DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 25. března 2018

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh sto třicátý sedmý - Vůdce smečky


Příběh sto třicátý sedmý - Vůdce smečky


"Hele kluci, takhle to dál nejde": zavolala si nás na panelech Jana. Měla na sobě tričko Slayer, které ji bylo trošku těsné. Tak jsme hned přiběhli. Koukala na nás trošku vážným pohledem, který mívala ve chvílích, kdy opravdu přemýšlela. "Hele, od tý doby, co chodíte do práce, tak už se jen chlastá. Zrovna jsme si s holkama říkaly, že by to chtělo zase někam vyrazit": pokračovala a my přikyvovali hlavou. 

Začali jsme se dohadovat. Já s Prcalíkem a Kytkou. Vždycky to tak bylo. My určovali, co se bude dělat, navrhovali věci, které provedeme. Taky jsme vymýšleli spoustu kravinek, blbostí a srandy. Jenže teď jsme se nějak nemohli domluvit. "Chtělo by to šéfa, nějakou hierarchii": navrhla  Jana. "Hele, nedělej nám z toho pionýra, zase vodsud až pocud, jo?": srazil její nadšení trošku Prcalík.

Měla ale pravdu, na to jsme už taky pomalu přicházeli. Nedalo se flákat pořád. Dopadli bychom jak naši fotři v hospodách, kteří tam seděli a neustále jen vzpomínali a nadávali, co a jak bylo kdysi super a dnes to stojí za vyliž prdel. "Je fakt, že když budeme takhle pokračovat, narostou nám cejchy a prdele, zlenivíme a dopadneme úplně stejně jako všichni. Chtělo by to kopnout zase do vrtule": pronesl po chvíli dohadování Kytka.

Asi týden jsme po odpolednech řešili, jak změnit dosud praktikovanou anarchii na nějaký alespoň trošku fungující model. V sedmnácti jsme neměli chuť na nic vážného a taková ta ultra demokracie nás docela děsila. To jsme viděli všude okolo. Každej kecal do všeho, nakonec se nic neudělalo a vítězili nakonec ti, kteří si mezi tím nakradli. Po sametové revoluci se dostavovalo mezi lidmi lehké vystřízlivění. "Nejsme punkáči, těm stačí trochu chlastu a fetu a jinak je jim všechno jedno, my potřebujeme někoho, kdo bude udávat směr": promluvila Kačenka, která se jinak podobných diskuzí moc nezúčastňovala. Nebyla sice z těch, které jen stojí a jsou hezké, ale spíš se držela u mé osoby a podporovala mě. Moje moudrá pravá ruka a taky krk, co kroutil mojí hlavou. Souzněli jsme.

A tak se jednoho pátečního večera v březnu 1994 sešli na panelech snad všichni. Rozhlásili jsme mezi metlama, že si chceme zvolit vůdce smečky. Osobně jsem byl pro Kytku, kterého jsem hned  bez vyzvání navrhl a setkal se víceméně s kladným přijetím. Vystoupil proti mě ale jeden mladej klučina (myslím, že se mu říkalo Marty, ale to už fakt nevím), sotva patnáctiletý a začal navrhovat mě. Že prý Kytka je až moc velkej intelektuál, že je to sice skvělej kluk, ale nerozhodnej. "Smrťáku, hele vole, pokaždý když byl nějakej průser, tak si ho šel za nás žehlit ty. Taky v bitkách si tak nějak automaticky velel a na rovinu, i když seš někdy rapl, tak máš dobrý nápady": pokračoval v argumentech a ve mě začal hryzat strach, aby mě nedej bože fakt nezvolili.

"Je fakt, že silnější pes mrdá a co znám Smrťáka, tak to splňuje na sto procent, haha": přidal se Prcalík a hned dodal, že mě bude volit, ale musím nechat zadaný holky na pokoji. Jako kdybych byl nějakej proutník nebo co. Blbec. Hlasovalo se a já se musel tvářit drsně, i když jsem měl fakt slzy na krajíčku. Ne, nejsem žádnej ubrečenej sráč, ale když vás podpoří tolik lidí, tak to dojme i velkýho drsoně - bere ti to rozum vole, ne? Dokonce pro mě zvedli ruku i ti, se kterými jsme se jinak moc nemuseli. Zajímavý.

Byla to síla a měl jsem "pod sebou" najednou smečku čítající něco kolem padesáti lidí. Masakr. A taky velká zodpovědnost. Ještě, že mi kluci pomáhali radami a někdy i silou. Taky Jana s Káčou mě držely zpátky, když mi bouchly saze, když jsem měl blbý kecy na něčí děvče a nebo když jsem občas nerozhodoval "moudře" (tomu se neubráníte - jak rozsoudíte dva kluky, co se servou kvůli Metallice?). 

Zvláštní věc, co? Šedesátikilový obrýlený otrhaný maník, tak trošku vágus, maniak do thrashe a deathu, který s metalem začal ve třinácti. Býval jsem prototyp flákače, přesto ve škole a pak v práci svědomitý, i přes neskutečný chlastačky pořád sportovec. Najednou se ze mě stal hlavní vlk, musel jsem se rozhodovat, řešit problémy. Asi to způsobily ty moje vtípky, tehdy proříznutá huba - jo byl jsem drzej a voprsklej jak veverka, ale taky jsem se vždy snažil nikomu neubližovat. Pak asi pomohl můj "nekonečný a mnohdy marný boj za spravedlnost - Vinnetou hadr, říkával Prcalík". Dnes už těžko soudit, čím jsem si tolik důvěry zasloužil.

"Dobře, hele kluci (a holky), udělali jste mi velkou radost, jde se chlastat, dneska chci slavit. A říkám taky rovnou své první rozhodnutí, zítra je v Doksech zábava a hrají tam i Debustrol. V pět sraz na autobusáku!": poděkoval jsem a musel se oklepat, první rozhodnutí bývají vždy nejtěžší - nebyl jsem zvyklý někomu něco "přikazovat". "Tak o tomhle jsem přesně mluvila, myslím, že jsme zvolili dobře": usmála se Jana a dala mi obrovskou pusu. Měl jsem hned připomínku, že jako šéfovi mi patří i ona, ale jen se smutně usmála a šla k ostatním prdelkám.

Zrovna jsem četl krásnou sci-fi knížku o tom, jak lidstvo opustilo naši planetu a na jiné se pokoušelo založit nový, lepší řád. Jak jsem byl ze svého zvolení nadšený, snažil jsem se některá rozhodnutí a jednání praktikovat i na naši smečku. Nechával jsem hlasovat, nechával jsem si radit a po uvážení přednesl svůj názor. Kupodivu to fungovalo. Sice se vyskytlo obvyklých pár rejpalů a magorů, ale ti dostali do držky (když se to zpočátku občas trošku vyhrotilo) a byl klid.

"Hele, ty vole, nikdy bych nevěřil, že nakonec nejlepší co je, tak je osvícenej diktátor": dělal si ze mě srandu Prcalík a samozřejmě trošku přeháněl. Nikomu jsem nic nenutil. Spíš jsem vymýšlel a organizoval. Ty zjistíš, kdy odjíždí autobusy a řekneš to ostatním, vy s holkama připravíte jídlo, my s klukama chlast. Asi takhle nějak jsme fungovali. Mělo to i obrovský výhody. Na zábavách nás konečně nechávali víc na pokoji. Už jsme pro ně nebyli jen "zasraný Pražáci" (dodnes nevím, proč nám tak říkali). Měli z nás respekt. Taky věděli, že kdyby dělal problémy někdo od nás, tak si ho sami srovnáme.

"Má milá překrásná poddaná, dnes mi musíš být po vůli, co kdyby ses oblékla jako pokojská?": dělal jsem si legraci z Kačenky, když jsme šli k nim domů. Pustila na plný koule Saxon a pak byla divoká jako snad nikdy předtím. Asi ji rajcoval vůdce smečky. Byl jsem na svém metalovém vrcholu. Uznávaný a respektovaný "šéf". Z neduživého dítěte otloukaného po ulicích se stával pomalu chlap. V práci mě to sice pořád nebavilo, doma bylo střídavě oblačno spíš bouřka, ale na panelech jsem byl král. Jana mi říkala, že jsem takovej Akéla (z Mauglího). Prcalík zase, že musím bejt silnej, jinak mě roztrhají ostatní. Kytka se jen moudře usmíval a dával mi velmi dobré rady - a byl rád, že nezvolili jeho.

Ráno jsem ještě v peřinách zamachroval na Kačenku, že jsem predátor, vůdce smečky, alfa samec a musí mi být kdykoliv k dispozici jako má sexuální otrokyně. Usmála se, řekla mi, že bude, ale nesmím se chovat jako vůl, kterýmu to vlezlo na mozek - a kousla mě do ucha. Když bylo po všem a zase mi tak krásně vrněla v náručí, tak jsem ji poděkoval. Mít skvělou holku po svém boku, to se vám v životě stane málokdy, můžete mi věřit, na mou duši, na psí uši, na kočičí svědomí. Važte si toho kurva, říkával Prcalík. 

Oblékl jsem si džíny, triko Vader, přehodil přes záda křiváka a na něj džísku. Byl jsem připraven. Vyrazit do města, na panely, na metal. Do šedivého víru ulic. A hrozně jsme se těšil, až večer pojedeme na Debustrol. Byl jsem vůdcem skvělé smečky, který měl před sebou jasný cíl. Hudbu, chlast a holky. V sedmnácti dokonalá vize. 

Sešli jsme dolů ze Starého města mezi paneláky, potkali první metaláky a já začal výt jak vlk. Svolával jsem svoji smečku. Na jednou stranu sranda, na druhou poznávací znamení, které se stalo na nějakou dobu ozvěnou celého sídliště. Taky jsem dal všem na vědomí, že Thrashoví psi mají svého vůdce.

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 24. března 2018

Recenze/review - ALASTOR - ...The Dark Tower...(2018)



ALASTOR - ...The Dark Tower...
CD 2018, Dead Sheep Productions


Vítejte v mém thrash metalovém antikvariátu. Pohodlně se usaďte, otevřete si pivo. Jen chvilku strpení, připravím přehrávač. Dnes bych vás rád pozval k poslechu novinky portugalských maniaků ALASTOR. Kapely, která datuje svůj vznik až do roku 1988. Smečka, věrna svým základům, pro nás letos připravila další pravověrný zásek toho nejplesnivějšího thrashe, jaký si umíte představit. Nechte si chutnat, přátelé!

Pokud jste vyrůstali na starých dobrých KREATOR, SODOM  a dělá vám dobře i dřevní black metal, myslím, že byste mohli být spokojeni i s albem "...The Dark Tower...". Ano, tahle deska je hodně o vzpomínání, o zastřeném zvuku, jednoduchosti a ostrých riffech, které jsme už všichni slyšeli. Komu to ale vadí? Důležitá je pro mě atmosféra, výsledná nálada a pocit. Ke mě, do starodávného metalového antikvariátu, se hodí více než dobře.




Na starých kapelách mě fascinuje jejich přístup. Když novinku poslouchám, cítím, že ALASTOR pevně věří tomu, co hrají, jsou nadšení z toho, že se mohou přehrabovat ve starých kostech, lomozit rakvemi i mlátit kladivem do bělostných lebek. Přicházejí k nám z doby, kdy byl metal také zábavou, prostředkem pro setkávání stejně naladěných lidí. Chci na výlet do Lisabonu, chci na koncert ALASTOR! Zapařit, opít se a řvát do větru rouhavá slova jejich textů. Mám rád starý thrash metal, mám rád retro jako řemen. Miluji chvíle ve svém antikvariátu. "...The Dark Tower..." zde budou mít své čestné místo. Old school thrash metal, který vás vykostí!



sumarizace:


Tančíme na hrobech našich thrash metalových předků, přemýšlíme o nesmrtelnosti a řinčíme kostmi do rytmu jediného pravého thrash metalu. Portugalský kult ALASTOR ožil opět s neskutečnou silou a energií. Jestli jste si mysleli, že téhle hydře uniknete, tak jste se pekelně mýlili. Chytne vás, omámí a pokouše zuby ostrými jako hroty nožů. Při poslechu mám občas strach vylézt na světlo boží. Tisíckrát prokletý, obětovaný, zavržený. Takový se cítím při "...The Dark Tower...". Doomová nálada otevřených hrobů na mě dýchá ze všech stran. Tohle album je povinností pro všechny old school thrash metalové maniaky. Vítejte v pekle! Portugalské smrtící album, které vám zatluče hřeby do rakve! Vynikající chorobná deska! Inferno! Kult!




Asphyx says:
We are dancing on the graves of our thrash metal's ancestors, we think about immortality and rattle bones to the rhythm of the only one true thrash metal. Portuguese cult ALASTOR is alive again with incredible strength and energy. If you thought you'll escape this Hydra, you are hellishly wrong. It grabs you, drug and bite with teeth sharp like tip of knives. When I listen, I'm sometimes scary to come into the light of God. A thousand times cursed, sacrificed, cashiered. So I'm feeling with "...The Dark Tower...". Doom mood of open graves breathes from all sides at me. This album is a obligation for all old school thrash metal maniacs. Welcome to hell! Portuguese deadly album that knocks nails in your coffin! Excellent morbid CD! Inferno! Cult!


Tracklist:
1. Intro I – O Livro dos Mortos
2. O Mal Morto
3. Nas Trevas
4. O Pai da Mentira
5. O Poder do Inferno
6. Invocações
7. Intro II – Fornicação Bestial
8. Possuída por Satã
9. Depois do Sarcófago
10. Portal Maldito
11. Máquina Infernal (O Olho do Inferno)
12. Final Obscuro

band:
JA - Gt + NS - Gt + GC - Vx/Bx - FS - Dr
https://www.facebook.com/ALASTOR.PT/

Recenze/review - IN VAIN - Currents (2018)


IN VAIN - Currents
CD 2018, Indie Recordings



Určitě to znáte. Ten pocit, když vám začnou těžknout klouby, hlava se chce rozskočit na tisíc kousků a náladu máte pod psa. Svět je najednou v mlhavém oparu a máte problém ujít pár kroků. Neumím být nemocný, nemám rád, když nad sebou ztrácím nadvládu. Stejně tak mi nejsou po chuti kapely, které nechápu.

A to jsem se opravdu snažil. Dokonce jsem se k novince norských progresivců IN VAIN několikrát vracel. Album odložil a dával ho naschvál do hlavy v různých situacích a náladách. Mám rád kombinaci death metalu a blacku, ale nemusím rádoby přemýšlivé pasáže. Přišly mi tuctové, obyčejné, vysosané z IN MOURNING, OPETH, nověji pak z LEPROUS, BORKNAGAR, SOLEFAD, ACTURNUS, či IHSAHN. Zkrátka a dobře, přibylo až moc djentových prvků a atmosférického black metalu. Nezlobte se na mě, ale já se opravdu nudím. 



Většinou mi u kapel moc nevadí nepůvodnost, jsem toho názoru, že už zde stejně všechno bylo, ale u IN VAIN mám neodbytný pocit, že doslova kopírují. Jako bych přesně věděl, co přijde za další riff, který motiv bude následovat. Kapela možná mladší posluchače uhrane a budou se rozplývat nad její jinakostí a progresí, ale mě přijde většina nápadů tuctová a nezajímavá. Není mi příjemný ani zvuk, který zkrátka vůbec nebolí. Celkově pak považuji "Currents" za obyčejné, průměrné album. IN VAIN se zkrátka vydali slepou cestou. Mě  tyhle rádoby umělecké kapely poslední dobou iritují. Podobnou hudbu jsem kdysi slyšel jako dítě od velikánů sedmdesátých a osmdesátých let. Ale tak, všechno se vrací a mladí si musí také vše prožít. Budiž vám přáno. Omlouvám se, za mě opravdu ne. 



sumarizace:

IN VAIN nahráli desku pro mladé, temnoty chtivé posluchače. Deska je to pestrá, propracovaná, zvukově i produkčně velmi na výši. Kapela si najde zajisté spoustu nových fanoušků. Já mezi ně ale ještě patřit nebudu. Mě pořád přijde, že už jsem tohle všechno někde slyšel. Postrádám vlastní výraz, něco, co by tuhle smečku odlišilo od stovky dalších. Všude se asi dočtete samé chvalozpěvy, ale mě přijde novinka "Currents" šíleně nezáživná. Nějak moc nevím, co si s deskou počít, příliš mě ji nebaví poslouchat a na některé pasáže jsem doslova alergický. Ano, je zde určitá progrese a velmi dobré výkony muzikantů, ale to je asi tak všechno. Problém bude asi ve mně, protože mi přijde, že už jsem všechno tohle slyšel, jen trošku jinak zabalené. Progresivně temná nahrávka, která mě po delší době nudí a vyjde do ztracena!



Asphyx says:



The band IN VAIN recorded the new album for young and darkness more excited listeners. The album is colorful and it´s elaborate very well in case of sound and the production. The band will find a lot of new fans, however it´s not going to be me. I just feel that I´ve heard it somewhere already. I miss its own face or something what would differentiate this band from others. I think there would be a lot of positive reviews on this album, however I feel that this new album is nothing special and it´s dull for me. I really don´t know what to do with this album, I don´t enjoy listening to this and some passages are just impossible to listen for me. Yes there is some kind of a progress and the quality of music is good but that’s it. I´m the problem, probably because I feel that I´ve heard this before only in different cover. Progressively darkness record which really bore me.





Tracklist:
01. Seekers of the Truth
02. Soul Adventurer
03. Blood We Shed
04. En forgangen tid (Times of Yore Pt. II)
05. Origin
06. As the Black Horde Storms


band:
Johnar Håland - Guitars and bgv
Andreas Frigstad - Main vocals 
Sindre Nedland - Clean vocals, piano, organs and bgv
Kristian Wikstøl - Bass and Hardcore vocals
Kjetil Pedersen - Guitars

pátek 23. března 2018

Rozhovor - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!


Rozhovor s death/black/thrash metalovou skupinou z USA - GRAVEHILL.

Odpovídal Corpse.

Přeložila Markéta, děkujeme!

Ave GRAVEHILL! Nikde jsem nenašel rozhovor s vaší kapelou v češtině. Mohl bys prosím českým fanouškům vaši smečku představit? Zaměř se prosím také na změny ve vaší sestavě, protože abych pravdu přiznal, mám v tom trošku zmatek. Kdo jsou dnešní GRAVEHILL? 

Ahoj! GRAVEHILL je amalgam heavy metalové hudby, který bere ty nejlepší prvky z brzkých SLAYER, CLETIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATE, atd…a vysereme z toho rouhavou hudbu, kterou dnes hrajeme. Old school blackened death thrash! 

Složení kapely se během let drasticky mění a jediným původním členem kapely je náš bubeník Thorgrimm. „Nejaktuálnější“ složení už funguje 3 roky, takže je docela dost stabilní. Jestli chcete vidět, jak se kapela měnila, mrkněte na Metal Archives. 


Dostal jsem od labelu DARK DESCENT RECORDS na recenzi vaši letošní novou desku „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ a jsem z ní doslova nadšen! Čekal jsem od vás dobré hrobnické řemeslo, ale že mě takhle rozsekáte, to jsem netušil. Jak album vznikalo? Jakým způsobem GRAVEHILL skládají nový materiál? 

S každým albem jsme zkoušeli nové postupy při psaní a skládání písní. Album „The Unchaste, the Profane & the Wicked“ není odlišné jen tím, že je to hnusný kus rouhavé špíny, kterou ocení, jak doufáme, noví i staří fanoušci. A když ho neocení, tak možná není dost špinavé. 

Písně píšeme společně, takže každý do nich přidává svoje nápady, hrajeme riffy, pak je upravujeme a předěláváme. Nakonec se všichni pár dní shodujeme na tom, jaký song vlastně dáváme dohromady a pak, když dospějeme k souladu, pokračujeme v psaní. Nad jednou písní jsme schopni sedět i týden a pak se třeba rozhodneme, že ji zahodíme. To je možná i důvod, proč GRAVEHILL nevydávají album každý rok. Skládání je pro nás totiž docela dlouhý proces. 

Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

Bubny a další části jsme nahrávali ve studiu Trench Studio v Coroně v Californii (USA). John Haddad je takovým naším „zaručeným“ klukem pokud jde o bubny a v podstatě je zainteresován ve většině nahrávání kolem GRAVEHILL. Finální zvuk a mastering byly kompletně na Alejandrovi Corredorovi z BOOM! Production. Alejandro je v tomhle oboru už dlouho a hrál v několika legendárních kapel po celém světě. Bral v potaz naše poznámky a vytočil z nich finální verzi našeho alba. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

Texty jsou spoluprací mezi našimi zpěváky Corpse a Thorgrimm. Zatímco některé tety napsal celé Corpse (například: Plague Hammer, The Unchaste) další zase napsal celé Thorgrimm (například Iron & Sullpur, Sabbatic Whore). Fascinuje nás okultní smrt, s koncepty zla a dobra, historie a náboženský fanatismus. A tohle všechno se snažíme dostat do našich textů a celkově do procesu skládání. 

Vždycky jste měli úžasné obaly svých desek. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat? Autorem obalu novinky „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ je Mark Riddick. Jeho práce se mi neskutečně líbí. Jak jste se dali dohromady? 

S Markem spolupracujeme již od alba Rites of the Pentagram (2009) LP. Vytvořil pro nás nejznámější designy na trička a je to profesionální umělec v každém směru. Vždycky jsme fandili jeho práci a byl naší první volbou pro album Rites of the Pentagram a to už při psaní alba. The Unchaste, the Profane & the Wicked je takovou novou kapitolou v historii GRAVEHILL, takže jsme měli pocit, že musíme zapůsobit jak hudebně, tak i vizuálně. Námět na obal a design celého alba vyšel z dementních hlubin Thorgrimmovi vize, ale opravdovou odměnou bylo vidět, jak tohle Mark přenesl k rouhavému životu. 


Jako kapela datujete svůj vznik do roku 2001 (vydali jste EP „Practitioners of Fell Sorcery“). Někde jsem ale četl, že jste začali hrát až v roce 2006. Jak tomu vlastně bylo? Rozpadli jste se? 

Kapela GRAVEHILL byla opravdu stvořena v roce 2001, když se vydalo album Practitioners of Fell Sorcery a pak se taky velmi rychle rozpadla. V roce 2006 Thorgrimm a blízký přítel Mike Abominator (Ruin, Gasp, Dead Conspiracy, Necronizer) chtěli hrát špinavý old school death metal, tak se rozhodli vzkřísit staré jméno kapely a začali znovu. Přijali jsme místní muzikanty, naše kamarády a vydali jsme první demo „nové“ generace GRAVEHILL v roce 2007. Od té doby v kapele proběhla spousta změn, ale jedeme dál. 


Určitě se mnou budeš souhlasit, že je vaše hudba hodně ovlivněna kapelami z osmdesátých a devadesátých let. Vypadá to, že jsme vyrůstali na těch samých skupinách. Určitě ale byla nějaká první, která tě inspirovala začít dělat muziku i aktivně. Máš nějakou takovou? A jaké to vůbec bylo, vyrůstat v metalové Kalifornii (v Americe)? 

Nechceme dělat vůbec žádnou inovaci. GRAVEHILL chce prostě hrát a skládat hudbu, která nás veze zpátky do dob, kdy nebyl žádný internet a tu hrůzostrašnou, hanebnou a špatnou hudbu si mohl najít jen díky obchodování s kazetami, ústně, nebo sis muziku vybíral podle obalů. My vzdáváme hold velikánům a snažíme se oslavovat jejich skvělé styly a zahrnout je do naší muziky. Jak už jsem zmiňoval, vzdáváme čest brzkým SLAYER, CELTIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATTE, SODOM a dalším, kteří nás inspirovali, když jsme byli mladí. 

Ačkoli většina z nás vyrůstala v Kalifornii, pár členů vyrůstalo v dalších amerických státech, ale zase tam nejsou tak veliké rozdíly. Když se podívám zpátky, tak metalová scéna vlastně vůbec špatná nebyla. Koncerty byly taky šílené (možná ani ne tolik) a celá scéna byla hodně soudržná v tom, že se ještě nevytvořily žádné „pod žánry“. NAPALM DEATH a MORBID ANGEL byly death metalové kapely; ne grindcore a death metal kapely, prostě jen 2 kapely stejného žánru. To rozštěpení přišlo déle, ale většina z nás (těch, kterým je teď kolem 30 a 40) si pamatuje, když jsme mezi těmito dvěma prostě nerozlišovali. Je to trochu "tangent", ale co. 


Když jsem kamarádům prozradil, že s vámi budu dělat rozhovor, tak mi všichni říkali, ať se zeptám na to, jak u vás funguje underground. Česká republika je malá země, máme tu jen několik death metalových skupin, které stojí za to. Jak vnímáš vaši scénu? Chodí lidé hodně na koncerty? Kupují merchandise, podporují se třeba kapely navzájem? 

Underground je fajn ve větších městech v Americe. Los Angeles, Chicago, New York, atd…všechna města mají svojí underground scénu. Máme výhodu, že máme možnost vidět ty největší a malé kapely z celého světa, které k nám jezdí. Samozřejmě, že tu jsou i nějaké tahanice a spory a taky musíme bojovat s náboženskými a politickými fanatiky, kteří se snaží naše koncerty zakázat, ale celkově je to spíš zdravé. Asi největší nevýhodou je, že USA je veliký stát, kde je spousta kapel. Je nemožné se vyznat v tom, co vychází za nová alba a občas to člověka může až přesytit. Všichni se chtějí chytit nového velikého trendu, ať jsou to Sleep rip-off nebo Sabbath rip-off kapely. GRAVEHILL nikdy nebyli o těchto trendech, což je pravděpodobně jedním z důvodů, proč pořád zůstáváme v undergroundu. Nikoho nezajímá, jestli kapela zní jako CELTIC FROST, dokud nebude FROST zase trend. Na to srát. My zůstáváme věrni našim kořenům. 

Jsem už starý metalový pes, který poslouchá kovovou hudbu třicet let. Doba se za ty roky hodně změnila. Máme internet, mladí už jen stahují mp3 a občas mi „staré dobré časy“ trošku chybí. Jak vnímáš změny v hudbě a na koncertech ty? Museli jste třeba vy jako kapela změnit přístup? 

Technologie může být takovým dvojitým mečem, ale výhody převažují ty nevýhody. My se všichni raději díváme do minulosti na ty dny, kdy jsme chodili do lokálního obchodu s deskami, zabořili jsme se tam mezi všechny heavy metalové kazety a vinyly a hledali jsme něco speciálního. Vybírali si kapely, které měly skvělý obal. Bylo úžasné něco takového objevovat, ale jak často se tohle vlastně dělo? Zapomínáme, kolikrát jsme vypalovali a utráceli peníze za to, že jsme si koupili nějakou sračku. Obchod s kazetami a CDčkama byl zábava a super způsob, jak si poslechnout nové kapely a určitě mi ten osobní přístup chybí. Ale občas se nemůžeme podívat zpátky s růžovými brýlemi, protože v té době jsme prostě nevěděli to, co víme dnes. 


Bylo by skvělé, kdyby v 80. letech existoval YouTube, abych věděl, jak nějaká kapela zní předtím, než si koupím album. Děti a mladí dospělí, které baví totéž, co nás, to dnes mají jednoduché. Vše je na dosah. Potřebuješ lístek na koncert? Jdi na internet. Chceš si poslechnout album? Jdi na internet. Chceš si popovídat s kapelou sám a chceš, aby ti opravdu odpověděli? Jdi online. Je to fantastické! Internet je jednou z nejcennějších inovací člověka od objevení kola nebo ohně. GRAVEHILL si nechává heavy hudbu a odkazujeme na kapely, které tu byly před námi, ale držíme krok se sociálními médii a všemi světovými technickými vymoženostmi. To, jak pracuje dnešní hudební průmysl je úplně jiné a pokud jsi kapela, která není ochotná se přizpůsobovat rychle se rozvíjející době, tak se na to můžeš klidně rovnou vykašlat. Pro nás se tím ale nezměnil ani přístup nebo styl, ale donutilo nás to přehodnotit naše obchodní praktiky, stejně jako využívání moderních nástrojů, které máme k dispozici, a pomáhají nám promovat naši kapelu. 


Vzpomeneš si ještě, kdo vytvořil logo GRAVEHILL? Nedávno jsme se o tom hádali v hospodě s kamarády a výsledkem bylo kromě toho, že jsme se opili, pouze zjištění, že vlastně nevíme. 

Logo designoval Antonio Nolasco. 

Jak to mají GRAVEHILL s koncertováním? Koukal jsem, že pojedete turné po Spojených státech na podporu nového alba. Nechystáte se také do Evropy? Jak je vůbec náročné uspořádat pro vás šňůru i po starém kontinentě? 

Normálně neděláme rozsáhlé zájezdy, ačkoli si přejeme, abychom mohli. Život a rodinné závazky překonaly všechny šňůry, ale nadcházející koncerty v dubnu s IMPIETY byly prostě něco, co jsme nemohli odmítnout. S IMPIETY jsme jeli jedno krátké turné v roce 2011, což dopadlo na výbornou, takže to bylo přirozené, že jsme se spolu dali opět dohromady. Booking této šnůry má svoje výzvy, ale to je prostě to, co s tím je spojeno. 

Pokud jde o Evropu, máme nabídky hrát na festivalech a také jsme měli v plánu jet Evropskou šňůru, ale jako vždy se staly problémem peníze. Nejsme bohatí, takže platit za lety do Evropy a zpátky (hlavně v létě) je v podstatě nemožné. Známe za mořem několik úžasných lidí v řadách promotérů nebo fanoušků a kapel a moc rádi bychom se do Evropy podívali a se všemi se potkali! Pokud existují nějací skvělí a bohatí metalisti, kteří by GRAVEHILL zaplatili letenky, tak víte, kde nás najít! Haha! 


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Carpenter Brut (synthwave) mají nové album „Leather Teeth“, které je skvělé. Také Night Flight Orchestra a jejich album „Amber Galactic“ má písně, které Vás donutí několik hodin poté o nich přemýšlet. Sumerlands z Philadelphie, Pennsylvanie jsou skvělí a každý by si je měl poslechnout. Všichni máme tendenci být trošku výstřední, pokud jde o poslech nové muziky. 

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

Moc jich neznám, ale vím o ROOT, !T.O.O.H.! jsou dost inovativní a MALIGNANT TUMOR je super! 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Na zdraví a děkujeme! 

Interview - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!


Interview with death/black/thrash metal band from USA - GRAVEHILL.

Answered Corpse.

Translated by Markéta, thank you!

Ave GRAVEHILL! I did not find any interview with you in Czech. Could you please tell our Czech fans a little bit about your band? Could you please focus on the changes in the line-up of your band? Because I have to say I am not sure how is it now and how it was before in the past. Who is in today´s GRAVEHILL? 

Cheers! Gravehill is an amalgam of heavy metal music that takes the best elements from early Slayer, Celtic Frost, Bathory, Autopsy, Bolt Thrower, Mercyful Fate, etc…. and we shit out the blasphemous musical output you see today. Old school blackened, death thrash!

The band line up has changed drastically over the years with the only original member being our drummer Thorgrimm. The most “recent” line up has been together for over 3 years now though so it has been pretty stable. Check out Metal Archives if you want to see who has been in and out of the band. 


DARK DESCENT RECORDS has send me your new album “The Unchaste, the Profane & the Wicked” and I am amazed! I knew that your graveyard music will be great again but I did not expect that you will absolutely kill me. How did you compose the album? How GRAVEHILL compose a new material? 

With every album we’ve written, we’ve tried different approaches to how we write songs and what kind of progress should be made on each. The Unchaste, the Profane, & the Wicked is no different only in that it is a vile piece of blasphemous filth that we hope our fans and new fans will appreciate. If they don’t, perhaps they’re not filthy enough! 

We write records collaboratively so everyone brings ideas to the floor, riffs are played, chopped up, and rearranged, and then we all argue for a few days about whatever song we’re writing and then if we come to a consensus; we keep writing. We may spend a week or so writing a new song but then decide to scrap it. This is probably the main reason Gravehill doesn’t release an album every year. The writing process is usually quite long. 

The sound of the album is great. It is dark, cold and sharp at the same time. What studio did you chose to record? Were you able to have any comments about the final sound and mastering? 

We recorded drums and various other tracking at Trench Studio in Corona, California (USA). John Haddad is almost always our “go to” guy when tracking drums and he’s been involved in pretty much every Gravehill recording. The final sound and mastering were completed by Alejandro Corredor of BOOM! Productions. Alejandro has been in this business for a long time and played in some legendary bands worldwide. He took our notes and he dialed in the final product. 


Who is the author of your lyrics and what are they about? Where do you find inspiration? 

Lyrics were a collaborative effort between our vocalist Corpse and Thorgrimm. While some song lyrics were written completely by Corpse (i.e., Plague Hammer, The Unchaste) others were completely written by Thorgrimm (i.e., Iron & Sulphur, Sabbatic Whore). We’re always fascinated with the occult, death, concepts of evil and good, history, and religious fanaticism and we try to incorporate these themes into the lyrics and writing processes. 

You have always had great covers for your albums. Do you take a special care about how your cover looks like? The author of the cover for your new album “The Unchaste, the Profane & the Wicked” is Mark Riddick. I really like his work. Why did you decided to work together? 

We’ve been working with Mark ever since the Rites of the Pentagram (2009) LP was released. He’s responsible for our most popular shirt designs and is a professional artist in every aspect. We were always a fan of his work and he was the first person to come to mind when we were finishing up the writing of Rites of the Pentagram. The Unchaste, the Profane & the Wicked is a new chapter in the history of Gravehill so we felt we really needed to make an impact not only musically, but visually as well. The new album art comes from an idea born from the demented depths of Thorgrimm’s overall vision but seeing Mark bring it to full and blasphemous life was a real treat. 



You band was born in 2001 (you released an EP “Practitioners of Fell Sorcery”). But I have read somewhere that you started to play in 2006. So what is the truth? Did you break up? 

Gravehill was indeed first formed back in 2001, wrote and recorded Practitioners of Fell Sorcery, and then just as quickly broke up. In 2006, Thorgrimm and close friend Mike Abominator (Ruin, Gasp, Dead Conspiracy, Necronizer) wanted to make filthy old school death metal so they decided to resurrect the old band name and start the process again. We recruited local musician friends and the first demo of the “new” Gravehill generation was released in 2007. There have been a ton of line up changes since then but we continue forward without looking back. 


I am sure you will agree that your music is influenced by bands from the 80s and 90s. It looks like you grew up listening the same bands. But there had to be one band which was significant for you, the one which inspired you to actively play music. Did you have any band as an inspiration? And how was it to grow up in metal California (in America)? 

We know we’re not reinventing the wheel here. Gravehill just wants to write and play music that takes us back to a time when there was no Internet and you found the most grimiest, detestable, evil music through tape-trading, word of mouth, or buying an album based on the cover art alone. We pay homage to the greats and try to celebrate those styles and incorporate it into our music. As written earlier, we pay homage to early Slayer, Celtic Frost, Bathory, Autopsy, Bolt Thrower, Mercyful Fate, Sodom and more that inspired us when we were young.

Though most of us grew up in California, a few members grew up in other American states but there were no real major differences. Looking back the metal scene wasn’t bad at all. Shows were just as crazy (if not more so) and the scene was still somewhat cohesive in that “sub genres” hadn’t really formed yet. Napalm Death and Morbid Angel were death metal bands; not a Grindcore and a Death Metal band, but two bands of the same genre. The splitting of hairs didn’t come until later but most of us (those of us in our late-30s and over 40) remember when we didn’t differentiate between the two. A bit of a tangent there but there you go. 



When I told my friends that I will do an interview with you, all of them told me: “Ask them about the underground, how is it there?” The Czech Republic is a small country we have some death metal bands which are good. How do you feel about your scene in America? Do people visit concerts? Do they buy merchandise, do bands support each other? 

The underground is fine in larger cities here in America. Los Angeles, Chicago, New York City, etc… all have huge underground metal scenes. We’re pretty privileged to have the options available to see most big and small name bands from the world come through. There are cliques and in-fighting of course and we still have to deal with religious or political fanatics trying to shut down shows but overall it’s pretty healthy. Probably the biggest drawback is that the United States is a BIG place and there are LOTS of bands. It’s impossible to keep track of everything that’s coming out over here which can sometimes feel overly saturated. Everyone wants in on the new big trend whether it’s the Sleep rip-off bands or the Sabbath rip-off bands. Gravehill has never been about those trends which is probably one of the reasons we still stay underground. No one cares if a band sounds like Celtic Frost until in a few years when suddenly Frost is trending again. Fuck that. We stay true to our roots. 

I am an old metal dog who has been listening to metal music for 30 years now. The time has changed. We have the internet, young people only download mp3s and sometimes I feel that “the good old days” are missing. How do you feel about those changes in music and at concerts? Have you had to change anything as a band? Like the attitude? 

Technology can be a double-edged sword but its benefits outweigh the negative. We all like to look fondly back on the days when we’d go to the local record store, dive through all those heavy metal cassettes and vinyl looking for something special and picking up a band based solely on the artwork. It felt great to discover something like that but in reality how often did that happen? We forget the many times we got burned and lost money buying dumb shit. Tape and CD trading was fun and a great way to listen to new bands and yeah, I get missing the personal touch that involved. But sometimes we can’t look back with rose-tinted glasses at the past because it’s elevating a time in our lives when we didn’t know what we know now. 


I WISH there was YouTube back in the 80s so I could know what a band sounded like before I bought the album. Kids and young adults who are into the same shit we are nowadays have it good. Everything is so convenient. Need a concert ticket? Go online. Want to listen to a record? Go online. Want to talk to a band directly and have them actually respond? Go online. That’s fantastic! The Internet is one of mankind’s most treasured innovations since the wheel or discovering fire. Gravehill keeps our music heavy and in tribute to those who came before us but we embrace social media and advancements in tech wholeheartedly. The way the music industry operates now is completely different and if you’re a band unwilling to be flexible and adjust to a constantly evolving technological world then you might as well call it a day. This hasn’t changed our attitude or style but it has made us reevaluate our business practices as well as utilizing the modern tools available to us to help promote our brand. 


Do you remember who did the logo for GRAVEHILL? A few weeks back I try to figure this out with my friends in a pub and the result? Well, not only we got drunk but we found out that we had no idea who did the logo. 

The logo was designed by Antonio Nolasco. 

How about GRAVEHILL and concerts? I saw that you are going to do an USA tour to support your new album. Do you also want to go to Europe? Is it difficult to organize a tour in America? 

We don’t usually do extensive tours although we all wish we could. Life and family obligations supercede any extended blocks of touring but the upcoming shows in April with Impiety was something we couldn’t say no to. We did a brief tour with Impiety in 2011 which went extremely well so it seemed like a natural fit to team up with them again. The booking of this tour had its challenges but that’s the nature of the beast unfortunately. 

As for Europe, we’ve had offers to play fests and there were plans to try and do a Euro tour but as always, money is the big issue. We’re not rich men so paying for flights to Europe and back (especially during the Summer) is practically impossible on our budget. We know some awesome people from promoters to fans to bands overseas and we would love to fly over and rage with everyone! If there are any fabulously wealthy metal heads that would love to pay for Gravehill’s flights; you know how to contact us! haha.


Are there any albums which have caught your attention recently? 

Carpenter Brut (synthwave) has a new album called “Leather Teeth” which is amazing. Also Night Flight Orchestra’s “Amber Galactic” album have songs that you will be thinking of hours afterward. Sumerlands from Philadelphia, Pennsylvania are another great act that everyone should check out. We all tend to be a little eccentric when it comes to listening to new music. 

Do you know and listen any Czech bands? 

Not particularly familiar with a lot of Czech bands but I do love Root, !T.O.O.H.! is pretty innovative, and Malignant Tumour rules! 

Thank you so much for the interview and I wish you many sold CDs, hundreds of crazy fans and tons of great ideas. 

čtvrtek 22. března 2018

Recenze/review - MEMORIAM - The Silent Vigil (2018)


MEMORIAM - The Silent Vigil
CD 2018, Nuclear Blast

for english please scroll down

Symbolem války pro mě vždy byla postava osamělého člověka, stojícího proti velké kovové obludě zvané tank. Civilizace se motá v kruhu a je opět v rozkladu. Tupost lidského stáda vítězí nad rozumem. Uctíváme filozofii násilí a je jedno na jaké straně stojíme. Válka je uvězněná v každém z nás!

Britští death metalisté jsou letos opět zde, aby nás jako staří bardi přesvědčili o tom, že poctivost a upřímnost v tomto stylu mnohdy vítězí nad dokonalostí. MEMORIAM znovu sází na to, co umějí nejlépe. Na jednoduchý, úderný mix ostrých riffů s punkovým feelingem a nezbytným chladným pokladem. Stylová rovnice BOLT THROWER + BENEDICTION + OBITUARY = MEMORIAM opět funguje na výbornou. Desku navíc zdobí úžasný obal (Dan Seagrave) i pořádně zahnívající zvuk.



Starého psa novým kouskům nenaučíš a je to jen dobře. Mohl bych mít připomínky k občasné přílišné délce skladeb nebo možná k lehce slabšímu vokálu, ale to jsou jen drobnosti, které celek nijak nenarušují, spíše jej dělají originálnějším. Ano, dnešnímu mladému posluchači podobná hudba asi příliš neřekne - je zvyklý na uřvanou produkci a technickou ekvilibristiku, ale také mu ani není určena. MEMORIAM totiž nahráli album, které bourá zdi spíše klasickým, tradičním způsobem - postupně, drtivě, melodicky. Chce jen čas, potom jeho síla vynikne na povrch s až nebývalou razancí. Náhle stojíte opravdu proti rozjetému death metalovému tanku, který před sebou hrne veškerou lidskou nenávist. Láme kosti, vyvolává nostalgické vzpomínky, stává se magickým jiskřením. Ano přátelé, tohle je reálný old school death metal, zahraný od mistrů v oboru. Válka, smrt, chlad! Skvělé album! 



Asphyx says:

The symbol of war for me has always been the figure of a lone man standing against a large metal monster called a tank. Civilization wanders in a circle and is once again in disintegration. The stupidity of the human herd wins over reason. We worship the philosophy of violence, and it does not matter on which side we stand. War is imprisoned in each of us!

British death metallers are here again this year to convince us as old dudes that honesty and sincerity on this style often win over perfection. MEMORIAM relies on what they know best. To a simple, striking mix of sharp riffs with punk feeling and cool treasure. Classic equation: BOLT THROWER + BENEDICTION + OBITUARY = MEMORIAM works great again. The album is also adorning the amazing cover (Dan Seagrave) as well as a grey sound.


The old dog does not learn new pieces and it's just fine. I might have comments on the occasional excessive length of songs or perhaps a slightly weaker vocal, but these are just a few things that do not interfere with anything, rather they make it more original. Yes, today's young listener does not even talk about this music - he is used to brightened production and technical equilibrium, but he is not even intended for it. MEMORIAM has recorded an album that breaks the wall in a classic, traditional way - gradually, crazily, melodically. It only takes time, then its strength will come to the surface with unprecedented strenuousness. Suddenly you really stand against the thrown-up death metal tank that is spreading all human hatred. It breaks your bones, evokes nostalgic memories, it becomes magical sparks. Yes friends, this is real old school death metal, played by the masters in the field. War, death, cold! Great album!


Tracklist:
01. Soulless Parasite
02. Nothing Remains
03. From the Flames
04. The Silent Vigil
05. Bleed the Same
06. As Bridges Burn
07. The New Dark Ages
08. No Known Grave
09. Weaponised Fear

band:

Karl Willetts
Frank Healy
Scott Fairfax
Andy Whale

středa 21. března 2018

Recenze/review - DEPRAVITY - Evil Upheaval (2018)


DEPRAVITY - Evil Upheaval 
CD 2018, Transcending Obscurity Records

for english please scroll down


Tmou proletěla čerstvě nabroušená čepel ostrého nože. Zkažená krev, vytékající ze staré rány. Hniloba, postupný rozklad živých tkání. Čerstvě exhumovaný hrob po okraj naplněný špínou, zlem a nenávistí. Přesně takto na mě působí nová deska australských death metalistů DEPRAVITY.

Zrozeni v temných katakombách, přišli na tento svět, aby zvěstovali pravý nefalšovaný death metal. Peklo znovu otevřelo své brány a vydalo další ze svých nechutných svědectví. Shořte a svůj popel rozházejte jako potravu pro malomocné!


DEPRAVITY útočí na naše nejtemnější stránky způsobem, jako to činili a činí třeba takoví IMMOLATION, INCANTATION, SUFFOCATION, MORBID ANGEL, DRAWN AND QUARTERED, HOUR OF PENANCE. Album je neskutečně energické, doslova po okraj naplněné černými melodiemi. Skladby mají jasný cíl - zničit vás. Nutno rovnou říci, že se jim to daří na výbornou. Skvělý je zvuk, perfektní obal a nápady mokvají jako tělo čerstvé mrtvoly. DEPRAVITY stvořili dílo, které není z tohoto světa. Muselo být zhotoveno v podzemních kobkách. Smrt si nevybírá a pokud jednou pro mě přijde tímto stylem, bránit se jí rozhodně nebudu. Vynikající, totálně zničující temný death metal, u kterého vám shnije krev v žilách!



Asphyx says:

A freshly sharped blade of a knife just has flew in the air. Bad blood bleeding from an old wound. Rot, decaying of living tissues. A freshly exhumed grave is full of dirt, evil and hate. This is how a new album by Australian death metal DEPRAVITY feels like to me. 

A birth in the dark catacombs they came to this world to share the real death metal. Hell has opened its gates once again and it gave us another testimony. Burn and spread your ashes as a food for the lepers.

DEPRAVITY attack our darkest sides in the style of IMMOLATION, INCANTATION, SUFFOCATION, MORBID ANGEL, DRAWN AND QUARTERED, HOUR OF PENANCE. The album is unbelievably energetic and literally full of dark melodies. The songs have a clear aim – to destroy you. I have to say that they do a great job. Great sound, a perfect cover and ideas which are rotting like a body of a fresh corpse. DEPRAVITY made an album which is not from our world. It must have been recorded in the underground cells. The death is not choosing and when it comes to me one day and it is done in this style, I will be OK with that and I would not fight. Excellent, total destroying dark death metal which will ruin your blood in your veins!

Track list: 
1. Manic Onslaught 
2. Insanity Reality 
3. Repugnant 
4. Despondency 
5. The Great Divide 
6. Victimizer 
7. Tormented 
8. Evil Upheaval 
9. Vile Defloration

Line up: 
Louis Rando - Drums 
Lynton Cessford - Guitar 
Jamie Kay - Vocals 
Ainsley Watkins - Bass 
Jarrod Curly - Guitar

TWITTER