Recenze/review - CENTENARY - Death…The Final Frontier (2021)

DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 4. března 2019

Home » » Rozhovor - PRION - Pro nás je naše kapela něco, co slouží hlavně k tomu, abychom se cítili dobře, dělali to co nás baví a to co nejlépe.

Rozhovor - PRION - Pro nás je naše kapela něco, co slouží hlavně k tomu, abychom se cítili dobře, dělali to co nás baví a to co nejlépe.


Rozhovor s death metalovou skupinou PRION z Argentiny.

Odpovídali PRION.

Přeložila a otázky připravila Duzl, děkujeme!

Recenze/review - PRION - Aberrant Calamity (2019):

Nazdar PRION, 

Měla jsem tu možnost slyšet vaši novou desku „Abberant Calamity“, která oficiálně vyjde za necelý měsíc a to 22. února u Comatose Music. Deska je temná, brutální, má atmosféru a krásně čitelný zvuk, odkaz ke kapelám jako jsou Hate Eternal, Morbid Angel, Immolation je zřejmý, ale rozhodně to není žádná kopírka a mě se moc líbí vaše osobité podání,... za mě rozhodně povedená záležitost! Jak jste spokojeni vy? 

GREGORIO: Ahoj, mockrát díky! Máš pravdu, kapely, které zmiňuješ nás hodně ovlivnily. Dokonce jsme měli možnost hrát v Argentině s Morbid Angel (2009) a Immolation (2018). Dokonce i můj pes se jmenuje Rutan (jako Eric Rutan, haha!). V PRION jsme se vždy snažili skládat co nejoriginálnějším způsobem, aniž bychom se snažili znít jako kdokoli jiný, ani jako my sami během 25 let naší kariéry. Jednoduše děláme hudbu, kterou cítíme. Je to jako neustálé hledání nového zvuku. Pro nás je naše kapela něco, co slouží hlavně k tomu, abychom se cítili dobře, dělali to co nás baví a to co nejlépe. Jsme velmi spokojeni s naším novým albem a těšíme se až ho budeme moci představit na našich koncertech. Cílem kapely bylo vždy se zlepšovat a tvořit lepší album za albem, myslím, že jsme toho s novou nahrávkou dosáhli. Vždy se najdou věci, které by se daly udělat lépe, ale teď je na čase si to užít, mimo to už tvrdě makáme na novém materiálu. 


Chtěla jsem si album rovnou předobjednat, ale bohužel vinyl opět není dostupný jen CD, pokud se nepletu, žádná z vašich desek na vinylu nikdy nevyšla, čím to je a máte vinyly do budoucna v plánu? 

WALTER: Je to pravda, bohužel žádné z našich alb není na vinylu, ale není to naše vlastní rozhodnutí, ale rozhodnutí labelu, je to dáno z části aktuální situací undergroundové death metalové scény a různých labelů, které vydávají alba v tomto formátu. Vinyl se na trhu rozpíná, ale je dražší a méně praktický než CD, takže možnosti prodeje jsou mnohem nižší. Kromě výhod vinylů, mimo jiné z hlediska kvality zvuku je dalším problémem to, že lidé kupují alba ve fyzickém formátu méně než předtím. I já doufám, že příští edice vyjde i na vinylu, ale to záleží na prodeji našich alb, takže prosím, kupte si ho! hahaha.


Na albu se poprvé představil i nový bubeník Flavio Coscarella, jeho rychlost a zkušenosti rozhodně posunují celé album vpřed, co myslíte? 

FLAVIO: Máš pravdu, je to první album se mnou za bicími, snažil jsem se povýšit předchozí úsilí, určitým způsobem zvyšovat laťku. Je tam pár rychlejších skladeb, ale také víc technických podle mých vzorů, například můj hlavní cíl bylo vytvořit nějaký jedinečný zvuk a uspořádání. Moje bicí sestava na tom má svou zásluhu, používám nějaké přechody, které nejsou až tak běžné v brutal death metalu. Jsem ovlivněn zvukem Richarda Christyho v "The Sound of Perseverance" - (myslím, že není potřeba jmenovat kapelu). 

Můžeš mi prozradit jak vznikalo tohle album a jak se vaše muzika vyvinula od doby, kdy jste spolu poprvé začali hrát? 

GREGORIO: Flavio se připojil ke kapele v roce 2016. Zatímco jsme pracovali na již upravených skladbách, které jsme měli pro naše živá vystoupení, současně jsme se zaměřili na 10 stop, které tvoří "Aberrant Calamity". Nejdřív jsme vymysleli kytarové riffy a pak bubeník (Flavio) měl na starost veškeré bicí, dle jeho vlastního uvážení. Snažili jsme se, aby každý z nás dal svou vizi do každé skladby, aby jsme vytvořili bohatší kompozici, obsah a také rozšířili umělecké spektrum. Pak došlo na texty, které stejně jako u ostatních alb PRION jsou dílem mým a Waltera. Na závěr jsme srovnali a upravili skladby před finálním mixem a to je vše. Pracovat s Flaviem bylo snadné od samého začátku, ačkoli předchozí bubeník byl s kapelou téměř 20 let, rychle jsme se přizpůsobili. Myslím, že v průběhu těchto tří let jsme jako muzikanti vyrostli, produkujeme nový materiál, který se již brzy objeví. 


Marco Hassman je autorem obalu posledního alba, je tomu tak i u této novinky? Je to čistě jeho práce, nebo jste měli konkrétní představu, jak by měl obal vypadat? 

WALTER: Známe Marca už dávno, nejen jako umělce, on je schopen navrhnout neuvěřitelné obrazy a velmi originálně, ale také jako kytaristu BLASPHEMER (Itálie), kapely, kterou miluju a měli jsme to štěstí s nimi sdílet pódium v ​​Miláně. Marco vytvořil exkluzivní design pro naše první evropské turné v roce 2011, pak udělal (jak víš) obal pro naše předchozí album "Uncertain Process" a nyní "Aberant Calamity" a doufáme, že zůstane zodpovědným i za veškeré naše další designy. Způsob práce s Markem je vždy stejný, jsme lidé, kteří si jsou vědomi toho, co chtějí, a také toho jak velkým umělcem Marco je. Proto mu řekneme jen název alba, texty a minimum referencí, řekneme mu, že potřebujeme velký čelní obraz a požádáme, aby byl velmi podrobný v detailech a barvu, kterou chceme, aby převládala, nic víc. Víme o jeho obrovské kariéře a máme v něj 100% důvěru. On je umělec a myslíme si, že pokud bychom mu dali hodně indicií, omezili by jsme jeho představivost. 

Někdo nečte texty vůbec, jiný hltá každé slovo, můžeš jmenovat skladbu z nového alba, jejíž text rozhodně stojí za to si přečíst a proč? 

WALTER: Vyberu " I Remembered to Breathe", pojednává o konfliktním vztahu mezi otcem a jeho synem, násilím vykonávaným otcem, kdy dojde ke zlomu, jakmile je jeho syn schopen se proti němu bránit. Napětí je možné vnímat v průběhu celého textu a poukazuje to na spoustu věcí, které je možné reflektovat, jako jsou škody vznikající ve smyslu toho, že někdo musí snášet příkoří od rodičů a jejich chování, což je jednoznačně to první, co formuje naši identitu.


Někde jsem četla, že název kapely vznikl díky inspirací kapely Carcass a jejich medicínské terminologie v době, kdy jste je hodně poslouchali, zeptám se tedy, které jejich album považuješ za nejlepší a proč? 

Gregorio: Jo, Carcass byla jedna z kapel, kterou jsem tehdy hodně poslouchal. Měl jsem štěstí, že jsem je viděl v Argentině, to byla nezapomenutelná show, nabitá spoustou emocí. Existují dvě alba, o kterých si osobně myslím, že jsou nesporné ikony: první "Heartwork", kde kvalita zvuku, mix melodií namíchaný s brutalitou dělají jedinečný zvuk a pak také "Necrotism Descanting the Insalubrious". Obě alba se nedají kritizovat, každý milovník death metalu musí tato alba slyšet. Abych se vrátil k názvu kapely, vzniklo to zásluhou kamaráda, který studoval chemii v roce 1994, v podstatě PRION je bakterie, která napadá mozek a ničí ho ... a jaký je lepší název pro death metalovou kapelu, když nám bylo sotva devatenáct!? 

Zůstali jste opět věrni labelu Comatose music, znamená to, že vám spolupráce s nimi naprosto vyhovuje? Nebo je něco co by jste rádi vylepšili? 

WALTER: S Comatose Music jsme velmi spokojeni, proto jsme s nimi už déle než 10 let, počínaje vydáním "Impressions". Steve, majitel labelu, kromě toho, že má znalosti o tom jak šířit kapelu prostřednictvím Comatose music katalogu je také vynikajícím hudebníkem, hraje v kapelách, které jsou tu už dávno (Luct of Decay , Atrocious Abnormality), chápe potřeby muzikantů bez toho, abychom cokoliv říkali. Kromě toho nás podporuje ve všech našich výmyslech, jako je třeba dvojité album "Uncertain Process", které je dodáváno s DVD obsahujícím kompletní koncert kapely. Pouze vydání alba na vinylu stále chybí, jak už jsi předtím zmínila...haha 

Comatose music jsou mimo jiné známi tím, že rádi vydavají split alba jejich „kapel“ … je nějaká kapela ze stáje Comatose music, se kterou by jste se rádi spojili a vytvořili další splitko? 

GREGORIO: Samozřejmě bychom byli velmi hrdí, kdybychom se podíleli na budoucím splitku s následujícími kapelami: Blasphemer, Atrocious Abnormality, Kraanium, Decimation, Necrotic Disgorgement. Jsme součástí splitka s Mass Infection nazvaného “Torso Trauma”, které vyšlo v roce 2011 a spolu s "Blasphemer" jsme měli možnost hrát na jednom z Evropských turné. Doufáme, že nové splitko s některou z těchto kapel dáme brzo dohromady! 


Co vaše hudební nástroje? Jste loajální nějaké konkrétní značce, nebo jste schopni hrát s čímkoliv co je k dispozici? Podle čeho vybíráte nástroje, jsou to peníze, značka, určitý model, barva... co jsou hlavní preference? 

FLAVIO: Hrajeme s tím, co máme (lol), nejsme zrovna nejbohatší chlápci na death metalové scéně v naší zemi, ani se tomu neblížíme, takže nejsme loajální vůči nějaké značce, je to o zvuku, pokud se nám líbí zvuk specifického činelu, basy, mikrofonu, tak prostě jdeme do toho. 

Jste pouze tříčlenná kapela, bezpochyby to má v určitých věcech spoustu výhod, ale nepřemýšleli jste někdy o tom přibrat druhého kytaristu? 

GREGORIO: To je pravda! Existuje několik výhod! Za prvé náklady na cestu v případě využití letecké dopravy nebo jízdenky na autobus. Rovněž je vždy snazší organizovat plány a data mezi méně lidmi. Kromě toho je snazší dohodnout se na věcech ohledně kapely, mnohem méně diskuzí, haha. V našich počátcích jsme měli druhého kytaristu (Diego Braña). Když v roce 2000 odešel, pokusili jsme se pokračovat jen ve třech a nezdálo se nám to vůbec špatné, cítili jsme se velmi pohodlně. Od té doby jsme se nikdy nepokoušeli hledat druhého kytaristu. Přestože na koncertech jsou reakce a pozornost větší, tak kapela zní dobře i s méně muzikanty, současně je vše intenzivnější a je to zároveň i adrenalinová zkušenost. Nikdy jsme to nezavrhli, ale prozatím jsme v pohodě. 

Přestože znám několik velkých jmen z Argentinské death metalové scény, tak mám za to, že heavy a thrash metal v Argentině stále jednoznačně převládá. Myslíš, že se to někdy v budoucnu změní? 

FLAVIO: Podle mého názoru tu není prostor pro extrémní metal obecně, scéna si nezíská podporu od lidí. Je to tak, jak říkáš, převládají heavy a thrash metalové kapely ve stylu kapel Ricarda Ioria (V8, Hermetica a Almafuerte), většina metalové scény jde tímto směrem, nemůžeme je nenávidět za to, že si zvolili tuhle cestu, ale je doba, kdy říkáš: "No tak lidi, poslouchejte taky něco jiného, jsou tu miliony kapel, které mají lepší nápady, lepší zvuk a lepší všechno okolo”....takže závěrem, v blízké budoucnosti je to téměř nemožné. 

V roce 2015 jste zahráli v České republice po boku Avulsed, Natron a vašich krajanů La Sangre, pamatujete si stále tento koncert? Můžeš se podělit o nějaké nezapomenutelné momenty? 

WALTER: Samozřejmě si vzpomínáme na show v České republice, v klubu, který mezi kapelami a fanoušky vytváří velmi intimní prostředí. Nevím, jestli to víš, ale La Sangre jsou bratři Barrerovi, kteří pochází z Argentiny. Mimochodem, jeden z nich je opravdu výborný kuchař, jedli jsme guláš, který připravil. Na této akci jsme potkali spoustu našich přátel, které jsme toho roku poznali. S láskou a úctou k nim (Heaving Earth, Brutally Deceased, Death Karma Mong a další...). Je skvělé hrát v České republice, máme obdiv k této zemi, je malá, ale s velmi vřelými lidmi a dobrým množstvím kapel. Když se bavíme o turné s Avulsed a Natron, byla to ta nejlepší zkušenost v našem životě. Bylo to pro nás poučné, být schopni zahrát každý večer a sdílet pódium s tak zkušenými kapelami, jako jsou tyhle dvě. Sledovat, jak členové kapel řeší věci mezi sebou, jak fungují v klubech, jak komunikují s promotéry, jak jsou profesionální, když hrají a jak se připravují. To jsou věci, které v naší zemi obvykle nevidíme. A kromě toho, jako by to nestačilo, jsme si vytvořili přátelství, které bude trvat celý život. Jsou to velmi pokorní lidé, se kterými můžeš zacházet jako s rovnými, navzdory tomu, co znamenají pro světovou scénu. Je spousta vtipných situací, které když tady zmíním nebudou mít takový efekt. Ale jedna z nejvtipnějších věcí, kterou si pamatuji (protože je to nahrané) je, že poslední noc jsme rezervovali v hotelu, který měl kapacitu pro 13 lidí a nás bylo 14. Malé ubytování v Italské Brescii. Jeden z nás se schoval v dodávce, nechali jsme všechny zavazadla venku u dveří a zatím, co jsme se vraceli pro další, jeden z nás zůstal v hotelu a schoval se (nevím, jestli pod postel), aby nebyl odhalen. Celou dobu jsme si hlasitě povídali a smáli se, až nás recepční požádal, abychom přestali, že jsou tu lidé, kteří se pokoušejí si odpočinout. 


Jaké jsou aktuální plány pro PRION? Plánujete vyrazit do Evropy zahrát nám nějaké nové skladby? Máte už nějaké nabídky? Jak těžké je pro vás dostat se z Jižní Ameriky na Evropské turné? 

WALTER: V tomto okamžiku máme představu prezentovat nové album všude, kde to bude možné. Máme potvrzené datum na velkém festivalu v Chile s Nocturnus a Nasty Savage. Pokud to bude možné, budeme se snažit zahrát napříč celou Jižní Amerikou. Také přemýšlíme znova o evropském turné, které by bylo koncem tohoto roku, nebo příští rok, ale zatím nemáme nic potvrzeno. Uvidíme, jak budeme schopni nakombinovat data s našimi pracovními povinnostmi a rodinami, protože se bohužel neživíme muzikou. Pokud se vrátíme znova do Evropy, rozhodně zahrajeme v České republice, to vím jistě! 

Jsme u konce, tak se zeptám, kterou skladbu z nového alba se nemůžete dočkat hrát živě? 

WALTER: To je opravdu těžká otázka, protože máme rádi větší část alba. "I Remembered to Breath", to je jedna z těch skladeb, co má v úvodu atmosféru Behemoth, milujeme to a také "Observed Relativity", kde podle mého názoru (Flavio) má jedny z nejlepších bicích ze všech skladeb. Tahle skladba, to je death metal, který sakra kope! 

Díky za rozhovor pánové a přeji vám hodně úspěchů s novou deskou a brzo na viděnou...


Share this games :

TWITTER