New album of Czech death metal band HYPNOS - "The Blackcrow" (2020)

DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 6. srpna 2019

Home » » Rozhovor - APOCALYPTIC RAIDS - Některé nápady se stávají skladbami okamžitě, ale obvykle trvá několik měsíců nebo let, než jsme spokojeni.

Rozhovor - APOCALYPTIC RAIDS - Některé nápady se stávají skladbami okamžitě, ale obvykle trvá několik měsíců nebo let, než jsme spokojeni.


Rozhovor s black/thrash/death metalovou skupinou z Brazílie - APOCALYPTIC RAIDS.

Odpovídal Necromaniac.

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Ave APOCALYPTIC RAIDS! Zdravím do záhrobí. Doufám, že se vám daří fajn. Musím přiznat, že vaši poslední desku z loňského roku „The Pentagram“ přehrávám na své hif-i věži hodně často. Pokaždé, když dostanu chuť na pořádný plesnivý metal. Album mi opravdu vlezlo do hlavy. Jak se na album díváš ty, s odstupem času a jaké mělo ohlas u fanoušků, kritiků? 

Díky moc!!! Toto album bylo něčím jako „zpátky ke kořenům“. Po nějaké době EPček a turné, ale bez nového alba jsme potřebovali nový začátek. Myslím, že reakce byly úžasné! Lidé opět dostali to, co jsme zamýšleli vytvořit, pokud jde o kompozici a produkci. Tohle spojení je velmi důležité. 


Album „The Pentagram“ vzniklo po dlouhých osmi letech. Sice jste vydali několik splitek a jeden živák, ale ta prodleva byla opravdu dlouhá. Proč vlastně? Ono vůbec, vydat od roku 1998 jen pět řadovek není zrovna moc. Soustředíte se spíš na kvalitu? 

Měli jsme nějaké personální problémy, obměnili jsme sestavu s bubeníkem Pedro Skullkrusherem, který je zpět v kapele. Samozřejmě se více zaměřujeme na kvalitu. Nemáme žádný termín, takže jsme hotovi, až jsme hotovi. Přesto jsme v průběhu let nahrávali další skladby a vydali jsme je na EPčkách. Také jsme vydali živák z Chile. Takže nyní máme „The Pentagram“ + živák + kompilaci všech EPček a brzy přijde další. Takže doufáme, že to doženeme! 

Jakým způsobem u APOCALYPTIC RAIDS vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu a jak dlouho se nahrával „The Pentagram“? Kdo je autorem hudby? 

Píšu většinu věcí, ale skladby zřídkakdy dokončím. Normálně nahraju nějaké riffy nebo nápady a mám je ve složce. Náš basák Hellpreacher dělá totéž. Takže když máme dokončit skladby, máme spoustu poznámek. Stejné je to s texty. Někdy mám na cestách nějaké nápady, tak si dělám poznámky perem do sešitu nebo nahráním na mobilní telefon. Pak se sejdeme, abychom to všechno dali dohromady a vidíme, jak se nám riffy / texty / nálada vzájemně shodují. Některé nápady se stávají skladbami okamžitě, ale obvykle trvá několik měsíců nebo let, než jsme spokojeni. Na alba jsme tedy vložili úplně všechno. 


Skvělý je zvuk celé nahrávky „The Pentagram“. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

Nahrávali jsme v AM studiu, malém studiu tady v Riu. Já jsem VŠE produkoval. Vše co potřebuji je dobrý zvukař, který je týmový a působí jako čtvrtý člen kapely. Zvukař musí rozumět našemu zvuku, aby s námi mohl spolupracovat. V našem zvuku jsou obráceny některé „standardní“ postupy, jako je basový buben, kytarové tóny atd. Máme velmi specifické požadavky, abychom nezněli jako všichni ostatní. Dobrý zvukař by neměl mít problém s naší „podivností“, pokud je jí otevřený. Jednou jsem zažil na pódiu technika, který nepoznal kytarový tón, a řekl mi, jakmile jsem zapnul zesilovač „ach, máš wah wah“. Řekl jsem mu: „Ne, je to snímač, který je na mé kytaře otočen na nulu. Takhle to je. Ale máš dobré ucho a říkáš, co slyšíš“ hahahaha. Ze začátku kapely jsme měli problémy se zvukaři „chytrými jak prdel“, kteří „věděli všechno“ a zacházeli s námi jako s idioty, kteří nevědí, co chtějí. Náš zvuk je pořád stejný, ale teď už reagují jinak, možná proto, že jsme starší, takže buď vypadáme úctyhodněji, nebo jsme se naučili s nimi vycházet hahaha. Pokud jsou příliš otevření lidé, mají tendenci po vás šlapat ... 

Vždycky jste měli úžasné obaly svých desek. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat? Kdo je autorem obalu novinky „The Pentagram“? 

Myslíme si, že obal a booklet vyžadují stejný „osobní přístup“ jako kompozice. Může tedy trvat roky, než koncept uzraje. Čím jednodušší, tím těžší je udělat jej efektivní. Tentokrát jsem sám redigoval “The Pentagram” a Umberto z předchozích alb udělal některé části, jako třeba lebku. Poté jsem to všechno dal k posouzení pár kamarádům z designu. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? V textech se zaobíráte anti křesťanstvím, satanismem, temnotou, apokalypsou. Proč právě tato témata? Chcete jimi něco sdělit, předat nějaké poselství? U nás v Čechách jsme k podobným textům velmi tolerantní. Jak je tomu v Brazílii? Měli jste třeba někdy problémy s církví, odmítl vám někdo koncert apod.? 

Píšu všechny texty, ale jsem nápadům ostatních opravdu otevřený. Ve skutečnosti jsem se vrátil k albu “The Pentagram” a uvědomil jsem si, že 2/3 textů jsou autobiografické. Samozřejmě jsem to chtěl napsal slovy, které budou mít obecně smysl a mohou být užitečné pro někoho jiného. Samozřejmě chci předat nějaké poselství. Od třetího alba je to čím dál tím více osobní. To víš, stárneme, stáváme se osobnějšími. Nechci ale znít jako „starý dědek“, tak jsem se pokusil dát to všechno dohromady ve “svěžím” podání. Takže toto album je restartem v mnoha ohledech. Lidé v Brazílii mluví jen zřídka anglicky, takže nám to prochází bez povšimnutí hahahaha. Ano, měli jsme problémy s tím, že některé texty byly vytrženy z kontextu. Nejsme „politicky korektní“ kapela, přestože vše je politickým aktem. Nenávidím pravé křídlo stejně tak, jako nenávidím levé křídlo. Jsem individualista - anarchista. Nesnáším stát. Nenávidím soukromé vlastnictví, pokud nespolupracuje se státem. Dělejte si co chcete tak dlouho, dokud se nevměšujete do podnikání někoho jiného. Všechno je dosaženo dobrovolným sdružením svobodných jednotlivců, což je samozřejmě ostrov civilizace ve světě agrese. Takže tato zpráva nevyhnutelně půjde také do mých textů. 

Z vaší hudby je hodně cítit inspirace HELLHAMMER, CELTIC FROST. Mám obě kapely také moc rád, ale v době, kdy jsem začínal poslouchat muziku, tak jsem nikdy neměl možnost je slyšet naživo. První setkání probíhala jen přes kopírované kazety. Kdy sis své „vzory“ pro sebe objevil? A obdivoval si ihned nebo si tě získali postupně? 

Hlavním zdrojem v roce 1985 byly krátké rozhlasové pořady a malé prodejny nahrávek. Byli lidé, kteří mohli cestovat a přivézt nějaké nahrávky a časopisy. Lidé nahrávali, co mohli. Tehdy v Brazílii nebyly žádné zahraniční koncerty. Možná jednou ročně. Jednoho dne tedy můj oblíbený týdenní rozhlasový pořad hrál Venom, Bathory, Celtic Frost, Hellhammer. V ten den proběhla nějaká „soutěž“, aby se zjistilo, kdo je rychlejší, špinavější, tvrdší… Když jsem poprvé slyšel Hellhammer, bylo to jako „FUCK“. HUDBA SKONČILA. HISTORIE SE UZAVŘELA“. A pořád to tak mám. A byl jsem fakt zklamaný, že kapela skončila. A od roku 1985/1986 jsem v tomhle zvuku nadále pokračoval. Hellhammer se nic nevyrovnalo. Poté se objevily nějaké dobré death metalové kapely, ale až do roku 1987 v metalu nenastal žádný skutečný průlom. Prožil jsem 90. léta bez toho, že bych byl v úžasu jako tehdy poprvé. Naštěstí na konci 90. let mnoho lidí makalo na tom, aby přineslo pocity jako před rokem 1988 a tak jsme tady... 


Jste z Brazílie. Mám vaši scénu hodně rád, konkrétně SARCÓFAGO, ti jsou pro mě neskutečný kult! Viděl si je někdy naživo? Jak vůbec probíhaly metalové koncerty v Brazílii v osmdesátých a devadesátých letech? 

Ano, viděl jsem je v roce 1986 těsně před vydáním INRI, stále se sestavou “Warfare Noise”. Mám tu show v bookletu na LP. Viděl jsem je znovu v roce 1990 (v éře Rotting), když předskakovali D.R.I. a poté v roce 1991, kdy vydali “The Laws of Scourge”. Tehdy jsem viděl mnoho dalších legend, jako MUTILATOR (demo days). Byli to všichni 18-ti letí kluci, kteří vůbec neměli kvalitní nástroje. Kytary a zesilovače, bicí sestavy a činely byly jen importované a kurva drahé, takže je nikdo neměl. Museli jsme hrát na posrané brazilské kopie skutečných věcí. Někteří kluci studovali elektroniku a postavili si vlastní pedály a natřeli je na černo. Pořád ještě některé z nich mám, třeba na hovno bicí, levnou kytaru (kopii “V”) a ručně vyrobený provizorní pedál. Zvuk byl příšerný, jak můžete slyšet na některých zkouškách hahahaha. Nebyli tady žádná ucházející studia ani zvukaři, kteří rozumí zvuku. Jen děti co chtěly hrát a „riffový génius“ jako Zeder Butcher. Zásluha labelů jako Cogumelo, kteří tyto malé děti přivedly do solidních studií, byla zásadní. Stejně jako Noise Records udělali se SODOM, KREATOR, HELLHAMMER, kdy je vzali k Horstovi Müllerovi, aby udělali tak skvělou produkci, jako jsou jejich první EPčka… 

Rád vzpomínám na váš skvělý koncert v Písku v roce 2016. Jeli jsme v dešti a větru spoustu kilometrů, abychom vás viděli. Naživo jste byli vynikající a já si musel půjčit od kamaráda peníze, koupil jsem si od každého CD jeden kus. Jak vzpomínáš na Českou republiku a co říkáš na naše fans? Jsou stejně šílení jako ti brazilští? 

Co mohu říci, moc děkuji za tvoji podporu a oddanost!!! Děkujeme všem v Písku v České republice. V albu je fotka z akce v Písku z roku 2014. Pokusili jsme se na fotografiích k albu zachytit všechny nádherné okamžiky, které jsme na tomto turné měli. A Písek byl opět vrcholem našeho turné 2016. Ano, jste stejně divocí jako Brazilci, se spoustou skákání z pódia a létajících lidí všude kolem. Nemůžu se dočkat, až budu zpátky ve vaší krásné zemi!!! 


Jak to mají vůbec APOKALYPTIC RAIDS s koncerty všeobecně? Hrajete rádi naživo? Vnímáš nějak rozdíly mezi jihoamerickými a evropskými fans? U nás kolují pověsti o tom, jak jsou v Brazílii koncerty hodně divoké, je to pravda? 

Rád hraji naživo. Bohužel trpíme nedostatkem slušného zázemí. Jihoameričané jsou šílenější, to víš, lidé v Latinské Americe jsou fyzičtější. Evropané jsou introspektivnější a bezkontaktnější, s výjimkou Čech. Někdy je výzvou přimět Němce a Skandinávce, aby se pohybovali a kývali hlavama, ale k mé velké spokojenosti to trvá pouze jednu nebo dvě první skladby. Takže jednou z nejlepších věcí na kapele je cestování, poznávání různých kultur a prolamování ledů. 


Co chystají APOKALYPTIC RAIDS v nejbližší době? Můžeme se zase těšit na nějaké vaše turné, které by zahrnovalo i nějaké vystoupení u nás v Čechách? A co nové skladby, už připravujete? Doufám, že nebudeme čekat zase osm let:)). 

Chtěli bychom se vrátit zpátky do Evropy nejpozději za rok nebo dva. Takže budeme moci prezentovat “The Pentagram” živě a mnohem víc. Česká republika je samozřejmě povinná trasa. Rádi bychom si zahráli v Písku, v Praze a dalších městech, pokud to bude možné. Co se týče novějších věcí - máme víc než deset skladeb pro naše šesté album, takže začneme nahrávat ještě v roce 2019 a pravděpodobně to vydáme v roce 2020. V rukávu máme také asi 4 skladby pro EP a druhou část živáku. Doufáme tedy, že to doženeme a navážeme na předchozí album. 

Děkuji moc za rozhovor. Přeji hodně inspirace, spoustu prodaných nosičů a vyprodané koncerty. Ať se vám daří i v osobních životech. 

Díky moc Deadly Stormu! Doufám, že se brzy potkáme osobně! Díky všem maniakům v České Republice a Evropě! “ All the best” !!! www.apokalypticraids.com




about APOCALYPTIC RAIDS on DEADLY STORM ZINE / o APOCALYPTIC RAIDS na DEADLY STORM ZINE:
Recenze/review - APOKALYPTIC RAIDS - The Pentagram (2018):

Report, photos, video - Brazil Attack - APOKALYPTIC RAIDS, WHIPSTRIKER - Local klub Pí, Písek - 6. 11. 2016:

Photos - Brazil Attack - APOKALYPTIC RAIDS, WHIPSTRIKER - Local klub Pí, Písek - 6. 11. 2016:

Minirecenze/minireview - APOKALYPTIC RAIDS - The Third Storm (2016):

----------------------------------------------------------- 
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media: 

Instagram: 

facebook: 

twitter: 
Share this games :