních výkonech, ale také v umělecké
stránce našeho obalu, apod. Zpětná vazba je naprosto skvělá a
to jak od fanoušků, tak od médií. Hlavně tedy od fanoušků a to
je pro nás nejdůležitější. Nové písně jsme zatím ještě
naživo nehráli. První koncert hrajeme po vydání alba a to bude
za pár týdnů, 29. dubna v Sundsvall ve Švédsku. Strašně
se těšíme na to, až si nové písně zahrajeme naživo ve všech
klubech a na festivalech!
Jak
vlastně vznikají nové skladby pro CUT UP? Jste tradiční
kapelou, která se zavře do zkušebny a tam skládá nebo využíváte
v dnešní době tolik oblíbený internet a posíláte si
nápady emailem?
Běžně
se scházíme a hrajeme ve zkušebně. Ale když píšeme nové songy
tak je neskládáme tak, že něco zkusíme dohromady. Naopak, každý
píše sám za sebe, nahraje si doma demo a pak pošle kapele už
hotovou píseň a kapela to následně ohodnotí a dá zpětnou
vazbu. Takhle nám to funguje a vyhovuje. Poté teprve píseň
společně vyzkoušíme ve zkušebně, a pokud cítíme, že písni
ještě něco chybí, nebo je potřeba něco změnit, tak na tom
pracujeme společně. Nakonec, když je hudba hotová tak napíšeme
(tedy především Erik napíše) text.
Kapelu
CUT UP jste založili v roce 2014, jako pohrobka VOMITORY. Jak
jste se vlastně dali dohromady?
Když
se rozpadli VOMITORY, já a Erik jsme chtěli pokračovat v hraní.
Věděli jsme, co přesně chceme a tak jsem se zeptal Anderse a
Andrease aby se k nám připojili. V dubnu 2014 tak vznikli
CUT UP.
První
co mě při prvním poslechu letošního alb napadlo, tak je lehký
rozdíl ve zvuku oproti předešlé desce. Novinka je víc
„chladnější“, propracovanější. Změnil se nějak postup
nahrávání? Pod novinkou je podepsán Dan Swano. Mluvil vám hodně
do výsledného zvuku?
Nahrávání
proběhlo vlastně skoro stejně jako při prvním albu. Nebyly tam
žádné marginální změny. Ale za zvuk alba je zodpovědný Dan
Swano, který album mixoval. Udělal pro nás úžasnou práci.
Produkce se k novým písním neskutečně hodí. Náš debut
„Forensic Nightmares“ byl trochu víc analogový, co se týče
zvuku, ale „Wherever They May Rot“ má ostřejší,
„studenější“(jak jsi to nazval) a agresivnější zvuk.
Samostatnou
kapitolou jsou u CUT UP texty. O čem pojednávají na novém albu a
kde jsi pro ně bral inspiraci? Na „Wherever They May Rot“
perfektně sedí k muzice. Co bylo dřív, muzika nebo texty?
V CUT
UP nejdříve píšeme hudbu. Naše texty jsou o smrti, krveprolití
a různých způsobech utrpení. Erik je hlavním textařem CUT UP a
občas mu pomáhá Andreas a Anders. Inspiraci pro muziku hledáme u
jiných death metalových kapel, filmech, knihách a v naší
pochybné fantazii. Erikovy texty jsou většinou nereálné. Je to
prostě výplod jeho zvrácené mysli. Andreasovi texty, jak sám
říká, vycházejí z toho, co se děje v reálném světě.
O tom, co viděl ve zprávách nebo co sám zažil, ale dává do
toho nějaké své extrémy.
Skvělý
je i obal „Wherever They May Rot“. Je pod ním opět podepsán
Lukasz Jaszak. Proč vás oslovila právě jeho práce? Vybírali
jste z již vytvořených prací nebo vám byl namalován obal
přímo pro vás? Slyšel autor třeba pro inspiraci dopředu vaše
album? Letos se mu cover opravdu povedl, což se o minulé desce (s
prominutím) říct nedalo. Ten se mi nelíbil.
Práce
s Lukaszem je skvělá a je to nepochybně umělec, který má
úžasný cit pro morbiditu a to je přesně to, co je důležité
pro dobrý obal death metalového alba. Obal pro „Wherever They May
Rot“ byl vytvořen přímo pro nás, na základě našich požadavků
a dávali jsme i nějaké drobné instrukce. Pak k tomu přidal
nějaké svoje nápady a přišel za námi s naprosto zabijáckým
obalem. Myslím, že jsme mu i posílali text k prvnímu songu,
aby alespoň zhruba věděl, o čem hrajeme. Nic z hudby ale
neslyšel.
Je
super, že „Wherever They May Rot“ vychází i na vinylu. Jak
vnímáš tento nosič ty? Sbíráš gramodesky?
Vyrostl
jsem při poslouchání vinylů, takže pro mě je přirozené si
myslet, že se naše alba vydávají i na vinylu! Jsme taky nadšený,
že se vinyl zase vrací a že si lidé mohou koupit alba na CD i
vinylu. V pubertě jsem sbíral vinylu, ale už ne. Pořád mám
ale něco ze své sbírky. Alba a 7´, kterých jsem se nikdy
nedokázal vzdát, jako je Iron Maiden a Motörhead.
Nebudeme
si nic nalhávat, ale death metal je, byl a bude mít jen malé
procento posluchačů. Na spoustu lidí je to už příliš extrémní
hudba. U nás v České republice tak člověk potkává na
koncertech stále stejné tváře. Někdy jsou akce skoro rodinnou
záležitostí. Jsme malá země, s omezeným potenciálem
fanoušků a tak by mě zajímalo, jak je tomu u vás? Ve Švédsku
to bude asi lepší, vzhledem k vaší death metalové historii.
Buďme
upřímní – death metal by měl být extrémní a nikdy by se
z toho neměl stát mainstream. Nikdy by se to nemělo líbit
všem. Ve Švédsku je tenhle styl asi silnější než v Čechách.
Možná proto, že máme bohatší death metalovou historii, ale také
proto, že i teď je scéna dost vitální.
Jak
jsou na tom vlastně CUT UP a koncerty? Co jsem koukal na internetu,
tak jich zrovna moc nemáte. Vím, že je to všechno hlavně o
financích, ale nelákala by vás nějaká třeba evropská šňůra?
Máme
v plánu několik koncertů a další ještě přibudou. Je jich
sice málo, ale na všechny se moc těšíme a jistě víme, že se
naši fanoušci na všechny koncerty také těší. Můj názor je
ten, že v dnešní době je silná konkurence a člověk se
musí prát o místo na festivalu, atd. A taky fakt, že CUT UP je
nová kapela s novým jménem, je dalším faktorem, že to není
úplně jednoduché – a nezáleží na tom, v jakých kapelách
jsme hráli před CUT UP. Ale my jsme si toho vědomi a o budoucnost
se nebojíme. CUT UP je solidní živá kapela a lidé se to dozví
hned, jak nás zažijí naživo. Bylo tam i několik překážek
ohledně bookování agentů a zástupců, atd. Bohužel je na světě
spousta „kecalů“ a nikdo toho ve finále moc nedělá. Zatím
jsme bohužel potkali pouze ty „kecaly“ a tak se teď staráme o
zamlouvání koncertů sami. Zatím žádnou evropskou šňůru
vymyšlenou nemáme, bohužel, ale rozhodně se o to budeme snažit.
Některé naše osobní záležitosti nám to trošku kazí a
nemůžeme dělat žádné delší šnůry. To je ale pouze dočasné.
Rozhodně nějaká šňůra v budoucnu bude, pokud to bude
finančně možné.
V současné
době si většina lidí nová alba stahuje z internetu a
používá jen jeho digitální podobu. Jak vidíš tuhle
problematiku ty? Zajímal by mě tvůj pohled jako muzikanta.
Co
se týče prodeje alb, tak by bylo skvělé, kdyby byla situace
stejná, jako v 80. letech, v době před internetem. V té
době byla hudba exklusivnější a to v mnoha úhlech pohledu a
lidé si více cenili alb, víc než dnes. Pořád mě baví vlastnit
fyzické kopie alb, ta možnost užít si i obal alba tak, jak to
kapela žádá. Ale protože jsem sám uživatel, tak vím, že je
velice výhodné používat digitální formu hudbu. Fyzické kopie
určitě nakupuji méně. Člověk jednoduše zleniví, když platí
jednou měsíčně za služby jako je Spotify, kde má prakticky
veškerou hudbu světa jako na dlani. Rozhodně jsem proti všem
formám ilegálního stahování. Pokud si stahují lidí hudbu –
nebo filmy, cokoli – ilegálně bez placení, jsou to pouze zloději
a zrádci.
Jsou
nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?
Ano,
nové album od LOCK UP „Demonization“, MASTODON „Emperor of
Sand“ a MORDBRAND „Wilt“.
Znáš,
posloucháš nějaké kapely z České republiky?
Zdá
se, že tady vždycky bylo hodně českých kapel, ale teď mě
napadá jen pár z nich. TORTHARRY, ROOT, MASTER´S HAMMER. A
JIG-AI jsou skvělí!
Co
chystají CUT UP v nejbližších měsících?
Budeme
hrát naživo v Belgii, Finsku, Německu a Slovensku. Momentálně
pracujeme na víc projektech, takže doufám, že je brzy oznámíme.
Budeme také vydávat druhé video z našeho nového alba, to
bude během několika týdnů. Tak se těšte!
Děkuji
za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených
fanoušků a tuny dobrých nápadů.
Ave CUT UP! I am currently listening to your new album
“Wherever They May Rot” and I think that this is the music which will be
playing during the end of the world. I really think that you created a
masterpiece. How do you feel about the new album? Do you have some feedback
from fans? Have you played the new songs live yet? How do they work on
concerts?
Thank
you! We're very satisfied with our new album. It's a step forward and we have
raised the bar when it comes to about everything - the songs, the production,
the individual performances, the artwork etc. The feedback has been nothing but
amazing, from both fans and media. Especially from the fans, and that's what's
most important to us. We have not played the new songs live yet. We will play
the first show after the album release in a couple of weeks from now, on April
29th in Sundsvall, Sweden. We're really looking forward to play the new songs
live on the upcoming club shows and festivals this year!
How do CUT UP compose new songs? Are you a traditional
band who just goes to the rehearsal room? Or do you just send ideas to each
other online (which is quite popular nowadays)?
We
do get together and rehearse on a regular basis. But when we write new songs,
we don't write by jamming together. Everyone is writing by himself, records a
demo of it at home and then sends the complete song to the rest of the band for
a review. That's a very smooth way, and it works good for us. Then we try it
out together in the rehearsal room, and if we feel that anything needs to be
changed, we work that out together. Once the music of a song is all set, we (or
mostly Erik) write the lyrics.
The band CUT UP was founded in 2014 like a posthumous
of VOMITORY. How did you get together?
After
the Vomitory split, me and Erik wanted to continue playing together. We knew
what we wanted so we asked Anders and Andreas to join us, and in April 2014 Cut
Up was complete.
The first thing that came to my mind when I was
listening to your new album was the light sound difference compared to your
previous album. The new album is “colder” and worked through. Did you changed
your recording process? Dan Swano did your new album. Was the final sound
depended on him?
The
recording process was pretty much the same as our first album. No major changes
there. But Dan Swano who mixed the album, is ultimately responsible for the
sound. He did an amazing job for us. The production fits the new songs
perfectly. While the debut "Forensic Nightmares" had a more analog
feel to the sound, "Wherever They May Rot" has a sharper,
"colder" (as you put it) and more aggressive sound.
Lyrics – that is a separate chapter for CUT UP. What
are the lyrics on the new album about and where did you find inspiration? The
lyrics fit so well together with the music on “Wherever They May Rot”. What was
first – sound or lyrics?
Music
is always written first in Cut Up. The lyrics are about death, gore and
different ways of slaughter. Erik is the main lyric writer in Cut Up, with back
up from Andreas and Anders. We find our inspiration for lyrics from other death
metal bands, movies, books and our own sick imagination. Erik's lyrics are
almost always fictional, just about something that he makes up from his twisted
mind. Andreas' lyrics, as he said himself, always come from something that has
happened in the real world. Something he's seen on the news or experienced
himself but with some extreme twist to it.
I really like the cover of “Wherever They May Rot”. It
was, again, done by Lukasz Jaszak. Why did you chose his work? Did you chose
from his previous work or he did something totally new just for your album? Did
he hear any of your songs before for inspiration? This year´s cover is great
and I cannot really say the same (sorry) about the previous one. I did not like
that one.
Working
with Lukasz is great and obviously he's a killer artist with a great feeling
for the morbid and sick, which is needed for nice death metal album artworks.
The artwork for "Wherever They May Rot" was made just for us, upon
our wishes and some rough instructions. Then he put in his own ideas and came
up with this killer piece. I think we sent him the lyrics for the title song,
so he could see what it was about and maybe get some kind of image of it. But
he didn't hear any new music.
“Wherever They May Rot” will be one vinyl, that´s
great. How do you feel about vinyl? Are you a collector?
I
grew up listening to and collecting vinyls, so naturally I think it's great
that our albums are also released on vinyl! And I'm happy that nowadays it's
becoming more of a standard again, to have new albums available on both CD and
vinyl. I used to collect vinyls in my late teens, early 20's but I don't do it
anymore. I still have some of my old collection though. Albums and 7"'s
that I never could let go of, like Iron Maiden and Motörhead.
Let´s be honest – death metal always have had and will
have only a small percentage of listeners. This kind of music is too extreme
for many people. In the Czech Republic there are always the same people on
those concerts. Sometimes those events are like a family meeting. Our country
is quite small and the potential of fans is limited. I would like to know how
about you? How is it in Sweden? I presume it is better thanks to your death
metal history?
Let's
be honest - death metal should be extreme and was never meant to be mainstream.
It simply shouldn't appeal to everybody. In Sweden I guess it's bigger than in
the Czech Republic. Maybe because of our rich death metal history but also
because of the vital current scene then.
How about CUT UP and concerts? I looked online and it
looks like you do not have many concerts. I know that it is always about money
because it costs a lot but have you ever thought about a Europe tour?
We
have a few shows coming up this year, and more will be added. Many or not,
we're really looking forward to them all, and we know for sure that there are
fans out there waiting for us to play live. My opinion is that the competition
is harder these days, to get booked on festivals and good slots on tours etc.
And the fact that Cut Up is a new band, a new name, doesn't make it easier -
regardless of what bands we've played in prior to Cut Up. But we are aware of
this, and are not at all worried for the future. Cut Up is a solid live band,
and that will become a known fact once people will experience us live and the
word is getting around. We have had a couple of setbacks when it comes to
booking agents also. Unfortunately there are lots of "talkers" and not
so many "doers" in this business. So far we've only encountered the
talkers, so now we are taking care of all the bookings ourselves instead.
Unfortunately there is no European tour planned, but that's a deliberate
decision from our side. Some private matters make it a bit difficult for us to
do any longer tours right now. But it's just temporarily. We will for sure tour
in the future, as long as it's financially possible.
Nowadays, the majority of people download music online
and they only use the digital copies of albums. How do you feel about this? You
are a musician and I would like to know your opinion.
From
a record sales point of view, I would want it to be like it was in the 80's,
i.e. pre-internet. Back then music was more exclusive in many ways, and people
seemed to appreciate an album more than they do today, generally speaking. I
still love owning physical copies of my albums, being able to enjoy the artwork
like it was supposed to and the general work that the artists have put into it.
But being a music consumer myself, I totally see all the benefits of the
digital revolution. I buy a lot less physical albums these days unfotunately.
It's easy to get lazy when you pay a monthly fee to a streaming service
instead, like Spotify, where you have basically all the music in the world at
your finger tip. I'm against all sorts of illegal downloading. If you download
your music - or movies or whatever - illegally without paying for it, you are
nothing but a thief and a betrayer.
Are there any albums which have caught your attention
recently?
Yes,
the new albums from Lock Up "Demonization", Mastodon "Emperor of
Sand" and Mordbrand "Wilt".
Do you know and listen any bands from the Czech
Republic?
There
always seemed to be a lot of Czech bands around, but now I can only think of a
few. Tortharry, Root and Master's Hammer are what comes to mind right now. And
Jig-Ai, which I think are great!
What are CUT UP´s plans for the next few months?
To
play live for the first time in countries like Belgium, Finland, Germany and
Slovakia. More shows are being worked on at the moment, so I hope we can
announce more very soon. We will also release a second video from our new album
within a few weeks. Keep your eyes open!
Thank you so much for the interview and I wish you a
lot of sold CDs, hundreds of crazy fans and tons of great ideas.
Thank
you too for the interview and for supporting Cut Up! Cheers!
EP 2016, Metal Throne Productions Měl jsem na tom místě už dlouho divný pocit. Uprostřed mýtiny v hlubokých lesích, kam jsem chodil na svých dlouhých procházkách. Jakoby začala zem pod mýma nohama bublat, přesypávat se a měnit. Následovala z ničeho nic vystrčená kostnatá ruka a skřek beroucí mi dech. Probudila se první zombie, aby zvěstovala příchod zla na zem. Řečtí old school death metaloví válečníci ECTOPLASMA se inspirovali u starých dobrých AUTOPSY, BENEDICTION, ASPHYX, PESTILENCE, ale i GRAVE, NIHILIST. Kombinace švédského odéru smrti a evropského hnijícího podzemí. Výsledkem je loňské EP "Skeletal Lifeforms", otevírající vrata do samotného pekla. Cítíte ten chlad? Tu zkaženou energii?
"Skeletal Lifeforms" je noční můrou, tancem zběsilých zombie, nihilismem, převlečeným za hudbu. Pálí mě oči, motá se hlava a už mi jdou zase po krku. Tančíme nekonečný tanec určený k vyvolávání temných sil. Kosti nám chřestí, v jednoduchosti je pořád ta pradávná síla poctivého a reálného death metalu. Rouhám se bohům, plivu na hroby všech nemrtvých. Tohle je underground, který budu vyznávat do konce svých nebohých dní. ECTOPLASMA jsou poctivci, kteří nenechali nic náhodě. Jsou odhodlaní, přesvědčiví, prašiví a šílení, jako smrt v pekelných plamenech. Krutá deska, plná popraskaných lebek! Velmi dobře!
sumarizace:
Máte rádi starý, morbidní a prašivý death metal? Navštěvujete s chutí old school death metalové koncerty a je vám milejší ostrý riff, před moderní a technickou smrtí? Tak potom jsou pro vás ECTOPLASMA jako stvoření. Jejich novinka sice rozhodně nepřináší nic nového, ale předkládá nám staré pořádky v death metalu takovým způsobem, že budete doslova uhranuti. Odkazy starých poctivých kapel, chorobný hlas, obrovské nasazení a zběsilost. Tohle všechno mě při novince "Skeletal Lifeforms" napadá. Procházíme se spolu s kapelou po starém pohřebišti, vyzvedáváme z hrobů alba z devadesátých let a přidáváme lehce modernější zvuk. Při poslechu je smrt tak blízko! Tančíme na hrobech s těmi nejkrásnějšími zombie. Old school death metal, který je prašivý, jako víko od staré rakve! Velmi dobře!
Asphyx says:
Do you like an old, morbid and manger death metal? Do you like to go to old school death metal concerts and you like more a sharp riff than a modern and technical death? The ECTOPLASMA are here for you. This new album doesn´t make something original, however it brings us the old manners of death metal in a way you would love. Links to an old faithful bands, sick voice, a huge drive and furiousness. This is what I think about while listening the "Skeletal Lifeforms". We are walking in an old graveyard and we are picking up albums from the 90th from graves and we adding some more modern sounds. While listening to this album death is near! We are dancing on graves with the most beautiful zombies. An old school death metal which is manger like a lid of an old coffin! Very good!
Tracklist: 1. Human Taxidermy 2. Skeletal Lifeforms 3. Slain Meat for the Beast 4. Awakened in the Coffin 5. Towards the Shrouded Infinity (DEMIGOD)
band: George Wolf - Rhythm & Bass Guitars Giannis Grim - Vocals & Drums
Few questions - interview with death metal band from Greece - Ectoplasma.
Ave,
can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc.?
Hails from Greece !!! We are
Ectoplasma and we play death metal in the vein of our death metal masters such
as Gutted, Baphomet, Autopsy, Judecca, Demigod, Death, Morta Skuld and more...
We try to remain in the style of simple and raw brutality and nothing more. We
started the band in the grip of winter of 2013.
Where
and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge
of sound, production and mastering?
We recorded SKELETAL
LIFEFORMS in Underground Studio at Nikaia City. Kyriakos Kontoven was in charge
of the mixing and mastering with our participation of course. We recorded it
quite rapidly without any obstacles and we are very satisfied that the result
was genuine and archaic in the sound.
How
many copies were released and which
medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
It was released in 100 tapes
by Metal throne Prods and in 500 cds through Repulsive Echo.
Who
is the author of the lyrics and how were they created and about what do the
lyrics deal with?
For all the lyrics Giannis
Grim is responsible and the lyrical themes are about death, spectral entities,
horror movies, gore and ghastly incidents. For example, Human Taxidermy is
about a maniac who embalms his victims alive, Skeletal Lifeforms is about the
armies of the dead who return to life as spectral skeletal entities to kill
every christian hypocrite, Slain Meat For The Beast is influenced by the movie
Nightbreed and preety much it describes a sacrifice to Baphomet, Awakened In
The Coffin is talking about the burial of a man who finally was alive and wakes
up in the coffin and starts suffocating and his soul is travelling to the dead
until he dies and the soul finally finds the way for the underworld.
Who
created the logo of the band, and who took care of the graphics and the
website? What about you and social networks? Do you consider these things
important?
The logo was made by Gilian
Adam who plays in a band called Vigilance. The truth is that we don’t promote
the band every day through social media and we don’t have a personal website
because all those money to maintain a site we prefer to use it in new recordings.
But however we have a bandcamp and when we have to announce smth we use
facebook.
Which
label did you choose for releasing your
album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you
and takés care about you?
We are extremely satisfied
with Metal Throne Prods who supported us since the beggining and of course we
are very proud that we worked with Repulsive Echo Recs because Kostas Vaxevanos
did and keeps doing a great work and promotion, he is a professional and he is
not fooling around.
Which
bands do you idolise and where do you get your inspiration?
As we said in the first
question we love bands such as Gutted, Demigod, Baphomet, Morta Skuld, Morgoth,
Autopsy, Necrophobic, Judecca etc and of course we are getting inspired from
horror movies and real life incidents about psychopaths and killers and also
situations that driving humans to do ghastly things.
Did
you send your record to some Labels - which are the labels? How was the
response?
No we didn’t send our album
to find a label because we already had a deal with Repulsive Echo Recs and
Metal Throne Prods.
How
many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's
(clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the
best?
Until know we managed to
play live 3 times here in some Greek clubs with other bands and we were
satisfied a lot with our performance in every gig.
What
about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?
Our plans for now is to
crush humanity with more live shows. And the great thing is that we just signed
with Memento Mori Recs from Spain and we are going to prepare a new full length
album to get sick and rot with it !!! The only achievement is to be active and
play music. Nothing more, nothing less...
How
and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?
CD, LP 2017, Einheit Produktionen for english version please scroll down Zastavil jsem se. Uprostřed davu, který pořád někam spěchal. Tramvaje cinkaly, lidé upřeně hleděly do svých obrazovek. Ve vzduchu se vznášela nervozita. V odpoledních zprávách uváděly další válku a z internetu ke mě stékaly informace plné jedu. Stál jsem chvilku v tom chaosu a připadal si jiný. Pomalu jsem se měnil, stával se Bílou vránou.
Přiznám se, že nové album HYPNOS mě zasáhlo jako blesk z čistého nebe. Jsem momentálně v úplně stejném rozpoložení, jako jsou texty i hudba na desce. Jakoby česká legenda odříkávala i můj příběh. Letos pánové přicházejí s trošku jiným materiálem, než jsme u nich byli dosud zvyklí. Tradiční death metal je sice zachován, ale spíše pobublává v pozadí a jen občas vyleze na povrch. Jinak se album odehrává i na poli doom metalu, s lehkými atmosférickými blackovými vsuvkami a rockovými střípky. "The Whitecrow" je pestrou mozaikou, poskládanou v melancholický celek. Nejvíce se mi osvědčil poslech právě při toulkách městem, kdy jsem sledoval lidské hemžení. Postupně jsem Bílé vráně propadl, stal se spolu s ní poutníkem ve větru.
"The Whitecrow" mě donutila k přemýšlení. Pročítal jsem si texty, nad každým pokýval souhlasně hlavou. Náhodě nebylo ponecháno nic. Zajímaví hosté, perfektně zpracovaný obal (Marek "Frodys" Pytlík) i front cover od Josepha Merciecy. K tomu si připočtěte tradičně skvělý zvuk a celkový koncept, myšlenku a máte před sebou dílo, kterého si nejde nevšimnout. Ale abych jenom nechválil. Některé skladby by si určitě zasloužily trošku zkrátit, na můj vkus jsou příliš rozmáchlé. To je ale jen drobnost, která se při soustředěném poslechu doma stává spíše předností.
Hlavní jsou pro mě vždy emoce, které mi kapela svoji hudbou předává a HYPNOS mi letos pronikli hluboko do podvědomí. Ne, "The Whitecrow" není dokonalým a vlastně ani převratným albem, ale je z něj cítit upřímnost, oddanost hudbě jako takové a určitý zvláštně magický nádech, který mám u nich tolik rád. HYPNOS se vydali po cestě, která je vlastně i cílem. Přetvořili a obohatili své dnes již klasické metalové postupy o spoustu dalších vlivů. Nikdy bych nevěřil, že někdo může složit smrtící desku, která na mě bude působit pozitivním dojmem. Moravským bardům se to povedlo. A teď mě prosím omluvte, musím jít dál. Čeká mě proměna. Protože i já jsem Bílá vrána! Melancholický death metal, který vás vyvede ven z temnoty!
english version:
I stopped. In the middle of the crowd which was
in a hurry. Trams were clinking, people stared into their screens. Nervousness
was in the air. The afternoon news reported another war and there were
poisonous information on the internet again. I stood there in a chaos for a
while and I felt different. I was slowly changing and becoming a White Crow.
I admit that this new album by HYPNOS stroked me like a bolt from the blue sky. Currently I am in the exact same state of mind like the lyrics and music on this album. It feels that this Czech legend recites my story. These guys did something slightly different this year. The traditional death metal is still there but it is more in the background and it occasionally climbs in the first line. This album is on the field of doom metal with some light atmospheric black pieces and rock fragments. “The Whitecrow” is a colourful mosaic which makes a melancholic piece. The best thing is to listen to this album while walking around a city where you can watch the human swarm. I gradually fell into the White Crow and I became a wanderer in the wind.
“The Whitecrow” made me think. I read through the lyrics and I was nodding my head with every word. Nothing was left to chance. Interesting guests, perfect cover (Marek “Frodys” Pytlík) and also the front cover by Joseph Merciec. Just add the traditional great sound and the whole concept, the idea and all you have is a great pieces of art which will not lead you calm. But I do not want to be only positive. There are some songs which could have been shorter because for me they are too long. But that is a small thing which will become a priority when you listen to this at home.
The main thing for me are emotions on this album and HYPNOS went deep into my mind this year. No, “The Whitecrow” is not perfect and it is not even a ground-breaking album. But you can feel the honesty and the devotion to music. There is also a magical part of this which I really like with this band. HYPNOS went by a road which is also a final destination. The transformed and enriched their classic metal practices with some other influences. I have never thought that there will ever be an album which is killing but feels positive. These Moravian bastards did it. And if you excuse me, I have to go. I will be transformed. I am also White Crow! Melancholic death metal which will bring our out of the darkness! Excellent album!
„The Whitecrow“ tracklist: 1. Prologue 2. Towards Humanity 3. The Whitecrow 4. One Flesh, One Blood 5. Get Inspired By The Light / Discipline Of Self-Treatment 6. Sin Collectors 7. Haereticum Minuet / Rebels Dancing – 8. The Gift Of Hope 9. About Trust/ The Anatomy Of Empathy 10. Der Mordschlag / Germanophobe II 11. Epilogue 12. Too Dark To Shine / Too Young To Die 13. Humanized
V. Santura (DARK FORTRESS, TRIPTYKON), Martin Missy (PROTECTOR), Paul Speckmann (MASTER), & Christopher (KRABATHOR), Borge Finstad, Igor Hubík (ROOT), Jiří Sládek (SHATOON), Zuzana Jelínková (DYING PASSION), Martin Štědroň