Recenze/review - DRAWN AND QUARTERED - Congregation Pestilence (2021)

DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 24. října 2018

Home » » Rozhovor - DE PROFUNDIS - Žádný odpočinek pro hříšníky!

Rozhovor - DE PROFUNDIS - Žádný odpočinek pro hříšníky!


Rozhovor s death metalovou skupinou DE PROFUNDIS z Velké Británie.

Odpovídal Paul Nazarkardeh.

Otázky připravila a vše přeložila Duzl, děkujeme!


review:

Nazdar Paule, 

DE PROFUNDIS vznikli v Londýně v roce 2005. Můžeš nám trochu přiblížit vaše zázemí, jak jste se dali dohromady, kdo přišel s názvem kapely a co vás mimo metal zaměstnává v každodenním životě? 

[Paul Nazarkardeh – Guitars] 

Název DE PROFUNDIS pochází ze skladby "De Profundis Mors Vas Consumet" kapely ABRUPTUM, o čemž rozhodl před několika sestavami náš zpěvák Craig Land krátce poté, co přišel do Velké Británie z jeho rodné Jižní Afriky. Většina z nás v kapele jsme muzikanti na plný úvazek ... takže metal je velkou součástí každodenního života! Všichni toho za sebou máme v muzice hodně. Arran [McSporran, basák] byl nedávno na turné s kapelou VIRVUM ze Švýcarska, Shoi [Sen, kytarista] spolupracoval s bývalým bubeníkem JUDAS PRIEST Lesem Binksem, Tom [Atherton, bubeník] maká na tom stát se šíleným vědcem přes hudbu na úrovni PhD. a já jsem právě nahrál album s mou black metalovou kapelou FORMICARIUS. Žádný odpočinek pro hříšníky!


Od května máte venku své páté řadové album s názvem „The Blinding Light of Faith“. Album jste vydali u Kunala a jeho Transcending Obscurity record až v daleké Indii. Čím to? V Anglii je přece spousta vydavatelství, zkoušeli jste navázat spolupráci s některým lokálním labelem, nebo jste od Kunala dostali přímo nabídku? 

Transcending Obscurity má vše, co musí undergroundové nezávislé vydavatelství mít! V dnešní době se stalo "cool" záležitostí považovat labely jako něco z minulosti. Ale není to tak. Hudební branže se mění rychleji než kdy předtím a nejlepší věc, kterou může kapela mít, je chytré vydavatelství, které ví, jak vydávat hudbu v současnosti. Každý umělec si musí pamatovat, že se nesmí srovnávat se svými přáteli, ale se svými idoly. To znamená, že se vždycky díváme dál za naše rodné Spojené království - zvláště v těchto podivných časech, kdy se naše země pokouší o izolaci! Dostali jsme několik nabídek k „The Blind Light of Faith“, ale cítili jsme, že Transcending Obscurity byla nejlepší volba. Navzdory vzdálenosti je Kunalova podpora jeho kapelám vynikající a jeho label má v Evropě spoustu příznivců. Není tedy divu, že death metaloví veteráni jako Paganizer a Master s ním spolupracují! 


Poslední album má opět nové logo (dle mého názoru asi nejlepší). Během vaší existence jste stihli logo změnit už třikrát. Dá se říct, že každé logo charakterizuje určitou kapitolu vašeho hudebního vývoje? Můžeš zpětně porovnat vývoj kapely od první k poslední desce v souvislosti s danými logy? 

K novému logu je vtipná historka. Před vydáním “The Blinding Light of Faith” jsme byli blízko tomu opustit název DE PROFUNDIS úplně. Zvuk kapely se od našich počátků příliš změnil, přemýšleli jsme, jestli by nebylo lepší už i naši kompilaci “Decayed” vydat pod novým jménem. Co nás přimělo změnit názor? Shoi požádal o radu umělce, s nímž jsme nedávno byli na turné, a ten nám doporučil, abychom si raději ponechali název, než zase začínali od nuly. Takže můžeme děkovat Davidu Vincentovi z MORBID ANGEL, I AM MORBID a VLTIMAS za to, že jméno DE PROFUNDIS žije dál. Přesto jsme chtěli změnit logo, abychom podpořili death metalový nápor alba “The Blinding Light of Faith”. A byl to skvělý Gary Ronaldson z Bite Radius Designs, který navrhl logo, které se dokonale hodí k modernímu zvuku De PROFUNDIS. 


Je nějaký další směr, kam by jste se chtěli ubírat jako kapela nebo už jste se konečně našli v death metalu? 

Death Metal byl vždy v srdci tvůrčího jádra DE PROFUNDIS, dokonce i v dřívějším doomovém období. S touto nahrávkou jsme si to konečně byli schopni uvědomit v plném rozsahu díky nejsilnější sestavě muzikantů, kterou kdy kapela měla. Nevěříme tomu, že bychom měli nahrát stejnou desku dvakrát, ale nevidím nás, jak se odkláníme od death metalu (moje upřímná omluva každému, kdo se těšil v brzké době na folk/power metalové album DE PROFUNDIS). 


Nedávno jste hráli na posledním koncertě Vallenfyre v Londýně, jak se vám hrálo, jak byste zpětně hodnotili tenhle koncert? Akce byla vyprodána a za mě velmi povedená, i když zvuk občas nebyl úplně ideální, jak jste to vnímali vy z pozice kapely z pódia? Myslím, že jste měli velký ohlas od fanoušků, užili jste si koncert? 

Koncert Vallenfyre značil konec velmi dlouhého a brutálního léta, kdy jsme podporovali “Blinding Light of Faith”! Po turné po Velké Británii, které pokračovalo Evropským turné “Totenritual II” s BELPHEGOR / MELECHESH a následně našem vystoupení na Bloodstock Festivalu 2018, pro nás bylo ctí přinést “Blinding Light of Faith” do našeho domovského města Londýna. Občas je těžké v tomhle městě hrát, protože se toho tady každý den děje tolik a Londýňané mohou v podstatě shlédnout téměř jakoukoliv kapelu, kterou chtějí, takže vidět pozitivní reakce fanoušků bylo skvělé. Nikdy nedokážu porozumět kapelám, které jsou spokojené s tím, že se ožerou a poté předvedou na pódiu nedbalou a slabou show. Přenechte to hospodským kapelám. A místo toho kvílení na facebooku o tom, jak lidé nechodí na koncerty, udělejte svou show neobyčejnou! 


Na koncertě jsem si koupila vinyl vašeho posledního alba “The Blinding Light of Faith“ je to skvělá deska! Nejen po hudební stránce, ale obzvláště malba na titulce je úžasná, kdo je autorem a kdo přišel s tímhle nápadem a co přesně to reprezentuje? 

Znova díky, že sis koupila vinyl! Umělcem je Alex Tarsus, který pracoval také pro Sinister a naše kolegy z labelu - DEPRAVITY. Tohle byl jeho koncept: 

"Rozhodl jsem se pro groteskní postavu muže se stránkami z bible, které na něj byly přibity. Také jeho oči krvácejí, jsou v nich hřebíky, ústa jsou zacpaná a na krku jsou lana, ke každému chrámu vede jedno. Toto symbolizuje lidstvo, které pod vlivem náboženských dogmat ztratilo schopnost přemýšlet mimo přípustný rámec a dívat se na věci s nekomplikovaným pohledem a říkat, co si myslí. Tato postava je lidstvo zotročené náboženstvím”

Vskutku naprosto děsivá představa. Mám vinyly hodně rád, protože větší formát přivádí hrůzný obal alba k životu! 

Pokud se budeme bavit o vašem posledním albu, prozraď mi, kdo je autorem hudby, kdo je textař, máte rozdělené role, nebo všichni děláte všechno? Co bylo inspirací? Slyším tam vlivy Dismember, Hypocrisy, Edge of Sanity, ale poněkud progresivnější, je to tak? 

Tvůrčí proces v DE PROFUNDIS je poměrně demokratický, skladby píšeme v pěti v našem vlastním studiu v severozápadním Londýně. Craig píše všechny texty. Naše vlivy jsou hudebně velmi rozmanité, od Deicide a Dissection až po Allana Holdswortha a Queen. Snažíme se najít syntézu mezi technikou moderního "tech deathu" a old school death metalovými riffy. Všechny ty kapely, které jsi jmenovala, byly určitě zmíněny při tvorbě materiálu. Považuji to nejlepší z klasického death metalu za docela "progresivní". Skladby jako “ God of Emptiness” ,” The Philosopher” nebo “Veil of Maya” byly ve své době naprosto nové. Neexistovaly žádné trendy, které by bylo možné sledovat! Je to průkopnický duch, který se v naší tvorbě snažíme zachytit. 


Kde jste album nahrávali? Kdo je odpovědný za zvuk, mastering a produkci? Můžeš nás provést albem a prozradit nám něco víc o celém konceptu? 

Koncept „The Blinding Light of Faith“ je jednoduchý - je to odsouzení zločinů spáchaných ve jménu Abrahamského náboženství. Každý člověk na této zemi trpěl pod Abrahamismem a toto album je o tomto utrpení. Není v tom satanismus, ani žádný politický podtext, jen hrůzy nesvaté trojice, což je Bůh, Alláh a Jehova. O produkci a mastering se postaral Pete Dowsett a upřímně řečeno bych byl rád, kdyby to tak zůstalo i pro dvanáct našich dalších nahrávek! Pete má velmi dobrý přístup, stal se šestým členem kapely a udělá cokoliv, co může, aby každá skladba zněla neobyčejně. Ačkoliv ho to nezajímá - rozhodně práskl bičem a ujistil se, že jsme nahráli perfektní stopy, se kterými pak může kouzlit! Nahrávali jsme v našem studiu, Peteovém studiu a v Parlor Recording studiu v Ketteringu. 

Porovnáme-li to s dalšími nahrávkami kapely, tak nahrávání kterého alba pro vás bylo nejtěžší? Jsou pro vás tyto skladby složitější? Přece jen hrát doom, black nebo death metal je docela rozdíl. 

Předchozí nahrávka byla moje první album s kapelou a “The Blind Light of Faith” je první nahrávka Toma Athertona s námi. Určitě se rádi hudebně hecujeme a vyzýváme - existuje dost kapel, které sypou nekonečné jednoduché otevřené riffy jako NAUSEA. Není to snadné hrát v DE PROFUNDIS, řada bývalých členů odešla prostě proto, že jejich životní situace byla taková, že si nedokáží udržet schopnosti a vytrvalost potřebnou pro svůj nástroj, aby mohli psát, nahrávat a jezdit turné s tak technickou hudbou! Hudba se stává těžší, ale tato sestava se stává silnější a silnější. V minulém roce jsme hráli skladbu z našeho debutového alba “Beyond Redemption” a bylo to opravdu divné hrát tak jednoduchou skladbu na jednom z našich koncertů! 


Jaký je váš názor na současnou death metalovou scénu v Anglii, potažmo v Londýně? Které kapely považujete za důležité, ať už nové nebo staré. Existuje nějaká lokální kapela, kterou považujete za svůj vzor a zásadně vás ovlivnila ve vaší dráze muzikantů? 

Roky slávy britské invaze NWOBHM nebo dokonce klasického Britského extrémního metalu, jsou už dávno mimo naší zemi. Spojené království již není místo příležitostí pro umělce. Jsme izolovaní od pevniny pod vlivem lidí, kteří považují muzikanta za méněcenného vůči bankéři, realitnímu agentovi nebo generálnímu řediteli. Brexit to jen zhorší. Na druhou stranu máme v této zemi silnou extrémní metalovou scénu. Nezajímám se o slam/pornogrindové kapely, které jsou zde populární, ale existuje tady spousta skvělých poctivých death a black metalových kapel, jako Blasphemer, Deadwood Lake, Sufferer, Trivax a mnoho dalších, které hrají pořádnou “Britskou ocel”. Největšími Britskými vlivy pro nás jsou a vždy budou IRON MAIDEN a JUDAS PRIEST. Skutečnost, že Judas může udělat tak neuvěřitelné album jako “Firepower”, přičemž členové před sebou tlačí své sedmdesátiny, to hlava nebere. 


Můžeš mi prozradit co o čekávat od DE PROFUNDIS v budoucnu? Nějaké plány a vize, nejbližší koncerty? 

Další štace pro DE PROFUNDIS je “Iberian Warriors Metal Fest” v Zaragoze ve Španělsku, kde budeme hrát 2. listopadu. Poslední show v tomto roce máme před vánoci v Birminghamu, kde si malý Ježíš Kristus určitě plně uvědomí oslepující světlo víry. Je tady celá řada zemí, které potřebují slyšet album naživo, takže doufám, že rok 2019 nás přivede na místa jako Německo, Holandsko, Francie, Česká republika, Švédsko a Belgie! Kromě toho si myslím, že je čas napsat další album ... 

Díky Paule za tvůj čas a odpovědi, vážím si toho! Přeji spoustu úspěchů na domácí scéně í v zahraničí, doufám, že vás brzo uvidím opět někde na pódiu a posléze na baru, abychom dali pivko. Poslední slova jsou tvoje.... 

Díky za podporu DE PROFUNDIS a samozřejmě za příležitost promluvit o mnoha věcech v tomto rozhovoru! Každý, kdo hledá nějaký moderní death metal v duchu staré školy, koukněte se na „The Blinding Light of Faith“! 

Share this games :

TWITTER