DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 29. října 2017

Recenze/review - HORRIFIC - Your Worst Nightmare (2017)


HORRIFIC - Your Worst Nightmare 
CD, LP, Hells Headbangers

Víte, co vznikne smícháním death metalu, heavíku, rocku, komiksů a legrace? Ano, bystří již vědí - je to sólo projekt Slashera Daveho zvaný HORRIFIC. Jedná se o pravověrnou smršť riffů jak vystřižených z osmdesátých a devadesátých let. A jako bonus navíc jsou přidány vaše nejtemnější noční můry. Jo a abych nezapomněl...celé je to velká zábava.

Nahrávka tak nepostrádá tolik potřebný a chtěný "patos", chlapáctví, spoustu tvrďáckých póz i pravého nefalšovaného kovu. Bavím se výborně a to i přesto, že některé skladby znějí přeci jen trošku klišovitě.



Slasher Dave působí také ve slavných ACID WITCH. Tentokrát si přizval ještě Billy Noceryho (SURGKILL), aby nám všem vytřeli zrak. Jasně, na CD by klidně mohlo být napsané - Tohle je hudba pro starý. Jenže když ono to všechno dohromady neskutečně dobře funguje. Občas si připadám, že sedím doma a probírám se starými kazetami, prohlížím zažloutlé časopisy o metalu a jde na mě nostalgická nálada. Přineste mi někdo prosím další pivo, možná bych snesl i něco ostřejšího. Podobná CD proháním hlavou nejčastěji ve chvílích, kdy si potřebuji odpočinout. A to není rozhodně málo. Thrash, punk, death, heavy nářez přesně podle starých pravidel. Skvělá nahrávka!


sumarizace:

Rock´n´roll bastards! "Your Worst Nightmare" je poctou pro všechny staré pravověrné fanoušky, kteří ještě vědí, co to je METAL. Novinka je pořád legrace, ale pod vousatou slupkou se ukrývá velmi solidní řemeslo. Ono pořád, i v dnešních instantních časech, platí, že napsat dobrou skladbu umí jen někdo. HORRIFIC nám letos přinášejí pohodu, rock´n´roll a jako bonus navíc skvělé melodie. Osobně zde slyším odkazy klasických starých heavy kapel, thrashových válečníků i nezbytnou špetku heavy a punku, který dodává "Your Worst Nightmare" to správné koření. Tuhle kapelu zkrátka buď milujete a nebo je vám jedno. Já se opět přikláním na stranu těch, kteří budou nosit trička se jménem kapely hrdě na prsou. Ona je totiž ta poctivost, jadrnost, upřímnost a radost ze samotného hraní, cítit i z nové desky (poprvé vydané v roce 2009). A to dneska umí málokdo. Poctivý metal, který vás donutí k tanci! Skvěle!

Asphyx says:

Rock´n´roll bastards! "Your Worst Nightmare" is a tribute for all the old orthodox fans who still know what METAL is. The new album is fun but underneath the bearded shell is hidden a very solid craft. Even nowadays in the instant times it is rare to write a good song. These HORRIFIC brought us a nice times, rock´n´roll and as a bonus a lot of great melodies. Personally I hear references of classic old heavy bands, thrash warriors and the necessary pinch of punk and heavy which adds to "Your Worst Nightmare" the important spices. This is the band you love or you don´t care. I am again on the side of people who wear their T-Shirt proudly. Because you can feel the honesty, pithiness, sincerity and the joy from their new album (first issue 2009). And not a lot of people know how to do that. The real metal which makes you dance! Great!


PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh sto šestnáctý - Dům plný šílenství


Příběh sto šestnáctý - Dům plný šílenství

"Ahoj, tak jdete nebo co?": zvonila na nás Kačenka dole od dveří. Už tři dny jsem nespal doma. Bylo to tak lepší. S otcem jsme měli další výstup, máma pořád brečela a tak jsem šel pryč. Říká se přeci, že moudřejší ustoupí. Spal jsem u Kristýnky. Kamarádka. 35 let, neskutečná kočka. Znal jsem ji ze cvičáku, kam jsme každou volnou neděli (když nebyly nucený práce na zahradě, v sadu nebo na chalupě v Jizerkách) chodili. Byl to rituál. Krásnej. Já, Kačenka, náš malý knírač a Kristýna s jejím šíleným boxerem.

Když jsem u ní byl poprvé, tak jsem ještě Káču ani pořádně neznal nebo spíš nebylo úplně jasný, že spolu chodíme. Tak jsem se s ní muckal a ten její nádhernej, ale magořivej pes proskočil dveřma a chtěl mi prokousnout krk. Ani se nedivím, že pak dlouho nikoho neměla, šel z něj strach. My spolu měli velmi hezký vztah. Plný takové té jemné erotiky, ale teď už jen v řečech, sem tam pohlazení. Jinak nic, měl jsem Káču. Má milá sice byla vždycky v přítomnosti Kristýnky nesvá, ale to se vyřešilo samo. Vzala si mou krásnou vílu jednou stranou, měla k ní dlouhou řeč a pak už jsem s ní mohl spát klidně i v jedný posteli. Dodnes nevím, co si řekly.

Měl jsem včera hloupý řeči, u kterých by měly feministky určitě zástavu srdce, měl jsem v sobě několik piv a viděl jsem i vlhký oči Kristýnky. Jenže pak jsem se radši otočil hubou ke zdi. Pořád vedle ní seděl ten její pes a vrčel. Teď bylo ráno, já dojedl smažená vajíčka, slaninu a chleba s máslem. Dostal jsem i mé oblíbené mléko. Asi litr, který měl za následek mé odběhnutí do vysoké kukuřice. Hned za městem, pod kosmonoským kopcem. Šli jsme vesele, na cvičák jsme se těšili všichni. Můj pes kvůli jiným psům, Kačenka kvůli mě. Kristýna kvůli svému psovi a já hlavně kvůli tomu, že kolem mě pobíhaly dvě krásný prdelky a smály se. To já samozřejmě moc rád.

Cesta vedla kolem blázince, kde Kristýnka pokaždý pozdravila vrátnýho. Byl to takovej ošklivej dědek, který do toho velkýho strašidelnýho domu patřil snad odjakživa. Zase jsem se musel zeptat, jak může tak krásná holka dělat v tak šíleným domě mezi blázny. Usmála se, divně a přesto tajemně. Káča ihned dodala, že ona by se tam tedy fakt jako hodně bála. Slovo dalo slovo a protože moje maličkost byla chudá pořád jako kostelní myš a protože můj otec mi naschvál odmítl sehnat nějakou brigádu ve škodovce, domluvili jsme odpolední úklidy v domě plném šílenství. Sice za pár korun, ale každá dobrá. Ono když máte rádi pivo, máte krásnou holku a sbíráte CD metalových kapel, tak moc možností nemáte - musíte makat.

Na cvičáku jsme doslova všichni zářili radostí, já se několikrát s Káčou ztratil v lesíku, svedl to na psa a celí udýchaní pak stopovali raději znovu. Kristýnka s obrovským výstřihem, už dospělá ženská, která toho věděla o životě o hodně víc než my dva. Večer jsem spal u Káči, celý následující den se poflakoval, poslouchal Saxon, Venom a Kinga Diamonda. Pak přišla od táty z práce, z veteriny. Přesto, že už nemusela nikam chodit, oni peníze měli, ale milovala mě, šla se mnou. Bral jsem to jako samozřejmost a až po letech jsem si uvědomil, kolik toho pro mě holky vždycky dělaly. Jenže jsem byl mladej, hloupej a asi občas i blbej.

Stáli jsme před obrovským domem, odkud se ozývaly šílený výkřiky. Náladu jsme neměli moc dobrou, ale já ty peníze fakt potřeboval. Kristýnka vylezla v takové té uniformě, o které se mi pak dlouhá léta zdálo. Byli jsme uvedeni k nějaké staré paní. Měla na starosti sklad, brigádníky, kuchyni a podobné záležitosti. Prohlédla si nás pečlivě, zeptala se na pár otázek a pak řekla, že nás stejně vezme, protože tady nikdo jinej pracovat nechce. Vyfasovali jsme kýble, rukavice, smetáky a hadry. A taky asi metr dlouhé tyče. Prý kdyby nás čistě náhodou někdo z pacientů napadl.

Kristýnka se přede mnou vlnila a my šli na první oddělení. Jako mladí, nedospělí jsme měli přístup jen mezi mladistvé a děti. Do pavilonu úchylů, vrahů a jiných nešťastníků, jsme nesměli. Po obou stranách, v šedivých místnostech postávalo, kývalo se, hýkalo, poskakovalo a někteří i onanovali, vždy několik postav. Když uviděli Kristýnu, tak ihned řvali, smáli se, zdravili ji. "Ahoj, blázni moji, miláčkové, jak se máte?": zamávala na ně taky. My stáli s Káčou jako zkoprnělí. Nic podobného jsme ještě v životě neviděli. Pak jsme vzali smetáky, občas koukli na sebe a makali jako o život.

Každá, i sebevíc ošklivá práce, se časem stane stereotypem. Na uklízení, rozvozu jídla a čaje (hele mladej, radši to nepij, oni do toho ty doktoří dávaj nějaký sračky, tak jestli si chceš tady s holkama někdy ještě skočit, tak bacha - dobrá rada nad zlato od paní vedoucí) jsme si zvykli rychle. Byla to sice hodně pochmurná brigáda, ve vší té šedivosti, různých zvucích, kolikrát strašidelném chování. Byla tam třeba dívka, asi metráková, vyšší než já, která pokaždé když mě viděla, tak začala hlavou mlátit do stěny tak, až jsme museli zavolat Kristýnku. Byla od krve a zpívala u toho nějakou dětskou písničku. Nebo chlápek, který když potkal Kačenku, tak pořád doslova řval slovo prcat. Když bylo nejhůř, podali jsme si s mojí vílou ruce a usmáli se jeden na druhého. Hned bylo trošku veseleji.

Dalo by se říct, že peníze byly vydělané lehko. Oproti dřinám, co jsem zažíval jinde to byla pohoda. Akorát do dětského oddělení, kde byly v místnostech, často na lůžkách, mé malé zrůdičky, jak říkávala Kristýnka, jsem chodil bez své dívky. Kluci a holky s deformacemi, různými výrůstky na hlavách, pokroucenými těly i tvářemi. Občas z nich šel strach a Kačenka k nim raději nechodila, nemohla, ona by pořád, duše moje citlivá, brečela. A tak jsem tam uklízel sám. Abych se nebál, abych zahnal ošklivé sny, tak jsem si zpíval. Neznal jsem moc lidových písní, řval jsem tedy metal. Hodně Debustrol, Vitacit, Citron.

Neumím moc zpívat a mnohé moje songy, často zakončené imitací kytarového sóla na koště, některé pacienty děsily. Asi bych nebyl dobrý zpěvák, nepopírám. Napadlo mě půjčit si od Káči kazeťák Sony, ten s tím výklopným víkem, několik baterií a šlo se na to. Vytřeno jsem měl vždy za chvíli a pak nasadil do slotu mé oblíbence Candlemass. Poklidné, rozvážné, uklidňující. Nevím, jestli to bylo místem nebo byly malý zrůdičky tak překvapený, ale najednou jsem viděl, jak se některé houpají do rytmu a občas jsem zahlédl i úsměv. Pokud to tedy úsměv byl. 

Bylo mi sedmnáct, určitá nerozvážnost i blázniviny (v blázinci obzvlášť) se snad dají odpustit. Abych si práci (nebo spíš tu tíseň všude kolem) ulehčil, dělal jsem blbosti. Občas jako klaun, někdy jen tak protančil se smetákem chodbou. Jindy a často vyzval k valčíku Kristýnku, která se pak smála od ucha k uchu, houpal se jí výstřih a nadzvedávala sukýnka. Kouřila vždycky na záchodech. Chodil jsem s ní a Kačenkou na ty pro personál. S laskavým svolením všech pánů doktorů. Měli nás všichni moc rádi. Asi, že jsme jim trošku zvedli náladu.

Pořád jsem stejně přemýšlel, proč tak krásná holka dělá na takovém místě. Měla v sobě sice krásu všech sestřiček, těch dívek, paní s laskavýma očima a jemnýma rukama. Měla v sobě i obrovské hodné srdce, ale to přeci všechno nestačí. Nebo ano? Ona byla tím člověkem, kvůli kterému jsem pak nešel na vojnu a dělal ve svém druhém životě raději sanitáře na civilce. Jednou mi říkal jeden stařeček, že sestřičky v nemocnicích jsou praví a jediní andělé. Věřil jsem mu to. A věřím mu to dodnes. Kristýnka alespoň taková vždycky byla, je a snad ještě dlouho bude - andělem s pořád krásnou prdelkou (jo, to je pro tebe Kristýnko!, díky moc za vše).

Vzala mě a Káču za ruku. Pohladila mě po tváři a měla v očích slzy. Všechno jsme pochopili za malou chvilku, když jsme proběhli několika odděleními, až mezi ležáky. Tam uprostřed dvou smutných závěsů na přístrojích oddychoval v komatu její kluk. Už pět let. Náraz do stromu, na motorce. Kačenka se rozechvěla a s pláčem utekla pryč. Já jsem blekotal tupé a hloupé omluvy o tom, že jsem včera neměl mít blbé sexistické řeči, návrhy na orální sex a vůbec. 

Hrozně mile mi řekla, ať mlčím. Pak kdysi krásnému chlapci pohladila tvář a šli jsme zpět. Vzala nás na oddělení mezi ostatní sestry, každému nalila panáka becherovky (kterou nesnáším, ale vypil jsem ji na ex). 

V domě plném šílenství jsme ještě s Káčou uspořádali na zahradě improvizovaný koncert, nějaké ty tance a spoustu bláznivin (u nás prosím říkejte raději kraviny, lépe se to poslouchá, říkal jeden doktor), nad kterými dodnes kroutím hlavou. Občas jsem někomu propašoval cigarety, ale jinak jsme si v domě šílenství připadali jako doma. Možná byl svět všude kolem "normálnější" podle všech nepsaných i psaných pravidel, ale na kopečku v Kosmonosích jsme se cítili mezi všemi těmi blázny a zrůdičkami možná lépe než v realitě šedivého sídliště.

Po dvou měsících změnilo ministerstvo čehosi pravidla pro zaměstnance ústavů pro choromyslné a my přišli o další brigádu. Čekal mě poslední tanec, poslední puštěná skladba mezi pavilóny. Se smetákem, kýblem. Kačenka se mnou. Kristýnka s pláčem ve tváři. U ostatních sestřiček jsme si vysloužili potlesk (já asi 157 polibků) a měli jsme oba pocit, že mezi pacienty občas slyšíme mimo hýkání, onanií a tlukotem noh o podlahu i lehký smích. Nebo se pletu? Myslím, že ne. Alespoň tak si to pamatuji a budu mít navždy uložené v hlavě. 

"Tatíííí, co to je za zvuky?": ptala se mě nedávno má dcerka - princezna, když jsme zastavili cestou na chalupu za Boleslaví v Kosmonosích. "Tam jsou zavření nemocní lidé": odpověděla za mě manželka. Synátor, už dnes trošku punkáč, glosoval: "Blázni, co?..že tak řvou?!". Podívali jsme se na sebe se ženou, usmáli se a jednohlasně pronesli: "Kdo ví?"

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 28. října 2017

Recenze/review - DEVANGELIC - Phlegethon (2017)


DEVANGELIC - Phlegethon
CD 2017, Comatose Music

for english scroll down please

Podzemí bylo znovu otevřeno, aby vydalo další temné svědectví. Na povrch zemský byla vyvrhnuta špína, chaos, zkažená krev, křik nevinných a slova plná rouhání. Nové album italských DEVANGELIC je zde, aby navěky proklelo vaše duše! Peklo opět promluvilo. Zle, hlasitě, nekompromisně, zběsile.

Italští brutální death metalisté DEVANGELIC opět předkládají desku plnou toho nejkvalitnějšího zápachu rozkládajících se těl. Atmosféra smrti je patrná z každého riffu, z každé skladby. Album "Phlegethon" působí jako choroba ze starých časů, která se znovu začala šířit světem. Z mých rukou tryská krev, stigmata pláčou!


"Phlegethon" je deskou, na které DEVANGELIC odkazují na tvorbu kapel jako SUFFOCATION, DISGORGE, DISENTOMB, CONDEMNED, PUTRIDITY, BRODEQUIN, BEHEADED. Navíc přidávají pořádnou porci temné atmosféry, chladu a beznaděje. Italové nešetří dobrými nápady, perfektním zvukem i hlasem plným morbidity. Jsem nahrávkou doslova pohlcen a připadám si, že mě skupina při poslechu stále dokola věší na kříž. Samozřejmě hlavou dolů a až do úplného odkrvení těla. Kývám se do rytmu, nasávám čerstvou hnilobu. Občas podléhám lehké monotónnosti, ale jinak jsem drcen, rozemlet. "Phlegethon" vám vybrousí do hlavy drážky plné bolesti. Takhle nějak si představuji poctivý, skvěle zahraný brutální death metal. Vynikající záležitost! 

,,


Asphyx says:

The underground was reopened again to release another dark testimony. Dirt, chaos, bad blood, scream of the innocents and words full of blasphemy were brought up to the earth. The new album by Italian DEVANGELIC is here to curse your souls forever! The hell spoke again. Badly, loudly, franticly. 

DEVANGELIC the Italian death metal band gave us an album full of the worst smell of decaying bodies. The atmosphere of death is noticeable in every riff and every song. The Album “Phlegethon” seems like a diseases from old times which is spreading around the world again. There is blood dripping from my hands, stigmata are crying!

“Phlegethon” is an album where DEVANGELIC show their inspiration from bands like SUFFOCATION, DISGORGE, DISENTOMB, CONDEMNED, PUTRIDITY, BRODEQUIN, BEHEADED. They also add a great portion of dark atmosphere, coldness and hopelessness. Those Italians are not lacking good ideas. They have perfect sound and voice full of morbidity. I am just absorbed with this recording and I feel like this band is putting me on a cross every time I listen to this album. Upside down, of course until my body has no blood. I am swinging into the rhythm and I am sucking the fresh rot. I sometimes subject to the light monotony however I am crushed, grinded. “Phlegethon” will tear you holes full of pain into your head. This is how I think hones and great brutal death metal should sound like. Excellent album!


Tracklisting:
1. Plagued By Obscurity
2. Mutilation Above Salvation
3. Of Maggots And Disease
4. Malus Invictus
5. Abominated Impurity Of The Oppressed
6. Condemned To Dismemberment
7. Wretched Incantations
8. Manifestation Of Agony
9. Decaying Suffering
10.Asphyxiation Upon Phlegethon
----
11.He Who Sleeps (Morbid Angel cover) *
12.Abominated Impurity Of The Oppressed (Promo 2016) *

Line-up:
Paolo Chiti - Vocals
Mario Di Giambattista - Guitars
Damiano Bracci - Bass
Marco Coghe - Drums

pátek 27. října 2017

Recenze/review - CRYPTIC FOG - Staring Through the Veil (2017)


CRYPTIC FOG - Staring Through the Veil
CD/LP/TAPE, Blood Harvest

for english scroll down please

Země je zmrzlá a zkřehlá, lidé kolem smutní. Poslední věci člověka neradno podceňovat. Co na tom, že zase jednou pohřbíváme čiré zlo? Tenhle bastard všem jen škodil. Jenže jeho přání je svaté. Chtěl pravý pohřeb do země. Kopu dál, házím lopatou hlínu a myslím na Smrt. Poslouchám novou desku amerických black deathařů CRYPTIC FOG.

Až se jednou rozlezou červi v mém nebohém těla a nahlodají mou duši, tak už mi bude všechno jedno. Zbude mi jen pravý nefalšovaný smrtící kov. Troufám si tvrdit, že podobné desky jako "Staring Through the Veil" si rád a s chutí vezmu do své dubové rakve. Mají v sobě totiž otisk starých death metalových časů, jsou plné temnoty a zla. Budou mi tak velmi příjemným průvodcem na onom světě.



"Staring Through the Veil" poslouchám stále dokola a nemůžu se zbavit dojmu, že mě právě někdo sleduje. Má v očích nenávist a bělmo podlité krví. V ruce drží nůž a jde mi po krku. Natolik je album syrové, ošklivé, zlé ze své podstaty. Ta atmosféra starých pohřebišť je cítit na každém kroku. Morbidní vokály, zvuk jak z toho nejhlubšího undergroundu. K tomu navíc několik náklaďáků špíny, hnisu, odmítání dobra. Mám neodbytný pocit, že mi právě někdo rozřezal vnitřnosti na malé kousky, zapálil je černým ohněm a zanechal v mém těle hnis. Ano, mí milí přátelé, takhle má vypadat poctivý a reálný black/death metal zahraný s temným odhodláním v srdci. A teď už mě prosím omluvte, musím dokončit svoji práci. Vykopu tenhle hrob a nechám se zasypat náloží šílených skladeb z alba "Staring Through the Veil". Skvělá deska, nahraná na onom světě!


Asphyx says:


He world is frozen and crooked, people around are sad. You should not underestimate the last things of man. Who cares that once again we are burying pure evil? This bastard hurt everyone. But his wish is holy. He wanted to be buried in the ground. I am digging, throwing the dirt with my shovel and I am thinking about Death. I listen to the new album by American black death band CRYPTIC FOG.

Once I will have worms everywhere in my poor body, they will bite my soul and then nothing will matter. There will be just the real death metal. I think that similar albums like “Staring Through the Veil” will be with me in my oak coffin. They have the print of old death metal times inside of them, they are full of darkness and evil. So that is why I think they will be a great guide to the world beyond for me. 

“Staring Through the Veil” is an album which I listen again and again and I cannot get rid of the impression that someone is watching me. He has hate in his eyes and his eyes are full of blood. He has a knife in his hand and he wants to cut my neck. This album is so raw, ugly and evil from its nature. The atmosphere of old graveyards, that is something you can feel everywhere. Those morbid vocals, the sound is like from the deepest underground. There are also several trucks of dirt, pus and rejection of good. I have an insuperable feeling that someone just cut my organs into small pieces, burned it with black fire and let a fester in my body. Yes, my dear friends, this is how the real and hones black/death metal should sound like played with dark determination in the heart. And now excuse me, I have to finish my job. I have to dig this grave and let the mad songs from the album “Staring Through the Veil” to cover me. Great album which was recorded in the world beyond!


http://bloodharvestrecords.bandcamp.com/album/staring-through-the-veil-12lp-cd-tape

Recenze/review - THE CRAWLING - Anatomy Of Loss (2017)


THE CRAWLING - Anatomy Of Loss
CD 2017, Grindscene Records

Mraky jsou nasáklé krví. Skály pláčou a voda je ledová jako všechna prokletá srdce. Pochmurno, truchlivo je v tomto období. Na člověka jdou splíny. Toulám se v lesích, straním se společnosti, vychutnávám si dlouhý táhlý klid death doomových kapel. Jsem moc rád, že jsem THE CRAWLING potkal. Jinak bych byl ochuzen o hezký mrazivý zážitek.

Pokud bychom měli definovat hudbu těchto Britů, museli bychom zmínit kapely jako NOVEMBER´S DOOM, MY DYING BRIDE, DRACONIAN, KATATONIA, ale i BOLT THROWER, ENTOMBED. Není to zase tolik důležité. U podobných smeček jde v závěru hlavně o vyvolaný pocit smutku a stísněnosti. A to umí THE CRAWLING na výbornou.



"Anatomy Of Loss" se z reproduktorů valí jako mlha nad mokřadem. Není ničím nová, ani výjimečná, ale svým způsobem je určitě přitažlivá. Kapele se povedlo zhmotnit náladu smutečních obřadů, opuštěných katedrál i posledních okamžiků při umírání. Víte, ono se hrozně těžko popisuje, co člověk cítí. Protože mi připadá, že má slova nestačí. Jedná se přesně o ten druh skupiny, kterou jsem si oblíbil během pár prvních tónů a vlastně ani pořádně nevím proč. Možná že je zrovna venku sychravo, možná že jsem potřeboval vybrat kulisu pro četbu knihy. Nevím, vyvolané asociace bývají mnohdy neuchopitelné. Každopádně, death doom metal v tomto provedení je mi vlastní a vyznávám ho bezezbytku. Doporučuji plášť proti dešti, sluchátka na uši a opuštěnou cestu uprostřed lesa. Uslyšíte sami. Skvělé album!


sumarizace:

"Anatomy Of Loss" je krásně morbidní vzpomínkou na staré death/doom metalové časy. Jednotlivé songy mají obrovskou sílu a musely být nahrávány v tom nejhlubším podzemí. Svět se sice dneska točí už úplně jinak, ale pro nás pamětníky, se jedná o velmi příjemný zážitek. Riffy jsou ostré jako katova sekyra, hlas vytažený odněkud z močálu a atmosféra připomíná poslední odsouzencovy minuty před popravou. Tenhle znovu nahraný výlet do historie se vydařil velmi dobře. Takhle nějak má znít reálný, poctivý death/doom metal. Plesnivě, krutě, morbidně. A teď už mě prosím nechte, musím se zavřít do své kobky, obětovat temným silám a rouhat se bohům. Budou mi k tomu hrát THE CRAWLING! Totální old school death/doom metalový masakr. Obraťte všechny kříže a vítejte v zemi nemrtvých!

Asphyx says:

"Anatomy Of Loss" is a pretty nice morbid memory of old death/doom metal times. Every song is very powerfull and was recorded in the deepest underground. The world is other today, but for us survivols this is a very pleasant experience. The riffs are shark like axe, the voice coming from the marsh and the atmosphere reminds the last convict´s minutes before execution. This trip to the history succeeds very well. This is the real, honest death/doom metal. Rotten, cruel, morbid. And now, let me be, I close myself to my cell, I will sacrifice to the dark forces and blaspheme against Gods. And I will listen to THE CRAWLING! Total old school death/doom metal massacre! Turn all crosses and welcome in the land of Undeath! 

https://thecrawlingband.bandcamp.com/album/anatomy-of-loss
www.thecrawlingband.co.uk
www.facebook.com/thecrawlingband
www.grindscene.co.uk

čtvrtek 26. října 2017

Recenze/review - CORPSEHAMMER - Posesión (2017)


CORPSEHAMMER - Posesión
Cassette 2017, Morbid Skull Records

for english scroll down please

Roztrhali mi moji černou duši na krvavé kusy mí vlastní démoni. Tak dlouho jsem se protivil bohu, tak dlouho jsem se rouhal všem svatým, že jsem byl navěky proklet a uvrhnutý do podzemí. Budu zde dál vyznávat a uctívat temné síly, budu zde dál poslouchat kapely, jako jsou CORPSEHAMMER.

Švédsko chilská trojice jezdců apokalypsy letos vyvrhla na světlo světa dílo hodné starých black death metalových mistrů. Je opatřeno neskutečnou porcí temnoty, špíny, hnusu a lidské nenávisti. Obestřeno je chladem a síra z něj cáká na všechny strany. Vítejte v reálném pekle!



"Posesión" je albem, které je inspirováno alby legend DARKTHRONE, SADISTIC EXEKUTION, VULCANO, SARCÓFAGO, KATHARSIS, POWER FROM HELL, HELLHAMMER. Jedná se přesně o ten druh hniloby, který vás bude provázet vašimi nočními můrami. Budete se bát kouknout pod postel, jestli tam čistě náhodou není váš vlastní stín. Můžou mě pálit rozžhaveným železem, svěcené vody se budu dál bát. Jsem starý rouhavý padlý mnich, který se podobným nahrávkám bude vždycky klanět. Mají v sobě totiž obrovskou porci síly, hniloby, energie a opravdovosti. Obraťte všechny kříže směrem dolů, zapalte černé ohně a vyžeňte lidem z těl jejich slepou víru. Tohle je black death metal, říznutý thrasem, který se bude jednou hrát na konci našeho světa. Inferno! Peklo! Smrt! Skvělá temná nahrávka!


Asphyx says:

My own demons teared my black soul into bloody pieces. I have been against God for so long. I have been blaspheming all the saints for so long that I have been forever cursed. I will continue in confessing and worshipping the dark forces, I will continue to listen to the bands such as CORPSEHAMMER

The Swedish-Chilean trio of those apocalypse riders gave us a creation which is worthy to old black death metal masters. It has a great portion of darkness, dirt and disgust and human hate. It also has coldness and sulphur splatter everywhere. Welcome in the real hell!

“Posesión” is an album which is inspired by albums by the legends like DARKTHRONE, SADISTIC EXEKUTION, VULCANO, SARCÓFAGO, KATHARSIS, POWER FROM HELL, HELLHAMMER. It is exactly the kind of rot which will go through your nightmares. You will be afraid to look under your bad because there might be your own shadow. They can burn me with a frosted iron, holy water will continue to fear. I am a blaspheming fallen monk who will always worship similar records. They have a great portion of strength in them, rot, energy and realness. Turn all crosses upside down, fire up black fires and burn out the black blind belief from people´s bodies. This is black death metal combined with thrash and one day it will sound during the end of the world. Inferno! Hell! Death! Great dark album!

Track - List:
1. Pulso De Saturno 2:21
2. Beso Infame 3:13
3. Carnicero Humano 2:29
4. Posesión 2:18
5. Cataclismo 2:01
6. La Gran Puta (Beast Rider) 2:25

Lineup:
Midnight Horror - Vocals
Nekromonger - Guitar
Gaddur - Drums
Draug - Bass


A few questions - interview with CORPSEHAMMER.


A few questions - interview with CORPSEHAMMER.

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc.?

We started the band in 2016 and the band originates from Sweden and Chile.

We play death/black metal influenced by the early days of the scene and to keep it brutal and simple with short effective songs.


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

We recorded the EP in our rehearsalroom , drums and guitar "live". We prefer to use this method to get that right feeling we're looking for. 

The mixing and the mastering was made by Christian LArsson (who plays in Gloson). He also handled the bass on both our EP's. He did a really good job, both with the production and the bass.

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

"Posesión" was released on MC. Morbid skull released 200 copies. 100 ocn black tape and 100 on ivory tape. And Bifrost will release a Scandinavian version limited to 100 tapes. 

The plan with Corpsehammer in to just release our material on analog formats. 


Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with? 

Midnight Horror handles all the lyrics. They deal with darkes subjects. Visions of death and the occult.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important? 

Nekromonger made the logo and handled the layout and Midnight Horror made the cover artwork.

We don't really like the social network thing, but nowdays there's really no alternative if you want to spread your music so we might as well use it. It has both it's advantages and disadvantages, though we miss the days before internet... 

Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

Morbid Skull Records and Bifrost each released a version the EP. 

Our first EP Sacrilegio was initially intended to be relesed as a demo tape by ourselfs, but Bifrost Records (the owner is a friend of ours) heard one of the songs and wanted to release the tape, so we ask him if he wanted to release a version of the second EP as well.

Alvaro (from Undercroft) introduced us to Morbid Skull Records... we're really satisfied with their work. Both labels kept what they promised.


Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

We don't really idolise any specific bands. We're inspired by old death metal and first wave black metal i general. The Australian and South american scenes are big inspirations as well.

We aim to recreate the feeling of the early days...the ancient spririt alive.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

We never send out any tapes actually....maybe we should have, But response from the metalscene and zines has been great though.

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best? 

Corpsehammer has never played live, but based on previous experiences we have to say that club gigs probably are more fun to play, but with festivals you get the chance to watch more great bands... and above all we're huge music fans.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We're working on new material at the moment. Some of the songs will probably be released as and other EP, and some of the other material we have other plans for that will be revealed eventually.

We also have plans to play live in the future, so that may happen as well.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

The best way in though our facebook site and/or our mail.


Thank you very much.

středa 25. října 2017

Recenze/review - CARNAL NECROSIS - Origins Of Malevolence (2017)


CARNAL NECROSIS - Origins Of Malevolence
MCD 2017, Immortal Souls Productions

for english version please scroll down

Čerstvě otevřený hrob. Rozkládající se tělo. Ohlodané kosti, všude přítomná smrt. Exhumace vaší mysli, do žil se vkrádá mrtvolný strach. Jsem ve světě za černou oponou. Jsem v záhrobí. Poslouchám novou desku amerických CARNAL NECROSIS.

Pokaždé, když potkám podobné smečky, jsem hrozně rád. Někdo musí držet dál vlajku s nápisem old school death metal hrdě vztyčenou a CARNAL NECROSIS dělají tomuto stylu velmi dobré jméno. Pokud máte chuť se zase jednou ponořit do hromadného hrobu, kde si dávají dostavení vlivy starých poctivých kapel, tak rozhodně neváhejte. Američané hrají přesně pro vás.



"Origins Of Malevolence" je esencí toho, co mám na death metalu rád. Střídání rychlých, natlakovaných pasáží, hnilobné vyhrávky, surový a syrový sound. Američané ctí starou školu bezezbytku. A je to tak jen a jen dobře. Připadám si opravdu jako šedivý hrobník, který právě otevřel jeden opuštěný hrob. Jsou v něm uloženy pradávné death metalové spisy. CARNAL NECROSIS z nic citují s přehledem zkušených řemeslníků. Navíc přidávají několik kilo temnoty, patinu popraskaných rakví a touhu zničit svět. Nad nahnutými náhrobky se vznáší černá krvavá mlha. Z márnice se ozývají podivné zvuky. Nemrtví o sobě dávají vědět. Jsem tu správně, ve staré opuštěné kryptě, kde se hraje pravý nefalšovaný death metal. "Origins Of Malevolence" je deskou, která exhumuje vaši mysl! Velmi dobře!

Asphyx says:


A freshly opened grave. A disintegrating body. Nibbled bones, ubiquitous death. It is like an exhumation of your mind, deadly fear is going into your veins. I am in the world behind a black curtain. I am in the tomb. I listen to the new album by American band CARNAL NECROSIS

Every time I meet similar bands I am so happy. There should be someone who will carry the flag of the old school death metal proudly and CARNAL NECROSIS do a great job with it. If you fancy to go into a mass grave where similar old real bands meet, then do not hesitate. Those Americans play what you need.



“Origins of Malevolence” is the essence of what I like about death metal. It has switches between fast and pressured passages with rotting songs and raw sound. Those Americans absolutely honour the old school. And that is very very good. I feel like a grey grave digger who has just opened an abandoned grave. Inside are old ancient metal writings. CARNAL NECROSIS cites from those writings like experienced craftsmen. In addition, there is a lot of darkness, a patina of cracked coffins and the desire to destroy the world. Above the tombstones floats black bloody mist. From the morgue sound strange sounds. I am in the right place, in an old abandoned crypt where sounds the real death metal. “Origins of Malevolence” is an album which will exhumes your mind! Very good!

tracklist:
Necromania
Feeble Faith

Blood Feasting
Infernal Species
Shadow Of The Sheep
Demented Torment


band:

Shane Hayes – Vocals

Eli Castillo – Guitars
Andrew J Bowen – Bass
Nick Crowell – Drums


Recenze/review - MOULDERED - Chronology of a Rotten Mind (2017)


MOULDERED - Chronology of a Rotten Mind
CD 2017, Satanath Records

Hlava, rozseknutá na dvě části se nemůže navzájem dohodnout, kdy vykrvácet. Temnota plná násilí, mrtvolná komora, zničená lidským hnisem a špínou. Brutalita se ukrývá v každém z nás. Musela zase jednou ven, vystavit na odiv své zhnisané rány. Hudba je jak zprávy v černé kronice. Zlá, ošklivá, dunivá. 

Kolumbijská četa plná hudebních zabijáků si říká MOULDERED. Letos přichází s deskou plnou gore záležitostí, smrti a sadismu. Tohle album by mohlo oslovit fanoušky CANNIBAL CORPSE, DYING FETUS, CRYPTOPSY. Kroutí se červi do rytmu rozkládajícího těla. Smrt je zase jednou pěkně blízko.



"Chronology of a Rotten Mind" je vskutku morbidním zážitkem. Kapela ctí základní náležitosti stylu. Přidává navíc jakousi černou surovost, tolik známou z pitevních sálů. MOULDERED hrají poctivě, uvěřitelně, s jasným krvavým poselstvím. Líbí se mi dunivý zvuk, masakrální nápady i celkové divoké vyznění. Za moji maličkost jsem navýsost spokojen. Exhumujte všechny dobře uleželé mrtvoly! Vytáhněte střeva z lidských těl, naporcujte paže i nohy, ale hlavně, přidejte pořádně hlasitost. Tady se totiž hraje pro všechny pravověrné, ortodoxní, s občasnou zvonivou baskytarou. Necelých 21 minut totálního inferna mě zaujalo, podmanilo si mě, zničilo. Šílený a devastující death metal! Skvělá nahrávka!


sumarizace:

MOULDERED letos vydali svoje první album. Je plné klasického brutálního death metalu, krutých melodií a všude přítomné smrti. Neočekávejte nic převratného, ani zbytečně technického. Hraje se zde poctivě, krutě, morbidně a houpavý rytmu je cítit z každého tónu. Osobně si poslech užívám, i když občas se přistihnu, že kapelu přirovnávám k jejich vzorům. Pokud máte rádi krvavé kousky masa v muzice, na nějakou tu špínu nehledíte a užíváte si pořádné hudební masakry, myslím, že budete hodně spokojeni. Album je velmi návykové, příjemné, jako návštěva jatek. V skladbách je kombinován přesně ten tolik důležitý poměr mezi rychlostí a tvrdostí, který je známkou dobré kruté hudby. Brutálně death metalová klasika ve velmi příjemném balení, která se povedla!

Asphyx says:


MOULDERED published their first album this year. It is full of classic brutal death metal, cruel melodies and ever-present death. Do not look for something revolutionary not even uselessly technical. These guys play fairly, cruelly, morbidly and you can feel a bouncy rhythm in every tone. Personally I like it and I enjoy the listening although sometimes I compare the band to their idols. If you like bloody pieces of fleshes in music and you don´t care about dirt and you enjoy the real music massacre, I think you would like this a lot. This album is very addicting, nice like visit in a slaughter house. Songs are full of combination of important relationship between speed and hardness which is the sign of a good and cruel music. Brutal death metal classic with very nice cover which is very good

tracklist:
1. I’m Legion
2. Death
3. Mind Control
4. Succubus
5. Prision
6. Zombiefication
7. Genocide
8. Chronology Of A Rotten Mind

band:
-Hermes Martinez
-Mauricio De La Rosa
-Hammer Quintero
-Jhonatan Ariza
-Jonathan Piñeiro

https://satanath.bandcamp.com/album/sat179-mouldered-chronology-of-a-rotten-mind-2017

TWITTER