DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 23. března 2018

Rozhovor - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!


Rozhovor s death/black/thrash metalovou skupinou z USA - GRAVEHILL.

Odpovídal Corpse.

Přeložila Markéta, děkujeme!

Ave GRAVEHILL! Nikde jsem nenašel rozhovor s vaší kapelou v češtině. Mohl bys prosím českým fanouškům vaši smečku představit? Zaměř se prosím také na změny ve vaší sestavě, protože abych pravdu přiznal, mám v tom trošku zmatek. Kdo jsou dnešní GRAVEHILL? 

Ahoj! GRAVEHILL je amalgam heavy metalové hudby, který bere ty nejlepší prvky z brzkých SLAYER, CLETIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATE, atd…a vysereme z toho rouhavou hudbu, kterou dnes hrajeme. Old school blackened death thrash! 

Složení kapely se během let drasticky mění a jediným původním členem kapely je náš bubeník Thorgrimm. „Nejaktuálnější“ složení už funguje 3 roky, takže je docela dost stabilní. Jestli chcete vidět, jak se kapela měnila, mrkněte na Metal Archives. 


Dostal jsem od labelu DARK DESCENT RECORDS na recenzi vaši letošní novou desku „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ a jsem z ní doslova nadšen! Čekal jsem od vás dobré hrobnické řemeslo, ale že mě takhle rozsekáte, to jsem netušil. Jak album vznikalo? Jakým způsobem GRAVEHILL skládají nový materiál? 

S každým albem jsme zkoušeli nové postupy při psaní a skládání písní. Album „The Unchaste, the Profane & the Wicked“ není odlišné jen tím, že je to hnusný kus rouhavé špíny, kterou ocení, jak doufáme, noví i staří fanoušci. A když ho neocení, tak možná není dost špinavé. 

Písně píšeme společně, takže každý do nich přidává svoje nápady, hrajeme riffy, pak je upravujeme a předěláváme. Nakonec se všichni pár dní shodujeme na tom, jaký song vlastně dáváme dohromady a pak, když dospějeme k souladu, pokračujeme v psaní. Nad jednou písní jsme schopni sedět i týden a pak se třeba rozhodneme, že ji zahodíme. To je možná i důvod, proč GRAVEHILL nevydávají album každý rok. Skládání je pro nás totiž docela dlouhý proces. 

Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

Bubny a další části jsme nahrávali ve studiu Trench Studio v Coroně v Californii (USA). John Haddad je takovým naším „zaručeným“ klukem pokud jde o bubny a v podstatě je zainteresován ve většině nahrávání kolem GRAVEHILL. Finální zvuk a mastering byly kompletně na Alejandrovi Corredorovi z BOOM! Production. Alejandro je v tomhle oboru už dlouho a hrál v několika legendárních kapel po celém světě. Bral v potaz naše poznámky a vytočil z nich finální verzi našeho alba. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

Texty jsou spoluprací mezi našimi zpěváky Corpse a Thorgrimm. Zatímco některé tety napsal celé Corpse (například: Plague Hammer, The Unchaste) další zase napsal celé Thorgrimm (například Iron & Sullpur, Sabbatic Whore). Fascinuje nás okultní smrt, s koncepty zla a dobra, historie a náboženský fanatismus. A tohle všechno se snažíme dostat do našich textů a celkově do procesu skládání. 

Vždycky jste měli úžasné obaly svých desek. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat? Autorem obalu novinky „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ je Mark Riddick. Jeho práce se mi neskutečně líbí. Jak jste se dali dohromady? 

S Markem spolupracujeme již od alba Rites of the Pentagram (2009) LP. Vytvořil pro nás nejznámější designy na trička a je to profesionální umělec v každém směru. Vždycky jsme fandili jeho práci a byl naší první volbou pro album Rites of the Pentagram a to už při psaní alba. The Unchaste, the Profane & the Wicked je takovou novou kapitolou v historii GRAVEHILL, takže jsme měli pocit, že musíme zapůsobit jak hudebně, tak i vizuálně. Námět na obal a design celého alba vyšel z dementních hlubin Thorgrimmovi vize, ale opravdovou odměnou bylo vidět, jak tohle Mark přenesl k rouhavému životu. 


Jako kapela datujete svůj vznik do roku 2001 (vydali jste EP „Practitioners of Fell Sorcery“). Někde jsem ale četl, že jste začali hrát až v roce 2006. Jak tomu vlastně bylo? Rozpadli jste se? 

Kapela GRAVEHILL byla opravdu stvořena v roce 2001, když se vydalo album Practitioners of Fell Sorcery a pak se taky velmi rychle rozpadla. V roce 2006 Thorgrimm a blízký přítel Mike Abominator (Ruin, Gasp, Dead Conspiracy, Necronizer) chtěli hrát špinavý old school death metal, tak se rozhodli vzkřísit staré jméno kapely a začali znovu. Přijali jsme místní muzikanty, naše kamarády a vydali jsme první demo „nové“ generace GRAVEHILL v roce 2007. Od té doby v kapele proběhla spousta změn, ale jedeme dál. 


Určitě se mnou budeš souhlasit, že je vaše hudba hodně ovlivněna kapelami z osmdesátých a devadesátých let. Vypadá to, že jsme vyrůstali na těch samých skupinách. Určitě ale byla nějaká první, která tě inspirovala začít dělat muziku i aktivně. Máš nějakou takovou? A jaké to vůbec bylo, vyrůstat v metalové Kalifornii (v Americe)? 

Nechceme dělat vůbec žádnou inovaci. GRAVEHILL chce prostě hrát a skládat hudbu, která nás veze zpátky do dob, kdy nebyl žádný internet a tu hrůzostrašnou, hanebnou a špatnou hudbu si mohl najít jen díky obchodování s kazetami, ústně, nebo sis muziku vybíral podle obalů. My vzdáváme hold velikánům a snažíme se oslavovat jejich skvělé styly a zahrnout je do naší muziky. Jak už jsem zmiňoval, vzdáváme čest brzkým SLAYER, CELTIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATTE, SODOM a dalším, kteří nás inspirovali, když jsme byli mladí. 

Ačkoli většina z nás vyrůstala v Kalifornii, pár členů vyrůstalo v dalších amerických státech, ale zase tam nejsou tak veliké rozdíly. Když se podívám zpátky, tak metalová scéna vlastně vůbec špatná nebyla. Koncerty byly taky šílené (možná ani ne tolik) a celá scéna byla hodně soudržná v tom, že se ještě nevytvořily žádné „pod žánry“. NAPALM DEATH a MORBID ANGEL byly death metalové kapely; ne grindcore a death metal kapely, prostě jen 2 kapely stejného žánru. To rozštěpení přišlo déle, ale většina z nás (těch, kterým je teď kolem 30 a 40) si pamatuje, když jsme mezi těmito dvěma prostě nerozlišovali. Je to trochu "tangent", ale co. 


Když jsem kamarádům prozradil, že s vámi budu dělat rozhovor, tak mi všichni říkali, ať se zeptám na to, jak u vás funguje underground. Česká republika je malá země, máme tu jen několik death metalových skupin, které stojí za to. Jak vnímáš vaši scénu? Chodí lidé hodně na koncerty? Kupují merchandise, podporují se třeba kapely navzájem? 

Underground je fajn ve větších městech v Americe. Los Angeles, Chicago, New York, atd…všechna města mají svojí underground scénu. Máme výhodu, že máme možnost vidět ty největší a malé kapely z celého světa, které k nám jezdí. Samozřejmě, že tu jsou i nějaké tahanice a spory a taky musíme bojovat s náboženskými a politickými fanatiky, kteří se snaží naše koncerty zakázat, ale celkově je to spíš zdravé. Asi největší nevýhodou je, že USA je veliký stát, kde je spousta kapel. Je nemožné se vyznat v tom, co vychází za nová alba a občas to člověka může až přesytit. Všichni se chtějí chytit nového velikého trendu, ať jsou to Sleep rip-off nebo Sabbath rip-off kapely. GRAVEHILL nikdy nebyli o těchto trendech, což je pravděpodobně jedním z důvodů, proč pořád zůstáváme v undergroundu. Nikoho nezajímá, jestli kapela zní jako CELTIC FROST, dokud nebude FROST zase trend. Na to srát. My zůstáváme věrni našim kořenům. 

Jsem už starý metalový pes, který poslouchá kovovou hudbu třicet let. Doba se za ty roky hodně změnila. Máme internet, mladí už jen stahují mp3 a občas mi „staré dobré časy“ trošku chybí. Jak vnímáš změny v hudbě a na koncertech ty? Museli jste třeba vy jako kapela změnit přístup? 

Technologie může být takovým dvojitým mečem, ale výhody převažují ty nevýhody. My se všichni raději díváme do minulosti na ty dny, kdy jsme chodili do lokálního obchodu s deskami, zabořili jsme se tam mezi všechny heavy metalové kazety a vinyly a hledali jsme něco speciálního. Vybírali si kapely, které měly skvělý obal. Bylo úžasné něco takového objevovat, ale jak často se tohle vlastně dělo? Zapomínáme, kolikrát jsme vypalovali a utráceli peníze za to, že jsme si koupili nějakou sračku. Obchod s kazetami a CDčkama byl zábava a super způsob, jak si poslechnout nové kapely a určitě mi ten osobní přístup chybí. Ale občas se nemůžeme podívat zpátky s růžovými brýlemi, protože v té době jsme prostě nevěděli to, co víme dnes. 


Bylo by skvělé, kdyby v 80. letech existoval YouTube, abych věděl, jak nějaká kapela zní předtím, než si koupím album. Děti a mladí dospělí, které baví totéž, co nás, to dnes mají jednoduché. Vše je na dosah. Potřebuješ lístek na koncert? Jdi na internet. Chceš si poslechnout album? Jdi na internet. Chceš si popovídat s kapelou sám a chceš, aby ti opravdu odpověděli? Jdi online. Je to fantastické! Internet je jednou z nejcennějších inovací člověka od objevení kola nebo ohně. GRAVEHILL si nechává heavy hudbu a odkazujeme na kapely, které tu byly před námi, ale držíme krok se sociálními médii a všemi světovými technickými vymoženostmi. To, jak pracuje dnešní hudební průmysl je úplně jiné a pokud jsi kapela, která není ochotná se přizpůsobovat rychle se rozvíjející době, tak se na to můžeš klidně rovnou vykašlat. Pro nás se tím ale nezměnil ani přístup nebo styl, ale donutilo nás to přehodnotit naše obchodní praktiky, stejně jako využívání moderních nástrojů, které máme k dispozici, a pomáhají nám promovat naši kapelu. 


Vzpomeneš si ještě, kdo vytvořil logo GRAVEHILL? Nedávno jsme se o tom hádali v hospodě s kamarády a výsledkem bylo kromě toho, že jsme se opili, pouze zjištění, že vlastně nevíme. 

Logo designoval Antonio Nolasco. 

Jak to mají GRAVEHILL s koncertováním? Koukal jsem, že pojedete turné po Spojených státech na podporu nového alba. Nechystáte se také do Evropy? Jak je vůbec náročné uspořádat pro vás šňůru i po starém kontinentě? 

Normálně neděláme rozsáhlé zájezdy, ačkoli si přejeme, abychom mohli. Život a rodinné závazky překonaly všechny šňůry, ale nadcházející koncerty v dubnu s IMPIETY byly prostě něco, co jsme nemohli odmítnout. S IMPIETY jsme jeli jedno krátké turné v roce 2011, což dopadlo na výbornou, takže to bylo přirozené, že jsme se spolu dali opět dohromady. Booking této šnůry má svoje výzvy, ale to je prostě to, co s tím je spojeno. 

Pokud jde o Evropu, máme nabídky hrát na festivalech a také jsme měli v plánu jet Evropskou šňůru, ale jako vždy se staly problémem peníze. Nejsme bohatí, takže platit za lety do Evropy a zpátky (hlavně v létě) je v podstatě nemožné. Známe za mořem několik úžasných lidí v řadách promotérů nebo fanoušků a kapel a moc rádi bychom se do Evropy podívali a se všemi se potkali! Pokud existují nějací skvělí a bohatí metalisti, kteří by GRAVEHILL zaplatili letenky, tak víte, kde nás najít! Haha! 


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Carpenter Brut (synthwave) mají nové album „Leather Teeth“, které je skvělé. Také Night Flight Orchestra a jejich album „Amber Galactic“ má písně, které Vás donutí několik hodin poté o nich přemýšlet. Sumerlands z Philadelphie, Pennsylvanie jsou skvělí a každý by si je měl poslechnout. Všichni máme tendenci být trošku výstřední, pokud jde o poslech nové muziky. 

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

Moc jich neznám, ale vím o ROOT, !T.O.O.H.! jsou dost inovativní a MALIGNANT TUMOR je super! 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Na zdraví a děkujeme! 

Interview - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!


Interview with death/black/thrash metal band from USA - GRAVEHILL.

Answered Corpse.

Translated by Markéta, thank you!

Ave GRAVEHILL! I did not find any interview with you in Czech. Could you please tell our Czech fans a little bit about your band? Could you please focus on the changes in the line-up of your band? Because I have to say I am not sure how is it now and how it was before in the past. Who is in today´s GRAVEHILL? 

Cheers! Gravehill is an amalgam of heavy metal music that takes the best elements from early Slayer, Celtic Frost, Bathory, Autopsy, Bolt Thrower, Mercyful Fate, etc…. and we shit out the blasphemous musical output you see today. Old school blackened, death thrash!

The band line up has changed drastically over the years with the only original member being our drummer Thorgrimm. The most “recent” line up has been together for over 3 years now though so it has been pretty stable. Check out Metal Archives if you want to see who has been in and out of the band. 


DARK DESCENT RECORDS has send me your new album “The Unchaste, the Profane & the Wicked” and I am amazed! I knew that your graveyard music will be great again but I did not expect that you will absolutely kill me. How did you compose the album? How GRAVEHILL compose a new material? 

With every album we’ve written, we’ve tried different approaches to how we write songs and what kind of progress should be made on each. The Unchaste, the Profane, & the Wicked is no different only in that it is a vile piece of blasphemous filth that we hope our fans and new fans will appreciate. If they don’t, perhaps they’re not filthy enough! 

We write records collaboratively so everyone brings ideas to the floor, riffs are played, chopped up, and rearranged, and then we all argue for a few days about whatever song we’re writing and then if we come to a consensus; we keep writing. We may spend a week or so writing a new song but then decide to scrap it. This is probably the main reason Gravehill doesn’t release an album every year. The writing process is usually quite long. 

The sound of the album is great. It is dark, cold and sharp at the same time. What studio did you chose to record? Were you able to have any comments about the final sound and mastering? 

We recorded drums and various other tracking at Trench Studio in Corona, California (USA). John Haddad is almost always our “go to” guy when tracking drums and he’s been involved in pretty much every Gravehill recording. The final sound and mastering were completed by Alejandro Corredor of BOOM! Productions. Alejandro has been in this business for a long time and played in some legendary bands worldwide. He took our notes and he dialed in the final product. 


Who is the author of your lyrics and what are they about? Where do you find inspiration? 

Lyrics were a collaborative effort between our vocalist Corpse and Thorgrimm. While some song lyrics were written completely by Corpse (i.e., Plague Hammer, The Unchaste) others were completely written by Thorgrimm (i.e., Iron & Sulphur, Sabbatic Whore). We’re always fascinated with the occult, death, concepts of evil and good, history, and religious fanaticism and we try to incorporate these themes into the lyrics and writing processes. 

You have always had great covers for your albums. Do you take a special care about how your cover looks like? The author of the cover for your new album “The Unchaste, the Profane & the Wicked” is Mark Riddick. I really like his work. Why did you decided to work together? 

We’ve been working with Mark ever since the Rites of the Pentagram (2009) LP was released. He’s responsible for our most popular shirt designs and is a professional artist in every aspect. We were always a fan of his work and he was the first person to come to mind when we were finishing up the writing of Rites of the Pentagram. The Unchaste, the Profane & the Wicked is a new chapter in the history of Gravehill so we felt we really needed to make an impact not only musically, but visually as well. The new album art comes from an idea born from the demented depths of Thorgrimm’s overall vision but seeing Mark bring it to full and blasphemous life was a real treat. 



You band was born in 2001 (you released an EP “Practitioners of Fell Sorcery”). But I have read somewhere that you started to play in 2006. So what is the truth? Did you break up? 

Gravehill was indeed first formed back in 2001, wrote and recorded Practitioners of Fell Sorcery, and then just as quickly broke up. In 2006, Thorgrimm and close friend Mike Abominator (Ruin, Gasp, Dead Conspiracy, Necronizer) wanted to make filthy old school death metal so they decided to resurrect the old band name and start the process again. We recruited local musician friends and the first demo of the “new” Gravehill generation was released in 2007. There have been a ton of line up changes since then but we continue forward without looking back. 


I am sure you will agree that your music is influenced by bands from the 80s and 90s. It looks like you grew up listening the same bands. But there had to be one band which was significant for you, the one which inspired you to actively play music. Did you have any band as an inspiration? And how was it to grow up in metal California (in America)? 

We know we’re not reinventing the wheel here. Gravehill just wants to write and play music that takes us back to a time when there was no Internet and you found the most grimiest, detestable, evil music through tape-trading, word of mouth, or buying an album based on the cover art alone. We pay homage to the greats and try to celebrate those styles and incorporate it into our music. As written earlier, we pay homage to early Slayer, Celtic Frost, Bathory, Autopsy, Bolt Thrower, Mercyful Fate, Sodom and more that inspired us when we were young.

Though most of us grew up in California, a few members grew up in other American states but there were no real major differences. Looking back the metal scene wasn’t bad at all. Shows were just as crazy (if not more so) and the scene was still somewhat cohesive in that “sub genres” hadn’t really formed yet. Napalm Death and Morbid Angel were death metal bands; not a Grindcore and a Death Metal band, but two bands of the same genre. The splitting of hairs didn’t come until later but most of us (those of us in our late-30s and over 40) remember when we didn’t differentiate between the two. A bit of a tangent there but there you go. 



When I told my friends that I will do an interview with you, all of them told me: “Ask them about the underground, how is it there?” The Czech Republic is a small country we have some death metal bands which are good. How do you feel about your scene in America? Do people visit concerts? Do they buy merchandise, do bands support each other? 

The underground is fine in larger cities here in America. Los Angeles, Chicago, New York City, etc… all have huge underground metal scenes. We’re pretty privileged to have the options available to see most big and small name bands from the world come through. There are cliques and in-fighting of course and we still have to deal with religious or political fanatics trying to shut down shows but overall it’s pretty healthy. Probably the biggest drawback is that the United States is a BIG place and there are LOTS of bands. It’s impossible to keep track of everything that’s coming out over here which can sometimes feel overly saturated. Everyone wants in on the new big trend whether it’s the Sleep rip-off bands or the Sabbath rip-off bands. Gravehill has never been about those trends which is probably one of the reasons we still stay underground. No one cares if a band sounds like Celtic Frost until in a few years when suddenly Frost is trending again. Fuck that. We stay true to our roots. 

I am an old metal dog who has been listening to metal music for 30 years now. The time has changed. We have the internet, young people only download mp3s and sometimes I feel that “the good old days” are missing. How do you feel about those changes in music and at concerts? Have you had to change anything as a band? Like the attitude? 

Technology can be a double-edged sword but its benefits outweigh the negative. We all like to look fondly back on the days when we’d go to the local record store, dive through all those heavy metal cassettes and vinyl looking for something special and picking up a band based solely on the artwork. It felt great to discover something like that but in reality how often did that happen? We forget the many times we got burned and lost money buying dumb shit. Tape and CD trading was fun and a great way to listen to new bands and yeah, I get missing the personal touch that involved. But sometimes we can’t look back with rose-tinted glasses at the past because it’s elevating a time in our lives when we didn’t know what we know now. 


I WISH there was YouTube back in the 80s so I could know what a band sounded like before I bought the album. Kids and young adults who are into the same shit we are nowadays have it good. Everything is so convenient. Need a concert ticket? Go online. Want to listen to a record? Go online. Want to talk to a band directly and have them actually respond? Go online. That’s fantastic! The Internet is one of mankind’s most treasured innovations since the wheel or discovering fire. Gravehill keeps our music heavy and in tribute to those who came before us but we embrace social media and advancements in tech wholeheartedly. The way the music industry operates now is completely different and if you’re a band unwilling to be flexible and adjust to a constantly evolving technological world then you might as well call it a day. This hasn’t changed our attitude or style but it has made us reevaluate our business practices as well as utilizing the modern tools available to us to help promote our brand. 


Do you remember who did the logo for GRAVEHILL? A few weeks back I try to figure this out with my friends in a pub and the result? Well, not only we got drunk but we found out that we had no idea who did the logo. 

The logo was designed by Antonio Nolasco. 

How about GRAVEHILL and concerts? I saw that you are going to do an USA tour to support your new album. Do you also want to go to Europe? Is it difficult to organize a tour in America? 

We don’t usually do extensive tours although we all wish we could. Life and family obligations supercede any extended blocks of touring but the upcoming shows in April with Impiety was something we couldn’t say no to. We did a brief tour with Impiety in 2011 which went extremely well so it seemed like a natural fit to team up with them again. The booking of this tour had its challenges but that’s the nature of the beast unfortunately. 

As for Europe, we’ve had offers to play fests and there were plans to try and do a Euro tour but as always, money is the big issue. We’re not rich men so paying for flights to Europe and back (especially during the Summer) is practically impossible on our budget. We know some awesome people from promoters to fans to bands overseas and we would love to fly over and rage with everyone! If there are any fabulously wealthy metal heads that would love to pay for Gravehill’s flights; you know how to contact us! haha.


Are there any albums which have caught your attention recently? 

Carpenter Brut (synthwave) has a new album called “Leather Teeth” which is amazing. Also Night Flight Orchestra’s “Amber Galactic” album have songs that you will be thinking of hours afterward. Sumerlands from Philadelphia, Pennsylvania are another great act that everyone should check out. We all tend to be a little eccentric when it comes to listening to new music. 

Do you know and listen any Czech bands? 

Not particularly familiar with a lot of Czech bands but I do love Root, !T.O.O.H.! is pretty innovative, and Malignant Tumour rules! 

Thank you so much for the interview and I wish you many sold CDs, hundreds of crazy fans and tons of great ideas. 

čtvrtek 22. března 2018

Recenze/review - MEMORIAM - The Silent Vigil (2018)


MEMORIAM - The Silent Vigil
CD 2018, Nuclear Blast

for english please scroll down

Symbolem války pro mě vždy byla postava osamělého člověka, stojícího proti velké kovové obludě zvané tank. Civilizace se motá v kruhu a je opět v rozkladu. Tupost lidského stáda vítězí nad rozumem. Uctíváme filozofii násilí a je jedno na jaké straně stojíme. Válka je uvězněná v každém z nás!

Britští death metalisté jsou letos opět zde, aby nás jako staří bardi přesvědčili o tom, že poctivost a upřímnost v tomto stylu mnohdy vítězí nad dokonalostí. MEMORIAM znovu sází na to, co umějí nejlépe. Na jednoduchý, úderný mix ostrých riffů s punkovým feelingem a nezbytným chladným pokladem. Stylová rovnice BOLT THROWER + BENEDICTION + OBITUARY = MEMORIAM opět funguje na výbornou. Desku navíc zdobí úžasný obal (Dan Seagrave) i pořádně zahnívající zvuk.



Starého psa novým kouskům nenaučíš a je to jen dobře. Mohl bych mít připomínky k občasné přílišné délce skladeb nebo možná k lehce slabšímu vokálu, ale to jsou jen drobnosti, které celek nijak nenarušují, spíše jej dělají originálnějším. Ano, dnešnímu mladému posluchači podobná hudba asi příliš neřekne - je zvyklý na uřvanou produkci a technickou ekvilibristiku, ale také mu ani není určena. MEMORIAM totiž nahráli album, které bourá zdi spíše klasickým, tradičním způsobem - postupně, drtivě, melodicky. Chce jen čas, potom jeho síla vynikne na povrch s až nebývalou razancí. Náhle stojíte opravdu proti rozjetému death metalovému tanku, který před sebou hrne veškerou lidskou nenávist. Láme kosti, vyvolává nostalgické vzpomínky, stává se magickým jiskřením. Ano přátelé, tohle je reálný old school death metal, zahraný od mistrů v oboru. Válka, smrt, chlad! Skvělé album! 



Asphyx says:

The symbol of war for me has always been the figure of a lone man standing against a large metal monster called a tank. Civilization wanders in a circle and is once again in disintegration. The stupidity of the human herd wins over reason. We worship the philosophy of violence, and it does not matter on which side we stand. War is imprisoned in each of us!

British death metallers are here again this year to convince us as old dudes that honesty and sincerity on this style often win over perfection. MEMORIAM relies on what they know best. To a simple, striking mix of sharp riffs with punk feeling and cool treasure. Classic equation: BOLT THROWER + BENEDICTION + OBITUARY = MEMORIAM works great again. The album is also adorning the amazing cover (Dan Seagrave) as well as a grey sound.


The old dog does not learn new pieces and it's just fine. I might have comments on the occasional excessive length of songs or perhaps a slightly weaker vocal, but these are just a few things that do not interfere with anything, rather they make it more original. Yes, today's young listener does not even talk about this music - he is used to brightened production and technical equilibrium, but he is not even intended for it. MEMORIAM has recorded an album that breaks the wall in a classic, traditional way - gradually, crazily, melodically. It only takes time, then its strength will come to the surface with unprecedented strenuousness. Suddenly you really stand against the thrown-up death metal tank that is spreading all human hatred. It breaks your bones, evokes nostalgic memories, it becomes magical sparks. Yes friends, this is real old school death metal, played by the masters in the field. War, death, cold! Great album!


Tracklist:
01. Soulless Parasite
02. Nothing Remains
03. From the Flames
04. The Silent Vigil
05. Bleed the Same
06. As Bridges Burn
07. The New Dark Ages
08. No Known Grave
09. Weaponised Fear

band:

Karl Willetts
Frank Healy
Scott Fairfax
Andy Whale

středa 21. března 2018

Recenze/review - DEPRAVITY - Evil Upheaval (2018)


DEPRAVITY - Evil Upheaval 
CD 2018, Transcending Obscurity Records

for english please scroll down


Tmou proletěla čerstvě nabroušená čepel ostrého nože. Zkažená krev, vytékající ze staré rány. Hniloba, postupný rozklad živých tkání. Čerstvě exhumovaný hrob po okraj naplněný špínou, zlem a nenávistí. Přesně takto na mě působí nová deska australských death metalistů DEPRAVITY.

Zrozeni v temných katakombách, přišli na tento svět, aby zvěstovali pravý nefalšovaný death metal. Peklo znovu otevřelo své brány a vydalo další ze svých nechutných svědectví. Shořte a svůj popel rozházejte jako potravu pro malomocné!


DEPRAVITY útočí na naše nejtemnější stránky způsobem, jako to činili a činí třeba takoví IMMOLATION, INCANTATION, SUFFOCATION, MORBID ANGEL, DRAWN AND QUARTERED, HOUR OF PENANCE. Album je neskutečně energické, doslova po okraj naplněné černými melodiemi. Skladby mají jasný cíl - zničit vás. Nutno rovnou říci, že se jim to daří na výbornou. Skvělý je zvuk, perfektní obal a nápady mokvají jako tělo čerstvé mrtvoly. DEPRAVITY stvořili dílo, které není z tohoto světa. Muselo být zhotoveno v podzemních kobkách. Smrt si nevybírá a pokud jednou pro mě přijde tímto stylem, bránit se jí rozhodně nebudu. Vynikající, totálně zničující temný death metal, u kterého vám shnije krev v žilách!



Asphyx says:

A freshly sharped blade of a knife just has flew in the air. Bad blood bleeding from an old wound. Rot, decaying of living tissues. A freshly exhumed grave is full of dirt, evil and hate. This is how a new album by Australian death metal DEPRAVITY feels like to me. 

A birth in the dark catacombs they came to this world to share the real death metal. Hell has opened its gates once again and it gave us another testimony. Burn and spread your ashes as a food for the lepers.

DEPRAVITY attack our darkest sides in the style of IMMOLATION, INCANTATION, SUFFOCATION, MORBID ANGEL, DRAWN AND QUARTERED, HOUR OF PENANCE. The album is unbelievably energetic and literally full of dark melodies. The songs have a clear aim – to destroy you. I have to say that they do a great job. Great sound, a perfect cover and ideas which are rotting like a body of a fresh corpse. DEPRAVITY made an album which is not from our world. It must have been recorded in the underground cells. The death is not choosing and when it comes to me one day and it is done in this style, I will be OK with that and I would not fight. Excellent, total destroying dark death metal which will ruin your blood in your veins!

Track list: 
1. Manic Onslaught 
2. Insanity Reality 
3. Repugnant 
4. Despondency 
5. The Great Divide 
6. Victimizer 
7. Tormented 
8. Evil Upheaval 
9. Vile Defloration

Line up: 
Louis Rando - Drums 
Lynton Cessford - Guitar 
Jamie Kay - Vocals 
Ainsley Watkins - Bass 
Jarrod Curly - Guitar

Rozhovor - BENEATH - Som si istý, že dlhé noci na severe nás svojím spôsobom veľmi ovplyvňujú a my si to ani nemusíme uvedomovať.


Rozhovor s brutal death metalovou skupinou z Islandu - BENEATH.

Odpovídal Jóhann Ingi Sigurðsson.

Přeložila Petra, děkujeme!

Ave BENEATH! Nedávno jsem objevil islandský seriál V pasti (v originále Trapped). Ta atmosféra opuštěného přístavu, vyšetřování vražd, k tomu vaše krásná příroda, všechno mě to hodně ovlivnilo. Nemohl jsem pak spát a musel si pustit nějakou hudbu. Nějak automaticky jsem sáhl po vaší novince „Ephemeris“, kterou považuji za jedno z nejlepších brutálně death metalových alb minulého roku. Ovlivňuje vás hodně prostředí ve kterém žijete? Dlouhé noci, zima, chlad, tohle všechno z vaší hudby také cítím. 

To je zaujímavá poznámka. „Trapped“ mal skvelú klaustrofobickú atmosféru a taký druh počasia je nám veru dôverne známy. Som si istý, že dlhé noci na severe nás svojím spôsobom veľmi ovplyvňujú a my si to ani nemusíme uvedomovať. 


„Ephemeris“ mě přijde z vaší tvorby asi jako nejvíc propracované album. Zároveň má trošku odlišnou atmosféru. Je chladnější, temnější. Přistupovali jste ke skládání jinak? Jak vlastně tvoří BENEATH? Zajímá mě samotný proces vzniku nových skladeb. 

Na začiatku bola celá kapela situovaná v Reykjavíku a skladby a celú muziku sme písali spoločne v skúšobni, ale posledných 8 rokov je časť z nás v Reykjavíku a časť v Štokholme. Pre posledný album sme spravili niekoľko demo nahrávok a mali sme spravené kompletné demo predtým, ako sme navštívili štúdio. Namiesto písania a skladania muziky spoločne v skúšobni ako pri predchádzajúcej doske, tentoraz sme celý materiál skladali viac menej separátne. Jeden člen napísal väčšinu všetkých skladieb a potom sme si navzájom posielali nápady a myšlienky. Toto je v podstate aj prvý album, kde sme mali zaskakujúceho bubeníka, takže to bola pre nás celkovo nová a odlišná skúsenosť. 

Vaše poslední album „Ephemeris“ je už nějakou dobu vydáno. Jaké máte zpětné vazby a reakce? Co fanoušci, kritiky? A jak fungují skladby na koncertech? 

Reakcie a ohlasy sú zatiaľ veľmi dobré. Vieme, že „Ephemeris“ je trochu štýlovo odlišný v porovnaní s našimi predošlými nahrávkami, hlavne kvôli prítomnosti iného bubeníka. Z toho, čo sme si prečítali v recenziách vyzerá to, že sme sa vydali správnym smerom čo sa týka nášho zvuku. 


Opravdu hodně se mi líbí zvuk nahrávky. Je pod ním podepsán Fredrik Norstrom. Předchozí album jste nahrávali v Hertz studiu v Polsku. Proč ta změna? Hledali jste nový výraz, barvu zvuku? 

Naozaj obdivujeme Frederikovu prácu na mnohých nahrávkach, na ktorých sa podieľal. Cítili sme, že chceme mať trochu odlišný zvuk, ktorý by zvýraznil melodické časti zatiaľ čo by zachoval aj celkovú brutalitu nahrávky. A myslíme si, že sa mu to aj podarilo dosiahnuť a toto je náš zatiaľ najlepšie znejúci materiál. Bol schopný nám pomôcť spraviť technicky death metalovú nahrávku bez toho aby znela príliš tuctovo a príliš upravene ako mnoho technicky death metalových albumov, ktoré v súčasnosti vychádzajú. 

Prozraď nám prosím, kdo je autorem textů pro BENEATH a o čem pojednávají na posledním albu? 

Texty napísal náš vokalista Benedikt. Témy a lyrické pozadie skladieb na novom albume sú úplne iné ako na predchádzajúcej doske. Sústreďujú sa na objavovanie nových svetov a na obrovský pokrok v technológiách, ktorý je ďaleko za súčasnými predstavami. 

Již třetí album jste vydali u amerických Unique Leader Records. Jak jste se vůbec k tomuto labelu dostali, jak jste s ním spokojeni? Label je v dnešní době hodně důležitá věc. O vás je slyšet všude. Jak spolupráce probíhá? Mluví vám label třeba do toho, jak byste měli znít? Někdy s tím bývá mezi vydavatelem a kapelami trošku problém. 

Veľmi dobrá otázka, sú tu nejaké pozitívne aj negatívne veci. Pokiaľ ide o produkciu našej muziky, dostali sme absolútnu umeleckú slobodu, ale je tu mnoho iných vecí ako napríklad termín vydania a záležitosti, ktoré nasledujú po dodaní finálne nahratého materiálu nášmu labelu. Tu máme pocit, že strácame kontrolu nad tým, čo sa vlastne stane. Nakoniec, Unique Leader Records boli veľmi užitoční v šírení našej muziky širším masám a my sme za to veľmi vďační. S Unique Leader Records sme podpísali zmluvu na tri albumy a “Ephemeris” je náš tretí, takže v podstate momentálne hľadáme nový label. 


Když mi dneska někdo řekne vedle sebe slova metal a Island, tak mě samozřejmě nejdřív v hlavě naskočí Sólstafir. Pak ještě Narthraal, protože jsem jim psal recenzi a hráli u nás ve městě. Jenže ti hrají death metal spíše švédským stylem. Jste jediní, kdo hraje na Islandu brutální death metal? A jsou u vás nějaké další death metalové kapely, které nám můžeš doporučit? 

Na Islande vo všeobecnosti sa deje neskutočné množstvo skvelých vecí v muzike. Myslím, že to trochu pramení z veľkého množstva voľného času v období dlhých chladných nocí v zime podobne ako aj v lete. Niektoré kapely, ktoré by som vám odporučil vypočuť si sú Cult Of Lilith (https://cultoflilith.bandcamp.com/releases), Zhrine (https://zhrine.bandcamp.com/), a samozrejme kapela nášho gitaristu Unnara, Severed (https://severediceland.bandcamp.com/). 

Na wikipedii jsem si vyhledal, že u vás na Islandu žije přes 300 tisíc lidí. To není mnoho. Máte u vás vůbec nějaké metalové koncerty? A co fanoušci? Brutální death metal není zrovna stylem, který by poslouchaly obrovské davy lidí. Co nějaký klub, kde si mohou zahrát i death metalové kapely? 

Áno, máme tu značné množstvo metalových koncertov, ale väčšinou ide o lokálne kapely. Nedostáva sa k nám veľa medzinárodných vystúpení, ale ak sa už pošťastí, všetci sa na taký koncert dostavia. Kapely môžu odohrať koncert v Reykjavíku s lepšou návštevnosťou ako pri vystúpení v Londýne, čo je šialené. 


Jak jste se vůbec dali jako kapela dohromady? U nás v Čechách žije 10 miliónů lidí a najít třeba bubeníka pro death metal je skoro nemožné. Kdy vznikl vlastně první nápad, že budete hrát brutální death metal? 

Jóhann, Unnar, a náš starý spevák Gísli Sigmundsson zvykli hrávať v inej kapele a keď sa tá rozpadla, Gísli prišiel s nápadom založiť death metalovú kapelu s jediným účelom a to hrať rýchlo – celý čas. Náš predchádzajúci bubeník Ragnar sa pridal k stádu, ako aj predchádzajúci basák Gísli Rúnar. Úprimne povedané, nevieme ako sme mohli uviaznuť v žánrovej škatuľke brutal death metal, keďže sa cítime viac ako old schoolom ovplyvnená technicky death metalová kapela. Všetky naše nahrávky majú rozdielny zvuk, ale sú tu určité elementy, ktoré sú prítomné na všetkých z nich a nakoniec to je to, čo kapelu definuje. 

Co BENEATH a koncerty? Zrovna vy jste kapelou, kterou bych hrozně rád viděl naživo. Nechystáte k podpoře nového alba nějaké turné? U nás se točí pořád dokola několik slavnějších skupin a třeba jako předkapelu SUFFOCATION, IMMOLATION bych vás přišel určitě podpořit. Kde jste už hráli a jaký koncert byl pro vás nejlepší? 

Zatiaľ nemáme žiadne plány čo sa týka koncertných turné, ale budeme hrať zopár individuálnych vystúpení v roku 2018. Veľmi radi by sme robili support kapelám ako Suffocation, Immolation. Predtým sme s nimi hrali na festivaloch a obe kapely predviedli zdrvujúcu živú šou. V minulosti sme hlavne hrali jednotlivé koncerty, ale okrem toho sme mali v roku 2014 dvojtýždňové európske turné s Dehumanized, Malignancy a Abnormality. To bola fakt úžasná skúsenosť a všetci ľudia z týchto kapiel sú naozaj skvelí. 


V současné době si většina lidí nová alba stahuje z internetu a používá jen jeho digitální podobu. Jak vidíš tuhle problematiku ty? Zajímal by mě tvůj pohled jako muzikanta. 

Je veľmi ťažké v súčasnosti si zarobiť nejaké skutočné peniaze ak neprodukujete nejakú sladučkú popovú muziku. Metalové kapely, ktoré si chcú hraním zarábať na živobytie sa už viac nemôžu spoliehať na žiadny významný príjem s predaja albumov. Musia nekonečne koncertovať a pre väčšinu kapiel je to fakt zlý biznis, byť profesionálnou kapelou na plný úväzok. My všetci pracujeme alebo študujeme, takže sa nespoliehame na muziku ako na náš hlavný zdroj príjmu. Akokoľvek sa na to budeme dívať, digitálna hudba tu zostane, len môžeme dúfať, že bude v budúcnosti postavená na lepšom obchodnom modeli. 

Myslím si, že způsob poslechu hudby se v posledních letech dost změnil, souhlasil bys? Navštěvuješ stále koncerty a podporuješ kapely? Co bylo posledním albem, které sis koupil, a co zrovna posloucháš? 

Hej, veľa sa toho zmenilo, najskôr s príchodom mp3 a potom s ponukou digitálneho streamu muziky. Väčšina z nás primárne počúva muziku cez digitálny stream, ale kupujeme si niektoré nahrávky vo fyzickej podobe a samozrejme navštevujeme aj koncerty a podporujeme kapely nákupom merchu. Niektoré kapely, ktoré sme nedávno počúvali sú Der Weg einer Freiheit, Defeated Sanity, Cannibal Corpse, Morbid Angel a mnoho starých death metalových klasík, ale okrem metalu taktiež počúvame mnoho iných hudobných žánrov. 


Co chystají BENEATH v nejbližších měsících? 

Plánujeme fakt super veci, ktoré sa k vám už čoskoro dostanú a takisto plánujeme začať pracovať na novom materiáli počas nasledujúcich mesiacov. Pre viac informácií sledujte našu FB stránku a náš twitter. 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Ďakujeme, že ste si spravili čas na rozhovor s nami a zdravíme všetkých čitateľov Deadly Storm Zinu. Podporujte death metal ďalej.

Interview - BENEATH - I am sure that the long winters in the north affect us even if we might not realize it.


Interview with brutal death metal band from Iceland - BENEATH.

Answered Jóhann Ingi Sigurðsson.

Translated by Petra, thank you!

Ave BENEATH! Recently, I discovered the Icelandic series entitled “Trapped”. The atmosphere of the abandoned harbor, murders investigation connected with the beautiful Icelandic nature, all of it influenced me much. I couldn’t sleep and I had to switch on some music. Somehow automatically I picked your new record “Ephemeris”, which I consider as one of the best brutal death metal album of the previous year. Are you influenced by the environment where you live a lot? A long nights, cold, dark, this is everything what I feel from your music. 

That is an interesting point. "Trapped" had great claustrophobic atmosphere, and that kind of weather is very familiar to us. I am sure that the long winters in the north affect us even if we might not realize it. 



In my opinion, „Ephemeris“ is the most carefully composed album from your discography. At the same time, its atmosphere is little bit different. It is colder and darker. Did you compose the material for the new album in a different manner? How exactly BENEATH writes the music? I am interested in the specific process of creation of the new tracks. 

In the beginning, the whole band was based out of Reykjavík, Iceland and we wrote songs together in a rehearsal space but for the last 8 years, the band has been based out of Reykjavik and Stockholm. For this album we did a lot of demoing and had the whole album demoed before entering the studio. Instead of us writing together in a rehersal space on previous albums, we wrote this album more separately with one member writing most of each song and we'd send more fully formed ideas back and forth. This is also the first album where we have a session drummer, so that was a very different experience as well. 

It is some time since your last album „Ephemeris“ was released. What feedbacks and reactions from fans or critics did you notice? And how the new tracks are adopted during the live performances? 

The reaction has been really great. We knew "Ephemeris" was different in style compared to our previous releases, especially due to us using a different drummer. From what we've seen from reviews it seems we are heading in the right direction with our sound. 


I really like the sound of the record. I guess, Fredrik Norstrom took care about it. Previous album was recorded in the Hertz studio in Poland. Why this change? Were you looking for the new expression or sound? 

We really liked Fredrik's work on many of his releases, and felt like having a different sound that would emphasize the melodic stuff while keeping the brutality. We feel that he achieved that, and that it's our best sounding record to date. He was able to help us in making a technical death metal record without having it sound over-quantized and over-edited like many technical death metal albums coming out these days. 

Could you reveal us who is the author of the BENEATH’s lyrics and what is the background of lyrics at the latest album? 

The lyrics are written by our vocalist Benedikt. The lyrical theme on this album is different from the previous albums, focusing on the discovery of other worlds and the advancement of technology beyond today's imagination. 

Already the third album was released via American label Unique Leader Records. How did you achieve the collaboration with this label? Are you satisfied with them? In these days, label is very important for bands. I noticed Information about you and the latest album everywhere. How the collaboration takes place? Do you a have a freedom concerning the new material or label used to have some requirements regarding your sound and so on? Sometimes, the relationship between the labels and bands can be a problematic in this way. 

Good question, there are good and bad things of course. We have gotten full artistic freedom regarding the production of our music, but there are many things regarding the release schedule and things that happen after we deliver the finished recording to our label where we feel we don't have any control of what happens. In the end, Unique Leader Record has been instrumental in getting our music to the masses, and we are grateful for that. We had a three-album deal with Unique Leader Records, and "Ephemeris" was the third one so we are essentially looking for a new label. 


When someone tell me the word METAL in context with ISLAND, the first what appear in my mind is, of course Sólstafir, then perhaps Narthraal, because I have written a review for their record and they played in our town. However they are playing mostly the Swedish style of death metal. Are you the only one who plays brutal death metal in Iceland? Could you recommend us some another death metal bands come from Iceland? 

There is a crazy amount of good things happening in music in Iceland in general, I guess it stems from not having anything to do in the dark winters and cold ass summers. A few bands to check out would be Cult Of Lilith (https://cultoflilith.bandcamp.com/releases), Zhrine (https://zhrine.bandcamp.com/), and of course our guitarist Unnar's other band, Severed (https://severediceland.bandcamp.com/). 

I found out on wikipedia that Iceland has a population over the 300 thousands. That is not a lot. Do you have some metal concerts at all? And what about the fans? Brutal death metal is not a musical style for huge masses of people. What about some clubs, where death metal bands could play? Do you have some? 

Yes, there is a considerable amount of metal concerts but mostly local bands. We don't get many international acts coming through but when they do, everybody comes out for the show. A band can play a show in Reykjavik with a better turnout than a show in London, which is crazy. 



How the band BENEATH was actually create? Czech Republic has a population about 10 millions inhabitants and for example sometimes to find a drummer for death metal band is almost impossible. And when did you decide to play exactly the brutal death metal? 

Jóhann, Unnar, and our old vocalist Gísli Sigmundsson used to play in another band and when that band broke up, Gísli came up with the idea of starting a death metal band with the only purpose of playing fast - all the time. Our previous drummer Ragnar was added to the fold, as well as our previous bass player, Gísli Rúnar. We honestly don't know how we got stuck with the label Brutal Death Metal - we feel more like a old-school influenced tech death band. All of our releases have a different sound but there are certain elements that are present on all of them, and in the end that is what defines the band. 

And what about BENEATH and the concerts? You are exactly the band, which I would like to see on the stage. Are you planning some tour for supporting of a new album? Usually here are still shows of more famous bands again and again and I can imagine BENEATH as a support of bands such as SUFFOCATION or IMMOLATION. I would definitely visit such concert. Where did you perform till now and what could be the best concert for you? 

We don't have any plans for touring at the moment but we will be doing some one off shows in 2018. We'd love doing a show with Suffocation and Immolation - we've played with them at festivals before and both deliver crushing live shows. In the past we've mainly played one off shows, but we did do a two-week euro tour in 2014 with Dehumanized, Malignancy and Abnormality. That was a really cool experience and all those bands are really great people. 


Nowadays, it is more and more common for people to download the new records from the internet and listen to only the digital version of albums. What do you think about it? I am interested in the opinion from a musician point of view. 

It's very hard to make any real money from music today if you're not making sugar coated flavor-of-the-month pop songs. Metal bands that want to make their living through music can't rely on any substantial income from album sales anymore. They have to tour endlessly and for most bands it's just a bad business being a full time professional band. We are all working or studying so we don't rely on music as our main income. Any way you look at it, digital music is here to stay but we hope that it will be built on a better business model in the future. 

I think that the manner of listening to music has changed over next few years, do you agree? Do you still go on concerts and support bands? What was the last album you have purchased? What have you been listening recently? 

Yeah it's changed very much, firstly with the arrival of the mp3 and secondly with the digital music streaming services. Most of us are primarily listening to music via streaming services, but we do buy some records as well and go out to shows and support bands by buying merch. Some of the bands we've listened to recently: Der Weg einer Freiheit, Defeated Sanity, Cannibal Corpse, Morbid Angel and a lot of the of older death metal classics, but we also listen to a lot of other types of music besides metal. 



What the BENEATH is planning for the next few months? 

We are planning some cool stuff that will be announced shortly, and we are planning to start working on new material during the next months. Stay tuned for more info on our facebook and twitter pages! 

Thank you for this interview and I wish you a lot of sold CDs, hundreds of crazy fans and tons of great ideas. 

Thank you for taking the time to talk with us and cheers to all the readers of Deadly Storm Zine. Keep supporting death metal!

about BENEATH on DEADLY STORM ZINE:


TWITTER