XUL - Malignance CD 2015, Redefining Darkness Records
Znovu vydané album z roku 2012 s názvem "Malignance" je plné melodií, které jsou kombinací black metalu a deathu. Přiznám se rovnou, že tentokrát se mi do recenze moc nechtělo. Přeci jen, tihle Kanaďané hrají na mě moc "příjemně", nikde mě nic neřeže a nepálí. A to je u podobných smeček docela problém. Všechno je vlastně v nejlepším pořádku, kapela doladila zvuk, nový obal i produkci do nejmenšího detailu. Jenže když já to raději špinavěji a důrazněji. XUL si umně do své tvorby dodávají i technicky progresivní pasáže, ale ty mě spíše ruší, než aby mě navnadili pro další poslech. Mě zkrátka to balancování mezi styly vadí, přijde mi nesourodé. Neříkám, že by bylo něco vyloženě špatně, ale do oka jsme si zrovna nepadli. Možná to někteří z vás uslyší jinak a budou hovořit o pestré a zajímavé desce, já se ale raději zdržím hlasování.
Asi jsem už opravdu stará škola, protože pořád (a asi už mnohdy marně) vyžaduji od kapel, aby nahráli skladby, které budou mít hlavu a patu, budou gradovat, rozvíjet se a nakonec budu odcházet s pocitem, že mě někdo prohnal nůž břichem. To se na "Malignance" neděje a riffy mě spíš jen hladí, sem tam seknou drápem, ale jinak nechávají chladným. Je to škoda, protože potenciál je z kapely cítit velký. Možná by to chtělo trošku ostřejší, dynamičtější tlak. Nevím, jsem jen pouhým posluchačem a tentokrát mi jednoduše spousta věcí nesedla. A ani vlastně nevím proč. Možná jsme jenom jiná krevní skupina. I přesto rozhodně téhle smečce věnujte čas. Uslyšíte sami.
XUL jsou black death metalová kapela, která se nebojí ani progresivních technických pasáží. Jejich hudba je velmi pestrá a svým způsobem zajímavá. Není to sice nic, z čeho bych si sedl na zadek, ale rozhodně se jedná o album, které stojí za pozornost. Pro mě osobně je ale docela nevýrazné a bohužel i obyčejné. Uvidíme, co přinese budoucnost. Rozhodně budu kapelu i nadále sledovat. Zatím považuji jejich tvorbu sice za velmi slušnou, ale ničím originální. Black death metalová deska, která bolí jenom trochu!
Asphyx says:
XUL is a Black Death metal band which is
not afraid of progressive technical passages. Their music is very colorful and
in its own way very interesting. It is not very special to make me stop for a
minute, however this album is good and you should take a look at it. For me
personally this is not very expressive and unfortunately ordinary. We will see
what future brings. I´m going to keep my eye on this band. For now unfortunately,
their work is good but not original. Black death metal album which hurts just a
little bit!
rozhovor s bulharskými brutálními death metalisty ENTHRALLMENT - odpovídal zpěvák Plamen Bakardzhiev
Ave
ENTHRALLMENT!, „Eugenic Wombs“ je teprve druhou deskou, která se
mi od vás dostala do rukou. Mohl bys nám prosím nejdříve
představit kapelu? Přeci jen, death metal z Bulharska u nás
v Čechách zase tolik lidí nezná.
Samozřejmě! Nejdříve chci pozdravit
všechny čtenáře! „Eugenic Woumbs“ je vlastně naším pátým
kompletním albem. Ale měli jsme jedno demo, jedno EP a jednu
spolupráci se švédskými death metalisty RELENTLESS ještě před
naším prvním albem. Začali jsme v roce 1998 a tohle je celá
naše diskografie.
„Eugenic
Wombs“ je už nějakou dobu vydáno. Jaké máte zpětné vazby a
reakce? Co fanoušci, kritiky? A jak fungují skladby na koncertech?
Všechny
komentáře a recenze, které vidím, mi dělají radost. Samozřejmě
lidé vnímají více naše texty a hudbu. Dokážou se vcítit do
nálady našich songů, což je pro mě příjemným překvapením.
Znamená to, že s nimi dokážeme být v kontaktu skrze
hudbu.
Předtím
jsme hráli pár týdnů v Sofii s našimi starými známými
Malevolent Creation a s Grave (poprvé). Nehrajeme moc často,
aby si lidé mohli naší show pořádně užít. Jsem rád. Hráli
jsme už dva songy z „Eugenic Wombs“ před vydáním alba. A
tyhle songy vyvolaly naprostou katastrofu mezi publikem a myslím, že
je o tom i video na YouTube. Slyšeli jsme pak po koncertě mnoho
pozitivních komentářů a to nás motivuje jít dál a dál.
Již
druhé album jste vydali u německých Rebirth the Metal Productions.
Jak jste se vůbec k tomuto labelu dostali, jak jste s ním
spokojeni? Label je v dnešní době hodně důležitá věc. O
vás je slyšet všude. Jak spolupráce probíhá? Mluví vám
Andreas Rieger třeba do toho, jak byste měli znít? Někdy s tím
bývá mezi vydavatelem a kapelami trošku problém.
Funguje
to samozřejmě tak, že label má poslední slovo a drží si
finální vizi a zvuk. My naštěstí máme dost zkušeností a
pracujeme pouze s těmi správnými lidmi. Nikdy bychom nevydali
album jen proto, aby bylo vydáno – bez uměleckého významu, jen
cover bez smyslu a nikdy bychom nevydali album, na kterém bychom
zněli špatně. A pokud jde o spolupráci s Andreas…tak je
velmi dobrá. Je velice snadné a příjemné pracovat s Rebirth
the Metal Productions. Všechno, krok po kroku, konzultujeme a máme
velmi dobré výsledky.
Hrozně
se mi líbí zvuk alba. Je syrové a zároveň čitelné.
Nekompromisní, ale nezaniknou jednotlivé melodie, nápady. Kde jste
vůbec nahrávali? Kdo stojí za mixem a masteringem? V bookletu
je uvedeno, že celá kapela?
Album
jsme nahrávali v našem studiu, Murder Sound Studio. Náš
bubeník Ivo má na starosti nahrávání, mixování a mastering.
Každý z nás má v tom procesu určitou roli a Ivo nám
posílá složky s ukázkami, my vše konzultujeme, probíráme
do posledního detailu, dokud nenajdeme finální správný zvuk.
Víš, něco jako…“Neslyším se tam…“, nebo „kytary jsou
moc hluboký,…“, atd. Ale nakonec ten zvuk najdeme a jsme s tím
spokojeni.
Mám
v ruce originální CD a ať hledám, jak hledám, tak nemůžu
nikde najít autora obalu. Logo vám vytvořil Christophe Szpajdel,
ale o coveru nikde ani zmínka. Přitom vaše obaly patří
k zajímavým, mají nápad a člověk si je zapamatuje. Kdo je
tedy autorem obalu? A jak jste se k němu dostali?
Na
coveru můžeš najít jméno autora. Díval jsem se a jde to krásně
přečíst – Mirko Stanchey. Je taky z Bulharska a je autorem
coveru k „Eugenic Wombs“ a i k předchozímu albu „The
Voice Of Human Perversity“. Budeme s ním pracovat i na dalším
materiálu, protože je velmi dobrý, ale co je nejdůležitější –
rozumím našim motivům a nápadům, a to velmi dobře. Na jeho
práci se můžeš podívat tady: www.illogicalconversions.com
Jsem
rád, že jsou v bookletu vloženy texty. Přijdou mi zajímavé.
Prozraď nám, kdo je jejich autorem a jakým způsobem vznikají?
Na
posledních třech albech psal většinu textů náš kytarista Vasil
Furnjgoy. Já mám několik textů a dokonce moje přítelkyně má
jeden text v „The Voice Of Human Perversity“. Co se týká textů,
tak ty popisují ty nejděsivější věci z budoucnosti.
Několika slovy – nahráváme náš strach…
Když
se řekne death metalová kapela z Bulharska, přiznám se, že
mě napadnete jenom vy. Hrají u vás i nějaké další dobré
kapely? Myslím tím teď nejen smrtící kov, ale třeba i thrash,
black.
Ano,
je kolem nás mnoho dobrých kapel, ale upřímně nevím, jak jsou
na tom s popularitou mimo Bulharsko. Nevím, jak propagují svá
alba, aby se dostali k více lidem. Každá kapela má svoje
cíle a priority.
Jaké
to vlastně je, hrát death metal v Bulharsku? Chodí u vás
lidí na koncerty? Podporují vás, kupují CD? Když třeba
uspořádáte nějakou akci, kolik přijde lidí?
Pokud
mám být upřímný, časy se mění…není to takové, jako to
bylo na začátku. Dokonce ani ty největší kapely nejsou
spokojené, tím jsem si jistý. Kdybychom měli live show
v Bulharsku, jsem si jistý, že by nepřišlo více, než
100-150 lidí. Před několika lety byly všechny naše koncerty plné
lidí. A dnes už bohužel nevidím ty staré známé fanoušky.
Většina z nich tady ani nežije. Hrát Death Metal v naší
zemi je docela těžké. Ale nejen u nás.
ENTHRALLMENT
hrají od roku 1998. To je na kapelu hodně dlouhá doba. Jak se vám
vlastně povedlo udržet kapelu tak dlouho pohromadě? Jestli se
nepletu, tak od začátku je v kapele jen bubeník Ivo a v roce
2001 se přidal zpěvák Plamen. Je hodně těžké sehnat
v Bulharsku dobrého kytaristu, basistu apod.?
Ono to není o dobrých, nebo špatných kytaristech. Každý muzikant,
který s námi hrál, si svůj čas v kapele užil, ale
tohle je dlouhá doba a každý se stará o svoji práci, rodinu,
apod. Každý má své osobní důvody a my bychom nikdy nikoho kvůli
nim neodsuzovali. Ve skutečnosti to není snadné najít dobrého
muzikanta, který by chtěl hrát přesně tento styl muziky. Musí
to buď milovat, nebo to nebude fungovat… To, že jsem se dostal do
téhle kapely, byla v podstatě náhoda. Byl rok 2001 a
ENTHRALLMENT ohlásili, že budou hrát na Death Fest v Shumen.
Byl jsem tam jen jako fanoušek kapely a abych si vyfotil pár fotek.
Jejich vokalista jim oznámil, že nebude moct dorazit na koncert a
oni ho potřebovali nahradit jen na tom konkrétním koncertě.
Texty? Neznal jsem ani jedno slovo. Byl jsem jen fanoušek, který
přišel pít a fotit. Představil jsem si, že jsem monstrum a začal
jsem vrčet. Po koncertě se se mnou lidé fotili, jako bych byl
vokalistou kapely. Byli docela naštvaní. Byla to bláznivá a
zvláštní show, ale skvělá. Ten samý rok mi kluci řekli, abych
s nimi natočil EP „Burning Fields“. Později bylo EP vydáno
na půl s Relentless…super časy.
Když
se ještě podíváme do začátku…Co bylo vlastně tím prvním
impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna brutální
death metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou
„slávu“.
Když
s touhle muzikou vyrůstáš a začneš ji hrát, tak se naučíš
dvě věci – přestaň to dělat, nebo to dělej, dokud můžeš.
Tak jsme se rozhodli pro to druhé. Proč zrovna brutal death metal?
Nepřemýšleli jsme nad styly, prostě jsme hráli to, co nás
ovlivňovalo od deatl metalových kapel z devadesátých let.
Jsme z Pleven z Bulharska a to je město, které má hodně
death metalových a grind coreových kapel.
Na
vaší kapele je hrozně vidět, jak se každé album postupně
zlepšujete, vyvíjíte, jste stále lepší. Máte nějaký cíl,
kterého byste chtěli dosáhnout? Pro někoho to je slavné
vydavatelství, jiný si chce třeba zahrát se SUFFOCATION.
Máme
dva důležité cíle: dostat se k více lidem a hrát na co nejvíce
různých pódiích. Nikdy nevíme, jaké bude naše další album. To
je asi to nejzajímavější. To nás nabíjí tou energií, která
nás vede dál.
Co
ENTHRALLMENT a koncerty? Už jste absolvovali nějakou delší šňůru
po Evropě? Nechystáte se? Docela rád bych vás viděl kupříkladu
v Praze!
Ano,
máme za sebou už mnoho koncertů. Nejlepší období bylo mezi
2010-2012. Ale později se už promotéři o death metal nezajímali.
Pravidla se mění, vždyť to znáš…peníze, krize a všechno se
stává těžší a těžší. Hráli jsme na pódiu s kapelami
jako: Napalm Death, Deicide, Destruction, Obituary, Vital Remains,
Grave, Missery Index a mnoha dalšími. Byli jsme na šňůře
s Rotting Christ, Malevolent Creation a Rotten Sound – super
kluci. Možná jsem na něco zapomněl…Hráli jsme na OBSCENE
EXTREME 2011. Měli jsme vlastní šňůry a koncerty v Evropě.
Snažili jsme se minulý rok organizovat šňůru po Jižní Americe a
lidi o to měli docela zájem. Ale na posledních chvíli byly
problémy s letenkami a museli jsme šňůru bohužel odvolat.
Teď se snažíme zorganizovat šňůru na tenhle rok po Evropě a
budeme se snažit hrát i v Čechách a to konkrétně v Praze.
Samozřejmě taky milujeme český pivo.
Jsou
nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?
V roce
2015….asi jen Slayer.
Znáš,
posloucháš nějaké kapely z České republiky?
Samozřejmě
známe mnoho českých kapel. Pamatuji si, že jsme hráli s Hypnos
na HELLHAMMER FEST v Srbsku. Víme, že Češi miluji grindcore
a známe hodně grind kapel.
Co
chystají ENTHRALLMENT v nejbližších měsících?
V nejbližších
měsících budeme pracovat na nových podkladech k dalšímu
albu a pak se vrhneme do studia. Pokud bude šance, uvidíme se
tenhle podzim a zahrajeme Vám nové, nevydané songy.
Děkuji
za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených
fanoušků a tuny dobrých nápadů.
Hele,
to je super! Nikdy jsme takhle neukončili rozhovor. Díky za
všechno. Myslí, že lidé pochopí, co ENTHRALLMENT je.
Ave
ENTHRALLMENT „Eugenic Wombs“ is the second album I was able to
listen from you. Could you please introduce your band a little bit?
To be honest, death metal from Bulgaria is not very known in the
Czech Republic.
Of
course! First HI to the readers! Yes, in fact “EUGENIC WOMBS” is
our fifth full-length album. But we have one demo, one EP and one
split with Swedish death metalers RELENTLESS before our first album.
We started at 1998 and this is our discography.
“Eugenic
Wombs” has been out for a while. How is the feedback and reactions
for this album? How about fans, critique? And how your songs work on
concerts?
All
I see like comments and reviews only make me feel good. Obviously
people pay more attention to our lyrics and music. They feel the
moods in the song well. That’s a nice surprise for me. It means we
touch them with our music.
We
have played in Sofia a few weeks before with our old friends
Malevolent Creation and with Grave/for a first time/.We don’t play
often so people enjoyed our show. I’m glad. We have played two
songs from “Eugenic Wombs”, before the release date of the album.
The songs challenged a real disaster among the crowd. I think there
is a video in youtube. We heard a lot of great comments after the
concert, so this only can make us go on!
This
is the second album you guys launched in German Rebirth the Metal
Productions. How did you get to this label and are you happy with
your decision? Label is very important nowadays. We can hear about
you everywhere. How is the cooperation? Does Andreas Rieger talks
about how you should sound? Sometimes there could be a problems
between publisher and band.
Of
course the label always have the final decision. They hold the final
word about sound and vision. Of course we have enough experience and
work only with the right people. We will never sound badly or just to
release a cover art without meaning. In that way would not find a
label. About our cooperation with Andreas....it’s really good. Easy
and nice working with Rebirth the Metal Productions. We discuss
everything step by step and we have really good results.
I
really like the sound of your album. It´s raw and at the same tie
readable. Uncompromising however each melody and idea is visible.
Where did you recorded? Who did the mix and mastering? In booklet is
says that the whole band did it?
We
record the album in our studio, Murder Sound Studio. Our drummer Ivo
works on recording, mixing and mastering. You can read that all of us
take a part in this, but that’s why Ivo sent us files with samples
and we discuss it every time till we find the right sound. You know
something like : “I don’t hear my voice” or “ the guitars are
too depth “ and so on....But finally we have this sound and we are
glad!
I´m
just holding an original CD in my hands and I am not able to find the
author of this cover. The logo is made by Christophe Szpajdel but
there is no mention of the cover. And your covers are ones of the
most interesting, there are ideas and memorable. Who is the author of
this cover? And how did you guys find the author?
In
fact you can find the name of the author. I checked it and you can
read his name Mirko Stanchev. He is from Bulgaria, too. He is the
author of the cover art of “Eugenic Wombs” and our previous album
“The Voice Of Human Perversity” .We will work with him on the
next material, because he is really good and the most important - he
understand our themes and ideas very well. You can check his work on
his website www.illogicalconversions.com
I´m
glad that there are lyrics in the booklet. I find them interesting.
Please tell us who is the author of the lyrics and how they were
created?
In
the last three albums most of the lyrics are written by our guitarist
Vasil Furnigov. I have a few lyrics and even my girlfriend have one
lyric in “The Voice Of Human Perversity”. About the lyrics - they
describe the most scary things in the future. With a few words - we
records our fears....
When
someone says death metal band from Bulgaria I have to admit that
there is only one band which came in my mind and that´s you. Do you
have more bands in Bulgaria? I mean not only death metal but thrash,
black.
Yes,
there are a lot of good bands here, but I don’t really know how
they work on their popularity outside Bulgaria. I don’t know how
they distribute their albums and reach the people. Every band have
it’s own aims and priorities.
How
is it to play death metal in Bulgaria? Do fans go on concerts? Do
they support you, buy CDs? When you organize some event how many
people would come?
If
I must be honest the time changes....it’s not like in the
beginning. Now even the old famous bands are not satisfacted I’m
sure. If we have a live show in Bulgaria I don’t believe there will
be more than 100-150 people. Before few years every place we visited
was full of people. Sadly now I cannot see some of the old fans here.
Most of them even do not live here. It’s hard to play Death Metal
in our country. But not only here.
ENTHRALLMENT
has been playing since 1998. This is a long time for a band. How did
you managed to hold your band together for that long? Correct me if
I´m wrong but since the beginning there is only the drummer Ivo and
in 2001 you have Plamen, the singer. Is it difficult to find some
good guitarist in Bulgaria? Or base player, etc.?
Well
the question is not about the good or bad guitar players. Every
musician who have played with us really had a good time in the band,
but this is a long period of time and everybody takes care for his,
job, family you know.....personal reasons and we would never blame
them for this. In fact it’s not easy to find a good musicians who
wants to play exactly this style. They must love it or it just not
works....My appearance in the band was an accident. It was 2001 and
ENTHRALLMENT announced they will play on Death Fest in Shumen. I was
there just like a fan of the band just to shoot a few pictures. Their
vocalist told them he is not able to arrive for the show and they
make to replace him for this show. Lyrics? I didn’t know even one
word. I was just fan coming to drink and shoot. I imagine I’m a
monster and started grunting......After the show people took pictures
with me as like I am the vocalist of the band. The were really mad.
It was a crazy show and was strange, but great. The same year the
guys told me to record EP “ Burning Fields “ with them. Later
this EP was released on split with Relentless...good old times.
When
we take a look on the beginning…What was the first impulse to put
together a band? Why brutal death metal? That´s not exactly the
style which would give you a big “fame”.
When
you are grown up with this music and start playing it you will learn
two things - stop do it or do it till you are able to. So we choose
the second. How exactly choose death metal? We didn’t think about
styles, just start playing influenced by the early 90 death metal
bands. We are from Pleven, Bulgaria and this is the city with a lot
of death metal and grind core bands.
You
can clearly see on your band that every album is better, that you are
growing, developing. Do you have some kind of target which you would
like to reach? For someone it´s a famous publishing, for other
people it´s to play with SUFFOCATION.
We
have two important aims: to reach more people listen to our music and
to playing on more different stages. We never know what our next
album would be. That’s the most interesting. This loads us with
power to continue.
How
about ENTHRALLMENT and concerts? Did you have some Europe tour? Do
you want to do it? I would like to see you play in Prague!
Yes
,we had a lot of concerts behind us. The best period was 2010-2012
.After that the promoters was not so interested in death metal. The
rules changes you know...money, crisis and becomes harder. We shared
the stage with bands like : Napalm Death, Deicide, Destruction,
Obituary, Vital Remains, Grave, Missery Index and many more. We was
on tour with Rotting Christ, Malevolent Creation and Rotten Sound -
great guys. I may be forgot something....We played on OBSCENE EXTREME
2011. We had our personal tours and gigs in Europe. We tried to
organize a tour in South America last year and there was really good
interest, but a plane ticket problems appeared at the last moment and
problem with passing some of the countries then we canceled the tour
sadly.....Now we are trying to organize a tour this year in Europe
and we will try to play in Czech Republic and exactly Prague. We love
the great Czech beer, too.
Are
there some albums which have catch your attention in a last few
months?
In
2015 ......maybe the new Slayer album.
Do
you know and listen some bands from the Czech Republic?
Of
course we know a lot of Czech bands. Now I remember we played with
Hypnos on HELLHAMMER FEST in Serbia. We know people in Czech love
grindcore and we know a lot of grind bands.
What
are ENTHRALLMENT about to do in the next few months?
In
the next few months we start working on new material about the next
album then enter in studio. If we have a chance, see you this autumn
and play some new unreleased song.
Thank
you so much for this interview and I wish you a lot of sold albums,
hundreds of crazy fans and tones of good ideas.
Hey this is cool! We
never finished an interview like that. Thanx about everything. I
think people will understand what ENTHRALLMENT is.
Dlouho
jsem přemýšlel, jak je to vlastně s lidským svědomím. Spousta lidí se na
něj odvolává s tím, že každého dostihne a vrátí mu vše zlé, co kdy komu
provedl. Nejsem si tím zase tolik jistý. Někdy mi přijde, že spousta násilníků,
vrahů, různých úchylných existencí zůstane nepotrestáno nejen naším soudem, ale
nedostihnou je ani jejich činy. Jakoby podobní jedinci pocházeli z jiné
planety. Mají zcela jiná pravidla, mohou si dělat, co chtějí a nemají pokoru a
respekt vůbec před ničím. Jsou chladní, odtažití, smyslů i citů zbavení. Přesně
taková mi přijde i hudba švédského maniaka J. Carlssona, který letos přichází
opět se svým projektem PLUTONIUM a
přináší nám sbírku odlidštěných blackově industriálních skladeb. Pokud bych měl
z poslední doby vyzdvihnout nějakou nahrávku, která mě totálně rozsekala,
tak by to byl právě dnes recenzovaný kousek hnisu a hniloby. Už jen ten obal,
krásně a chladně vyvedený. Kombinace černé a bílé, lebky a holá hlava hlavního
protagonisty krásně doplňují studené melodie. Mám dojem, že veškeré lidské city
byly umláceny někde v koutě. Z novinky na mě padají až depresivní
stavy.
Tři
dlouhohrající alba na kontě, datum založení v roce 2003. Hudba plná
smutku, černočerných motivů a zvláštní atmosféry smutku. Takhle nějak by hrály
stroje, které by se pokoušely vyjádřit lidskou zlobu. Připadám si při poslechu
jako uzavřený v nějaké staré opuštěné hale, kde postávají zdánlivě ke
spánku uložené mašiny. Občas problikne nějaký display, sem tam se pohne kovové
rameno. Ve vzduchu je cítit očekávání. Kdo bude první a oživí smrt? Všemocná síť
i mysl se spojily v jedno, není daleko doba, kdy umělá inteligence překoná
tu lidskou. Není divu. Člověk jako tvor je díky svým slabostem a tuposti dávno
slepá vývojová větev. Slyšíte ten smutek nad odchodem posledních pár jedinců?
Všechno teplokrevné bylo zničeno. Restartováno, očištěno, vymazáno. Mrznoucí
melodie, hlas promlouvající odněkud z vyvýšeného místa. Poklekněte a
čekejte! Byli jste otroci vlastních slabostí. Dnes přišel den zúčtování. Amen!
Naprogramované
bicí dodávají všemu tomu zmaru na ještě větší uvěřitelnosti. Nejzajímavější a
nejčitelnější jsou ale kytary. Ostré a zároveň chladné, jako čepel nabroušeného
nože. „Born
Again Misanthrope“ na mě působí hrozně
návykovým dojmem. Jsem doslova postižený celkovou atmosférou. Znehybněný a PLUTONIUM si se mnou doslova dělá, co
chce. Je to až zvláštní pocit, pořád se mi nechce uvěřit, mnohokrát tápu a jsem
zmatený, ale pak se zase musím k desce vrátit. Určitě znáte ty stavy, kdy
máte dojem, že vám díky starostem usedl na zátylek černý havran. Klove vás do
hlavy a vy máte co dělat, abyste se neudusili vlastním stínem. Zde je to hodně
podobné, jen znásobené dalšími vjemy. Album je neskutečně černé, hraje si se
všemi odstíny tmavých barev. Je mi zase zima. Svírá mi hrdlo a dávím se
vlastním svědomím. Neposlouchejte tuhle desku ve chvílích, kdy máte špatnou
náladu, varuji vás!
„Born Again
Misanthrope“ je album, které je plné lidského utrpení, bídy a nihilismu. Hudba
mi zde připomíná opuštěnou továrnu, plnou zabijáckých strojů. Melodie jsou
studené, bude vám po nich tuhnout krev v žilách. Kombinace black metalu,
lehké industriální atmosféry a všude přítomného smutku dělá z nahrávky
velmi návykové album. Depresivní, těžké riffy vám dopadnou na hrudník jako
okovaná bota a doslova vás rozdrtí. Jsem hudbou doslova pohlcený a PLUTONIUM si se mnou dělají, co chtějí.
Na novince najdete spoustu zajímavých nápadů, je pestrá, jako všechny odstíny
černé barvy. Nedoporučuji poslouchat nahrávku ve chvílích, kdy máte deprese,
mohly by se vám ještě zhoršit! Album je jako na malé kousky rozsekaná tma,
rozdrcená a přetvořená ve váš vlastní stín. Skvělá temná práce! Rozhodně
doporučuji všem, kdo rádi žijí ve stínu!
Asphyx says:
"Born Again Misanthrope"is an album thatis full ofhuman suffering, poverty and nihilism. The musicremindsmean abandonedfactory, fullof killingmachines.The melodies arecold, your blood will stiffen in your veins. The combinationof black metal, light industrialatmosphere andever-presentsadnessmakes thisrecordingsvery addictivealbum.Depressed, heavy riffsfall down onyour chest like hobnailed shoeandcrushyou. Iabsorbthe musicand PLUTONIUM can do what they want. On thenew albumyou will find lotsof interestingideas, itis variedasall shades ofblack.I don't recommendlistening tothe recording at the moments whenyou are depressed, itcould beeven worse!The album isassmall pieceof choppeddarkness, broken andreincarnatedinyourown shadow. Greatdark job!DefinitelyI recommend to everyonewho likes tolive in the shadow!
Seznam skladeb:
1. Born Again Misanthrope
2. Cortex Vortex
3. The Inverted Panopticon Experience
4. Casque Strength
5. The Masque Of The Green Demon
6. Renuntiationem
7. Electric Barbwire Crown Of Thorns
8. Alice In Plutoniumland (Two Minute Hate Part III)
9. Confessions Of A Suicidal Cryptologist
CD 2016, Season of Mist Vítejte ve starobylém chrámu. Tady, v opuštěném horském kostelu uprostřed Řecka, vyznívá hudba ROTTING CHRIST nejlépe. Pánové letos přicházejí přesně s materiálem, který po nich jejich fanoušci vyžadují. Mocné, navrstvené kytarové stěny, vznešené vokály a k tomu sem tam blackové běsnění. Celkově pak taková jejich klasika, která se ale velmi dobře poslouchá. Mám tuhle kapelu v oblibě, používám jejich hudbu pro odlehčené a relaxační chvilky odpočinku. Nápady nejsou sice z "nejnovějších", ale tajná formule, kterou kdysi vymysleli, na mě pořád funguje. Je to taková temná pohoda, dalo by se říct. Člověk musí být pro poslech samozřejmě trošku zasněný, odpoutaný od těžké reality. Nejvíc stejně miluji pasáže, kdy se jen přednáší odříkávaný text. Pak přijde ostrý riff s "nekonečnou" gradací a kapela mě má zase na lopatě. Nic nového v olivovém háji, ale pořád poctivá a dobře vstřebatelná práce. Rituály zde předkládané jsou uvěřitelné, obestřené černými pavučinami. Občas je možné za oltářem potkat samotnou Medúzu. Uhrane vás, zkameníte a navěky budete prokleti. Stejně jako u hudby ROTTING CHRIST. Dával jsem si novinku do uší postupně, vychutnával si ji po douškách, pomalu, opatrně a nakonec jsem podlehl. Ne, nebyla to láska na první pohled, ale spíše postupné přesvědčování, opatrné, jakoby zastřené v nějaké černé mlze. Uvěřil jsem. A na každý další společný rituál se opravdu těším. "Rituals" je pro mě velmi dobrým albem. Nápady jsou sice klasické, od ROTTING CHRIST již slyšené, ale album má neskutečně temnou atmosféru. Připomíná mi stíny, které potkávám ve starých katakombách. Řekové vydali nahrávku, která je po okraj plná tmy. Hrají si s náladami, pomalu mě přesvědčují, našeptávají. Jsou jako nějaký had, plazící se u vašich nohou. Nakonec vás uštkne a vám pronikne do krve jed v podobě nového alba. ROTTING CHRIST na novince ukazují, jaká krásná může být tma! Skvělá rituální nahrávka!
Asphyx says:
"Rituals" is for me a very goodalbum. Although the ideasareclassic, from ROTTINGCHRIST alreadyheard, the albumhas anincrediblydark atmosphere.It reminds me ofthe shadows meetingin oldcatacombs.Greeksreleased arecordingthatisfull to the brim ofdarkness.They're playing with the mood, they convincingme slowly, they're whispering. They arelike asnakecrawlingat your feet. Finally,it bitesyouand the bloodpoisonwill getinto your blood in theform of a newalbum.ROTTINGCHRISTshow on their news howprettydark can be! Greatritualrecording!
Jsem znovu omráčený, potácím se v mrákotách. Osamělý ve své temnotě. Tahle hudba jde až na samotnou dřeň vašeho svědomí. Je zastřená, jakoby pokrytá pavučinou z krve, špíny, hnisu a zla. Není lehké skrz ní proniknout. Připomíná stěnu, která zničehonic povolí a zasype vás navěky pod lavinou z kamení, kostí a smrti. Hudba zde zní jako pomalé, opatrné otvírání obrovských vrat do samotného pekla. Pokud máte rádi třeba takové TEITANBLOOD, DIOCLETIAN, WITCHRIST, ARCHGOAT, měli byste pokleknout, sklonit hlavu a začít se k téhle kapela modlit. Dánské podzemí zdá se opět promluvilo. A to mocně a hodně hlasitě. Znalci hlukového utrpení si určitě rádi zarazí tyhle ostré hřeby do uší, zakroutí jimi a pak si propíchnou ušní bubínky. Tohle je neustálá a nikdy nekončící hniloba, přátelé. Mám strach, obávám se nejhoršího. Při "Deiquisitor" se zdá být zlo zase jednou v převaze. Stejně jednou všichni zemřeme a tady je smrt tak blízko, skoro až hmatatelná.
První album kapely je nahrané snad v nějaké jiné dimenzi. Je totálně devastující, ničící vše živé. Je jako mrtvá voda, vychrstnutá do vašeho obličeje. Pro mnohé to bude až moc krvavé a špinavé sousto. Jenže pokud peklo existuje, tak v něm určitě zní podobné chvalozpěvy. Dal bych ruku do ohně za to, že když se tohle monstrum v roce 2013 zrodilo, bylo zatmění slunce. Ne, tahle hudba nemůže vznikat mezi lidmi, kteří nebyli prokleti. Spoutejte mě, svažte do kozelce, pověste na řetěz a až se mi odkrví celé tělo, tak mě vláčejte dokud neodejdu dobrovolně do záhrobí. Slyším řev samotné bestie. Už jsem zase zde, v podzemí, pohozený v jedné opuštěné kobce. Ze stěn stékají potůčky hnisu, proplétají se s odlesky zbytků světla. Užijte si to, za chvíli bude absolutní tma! Zhuštěná, karamelizující ve své podstatě. Skrz temnotu jako ostré kopí, projede lesklý nůž. Prokleje mě, uhrane a navěky stáhne mezi nesvaté ostatky.
Ukřižovaný, obrácený hlavou dolů. Krvácím z vytrženého srdce. Slyšíte to dunění? To se v Dánsku probudilo monstrum. Z úst mu vylézají klubka svíjejících háďat. Nekonečný puch, hnilobné kousky vznášející se páry. Navěky opuštěný, v hlubinách nekonečného močálu. Můj skelný pohled žaluje. Ožívají hadi, kdysi vytetovaní nebo spíše vypálení do mého těla. Jsou jako stigmata, jako odkaz dávného prokletí. Nevím, co psát o novince dalšího, zde slova nestačí. Mnozí ji určitě zavrhnou, odmrští se slovy o přílišném zlu. Pochopím to. Jenže my hraničáři, střežící tenkou linii mezi naším a oním světem víme své. Nastavím uši, nastražím všechny póry svého těla a rozpustíme se v nicotě. Bestie už zase řve!
DEIQUISITOR na své první dlouhohrající desce působí jako vyslanci temnot! Album připomíná ozvěny ze samotného podsvětí. Nihilisticky znějící motivy, chorobný vokál, smrt ve vašich očích. Všechno tohle na novince naleznete. Doslova mě fascinuje zlá a ošklivá nálada celé nahrávky. Takhle nějak si představuji, že zní samotné peklo. DEIQUISITOR se pohybují na hranici mezi naším a oním světem s morbidní elegancí. Hudba zde připomíná zápach zahnívajícího masa, zákeřnou nemoc, po které začnete hnisat zaživa. Je jako prasklý vřed, plný špíny a zkažené krve. Death metal, který vás přenese do záhrobí! Absolutní inferno!
Asphyx says: DEIQUISITOR are on their first full-lengthalbum like envoisof darkness!The albumrecalls theechoes from the underworlditself. Nihilisticsoundingthemes,morbidvocals,deathin your eyes. All thesecan you findon the new album. I'm fascinated by badand uglymoodof the record. This is howI imagine sounds ofhell. DEIQUISITORmove on the borderbetween ourandother worldwithmorbidelegance.The musicherereminds thesmell ofrotting meat, insidiousdisease, because of you start tofesteralive. It'slikea ruptured ulcer, full of dirtand rotten blood. Death metal, whichtakes you toHades! Absoluteinferno!
Seznam
skladeb:
1.
Black Matter Virtex 2. Altered Terrestrials 3. Celestial
Rituals 4. Destroyer Of Worlds 5. Forgotten Origins 6.
Converging Into Singularties 7. Through Ethereal Deeps 8.
Elongated Crystal Skull 9. Dispensable Dieties 10. Yule
Horror 11. Tempestous Radiance 12. Descensum
EP 2015, Witching Hour Productions Vítejte na okultní seanci. Hlavními protagonisty dnes budou death metaloví veteráni NOMAD z Polska. Tahle smečka rozumí svému rouhačskému řemeslu jako málokdo. Pokud chcete zažít opravdové peklo, nemělo by vám jejich sírou načichlé EP "Tetramorph" chybět ve sbírce. Čtveřice černých songů, rozprostřených do šestnácti minut absolutního nihilismu, vás k sobě připoutá, uvrhne do toho nejhlubšího žaláře, kde budete mít navěky čas zpytovat svoje svědomí. Tohle je mor, znovu probuzený a kosící po stovkách lidské plemeno. Tady se odříkávají staré prokleté formule z polorozpadlých spisů. Válka s nebem znovu propukla. Je to, jako byste vzali BEHEMOTH, NILE, VADER, přidali pořádnou porci brutality a pak to všechno ušpinili v bahně zapomnění. Klasická polská škola, ve které se kombinuje death metal s blackem, se bezesporu nezapře. Pokud máte podobné záležitosti v oblibě, budete spokojeni i s tímto EP. Kapela asi nezvrátí světové hudební a smrtící dění, ale novinka je hodně návykovým materiálem. Je ostrá, tajemná i plazivá zároveň. Už jen ten obal, kde na vás zhlíží snad samotný démon. Nějak takto si opravdu představuji peklo. Možná není tolik zahuhlané a hlukové, jako je to dnes tolik žádané, ale tady se plazí spíš pomalu, polehounku, stejně jako se k večeru prodlužují stíny. Kolem plápolají další a další ohně. Obětuje se v nekonečném pentagramu. Už bylo na čase, aby svět shořel v očišťujících plamenech. NOMAD a jejich EP "Tetramorph" mi připomínají nějakou hodně zlou a ošklivou okultní seanci. Mocné kytarové motivy, hlas povolaný z temnot a skvělý zvuk. Ano, při poslechu mám opravdu pocit, že peklo existuje. Jasně a hmatatelně, jako na novince NOMAD. Tahle hudba by klidně mohla znít při uvítání zbloudilých duší při příchodu do podzemí. Oceňuji temnotu, všechny černé skladby i určitou nihilistickou náladu, kterou zde cítím z každého tónu. Obraťte všechny kříže směrem dolů, vyžeňte kněze z kostelů, už napáchali dost zla! Černé death metalové album, které je cítit sírou! Inferno!
Asphyx says:
NOMADand theirEP "Tetramorph" reminds me some very badanduglyoccultsession. Powerfulguitarmotifs, voice called upfrom the darknessand great sound. Yes, whenI 'm listening Ireally feel that the Hell exists. Clearlyandtangibly like the news ofNOMAD. This musiccould easily sound when the lostsouls comein theunderground.I appreciatethe darkness, all blacktracksandcertainnihilisticmoodthatI feel fromeach tone. Turnall crossesdown,expell thepriestsfrom churches, they'vealreadydoneevil enough!Blackdeath metalalbum thatsmellsof sulfur! Inferno!