DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 2. května 2017

Rozhovor - REVEL IN FLESH - Album „Emissary of all Plagues“ je o ďábelském knězi, který se chce vrátit zpátky mezi živé poté, co byl pohřben zaživa!


Rozhovor s německou death metalovou skupinou REVEL IN FLESH.

Odpovídal Haubersson.

Přeložila Markéta, děkujeme!

Recenze/review - REVEL IN FLESH - Emissary of All Plagues (2016)

Ave REVEL IN FLESH! Vaši loňskou novinku „Emissary of All Plagues“ poslouchám pořád dokola a „nemůžu se jí zbavit“! Myslím, že se opravdu povedla. Jak to vidíš s odstupem ty? Změnil bys něco? Jak vůbec reagují na skladby fanoušci? A co recenze, kritiky?

Haubersson: Jsme rádi, že se Ti naše 4. album zarylo do playlistu na delší dobu! To je moc dobré, protože žijeme v době, kdy je všechno pomíjivé! Album bylo náročné, pracovali jsme na něm víc jak rok ve studiu našeho kytaristy a celkový proces vydávání alba, trvající od srpna do prosince, byl náročný a stresující! Bylo tam hodně práce na věcech kolem (příprava videí, press/media, atd..). Ale tohle album má pro nás šťastný konec. Všichni na album reagují velmi pozitivně. Máme dokonce i pozitivní recenze od větších médií než dřív. CYCLONE EMPIRE a naše promo agentura odvedli skvělou práci a my byli prostě ve správný čas na správném místě a se správným albem! Navíc je to poprvé, co jsme dostali i větší zpětnou vazbu mimo Německo. A pokud jde o samotné album, kdykoli je člověk přímo zapojený do procesu nahrávání, tak vždycky vidí – co by udělal jinak, co by mohlo být lepší a kde se dělaly kompromisy. Je skoro nemožné mít všechno na sto procent, ale vždycky člověk táhne dopředu ta touha „dělat to lépe“. Myslím, že „Emissary of all plagues“ je pro nás lepší a logičtější krok kupředu. Pořád to reprezentuje REVEL IN FLESH v tom nejlepším smyslu, ale také to dodává trochu nového smrtícího dechu.


Pod parádním obalem na novou desku je podepsán Juanjo Castellano. Vždycky jste měli úžasné motivy na svých deskách. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat?

Haubersson: Ano, s Junajo Castallano jsme na našich dlouhohrajících albech pracovali odjakživa, co se týče obalů! Je to člověk, který dal naší kapele nějakou vizuální stránku. Podle mě je celkově kombinace hudby, produkce, obalu alb a textů velice důležitá, všechno spolu musí souviset. Samozřejmě mám nějakou vizi, jak by asi obal alba měl vypadat. Pro „Emissary of all plagues“ byla vize taková, že se tam objeví centrální postava, která bude více či méně zahrnuta do celého obalu. Co je ale výjimečné, je to, že Juanjo měl tuhle vizualizace připravenou pro svoje účely. Jenomže pro nás to bylo přesně to, co jsme si představovali a protože jsme dobří zákazníci a on má REVEL IN FLESH rád, tak se nabídl, že nám tuto vizualizaci prodá pro naše 4. album! Za vizualizací alba je dokonce i příběh, ale o tom až později.


Jakým způsobem u REVEL IN FLESH vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Kdo je autorem hudby?

Haubersson: Máme obrovské štěstí, že náš kytarista Maggesson má svoje vlastní studio. Takže více méně píšeme hudbu přímo ve studiu. Pro nás je to asi nejlepší způsob, jak zachytit naše nápady a udržet celý proces co nejproduktivnější. V psaní metalových písní jsou nejdůležitějšími elementy kytarista a zabijácké riffy. Proto nejprve řešíme Maggessona a některé věci, jako na „Casket ride“ nebo „Servants of the deathkult“, se dělají s Hermannsgardem. Důležité je, mít u sebe tým lidí, který o všem přemýšlí, zvlášť takový, který udrží spokojenost v celé kapele.

Kdo je autorem textů pro „Emissary of All Plagues“ a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Haubersson: Naše texty jsou založené na tom, co je na obalu alba. To znamená – něco na způsob ďábelského kněze, který se chce vrátit zpátky mezi živé poté, co byl pohřben zaživa. On je „Emissary of all plagues“ a přináší pomstu lidstvu. Je to koncept, který hodně dobře funguje pro death metalové album. Všechny názvy písní a texty jsou tak nějak ve stejném konceptu.


Pro „Emissary of All Plagues“ jste opět zvolili mix Dana Swana. Líbí se mi, že zníte znovu studeně, prašivě a zároveň čitelně. Vypadá to, že Danův rukopis vám hodně svědčí. Mě by zajímalo, jak novinka vznikala? Mluvili jste třeba do výsledného zvuku? U Dana jste i nahrávali nebo jste mu posílali již hotové skladby?

Haubersson: Ano! Swanö je naše číslo jedna přes zvuk. Zatím s námi pracoval na všech našich vydáních, které šly skrz RIF co se týká mixu, masteringu nebo obojího. Naše spolupráce se rozšířila během těch let a myslím, že „Emissary of all plagues“ je zatím nejlepším počinem co se týče procesu. Veškerá komunikace jde přes email a soubory s hudbou si posíláme online, takže to už bohužel není o schůzkách a pití piva ve studio během sezení za mixing pultem. Ha! Ale je to pořád skvělý a oživený tlak na to, abychom naši hudbu posouvali dál! Moc díky, Dane!

Hrajete typický, klasický švédský death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo tě někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu REVEL IN FLESH ozvláštnit?

Haubersson: Ano, to je švédská záležitost, ha! No, máme BOSS HM2 pedál pro kytarový zvuk a to je a vždycky bude hlavním prvkem pro Švédsky znějící zbraň death metalu, která všechno masově zničí! Máme ale už skoro 50 songů od REVEL IN FLESH a není tady zase tolik kapel, se kterými bychom se mohli srovnávat, atd. Myslím, že v dnešní době zníme jako REVEL IN FLESH. Já vím, že jsme takovou tu tributní hudbu měli na začátku na našem prvním albu, ale celkově se náš styl změnil a rozvinul, ale nepřetrhli jsme tím kořeny tohoto žánru. REVEL IN FLESH je hodně spojeno s klasickým stylem death metalu a to jak hudbou, obalem, tak i celkově s tím, jak působíme. Když porovnáš všechny naše RIF alba (počínaje „Deathevokation“ až k novému albu), tak pochopíš, že jsme se vyvinuli v něco trošku jiného. Čtvrté album je asi naše nejmelodičtější, ale pořád jsou to REVEL IN FLESH! Takže my neztrácíme drive, ale zase na druhou stranu jsme pořád věrni tomu svému. Tahle kapela vznikla proto, aby předávala DEATH METAL ve stylu 90. let a to je to, proč tu jsme!


Mám doma vaše splitko s polskými THE DEAD GOATS (2014). Obě kapely jste předvedly opravdu perfektní švédskou práci! Nahrávka byla vydána na vinylu. Jak jste se s touto skvělou kapelou vlastně dali dohromady?

Haubersson: No, seznámili jsme se s THE DEAD GOATS skrze SELFMADEGOD Records, kteří jsou zodpovědni za split 7“EP, který jsme udělali v roce 2014. Obě kapely poskytly svoje materiály pro tenhle split labelu a nakonec z toho byl hezký sběratelský předmět 7“ EP. Byla to limitka 500 kopií, která byla vydána v odlišných barvách! Slyšel jsem, že THE DEAD GOATS měli za poslední dobu nějaké změny v sestavě. Byl jsem v kontaktu s jedním z nich a vyměňovali jsme si nějaké věci. Moc se mi líbí jejich styl, má to Švédský zvukový nádech, ale zároveň je v tom trocha punku/crustu. Navíc mají skvělou vizualizaci, co se týče obalů, názvů, atd. Hodně štěstí, chlapci, doufám, že spolu zase brzy budeme sdílet stage!

„Emissary of All Plagues“ jste vydali u Cyclone Empire a Defying Danger Records (kazetu). Oba labely mají v undergroundu velmi dobré jméno a odvádějí skvělou práci, ale nelákalo vás vydat album u nějaké větší firmy? Oslovili jste nějaké?

Haubersson: No, v současné době nemáme žádné smlouvy. Jak se říká, volní jako ptáci! Momentálně nemám vůbec tušení, jak to bude se spolupracemi s labely. Naší hlavní starostí jsou teď živé koncerty, bookování a organizace. Dalším krokem bude skládání nového materiálu a pak až teprve budeme řešit label. Pro mě osobně je rozhodně důležitější pracovat s lidmi, kteří jsou upřímní, než s lidmi, kteří mají velikou firmu.

Novinka „Emissary of All Plagues“ vyšla také na gramodesce. Jaký máš vůbec vztah k vinylům? Sbíráš je? Máš rozsáhlou sbírku? Některé kapely dnes prodají víc vinylů než CD. Jak jste na tom vy?

Haubersson: „Emissary of all plagues“ mělo limitované množství 500kusů na vinylu. Vše se vyprodalo během dvou týdnů po vydání a to jak na skladu labelu, tak i kapely. Takže by se dalo říct, že máme pár milovníků vinylů mezi našimi podporovateli. Také vím, že existuje několik vážných sběratelů, kteří sbírají naše 7“EP, fanoušky, kteří chtějí všechny barvy vinylů a to je super! Já osobně vinyly sbírám, ale ne pravidelně, protože preferuji CDčka, protože jsem líný používat gramofon. Ha! Ale pro sběratele metalu nezní nic líp, než právě vinyl, hlavně 7“EPčka jsou takový „“kultovní“ formát.

V poslední době začíná spousta mladých kapel znovu hrát „old school death metal“. Většině to moc nejde, ale pár nových, slušných kapel, které pochopily, o čem to je, se najde. Máš nějakou oblíbenou, u které si myslíš, že má na to, „oživit staré časy“?

Haubersson: Pojem „old school“ je dnes nadužívaný! Pro mě potřebuje death metal určitý druh ducha a silnou vizi – hlavně v kombinaci hudby, vizuálu a textů. Z nových alb těch takzvaných mladších kapel mě teď hodně baví BLOOD INCANTATION a HORRENDOUS. Ale pořád jsou nějaké nové kapely a alba, které hrají death metal, vlastně je toho až moc a celá tahle scéna by to mohla spolknout. Nikdo nemá dost peněz a času na to, aby si mohl, poslechnou všechno, ha! Z německé scény jsou nováčci například GRAVEYARD GHOUL, CRYPTIC BROOD nebo CARNAL TOMB, kteří předávají určitý druh stylového a syrového staromódního death metalu. Taky si ale dávejte pozor na kapelu SACROSCUM z Německa.


Jak vás vůbec vnímají ve vaší zemi (v Německu) fanoušci? Jste pro ně jen „ti, co hrají jako Švédi“ nebo se o vaší muziku zajímají pečlivěji a hlouběji? V dnešní době jsou přeci jen v death metalu více „ceněné“ a vyzdvihované technicky a brutálně hrající kapely.

Haubersson: V Německu máme skalní fanoušky, ale REVEL IN FLESH nikdy nebyli kapelou, která by obracela média vzhůru nohama, tak jsme pracovali tvrdě na vydáváních, koncertech, apod. abychom kapelu dostali na vyšší úroveň. Je to proces, který si žádá hodně odříkání, a my jsme opravdu vděční za ty, kteří nám pomohli a podporovali nás v této cestě. Ohledně brutal a tech death: Je mi to ukradený! Pro mě metal potřebuje drive, který tě nutí mlátit hlavou a nejde tam ani tak o lekce matematiky!

Když se ještě podíváme na začátek…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna švédský metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Haubersson: Jo! Nikdo si nevrzne tím, že bude hrát death metal, ale sláva není to, proč tu jsme. My hrajeme muziku, která nás baví, a hrajeme to, co je pro nás přirozené. Když se to líbí i ostatním, tak fajn, ale i kdyby se to nikomu nelíbilo, pořád budeme hrát to naše. Myslím, že máme pořád stejný postoj jako na začátku, protože je to pořád naše vášeň a kapela je pořád postavená na „udělej si sám“ úrovni. Je to pořád o tom, jak my sami vidíme koncept death metalu. Osobně jsem vždy víc tíhnul ke švédskému, nebo řekněme „starému“ evropskému death metalu, než k americkému stylu. Pořád mám rád starou Floridu a 90. léta z Ameriky, ale vůbec mě nebaví tenhle rychlejší a brutálnější, techničtější styl, který je víc do gore, apod.

Jak jsou na tom vlastně REVEL IN FLESH a koncerty? Co jsem koukal na internetu, tak jich zrovna moc nemáte. Vím, že je to všechno hlavně o financích, ale nelákala by vás nějaká třeba evropská šňůra? Klidně bych si vás dovedl představit jako předkapelu kupříkladu INTERMENT na nějakém menším turné.

 Haubersson: Nezapomeň, že každý z nás má „špinavý denní pracovní život“. Takže udržování kapely a ježdění na koncerty je vždycky určitý kompromis mezi našimi denními povinnostmi. Vlastně hrajeme tak moc, jak můžeme, ale bohužel nemáme tolik koncertů mimo Německo. Nějaké koncerty, které by stály za to, abychom si na ně vzali volno a pekelně to rozjet. Například jsme nikdy nehráli v České republice, ale pořád doufám, že čtvrté album nás zavede i k Vám.

Co chystají REVEL IN FLESH v nejbližších měsících?

Haubersson: V nejbližší době máme 2 malá turné. Jedno s FACEBREAKER v červnu a jedno s FLESHCRAWL v září. Mezi tím hrajeme jednotlivé koncerty a na festivalech. Ale především na Německé půdě. Máme taky v procesu nový merch, apod. Prostě se podívejte na náš Facebok, kde jsou pravidelné updaty. Navíc máme teď novou webovou stránku! Mrkněte na: www.revelinflesh.com


Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. Ať se vám daří i v osobním životě.

Haubersson: Díky moc, Jakube za tvojí skvělou podporu a za podporu této scény díky DEADLY STROM festivalu! Doufám, že se brzy v ČR potkáme a zahrajeme si nějaké koncerty. A samozřejmě se napijeme a budeme plavat v bazénu piva Pilsner Urquell! Na zdraví a HAIL THE DEATHKULT!!!



https://www.revelinflesh.com/

Interview - REVEL IN FLESH - Album „Emissary of all Plagues“ is about evil priest, possessed in mind returns after being buried alive, among the living!


Interview with death band from Germany - REVEL IN FLESH.

Answered Haubersson.

Translated by Markéta, thank you!

Recenze/review - REVEL IN FLESH - Emissary of All Plagues (2016)
Recenze/review - REVEL IN FLESH – Death Kult Legions (2014)

Ave REVEL IN FLESH! I listen to your new album “Emissary of All Plagues” over and over again and I cannot stop it! I really believe that the album is great. How do you feel about it when it has been released for some time now? Would you change anything? How are fans´ feedbacks? How about reviews and critics?

Haubersson: Glad to read that our 4th album manages to remain in your playlist for long time! It's a good sign, because usually we live in times where everything runs dry fast, u know! Well, the album was a huge process in production work; we worked more than a year on that album in our guitarist's own studio and the whole release process from August till December was really stressful and suffocating! There has been a lot of organisation work in the backround (preparing videos, press/media works etc.), but let me say it like this album truly had a happy end for us! The scene, media resposnse was amazing. We've got excellent reviews and also features in bigger medias than before. CYCLONE EMPIRE and our promotion agency did a good job in pushing and we were there at the right time with the right album! Furthermore I think it's the first time that we've got a lot more response from outside of Germany, too! About the album itself, when you are deeply involved into the whole process you always know what you could do better or which compromises are involved. Reaching final satisfaction is nearly impossible, but the challenge of “doing better” keep the motor moving. I think “Emissary of all plagues” is to us the next good and logical step forwards; it still represents REVEL IN FLESH in a true way, but also offers some new breaths of death, too.


The new album has a great cover which was made by Juanjo Castellano. You have always have great motives on your covers. Are you precise about how your covers should look like?
Haubersson: Yes, we have always worked with Juanjo Castallano on our full length albums for artworks thus far! He is in some way the man who gave this band a sort of visual face. To me the whole combination of music, production, artworks and lyrics must go hand in hand! Of course I have a strong vision about how a possible artwork could look alike. For “Emissary of all plagues” the idea was to have a main central figure that more or less takes action about the whole happening on the artwork. Special to us was that Juanjo had that artwork on hold so to say! It totally fulfilled our demands; it was actually supposed for a personal project of the artist, but since we were good customers and he is as well truly convinced about REVEL IN FLESH, so he offered us to buy that one for our 4th album! There's a also a sort of concept story behind the artwork, but let's talk more later about that!

How REVEL IN FLESH compose new songs? How does the whole process of making a new material go? Who is the author of your music?
Haubersson: We are blessed with the fact that our guitarist Maggesson has an own studio and since we are not a regular rehearsing band we more or less write the music directly in the studio! It's to us the best way to capture the ideas and to keep that whole process as productive as possible. In Metal music it's the guitarist and the fuckin' riff which is the main element in songwriting, so main contributors are in first line Maggesson and some stuff like “Casket ride” or “Servants of the deathkult” was contributed by Herrmannsgard, too. The main thing is that you need a sort of vivid team thinking in that process, especially to keep the satisfaction for everyone in the band alive!
Who did the lyrics on “Emissary of All Plagues” and what are the lyrics about? Where do you find inspiration for your lyrics?
Haubersson: The lyrics are based on the concept of the coverartwork, means a sort of evil priest, possessed in mind returns after being buried alive, among the living! He is the “Emissary of all plagues” and brings vengeance upcon mankind! It's a sort of concept that works really well for a Death Metal album; all songtitles / lyricas gather in some way more or less under that banner!


You chose mix of Dan Swan again for your album “Emissary of All Pragues”.I really like that you sound cold, mangy and readable at the same time. It looks like Dan´s signature is great for you. I would like to know how did you made the new album? How was the process? Were you able to change something about the final sound? Did you record the album in Dan´s place or you were sending already done songs to him?
Haubersson: Yes! Swanö is our No.1 sound guru! Thus far we worked with him on all releases done by RIF in terms of mix, mastering or both duties. Our co – operation has grown and developed throughout the years and I think “Emissary of all plagues” is the sound highlight in that process, thus far! All communication is handled via e – mail and the files got simply transferred on the interent, so it's unfortunately not anymore about meeting in person and drinking beers together in the studio while sitting behind the mixing table; Ha! But it's still god and a vivid push to our music! Thanx a lot to Dan!
You play typical classic Swedish death metal. You are “orthodox” because you have never done anything else. Personally, that is one of the reasons why I like your music so much. However, have you ever thought about playing something a little bit different, to spice the music of REVEL IN FLESH up?
Haubersson: Yeah, the Swedish thing, Ha! Well, we us the BOSS HM2 pedal for the guitar sound and this and will always be the main tool for a Swedish sounding weapon of Death Metal mass destruction! But after close to 50 own REVEL IN FLESH tracks we do not think that much about how we could be compared etc.! I think nowadays we sound like REVEL IN FLESH do. I know that we've had that sort of “tribute thing” on the first album, but the whole styled developed, BUT without breaking with the roots of the genre. REVEL IN FLESH is deeply bound in the classical way of Death Metal, also in terms of lyrics, arts and the whole way of expression. If you compare each RIF album starting with “Deathevokation” up to the new one you will recognize that we developed slightly into something own. The 4th one is probably our most melodic on thus far, but it's still REVEL IN FLESH! So we don't miss the spice, but on the other hand we still stick to our guns! This band was formed to deliver DEATH METAL in the 90ies style and that's what we are here for!


I have your split with Polish THE DEAD GOATS (2014). You both did a great Swedish job! The records was released on vinyl. How did you manage to work with this band? What brought you together?
Haubersson: Well, we’ve got introduced to THE DEAD GOATS by SELFMADEGOD Records, who have been responsible for that split 7”EP we’ve did back then in 2014. Both bands provided their material for the split to the label and it ended up on a nice collector item 7”EP. It was limited to 500 copies, pressed on different colours! I heard that THE DEAD GOATS had a lot of line – up changes recently. I’ve been in contact with one of the guys back then and we’ve traded some stuff! I really like their style; it has a Swedish sounding vibe, but they have a more punk/crust like influences. Furthermore they have a damned cool way of visual expressions in terms of artworks, titles etc.! Good luck dudes, hopefully we can share the stage some day!
You released “Emissary of All Plagues” by Cyclone Empire and Defying Danger Records (cassette). Both labels are known as a good ones in the underground and they do a really good job. But still, have you thought about publishing an album by some other and bigger label? Did you try to talk to other labels?
Haubersson: Well, at the current state we are free of any contracts. “Free bird”, so to say! I don’t have an idea about future label co – operations at the currently! Our main concern at the moment is playing live, doing the bookings and organisation work. Then the next step would be writing new material before thinking of any label matters! To me personally I think working with dedicated and honest people is much more important than the business size of a firm!
The new album “Emissary of All Plagues” was published as LP version. How do you feel about vinyl? Are you a collector? Do you have a great collection? There are some bands who sell more vinyl than CDs. How about you?
Haubersson: “Emissary of all plagues” had a limited to 500 copies vinyl edition, which was sold out inr 2 weeks after the release date at the label’s and band’s stock, so we can say that we have some real vinyl lovers among our supporters! Also I know that there are some “die hard” collectors of our 7”Eps, fans that want all colours of the vinyls, which is freaking awesome! Personally I collect vinyl, but not on a constant basic since I prefer listening to CD when I’m at home since I’m a lazy turntable user, Ha! But for the Metal collector heart nothing matches a vinyl; especially 7”Eps are like a sort of “Kult” format!
Nowadays, a lot of young bands play “old school death metal”. The majority of them is not really good but there are some new bands who understand what is it about. Do you have any favourite band who would be able to “enliven the old days”?
Haubersson: The term “Old School” is highly overused these days! To me Death Metal needs a certain kind of spirit and a strong vision also in terms of the combination of music, art & lyrics. From latest release of so called younger bands I’m currently really impressed by BLOOD INCANTATION and HORRENDOUS. But there are still tons of good Death Metal releases poping up everywhere; actually it’s too much for the scene to swallow! Nobody has the time nor the money to check out all the stuff, Ha! From the German scene I really like newcomers like GRAVEYARD GHOUL, CRYPTIC BROOD or CARNAL TOMB, who deliver a sort of stylish and raw type of old fashioned Death Metal. Also keep an eye on SACROSCUM from Germany!


How do your fans perceive you (in Germany)? Do they see you as “just some guys who play like Swedish” or are they actually deeply interested in your work? Today in death metal there are more famous the bands who play technical and brutal music.
Haubersson: We have a sort of “die hard” following in Germany, but REVEL IN FLESH has never been a sort of media hype band, so we worked hard with releases, shows etc. to get the band to the next level! It’s a process that needs bloody dedication and we are really thankful to those who helped and supported us on that path thus far! About BRUTAL & TECH DEATH: I don’t give a shit! Death Metal for me needs a headbanging drive and not a math lesson feeling!
Let´s look at the beginning again…What was the first impulse which made you create the band? Why did you choose Swedish metal? That is not the kind of music which would bring someone “fame”.
Haubersson: Yeah! You won't get laid by playing Death Metal, but fame etc. is not what we are here for! We play the music we like to and what feels good to us! When others like it – fine! When they doesn't we will still stick to our guns.
I think we still have in some way a same attitude like in the beginning since it's still about passion, the band is still mainly based on a DO IT YOURSELF level, it's still about the way how we see our concept of DEATH METAL. Personally I always prefered Swedish or let me say “old” European Death Metal instead of the US style. I still love the old Florida and 90ies stuff from the US, too, but I'm absolutely not into this faster, more brutal, more technical, more gore etc. competition!
How about REVEL IN FLESH and concerts? I looked online and it looks like you do not have many of those. I know that it is expensive but have you thought about a European tour? I would like to see you for example as a pre-band for INTERMENT on a small tour.
Haubersson: Don't forget that everyone of us has a sort of “shitty daily working life”, too. So playing shows and keeping this band going is always a compromise between your daily duties, too. Actually we play as much as we can, but the main factor is that we are lacking in serious bookings outside Germany! Shows and offers that would really make it reasonable to take a few days vacation and to let all hell break loose. For example we never play Czech Republic thus far; but I still cross my fingers that the 4th album will guide us to your country, too.

What are REVEL IN FLESH´s plans for the next few months?
Haubersson: We have 2 small scale tours coming up. One with FACEBREAKER in June and one with FLESHCRAWL in September. In between we play single shows and festivals; but mostly on German soil! We have new merchandise in progress etc.! Simply check our facebook page for regular updates. Furthermore we now have a new and really working offical homepage, too! Check: www.revelinflesh.com
Thank you so much for the interview and I wish you a lot of sold albums, hundreds of crazy fans and tons of great ideas. I also wish you luck in your personal lives.
Haubersson: Thanx a lot Jakub for your “die hard” support and for supporting the scene with DEADLY STORM! We hope to come to Czech Republic soon for some shows and of course as well for drinking a whole swimming pool of Pilsner Urquell!!! Cheerz & HAIL THE DEATHKULT!!!

https://www.revelinflesh.com/

pondělí 1. května 2017

Report, photos, video - BLAZE BAYLEY, KATR - Šeříkovka Plzeň - 30. 4. 2017

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

Place: Šeříkovka - http://www.serikovka.cz/

Kontrolní otázka, soudruzi. Jestlipak víte, jak odpočívá váš oblíbený propagátor undergroundové death/thrash/black/doomové muziky? Ano, poslouchá heavy metal. A to hlavně ten pravý, nefalšovaný.


Blaze Bayley
Žiji metalem už třicet let a již dávno jsem prost jakéhokoliv jeho škatulkování. Jsem starý pes, který zvedne hlavu, když ho nějaká hudba zaujme. Zbytek ho nechává chladným. Možná bude můj názor nepopulární, ale já mám desky BLAZE BAYLEYHO raději, než ty z posledních let od kapely, která jej kdysi tolik proslavila. Přijdou mi oproti těm od IRON MAIDEN více upřímné, sice zvukově nedokonalé, ale o to víc uvěřitelnější. Nemá to vlastně cenu řešit. V Plzni byl zase jednou pořádný koncert a já u toho nesměl chybět.



Povolal jsem kamarády, v pivnici v Šeříkovce jsme chtěli popít nějaké to pivo a být rádi, že se nemusíme za kapelami zase trmácet přes celou republiku (jako že to děláme a někdy si přijdeme už jak nomádi).

"Táta jde na metal, proto se pořád usmívá": hlásila celé ráno moje dcerka, která už chce v deseti letech chodit se mnou. Ještě musí ale chvilku vydržet, to se nedá svítit. Ladím od snídaně formu, projíždím všechna alba BLAZE BAYLEYHO, kromě originálu, letošní novinky Endure And Survive (Infinite Entanglement Part II), tu jsem pevně rozhodnut zakoupit teprve na koncertě. Jo, jsem ještě pardál, co pořád kupuje originální nosiče.


New CD in my collection
Pročísnu šedivějící vlas, obléknu pro mě netypické bílé tričko k poslednímu albu HYPNOS - "The Whitecrow" a pořád cítím v kostech takové to lehké chvění, tu radost, že bude pořádný heavík. Jak říkám, třicet let v metalu a pořád se těším jak malej. Ke dveřím se jde rozloučit zase celá moje rodina - nevím, proč to dělají, ale je to milé, ha!

V tramvaji si broukám refrén songu Human (album "Infinite Entanglement"):

"Human
Am I human
I am man I am machine
You just don't know what it means
To be human"

Nějaká paní si poklepe na čelo, jakože jsem blázen a já si vzpomenu, jak jsme takhle jezdívali s davem podobně prokletých na přelomu osmdesátých a devadesátých let na akce. Zajímavé je, že ty důchodkyně se vůbec nezměnily. Pořád stejný hučky na hlavách, hnědé kabáty a nasraný výraz ve tváři. Kdyby poslouchaly metal, tak by si taky zpívaly, nemám pravdu?


Šeříkovka
Chce to pivo, to v Šeříkovce v pivnici nemají sice nejlevnější, ale chutná mi moc. Kecáme s kamarády, probíráme ty naše death metaly, thrashe, doomy, koncerty, knihy, ženský, sem tam si někdo odplivne nad pomalu se rozkládající současnou společností, ale tenhle večer nám je všechno kromě hudby tak nějak u řitních věnečků, protože jsme na metalu a s pivem se to vždycky všechno lépe zvládne.


Blaze Bayley
Blíží se koncert a my se těšíme zase jak malí, prokládáme všechno vtípky, řehtáme se, a jsme zase ti mladí kluci a holky, které místo šedin a křečových žil zdobí mocné hřívy a ňadra dmoucí. Stejně, stojím si na tom pořád a možná to mám za ty roky posunutý, ale metalový holky jsou ty nejkrásnější na světě - jistě, to vám podepíšu kdekoliv a komukoliv - mám jednu takovou doma a tak to musím vědět!

Jdeme na to, přesouváme se stejně jako koncert do velkého sálu!


KATR - plzeňská heavy rocková kapela, kterou jsem předtím nikdy v životě neslyšel. Nepřijde mi tedy solidní, abych ji jakkoliv hodnotil. Nehledě na to, že podobná hudba je zcela mimo můj záběr. Tedy jen obrazem.








Koncert BLAZE BAYLEYho byl ten večer mým splněným snem. Malý velký muž, s obrovským heavy metalovým srdcem, legenda vzešlá ze skvělých WOLFSBANE, ale i mocný hlas IRON MAIDEN. Přátelé, jezdím na koncerty opravdu často, ale Blaze a jeho věrní byli těmi, kteří ve mě vyvolali až dojímavé účinky. To byl totiž jadrný, upřímný, reálný, pravý a nefalšovaný metal s velkým M! Přišlo mi, jakoby moje krev začala vzpomínat na své kovové začátky. A ten vokál! Plný, hutný, drsně příjemný. Blaze je frontman od pána Boha (nebo čerchmanta?). Visel jsem mu na rtech, vnímal ale i jeho spoluhráče, kteří byli rovněž vynikající. 










Jakoby se Šeříkovka přenesla do Británie, do osmdesátých let, kde celé šílenství zvané heavy metal kdysi vzniklo. Blaze byl tenkrát u toho a chvílemi to vypadalo, že se pro fanoušky rozdá. Tenhle člověk musí mít opravdu obrovské srdce, říkal jsem si častokrát (a to i mimo pódium, kde sršel úsměvy a doslova tunou pozitivní energie). To byla esence všeho dobrého, co mám na železné hudbě tolik rád! Klaním se až k zemi, mistře Blaze Bayley! Byl jste vynikající! 

My compliments to Mr. Blaze and your band – this is the exact type of concert which struck me with its incredible strength right into my heart. An absolute heavy metal and great experience! Thanks for that! 







Musím si dát pivo, abych se vzpamatoval, protože já jsem z těch, kteří si ještě pořád jezdí hudbu užívat (nežbrblám, neprskám, nenadávám), nechat se jí unášet a na tenhle nedělní večer jen tak nezapomenu. Byl to pro mě až niterný zážitek, takové to propojení hudby, kapely a mě jako posluchače. Ale co vám budu povídat, vždyť vy to určitě znáte. Ten večer jsem byl zkrátka hrozně moc rád heavy! K tomu podání ruky s mistrem, pár slov a pak najednou Blaze vytáhl telefon a udělal si se mnou selfie. Jo, byl jsem na měkko, přiznávám.



Organizace v pořádku, zvukově mi přišly první tři skladby Blazeho lehce nevyvážené, nebyl tolik slyšet zpěv, ale pak už bylo vše v pořádku. Na akci zavítalo velmi hrubým odhadem 150 - 200 lidí. Fanoušci reagovali skvěle. Odezva byla opravdu vynikající. Zmínit musím i skvělý přístup kapely, která se po koncertě s každým fotila, působila velice skromným a usměvavým dojmem. Přesně takhle to mám rád a je to i jeden z důvodů, proč živé koncerty tolik miluju. 




Nemůžu spát, pořád se převaluji. Normálně po pivu vytuhnu jako žok, ale tentokrát se mi celý koncert pořád vrací, motá se mi s akcemi, které jsem navštívil kdysi v dávných časech a prý dokonce mluvím ze spaní. Brzy ráno, rozlámaný a s rudýma očima usedám k počítači, píšu pár těchto řádek a točím pořád dokola nové album BLAZE BAYLEY - Endure And Survive (Infinite Entanglement Part II). Já jsem heavy metal! 


With Mr. Blaze Bayley
Už zase si prozpěvuji (tentokrát song Remember z novinky):

"I feel broken inside
When I can’t see the light,
When I’m torn apart
When my feeling take over again."

Úžasný večer po všech stránkách! Díky moc za něj!


- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

Recenze/review - NECROWRETCH - Satanic Slavery (2017)


NECROWRETCH - Satanic Slavery
CD 2017, SOM - Underground Activists 

Satan, nejdokonalejší z andělských bytostí. Ze své svobodné vůle a pýchy se vzepřel Bohu, neboť nechtěl sloužit Člověku.

Ukryjte své zkažené duše do kouta. Právě přichází váš pán! Sáhne na vás rukou nečistou a pocuchá vaše nervy pomocí nového alba francouzských death metalistů NECROWRETCH. Infernální, blasfemický smrtící kov, vytažený odněkud z prohnilých katakomb. Satanovo plémě opět promluvilo, hlasitě, temně, bez slitování! Na kůlech naražení, trpí všichni nevěřící a krev se stala jen bezcennou kapalinou. Starý prašivý metal, kombinovaný s černotou neproniknutelné noci mi dělal vždy dobře. Démoni se probudili!



Při poslechu "Satanic Slavery" mám pocit, že se francouzští bezvěrci letos přiklonili více ke staroškolskému death metalu. Kvituji to s povděkem a album si neskutečně užívám. Je esencí špinavého zla, absolutní oddanosti temným silám a hlavně, až magické schopnosti mě přinutit k dalšímu a dalšímu poslechu. Houstne mi krev a na prsou cítím tíhu. Budím se ze sna a odříkávám tajemné formule v řečech, kterým jinak nerozumím. Jsem prokletý, opuštěný ve své studené kobce. Procházím postupně proměnou, sázím si jeden riff za druhým do hlavy, houpu se do rytmu a oceňuji skvělý plesnivý zvuk. NECROWRETCH jsou jednou z kapel, kterou poslední roky poslouchám asi nejčastěji. Letos tomu nebude jinak, novinka je totiž opět vynikající! Černý smrtící kov, který není z tohoto světa! Putrid death metal!


sumarizace:

NECROWRETCH vzali několik kilo tmy, smíchali ji se špínou, hnusem a beznadějí a vypálili to všechno na hudební nosič. Album působí jako negace samotného boha. Je zlé, ošklivé, rouhá se na něm a světlo nespatříte ani na okamžik. Obraťte všechny kříže a připravte oltář! Dnes se bude obětovat samotnému Satanovi! Nahrávka má neskutečně ošklivou a temnou atmosféru. Souboj mezi nebem a peklem jednoznačně vyhrává zlo! Death/black metalové album, které obrací kříže vzhůru nohama!

Asphyx says:

NECROWRETCH took several kilos of darkness, they mixed it with dirt, disgust and despair and burned it all on the music medium. The album causes like the negation of God. It's bad, ugly, it's blasphemed and you can see the light not in the least. Turn all crosses and prepare the altar! Today will be sacrificed to Satan himself! The recording has got incredibly ugly and dark atmosphere. Battle between heaven and hell wins the evil definitely! Death/black metal album that turns crosses upside down!

Track-list
1. Sprawl of Sin
2. Tredeciman Blackfire
3. Satanic Slavery
4. Evil Names
5. Hellspawn Pyre
6. Bestial Rites
7. Curse of Blasphemy
8. Verses from the Depths

Line-up
Vlad: guitar, vocals
Ilmar: drums
K. Desecrator: bass

www.facebook.com/Necrowretch
http://necrowretch.net

http://www.season-of-mist.com/

Recenze/review - VALGRIND - Seal Of Phobos (2017)


VALGRIND -  Seal Of Phobos
EP  2017, Everlasting Spew Records

"Něco se hýbe, něco se hýbe ve stínu": křičela krásná mladá dívka, jak vystřižená z hororových filmů. Milovala temnotu a strach v ní probouzel chtíč. Pak potkala jeho, starého a mocného hada, který ji ovinul svojí silou. Zemřela postupně, pomalu a do poslední chvíle si všechny ty plazivé okamžiky vychutnávala.

Hudba i texty italských death metalistů VALGRIND jsou plné starých symbolů a je to právě had, který mě při poslechu napadá nejčastěji. Starosvětský smrtící kov ve stylu rouhavých DEICIDE, MORBID ANGEL, MONSTROSITY, VITAL REMAINS je zahraný s absolutním nadšením pro věc. Novinkové EP "Seal Of Phobos" je jasnou ukázkou toho, že italské podsvětí je v současnosti doslova prohnilé dobrými kapelami. Z přehrávače vylezl černý had a zakousl se mi přímo do hrdla.



"Seal Of Phobos" je deskou, která probouzí temné stránky lidského bytí, je noční můrou, strašící vás i při plném vědomí. Motivy skladeb jsou mocné, zvuk zastřený jako závěs utkaný z lidské nenávisti. Člověk jakoby při poslechu propadl stínům. Něco se opravdu hýbe, vidíte to také? Ty žhnoucí oči, ten tlak napresovaných riffů, to šílenství, doslova kapající jako shnilá krev z jednotlivých skladeb. Jestli jste už rezignovali na tenhle zkažený svět, tak neváhejte a vydejte se spolu s VALGRIND na výlet bez konce. Bude vás bolet samotná cesta, samotné vaše bytí. Stejně jako při společných setkáních s touto deskou. "Seal Of Phobos" vás bude dusit, šlapat po špatném svědomí a nakonec vás absolutně rozdrtí. Tohle je album pro všechny tmáře světa. Skvělá nahrávka!



sumarizace:

Tančíme na hrobech našich death metalových předků, přemýšlíme o nesmrtelnosti a řinčíme kostmi do rytmu jediného pravého death metalu. Italští VALGRIND ožili opět s neskutečnou silou a energií. Jestli jste si mysleli, že téhle hydře uniknete, tak jste se pekelně mýlili. Chytne vás, omámí a pokouše zuby ostrými jako hroty nožů. Při poslechu mám občas strach vylézt na světlo boží. Tisíckrát prokletý, obětovaný, zavržený. Takový se cítím při "Seal Of Phobos". Doomová nálada otevřených hrobů na mě dýchá ze všech stran. Tohle album je povinností pro všechny old school death metalové maniaky. Vítejte v pekle! Italské smrtící album, které vám zatluče hřeby do rakve! Vynikající chorobná deska!



Asphyx says:

We are dancing on the graves of our death metal's ancestors, we think about immortality and rattle  bones to the rhythm of the only one true death metal. Italian VALGRIND is alive again with incredible strength and energy. If you thought you'll escape this Hydra, you are hellishly wrong. It grabs you, drug and bite with teeth sharp like tip of knives. When I listen, I'm sometimes scary to come into the light of God. A thousand times cursed, sacrificed, cashiered. So I'm feeling with "Seal Of Phobos". Doom mood of open graves breathes from all sides at me. This album is a obligation for all old school death metal maniacs. Welcome to hell! Italian deadly album that knocks nails in your coffin! Excellent and morbid


Line-up:
Daniele Lupidi: Vocals/bass
Massimiliano Elia: Lead and rhythm guitars/keyboards
Umberto Poncina: Rhythm and lead guitars/keyboards
Gianmarco Agosti: Drums

Band links:
www.facebook.com/valgrindband

TWITTER