DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 20. února 2016

Minirecenze/minireview - GEHENNAH - Too Loud to Live, Too Drunk to Die (2016)


GEHENNAH - Too Loud to Live, Too Drunk to Die
CD 2016, Metal Blade Records

Kopněte do vrtule, zhasněte všechny obrazovky, vezměte si do jedné ruky pivo a do druhé svoji oblíbenou ženu. Dneska bude večírek. Ne takový ten s talířky, neosobními kecy a kaviárem, ale pravý, rozjívený, o kterém se bude ještě dlouho vyprávět. Tohle je rock´n´roll, tohle je způsob života, který vydrží žít dlouho jen málokdo. GEHENNAH jsou alkoholoví maniaci ze Švédska, mezi pivními skauty již dávno známí, kteří umí navodit tu správnou pařící atmosféru. Co na tom, že si berou to nejlepší z MOTORHEAD, VENOM, AURA NOIR, co na tom, že je to pořád to samé dokola? Vadí to snad někomu? Já myslím, že ne. U nás v undergroundovém pajzlu se to stejně všechno ztratí v hluku větráku, který má co dělat, aby rozehnal cigaretový kouř. Ne, tohle není jen obyčejný recyklát, schválený Evropskou unií, tohle je stará dobrá špína na odreagování. Vypněte všechny zábrany i receptory nastavené dle pravidel. Žádná dnes neplatí. Místo hloupostí a řešení nesmyslů se raději napijte a zatančete na stole.

GEHENNAH jsou přesně takoví, jako je chtějí všichni mít. Ostří, nevázaní, s punkovým přístupem. Žádné nesmysly, strhne vás energie a na tváři se vám rozzáří úsměv. Je přece pátek, skončila vám poslední šichta a na jazyku cítíte chuť přicházejícího alkoholu. Ne, hudba zde není ničím výjimečná, ani vlastně zajímavá. Jenže, když mě to tak baví. Nepřemýšlím, nic neřeším, jen si dám nohy nahoru, otevřu si láhev něčeho dobrého a víte co mi všichni můžete? Ano, znovu nalít. Holky jsou s každým dalším douškem krásnější, chlapi hlasitější a i ten největší kravaťák je najednou největší pivní hrdina. Ve vzduchu se vznáší radost, sex a na to, že jsme smrtelní, si nikdo ani nevzpomene. Na podobnou hudbu se nedá nahlížet okem kritického intelektuála, ti nám jsou dnes jen pro smích. A víte co? Dejte mi všichni svatej pokoj, nechci řešit zbytečnosti, chci se odvázat, dupat nohou do rytmu a ukroutit si hlavu v tomhle šíleném rytmu.  

Sex, pivo a rock´n´roll! To jsou GEHENNAH! Švédský alkoholový buldozer. Pořádně rozjetý a drtící vše živé i neživé. Tohle je hudba s velkou energií a silou, určená pro páteční večírek s kamarády. Neřešte hlouposti, poslouchejte "Too Loud to Live, Too Drunk to Die". Vezměte do ruky kladivo a jděte zbourat sousedovi zeď! Cítíte tu starou plesnivou jiskru? Novinka mi připomíná rozmazané obličeje, viděné skrz pivní sklenici. Má to drive, má to feeling! Osobně jsem velmi spokojen a nahrávka se mi hodně líbí. Víc neřeším! na zdraví! Cheers! Prosit! Santé! Salud! Zabijácké album! 



Asphyx says:

Sex, beer and rock ´n 'roll! These all are GEHENNAH! Swedish alcohol bulldozer. Rocking and crushing everything animate and inanimate. This is music with great energy and strength, designed for the Friday's party with friends. Don't solve stupidity, listen to "Too Loud To Live, Too Drunk To Die". Pick up a hammer and go to your neighbor demolish the wall! Do you feel that old moldy spark? The news reminds me blurry faces, seen through the glass of beer. It has drive, it has  feeling! Personally, I'm very satisfied and I really like this recording. I don't care about moreCheers! Prosit! Santé! Salud! Killing album!

pátek 19. února 2016

Minirecenze/minireview - XUL - Malignance (2015)


XUL - Malignance
CD 2015, Redefining  Darkness Records

Znovu vydané album z roku 2012 s názvem "Malignance" je plné melodií, které jsou kombinací black metalu a deathu. Přiznám se rovnou, že tentokrát se mi do recenze moc nechtělo. Přeci jen, tihle Kanaďané hrají na mě moc "příjemně", nikde mě nic neřeže a nepálí. A to je u podobných smeček docela problém. Všechno je vlastně v nejlepším pořádku, kapela doladila zvuk, nový obal i produkci do nejmenšího detailu. Jenže když já to raději špinavěji a důrazněji. XUL si umně do své tvorby dodávají i technicky progresivní pasáže, ale ty mě spíše ruší, než aby mě navnadili pro další poslech. Mě zkrátka to balancování mezi styly vadí, přijde mi nesourodé. Neříkám, že by bylo něco vyloženě špatně, ale do oka jsme si zrovna nepadli. Možná to někteří z vás uslyší jinak a budou hovořit o pestré a zajímavé desce, já se ale raději zdržím hlasování.

Asi jsem už opravdu stará škola, protože pořád (a asi už mnohdy marně) vyžaduji od kapel, aby nahráli skladby, které budou mít hlavu a patu, budou gradovat, rozvíjet se a nakonec budu odcházet s pocitem, že mě někdo prohnal nůž břichem. To se na "Malignance" neděje a riffy mě spíš jen hladí, sem tam seknou drápem, ale jinak nechávají chladným. Je to škoda, protože potenciál je z kapely cítit velký. Možná by to chtělo trošku ostřejší, dynamičtější tlak. Nevím, jsem jen pouhým posluchačem a tentokrát mi jednoduše spousta věcí nesedla. A ani vlastně nevím proč. Možná jsme jenom jiná krevní skupina. I přesto rozhodně téhle smečce věnujte čas. Uslyšíte sami.

XUL jsou black death metalová kapela, která se nebojí ani progresivních technických pasáží. Jejich hudba je velmi pestrá a svým způsobem zajímavá. Není to sice nic, z čeho bych si sedl na zadek, ale rozhodně se jedná o album, které stojí za pozornost. Pro mě osobně je ale docela nevýrazné a bohužel i obyčejné. Uvidíme, co přinese budoucnost. Rozhodně budu kapelu i nadále sledovat. Zatím považuji jejich tvorbu sice za velmi slušnou, ale ničím originální. Black death metalová deska, která bolí jenom trochu!



Asphyx says:

XUL is a Black Death metal band which is not afraid of progressive technical passages. Their music is very colorful and in its own way very interesting. It is not very special to make me stop for a minute, however this album is good and you should take a look at it. For me personally this is not very expressive and unfortunately ordinary. We will see what future brings. I´m going to keep my eye on this band. For now unfortunately, their work is good but not original. Black death metal album which hurts just a little bit!

středa 17. února 2016

Rozhovor - ENTHRALLMENT - Nahráváme náš strach…


přeložila Markéta, děkujeme!

rozhovor s bulharskými brutálními death metalisty ENTHRALLMENT - odpovídal zpěvák Plamen Bakardzhiev


Ave ENTHRALLMENT!, „Eugenic Wombs“ je teprve druhou deskou, která se mi od vás dostala do rukou. Mohl bys nám prosím nejdříve představit kapelu? Přeci jen, death metal z Bulharska u nás v Čechách zase tolik lidí nezná.

Samozřejmě! Nejdříve chci pozdravit všechny čtenáře! „Eugenic Woumbs“ je vlastně naším pátým kompletním albem. Ale měli jsme jedno demo, jedno EP a jednu spolupráci se švédskými death metalisty RELENTLESS ještě před naším prvním albem. Začali jsme v roce 1998 a tohle je celá naše diskografie.

Eugenic Wombs“ je už nějakou dobu vydáno. Jaké máte zpětné vazby a reakce? Co fanoušci, kritiky? A jak fungují skladby na koncertech?

Všechny komentáře a recenze, které vidím, mi dělají radost. Samozřejmě lidé vnímají více naše texty a hudbu. Dokážou se vcítit do nálady našich songů, což je pro mě příjemným překvapením. Znamená to, že s nimi dokážeme být v kontaktu skrze hudbu.

Předtím jsme hráli pár týdnů v Sofii s našimi starými známými Malevolent Creation a s Grave (poprvé). Nehrajeme moc často, aby si lidé mohli naší show pořádně užít. Jsem rád. Hráli jsme už dva songy z „Eugenic Wombs“ před vydáním alba. A tyhle songy vyvolaly naprostou katastrofu mezi publikem a myslím, že je o tom i video na YouTube. Slyšeli jsme pak po koncertě mnoho pozitivních komentářů a to nás motivuje jít dál a dál.


Již druhé album jste vydali u německých Rebirth the Metal Productions. Jak jste se vůbec k tomuto labelu dostali, jak jste s ním spokojeni? Label je v dnešní době hodně důležitá věc. O vás je slyšet všude. Jak spolupráce probíhá? Mluví vám Andreas Rieger třeba do toho, jak byste měli znít? Někdy s tím bývá mezi vydavatelem a kapelami trošku problém.

Funguje to samozřejmě tak, že label má poslední slovo a drží si finální vizi a zvuk. My naštěstí máme dost zkušeností a pracujeme pouze s těmi správnými lidmi. Nikdy bychom nevydali album jen proto, aby bylo vydáno – bez uměleckého významu, jen cover bez smyslu a nikdy bychom nevydali album, na kterém bychom zněli špatně. A pokud jde o spolupráci s Andreas…tak je velmi dobrá. Je velice snadné a příjemné pracovat s Rebirth the Metal Productions. Všechno, krok po kroku, konzultujeme a máme velmi dobré výsledky.

Hrozně se mi líbí zvuk alba. Je syrové a zároveň čitelné. Nekompromisní, ale nezaniknou jednotlivé melodie, nápady. Kde jste vůbec nahrávali? Kdo stojí za mixem a masteringem? V bookletu je uvedeno, že celá kapela?

Album jsme nahrávali v našem studiu, Murder Sound Studio. Náš bubeník Ivo má na starosti nahrávání, mixování a mastering. Každý z nás má v tom procesu určitou roli a Ivo nám posílá složky s ukázkami, my vše konzultujeme, probíráme do posledního detailu, dokud nenajdeme finální správný zvuk. Víš, něco jako…“Neslyším se tam…“, nebo „kytary jsou moc hluboký,…“, atd. Ale nakonec ten zvuk najdeme a jsme s tím spokojeni.




Mám v ruce originální CD a ať hledám, jak hledám, tak nemůžu nikde najít autora obalu. Logo vám vytvořil Christophe Szpajdel, ale o coveru nikde ani zmínka. Přitom vaše obaly patří k zajímavým, mají nápad a člověk si je zapamatuje. Kdo je tedy autorem obalu? A jak jste se k němu dostali?

Na coveru můžeš najít jméno autora. Díval jsem se a jde to krásně přečíst – Mirko Stanchey. Je taky z Bulharska a je autorem coveru k „Eugenic Wombs“ a i k předchozímu albu „The Voice Of Human Perversity“. Budeme s ním pracovat i na dalším materiálu, protože je velmi dobrý, ale co je nejdůležitější – rozumím našim motivům a nápadům, a to velmi dobře. Na jeho práci se můžeš podívat tady: www.illogicalconversions.com

Jsem rád, že jsou v bookletu vloženy texty. Přijdou mi zajímavé. Prozraď nám, kdo je jejich autorem a jakým způsobem vznikají?

Na posledních třech albech psal většinu textů náš kytarista Vasil Furnjgoy. Já mám několik textů a dokonce moje přítelkyně má jeden text v „The Voice Of Human Perversity“. Co se týká textů, tak ty popisují ty nejděsivější věci z budoucnosti. Několika slovy – nahráváme náš strach…


Když se řekne death metalová kapela z Bulharska, přiznám se, že mě napadnete jenom vy. Hrají u vás i nějaké další dobré kapely? Myslím tím teď nejen smrtící kov, ale třeba i thrash, black.

Ano, je kolem nás mnoho dobrých kapel, ale upřímně nevím, jak jsou na tom s popularitou mimo Bulharsko. Nevím, jak propagují svá alba, aby se dostali k více lidem. Každá kapela má svoje cíle a priority.

Jaké to vlastně je, hrát death metal v Bulharsku? Chodí u vás lidí na koncerty? Podporují vás, kupují CD? Když třeba uspořádáte nějakou akci, kolik přijde lidí?

Pokud mám být upřímný, časy se mění…není to takové, jako to bylo na začátku. Dokonce ani ty největší kapely nejsou spokojené, tím jsem si jistý. Kdybychom měli live show v Bulharsku, jsem si jistý, že by nepřišlo více, než 100-150 lidí. Před několika lety byly všechny naše koncerty plné lidí. A dnes už bohužel nevidím ty staré známé fanoušky. Většina z nich tady ani nežije. Hrát Death Metal v naší zemi je docela těžké. Ale nejen u nás.

ENTHRALLMENT hrají od roku 1998. To je na kapelu hodně dlouhá doba. Jak se vám vlastně povedlo udržet kapelu tak dlouho pohromadě? Jestli se nepletu, tak od začátku je v kapele jen bubeník Ivo a v roce 2001 se přidal zpěvák Plamen. Je hodně těžké sehnat v Bulharsku dobrého kytaristu, basistu apod.?

Ono to není o dobrých, nebo špatných kytaristech. Každý muzikant, který s námi hrál, si svůj čas v kapele užil, ale tohle je dlouhá doba a každý se stará o svoji práci, rodinu, apod. Každý má své osobní důvody a my bychom nikdy nikoho kvůli nim neodsuzovali. Ve skutečnosti to není snadné najít dobrého muzikanta, který by chtěl hrát přesně tento styl muziky. Musí to buď milovat, nebo to nebude fungovat… To, že jsem se dostal do téhle kapely, byla v podstatě náhoda. Byl rok 2001 a ENTHRALLMENT ohlásili, že budou hrát na Death Fest v Shumen. Byl jsem tam jen jako fanoušek kapely a abych si vyfotil pár fotek. Jejich vokalista jim oznámil, že nebude moct dorazit na koncert a oni ho potřebovali nahradit jen na tom konkrétním koncertě. Texty? Neznal jsem ani jedno slovo. Byl jsem jen fanoušek, který přišel pít a fotit. Představil jsem si, že jsem monstrum a začal jsem vrčet. Po koncertě se se mnou lidé fotili, jako bych byl vokalistou kapely. Byli docela naštvaní. Byla to bláznivá a zvláštní show, ale skvělá. Ten samý rok mi kluci řekli, abych s nimi natočil EP „Burning Fields“. Později bylo EP vydáno na půl s Relentless…super časy.


Když se ještě podíváme do začátku…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna brutální death metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Když s touhle muzikou vyrůstáš a začneš ji hrát, tak se naučíš dvě věci – přestaň to dělat, nebo to dělej, dokud můžeš. Tak jsme se rozhodli pro to druhé. Proč zrovna brutal death metal? Nepřemýšleli jsme nad styly, prostě jsme hráli to, co nás ovlivňovalo od deatl metalových kapel z devadesátých let. Jsme z Pleven z Bulharska a to je město, které má hodně death metalových a grind coreových kapel.

Na vaší kapele je hrozně vidět, jak se každé album postupně zlepšujete, vyvíjíte, jste stále lepší. Máte nějaký cíl, kterého byste chtěli dosáhnout? Pro někoho to je slavné vydavatelství, jiný si chce třeba zahrát se SUFFOCATION.

Máme dva důležité cíle: dostat se k více lidem a hrát na co nejvíce různých pódiích. Nikdy nevíme, jaké bude naše další album. To je asi to nejzajímavější. To nás nabíjí tou energií, která nás vede dál.

Co ENTHRALLMENT a koncerty? Už jste absolvovali nějakou delší šňůru po Evropě? Nechystáte se? Docela rád bych vás viděl kupříkladu v Praze!

Ano, máme za sebou už mnoho koncertů. Nejlepší období bylo mezi 2010-2012. Ale později se už promotéři o death metal nezajímali. Pravidla se mění, vždyť to znáš…peníze, krize a všechno se stává těžší a těžší. Hráli jsme na pódiu s kapelami jako: Napalm Death, Deicide, Destruction, Obituary, Vital Remains, Grave, Missery Index a mnoha dalšími. Byli jsme na šňůře s Rotting Christ, Malevolent Creation a Rotten Sound – super kluci. Možná jsem na něco zapomněl…Hráli jsme na OBSCENE EXTREME 2011. Měli jsme vlastní šňůry a koncerty v Evropě. Snažili jsme se minulý rok organizovat šňůru po Jižní Americe a lidi o to měli docela zájem. Ale na posledních chvíli byly problémy s letenkami a museli jsme šňůru bohužel odvolat. Teď se snažíme zorganizovat šňůru na tenhle rok po Evropě a budeme se snažit hrát i v Čechách a to konkrétně v Praze. Samozřejmě taky milujeme český pivo.

Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

V roce 2015….asi jen Slayer.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Samozřejmě známe mnoho českých kapel. Pamatuji si, že jsme hráli s Hypnos na HELLHAMMER FEST v Srbsku. Víme, že Češi miluji grindcore a známe hodně grind kapel.



Co chystají ENTHRALLMENT v nejbližších měsících?

V nejbližších měsících budeme pracovat na nových podkladech k dalšímu albu a pak se vrhneme do studia. Pokud bude šance, uvidíme se tenhle podzim a zahrajeme Vám nové, nevydané songy.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.


Interview - ENTHRALLMENT - We records our fears...


translated by Markéta, thank you!

Interview with brutal death metal band ENTHRALLMENT - vocalist Plamen Bakardzhiev

www.enthrallment.eu
www.facebook.com/Enthrallment

Ave ENTHRALLMENT „Eugenic Wombs“ is the second album I was able to listen from you. Could you please introduce your band a little bit? To be honest, death metal from Bulgaria is not very known in the Czech Republic.

Of course! First HI to the readers! Yes, in fact “EUGENIC WOMBS” is our fifth full-length album. But we have one demo, one EP and one split with Swedish death metalers RELENTLESS before our first album. We started at 1998 and this is our discography.

Eugenic Wombs” has been out for a while. How is the feedback and reactions for this album? How about fans, critique? And how your songs work on concerts?

All I see like comments and reviews only make me feel good. Obviously people pay more attention to our lyrics and music. They feel the moods in the song well. That’s a nice surprise for me. It means we touch them with our music.

We have played in Sofia a few weeks before with our old friends Malevolent Creation and with Grave/for a first time/.We don’t play often so people enjoyed our show. I’m glad. We have played two songs from “Eugenic Wombs”, before the release date of the album. The songs challenged a real disaster among the crowd. I think there is a video in youtube. We heard a lot of great comments after the concert, so this only can make us go on!



This is the second album you guys launched in German Rebirth the Metal Productions. How did you get to this label and are you happy with your decision? Label is very important nowadays. We can hear about you everywhere. How is the cooperation? Does Andreas Rieger talks about how you should sound? Sometimes there could be a problems between publisher and band.

Of course the label always have the final decision. They hold the final word about sound and vision. Of course we have enough experience and work only with the right people. We will never sound badly or just to release a cover art without meaning. In that way would not find a label. About our cooperation with Andreas....it’s really good. Easy and nice working with Rebirth the Metal Productions. We discuss everything step by step and we have really good results.

I really like the sound of your album. It´s raw and at the same tie readable. Uncompromising however each melody and idea is visible. Where did you recorded? Who did the mix and mastering? In booklet is says that the whole band did it?

We record the album in our studio, Murder Sound Studio. Our drummer Ivo works on recording, mixing and mastering. You can read that all of us take a part in this, but that’s why Ivo sent us files with samples and we discuss it every time till we find the right sound. You know something like : “I don’t hear my voice” or “ the guitars are too depth “ and so on....But finally we have this sound and we are glad!



I´m just holding an original CD in my hands and I am not able to find the author of this cover. The logo is made by Christophe Szpajdel but there is no mention of the cover. And your covers are ones of the most interesting, there are ideas and memorable. Who is the author of this cover? And how did you guys find the author?

In fact you can find the name of the author. I checked it and you can read his name Mirko Stanchev. He is from Bulgaria, too. He is the author of the cover art of “Eugenic Wombs” and our previous album “The Voice Of Human Perversity” .We will work with him on the next material, because he is really good and the most important - he understand our themes and ideas very well. You can check his work on his website www.illogicalconversions.com

I´m glad that there are lyrics in the booklet. I find them interesting. Please tell us who is the author of the lyrics and how they were created?

In the last three albums most of the lyrics are written by our guitarist Vasil Furnigov. I have a few lyrics and even my girlfriend have one lyric in “The Voice Of Human Perversity”. About the lyrics - they describe the most scary things in the future. With a few words - we records our fears....



When someone says death metal band from Bulgaria I have to admit that there is only one band which came in my mind and that´s you. Do you have more bands in Bulgaria? I mean not only death metal but thrash, black.

Yes, there are a lot of good bands here, but I don’t really know how they work on their popularity outside Bulgaria. I don’t know how they distribute their albums and reach the people. Every band have it’s own aims and priorities.

How is it to play death metal in Bulgaria? Do fans go on concerts? Do they support you, buy CDs? When you organize some event how many people would come?

If I must be honest the time changes....it’s not like in the beginning. Now even the old famous bands are not satisfacted I’m sure. If we have a live show in Bulgaria I don’t believe there will be more than 100-150 people. Before few years every place we visited was full of people. Sadly now I cannot see some of the old fans here. Most of them even do not live here. It’s hard to play Death Metal in our country. But not only here.

ENTHRALLMENT has been playing since 1998. This is a long time for a band. How did you managed to hold your band together for that long? Correct me if I´m wrong but since the beginning there is only the drummer Ivo and in 2001 you have Plamen, the singer. Is it difficult to find some good guitarist in Bulgaria? Or base player, etc.?

Well the question is not about the good or bad guitar players. Every musician who have played with us really had a good time in the band, but this is a long period of time and everybody takes care for his, job, family you know.....personal reasons and we would never blame them for this. In fact it’s not easy to find a good musicians who wants to play exactly this style. They must love it or it just not works....My appearance in the band was an accident. It was 2001 and ENTHRALLMENT announced they will play on Death Fest in Shumen. I was there just like a fan of the band just to shoot a few pictures. Their vocalist told them he is not able to arrive for the show and they make to replace him for this show. Lyrics? I didn’t know even one word. I was just fan coming to drink and shoot. I imagine I’m a monster and started grunting......After the show people took pictures with me as like I am the vocalist of the band. The were really mad. It was a crazy show and was strange, but great. The same year the guys told me to record EP “ Burning Fields “ with them. Later this EP was released on split with Relentless...good old times.



When we take a look on the beginning…What was the first impulse to put together a band? Why brutal death metal? That´s not exactly the style which would give you a big “fame”.

When you are grown up with this music and start playing it you will learn two things - stop do it or do it till you are able to. So we choose the second. How exactly choose death metal? We didn’t think about styles, just start playing influenced by the early 90 death metal bands. We are from Pleven, Bulgaria and this is the city with a lot of death metal and grind core bands.

You can clearly see on your band that every album is better, that you are growing, developing. Do you have some kind of target which you would like to reach? For someone it´s a famous publishing, for other people it´s to play with SUFFOCATION.

We have two important aims: to reach more people listen to our music and to playing on more different stages. We never know what our next album would be. That’s the most interesting. This loads us with power to continue.

How about ENTHRALLMENT and concerts? Did you have some Europe tour? Do you want to do it? I would like to see you play in Prague!

Yes ,we had a lot of concerts behind us. The best period was 2010-2012 .After that the promoters was not so interested in death metal. The rules changes you know...money, crisis and becomes harder. We shared the stage with bands like : Napalm Death, Deicide, Destruction, Obituary, Vital Remains, Grave, Missery Index and many more. We was on tour with Rotting Christ, Malevolent Creation and Rotten Sound - great guys. I may be forgot something....We played on OBSCENE EXTREME 2011. We had our personal tours and gigs in Europe. We tried to organize a tour in South America last year and there was really good interest, but a plane ticket problems appeared at the last moment and problem with passing some of the countries then we canceled the tour sadly.....Now we are trying to organize a tour this year in Europe and we will try to play in Czech Republic and exactly Prague. We love the great Czech beer, too.

Are there some albums which have catch your attention in a last few months?

In 2015 ......maybe the new Slayer album.

Do you know and listen some bands from the Czech Republic?

Of course we know a lot of Czech bands. Now I remember we played with Hypnos on HELLHAMMER FEST in Serbia. We know people in Czech love grindcore and we know a lot of grind bands.



What are ENTHRALLMENT about to do in the next few months?

In the next few months we start working on new material about the next album then enter in studio. If we have a chance, see you this autumn and play some new unreleased song.

Thank you so much for this interview and I wish you a lot of sold albums, hundreds of crazy fans and tones of good ideas.

Hey this is cool! We never finished an interview like that. Thanx about everything. I think people will understand what ENTHRALLMENT is.

Minirecenze/minireview- ENTHRALLMENT - Eugenic Wombs (2015)

http://www.rebirththemetal.de.vu/

Recenze/review - PLUTONIUM – Born Again Misanthrope (2016)


PLUTONIUM – Born Again Misanthrope
CD 2016, vlastní vydání

Dlouho jsem přemýšlel, jak je to vlastně s lidským svědomím. Spousta lidí se na něj odvolává s tím, že každého dostihne a vrátí mu vše zlé, co kdy komu provedl. Nejsem si tím zase tolik jistý. Někdy mi přijde, že spousta násilníků, vrahů, různých úchylných existencí zůstane nepotrestáno nejen naším soudem, ale nedostihnou je ani jejich činy. Jakoby podobní jedinci pocházeli z jiné planety. Mají zcela jiná pravidla, mohou si dělat, co chtějí a nemají pokoru a respekt vůbec před ničím. Jsou chladní, odtažití, smyslů i citů zbavení. Přesně taková mi přijde i hudba švédského maniaka J. Carlssona, který letos přichází opět se svým projektem PLUTONIUM a přináší nám sbírku odlidštěných blackově industriálních skladeb. Pokud bych měl z poslední doby vyzdvihnout nějakou nahrávku, která mě totálně rozsekala, tak by to byl právě dnes recenzovaný kousek hnisu a hniloby. Už jen ten obal, krásně a chladně vyvedený. Kombinace černé a bílé, lebky a holá hlava hlavního protagonisty krásně doplňují studené melodie. Mám dojem, že veškeré lidské city byly umláceny někde v koutě. Z novinky na mě padají až depresivní stavy.

Tři dlouhohrající alba na kontě, datum založení v roce 2003. Hudba plná smutku, černočerných motivů a zvláštní atmosféry smutku. Takhle nějak by hrály stroje, které by se pokoušely vyjádřit lidskou zlobu. Připadám si při poslechu jako uzavřený v nějaké staré opuštěné hale, kde postávají zdánlivě ke spánku uložené mašiny. Občas problikne nějaký display, sem tam se pohne kovové rameno. Ve vzduchu je cítit očekávání. Kdo bude první a oživí smrt? Všemocná síť i mysl se spojily v jedno, není daleko doba, kdy umělá inteligence překoná tu lidskou. Není divu. Člověk jako tvor je díky svým slabostem a tuposti dávno slepá vývojová větev. Slyšíte ten smutek nad odchodem posledních pár jedinců? Všechno teplokrevné bylo zničeno. Restartováno, očištěno, vymazáno. Mrznoucí melodie, hlas promlouvající odněkud z vyvýšeného místa. Poklekněte a čekejte! Byli jste otroci vlastních slabostí. Dnes přišel den zúčtování. Amen!



Naprogramované bicí dodávají všemu tomu zmaru na ještě větší uvěřitelnosti. Nejzajímavější a nejčitelnější jsou ale kytary. Ostré a zároveň chladné, jako čepel nabroušeného nože. „Born Again Misanthrope“ na mě působí hrozně návykovým dojmem. Jsem doslova postižený celkovou atmosférou. Znehybněný a PLUTONIUM si se mnou doslova dělá, co chce. Je to až zvláštní pocit, pořád se mi nechce uvěřit, mnohokrát tápu a jsem zmatený, ale pak se zase musím k desce vrátit. Určitě znáte ty stavy, kdy máte dojem, že vám díky starostem usedl na zátylek černý havran. Klove vás do hlavy a vy máte co dělat, abyste se neudusili vlastním stínem. Zde je to hodně podobné, jen znásobené dalšími vjemy. Album je neskutečně černé, hraje si se všemi odstíny tmavých barev. Je mi zase zima. Svírá mi hrdlo a dávím se vlastním svědomím. Neposlouchejte tuhle desku ve chvílích, kdy máte špatnou náladu, varuji vás!



„Born Again Misanthrope“ je album, které je plné lidského utrpení, bídy a nihilismu. Hudba mi zde připomíná opuštěnou továrnu, plnou zabijáckých strojů. Melodie jsou studené, bude vám po nich tuhnout krev v žilách. Kombinace black metalu, lehké industriální atmosféry a všude přítomného smutku dělá z nahrávky velmi návykové album. Depresivní, těžké riffy vám dopadnou na hrudník jako okovaná bota a doslova vás rozdrtí. Jsem hudbou doslova pohlcený a PLUTONIUM si se mnou dělají, co chtějí. Na novince najdete spoustu zajímavých nápadů, je pestrá, jako všechny odstíny černé barvy. Nedoporučuji poslouchat nahrávku ve chvílích, kdy máte deprese, mohly by se vám ještě zhoršit! Album je jako na malé kousky rozsekaná tma, rozdrcená a přetvořená ve váš vlastní stín. Skvělá temná práce! Rozhodně doporučuji všem, kdo rádi žijí ve stínu!

Asphyx says:

"Born Again Misanthrope" is an album that is full of human suffering, poverty and nihilism. The music reminds me an abandoned factory, full of killing machines. The melodies are cold, your blood will stiffen in your veins. The combination of black metal, light industrial atmosphere and ever-present sadness makes this recordings very addictive album. Depressed, heavy riffs  fall down on your chest like hobnailed shoe and crush you. I absorb the music and PLUTONIUM  can do what they want. On the new album you will find lots of interesting ideas, it is varied as all shades of black. I don't recommend listening to the recording at the moments when you are depressed, it could be even worse! The album is as small piece of chopped darkness, broken and reincarnated in your own shadow. Great dark job! Definitely I recommend  to everyone who likes to live in the shadow!


Seznam skladeb:

1. Born Again Misanthrope
2. Cortex Vortex
3. The Inverted Panopticon Experience
4. Casque Strength
5. The Masque Of The Green Demon
6. Renuntiationem
7. Electric Barbwire Crown Of Thorns
8. Alice In Plutoniumland (Two Minute Hate Part III)
9. Confessions Of A Suicidal Cryptologist


Čas: 53:02

 

Sestava/band:


J. Carlsson (MR J.) – všechny nástroje, zpěv


úterý 16. února 2016

Minirecenze/minireview - ROTTING CHRIST - Rituals (2016)


ROTTING CHRIST - Rituals
CD 2016, Season of Mist

Vítejte ve starobylém chrámu. Tady, v opuštěném horském kostelu uprostřed Řecka, vyznívá hudba ROTTING CHRIST nejlépe. Pánové letos přicházejí přesně s materiálem, který po nich jejich fanoušci vyžadují. Mocné, navrstvené kytarové stěny, vznešené vokály a k tomu sem tam blackové běsnění. Celkově pak taková jejich klasika, která se ale velmi dobře poslouchá. Mám tuhle kapelu v oblibě, používám jejich hudbu pro odlehčené a relaxační chvilky odpočinku. Nápady nejsou sice z "nejnovějších", ale tajná formule, kterou kdysi vymysleli, na mě pořád funguje. Je to taková temná pohoda, dalo by se říct. Člověk musí být pro poslech samozřejmě trošku zasněný, odpoutaný od těžké reality. 

Nejvíc stejně miluji pasáže, kdy se jen přednáší odříkávaný text. Pak přijde ostrý riff s "nekonečnou" gradací a kapela mě má zase na lopatě. Nic nového v olivovém háji, ale pořád poctivá a dobře vstřebatelná práce. Rituály zde předkládané jsou uvěřitelné, obestřené černými pavučinami. Občas je možné za oltářem potkat samotnou Medúzu. Uhrane vás, zkameníte a navěky budete prokleti. Stejně jako u hudby ROTTING CHRIST. Dával jsem si novinku do uší postupně, vychutnával si ji po douškách, pomalu, opatrně a nakonec jsem podlehl. Ne, nebyla to láska na první pohled, ale spíše postupné přesvědčování, opatrné, jakoby zastřené v nějaké černé mlze. Uvěřil jsem. A na každý další společný rituál se opravdu těším. 

"Rituals" je pro mě velmi dobrým albem. Nápady jsou sice klasické, od ROTTING CHRIST již slyšené, ale album má neskutečně temnou atmosféru. Připomíná mi stíny, které potkávám ve starých katakombách. Řekové vydali nahrávku, která je po okraj plná tmy. Hrají si s náladami, pomalu mě přesvědčují, našeptávají. Jsou jako nějaký had, plazící se u vašich nohou. Nakonec vás uštkne a vám pronikne do krve jed v podobě nového alba. ROTTING CHRIST na novince ukazují, jaká krásná může být tma! Skvělá rituální nahrávka!




Asphyx says:

"Rituals" is for me a very good album. Although the ideas are classic, from ROTTING CHRIST already heard, the album has an incredibly dark atmosphere. It reminds me of the shadows meeting in old catacombs. Greeks released a recording that is full to the brim of darkness. They're playing with the mood, they convincing me slowly, they're whispering. They are like a snake crawling at your feet. Finally, it bites you and the blood poison will get into your blood  in the form of a new album. ROTTING CHRIST show on their news how pretty dark can be! Great ritual recording!

pondělí 15. února 2016

Recenze/review - DEIQUISITOR – Deiquisitor (2016)


DEIQUISITOR Deiquisitor
CD 2016, Ancient Darkness Productions

Jsem znovu omráčený, potácím se v mrákotách. Osamělý ve své temnotě. Tahle hudba jde až na samotnou dřeň vašeho svědomí. Je zastřená, jakoby pokrytá pavučinou z krve, špíny, hnisu a zla. Není lehké skrz ní proniknout. Připomíná stěnu, která zničehonic povolí a zasype vás navěky pod lavinou z kamení, kostí a smrti. Hudba zde zní jako pomalé, opatrné otvírání obrovských vrat do samotného pekla. Pokud máte rádi třeba takové TEITANBLOOD, DIOCLETIAN, WITCHRIST, ARCHGOAT, měli byste pokleknout, sklonit hlavu a začít se k téhle kapela modlit. Dánské podzemí zdá se opět promluvilo. A to mocně a hodně hlasitě. Znalci hlukového utrpení si určitě rádi zarazí tyhle ostré hřeby do uší, zakroutí jimi a pak si propíchnou ušní bubínky. Tohle je neustálá a nikdy nekončící hniloba, přátelé. Mám strach, obávám se nejhoršího. Při  "Deiquisitor" se zdá být zlo zase jednou v převaze. Stejně jednou všichni zemřeme a tady je smrt tak blízko, skoro až hmatatelná.


První album kapely je nahrané snad v nějaké jiné dimenzi. Je totálně devastující, ničící vše živé. Je jako mrtvá voda, vychrstnutá do vašeho obličeje. Pro mnohé to bude až moc krvavé a špinavé sousto. Jenže pokud peklo existuje, tak v něm určitě zní podobné chvalozpěvy. Dal bych ruku do ohně za to, že když se tohle monstrum v roce 2013 zrodilo, bylo zatmění slunce. Ne, tahle hudba nemůže vznikat mezi lidmi, kteří nebyli prokleti. Spoutejte mě, svažte do kozelce, pověste na řetěz a až se mi odkrví celé tělo, tak mě vláčejte dokud neodejdu dobrovolně do záhrobí. Slyším řev samotné bestie. Už jsem zase zde, v podzemí, pohozený v jedné opuštěné kobce. Ze stěn stékají potůčky hnisu, proplétají se s odlesky zbytků světla. Užijte si to, za chvíli bude absolutní tma! Zhuštěná, karamelizující ve své podstatě. Skrz temnotu jako ostré kopí, projede lesklý nůž. Prokleje mě, uhrane a navěky stáhne mezi nesvaté ostatky.


Ukřižovaný, obrácený hlavou dolů. Krvácím z vytrženého srdce. Slyšíte to dunění? To se v Dánsku probudilo monstrum. Z úst mu vylézají klubka svíjejících háďat. Nekonečný puch, hnilobné kousky vznášející se páry. Navěky opuštěný, v hlubinách nekonečného močálu. Můj skelný pohled žaluje. Ožívají hadi, kdysi vytetovaní nebo spíše vypálení do mého těla. Jsou jako stigmata, jako odkaz dávného prokletí. Nevím, co psát o novince dalšího, zde slova nestačí. Mnozí ji určitě zavrhnou, odmrští se slovy o přílišném zlu. Pochopím to. Jenže my hraničáři, střežící tenkou linii mezi naším a oním světem víme své. Nastavím uši, nastražím všechny póry svého těla a rozpustíme se v nicotě. Bestie už zase řve!

DEIQUISITOR na své první dlouhohrající desce působí jako vyslanci temnot! Album připomíná ozvěny ze samotného podsvětí. Nihilisticky znějící motivy, chorobný vokál, smrt ve vašich očích. Všechno tohle na novince naleznete. Doslova mě fascinuje zlá a ošklivá nálada celé nahrávky. Takhle nějak si představuji, že zní samotné peklo. DEIQUISITOR se pohybují na hranici mezi naším a oním světem s morbidní elegancí. Hudba zde připomíná zápach zahnívajícího masa, zákeřnou nemoc, po které začnete hnisat zaživa. Je jako prasklý vřed, plný špíny a zkažené krve. Death metal, který vás přenese do záhrobí! Absolutní inferno!

Asphyx says:

DEIQUISITOR are on their first full-length album like envois of darkness! The album recalls the echoes from the underworld itself. Nihilistic sounding themes, morbid vocals, death in your eyes. All these can you find on the new album. I'm fascinated by bad and ugly mood of the record. This is how I imagine sounds of hell. DEIQUISITOR move on the border between our and other world with morbid elegance. The music here reminds the smell of rotting meat, insidious disease, because of you start to fester alive. It's like a ruptured ulcer, full of dirt and rotten blood. Death metal, which takes you to Hades! Absolute inferno!

Seznam skladeb:

1. Black Matter Virtex
2. Altered Terrestrials
3. Celestial Rituals
4. Destroyer Of Worlds
5. Forgotten Origins
6. Converging Into Singularties
7. Through Ethereal Deeps
8. Elongated Crystal Skull
9. Dispensable Dieties
10. Yule Horror
11. Tempestous Radiance
12. Descensum

Čas: 33:54

Sestava/band:



HBC – bicí, zpěv
TFJ – kytara, zpěv, basa
DA - zpěv

TWITTER