DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 18. prosince 2017

Recenze/review - ANARCHOS - Invocation of Moribund Spirits (2017)


ANARCHOS - Invocation of Moribund Spirits
CD, LP 2017, Blood Harvest

Do shnilé lebky pronikl ostrý rezavý hrot. Měli jsme za úkol zničit celou kostnici. Postupně odkrývat jednotlivé vrstvy, lopatou naložit hnilobu a odvézt spálit na povrch. Pod každou vybělenou kostí, pod každými žebry jsme objevovali jen pravý nefalšovaný death metal. Smrtící kovovou klasiku, která tlela dlouhá léta v nekonečných katakombách, aby letos vydala další svědectví.


Tentokrát nese název ANARCHOS, pochází ze starého holandského pohřebiště a je jasnou výpovědí o temných silách. Evropská death metalová škola devadesátkového střihu, s jasným a zřetelným přihlédnutím ke švédskému drcení kostí. Morbidní tradice se musí ctít a když se toho zhostí podobné smečky, tak to nemůže dopadnout špatně.



V "Invocation of Moribund Spirits" lze vystopovat jen samou špínu, ozvěny záhrobních seancí a tmy, napěchované do pytle plného kostí. Pro mnohé bude tato deska jen dalším pokračováním nekonečné řady starosvětských kapel, ale my nehodní dávno víme, že pohřbívání dubových rakví do zmrzlé země má vždy něco do sebe. Postavte se k nahrávce jak chcete, já si ji zase znovu užiji. Proti provedení, plesnivému zvuku, démonickému obalu, ani skladbám samotným nemám zhola nic. Nakonec stejně zůstane na světě jenom tma a old school death metal, tak proč to zdržovat? Je dobré být připraven na zemi stínů a poslech této desky mi dává jasně na vědomí, že peklo už dávno čeká! Prašivé album, které exhumuje hroby plné Smrti! Velmi dobře!



sumarizace:

Album maniaků ANARCHOS bylo nahráno v samotném pekle! Nálada celé nahrávky je neskutečně tíživá, jednotlivé riffy návykové a hlas přerovnává kosti v márnici. Natolik je mocný. Kapela působí jako vyslanci od Belzebuba. Od úst jim zní obrácené modlitby, v jejich přítomnosti je cítit síra. Jejich old school death metal je absolutně uvěřitelný, zahraný s totálním odhodláním. Staré postupy z devadesátých let minulého století znějí v jejich podání hodně uvěřitelně. Jsou jako nějaká zákeřná droga, která vám způsobí halucinace. Budou v nich ožívat staří duchové, nemrtví a ocitnete se v tom nejhlubším podzemí. Svět v záhrobí je těžký, smutný a zlý. Stejně jako novinka "Invocation of Moribund Spirits". Připravte se! Zlo přichází. Reálný old school death metal s okultní náladou otevřených hrobů! Vynikající záležitost! Doporučuji!



Asphyx says:

The album by maniacs ANARCHOS was recorded in the Hell itself! The mood of this record is so heavy. Each riff is very addicting and the voice line up bones in mortuary. That is how powerful it is. This band feels like envoys of the Beelzebub. There are backwards prayers coming out of their mouths. You can smell the brimstone from their presence. Their old school death metal is absolutely believable. They play it with so much determination. Old techniques from the 90ths of the last century sounds so believable with their music. These guys are like some bad drug which makes you hallucinate. There will be old ghost and the undeads coming back to live and you will be in the Hades world itself. This world beyond is hard, sad and cruel. Just like the new album "Invocation of Moribund Spirits". Prepare yourself! Evil is coming! The real old school death metal with an occult mood of open graves! Amazing thing! I have to recommend this! 

ANARCHOS lineup
Frederik Bonke - vocals
Ardy de Jong - guitar
Martin Brakert - guitar
Vincent Drenthen - drums

Recenze/review - PORTRAIT - Burn the World (2017)


PORTRAIT - Burn the World
CD 2017, Metal Blade Records

Mezi lidmi je čím dál tím víc špíny, jedu a zla. Stačí si přečíst příspěvky v různých diskuzích. Občas jsem překvapen, zklamán, protože jinak někteří jedinci působí vcelku rozumně. Asi anonymita davu, asi pradávné pudy, kdo ví? Každopádně, jsem moc rád, že ještě existuje hudba, která mě přenese do dávných časů, kdy jsem ještě lidem věřil. Do doby, kdy světu vládl heavy metal!


Spálím všechny na popel! Ohněm a heavy metalem. Když poslouchám novou desku švédských PORTRAIT, tak tomu opravdu věřím. V jejich hudbě je totiž obsaženo vše, co požaduji od dobrých desek. Jiskra, dobrý zvuk, perfektně zpracované vokály a hlavně tuna skvělých a svěžích nápadů. No a co, že už tady všechno bylo, to ještě dnes někomu vadí?



"Burn the World" odsýpá v rytmu třeba takových KING DIAMOND, MERCYFUL FATE, IN SOLITUDE, ATTIC, JUDAS PRIEST, ICED EARTH, ale cítím zde i odkazy BATHORY. Celek je v rámci stylu až nebývale svěží, nepostrádá správnou a chtěnou studenou a žhavou atmosféru. Z nahrávky je cítit nejen pokora ke starým bardům, ale i cit pro melodie. Našel jsem si zde vše potřebné pro chvíle oddychu. PORTRAIT letos pozvedli vlajku s nápisem heavy metal opravdu hrdě a vznešeně. Ano, je to samozřejmě retro jako řemen, ale zahrané způsobem, že by se za ně nemuseli stydět zakladatelé stylu. Doslova mě fascinuje lehkost a jemná hra s náladami. Songy řežou, občas zchladí, posluchač je chycen do sítí hned na začátku a na konci chce znovu a znovu. Myslím, že pokud uctíváte heavy metal, tak nemáte jinou možnost, než se téhle smečce poklonit. Vynikající deska!


sumarizace:

Wov, tak tomuhle říkám poctivý, parádní heavy metal. Při poslechu vzpomínám, jsem dojatý a užívám si riffy ostré jako čerstvě nabroušené nože. Švédští maniaci letos vydali album, které je rezavé, šíleně energické a obsahuje v sobě až magickou přitažlivost. Melodický metal v této podobě si nechám vždy a všude líbit. Syrové, poctivé, s velkým počtem hitových skladeb. Takové je album "Burn the World". Jsem šokován, kde se v pánech bere tolik energie a síly. Přijdu si jako při zásahu elektrickým proudem. Vynikající nahrávka! Takhle nějak by měl znít heavy metal! Satan s vámi! Až na věky, amen!

Asphyx says:

WOV, so this is the honest, awesome heavy metal. When listening I remember, I'm touched and I enjoy riffs sharp like fresh sharpened knife. Swedish maniacs released an album this year that is rusty, insanely energetic and it contains magical attraction. Melodic metal in this form, I enjoy always and everywhere. Raw, honest, with a large number of hit songs. This is the album "Burn the World". Where can the masters take so much energy and strength? I feel like to be hit with an electric current. Excellent recording! This is sound of heavy metal! Satan with you! For ever and ever, amen!


tracklist:
01. Saturn Return (Intro) (00:00) 02. Burn the World (00:54) 03. Likfassna (07:08) 04. Flaming Blood (13:07) 05. Mine to Reap (18:21) 06. Martyrs (23:42) 07. Further She Rode (31:27) 08. To Die For (33:20) 09. Pure of Heart (37:52)

band:
Per Lengstedt - vocals
Anders Persson - drums
Christian Lindell - guitar
Robin Holmberg - guitar
Fredrik Petersson - bass

neděle 17. prosince 2017

Recenze/review - DEGIAL - Predator Reign (2017)


DEGIAL - Predator Reign
CD 2017, Sepulchral Voice Records

for english please scroll down

Klaníme se temným modlám, uctíváme pradávné kulty. Spalte všechny svaté knihy, stejně v nich najdete jen zlo k ovládání lidí! Sestupuji do podzemí, plesnivou chodbou plnou černých ohňů. Chvíli tápu, bloudím, našlapuji v chaosu. Nakonec nalézám, až na konci starých katakomb. Jsou opět zde, švédští death metalisté DEGIAL.

Když jsem si pustil album "Predator Reign" poprvé, začal jsem se ihned dusit tmou. Připadalo mi, že piji plnými doušky z kalichu hořkosti. Hostie mi zčernaly v rukou, svěcená voda se začala vařit. Kolem mě se vznášelo pravé, death metalové zlo!


"Predator Reign" je deskou, která volně navazuje na ty předešlé. Je ještě o něco víc propracovaná, ještě víc pracuje s temnou atmosférou. Slyším zde dávné ozvěny starých válečníků POSSESSED, REPUGNANT, MORBID ANGEL, případně kolegů VORUM, BEYOND, KRYPTS, CORPSESSED, DESOLATE SHRINE, INVIDIOUS. Hudba je zde utkána z těch nejpevnějších pavučin, náležitě drásá, bolí, donutí vás pokleknout a sklonit hlavu před prvotním chaosem. Hodně se mi líbí prašivý zvuk, jako vždy perfektní obal i vokál. DEGIAL znějí jako našeptávači, vyslaní ze samotného pekla. Jsou šílení, temní, masakrující svým nezaměnitelným způsobem. Po této desce lehne nebe popelem! Bestie promluvila! Démonické death metalové album, které vás navěky prokleje! Skvěle!



Asphyx says:

We bow to all dark idols, worship all the ancient cults. Burn all the holy books, there is nothing more than just evil controlling people! I go down to the underground in a mouldy hallway full of black fires. I hesitate for a while, wander, walk in chaos. Finally I found myself in the end of the old catacombs. They are here again, the Swedish death metal band DEGIAL.

When I first listened to the album “Predator Reign” I started to choke with darkness immediately. I felt like drinking really fast from the chalice of bitterness. The altar-breads turned black in my hands, the holy water began to boil. Around me was the truth death metal evil!

“Predator Reign” is an album which freely continues in the previous albums. It is more worked out and works even more with the dark atmosphere. I hear the ancient echoes of old warriors like POSSESSED, REPUGNANT, MORBID ANGEL or their colleagues VORUM, BEYOND, KRYPTS, CORPSESSED, DESOLATE SHRINE, INVIDIOUS. The music is still made from the strongest spider webs, it hurts nicely and will make you kneel down and bow your head in front of the initial chaos. I really like the ashy sound and also as usually I like the perfect cover and vocal. DEGIAL sound like whispers who were sent from the hell itself. They are mad, dark, massacre in their own recognizable way. With this album you will be dead and there will only be ash after you! The beast has spoken! Demonic death metal album which will curse you forever! Great!

TRACKLIST
1. Predator Reign  (3:47)
2. Thousand Spears Impale  (2:55)
3. The Savage Covenant  (4:13)
4. Crown Of Fire  (3:21)
5. Devil Spawn  (4:16)
6. Hellstorm  (3:38)
7. Heretical Repugnance  (2:50)
8. Annihilation Banner  (4:21)
9. Triumphant Extinction  (3:00)
10. Clangor Of Subjugation  (6:08)

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh sto dvacátý třetí - Berlínská thrashová rozsekávka


Příběh sto dvacátý třetí - Berlínská thrashová rozsekávka

Na otázku, co chceme k vánocům, jsme již několik týdnů všichni odpovídali, že lístek na koncert. Do Berlína. Na Sodom, Kreator a Entombed. A hlavně můj největší sen v životě. Motorhead. Básnili jsme na panelech, představovali si, jak naše hvězdy zahrají, dopředu se snad stokrát pohádali, která kapela je nejlepší a jaké skladby nám předvedou. Ve starém kazeťáku Sony nic jiného nehrálo. Nechodilo se ani moc do hospody, lístky nám poslal opět Prcalíkův táta do Čech poštou. Jeho firma přesídlila z Mnichova do Berlína. Obrovské štěstí, že se jeho rodiče zrovna udobřovali. Protože jinak bychom neměli nic. 

První problém nastal s mojí mámou, která se z ničeho nic zasekla. Možná, že se mnou byly poslední dobou problémy, nebyl jsem pořád doma a když už byl, tak jsme se jen s otcem hádali. Musela být vypravena ukecávací skupina. Káča v čele, s ní Jana, Mirka. Holky zazvonily hned po nedělním obědě, protože někde četly, že v té době jsou lidé nejpříjemněji naladěni. Ne tak můj otec, kterému ještě nezabral chlast. Otevřel dveře, měl nějaký sprostý připomínky, ale mé princezny do bytu nakonec pustil. Máma sedící v kuchyni, okolo tři metalový křepelky, které ji pořád přemlouvaly. Jaký jsem prý hodný, milý, spolehlivý a že beze mě to nebude ono. Stál jsem v koutě a koukal jak puk. Radši jsem neříkal nic.

Zase jednou vyhrálo dobro (holek) nad dobrem (mojí mámy). Můžu vyrazit! Opil jsem se radostí tak, že jsem usnul na panelech a byl tam až do rána. V chladu, lehkém dešti. Málem si to máma zase rozmyslela. Od té doby jsem ale sekal dobrotu. A měl oči hodného syna. Možná trošku vypočítavé, ale abyste zase nemysleli, na svojí mámu nedám dopustit. Ona za ten marast, co byl doma nemohla, nebylo to jen otcem, těch faktorů bylo víc a nechal bych si je s dovolením pro sebe. Pomáhal jsem, dokonce šel na první zácvik do Škodovky (kterému jsem se předtím pořád vyhýbal). 

Vstával jsem ráno v pět, na kole dojel do fabriky, převlékl se do montérek a učil se být vedoucím nástrojárny. Od starého praktika, chlapa, který mě odhadl jako flinka, jako cucáka, co na to někdy až moc sere. Je to škoda mladej, protože kdybys chtěl, měl bys na víc, seš chytrej. Akorát že já nechtěl, mě zajímal jen metal, holky, pivo, holky a zase hlavně ty holky. Nojo, s tím už nic neudělám. Ale šikovnej jsem prý byl (lenost byla vždy brzdou mé ctižádosti), pochvalovali si mě. A taky jsem konečně dostával výplatu. Velmi dobrou. Pozval jsem za ní všechny do Berlína. První vydělané peníze se přece mají propít nebo ne?

Proč zrovna do Berlína, ptali se nás často kamarádi. Vlastně za to může Kytka, který ležel pořád v těch svých časopisech o metalu a hltal každou zprávu. Nechával si posílat i německé a pořád nám říkal nějaké novinky, které nám (na rovinu) byly docela u prdele. Často jsme ho vytočili s Prcalíkem k nepříčetnosti, protože on vždycky tak vážně a zasvěceně o všem mluvil. My seděli u piva, s rukama založenýma v zadních kapsách džín holek (a lehkým lechtáním po prdelkách), nasávali a dělali si šoufky. Zase na druhou stranu, nebýt Kytky, moc koncertů bychom neviděli a nebylo by na co vzpomínat. Vždycky musí být někdo, kdo všechno zorganizuje, nemám pravdu? Myslím, že mám.

Lístky přišly s velkým předstihem, přes mámu jsem poslal peníze Prcalíkově otci a pořád ženě, co mě porodila, nemohl vysvětlit, že je to pro nás splněný sen. Otázkám typu: "Proč si nekoupíš něco hezkého na sebe...proč nešetříš třeba na pračku nebo na byt?" jsem se smál, až jsem se za břicho popadal. To víš mámo, já jsem metal a jinej nebudu. Dostal jsem pak při dalších srandičkách lehký, s úsměvem míněný pohlavek a vyrazil zase ven. Vstupenky v jedné ruce, lahváče v druhé. Šel jsem na panely, zlehka poskakoval radostí a v dálce viděl naší partu. Secvaklo jim to brzy. Koncert bude, teď už tomu všichni věříme!

Organizačními věcmi byl pověřen Kytka a Jana, protože oba byli z nás nejsvědomitější. Já několikrát "zklamal" nebo spíš...dělal jsem si z toho srandu a nic nebral vážně. Tak jsem jen kibicoval, popíjel pivo a předváděl hrozný machry s němčinou, kterou jsem tenkrát vcelku slušně ovládal. Všichni už byli na všem domluvený a já pořád dělal blbiny. Asi jsem byl protivnej, dělal jsem problémy a vůbec měl zrovna takový hodně rebelský období. Ale sázel jsem na svoji "roztomilost", kterou jsem podle našich koček vyzařoval a podle Prcalíka jsem jí neskutečně zneužíval. Bylo to tak, proč bych se nepřiznal.

Řekli mi, že mám stát v pět na hlaváku dole v Boleslavi. Jenže já Káču přemluvil k ranní rychlovce. Moc nechtěla, nadávala mi, ale já ji tak dlouho otravoval, že podlehla. Miláček. Pak byla vytočená a vlastně i všichni ostatní, protože jsme nestihli vlak na Prahu a museli do České Lípy. Musel jsem si to jít všechno zjistit sám, s nadávkami v zádech. "Káčo, prosím tě, dělej s ním něco, vždyť se chová někdy jak šílenec": uslyšel jsem ještě a už jsem cvrdlikal u pokladny s paní, co prodává lístky. Polichotil jsem, pochválil účes a dostali jsme slevu na jízdné a já ještě koláč, o který jsem se musel rozdělit, jak byl velký. Tak vidíte volové.

Ve vlaku zima a taky trošku napětí, protože nakonec nejel Sabath a Míša, zbyly dva lístky. Míše onemocněl syn z prvního manželství a tak jsme jeli jen ve složení - já, Káča, Mirka, Kytka, Prcalík a jeho milá. Samozřejmě taky Jana, můj druhý (kolikátý už?) strážný ženský anděl s batohem - krosnou plnou řízků, piva, chleba, špekáčků a dobroty. Já měl lístky (ty mi několikrát Káča zkontrolovala) a spoustu peněz - marek. Chtěl jsem svým kamarádům trošku (o)splatit všechny akce, výlety, chlastačky, kdy platili za mě, kdy jsem neměl jako studentík ani vindru. Tak jsem vyběhl v Ústí nad Labem pro lahváče do stánku, nakoupil i párky v rohlíku. Měli jsme se dobře. 

Na hranicích byly trošku problémy, nejdřív tedy ne, doklady jsme měli v pořádku, ale pak řekl Praclík jednomu celníkovi: "Hände hoch!" a ještě na něj dělal: "Tatatatatatatata". Pán neměl pro hochy a dívky z východního bloku moc pochopení. Museli jsme vystoupit a prohledávali nás jak nějaký zločince. Janu donutili vysypat batoh. Nakonec pomohla má omluva s tím, že jsem všem řekl: "Mein freund ist trotl". Celníci se začali smát, naše křepelky po nich ještě hodily okem a mohlo se pokračovat. Čekalo nás Německo. Přestup v Drážďanech a pak nekonečný šourající vlak před Berlínem.

Trošku jsem se opil z rumu a piva a pořád se chtěl líbat. Dokonce jsem chtěl dát pusu i jedné německé důchodkyni, ale zarazil mě její pohled a Prcalík, kterej mi tvrdil, že mohla hlídat mý příbuzný v lágru, ať se na to radši vyseru. A taky přišel její Helmut a díval se na mě jako na vraha. Tak jsem jim jen řekl něco v tom smyslu, že jsem jim už dávno odpustil za celou rodinu. Koukali nechápavě. Dal jsem si radši další pivo.

Jestliže jsem už dva měsíce machroval, jak se skvěle domluvím, že mi stačí mapa a všechny dostanu na koncert, tak ve mě najednou byla malá dušička. Mladej kluk, ztracenej ve velkým světě. Ještě, že mám někde na nebi svou hvězdu a ta mě vždycky jako navigace hodí do cesty skvělé lidi. Kousek před Berlínem potkávám partičku německých thrashers. Něco jako my. Taky východ. To byla zajímavá věc. Byli oblečení jak my. "Zápaďáci" byli víc v kůži a měli i kožený boty. Na to my neměli.

Byla tedy družba. My měli hezčí holky (o hodně) a oni zase víc piva (nic moc, ale lepší než žádný). Na nádraží v Berlíně jsme už byli všichni kamarádi, já se zase předváděl až hrůza a vykládal německým metalistkám o tom, jak jsme museli za socialismu v Čechách chytat veverky, páč byl prostě hlad. Visely mi na rtech a litovaly mě. Nebyly to žádný krasavice, ale byly moc milý, až Káča zase žárlila.

Dodnes si říkám, jaké bylo štěstí, že jsme je potkali. Tenkrát bych se na berlínském nádraží nevyznal. Koncert byl kousek od Mauerparku, hale se říkalo jednoduše Die Halle a my měli najednou spoustu času. Ani nevím, co mě to popadlo, ale poprosil jsem naše nové kamarády, aby nás trošku po Berlíně provedli. Jeden z nich, s typickým jménem Klaus a velkým nápisem Sodom na zádech ochotně souhlasil. Byl to krásný zážitek.

Představte si partu ožralých metalistů z Čech i Německa, kteří postávají na Alexandeplatz, mávají hlavami do rytmu a řvou texty thrashových kapel. Dokonce jsme německý kluky a holky naučili i něco od Master´s Hammer a Rootu. No sranda veliká. Jenom u památníku obětem holokaustu jsem se málem rozbrečel. To bylo taky hrozně zajímavý. 

Pořád se dělaly prdelky, srandičky, kamarádi nám kupovali piva a mě holky jídlo, ať se prý najím, když jsem jako malý musel jíst "das Eichhörnchen" (veverku). Pak se mi sepnuly u desky s rytinami a černobílými fotkami se jmény vzpomínky dohromady s příběhy z koncentráků všech mých židovských předků a bylo mi hodně ouzko. No a všechny dosud rozjívené německé tlamy ke mě postupně chodily a objímaly mě. Káča samozřejmě brečela jako želva, protože ona byla duše citlivá. "Válka je prostě svinstvo a nemá bejt, možná bych řekl, že je to jen kurva píčovina pro debily": snažil se mi ještě zvednout náladu za všechny mé příbuzné Prcalík. Museli jsme dál. 

Reichstag, taky Braniborská brána. Všude se dělaly neskutečný blbiny, kluci se předváděli před holkama. Peníze na další pivo nebyly, šetřili jsme na hospodu po koncertě. Postupně jsme vystřízlivěli a vyrazili k Die Halle. Tam už se srocovaly davy a taky do tmy zářil nápis, že Motorhead nepřijedou. "Kurva, doprdele": řval jsem jak tur česky. Byl jsem naštvanej. Taková dálka (o tom, že vraceli část vstupného jsme nevěděli vůbec nic). Vytočenej jsem byl tak, že na mě poslal Kytka s Prcalíkem holky, aby mě uklidnily. Nojo, na to já dám. Stačí pár úsměvů, milé slovo a pohlazení. Jen mě mrzelo, že se mi rozplynul jeden velký sen - vidět poprvé Lemmyho.

Ale ještě tu byli Sodom, Kreator a Entombed. Naštvanej jsem přestal být, až když to před námi odpálili Švédi. Byl to dokonalý koncert po všech stránkách. Divoké, melodické, šílené. Němce to sice asi moc nebralo, ale já byl ve svým živlu. Sodom, moje srdcovka šli na řadu jako druzí. Málem jsem u jejich setu zemřel. Už jsme v sobě neměli žádnej alkohol, ale muzika nás strhnula, jako bychom měli v sobě každej lahev vodky. Neskutečný. Obrovská síla, nasazení, mosh-pit. Kreator to samé. Uff. Byl jsem úplně mimo. V jakémsi rauši, jiné thrashové dimenzi (Kačenka mi pak říkala, že si myslela, že bude každou chvíli po mě). Ani jsme tenkrát nevěděli, že se před námi odehrává kus historie. Kapely ve svých nejlepších letech. Totální nasazení. Vyhlazení. Masakr. 

Zářily nám obličeje štěstím, všichni mi děkovali, že jsem je vzal s sebou. Ani jsem je moc nevnímal. Chtělo se mi hrozně na záchod a tam najednou koukám, kdo to přišel vedle mě tak nalitej. A on Mr. L_G Petrov. Tak jsem mu u umyvadla poděkoval. Kouknul na mě skelným pohledem a něco zažbrblal. Rozuměl jsem jen fuck off! Setkání se zpěvákem Entombed bylo takovým velmi příjemným zakončením, rozloučením.

Klaus a jeho věrní na nás čekali před vchodem a že prý znají kousek od nádraží nějakou dobrou hospodu. Šlo se na S-bahn (nebo U-bahn), to já už nevím, ale pamatuju si chuť německého piva, jako bych ho měl dodnes na jazyku. Bylo sladké. Tak nějak divně. Nenamítali jsme nic, darovanému koni na zuby nehledíme. Sice jsem šel párkrát k výčepu, že všem taky vezmu pivo, ale pokaždé vyrazila nějaká německá dívka a už mě Ute, Irma, Jane nebo Susan předběhly. Bylo nám trošku trapně, ale zase na druhou stranu, myslím, že kdyby přijeli k nám, tak bychom udělali to samé.

Mám rád povídání o hudbě po koncertech. Rád poslouchám názory lidí na muziku (pokud jsou tedy rozumné). Probíralo se všechno možné. Přivezl jsem si domů v zadní kapse džín seznam mě dosud neznámých kapel. Hvězdou večera byl ale Kytka. Jeho až encyklopedické znalosti o metalu všechny doslova uchvátily. Já šel spíš po holkách - zvláštní věc, připadalo mi, že se známe snad odmalička. Taky jsem zjistil, že moje němčina není tak super, jak jsem si myslel. Kde nestačila slova, nahradil je úsměv, gesto. Rozuměli jsme si, protože jsme chtěli - spojovala nás hudba, mládí. Neskutečně jsme se nasmáli.

Byli jsme vyprovozeni na vlak, brzy k ránu. Když se okolo Sprévy vznášel šedivý opar. Kačenka mi pořád šeptala, že tohle je přesně město, kde by dokázala žít. Velké, tepající, moderní, krásné. Stáli jsme na mostě přes řeku, ochutnávali si navzájem hlavy až někam do krku a všichni nám utekli na nádraží. Pod námi zrovna projížděla loď a starý pán, který seděl na přídi a kouřil, nám zamával. Byla to chvíle, okamžik, které si pak pamatujete navždy. Patřil jsem ke Káče, ona ke mě a když jsem ji potom dal svoji bundu, aby mi v tom sychravu nenastydla, měl jsem co dělat, abych se s ni nevyspal přímo na mostě. 

Čekáme na vlak, unavení a smutní z toho, že se musíme rozloučit. Tohle je stejně dodnes na metalu krásný, člověk potkává lidi, setkává se s podobně prokletými. Dává nás dohromady muzika, podobný pohled na svět. Jsem objímací typ a najednou vidím na všech, že nechtějí abychom odjeli. Dostanu od Klause nášivku Sodom, já mu dám svoji Vader, ručně dělanou od Jany. Víte, ono když člověk na podobné zážitky vzpomíná, tak si říká, jak je skvělé, že byl u toho. Vidíte někoho první den a noc a pak holky pláčou jako želvy, že se musí loučit.

Vyměníme si s Klausem adresu (já ji pak samozřejmě ztratím). Cestou, nekonečně dlouhou, šeptáme nadšená slova. Mě se nejvíc líbili Entombed a Sodom, Kytkovi Kreator a Prcalíkovi všechno. Káča mi usíná v náručí a já se zase bojím pohnout, abych ji chudáka moji neprobudil. Vždyť má se mnou kolikrát jen trápení, je pro mě možná až moc hodná. Já jako vždy nespím skoro vůbec, protože si všechno znovu a znovu přehrávám dokola a zase v hlavě jako parádní metalový film, který jsem právě viděl. Až do Prahy, až zpět domů. V Berlíně to byla totální metalová rozsekávka a zážitek na celý život.

Ještě, že jsem si tenhle svůj blog založil. Svět je díky internetu malej a my se s Klausem potkali po letech na facebooku. Pak že ty sociální sítě stojí za vyliž prdel, co? Klaus četl jednu moji recenzi a poslal mi zprávu. Přiznám se, že napsání tohoto příběhu pro mě bylo náhle povinností. 

Protože vím, můj starý dobrý příteli Klausi, že tvá žena umí česky (musíš mi někdy konečně napsat, jak jste se seznámili), nech si tento příběh prosím přeložit. Byla to tenkrát krásná doba, viď? Škoda jen, že už se nikdy nepotkáme všichni ve stejné sestavě. Zůstaly jen vzpomínky. Ty ale stojí za to, co? Pozdravuj doma, drž se a děkuji moc za všechno! A abych nezapomněl...Sodom jsou a budou vždycky lepší než Kreator, vole! 

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 16. prosince 2017

Recenze/review - DESOLATE SHRINE - Deliverance from the Godless Void (2017)


DESOLATE SHRINE - Deliverance from the Godless Void
CD 2017, Dark Descent Records

for english please scroll down

Zkažená krev, marně proudící tepnami. Výkřiky plné nesrozumitelných slov. Stigmata, zaříkávání. Všichni jsme prokletí a odsouzení k nekonečnému utrpení v křečích. Zlo nás prostoupilo, pohltilo, zničilo. Obracím oči v sloup a pokouším se modlit. Z úst mi vytékají jen rudě černé pramínky hnisu. Tahle hudba je definicí samotné smrti, Satana a podzemí.

Již od prvního setkání s novou deskou "Deliverance from the Godless Void" si připadám jako pohřbený zaživa. Drtí mě, pálí, rozmělňuje na malé částice prachu. 



Album "Deliverance from the Godless Void" se pohybuje ve stejných oblastech, jako desky třeba takových ABYSSAL, DEMOGOD, CONVULSE, ale i INCANTATION, IMPRECATION, PORTAL, GRAVE MIASMA, AOSOTH, SULPHUR AEON. Novinka vyznívá možná ještě víc chorobněji, než předchozí počiny. Je nechutnou zprávou o ošklivých zákoutích lidské mysli. Je výpovědí o nihilismu, negativismu a okultismu. Je obřadem plným trpících obětí a hlavně hudbou, ze které odkapává zkažená krev. Dávno neexistuje žádné dobro a svět byl zahalen nenávistí. DESOLATE SHRINE jsou zde, aby o tom podali výpověď. Daří se jim to na výbornou. Tohle album vámi prostoupí jako čepel rezavého nože. Užijte si ten pocit beznaděje, smutku a nekonečného rouhání. Prašivý, devastující death metal, který je až po okraj narvaný tmou! Vynikající záležitost!



Asphyx says:

Bad blood vainly flows in veins. Screams full of unfamiliar words. Stigmas, chanting. We all are cursed and sentenced to the endless suffering in cramps. The evil has permeated us, swallowed and destroyed. I turn my eyes to the sky and try to pray. Red and black pours of pus are pouring out of my mouth. This music is the definition of the death itself, of the Satan in the underground.

From the first listening of the album “Deliverance from the Godless Void” I feel like being buried alive. It crushed me, burns and breaks me into small pieces of ash. 

The album “Deliverance from the Godless Void” is in the same fields as albums by ABYSSAL, DEMOGOD, CONVULSE but also INCANTATION, IMPRECATION, PORTAL, GRAVE MIASMA, AOSOTH, SULPHUR EAON. The new album sounds even sicker than the previous ones. It is like a disgusting message of dirt corners of human mind. It is a testimony of nihilism, negativity and occultism. It is like a ceremony full of suffering victims and most importantly there is the music which makes my body leak bad blood. There is no longer any good at this world anymore and the world has been covered in hate. DESOLATE SHRINE are here to tell us about that. And they do a great job. This album will go through you like a blade of a rusty knife. Enjoy the feeling of hopelessness, sadness and endless blasphemy. Ashy, destroying death metal which is filled with darkness! Excellent album!


Line-up:

L.L. - All instruments
M.T. - Vocals, lyrics
R.S. - Vocals

pátek 15. prosince 2017

Recenze/review - AOSOTH - V: The Inside Scriptures (2017)


AOSOTH - V: The Inside Scriptures
CD 2017, Agonia Records

for english please scroll down

Prolévám mezi prsty chladivou vodu. Příjemně mrazí a evokuje ve mě poslední zážitky před smrtí. Náhle se mění v krev. Hutnou, s hnisavými částečky krystalů. Proč mám poslední dobou pocit, že kolem mě je jen samá smrt, temnota a nenávist?

Francouzští AOSOTH mezi nás nehodné letos vyvrhli další ze svých kusů shnilého masa. Představte si odpadní kanál, za vaším městem, který ústí přímo do samého pekla. Máte za úkol rozdělit malé zlo od velkého. Jste zmazaní krví a beznaděj zcela prostoupila vaše tělo i mysl. "V: The Inside Scriptures" není ze své podstaty lehkým albem k poslechu. Mnohé odradí, zničí, nepochopí jej. Tahle smrt přichází pomalu, zákeřně, jako nějaká zlá choroba. Postupně si vás podmaní a uhrane. 


"V: The Inside Scriptures" může na někoho působit jako změť nesrozumitelných riffů, různě chaoticky poskládaných nálad. Album, opět zahrané ve stylu DEATHSPELL OMEGA, ANTAEUS, VI, GEVURAH, FUNERAL MIST, ABYSSAL, TEMPLE OF BAAL, připomíná spíše hlukovou neproniknutelnou stěnu, než klasickou desku. Jde se na samou hranu a pochopit všechnu zrůdnost najednou vlastně ani nelze. Na podobné rouhavé a bolestivé záležitosti je nutný čas, nálada a vnímavost k ozvěnám ze záhrobí. Nezastírám, některé momenty jsou mi až nepříjemné. Hudba má ale přece vyvolávat hlavně emoce. A těch je na novince nepřeberné množství. Jsou všechny temné, ošklivé a krvavé. Až půjdete v neděli kolem kostela, tak vězte, že pokud budete touto nahrávkou stále nasáklí, svěcená voda bude opravdu zbarvena krví. Black metal, Satan, smrt, temnota! Vše smíchané v šílený celek. Vynikající pocta stínům!


Asphyx says:

I shed cool water between my fingers. It froze and evokes my last experiences before death. Suddenly it turns into blood. Dense, with purulent particles of crystals. Why am I lately feeling that there is only death, darkness and hatred around me?

French AOSOTH has cast out another of his pieces of rotten meat this year. Imagine a waste channel behind your city, which flows directly into hell itself. You are tasked to divide a small evil from the big one. You are blotted out of blood, and hopelessness completely penetrates your body and mind. "V: The Inside Scriptures" is not light album to listen to. Many peoples are discourage, destroy, and not understand. This death is coming slowly, mischievously, like some evil disease. Gradually, you will get caught and burned.

"Inside the Scriptures" can act as a clutter of incomprehensible riffs, variously chaotic composing moods. The album, again played in the style of DEATHSPELL OMEGA, ANTAEUS, VI, GEVURAH, FUNERAL MIST, ABYSSAL, THE TEMPLE OF BAAL, reminds more of a sound impenetrable wall than a classic record. It is at the very edge and understand all the monstrosity at the same time is impossible. Such bloody and painful affairs require time, mood, and responsiveness to the echoes of the tombs. I do not dislike, some moments are unpleasant. Music, however, has to give rise to emotions. And there's a lot of new stuff on the news. They are all dark, ugly and bloody. When you go on Sunday around the church, know that if you keep getting soaked, the holy water will really be stained with blood. Black metal, Satan, death, darkness! All mixed in a mad whole. Excellent tribute to shadows!


Tracklist:
01. A Heart to Judge
02. Her Feet upon the Earth, Blooming the Fruits of Blood
03. The Inside Scriptures
04. Premises of a Miracle
05. Contaminating All Tongues
06. Silver Dagger and the Breathless Smile 



čtvrtek 14. prosince 2017

Recenze/review - MALOKARPATAN - Nordkarpatenland (2017)


MALOKARPATAN - Nordkarpatenland
CD 2017, Invictus Productions / The Ajna Offensive

for english please scroll down

Obloha je rozmazaná krví. Už se scházejí, lidé z horské vesnice. Právě přišli z kostela a konečně mohou začít provádět staré okultní rituály. Zvony zvoní na poplach, nahé ženy tančí kolem ohně, okolím se prochází temnota. Faráře už dávno popravili, zvítězil zase jednou rozum nad šíleností.

MALOKARPATAN jsou velmi originálním tělesem. I na své druhé desce umně kombinují black metal s folklórními prvky, rockem, ctí tradice, jejich hudba je protkána východními motivy. Výsledkem je velmi pestré album, u kterého doslova shoříte.



Líbí se mi, když ve mě umí kapela vyvolat emoce. Je něčím zajímavá, jiná, nebojí se lehce a s talentem experimentovat. A všechno tohle na "Nordkarpatenland" naleznete. Nemá cenu hudbu ke komukoliv přirovnávat, raději si poslechněte ukázky a uslyšíte sami. Důležitější je nakonec stejně nálada, atmosféra a ty jsou na novince chladně přitažlivé, syrové, člověk má opravdu pocit, že je v zapadlé horské vesnici, kde se právě odehrávají starodávné rituály plné temných sil, sexu, uctívání přírody. Základem je pak klasický black metal, zahraný s dokonalou přesností a umem. Je tma, venku fouká vítr a svíce pomalu dohořívá. Vezměte si novou desku do lesa a naslouchejte stínům! Pak pochopíte. Black metal s folklórními prvky, který jde až k samým kořenům života a smrti!


Asphyx says:

The sky is blurred with blood. They are coming, people from a mountain village. They have just come from church and finally they can do their occult rituals. Bells are ringing for alarm, naked women are dancing around the fire, there is darkness passing. The priest have been executed, the mind has once again won over madness.

MALOKARPATAN are very original. On their second album they know how to combine black metal with folk elements, rock, they honour traditions, and their music is filled with eastern motives. The result is very colourful album which will make you burn. 

I like that the band know how to evokes emotions in my. They are interesting, different and they are not afraid to experiment with their talent. You can find all of this on the album “Nordkarpatenland”. There is no point in comparing the band to any other band, just listen to the samples and you will see. But in the end the most important thing is the mood and the atmosphere and those are freezing attractive and raw on this album. You will feel like there is a village where ancient rituals are happening full of dark forces, sex and worship of nature. The base of this music is the classic black metal played with excellent precision and art. It is dark, windy outside and the candle is slowly burning up. Take the new album to the forest and listen to the shadows! Then you will understand. Black metal with folklore elements which goes to the old roots of life and death!


FULL TRACKISTING
1. Nordkarpatenland
2. V okresném rybníku hastrman už po stárocá vycína (In the provincial pond, a water goblin has been raging for centuries)
3. Ked starého Bartolína ze šenku na táckach zvážali (When old Bartolín was driven back home from the tavern on a wheelbarrow)
4. Ked svetlonosi zapocnú v mocariskách nazeleno svícit (When will-o'-the-wisps begin to shine green in the bogs)
5. Nedlho po púlnoci opacha sa doplazila z dzíry (Not long after midnight, the abomination has crawled out of the hole)
6. V hustej hore na stracích nohách striga chalupu svoju ukrýva (Within the dense woods, the witch is hiding her hut on magpie legs)
7. Ked gazdovi upeleší sa v chyži nezdoba zmok (When a bugger kobold settles down in the farmer's household)
8. V rujnovej samote pocichu dumá lovecký zámek zvlcilého grófa (In October's solitude, silently the hunting chateau of the wolfish count is brooding)
9. Na horárni ve folvarku šafári rohatý jáger (A horned jaeger governs the gamekeeper's lodge in the uplands)

Recenze/review - DEATHCULT - Cult Of The Goat (2017)


DEATHCULT - Cult Of The Goat
CD 2017, Soulseller Records

Nechápali jsme, jak se to mohlo stát. Vždyť pokaždé, když jsme provedli naši tradiční lidskou oběť, tak se bohové usmířili. Tentokrát ne. Nepomáhalo nic. Ani zaříkávání, ani obličeje pomazané krví, ani tanec plný ohně, sexu a šílenství. Zlo obestřelo náš kraj. Lidé umírali po desítkách, jejich těla zahnívala kolem domů. Nebylo cesty zpět.

Úplně stejné pocity mám i z nové desky norských black metalistů DEATHCULT. Je temná, zdrcující a chladná zároveň. S maniakálním výrazem, s anti-humánním posláním. Opravdu připomíná okultní seanci k odehnání zlých duchů. Jen s tím rozdílem, že zlo zvítězí a zůstane pouze spálená země.


"Cult Of The Goat" je takovou velmi zdařilou poctou první vlně dnes již tradičního black metalu. Má v sobě až "punkový" punkový feeling, tu správnou porci pravé nenávisti a hlavně chlad, který tuhle hudbu proslavil po celém světě. Kapela je složena ze slavných a zkušených válečníků, kteří se s tím rozhodně nemazlí. Cítím zde lehké odkazy na CELTIC FROST, DARKTHRONE, ale hlavně upřímnost a takovou tu správnou "nedokonalost", kvůli které stojí za to pořád podobné spolky poslouchat. V dnešní době, kdy si každá druhá black metalová smečka hraje na umění, jsou DEATHCULT skvělým, černě krvavým osvěžením. Osvěžující jsou "orientálně" laděné vsuvky i zvuk, který vám vytrhne nehty s takovou silou, že si toho ani nevšimnete. Pravý, syrový black metal! Krvavý rituál!


sumarizace:

Okultní black metalisté DEATHCULT na svém novém albu jasně pochopili základní myšlenku zla. Album je napěchované tmou, špínou, hnisem. Připomíná nekonečnou bažinu, plnou hnijících utopenců. Každým dalším poslechem vás stahuje do svého nitra a vy máte sto chutí podlehnout nihilismu. Líbí se mi smutné vrstvy kytar i syrová nálada celé nahrávky. "Cult Of The Goat" je jako četba ze starých spirituálních knih. Plazí se pomalu jako had, čekající na svoji oběť. Během společných setkání jsem jako uhranutý, prokletý, vyhoštěný z tohoto světa. Procházím se záhrobím, nasávám šedivou atmosféru a těším se na každý další song. Black metal v tomto provedení bude dělat dobře všem, kdo mají rádi onen svět. Smrt je opravdu hodně blízko! Podává vám ruku a vy přijímáte. Tahle okultní seance se určitě povedla! Temná, black metalová nahrávka, která vyvolává duše dávno zemřelých. Skvěle!

Asphyx says:


Occult black metallers DEATHCULT clearly get the basic idea of ​​evil on their new album. The album is full of darkness, dirt and pus. it recalls the endless swamp full of rotting drowned bodies. It pull you down into its mind with each next listening and you want to go down the nihilism. I like sad sounds of guitars and raw mood of the record. "Cult Of The Goat" is like reading from the old spiritual books. It is crawling slowly like a snake waiting for its victim. During the common meetings I'm bewitched, cursed, expelled from this world. I'm walking in the beyond, I'm soaking up the grey atmosphere and I'm looking forward to the next song. Black metal in this way will do well to all who loves the other world. Death is really close! It gives you its hand and you take up. This occult seance was succeeded! Dark, black metal record, which invokes souls of long dead. Great!


TRACKLIST
1. Climax Of The Unclean  (8:24)
2. Bloodstained Ritual  (6:31)
3. Ascension Rite  (7:56)
4. Man Versus Beast  (6:21)
5. The Oath  (5:34)
6. Devilgoat  (10:10)
7. Laudate Hircum  (4:16)

LINE-UP
Skagg – Vocals / Guitar
Hoest - Bass
Thurzur – Drums


Additional Henchmen:
Dirge Rep: Lyrics
Attila “the beast” Csihar: Vocals
Lava: Guitar
Gjermund Fredheim: Guitar/Sitar/Baroque Guitar and Bow
Carmen Boveda: Cello
Gøril Skeie Sunde: Cello

https://www.facebook.com/Deathcult-1871964126457651
http://www.soulsellerrecords.com
https://www.facebook.com/SOULSELLERRECORDS

IMMORTAL SOULS 29 – death metal zine je venku!


promotion:

Štýl: death metal

Priatelia, je to konečne tu a ja držím v rukách výsledný formát nového čísla zinu IMMORTAL SOULS 29. Neviem, či má čím prekvapiť, ale osobne si myslím, že ani nie. Je to underground, je to detah metal, je to papier a je to proste stará dobrá klasika. Opäť nebude k dispozícii na nete, ale len v papierovej forme /44 strán/. Koľko sa ich nakoniec rozoberie zatiaľ neviem, uvidím podľa záujmu. Keďže už nejde o pilotné číslo, tak nahadzujem aj reálnu cenu a síce 2,50€ za kus + pošta, budem však rád, ak nabehnete na e-shop a objednáte si k tomu aj nejaké cedlo. No a čo sa týka obsahu, tak priestor dostali samé skvelé formácie a okrem nich aj skvelá, poctivá a priateľská postava zo scény Jakub Rezler, alias Jakub Asphyx, ktorý prevádzkuje namakaný webzine DEADLY STORM. No a kapely : URSINNE /SWE/, AUTOPSY /USA/, DEHYDRATED, WARDER /RUS/, GRAVEBOMB /SWE/, SOUL MASSACRE /CZE/, KILLCHAIN, ANASARCA /GER/, MELANCHOLY PESSIMISM /CZE/, THE PSALM /GRE/, UERBEROS /POL/ a HELSLAVE /ITA/. Nuž, ak máte záujem objednávajte, opäť však všetkých vyzývam, aby v žiadnom prípade tento zin neskenovali a nehádzali na net. Svojvoľne kopírovať ho môžete podľa chuti. Tak nech sa páči!

objednávejte zde/order here:

středa 13. prosince 2017

Recenze/review - MOONSPELL - 1755 (2017)


MOONSPELL - 1755
CD 2017, Napalm Records

for english please scroll down

Určitě znáte ten pocit, když slyšíte nějaké album poprvé v životě a hned nějak podvědomě víte, že jste si souzeni. Vnímám hudbu hlavně srdcem a portugalští MOONSPELL mě doslova uhranuli. Vím, poslední vývoj a směr některým fanouškům zase tolik nevoní, ale to rozhodně není můj případ. Portugalci totiž složili doslova metalový opus.

Album "1755" pojednává o zemětřesení v Lisabonu.

Již předešlé album "Extinct" dávalo tušit mnohé. Příklon k větší atmosféričnosti, k širšímu využití kláves, to vše je letos zúročeno a výsledkem je nahrávka, která je až po okraj narvaná emocemi.





Nečekejte syrovost prvních desek, ani žádnou černotu. MOONSPELL dospěli v hudební těleso, které jinde nepotkáte. Vždy byli originální, ale na "1755" z nich doslova sálá energie. Skvělé nápady, perfektní práce s vokály, neotřelé a zajímavé klávesové plochy. Líbí se mi občasné folklórní prvky, v podstatě dokonalá hra s náladami. Portugalci působí jako padlí básníci, kteří vyprávějí neuvěřitelné příběhy plné temné a chladné poezie. Staří fanoušci asi nebudou příliš spokojeni, ale přátelé, hudba je jen jedna. A tu kterou hrají MOONSPELL, je jedním slovem dokonalá. Po všech stránkách - vynikající produkce, zvuk, zapamatovatelnost a hlavně rukopis. Věřím absolutně všemu, co ke mě z "1755" plyne. Mám pocit, že mi někdo do ruky hodil kus žhavého železa. Pálí a zároveň chladí. Málokdo dovede spojit v jeden celek doom metal, gotické harmonie, Wágnerovskou klasiku a úžasnou orchestraci. MOONSPELL se to povedlo. Na výbornou!




Asphyx says:

Surely, you know the feeling when you listen to an album for the first time and immediately you somehow know that you are supposed to be together. I feel music with my heart and those Portuguese MOONSPELL cursed me, literally. I know, the last development and direction of this band is not suitable for some fans but not for me. Those Portuguese guys composed the real metal opus. 

The album "1755" is about a earthquake in Lisbon.

Their previous album “Extincs” gave many hints. The band was leaning to the more atmospheric moods, wider use of keyboards and all of this resulted in an album which is filled with emotions this year. 



Do not expect rawness of first albums or even any darkness. MOONSPELL aged into a music art which is very original. They have always been original and on the album “1755” the energy is just shining through them. Great ideas, perfect vocal work, fresh and interesting keyboards parts. I like that sometimes there are folk elements and they amazingly play with moods. Those Portuguese feel like fallen poets who tell unbelievable stories full of dark and cold poetry. Old fans might not be satisfied, but friends, there is only one music. And MOONSPELL´s music is just perfect. In all aspects – excellent production, sound, it is memorable and they even have their own signature to the music. I believe in everything what comes from “1755”. I feel that someone just put a hot iron in my hand. It burns but freeze at the same time. Only a few can combine doom metal, gothic harmonies, Wagner´s classic and amazing orchestra into one album. MOOSNPELL did. And it is excellent!


Tracklist: 
01. Em Nome Do Medo
02. 1755
03. In Tremor Dei
04. Desastre
05. Abanão
06. Evento
07. 1 De Novembro
08. Ruínas
09. Todos Os Santos
10. Lanternas Dos Afogados
11. Desastre (Spanish Version)


band:
Fernando Ribeiro,
Ricardo Amorim,
Pedro Paixão,
Aires Pereira,
Mike Gaspar

https://www.facebook.com/moonspellband
http://label.napalmrecords.com/

TWITTER