DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 12. srpna 2018

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh sto padesátý sedmý - Slečna Blběna


Příběh sto padesátý sedmý - Slečna Blběna

V létě mě to, asi jako každého, štvalo v práci nejvíc. Spousta lidí měla dovolenou, továrna jela tak nějak na půl plynu a my jsme se, když to jen trošku šlo, sčuchli s Kytkou a pořádali ve stínu haly kouřové dýchánky. On se svačinou, já hladový, ale neustále s nějakou hláškou na rtech. Kecali jsme o muzice, o našich holkách, taková ta líná letní rozmluva, jen tak, aby se neřeklo. Popoháněli jsme ručičky hodin, abychom mohli co nejdřív vypadnout a vyrazit na kolech se vykoupat na Švarďák.

"Ty vole, ona se tam snad opaluje nahoře bez, koukej": ukazoval na protější střechu Kytka, který viděl asi o osmdesát procent lépe než já. Mžoural jsem, ale neviděl jsem nic. Co byste řekli? Jasně, že jsme to museli prozkoumat. Vylezli jsme po kovovém žebříku, šourali se opatrně po eternitové střeše a dávali bacha, abychom krásku nevyplašili. Konečně jsem ji poznal. A kurva, zašeptal jsem, protože to byla slečna Blběna ze skladu. Jméno si už nepamatuju, ale ta přezdívka byla dokonalá.

Představte si ženu snů. Mladou pružnou blondýnu s exkluzivním poprsím, krásným zadečkem a tváří anděla. Klidně mohla stát modelem malířům. Taky po ní všichni bláznili. A jak byla tupější, tak dala snad každýmu. Mě ne, já ji nechtěl. Jenže znáte to, člověk najednou začne přemýšlet úplně něčím jiným, než mozkem. Asi jsme tak naprogramovaný. "Jo, to je ta ze skladu, jak o ní Prcalík říká, že má nasráno v hlavě a že by ji šukal, ale musela by mu slíbit, že nepromluví": došlo všechno i Kytkovi.

Zbystřila nás, vůbec se nesnažila zakrýt. My pro ni byly dvě metly, vágusové, někdo ze světa, do kterýho nepatřila. Usmála se a já prohodil pár vtipných poznámek. Přisedli jsme si, občas na sebe překvapeně s Kytkou koukli, protože naše holky byly chytrý a rozumný, tady zůstával občas člověk rozpačitý, cože to jako říká? Takový hlouposti. Ano, byla jednodušší, ale taky bezprostřední, připomínala malé děti. Ale smála se hlasitým zvučným hýkavým smíchem sebeblbějším vtipům (což dělá každému chlapovi, snad mimo mě, dobře). Prostě Blběna. A hlavně mi dala svačinu, měl jsem hlad jako vlk.

I stalo se pravidlem, že když to jenom trošku šlo, tak jsme za ní chodili do skladu (jako vlastně všichni) a ještě raději na střechu, protože nám ukazovala své tělo - namažete mě? Krásná, byla opravdu moc krásná. A my se pýřili, čechrali si pírka, byli jak trubečci nebo tetřevové. Týden se chýlil ke konci a slečna Blběna z ničeho nic, že jde v pátek večer na zábavu do Semčic na koupaliště. Že tam má kámošky a ať přijedeme.

Tohle se muselo projednat. Normálně bychom skončili buď u Sabatha doma a řešili muziku nebo U Hymrů a řešili to samé. Ale holky chtěly mít svůj večírek s vínem a potom s nima stejně nic nebylo, tak se řeklo ano. Samozřejmě, tělo a prdýlka a poprsí slečny Blběny k tomu přispěly značným dílem.

U Dřeváka venku na stojáka máme sraz a Prcalík přijde zase jako poslední. Už v sobě máme nějaký to pivo a kecáme o sto šest. "Do čeho jste mě zase navrtali? Moc dobře víte, jak tyhle vidlácký zábavy nesnáším": ukázal nám na plakátě názvy kapel, ze kterých jsme měli husí kůži. Jde vo kozy blbečku, dáme pivo, pokecáme, bude prdel. A už se jelo. Cesta trvá asi dvacet minut, ale každej musel vysát jednoho lahváče. To je povinnost.

Vystoupíme a už z dálky slyšíme jak někdo ladí. Moc mu to nejde, Prcalík to chce otočit a jít do prdele. Přesvědčíme ho až pivem v místní putyce. Ta už je plná semčických i přespolních džísek. Potkáme pár metalových kamarádů, tak je dobře. Zábavové kapely je taky serou, ale občas prý zahrají něco normálního. Je to ale spíš náplast. Kam taky jinam chodit, žejo?

Koupaliště je krásné, hned jak zaplatíme, je u mě slečna Blběna a houf kamarádek. Přijeli kluci z města. Holky jsou fakt nádherný modelky, jako bych je vybíral do harému osobně. Pevná těla, poctivý zadky, prsa a v očích tisíce příslibů. Hned si mě bere pod křídlo jedna černovláska a jdeme na panáka. Na Prcalíkovi i Kytkovi je vidět, že jim taky není nic proti srsti. Jednoduše si nás rozeberou a povídáme. První skladby, jde se trsat i přes odpor k hudbě samotné. Co by člověk pro princezny neudělal. 

Další songy, mezi to hity Michala Davida a všichni se diví, že si jdeme sednout. To už je moc. Opilá Blběna se mě ptá, jestli nechceme k ní domů, že má prázdný dům. Říkám, že zatím ne, ještě je brzy. Je navátá a pořád se mě ptá, jestli se mi líbí. To víš že jo! Jenže víš, já jsem zadanej. Takovejch už bylo, odpoví zkušeně. U ploužáků se snad i stydím, střídají si nás, tulí se, asi se očekává, že za chvilku zasuneme.

Vše vyřeší jeden místní traktorista (jako bych Prcalíka nevaroval), který má na mého kamaráda kecy. Ten se samozřejmě nedá. Jsou to jejich holky, my jsme zasraný Pražáci (proč zase!?) a dostaneme do držky. Uff. Tahám Prcalíka z chumlu lidí, nasazuji pár chvatů z karate. Chvíli je klid a chci pryč. Blběna nás dobíhá a ať počkáme. Jde se k nim. Dostanu mezi dveřma nějakej šílenej přepálenej alkohol. Málem mi vylezou oči z důlků. Je to masakr. Ještě si pamatuju, jak se po holkách totálně našrot válím, sahám jim na prdelky a určuju pořadí, jak za mnou budou chodit šukat. Pak se ve mě něco zlomí a nevím o sobě.

Bílé světlo, vedro a já nemám nic na sobě. Jak tohle vysvětlím Káče? Blběna z jedný strany, černovláska z druhý. Kurva já jsem debil, naskakují výčitky a opice. Blonďatá Krasomila se ke mě přitulí, sáhne mi mezi nohy a já uteču. Jdu kouřit na terasu. Za chvíli je u mě Kytka i Prcalík. Dopadli stejně. Snídá se tiše a celý je to hrozně divný, teda až do chvíle, kdy nám slečny semčické prozradí, že se nic nestalo. Že chtěly, ale my se tak ožrali, že jsme nebyli ničeho schopní. Jdu blejt, ale mezi rozhovory s keramikou se usmívám. Uvědomím si, že vlastně nedokážu bejt nevěrnej. Asi je to blbý, možná i trapný, ale styděl bych se sám před sebou. Nebo dám na tu zasranou morálku. Nechci Káče ublížit.

Vesnická pohostinnost je něco úžasného. Prdelky jako by jí měly v genech. Snídaně králů, vyjedená spíž. Už se smějeme, máme blbý kecy a je nám vůbec dobře. Loučíme se, jsme rádi, že to nakonec takhle dopadlo. Vykračujeme si vesnicí, jako kdyby nám patřila. Autobus jede až za chvilku, tak dáváme jedno vyprošťovací v konzumu. Sedneme si na schůdky a najednou ke mě přijde takovej asi dvacetiletej střízlík a dá mi z ničeho nic dělovku do obličeje. Spustí se mi krev z nosu a on na mě hystericky řve, že Blběnu miluje už od školky. Pak začne brečet a tak mu dáme napít. Neboj vole, mi ti ji nezprznili, ani nejíme malý děti. My se jen ožrali a dělali kraviny.

Káča je ještě rozespalá a hned mě žene do koupelny. Musím ji všechno říct, ty úplně ostrý detaily vynechávám, ale ona mě zná. Chvíli se mi kouká do očí a pak mě pohladí. Dostanu náplast na přeraženej nos a asi tisíc pusinek. Chce se milovat. Musím, chci, pojď rychle. Zajímavý je, že na rozdíl od chvilek, kdy jsem sám, tak na Blběnu vůbec nemyslím. 

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 11. srpna 2018

Recenze/review - HELL IS HERE - Fall of the Morningstar (2018)


HELL IS HERE - Fall of the Morningstar
CD 2018, vlastní vydání

Starý dobrý pohřeb do země stejně nic nepřekoná. Tělo je předáváno na druhou stranu v podobě, v jaké přišlo na svět. Pozůstalí se také mohou důstojněji rozloučit. Následující hnilobné procesy mi dávají za pravdu. Staneme se potravou pro červy, budeme tlít postupně, rozkládat se, ztratíme se v matičce zemi. Neporušíme koloběh přírody a zařadíme se mezi temné stíny.

Stejně jako uznávám klasický pohřeb, tak obdivuji i death metalové kapely, které i v dnešní rychlé a neosobní době hrají tradiční podobu tohoto stylu. Mnohdy, stejně jako právě zmiňovaní HELL IS HERE, nepřinášejí vůbec nic nového, ale mě se na nich líbí oddanost, opravdovost, ryzost a nadšení, které se u moderních umělých smeček příliš nevidí. Vždycky budu věřit víc ukládání mrtvého těla do země, než jeho spálení v technologicky dokonalé komoře.

 

"Fall of the Morningstar" nahráli hudebníci, jejichž kořeny sahají až do devadesátých let minulého století. Pánové drtí to, co umějí nejlépe. Tradiční, klasický a na rovinu zahraný smrtící kov. A nutno rovnou říci, že jej hrají skvěle. Atmosféra celé desky je morbidně podmaňující, zvuk náležitě nahnilý, vokál bolí a postupy jsou jak vystřižené z učebnic pro death metalisty. Kapela mi byla doporučena lidmi, kterých si velmi vážím a musím jím tímto poděkovat. Objevil jsem si pro sebe další smečku, která to mlátí přesně tím způsobem, jak to mám rád. Já vím, na dnešní zpovykanou dobu nic zásadního, ani objevného, ale prosím vás, komu to vadí? V současnosti je stejně každý klon někoho jiného a na HELL IS HERE je skvělé právě i to, že si na nic nehrají. Oni zkrátka přijdou, předvedou pořádný reálný bordel a odejdou středem. A mě to baví a nemůžu si pomoc. Klasické death metalové album s vysokou známkou kvality! Masakr!


sumarizace:

HELL IS HERE vyvrhli na bezbožné světlo pořádnou porci klasického death metalu. Ten je v jejich podání tradiční, plný temných melodií a poctivosti. "Fall of the Morningstar" lze považovat za ukázku kvalitního smrtícího řemesla. Krásně vyvedený obal , jiskřivě hutný zvuk, skladby zahuštěné chladem a tmou. Tohle všechno dává jasný signál - smrt je zase hodně blízko. Možná by songům slušela větší průbojnost, ale vše je vyváženo nadšením a odhodlaností. Jako celek působí album velmi celistvě, opravdu dobře se poslouchá a já si ho užívám. Jsem zavřený v mrtvé komoře, pomalu hniji spolu s albem zaživa a pořád dokola si říkám, jak je dobře, že podobné kapely existují. HELL IS HERE sice nepřinášejí nic nového, ale v tom, co dělají jsou velmi dobří. A jako bonus navíc dostanete pocit, že zde hrají srdcaři pro srdcaře. A toho si cením víc, než mnohdy krkolomných nesrozumitelných riffů. Klasický death metal plný studených temných melodií! Smrt přichází!


Asphyx says:

HELL IS HERE just have casted a huge portion of classic death metal on the ungodly light. The deat metal is very traditional, full of dark melodies and trueness. "Fall of the Morningstar" is like an example of a great deadly craftsmanship. The cover is very cool, the sound is sparkly, the songs are thickened with cold and darkness. All of this gives a clear signal – death is very close again. These songs might sound better if they have some assertiveness, but everything is outweighed by enthusiasm and determination. The album as a whole seems very compact, great for listening and I really enjoy it. I am locked in a dead chamber, slowly dying with this album and I am telling to myself how happy I am that there are great bands like this one. HELL IS HERE do not bring anything new, however they are doing their thing and they do it in the best way. And as a bonus you will get the feeling of the real death metal people playing for the real death metal people. And that is what I appreciate the most, rather than unintelligible breakneck riffs. Classic death metal full of dark cold melodies! Death is coming!

Tracklist:
01. Light of Light...A Dark Secret 04:19 
02. Time of the Animal 02:08 
03. Secrets Told 02:15 
04. Lord of Light...Singer of Songs 03:51 
05. Fall of the Morningstar 04:27 
06. First of the Fallen 02:06 
07. Hell Hath No Fury...Like an Entity Scorn 03:03 
08. Evacuating Heaven 02:09 
09. Hell Is Here 02:28 
10. Blood and Burden 02:20

band:
Craig Dawson- Vocals
Billy Williams- Guitars
Steve Townsend- Drums
Dave Smith- Bass

pátek 10. srpna 2018

Recenze/review - MORTE - Miasma (2018)


MORTE - Miasma
CD 2018, Disembodied Records

Stojíme nad starým hrobem, krumpáče a lopaty v rukách. Měsíc žaluje a krvácí! Legendy vypráví, že je zde pochován padlý mnich. Kopeme hluboko, odkrýváme jednotlivé vrstvy, nasáváme zkažený vzduch. Rakev praskne a rozpadne se po jednom úderu. Maso dávno odpadalo od kostí, obrácený kříž leží u nohou. Lebka se směje, žaluje. Kosti jsou shnilé, už dávno se začaly rozpadat v prach.

Někam sem, na starý argentinský hřbitov, patří i nová deska tamní death doomové smečky MORTE. Jejich hudba je stejně nechutná, zničující, mokvající, plesnivá a zlá, jako zmiňovaný hrob. Je výpovědí o starých časech, je návyková jako večery v márnici. Jakoby mi podala ruku mrtvola, studená a bílá strachem. Smrt si nevybírá!





"Miasma" je nazpíváno v rodné španělštině, což dodává na ještě větší uvěřitelnosti. Skladby sice nejsou z nejoriginálnějších, ale je hodně znát, že kapela věří tomu, co hraje. Nejdůležitější je nakonec stejně výsledný celkový dojem a ten je opravdu solidní. MORTE mi promítají černobílý film s hrůznými zážitky, s pohřbíváním zaživa, s popravami, u kterých  tuhne krev v žilách. Jsem moc rád, že se mi deska dostala do rukou a mohl jsem se jí nechat chytit, svázat a rozložit. U nás v undergroundu dáváme hodně na pocity a z novinky jich proudí snad stovky. Temné emoce a smrt. Odkrývání starých hrobů. Exhumace ostatků. Rozvaha v katakombách. Vyberte si, jak na vás MORTE působí. Pozvedám sekyru a jedním úderem otevřu dřevěnou rakev. Co se ukrývá uvnitř? Jste zvědaví? Tak poslouchejte "Miasma". Poctivý death doom metal, u kterého vám popraskají kosti! Velmi dobře!



sumarizace:

Doom deathové poselství o bolesti bylo opět předáno. Argentinští MORTE umí pomocí své muziky krásně zhudebnit smutek, strach, umírající podzim i krásu smrti. Pomalé, dlouhé songy se vám pomalu zaryjí až někam do mozku, nahlodají ho a rozloží na malé kousky. Album se opravdu povedlo, je hodně nakažlivé, ošklivé, vytažené odněkud z toho nejhlubšího hrobu. Fascinuje mě atmosféra, klid a rozvaha, s jakou jednotlivé songy zní. Zima letos stále nepřichází, ale je ji možno s klidem nahradit novou deskou "Miasma". Mrazivé pasáže jsou protkány vokálem ze samotného pekla a vy jste pomalu ukolébáni k nekonečné smrti. Přijdu si jako na nějaké černé mši, na spirituální seanci, kde se všichni společně pokoušíme vyvolat duchy nemrtvých. Nálada celé nahrávky je pochmurná, zlá, přesto velmi přitažlivá. Doporučuji všem, kdo rádi večer uléhají do své oblíbené rakve. Death doomové CD, které vás zmrazí navěky!

Asphyx says:

Doom death metal message of pain was passed on again. Argentinian MORTE can set to music with their songs sadness, fear, dying autumn and the beauty of death. Slow, long songs dig up somewhere in the brain, erode and split it into small pieces. The album is really good, it is very contagious, nasty, pulled from the deepest grave. I'm fascinated by the atmosphere, calm and balance, sounding in each song. The winter isn't still coming this year, but it can be easily replaced with the new album "Miasma". Frozen passages are weaved with vocals from hell and you are slowly lulled to endless death. I feel like on the Black Mass, on a spiritual session, where we all together tryi to invoke the spirits of the undead. The mood of the record is grim, evil, but also very appealing. I recommend to all who likes to lie down in the favorite coffin in the evening. Death doom CD, which will freeze forever!

Tracklist:
1. Sendero siniestro 03:20
2. El empalador 03:18
3. Posesión infernal 04:53
4. Sádica tortura 03:15
5. Deseo obsesivo 04:39
6. Miasma 04:08
7. Lago de cristal 04:05
8. El último aliento 03:54

band:
Facundo (Voz) 
Leandro (Guitarra)
Ramiro (Bajo)
Nicolás (Batería)

čtvrtek 9. srpna 2018

Recenze/review - INTO THE CAVE - Insulters of Jesus Christ (2018)


INTO THE CAVE - Insulters of Jesus Christ
CD 2018, Narcoleptica Productions

Vypadám jak pytel polámaných kostí. Žebra zaražená do plic, prsty zpřerážené, lebka pukající na několika místech. Sotva stojím na nohách, rty rozpraskané a krvavé strachem. Nevidím a neslyším, potácím se v temnotách. Dnešní noční setkání s vlastními démony pro mě nedopadlo vůbec dobře. Nevím, čím jsem je tolik rozzuřil? Poslechem death metalu? Nebo pokleknutím před svatyní v nedalekém kostele?

Sedávám často ve stínu, hned vedle náhrobku s mým jménem a přemýšlím. O lidech, o jejich bolestech, o hnilobě těl, o zlosti a nenávisti. Pokládám věnec na mramorovou desku a v hlavě mám tisíce otázek. Na některé mi dávají odpověď nihilističtí black death metalisté z Brazílie INTO THE CAVE. Kapela, u jejíž hudby uzříte tvář Satanovu. Nebo alespoň mě se to tak stalo. "Insulters of Jesus Christ" je velmi uvěřitelným, plesnivě znějícím albem, jdoucím až někam k základům stylu zvaného Smrt.



"Insulters of Jesus Christ" je deskou, která má náležitě morbidní a mokvající zvuk, spoustu nechutných nápadů, ale hlavně obrovskou porci uvěřitelnosti a opravdovosti. Věcí, kterých si na nahrávkách cením čím dál tím víc. Undergroundové vyznění celé záležitosti je takovým protipólem dobra. INTO THE CAVE svojí hudbou negují křesťanství takovým způsobem, že nakonec pokleknete před samotným Belzebubem a budete se třást o svůj prachbídný život. Pokud tedy máte chuť, pojďte se mnou a kapelou velebit temné síly, Satana. Mám pro podobný mix starého blacku, deathu a thrashe velkou slabost. Proto hodnotím nahrávku hodně vysoko. Nakonec proč ne, peklo nakonec stejně vždycky zvítězí! Blasfemie, masakr, krev, smrt! Skvělá záležitost! Devastace starých katakomb! Inferno! 



sumarizace:

INTO THE CAVE jsou jako zlo z dávných dob. Archivní black/death thrashové postupy, rezavý zvuk, touha zničit tenhle svět. Tohle všechno v jejich novince "Insulters of Jesus Christ" slyším. Album je určeno pro všechny hudební patrioty, pro milovníky starých časů. Hudba je to jednoduchá, zákeřná, ale má v sobě velkou sílu a energii. Berte a nebo nechte být. Dejte si pivo a nic neřešte! Na hromadě plesnivých kostí stojí brazilské komando INTO THE CAVE a snaží se nám vysvětlit, že peklo opravdu existuje. Věřím jim to! Black/thrash death metal, který je plesnivý jako stará rakev! Ďábelský rituál!



Asphyx says:

INTO THE CAVE are like some evil from ancient times. Archival black/death thrash methods, rusty sound, desire to destroy this world. These all I hear on their news "Insulters of Jesus Christ". The album is for all music patriots, for lovers of old times. The music is simple, insidious, but it has a big strength and energy. Take or let it be. Have a beer and don't sweat anything! There is standing the Brazil squad INTO THE CAVE on a pile of moldy bones and try to explain to us that the Hell really exists. I believe them! Black/thrash/death metal, that is musty like an old coffin! Diabolical ritual!


Tracklist:
01. Insulters of Jesus Christ 04:24
02. Pure Filth from the Grave 03:59
03. The Beyond 02:54
04. Scarlet Queen 02:50
05. To Devil a Daughter 03:25
06. Heretic 04:49
07. The Serpent Ring of Seth 03:16
08. Massacre Bestial 04:33
09. Vomiting Blasphemies 01:58
10. Dethronation of Christ 03:37

band:
A. Bestial Vomitor - Vocals
Bitch Hünter - Guitars
Dyd Bastard - Bass
Erick Fryer - Drums

středa 8. srpna 2018

Recenze/review - ERODED - Necropath (2018)


ERODED - Necropath
CD 2018, F.D.A. Records

for english please scroll down

Nalezené tělo nevykazovalo již dlouho žádné známky života. Ohledal jsem mrtvolu, zjistil její teplotu a ztuhlost. Vytřeštěné oči vyprávěly příběhy plné bolesti. Otevřená rána na břiše ale nebyla prvotní příčinou úmrtí. Tou muselo být něco ohavnějšího a šílenějšího. Smrt z vyděšení, setkání s démony. Možné je i prokletí a uhranutí, více budeme vědět až po pitvě. Odvážím tělo do márnice a ukládám k ledu. Druhý den jej nalézám s nápisem ERODED vypáleným jako cejch na bílé kůži.

Druhé dlouhohrající album italských tmářů ERODED je protkáno pavučinami odkazů švédské školy. Zaslechnout lze lehkou inspiraci DISMEMBER, ENTOMBED, GRAVE, CARNAGE, ale i temnější vlivy amerických kapel (INCANTATION). Výsledkem je album "Necropath", které mě již při prvním poslechu doslova přikovalo na zeď. Takhle zní peklo!



Mocné, temné nástupy, chladné chřestění kostmi. Lebky, roztříštěné šíleným tlakem. Tohle všechno jsou ERODED. Novinku považuji za velmi podařenou. A to jak po stránce zvukové, tak i co se týká nápadů, kterých je opravdu hodně. Pokud máte slabost pro tmu, záhrobí, bestiální atmosféru a strach, tak neváhejte. Italové vám vyrvou srdce rovnou z těla. Během poslechu dochází v mém okolí k podivným jevům. V podzemí zase hoří nekonečné ohně nenávisti. Nemrtví se mnou rozmlouvají. Smrt má konečně znovu své jméno - ERODED. Kapela sice nepřináší nic nového, ale předkládaný materiál musí dělat dobře snad každému, kdo se rád prochází opuštěnými katakombami. Temnota je v každém z nás, ale na albu "Necropath" dostala nový rozměr. Jsem prokletý! Skvělé smrtící album, u kterého se vám bude vařit zkažená krev v žilách! Inferno!



Asphyx says:

The founded body has not show any sings of life for a long time. I searched the corpse and found out its temperature and stiffness. Eyes wide open told stories full of pain. The open wound on the stomach was not the primary cause of death. It had to be something more courageous and insane. Death from scare, encounter with demons. Possible even a curse and jinx, we will be wiser after the autopsy. I take the body to the morgue and put it on ice. I found it the next day with the sign ERODED burned on the white skin.


The second long-played album of the Italian obscurants ERODED is filled with the spider-webs of links to Swedish school. You can hear the inspiration of DISMEMBER, ENTOMBED, GRAVE, CARNAGE, but also the darkest influences of American bands (INCANTATION). The result is the album “Necropath” which literally attached me to the wall at the first listening. That is how hell sounds like!

Powerful, dark starts, cold bone bruising. Skulls fractured with crazy pressure. This is all ERODED. For me, the new album is very well done. Not only in case of the sound but also the ideas and there is a lot of them. If you like darkness, the beyond world, bestial atmosphere and fear, then do not hesitate. Those Italians will tear your heart right out of your body. During the listening there are some weird things happening around me. The endless fires are burning in the underground. The undead talk to me. Finally, death has its name again – ERODED. The band does not bring anything new, but the material they gave us must feel good to all of you who like to walk through abandoned catacombs. The darkness is in each of us, but the album “Necropath” has received a new dimension. I am cursed! A great deadly album which will make your bad blood boil in your veins! Inferno!

úterý 7. srpna 2018

Rozhovor - GRUESOME - Cílem je jednoduše oslavit kapelu DEATH a dílo Chucka a všech jeho spoluhráčů.


Interview s death metalovou skupinou z USA - GRUESOME.

Odpovídal Matt Harvey.

Přeložila a otázky připravila Duzl, děkujeme!

Nazdar Gruesome! 

Nedávno jste vydali vaše druhé řadové album „Twisted Prayers“, které je odpovědí na „Spiritual Healing“. Musím uznat, že za mě rozhodně povedená záležitost! Jak se dalo čekat, je melodičtější a techničtější … jaké máte zatím ohlasy na tohle album ze strany fanoušků a metalových médií? 

Lidi se o nahrávce zatím vyjadřují dobře a opravdu to žerou, což je super. Já jsem nejspokojenější, co jsem zatím s naší nahrávkou byl, co se týče dosažení našeho cíle, což je pochopitelně udělat nahrávku, která zní, vypadá a tváří se jako nevydaná deska DEATH. 


Matte někde jsi někdy řekl, že na první desce nejsi úplně spokojený s vokálem, ale že do budoucna to vylepšíš, jak je to tedy teď? A jak náročné je dosáhnout zvuku death? Je lehké se odprostit od zvuku z vašich jiných kapel? Jak jste celkově spokojeni s nahrávkou? 

Vokály pro mě osobně byly mnohem větší výzvou, než hudba a produkce. Myslím, že na této nahrávce došlo rozhodně ke zlepšení. Mám pocit, že můžu zachytit buď Chuckovu výšku nebo zabarvení hlasu, ale dostat tam obojí zároveň je trochu výzvou. Navíc moje hrdlo je po víc než dvaceti letech death metalového vokálu zastřené, takže jsou chvíle, kdy vím, co ze svého hlasu chci dostat, ale je to fyzicky náročné kvůli poškození, jizev na tkáních, atd. 

Autorem obalu je Ed Repka, který kdysi maloval i obaly pro Death, jak těžké bylo jej přesvědčit, aby pro vás namaloval obaly ve stylu Death? Má absolutně volnou ruku při tvorbě, nebo mu nastíníte svou představu motivu a to, jak by měl obal vypadat? 

Získat Eda pro nás bylo zásadní už od počátku. Když jsme podepisovali nahrávací smlouvu, zajistili jsme, aby v uměleckém rozpočtu byl započítán poplatek za jeho práci. Takovému umělci, jakým je Repka, který udělal tolik skvělé práce jsme dali jen obecný směr a dále už to bylo jen na něm. Každý kus, který pro nás vytvořil byl skvělý a tohle není výjimka. Opravdu se mi líbilo to, co pro nás vytvořil a je to zásadní věc zachycení oné včasné atmosféry DEATH. 


Na albu je host James Murphy, jak došlo k vaší spolupráci? 

James nás podporoval v tom co děláme od začátku. Znám jej už 20 let, od doby, kdy mixoval zvuk pro gore metal EXHUMED v roce '98. James je zvukař, takže byl schopen nahrát své stopy a poslat je našemu zvukaři Jarrettu Pritchardovi. Bylo to opravdu jednoduché a svými sóly se přesně trefil. Byli jsme opravdu spokojeni s tím, co udělal. Pro mě jakožto fanouška DEATH je to obrovská pocta, mít jej jako hosta na nahrávce. 


Je pro tebe důležité, jestli fanoušci společně s poslechem hudby věnují pozornost i vašim textům? 

Nijak mě neznepokojuje to, jestli lidé textům věnují pozornost. Myslím tím, že se samozřejmě snažím, abych je napsal co nejlépe a doufám, že je fanoušci budou chtít společně zpívat, ale nijak se opravdu nezabývám tím, jestli se jim věnují, nebo ne. Je tam spousta masa, aby se posluchač mohl zakousnout, pokud má zájem, ale není to zásadní věc, která by měla zkazit radost ze skladby, pokud chce prostě jen řvát název skladby. 


Druhá deska vyšla taktéž u Relapse, šli jste na jistotu díky zkušenostem z jiných kapel (např. EXHUMED taky vydává u Relapse) nebo jste se poohlíželi i po jiném labelu, či jste měli jiné nabídky? 

Podepsali jsme smlouvu s Relapse, protože s nimi máme dlouhodobý pracovní vztah a věříme jim, že budou dělat svou práci dobře. Odvedli skvělou práci s propagací kapely. Také jim nahrává fakt, že Relapse má v katalogu i kompletní DEATH, takže jsme tam doma. 

Není žádným tajemstvím, že Gruesome je kapela oslavující odkaz kapely Death. S tím, že vy si píšete vlastní skladby dle jejich vzoru. Cítíte se jako ti, jenž nesou odkaz Death a v podstatě připomínáte začátky a vznik death metalu, je to to, co je vašim cílem, nebo je to jinak? 

Cílem je jednoduše oslavit kapelu DEATH a dílo Chucka a všech jeho spoluhráčů. Doufáme, že bychom odkaz této kapely ještě trošku rozjasnili a vyjádřili, že jsme zastánci tohoto stylu a hrajeme muziku ovlivněnou kapelou Death pro fanoušky Death. Je to docela jednoduché! 


Kdo jsou tedy vašimi fanoušky? Staří pardálové, kteří vyrostli na Death, nebo oslovujete i mladou generaci? Jak vnímáte mladou generaci metalových fanoušků, nově vznikající kapely, sledujete tohle dění? 

Je to mix starých pardálů na scéně, jako jsem já, kteří si užívají nostalgii a ohlížejí se zpět za slávou death metalu a mládež, která miluje hudbu, ale byli příliš mladí (nebo se ještě nenarodili), když původní nahrávky DEATH dobývaly regály. Myslím, že mladá generace je skvělá, mají obrovskou vášeň pro klasiky a také nahrávky, které byly v danné době spíše neznámé, ale nyní se jim dostává pozornosti, jako je třeba TORTURED EXISTENCE, NESPITHE nebo VIOLENT RESTITUTION. Samozřejmě, že se death metal za 33 let od dob Seven Churches změnil, ale bylo by divné, kdyby death metal z roku 2018 zněl jako death metal z roku 1998. Tato evoluce je to, co zachovává žánr relevantní, i když budu vždycky dávat přednost starým věcem, na kterých jsem vyrůstal, je úžasné, že žánr pokračoval v růstu, rozvíjel se a zůstal naživu tak dlouho. 


Cítíš stále stejné vzrušení z dnešní metalové scény, stejně tak jako před třiceti lety, kdy Death začali hrát? Můžeš porovnat aktuální metalovou scénu s metalovou scénou konce osmdesátých a začátku devadesátých let v Americe oproti Evropě? 

Samozřejmě, že vzrušení, které teď cítím, se liší od toho, jak jsem se cítil jako mladý kluk. Před třiceti lety jsem žil a umíral pro každou novou nahrávku, ale v té době jsem neměl práci, ani přítelkyni, ani mazlíčky, ani auto nebo vlastní kapelu a všechny ty věci, které utváří "dospělý" život. Ale líbí se mi spousta novějších death metalových kapel jako MORTUOUS, BONE SICKNESS, SKELETAL REMAINS, EXTREMITY, CEMETERY FILTH, COFFIN DUST, LAGO, RUIN, REPULSORY a mnoho dalších. 

Většina z vás působí také v jiných kapelách, které nelze považovat pouze za vedlejší projekty, zároveň žijete v různých koutech Ameriky, přináší to nějaké problémy s organizováním koncertů nebo zkoušek před tour či koncerty? 

Je to výzva organizovat věci s členy žijícími v různých státech, ale snažíme se naplánovat věci tak, abychom byli připraveni na koncerty a nahrávání. Také všichni trénujeme doma, abychom byli připraveni, ale opravdu nic nefunguje stejně tak dobře, jako zahrát si spolu jako kapela, což se nám moc často nedaří. 


V červenci budete hrát v Čechách na festivalu Obscene Extreme, můžeme se těšit na něco speciálního? S tímto festivalem již máš zkušenosti z jiných kapel, jak vnímáš tento festival, skákání z pódia a celkovou atmosféru tohoto festivalu? 

Miluju tenhle festival, pravděpodobně je to můj nejoblíbenější festival, co se týče hraní – je tam neskutečně pozitivní atmosféra. Je to místo, kde můžeš být divný a bláznivý, uvolnit se a užít si šílenou párty. Zahrajeme některé skladby z nového alba pro Evropu, což je vzrušující. S EXHUMED se zaměříme spíše na bláznivou pódiovou show. GRUESOME je velmi přímočarý a jednoduchý, prostě zahrajeme pár skladeb a serem na to, což je fajn kontrast. 

Stejný víkend zahrajete i v Praze v poněkud menším klubu Modrá vopice, preferujete hrát v klubech pro několik skalních fanoušků, nebo si víc užíváte masy lidí na festivalech? 

Preferuji kluby, protože tenhle druh hudby zní vždycky lépe uvnitř a máš své vlastní nástroje, atd. Samozřejmě je skvělé hrát před davem posluchačů na velkém festivalu, ale pokud jde o můj vlastní požitek, tak jsou to právě kluby. 


Trošku záludná otázka na závěr, je tady nějaká kapela z České Republiky, se kterou by jste rádi vyrazili na turné či si s nimi jen zahráli? 

Z těch, co mě teď zrovna napadají bych rád vyrazil na tour s Brutally Deceased, BYT nebo INGROWING. 

Díky za váš čas a odpovědi! Vážím si toho a přeji vám mnoho úspěchů na metalové scéně doma i za hranicemi. Na viděnou brzy v Čechách a poslední slova jsou vaše…. „DEATH“! 

Diky za rozhovor a podporu! „CHUCK ŽIJE“!

o GRUESOME na DEADLY STORM ZINE:

Interview - GRUESOME - The goal is simply to celebrate the DEATH catalog and the work of Chuck and all of his bandmates.


Interview with death metal band from USA - GRUESOME.

Answered Matt Harvey.

Translated and questions prepared by Duzl, thank you!

Hi Gruesome! 

You recently released your second Album "Twisted Prayers”, which is kind of a response to the album "Spiritual Healing" and I have to admit that it's definitely a great work for me! As expected, it is more melodic and technical ... so what kind of reception does the album have so far from fans and metal media? 

So far, people have been very kind about the record and they seem to really dig it, which has been great to hear. It's the happiest I've been with a record of ours, in terms of achieving what we set out to do, which is of course to make a record that sounds, looks and feels like an unreleased DEATH record! 



Matt in some interview you said that you're not entirely happy with the vocals on the first album, but that you'll improve it in the future, how is it now? And how challenging is to reach the sound of DEATH? Is it easy to throw off the sound of your other bands? How satisfied are you with this record? 

The vocals have been a challenge more so than the music and production for me personally. This record is an improvement for sure though. I feel like I can capture either Chuck's pitch or timbre, but getting both at the same time is a bit of a challenge. Plus, my throat is shot from 20+ years of doing Death Metal vocals, so there are times when I know what I want to get out of my voice, but it's physically difficult due damage / scar tissue etc. 

The author of the cover is Ed Repka, the artist who as well painted covers for DEATH, how hard it was to persuade him to make a Death-style covers even for you? Does he absolutely have a free hand in his creations or you give him your idea of the motif and tell him how the cover should look like? 

Getting Ed involved was crucial for us since the beginning. When we signed the record deal, we specifically made sure that the art budget would accommodate his fee. With an artist as great as Repka who has done so much great work, we just give him a general direction and then get out of his way. Every piece he's done for us has been great, and this one is no exception. I've really loved what he's come up with for us, and it's an essential element of capturing that early DEATH vibe. 


On the „ Twisted Prayers“ James Murphy appears as a guest, how was your cooperation? 

James has been really supportive of what we're doing since the beginning, and I've known him for 20 years now, since he mixed Gore Metal for EXHUMED back in '98. James is a recording engineer, so he was able to just do his tracks and send them to our engineer, Jarrett Pritchard. It was really seamless, and he hit it out of the park with his solos. We were really, really happy with what he did. For me as a DEATH fan, it's a huge deal having him guest on a track with us. 


How important it is for you that people pay attention to your lyrics apart from listening to your music? 

I'm not too terribly worried about people paying attention to the lyrics, I mean, obviously I try to make them as good as I can, and hopefully people want to sing along, but I don't really worry about people looking into them or whatever. There's plenty of meat there for the listener to dig into if they are so inclined, but it's not a crucial thing that will take away from the enjoyment of the song if you just wanna scream out the song title. 


The second album has also been released by Relapse, did you choose them due to experiences with them from other bands (for example the EXHUMED release with them as well ) or did you also look aswell for another label or had you some offers from other labels? 

We signed with Relapse since I have a long-standing working relationship with them, and we trust them to do good work. They've done a great job of promoting the band and spreading the word. It also fits really well because Relapse have all the DEATH catalog as well, so we're right at home there. 

It's no secret that GRUESOME is a DEATH-rendition band . But writing your own songs according to their pattern. Do you feel like those who carry the message of DEATH? Is your aim to remind this band and the beginning and roots of death metal or what is your goal? 

The goal is simply to celebrate the DEATH catalog and the work of Chuck and all of his bandmates. We hope to just make the legacy of the band burn a little brighter and express how much we did the style and play DEATH influenced music for DEATH fans, really. Pretty simple! 


So who are your fans? Old pardals who grew up on music of DEATH or do you appeal to the young generation as well? How do you perceive the young generation of metal fans, the emerging bands, are you watching this evolution and what’s your opinions on the other kind of music? 

It's a mix of old scene heads like myself that enjoy the nostalgia and looking back on the glory days of Death Metal and younger kids who love the music but were too young (or not even born yet) when the original DEATH records were hitting the shelves. I think that the younger generation is great, they have such a passion for the classics and also the records that were kind of unsung in the day but are getting their due now, like Tortured Existence or Nespithe, or Violent Restitution. Of course, Death Metal has changed a lot in the 33 years since Seven Churches, but it would be weird if the death metal of 2018 sounded like the Death Metal of 1998. That evolution is what keep the genre relevant, even though I'll always prefer the old stuff that I grew up on, it's amazing that the genre has continued to grow and branch out and stay vital for so long. 


Are you still excited by today’s metal scene like you were „30“ years ago when Death start to play? Can you compare metal scene today with 80‘s and early 90‘s in USA versus Europe? 

Of course the excitement I have now is different than how I felt as a kit. 30 years ago, I lived and died for every new record - but at that time, I didn't have a job or a girlfriend or a pet or a car or my own band and all of these things that make up "adult" life. I do like a lot of newer Death Metal bands though, like MORTUOUS, BONE SICKNESS, SKELETAL REMAINS, EXTREMITY, CEMETERY FILTH, COFFIN DUST, LAGO, RUIN, REPULSORY, and many others. 

Most of you are achieved in other bands, which are not possible considering just as a side projects, as well you live in different corners of USA, so do you have some problems with organizing gigs or rehearsals before tour/gigs together? 

It is a challenge organizing things with members living in different states, but we try to schedule things so we come prepared for gigs and recording. Also, we all practice at home to get prepared, but nothing really works as well as just jamming together as a band, which we don't get to do very often. 

In July, you will play on Obscene Extreme fest in Czech Republic, can we look forward to something special? What songs are you most looking forward to playing live? With this festival you already have some experiences from other bands, how do you like this festival and atmosphere there? 

I love the fest, it's probably my favorite one to play - the atmosphere is just such a positive thing. It's a place to be weird and crazy and let loose, just a great, freaky party. We'll be debuting some songs from the new album for Europe, which is exciting. With EXHUMED, the focus is more on doing a crazy stage-show, GRUESOME is very straightforward and simple, we just play some songs and fuck off, which is a nice contrast. 


The same weekend you will also play in Prague in a slightly smaller club „Modrá Vopice“, do you prefer to play in clubs for few of true fans or do you enjoy more masses at festivals? 

I prefer clubs because this kind of music always sounds better inside, and you have your own equipment and things like that. Of course it's cool to play in front of the larger festival audiences, but in terms of my personal enjoyment, the clubs are where it's at. 


A little tricky question to the end - is there a band from the Czech Republic and you would like to go on the tour or just play with them? 

I'd love to tour with BRUTALLY DECEASED, BYT, or INGROWING, just off the top of my head. 

Thank you for your time and answers! I really appreciate it and I wish you a lot of success on the metal scene at home and abroad, see you soon in Czech Republic and the last words are yours… „Death“! 

Cheers, thanks for the interview and the support! CHUCK LIVES! 

about GRUESOME on DEADLY STORM ZINE:


pondělí 6. srpna 2018

Recenze/review - RAVENS CREED - Get Killed or Try Dying (2018)


RAVENS CREED - Get Killed or Try Dying
CD 2018, Xtreem Music

for english please scoll down

Praská mramorová deska na mém vlastním hrobě. Krkavci žalují. Dřevěná rakev, exhumace těla. Umíral jsem dlouho, ve špíně a krvi. Ohledání ostatků neproběhlo dobře, zjištěna byla násilná smrt. Umřel jsem kdysi, na přelomu osmdesátých a devadesátých let s náručí plnou death metalových kazet. Od té doby jsem nebyl nikdy jiný, zůstal jsem věrný a šílený. Vyhledávám rád starou poctivou smrt. 

Již úvodní intro nové desky britských maniaků RAVENS CREED nás přenese na starý opuštěný hřbitov. Jsou zde pochovány vzpomínky na pravěký prašivý death/thrash metal. Ostatky jsou hanobeny hezky postaru, stylem prvních alb DEATH STRIKE, MASTER, HELLHAMMER, VENOM, DISCHARGE, CIANIDE, POSSESSED, DECEASED. "Get Killed or Try Dying" je jako čerstvě otevřený hrob, na který jste již dávno zapomněli. Syrový, ošklivý, plný strachu, temnoty a krve smíchané s prachem.



Jako příslušník starodávného cechu death metalového si novinku "Get Killed or Try Dying" neskutečně užívám. Připomíná mi mé začátky, doby, kdy nadšení a smrt vítězila nad umělým zvukem. Ten si na zmiňované desce zaslouží velkou pochvalu, stejně jako obal. Jedná se možná o retro zážitek, ale zahraný tak, že u něj pukají víka od rakví. Mám pro podobné prašivé záležitosti velkou slabost. Album si rvu s chutí do hlavy, polykám jej bez kousání. Jsem uhranut opravdovostí a poctivostí. Tohle je reálný metal přesně v podobě, v jaké se kdysi hrával. Šílený, špinavý, zničující a ještě u něj můžete strávit nejednu skvělou chvíli v mosh-pitu. Dejte mi někdo pivo a přidejte hlasitost!  Hniloba, nálada čerstvých hrobů! Smrt! "Get Killed or Try Dying" je deskou, která mě absolutně rozsekala! Totální masakr v márnici! Rezavé death metalové album, u kterého vám popraskají všechny kosti! Skvěle!



Asphyx says:

A marble slab is cracking on my own grave. The ravens are complaining. A wooden coffin, exhumation of the body. I was dying for a long time, in dirt and blood. The search for the remains did not work well, violent death has been stated. I died once, at the turn of the 80s and 90s with my arms full of death metal cassettes. Since then, I have never been different, I have remained faithful and insane. I like old honest death. 

The intro of the new album by British maniacs RAVENS CREED will take us to an old abandoned cemetery. Memories of prehistoric gruesome death/thrash metal are buried here. The remains are defamed in the nice old way in the style of first albums by DEATH STRIKE, MASTER, HELLHAMMER, VENOM, DISCHARGE, CIANIDE, POSSESSED, DECEASED. “Get Killed or Try Dying” is like a freshly opened grave that you have long forgotten. Raw, ugly, full of fear, darkness and blood mixed with dust.


As a member of the ancient death metal gild I really enjoy this new album called “Get Killed or Try Dying”. It reminds me my beginnings, the times when enthusiasm and death won over artificial sound. The sound deserves a praise on this album, as well as the cover. It might be a retro experience but it was done in the way that when you play it the lids of coffins are cracking up. I really like similar dusty music. I gladly put this album into my head, I swallow it without biting. I am cursed with the realness and honesty. This is the real metal in the way it used to be played in the past. Crazy dirty, devastating and still you can spend many great moments with it in mosh-pit. Give me a beer and add the volume! Rot, the mood of fresh tombs! Death! “Get Killed or Try Dying” is an album which absolutely smashed me! A total massacre in a death-house! Rusty death metal album which will make all your bones crack! Great!

BAND INFO:

LABEL INFO:

TWITTER