DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 5. září 2017

Recenze/review - DEATH OF KINGS - Kneel Before None (2017)


DEATH OF KINGSKneel Before None
CD 2017, Boris Records

Projel mi hlavou ostrý záblesk. Už zase hoří nebe, z oblak padá černý popel a smrt je jen pouhou pomíjivou epizodou. Rozpouštím svůj šedý vlas, roztáčím jej v nekonečném headbangingu a nakonec padám totálním vyčerpáním k zemi. Jsem starý muž, který miluje metal, jsem fanoušek, který již třicet let válčí s nebem. 

Mám rád alba, která mě praští do prsou a zahryznou se do mého srdce už při prvním poslechu. Miluji ten moment překvapení, nálož ostrých riffů, která mě zavalí a rozhýbá mé kosti. Kombinace reálného, špinavého thrashe s přídavkem heavy metalu mi dělala vždy dobře. Američtí maniaci DEATH OF KINGS a jejich nové CD "Kneel Before None" jsou pro mě drogou v žilách, posledním šlehnutím, nostalgickou vzpomínkou na osmdesátá a devadesátá léta minulého století.




"Kneel Before None" je poznamenáno starými rukopisy, které kdysi tvořily smečky jako SODOM, KREATOR, DESTRUCTION, PROTECTOR, OVERKILL, SLAYER, DARK ANGEL, FLOTSAM AND JETSAM. Samozřejmě s přihlédnutím k JUDAS PRIEST a dalším heavy metalovým legendám.  DEATH OF KINGS umí jednu úžasnou věc. Nabudit mě, pustit mi do žil novou energii. Mám sto chutí vyrabovat ledničku, otevřít všechna piva naráz a obejmout ty nejhezčí holky v okolí. Dneska bude nekonečný večírek, pařba jako za starých dobrých časů. Tohle je metal jdoucí ke své vlastní podstatě, prašivý a nefalšovaný. Líbí se mi jako vždy ryzost, opravdovost, uvěřitelnost. Přijde mi, že na mých prsou klečí samotná Smrt. Dusí mě ostrými riffy a drtí nekompromisními melodiemi. Chtěli jste poctivý thrash heavy kov? Máte ho mít! Vynikající album! Absolutní metal!


sumarizace:

Vítejte na thrash/heavy metalové seanci! Američtí válečníci DEATH OF KINGS přišli na náš svět, aby zapálili ohně k uctění pravého nefalšovaného metalu. Tohle je přesně ten typ old schoolové muziky, která mi koluje v krvi. Má to drive, má to neskutečný feeling a sílu. Mám sto chutí vše hodit za hlavu, dát si nohy na stůl a jen poslouchat. Novinka je velmi dobře zahraným návratem do osmdesátých a devadesátých let minulého století. Je plná starých riffů, plesnivé atmosféry a žhoucího kovu. Pokud také ctíte dávné pořádky v hudbě a rádi vzpomínáte, tak je pro vás album jako stvořené. Otevřete si pivo, opravte nášivky na roztrhané džínové bundě a začněte skákat po pokoji! Tohle je hudba pro staré šedivé prašivé metalové psy! Takhle nějak by to mělo vypadat, přátelé! Album, které vás vrátí do vašeho mládí! Kult! Skvělá prašivá práce! Absolut metal!

Asphyx says:

Welcome to thrash/heavy metal session! American warriors DEATH OF KINGS came to our world to light fires for honour of the true real metal. This is exactly the type of old school music that is circulating in my blood. It has drive, surreal feeling and strength. I'm fancy throwing everything behind my head, put my feet up and listen only. Novelty is very well played return to the eighties and nineties. It's full of old riffs, moldy atmosphere and the glowing metal. So, if you honour the ancient orders in music and you like remembering, the album is ideal for you. Open some beer, repair patches on your torn denim jacket and start jumping around the room! This is music for the old gray mangy metal dogs! This is how it should look like, friends! The album, which takes you back to your youth! Cult! Great rotten job! Absolut metal!

Tracklist:
01 – Shadow of the Reaper
02 – Sojourn
03 – Regicidal
04 – Descent into Madness
05 – Hell Comes to Life
06 – Knifehammer
07 – Plague (Upon the World)
08 – Too Fast for Blood
09 – Revel in Blasphemy


Band:
Amos Rifkin - Drums, Vocals (backing)
Matt Matson - Vocals (lead), Guitars (lead), Lyrics
Scott "Thunderchops" Price - Bass, Vocals (backing)
Matt Kilpatrick - Guitars (lead), Vocals (additional)

Rozhovor - SAMSARA - Snažím sa ľudom vnášať do sŕd tie pomalé, ťahavé, ťaživé tóny, prebúdzajú temnú atmosféru a rôznorode pocity v človeku.


Rozhovor se slovenskou doomovou kapelou - SAMSARA.

Odpovídal Tibor.

Přeložila Markéta, děkujeme!



Ave SAMSARA! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií SAMSARA.

Ahoj, zdravím Ťa a zároveň čitateľov webzinu deadly storm. Kapela vznikla v roku 2009 z black death metalovej MORS OMNIA SOLVIT, ktorú je možné vypočuť si na bandzone. Založili sme ju spolu s gitaristom Martinom. Páčil sa nám pomalejší štýl muziky, taký ako hrajú rôzne škandinávske funeralové spolky, preto sme sa rozhodli založiť si SAMSARU. Hľadal som vhodný názov pre kapelu a jednej knihe o reinkarnácií som sa dočítal o samsare, ten názov sa mi hneď zapáčil a meno pre kapelu mi bolo jasné. „Samsara“ – kolobeh rodenia a umierania, vystihuje muziku čo hráme. V začiatkoch sme hrali dvaja, ja s Martinom a neskôr som oslovil bicemana Peťa, ktorý sa k nám pridal. Začali sme skladať a koncertovať. Ľudia boli našou tvorbou nadšený, muzika sa im páčila a preto sme sa rozhodli, že niečo nahráme, a aj sa to podarilo. Lenže po uskutočnení nahrávky v roku 2015 sa naša zostava rozpadla. Z kapely odchádza gitarák Martin a biceman Peťo. Ja som však chcel v činnosti pokračovať ďalej, kapela bola pekne rozbehnutá a tak som si našiel nových členov, s ktorými spolupracujem. V roku 2017 nám vyšiel album, songy sú nahrávané zo starou zostavou. Ich vznik sa datuje od roku 2012 až rok 2015. Nepodarilo sa ho vydať skôr, až teraz, z dôvodu rôznych komplikácií, ktoré sa udiali. Album vyšiel pod hlavičkou SMA (Slovak Metal Army).


Od května máte venku novou desku „When the Soul Leaves the Body“. Jak ji vnímáš teď, s odstupem času? Co na ní říkají fanoušci? A jak dopadla u hudebních kritiků?

Musím povedať, že ohlasy ma dosť prekvapujú. Reakcie na album sú pozitívne do takej miery, akú som veru nečakal. Predsa len ide o okrajovejší štýl muziky temného undergroundu, myslím, že ľudia to nemajú tak napočúvané, preto sa teším, že naša muzika ich oslovuje. Som rád, že je cd na svete, veľa ľudom sa dostane do uší doma, aj v zahraničí, čím vzniká lepšia priechodnosť ciest ohľadom prípadných koncertov, festov, atď…, základ je, že fanúšik má svoju obľúbenú kapelu doma. S hudobnými kritikmi som sa zatiaľ nestretol, hrám čo ma baví, čo chcem a nikoho nenútim, aby to počúval, keď sa mu to nepáči, staré známe, sto ľudí, sto chutí, každému sa vyhovieť nedá. Ja som spokojný, recenzcie sú pozitívne.

Právě vaši novinku poslouchám a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s deskou a čekal na smrt. Album má skvělý studený sound. Kde jste nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?

Nahrávka vznikala postupne, tvorila sa v štúdiu Juraja Kankulu, v Partizánskom, s celkovým výsledkom som spokojný. Juraj je dobrý kamarát a skvelý muzikant, spolupráca s ním je na vysokej úrovni, rád poradí, pomôže, povedal som mu ako by to malo vypadať a on mi vyhovel. Samozrejme, že som mu hučal do hlavy a niekedy mal z toho aj nervy, hehe, V prvom rade musíš Ty sám vedieť, keď ideš do štúdia, že čo vlastne chceš, my sme to vedeli, chceli sme ťažobný zvuk. Vždy sme našli zlatú strednú cestu a dohodli sa.


Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „When the Soul Leaves the Body“? Jak vlastně tvoří/skládají SAMSARA?

Boli sme trio, ja a Martin gitary a Peťo bicie, samozrejme sme všetci súhlasili s tým ako je zostava nastavená, ale z odstupom času je vždy čo vylepšovať, prvoradá je muzika, gitary, bicie a neskôr sa pridali sample, ktoré nám robil kamoš Paľo a niektoré, aj ja. Vybrali sme čo by mohlo zostať, čo sa nehodilo, to sa vyhodilo. Potom som nafrázoval growl, takýto bol postup. Následne sa všetko dalo dokopy, spolu, aj s basou, postupne sme dolaďovali čo bolo treba k nástrojom, alebo vokálu, melódii a podobne. V podstate tak skladáme doteraz.

Kdo je autorem textů na „When the Soul Leaves the Body“? A o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Texty písal ex gitarista Martin, ja som ich len odgrowloval. Tá otázka skôr smeruje na neho. Boli to jeho pocity a nálady, ale inšipiráciu bral z bežného života, mal svoje predstavy.


Kdo stojí za obalem novinky „When the Soul Leaves the Body“? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste vůbec motiv na obal vybírali?

Čo sa týka obalu, na vnútornej strane sú naše fotografie umiestnené v rámoch, s týmto nápadom som prišiel ja. Hlavný obal je práca známej grafičky a dizajnerky Gogo Melone, ktorá robila obaly mnohým známym kapelám. Ja som si pozrel jej web stránku a motív plačúcej panny, ktorá roní krvavé slzy sa mi zapáčil natoľko, že Juraj zo SMA ju oslovil a ona súhlasila s tým, aby sme obal použili na cd. Myslím, že jej krásnu prácu použijeme, aj v budúcnosti.

Myslím, že „When the Soul Leaves the Body“ by nejvíc slušelo vydání na vinylu. Neuvažujete o tom? Jaký je vlastně tvůj vztah ke gramodeskám, k jejich zvuku? Jsi sběratelem?

Ejha, trochu si ma prekvapil, priznám sa, že nad tým som neuvažoval. Nie som zberateľ gramo platní, neviem porovnať ich zvuk. Uvidíme, čo ukáže budúcnosť, ale u nás sa hovorí, „nikdy, nehovor, nikdy“, heh.


Spousta muzikantů styl, který hraje, vůbec neposlouchá. Jak jste na tom vy? Vyšly pro tebe nějaká doom metalová alba, které bys za svoji osobu doporučil? Mě třeba doslova poslední dobou rozsekali GRAVEYARD DIRT, MOURNING BEVOLETH, INVERLOCH, OCTOBER TIDE.

Mne sa doom veľmi páči, preto sa mu, venujem aj hudobne. Určite si ho rád vypočujem, mám strašne veľa obľúbených kapiel v štýle napr. My Dying Bride,staršia Anathema a Theatre of Tragedy,Sins of Thy Beloveth,Swalow The Sun,Saturnus,Draconian,The Foreshadowing,staršia tvorba Lacrimas Profundere,s tych funeralovejšich Ataraxie,Ahab,Esoteric,Shape Of Despair,Comatose Vigil. Tých kapiel existuje mnoho, sú menej známe a známe. Iste by som ich vedel doporučiť mnoho, bolo by toho na viac strán, hehe.


Jaké to vlastně je, hrát doom metal na Slovensku? Chodí u vás lidé na koncerty? Podporují vás, kupují CD? Když třeba uspořádáte nějakou akci, kolik přijde lidí?

Na Slovensku tých doom spolkov ani veľa nie je, my sme sa vybrali svojou cestou, ktorou chceme ísť. U nás frčí skôr black, death, ale nám to nevadí, nech si hrá každý to čo ho baví. Čo sa týka koncertov ľudia chodia, majú záujem sa zabaviť, pozrieť a popočúvať muziku. Na Slovensku sú rôzne regiony, záleží od toho, v ktorom koncert robíš, preto kvôli lepšej návštevnosti je dobré keď sa štýly pomiešajú, ponuka žánrov je oveľa pestrejšia, máme s tým dobré skúsenosti. Na našej akcii bolo okolo 100vky ľudí, šlo o klubovú scénu, ale ono sa to rôzni, na iné chodí aj 300-400, spomeniem také známe u nás sú Celestial Help Fest a Flesh Party. Momentálne máme vonku cd, o ktoré je fajný záujem, a tiež sa predávajú aj tričká. Áno, ľudia svojou kúpou vyjadrujú podporu.


Když se ještě podíváme na začátek…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna doom metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Už ako malého chlapca ma bavila muzika, chcel som hrať, bol to môj sen a ten sa neskôr stal skutočnosťou. Pre doom som sa rozhodol preto, lebo ma bavila ťažoba gitár a ten hlboký hlas, growl. Nejde nám o slávu, hráme čo nás baví, vyjadrujeme svoje pocity pomocou emotívneho štýlu doom metalu. Viem, že ide o okrajovejší štýl a davy ľudí nepriláka, nás to až tak netrápi, hehe, máme však svoju základňu fans. V živote treba robiť veci čo Ťa bavia, stoja za to, my momentálne robíme toto. Ja sám som mal ešte pár svojich projektov iného zamerania, takže určite stále nesmútim, haha.


Blížíme se k závěru a tak bych zkusil jednu více filozofickou otázku. Jak byste definovali samotný doom metal? Čím pro vás tato hudba je a proč jste si vybrali právě tento styl?

Tento štýl preto, lebo sa v ňom dajú krásne vyjadriť emócie. Samozrejme hrať a tvoriť doom metal je krásne a nie je to len o smútku a depresiách, dajú sa tu vyjadriť rôzne emócie, aj agresívnejšie. Mňa tá muzika napĺňa keď je dobre podaná, má prvky, ktoré v nej majú byť, tak potom nie je o čom. Snažím sa ju ľudom vnášať do sŕd, tie pomalé, ťahavé, ťaživé tóny, prebúdzajú temnú atmosféru a rôznorode pocity v človeku.

Na závěr obligátní, ale přesto důležitá otázka. Co chystají SAMSARA v nejbližší době a na jakých koncertech se na vás můžeme těšit?

Najbližšie akcie máme teraz na Barrocko festu v Třinci, potom bude známy Gothoom open air a ďalej uvidíme. V budúcnosti sa chystáme tvoriť nové veci, nápady už mám v hlave, tak si ich poskladám a premením do reality.


Děkuji moc za rozhovor a přeji nadšených fanoušků, tuny prodaných CD a vyprodané koncerty. Ať se vám daří i v osobním koncertě a budu se těšit na nějakém doomovém koncertě.


Tiež ďakujem za priestor, pozdravujem fans a všetkých čo podporujú scénu. Zdraví Tibor.



Interview - SAMSARA - I try to put something to people´s hearts – the slow, tiring, ferocious tones which awakes the dark atmosphere and the variety of feelings in people.


Interview with doom metal band from Slovakia - SAMSARA.

Answered Tibor.

Translated by Markéta, thank you!

Recenze/review - SAMSARA - When The Soul Leaves The Body (2017)

Ave SAMSARA! I have not found any interview in Czech with you. So I would like to ask you if you could introduce your band to the fans who do not know it. You can start from the beginning and carry us through the whole history.

Hello to you and to the readers of Deadly Storm. Our band was founded in 2009 from the black death metal band MORS OMNIA SOLVIT which you can listen to on BANDZONE. It was founded by me and the guitar player Martin. We like the slower style which was played by many Scandinavian funeral bands so we decided to create SAMSARA. I wanted to find a suitable name for the band and I read a book about reincarnation and there was a mention about samsara. Immediately, I knew that this is the best name for our band. “Samsara” –the cycle of birth and death and this describes the music we play. At the beginning, we played in two people – my and Martin. Then we asked Peťo to play the drums and he joined us. We started to compose and play concerts. People were very excited about our work, they liked the music so we decided to record something so we did. But after we finished recording in 2015 our band split up. The guitar player Martin left and also the drummer Peťo. But I wanted to continue with the band because the band was nicely rocking the music so I found another members with who I work now. In 2017 we released an album and the songs were recorded with the previous members. The songs were composed between 2012 and 2015. We did not manage to release it before so we did it now because of some complications. The album was released under SMA (Slovak Metal Army).


Since May our album “When the Soul Leaves the Body” is out. How do you feel about it now? What about fans and critics?

I have to say that the feedback surprised me. The reaction on this album are so positive that I did not expected it. Well, this music is on the edge of the dark underground so I think people do not hear it often. But still I am so glad that it has its fans. I am also glad that this album happened because a lot of people can listen to it in here or abroad and that can help us to get abroad to play concerts or festivals and so on…the important thing is that a fan has his/her favourite band at home. I have not meet any music critic yet. I just play what I enjoy and what I want and I do not push anyone to listen to it if they do not like to do so. We know how it is – many people, many tastes and you cannot satisfy everyone. I am happy, the reviews are positive.

I am just listening to your new album and I feel like I am locked in a cell with a record and I am waiting for death. The album has a great cold sound. Where did you record and are you happy with the result? Were you able to have any comments about the final sound?

The album was created gradually. It was formed in Juraj Kankul´s studio in Partizánsky and I am happy with the result. Juraj is my good friend and a great musician. The cooperation with him was on a high level. He likes to give advice, help. I told him how I want it to sound like and he fulfil my wishes. Of course, I was very annoying for him at some times, haha. But first, you yourself have to know what you want when you go to a studio to record. We knew what we wanted and it was a heavy sound. We always found the best way and agreed on everything.




How did you compose new material for “When the Soul Leaves the Body”? How SAMSARA compose?

We were a trio – me, Martin on the guitar and Peťo on the drums. We all agreed as the band was set up but during time we knew that there is always something you can make better. The most important thing is the music, guitars, drums and then we add a sample which was done by our friend Paľo and I also did some. We picked up what was good and the rest we threw away. Then I phrased the growl and that was the composing process. Then we just put everything together with the bass and we slowly worked on other instruments or vocal, melodies and so on. And that is basically how we compose even now.

Who is the author of the lyrics on “When the Soul Leaves the Body”? And what are the lyrics about? Where do you find inspiration?

The lyrics were done by our ex-guitar player Martin and I just growled it. So this question is more on him. The lyrics were about his feelings and emotions, but he found the inspiration in his every-day life, he had his own ideas.



Who did the cover of your new album “When the Soul Leaves the Body”? I really like this person´s work. How did you chose the motive for this cover?

In the inside there are our photos in frames. I came up with this idea. The main cover is the idea of your graphic designer and designer Gogo Melone. She also did other cover for other famous bands. I saw her website and there was a motive of a crying mermaid who had tears of blood. It was so interesting that Juraj from SMA asked her and she agreed with doing our CD with this mermaid. I think we will use her amazing work next time too.

I think that “When the Soul Leaves the Body” would be great on vinyl. Have you thought about it? How do you feel about vinyl and its sound? Are you a collector?

Well, you surprised me a little bit. I have to say that I have not thought about it yet. I am not a collector and I cannot compare their sound. We will see what the future brings but we say “never say never”, heh.




A lot of musician do not listen to the style you play. How about you. Are there any doom metal albums which you would recommend? For me the great bands are GRAVEYARD DIRT, MOURNING BEVOLETH, INVERLOCH, OCTOBER TIDE.

I really like doom and that is why I play it. I like to listen to it and my favourite bands are (in case of style) MY DYING BRIDE, older ANATHEMA and THEATRE OF TRAGEDY, SINS OF THY BELOVETH, SWALOW THE SUN, SATURNUS, DRACONIAN, THE FORESHADOWING, older work of LACRIMAS PROFUNDERE. From the more funeral music ATARAXIE, AHA, ESOTERIC, SHAPE OF DESPAIR, COMATOSE VIGIL. There is a lot of bands either more or less famous. I could recommend a lot of them but it would be a really long list.


How is it to play doom metal in Slovakia? Do people go on concerts? Do fans support you and buy CDs? When you have an event how many people would come?

There is not a lot of bands in Slovakia who play doom but we went the way we like. There is more popular black or death but we do not care because everyone should play what they want. There are people coming on concerts, they want to have fun and listen to music. There are different areas in Slovakia and it depends on where you play a concert. So if you want to have more people on your concert you should mix the styles that is when more people come. On our event were almost hundreds of people. It was in a club but it depends. Sometimes there are 300-400 people. Celestial Help Fest and Flesh Party are really famous in here. Currently, we have released the new album which has a lot of fans and they also buy T-Shirts. Yes, people do supports us through them buying our merch.



Let´s look at the beginning of your band again…What was the first impulse to create a band? Why doom metal? It is not the style which would bring you “fame”.

Since I was a boy I really enjoyed music and I wanted to play. It was my dream and it happened. I decided to play doom because I liked the heavy guitars and deep voice, growl. We do not need any fame, we play what we like and we express our feelings thanks to the emotive style of doom metal. I know that it is more an edgy style and there is not a lot of people who find this attractive. But we do not care, haha. We have our fan base. In life you have to do what you like and we do it. I had some other small projects which were in different style so I am not mad, haha.



We are getting closer to the end of this interview and I want to ask you one more philosophical question. How would you define the doom metal style? What is this music for you and why did you chose this one?

This style was chosen because we can nicely express our emotions. Of course, playing and creating in doom metal is beautiful and it is not only about sadness and depressions. You can express many emotions, for example anger. This music fulfil me when it is played in a great way, when it has the parts it should have. I try to put something to people´s hearts – the slow, tiring, ferocious tones which awakes the dark atmosphere and the variety of feelings in people.

Finally, I have a mandatory but important question. What are SAMSARA´s plans for the next few months? What concerts are you playing?

The nearest event is in Barrocko fest in Třinec, then Gothoom open air and then we will see. In the future, we want to create new songs, I already have some ideas so I need to transform them into the reality.




Thank you so much for this interview and I wish you hundreds of enthusiastic fans, tons of sold CDs and sold out concerts. I wish you luck in your personal life and I am looking forward to see you on a doom concert.

We also thank you for the space. Greetings to all fans and people who support the scene. Bye, Tibor.

Recenze/review - SAMSARA - When The Soul Leaves The Body (2017)


pondělí 4. září 2017

Recenze/review - THE LURKING FEAR - Out of the Voiceless Grave (2017)


THE LURKING FEAR - Out of the Voiceless Grave
CD 2017, Century Media Records

for english scroll down please

„Smrt je milosrdná, poněvadž z ní není cesty zpět. Leč ten, kdo se navrátil z nejhlubších komor noci vyčerpaný a vědoucí, nikdy už nedojde klidu.“ citát H. P. Lovercraft.

Přemýšlel jsem dlouho, nevěděl, co si počít. Stál jsem na tenké hranici mezi životem a smrtí, balancoval jsem na ostří, nahlížel do záhrobí. Nakonec jsem si vybral, musel jsem, je mi tak souzeno. Zvolil jsem death metal. A to tentokrát od jedněch z nejpovolanějších - THE LURKING FEAR. Kapely složené ze samých slavných osobností. To nebývá ještě zárukou kvality, ale těmto temným gentlemanům se povedlo vzkřísit ducha starého poctivého death metalu nebývale dobře. Klaním se samotné smrti!



"Out of the Voiceless Grave" je nahrávkou, které vás smete z povrchu zemského. Chce se po vás jediné, vstřícnost ke starému plesnivému death metalu v podobě, v jaké ho hráli třeba takoví MASTER, NIHILIST, DISMEMBER, DEATH, ASPHYX nebo ve volnějších momentech AUTOPSY. Poslouchat tuhle desku, je jako výlet do říše mistra H.P. Lovercrafta se soundrackem plným zahnívajících melodií. Album má neskutečně temně jiskřivou atmosféru, je doslova narvané ostrými a zapamatovatelnými melodiemi. Obviňovat kapelu z nepůvodnosti je zbytečné, bylo by to jako zakazovat šelmám lovit. Mají to v sobě, ten neklid, vlohy a talent pro nekonečný tanec v záhrobí, pro boj se smrtí. THE LURKING FEAR mezi nás na své prvotině vypustili monstrum, které vám půjde po krku, zardousí vás, zničí a ještě mu za to budete děkovat. Švédi na nás vycenili zuby takovým způsobem, že vám ztuhne krev v žilách. Takhle si představuji perfektně zahraný old school death metal! Vítejte ve starých katakombách! Skvěle!



Asphyx says:

"Death is merciful, for there is no return therefrom, but with him who has come back out of the nethermost chambers of night, haggard and knowing, peace rests nevermore" H. P. Lovercraft's quotation.

I've been thinking for a long time, not knowing what to do. I stood on a thin line between life and death, balancing on the blade, looking into the tomb. Eventually I chose, I had to, I'm so judged. I chose death metal. And this time from one of the most desirable - THE LURKING FEAR. Bands composed of very famous members. This is not yet a guarantee of quality, but these dark gentlemen managed to resurrect the spirit of old honest death metal unusually well. I worship to the death itself!


"Out of the Voiceless Grave" is a recording that will sweep you off the surface. It only wants you to be friendly to the old moldy death metal in the form of such as MASTER, NIHILIST, DISMEMBER, DEATH, ASPHYX or in the freer moments of AUTOPSY. Listening to this record is like a trip to the realm of Master H.P. Lovercrafta with a soundtrack full of rotting melodies. The album has an incredibly dark sparkling atmosphere, literally lingering with crisp and memorable melodies. To blame the band for unoriginality is useless, it would be like banning the beasts to hunting. They have it, the restlessness, the talentfor endless dances by the tomb, to fight with death. THE LURKING FEAR launched between us the monster which will go to your neck, ruin you, destroy you, and you will thank him for it. The Swedes have bared their teeth in such a way that blood in our veins stiffens. This is how I imagine a perfectly old old school death metal! Welcome to the old catacombs! Great!


Tracklist:
01. Out Of The Voiceless Grave
02. Vortex Spawn
03. The Starving Gods Of Old
04. The Infernal Dread
05. With Death Engraved In Their Bone
06. Upon Black Winds
07. Teeth Of The Dark Plains
08. The Cold Jaws Of Death
09. Tongued With Foul Flames
10. Winged Death
11. Tentacles Of Blackened Horror
12. Beneath Menacing Sands
13. Tongued With Foul Flames (bonus' EP vers.)
14. The Infernal Dread (bonus' EP vers.)
15. Winged Death (bonus' EP vers.)

Line Up:
Tomas Lindberg (AT THE GATES) – Vocals
Jonas Stålhammar (THE CROWN) – Guitar
Fredrik Wallenberg (SKITSYSTEM) – Guitar
Andreas Axelsson (DISFEAR, TORMENTED, EDGE OF SANITY) – Bass
Adrian Erlandsson (AT THE GATES, THE HAUNTED) – Drums

Recenze/review - CREEPING FEAR - Onward to Apocalypse (2017)


CREEPING FEAR - Onward to Apocalypse
CD 2017, Dolorem Records

for english scroll down please

Na atmosféru toho místa nikdy nezapomenu. Bylo už po všem. Po masakru. Kolem visela roztrhaná lidská těla. Na boty se lepila krev a všude se vznášel nekonečný odér nenávisti a utrpení. Proč, ptám se stále dokola. Odpovědí mi je jen tiché mlčení vyděšených tváří. Smrt si dala zase jednou rande se Satanem a zlo zvítězilo na plné čáře. Nechtěl jsem už v tomhle světě žít.

Musel jsem utéct, vyzvracet svoji bolest. Vykopal jsem si svoji vlastní hrobku, uzavřel před vším okolo i sám před sebou. Bylo mi zde dobře, poslouchal jsem novou desku francouzských CREEPING FEAR. Kapely, která dokáže svým death metalem zobrazit všechnu špínu lidské mysli. Natlakované riffy, morbidní vokál, zvuk jako ze staré rakve. Tohle je peklo přesně podle mého gusta. 


Z "Onward to Apocalypse" je cítit inspirace MASSACRA, starými dobrými MORBID ANGEL, v některých momentech dokonce ABORTED, DYING FETUS, SUFFOCATION. Navíc jsou pak přidávány vlastní krvavé otisky. CREEPING FEAR na nás útočí nekompromisně, s jasným cílem - zničit vše živé na míle daleko. Skvělou zprávou je, že jsou jejich skladby velmi uvěřitelné, řemeslně a technicky perfektně zvládnuté. Člověk má opravdu pocit, že se prochází ve válečném území a navštěvuje místa, kde potkává jeden ošklivý masakr vedle druhého.  Líbí se mi, že album krásně graduje, je doslova návykové a morbidně přitažlivé. Přiznávám a vzdávám se jakékoliv obhajoby - "Onward to Apocalypse" mě totálně zničilo, rozdrtilo. Připadám si, že jsem právě prožil death metalové tsunami. Death metal, který zabíjí na potkání! Vynikající!



Asphyx says:

I will never forget the atmosphere of this place. It was over. After the massacre. All around were torn human bodies. There was blood on my shoes and everywhere was this infinite smell of hate and suffering. I ask why. The answer is just a silent silence of scared faces. The death again has a date with Satan and the evil won again. I did not want to live in this world anymore.

I had to run away and vomit from fear. I dug my own tomb, shut myself from everything and even from myself. I was ok here, listen to the new album by French band CREEPING FEAR. This is a band which can show all the dirt of human mind. Pressed riffs, morbid vocals and the sound which sounds like old coffins. This hell is the right hell for me.

From “Onward to Apocalypse” I felt inspiration from MASSACRA, the good old MORBID ANGEL, in some moments I even heard ABORTED, DYING FETUS, SUFFOCATION. They even add their own bloody fingerprints. CREEPING FEAR attacks on us uncompromisingly with a clear goal – to destroy everything alive. The great news is that their songs are very believable, artistically and technically perfect. One can have the feeling that he/she is walking on a war territory and visiting places where he/she can find one ugly massacre next to another. I like that this album nicely graduates and it is literally addictive and morbidly appealing. I admit and I give up any defence – “Onward to Apocalypse” absolutely killed me and smashed me. I feel like I just lived through a death metal tsunami. Death metal which kills everyone it meets! Excellent!

tracklist:
1. Life Denied
2. Divine Casualties
3. Swallowed by Death
4. Trenches of Desolation
5. Onward to Apocalypse
6. Spreading Disease
7. As Vultures Fly Battlefield Bleeds
8. Soiled, Tainted and Merciless
9. Disposable Existence

band:
Clément : Chant & guitare
Gabriel : Guitare 
Tom : Basse
Gabriel Big G : Batterie

TWITTER