DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 19. ledna 2018

Report, photos, video - MOONSPELL, CRADLE OF FILTH - club Roxy, Prague - 18. 1. 2018

Moonspell
VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

clubhttps://www.roxy.cz/
promoterhttps://www.mastersofrock.cz/cs/


Padlý anděl je zlý nebo vzbouřený anděl, který byl svržen z nebe. Samotné označení padlý anděl se v Bibli nevyskytuje, ale je používáno pro anděly, kteří zhřešili (například andělé uvedení v 2 listu Petrovu „Vždyť Bůh neušetřil ani anděly, kteří zhřešili, ale svrhl je do temné propasti podsvětí a dal je střežit, aby byli postaveni před soud.“), andělech svržených na Zemi během války v nebi, o Satanovi a démonech.

Téma padlých andělů mě fascinuje už od dětství. Kdysi dávno, když byla má puberta na vrcholu, objevil jsem kapelu MOONSPELL (od dema "Anno Satanae" - 1993). Už tenkrát mi padlé anděly připomínali. Jsem starý poctivý fanoušek, kterému se líbí všechny polohy, ve kterých na svých deskách portugalští mágové byli. Loni na podzim jsem také propadl jejich novince "1755", která se stala mým častým průvodcem. Bylo na čase se zase ujistit v tom, že MOONSPELL jsou stále jedni z nejoriginálnějších vládců podsvětí.


ticket

Na cestu s Michalem se vždycky hrozně těším. Bývá pokaždé pohodová, poklidná a probereme toho spoustu. Tentokrát jsme se samozřejmě nevyhnuli tématu našeho festivalu DEADLY STORM FESTIVAL 12, ze kterého máme hlavu v pejru. Do Prahy dorazíme v dobré náladě a připraveni na koncert. Parkujeme a jsme u toho rádi, že nebydlíme v hlavním městě. Jsme na místě.


merchandise

Roxy je prostě Roxy, netřeba dodávat nic jiného. Mám to tam rád. I když, na pivo se mezi lidmi prodírat fakt nebudu. Tak jsem jen postával, kecal s pár známými a čekal, až vypukne peklo.

MOONSPELL byli pro mě tento večer opět padlými anděly z dávných časů. Jednou našeptávali, hráli si s náladami, byli tajemní, vznešení. Hořeli jako černá křídla, aby mě nakonec spálili na popel. Perfektně sehraná kapela a v jejím čele démon Fernando. Pro mě osobně skvělá pódiová show, u které se střídala tak roztodivná paleta nálad, že jsem stál doslova v úžasu. Určitě to znáte, člověk je fanouškem, zná slova skladeb a šeptá je do rytmu. Na své pozici v sále jsem měl i dobrý, čitelný zvuk (od druhé skladby). MOONSPELL byli ten večer jedineční, magičtí, tajemní, strhující a zároveň ostří jako drápy šelem z Hádovy říše. Podobným koncertům se klaním i po letech a jsou pro mě velmi příjemnými vzpomínkami. Portugalci předvedli skvělý výkon od srdce a doslova mě rozdrásali a roztrhali na malé kousky! 

setlist












CRADLE OF FILTH mám poslední roky menší problém. V jejich počátcích jsem je poměrně uznával a poslouchal docela často, ale postupně se pro mě stali spíše dobrým řemeslem, než srdcovou záležitostí. Podobný byl i koncert. Ono bylo vlastně všechno v pořádku. Muzikanti odvedli, co měli, dokonce i Daniho skřehoták mě zase tolik často "netahal za uši", ale když já měl neodbytný pocit, že jsou na pódiu jako v práci (což asi opravdu byli). Chybělo mi to pověstné NĚCO, co dělá z dobrých koncertů ty skvělé. Ve škole by si u mě vysloužili trojku. Solidní výkon a hezké "divadlo", kterému ale chybělo trošku víc vnitřního chvění.


Organizaci považuji za zdařilo. Zvuk byl sice první dvě skladby u MOONSPELL příliš "nabasovaný", ale pak se vše srovnalo do normálu a vše bylo v pořádku. Co se týká návštěvnosti, tak bylo vyprodáno. Fanoušci přijeli z různých koutů republiky a jejich odezva na kapely byla vynikající. 

Je tma, Praha září, dálnice už méně. Proplétáme se pomalu k domovu. Probíráme koncert, jsme rádi, že jsme přemluvili svá stará těla a vyrazili. Zličín - Beroun - pak tma za Holoubkovem a už jsme na kopci před Plzní. Těším se na postel, až se přitulím k ženě a aspoň na chvilku zamhouřím oči. Jsem doma. 


support Sepultura
Čtvrteční misi za padlými anděli považuji za velmi vydařenou. Jednalo se pro mě o zážitek, který si budu pamatovat dlouhá léta. Vidět MOONSPELL a zemřít! O to šlo především. Moc na podobné velké koncerty už nechodím, většinou mě moc nebaví, ale tentokrát jsem byl zasažen přímo do srdce. Bylo zase jednou krásné být fanouškem v davu, nasávat energii z pódia i ostatních kolem sebe. Byl jsem unavený, hodně utahaný, ale na tváři jsem měl obrovský úsměv. A o to jde především. Přeji vám krásný den.

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

---------------------------------
Promotion!



Rozhovor - PURTENANCE - Zůstaňte vždy opravdoví a brutální!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Finska - PURTENANCE.

Za PURTENANCE odpovídal Ville K.

Přeložila Duzl, děkujeme!


Ave PURTENANCE! V létě jste totálně rozsekali fanoušky na festivalu Obscene Extreme u nás v Čechách. Nemohl jsem se sice bohužel zúčastnit, ale kamarádi vyprávěli, že jste byli vynikající. Jak jste si vystoupení a celý festival užili? Jak se vám líbilo v České republice?

Díky za komplimenty! Obscene Extreme a Českou Republiku jsme si moc užili. Všechno bylo skvělé, hudba, všichni, se kterými jsme se setkali, jídlo a zejména atmosféra! Byl to určitě jeden z nejlepších vrcholů naší kariéry a je to něco, na co si vzpomeneme až budeme staří a šediví.


Nedávno jste vydali dosud čerstvou novinku „Paradox of Existence“. Jsem z ní doslova nadšen. Jaké na ní máte ohlasy, jak ji vnímají fanoušci a co hudební kritici? Jen si říkám, proč jen čtyři skladby? Čekal jsem dlouhohrající album.

Když jsme odstoupili od Xtreem Music (naše nahrávací společnost), rozhodli jsme se, že první věc, kterou bychom vydali by bylo EP. Byl to dobrý způsob, jak představit veřejnosti naše nové členy a náš progres (pokud to tak můžete nazvat). Zdá se, že fanouškům i kritikům se to líbí. Jsme šťastní za výsledek a proto se nemůžeme dočkat, až dokončíme nový materiálu pro další nahrávku!

Jakým způsobem u PURTENANCE vnikají nové skladby? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Kdo je autorem hudby?

Obvykle někdo přinese na zkoušky riffy, nebo dokonce celou skladbu a my je upravíme, aby nám to znělo. Juha je hlavní skladatel, ale teď, když se k nám připojil Simo, ten taky napsal některé skladby. Napsal polovinu skladeb alba "Paradox of Existence" a dodá ještě více na další nahrávku. Napsat celou skladbu zabere více či méně času, ale netlačíme na to vytvořit nový materiál, necháváme tomu volný průběh a měníme hrubé návrhy skladeb tak, aby nám zněly a my z toho měli pocit, který hledáme.


Kdo je autorem obalu k albu „Paradox of Existence“ a co je jeho významem? Osobně mi cover přijde spíš „black metalový“, než pro death metalovou desku.

Umělcem, který stojí za obalem “Paradox of Existence” není nikdo jiný než legendární Chris Moyen. Od roku 1992 dělá všechny naše obaly a pokud jde o nás, bude v tom pokračovat. Neptáme se ho kde vzal inspiraci a co tím chtěl říct, má volné ruce udělat cokoliv, co si myslí, že by se hodilo. Obvykle od nás dostane název a podle toho se řídí. Je pravda, že obal se může zdát vhodnější pro black metalové album, ale udělal jich opravdu hodně, takže ho to může ovlivnit tímto směrem. Osobně je pro nás nejnovější obal jednoduchý, přesto vícevrstvý a doufejme, že bude inspirovat fanoušky k jejich vlastnímu výkladu.


Kdo je autorem textů k albu „Paradox of Existence“ a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Simo napsal polovinu textů EP a Ville K napsal zbytek. Toto je poprvé od roku 2011, kdy někdo jiný, než Ville K napsal texty pro PURTENANCE a Ville K si myslí, že to vůbec není špatná věc. Věci se musí vyvíjet a měnit, je to konstanta našeho vesmíru. Pro Ville K bylo trochu těžší zpívat text, který mu někdo dal, ale současně to bylo také velmi osvěžující. Práce s různým druhem pohledu na věci může nebo nemusí mít pozitivní vliv pro splnění úkolu, například jiný styl "rytmování" slov do hudby je zajímavá věc, kterou je třeba vyzkoušet. Co se týká témat textů, stačí se rozhlédnout kolem nás, na celém světě se toho děje tolik, že texty se v podstatě píší na papír samy. Jenom do nich samozřejmě přidáme metaforu. Chceme nechat posluchače, aby si texty interpretovali sami.


Právě poslouchám vaši novinku „Paradox of Existence“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s ABHORRENCE, BOLT THROWER, BLASHPHERIAN, IMMOLATION, INCANTATION. Deska má skvělý temný a surový sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?

Tak jo, znova ti moc děkuji. Nahrávali a míchali jsme ve zkušebně. Pouze mastering byl proveden někým jiným (Jaakko Viitalahde z Virtalahde Mastering). Nemohli jsme být šťastnější z výsledku. Ve skutečnosti jsme si všechno nahrávali sami od té doby, co jsme se probudili ze spánku v roce 2011. Pokaždé, když uděláme novou nahrávku (nebo EP), snažíme se překonat to poslední a tentokrát si myslíme, že jsme udělali velký skok vpřed a máme v plánu s tím pokračovati v budoucnu.

Myslím, že „Paradox of Existence“ by nejvíc slušelo vydání na vinylu. Neuvažujete o tom? Jaký je vlastně tvůj vztah ke gramodeskám, k jejich zvuku? Jsi sběratelem?

Chtěli bychom, aby byl EP bylo vydáno také na vinylu, ale to je něco, o čem rozhoduje naše nahrávací společnost. Zdá se, že jejich politika je jen taková, že nevydají EP na vinylu, jen dlouhohrající desky. Někteří z nás v kapele (tři z pěti) sbíráme vinyly. Je na nich něco zvláštního. Obal má více prostoru, zvuk má v sobě něco surového a nemotorného a vinyl potřebuje k poslechu víc pozornosti. Prostě to není taková věc, kterou si pustíš a zapomeneš, musíš tomu věnovat čas a soustředit se na poslech. Žádná streamingová služba nebo dokonce CD ti tohle neumožní.


Jsi už pamětník, který toho zažil jako muzikant spoustu. Svět a hudební průmysl nevyjímaje, se za tu dobu hodně změnil. Nastoupil internet a stahování hudby, CD se prodávají čím dál tím méně, generace fanoušků zestárla a má dnes už úplně jiné starosti než muziku. Death metal také není už dávno „moderní“. Jaký měly všechny tyto změny vliv na fungování PURTENANCE?

Z našeho pohledu a z důvodů, proč to děláme, jsme ve skutečnosti netrpěli takovými změnami. Naopak, možná jsme získali výhodu z nárůstu internetu. Stále více lidí je schopno nalézt naši hudbu a poslouchat ji. Před 25 lety bylo mnohem těžší najít hudbu od malé kapely jako jsme my. Děláme to pro zábavu a ne pro zisk, snažíme se o to, aby nás to nic nestálo a stejně tak zisk je nula a většinou jsme toho úspěšně dosáhli. Nesledujeme trendy, děláme to, co dělat chceme a pokud se to líbí ještě někomu jinému, je to skvělé. Pokud se někomu nelíbí to, co děláme nebo to co hrajeme, je to jeho problém, ne náš.


Pamatuješ si na dobu, kdy jste vydali „Member of Immortal Damnation“ z roku 1992? Tohle album se stalo „posvátné“ pro vaše fanoušky a kritiky. Je to stále nejopěvovanější album z vaší diskografie. Co je důvodem podle tvého názoru? Myslíš, že je to dáno dobou, kdy album vyšlo nebo jen protože prostě bylo první?

Je to dáno dobou a tím, že to byla první naše dlouhohrající deska. Tehdy jsme vůbec netušili, jakého statusu se albu dostane, ale také jsme se o to ani nestarali. Přesto, že tohle album je odraz všeho co uděláme, tak kvůli tomu nechceme být pod tlakem.

Připomeň nám, co vedlo k rozpadu PURTENANCE na začátku devadesátých let? Jak těžké pak bylo dát kapelu zase dohromady po víc než desetiletí?

Do hibernace nás přivedly běžné věci - vojenská služba (to je povinnost ve Finsku pro muže), práce, rodiny,… v podstatě nás zasáhla dospělost. Když nastal správný čas, nebylo to tak těžké. Harri a Juha založili Purtenance koncem osmdesátých let a když spolu hráli znova v roce 2011 po více než patnácti letech, bylo to stejné jako jízda na kole. To, co jste se jednou naučili, nemůžete tak snadno zapomenout. Samozřejmě, vliv a posun vpřed na to měl fakt, že nám Dave Rotten nabídl nahrávací smlouvu, pokud Purtenance znovu oživíme.


Jak je na tom finská death metalová scéna s „mladou krví“? Je tam spousta kapel ovlivněna a oddána stylu starých devadesátech jako například CORPSESSED, MAVETH, MORDID VOMIT, SHRAPNEL STORM, LANTERN, DESOLATE SHRINE atd…doporučil bys nám nějakou další kapelu, která tě v poslední době zaujala?

Jen jedna, každý by ji měl slyšet a bát se – GALVANIZER! Včera zveřejnili svou první skladbu z jejich nadcházejícího alba a to zabíjí! Poslechněte si to, nebudete zklamáni.

Jak je na tom vlastně finská death metalová scéna v současnosti? Chodí lidé na koncerty? Kupují CD? Podporují kapely? Jaká je kupříkladu návštěvnost, když uspořádáte akci v klubu?

No to záleží. Některé večery mohou být stovky fanoušků a někdy jich může být jen pět. Hrajeme už 4 roky po celém Finsku a vidíme pořád ty stejné tváře znova a znova v různých městech a místech. Na scéně se se pohybuje jen velmi málo lidí, ale jsou ji velmi oddáni.

Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

Co se týče muziky, každý máme jiný hudební vkus. Ano, je to hlavně extrémní hudba, co posloucháme, ale má tolik různých forem. Nikdo z nás nemůže vybrat album, kterému by věnoval zvláštní pozornost, protože je tu mnoho nově vydané hudby a spousta skvělých nahrávek, které musí být teprve objeveny.


Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Simo má hodně rád Master's Hammer a byl šťastný, že je konečně poprvé viděl hrát živě ve Finsku. A Gutalax zchladí naši páteř pokaždé, když je slyšíme!

Co chystají PURTENANCE v nejbližších měsících?

Nyní se soustředíme na psaní materiálu pro naše další album. Zatím není dohodnuto datum vydání a tak budeme mít čas na to, abychom to udělali jak nejlépe můžeme. Nehrajeme žádné koncerty až do 1. a 2. června. Pak budeme hrát s Convulse a Lubricant v Helsinkách a Tampere. To je to, co nás teď čeká!

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Díky! “ Always stay true, and always stay brutal! “

Interview - PURTENANCE - Always stay true, and always stay brutal!


Interview with death metal band from Finland - PURTENANCE.

Answered Ville K and PURTENANCE.

Translated by Duzl, thank you!



Ave PURTENANCE! In the summer you totally slaughtered fans at the Obscene Extreme festival in the Czech Republic. Unfortunately, I could not attend, but my friends told me, that you were excellent. How did you enjoy the show and the whole festival? How did you like the Czech Republic?

- Thank you for the compliments! We enjoyed to our stay at Obscene Extreme and Czech Republic. Everything was just so great, the music, all the people we met, the food and especially the atmosphere! It was most definitely one of the best highlight in our career and it is something to remember when we grow older and grayer.


Recently, you have released the latest novelty "Paradox of Existence". I'm really excited about it. How do you feel about it, how do the fans perceive it and what about music critics? I just wonder why only four songs? I expect full length album.

- When we resigned to Xtreem Music (our record label), we decided that first thing to release would be an EP. It was a good way to introduce our new members and our progression (if you can call it that) to the public. It seems that fans have liked it and critics as well. We are happy of the result by ourselves also and can’t wait to finish writing new material for our next release!

How does PURTENANCE create new songs? What about a process of creating new material? Who is the main author of the music?

- Usually someone brings riffs or even full songs to rehearsals and we arrange them to sound us. Juha is the main composer but now that Simo have joined us, he has written some songs too. He wrote half of the songs on ”Paradox of Existence” and he will deliver some more to releases yet to come. It takes more or less time to write ideas to full songs, we take no pressure to make new stuff and freely change things in rough song motifs to make them sound and feel to what we are looking for.


Who is the author of cover art for album „Paradox of Existence" and what is its meaning? Personally, this cover seems to me fitted more for a "black metal" than a death metal album.

- Artist behind the cover of ”Paradox of Existence” is no other than the legendary Chris Moyen. He has done all art to our covers since 1992 and continues to make them, if it’s up to us. We don’t question his intentions and inspirations behind the art, he has free hands to make what he seems fit. He usually gets the title and work from there. It is true that the cover may seem more fitting to black metal album but hey, he has done lot’s and lot’s of them. So it may influence him to that direction. Personally for us, the newest cover is simple, yet multilayered and can, and hopefully will, inspire people to have their own interpretation for and from it.



Who is the author of lyrics for "Paradox of Existence" album and what are they about? Where do you get inspiration for themes?

- Simo wrote half of the lyrics for the EP and Ville K wrote the rest. This is the first time since 2011 that someone else has written lyrics for Purtenance than Ville K and in Ville K’s mind this is not a bad thing. Things have to evolve and change, it is the constant of our universe and when put in scale it will apply too. It was little harder for Ville K to sing the lyrics, when someone else has done them, but in same time it was also very refreshing. Working with different kind of view to things may have, or may not have, positive tension for accomplish the task in hand, for example different kind of rhythming of words to music is interesting thing to try. What comes to the themes of the lyrics, we only need to look around us, there is so much happening all around the world that basically the lyrics write themselves to paper. We just cover the self-evident to metaphors. We wan’t to leave the possibility for the listeners to make their own interpretations from the lyrics.



I'm just listening to your novel "Paradox of Existence," and I feel like I am locked in a cell with ABHORRENCE, BOLT THROWER, BLASHPHERIAN, IMMOLATION, INCANTATION. The album has a great dark and raw sound. Where did you record the album and how satisfied are you with the result? Did you have a say in the final sound?

- Well thank you very much again. We recorded and mixed everything by ourselves in our own rehearsal place. Only the mastering was done by someone else (Jaakko Viitalahde at Virtalahde Mastering). We could not be more happier of the results. We have actually recorded everything by ourselves since we were awakened from slumber in 2011. Every time we do a new record (or EP) we try to beat the last one and this time we think we took very big leap forward and continue to explore this path in the future too.

I think "Paradox of Existence" would be best to release it on vinyl. Do you think about it? What is your relationship to vinyl and their sound? Are you a collector?

- We would like to have the EP released as a vinyl too, but that is something our record label decides. Their policy just seems to be that it is not with it to release EP’s in vinyl, just full-length albums. Some of us in the band (3/5) collects records in vinyl, there is just something special in vinyl. The art will have more space, the sound has something raw and untamed in it and over all, vinyl needs more dedication to listen to. It simply is not the kind of thing you just put on and forget, you have to take your time with it and focus on listening. No streaming service or even cd’s can offer you that.


You are a veteran who has experienced a lot like a musician. The world and the music industry have been changed a lot. The internet has started and music is being downloaded, CDs are selling less and less, fans generations are aging and they have now other worries than music. Death metal is not long ago "modern". How do all these changes affected PURTENANCE?

- From our point of view and with the reasons we do this, we actually haven’t suffered from the changes that much. On the contrary, we may have had some advantage from the rise of internet. More and more people are capable to find our music and to listen it. It was much harder 25 years ago to find music from a small band like us. We do this for fun and not for profit, we try to aim that this will cost and give us +-0€ and we have mostly been successful in achieving that. We don’t follow trends, we do what we wan’t to do and if someone else likes that, that’s great. If someone does not like what we do or what we play, that is his or hers problem, not ours.


Do you remember when you released "Member of Immortal Damnation" in 1992? This album has become "sacred" for your fans and critics. It's a most acclaimed album from your discography. What do you think, in your opinion? Do you think this is due to the time when the album was released or just because it was just the first one?

- It has to do with the time and the thing that it was our first full-length. So little we knew back then for what status that album would get, but also we didn’t care for what it would became. Still that album will have it’s reflections to everything what we will do, we just don’t wan’t to take any pressure from it.

Remind us what led to the breakdown of PURTENANCE in the early 1990s? How difficult then was to put the band back together after more than a decade?

- The usual put us in hibernation, military service (it’s obligation in Finland for men), work, families, so basically adulthood struck us. When the time was right, getting back together was not that hard. Harri and Juha started Purtenance back in the late 80’ and when they played first time together again in 2011, after more than 15 years, it was just like riding a bicycle. What you have once learned, you just can’t forget it so easily. Of course it had it’s impact and a push forward, when Dave Rotten gave us proposal for a record deal if Purtenance would come active again.


What about the Finnish death metal scene with "young blood"? Is there a lot of bands influenced and devoted to the style of the old 90s such as CORPSESSED, MAVETH, MORDID VOMIT, SHREPNELL STORM, LANTERN, DESOLATE SHRINE, etc ... would you recommend to us some other band that has recently attracted you?

- Just one, that everybody should hear and fear, GALVANIZER! Yesterday they released their first song from their upcoming album and it fucking kills!! Go check them out, you won’t be disappointed.

What about actually Finnish death metal scene? Are the buying a CDs and support bands? What is for example attendance when you are organizing a club event?

Well this depends. Some night there can be hundreds of people listening and some night there can be 5. We have been playing for 4 years now all around Finland and we se same people over and over again in different cities and venues. There are very little people involved in the scene, but they are very dedicated to it. 

Are there any albums which get your attention in last time? 

- We all have different kind of taste, what comes to music. Yes mainly extreme music is what we listen and breath but it also has so many different kind of forms. Nobody of us can pick a album that have had special attention for it, ’cos there are just so much new music released and there is still so many great releases to be found!


Do you know or are you listening some bands from Czech Republic? 

- Simo actually likes Master’s Hammer a lot and he was very happy to finally see them play live for the first time in Finland. And Gutalax gives a chill down to spine every time we hear it!

What about plans for PURTENANCE in the upcoming months?

- Now we are focusing to write material for our next full-length album. There is no release dates agreed yet and we will take our time to make it as good as possible we can. We don’t play any shows until 1. and 2. of june. Then we will play with Convulse and Lubricant in Helsinki and Tampere. That is something to wait for!

Thank you for your interview and I wish you great sales of your records, hundreds of crazy fans and tons of good ideas.

Thank you, always stay true, and always stay brutal! 


čtvrtek 18. ledna 2018

Report, photos, video - SELF-HATRED, SÓL - club Divadlo pod Lampou, Plzeň - 17. 1. 2018

Self - hatred
VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos



club: Divadlo pod Lampou

Běžím zimní krajinou. Bahno, mráz v kostech a ševelící vítr v korunách stromů. Doběhnu na místo, kde se protahuji. Započnu strečink, křupe mi v kolenou. Zaujme mě NĚCO, co leží kousek vedle "mé" mýtiny pod keřem. Vítr zaduje jak v hororovém filmu a jdu pomalu zjistit, co se stalo. Leží tam chudák, utýraný malý pes. Morda rozevřená, skelný vyhaslý pohled. Chvíli stojím v šoku a ptám se sám sebe i toho šílenýho Boha, co to tady prý řídí, jak mohl něco takového dopustit? Co za zvrhlého magora mohlo tolik ublížit nevinnému tvorovi?


Sól
Snažím se vyhýbat lidem, kteří čpí síru, snažím se nechodit na místa, kde cítím špatné vibrace. Záměrně, asi skoro jako každý, vytěsňuji ošklivé zážitky ze svého života. Jenže pak se stane podobná situace a já najednou marně hledám nějaký záchytný bod. Doběhnu domů, musím do sklepa, abych vzal lopatku a jdu psa pohřbít. Asi se to nesmí, ale o to teď nejde - prostě mu to dlužím, za nás, za lidi. Snad ti bude dobře aspoň v psím nebi, pokud nějaké existuje. 


Self- Hatred
Zapnu doma internet a snažím se naladit na doomový večer v Divadle pod Lampou, kam jsem se rozhodl vyrazit. Hrají tam mí oblíbenci SELF-HATRED a Bělorusové WOE UNTO ME, které jsem ještě naživo neslyšel (a kteří nakonec bohužel nedorazili). Z informační dálnice na mě ale útočí další hnis. Kde se bere mezi lidmi tolik špíny? Levice versus pravice. Tahle kapela je hnusná, tohle je debil  - jen útoky, každej je chytrej až to bolí a mezitím nezbytné kozy a prdele. Nemám náladu na nic a tak si dám raději dobrou svačinu a natáhnu chvilku nohy nahoru. Hi-fi věž a kniha, pryč od veškerého šílenství kolem, pryč od mrtvých utýraných psů, pryč od ubohosti a ujetých myšlenek.


Sól
Sól
Zklidním se a je mi najednou tak nějak hezky na duši. Oproštěn od všeho si broukám staré CANDLEMASS. Dokonce jsem si vyhrabal jedno z posledních triček z dávných dob, které mi ještě je a už stojím dole na zastávce tramvaje. Pár neomalených dělníků z východu v teplákách, ani nevrlých důchodkyň s trvalými na hlavách, mě už nemůže rozhodit. Potřebuji si odpočinout. Možná i spočinout. Až na věky, amen!


Self- hatred
Self- hatred

Self- hatred

Self- hatred
Jsem na místě a jsem moc rád, že v klubu potkávám milé tváře. Pár sýčků a neustále nespokojených jedinců také vidím, ale už dávno jsem se jim naučil vyhýbat. Vidím i jedno děvče, které mi na sociální síti ukázalo už úplně všechno. Znám veškeré detaily jejího těla, tak si myslím, že jsme jako ti kamarádi. Ani na můj úsměvavý pozdrav neodpoví. Svět se asi fakt posral a zaslouží už jen pohřbít. Pod Lampou je to pořád stejný a čekám s pivem v ruce na hudbu. Panychida může začít.

Plzeňské SÓL bych s dovolením vynechal. Jejich hudbě zdá se vůbec nerozumím a vlastně mi ani nic neříká. Vyfotím pár obrázků a jdu raději na další pivo. 





Na SELF-HATRED jsem se těšil. Zatím mě ještě nikdy nezklamali. Pánové spustili první skladbu a já byl opět na lesní pěšině. Zmrzlý, ovívaný studenými záchvěvy temných melodií. V žilách mi náhle kolují na jemno nasekané částečky ledu. Plzeňané byli naléhaví, bolestiví, s ostrými hroty v melodiích, které mě příjemně drásaly páteř. Vidím kapelu po X-té a pokaždé jsou trošku odlišní. Dnes chemie zafungovala víc do tmy (mimochodem, pro mě po hodně dlouhé době kapela, které neskutečně slušela čeština - zazněla a sedla do hudby, jakoby tam patřila odnepaměti). Byl to bez debat krásně smutný zážitek. Jakoby se klub najednou ocitl uprostřed zimního hřbitova. Padaly ke mě z pódia černé chuchvalce beznaděje. Úžasně pochmurná show! Sad, royal black/doom metal which burnt like the strongest cold.







Na WOE UNTO ME jsem se také těšil, ale počasí a okolnosti nám bohužel nebyli nakloněni. Ucpaná dálnice D1 byla důvodem, že kapela nemohla přijet. Bylo nabídnuto vrácení části vstupného, což jsem pochopitelně odmítl.

Návštěvnost bych velmi hrubě tipl na padesát doomu chtivých fanoušků. Samé známé tváře, dalo by se také říci a pro mě osobně jeden z důvodů, proč se vyplatí na podobné akce chodit. Pokec s kamarády, vzpomínání na "staré dobré časy" a pivko, to vám žádný internet nenahradí. Se zvukem jsem byl spokojen a označil bych jej za solidní.


old school doom - support Candlemass
Nevím, jak to máte s koncerty vy, ale já nechci slyšet názory někoho jiného bezprostředně po ukončení vystoupení. Mám své emoce nastavené tak, že ve mě ještě chvilku doznívají. Musím si utřídit myšlenky, nechat vše působit. Taky se vyspat a pak až sednout ke klávesnici. Jsem moc rád, že se v Plzni pořádají doom metalové koncerty. Snad nikdy se mi nestalo, že bych odešel nespokojen.



Nadšený, i když pořád ještě zachumlaný do myšlenek, jsem odcházel i ze středeční Lampy. Opakuji to stále, ale připomenu raději ještě jednou. Jsem jen pouhý fanoušek, který nahlíží na hudbu s pokorou. A jako takovému se mi doomová seance moc líbila. Už teď se těším na další! Děkuji za hloubavý zážitek a alespoň chvilkové zastavení a zklidnění v dnešním šíleném světě! Klaním se pořadatelům, bylo mi dobře! 

Recenze/review - ORGANECTOMY - Domain of the Wretched (2017)


ORGANECTOMY - Domain of the Wretched
CD 2017, vlastní vydání

for english please scroll down

Ano, vlastně nevím, proč mě ta opuštěná budova tolik lákala? Vstoupil jsem dovnitř, v očekávání, napnutý a hledající temnotu. Staré oprýskané zdi, prach na kdysi používaných stolech. Bývala to kdysi nemocnice a dosud je všude cítit krev. Z nekonečných chodeb se ozývají výkřiky trpících a dole ve sklepě je možno potkat duše pitvaných těl. Málokdo ví, že odsud nikdo nikdy nevyšel živý.

Přesně podobné pocity mám i z nové desky brutal death metalových ORGANECTOMY z Nového Zélandu. Kdysi one man projekt, dnes kapela šílených řezníků, která stvořila pořádně krvavé dílo. Když jsem "Domain of the Wretched" slyšel poprvé, nemohl jsem se ubránit dojmu, že mě vezou do v úvodu zmíněné nemocnice. Pitva začne s ranním rozbřeskem. Brutální, přesto nebývale pestré album, mě rozsekalo na malé kousky shnilého masa.


Deska "Domain of the Wretched" působí jako ozvěny z piteven. Propracované riffy, všude přítomná temná atmosféra, kusy slammových pasáží, které vás přišpendlí na zeď. Vezměte koktejl smíchaný ze SUFFOCATION, DEFEATED SANITY, přidejte pořádnou dávku morbidity, krutosti a energie a výsledek vás smete z povrchu zemského. ORGANECTOMY jsou pro mě jako zjevení ze zlého snu. V podzemních chodbách mě honí naštvaný doktor s motorovou pilou v ruce a z ampliónů mezi svoláváním perverzních sestřiček zní album "Domain of the Wretched". Chci desku poslouchat stále dokola, v rámci stylu se pro mě stala velkým překvapením. Líbí se mi vlastně vše - drsný a surový zvuk, klasický obal i vokál připomínající raněné zvíře. Cítím zde velký talent pro krvavé brutální rituály a obrovskou porci nadšení pro pitvání živých těl. Vynikající brutální death metal, ze kterého doslova odkapává krev! 


Asphyx says:

Yes, I do not know why the abandoned building attracted me so much. I walked inside with expectations, excited and searching for darkness. Old cracked walls, dash on once-used tables. It used to be a hospital and you can still feel blood everywhere. You can hear screams of the suffering from the endless corridors and you can meet the souls of pitted bodies down there. Only a few people know that everybody was killed here. 

I have exactly the same feelings from the new album by brutal death metal band ORGANECTOMY from New Zealand. It used to be a one-man project and today the band has mad butchers who created very bloody album. When I heard “Domain of the Wretched” for the first time I could not stop the feeling that they are driving me to the previously mentioned hospital. The autopsy will begin with the morning dawn. Brutal yet unusually colourful album which smashed me into small pieces of rotten meat. 

The album “Domain of the Wretched” feels like echoes from autopsy rooms. Worked out riffs, dark atmosphere is everywhere, pieces of slam passages which will fasten you to the wall. Take the cocktail made of SUFFOCATION, DEFEATED SANITY and add a great portion of morbidity, cruelty and energy and the result will smash you from the earth. ORGANECTOMY are like a revelation from a bad dream for me. In the underground corridors is an angry doctor trying to catch me with a chain saw in his hands. From the speakers sounds calling of perverse nurses and meanwhile it plays the album “Domain of the Wretched”. I want to listen to this album again and again. In this style it is a big surprise for me. I like everything – rough and raw sound, classic cover and vocal which reminds me a wounded animal. I feel a great talent here of bloody brutal rituals and a great portion of enthusiasm for doing an autopsy of living bodies. Excellent brutal death metal which drips blood!

tracklist:
1. Eons Of Unyielding Darkness
2. Sanctum Of Deceit
3. Beckoning The Horrors Of The Depths
4. Intracranial Incubation
5. Archaic Infestation
6. Carnal Bloodlust
7. Terror Form
8. Inherent Revulsion
9. Cascading Into Despair
10. Domain Of The Wretched
11. Entropic Decay 

band:
Alex Paul - Vocals 
Sam McRobert - Guitar 
Ashton Moore - Guitar 
Tyler Jordan - Bass 
Jae Hulbert - Drums

TWITTER