DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. března 2021

Recenze/review - CULT BURIAL - Cult Burial (2020)


CULT BURIAL - Cult Burial
CD 2020, vlastní vydání

for english please scroll down

Někdy mám pocit, že se ztrácím, že marně hledám cestu ven. Běžím černým lesem, padám do propasti, letím a těsně před pádem se probudím. Mívám pak velkou chuť na hudbu, která je také nasáklá temnotou, chladem a samotou. Něco mezi blackem, doomem a death metalem.

Britští CULT BURIAL se mi přesně trefili do mého vkusu. Sází na mrazivou atmosféru, ale zároveň žhnou pod povrchem. Není radno si zahrávat s přízraky. Říká se, že ve snech je ukrytá budoucnost. Noční můry mi tohle album předpověděly. S chutí podléhám. 

 

O CULT BURIAL jsem se dozvěděl až loni. Jedná se o trojici muzikantů, kteří se upsali samotnému ďáblu. Snaží se jej velebit podobným způsobem, jako to dělávaly a provádějí kapely typu CELTIC FROST, DOOMED, PRIMITIVE MAN, BLOODBATH. Také by se dalo napsat, že pánové staví na starých poctivých metalových základech a přidávají lehké progresivní prvky. Výsledkem je tepající a žhavé album, které by mohlo oslovit fanoušky s otevřenou myslí. Naleznete zde death metal, doom, vše je pak načichlé black metalem, který se vznáší v pozadí, jako nějaký démon temnoty. Deska je to masivní, záhadná, zastřená. Připomíná opravdu noční můru, návštěvu starých močálů, o kterých kolují zlé legendy. Jako vždy záleží hodně na tom, jakým způsobem vnímáte hudbu jako takovou. U "Cult Burial" nesmíte být zahleděni pouze do svých vlastních předsudků. Mě na svoji stranu kapela přesvědčila hlavně atmosférou, do šedo černé zabarvenými náladami. Skáču znovu do propasti, ale tentokrát dopadnu až na dno. Na oltář, na kterém budu obětován. Myslím, že CULT BURIAL mají rozhodně co říci. A hlásají to hlasitě, chladně, od zkaženého srdce. Black/death/doom metal, který vám zkazí krev v žilách!


sumarizace:

Při poslechu prvotiny "Cult Burial" britských CULT BURIAL mám neobytný pocit, že jsem opravdu navěky uzavřen ve staré kobce. Každý den k večeru, když nebe ztěžkne a prší krev, se zúčastňuji černých mší plných zaříkávání, reálného a syrového death metalu, blacku a doomu. Vždy moji tvář ovane závan větru ze záhrobí. Máme zde co do činění s opravdovým pekelným ohněm.

"Cult Burial" je nebývale temným albem. CULT BURIAL mi připomínají padlé kněze, kteří dávno ztratili svoji víru. Dnes jsou zkušenými a značně uvěřitelnými zaříkávači. Hudba zde připomíná svíjející se klubko hadů, kteří se po pálení rozžhaveným železem rozhodli pomstít celému světu. Ze skladeb je cítit tma, rouhání a hlavně nekonečný chlad. Představte si vysokou zeď, postavenou z kamení, železa, špíny, smrti a nenávisti. Padá vám přímo na vaši hruď, dusí vás, drtí nebývalou silou. CULT BURIAL mě přesvědčili na svoji temnou stranu, podmanili si mou duši a navěky mě prokleli. Splňují mé nejvyšší požadavky na rituální obřady. Nebe zase hoří! Smrt pořádá nekonečné orgie! Death/black doom metal, který vás spálí na popel!

pro fanoušky: CELTIC FROST, DOOMED, PRIMITIVE MAN, BLOODBATH


Asphyx says:

When listening to the new album "Cult Burial" of an United Kingdom band CULT BURIAL have the feeling that I am really locked up in an old cell. Every day in the evening, when the sky becomes heavy and the blood is raining, I participate in black masses full of invocation, real and raw death metal, doom and black metal. My face is always blown with wind from the tombs. We are dealing with the real hell fire.

"Cult Burial" is an unusually dark album. CULT BURIAL reminds me of fallen priests who have lost their faith long time ago. Today they are experienced and highly believable chants. Their music reminds me of writhing cluster of snakes which were burned with hot iron and they decided to get back at the world. From their songs you can feel darkness, blasphemy and the endless cold. Imagine a high wall made out of stones, iron, dirt, death and hate. It is falling right on your chest, it suffocates you, smashing you with unprecedented strength. CULT BURIAL convinced me on their dark side, they conquered my soul and cursed me forever. They meet my highest requirements for ritual ceremonies. The heaven is burning again! The death is holding endless orgies! Death/black/doom metal which will burn you to ashes!

for fans: CELTIC FROST, DOOMED, PRIMITIVE MAN, BLOODBATH


Tracklist:
01. Dethroner
02. Moribund
03. Chaos
04. Abyss
05. Plague
06. Kill
07. End
08. Forever
09. Sorrow



band:
Lyrics and vocals by César Moreira
Music by Simon Langford
Additional guitars by Felipe Grüber
Additional bass by Gavin Brooks
Mixed by Simon Langford
Mastered by Chris Coulter at Decimal Studios
Artwork by Legerdemain



Recenze/review - SERPENTS OATH - Nihil (2020)


SERPENTS OATH - Nihil
CD 2020, Soulseller Records

for english please scroll down

Říkám to pořád, black metal má být nasáklý nihilismem, chladem a temnotou. Nijak jsem nepropadl "novým" trendům, jsem stále ve starých katakombách v devadesátých letech a požaduji, aby desky řezaly a pálily. Aby měly podmanivou atmosféru, abych potkal démony. Nikdy nebudu hodnotit podrobně hráčské výkony, myslím si totiž, že lidé nejsou stroje a nálady a emoce uvítám raději, než dokonalou prázdnotu.

SERPENTS OATH mé požadavky splňuje. Jedná se o belgickou smečku, která hraje ryzí black metal starého střihu. Je plná rouhání, obrácených křížů, tmy, šílenství, zběsilosti, smrti a chladu. Je pro mě také návratem, cestou i vzpomínkou na doby, kdy se na nějakou tu špinavost nehledělo a metal byl ještě metalem. 


SERPENTS OATH nejsou samozřejmě ničím překvapiví. Nastavili směr na norský a švédský sever a jsou plně oddáni své věci. Jedná se o vybroušený stylový zážitek. Nic víc nechtějte a neočekávejte. Osobně jsem nadmíru spokojen. Mezi těmi všemi post black metalovými kapelami, kterých je jak vředů na tváři malomocného, je "Nihil" velmi příjemným osvěžením. Co na tom, že vám pánové vymáchají hubu v kaluži krve ve styly DARK FUNERAL, MAYHEM, MARDUK, IMMORTAL, GORGOROTH, DISSECTION, samozřejmě s vlastním rukopisem a vkladem. Líbí se mi zvuk, který je opravdu jak vystřižený ze starých dob, zároveň ale současný, syrový a studený. Na obalu i celkové produkci si dala kapela také velmi záležet. Dostanete tak do ruky parádní kousek hudby. Jedná se o debut, prvotinu, ale není to znát v žádných aspektech. Mám pořád pocit, že poslouchám v podstatě k dokonalosti vybroušený kousek black metalu. Jsem zavřený ve staré kobce, rouhám se k dávno padlým bohům. Pentagram je nakreslen, všechny kříže směřují k zemi a peklo znovu otevírá svoji náruč. SERPENTS OATH jsou opravdoví, ryzí, uvěřitelní. A smrdí opravdovou sírou! Black metal par excellence!


sumarizace:

Pokud se vám líbí kombinace black metalu, tmy, chladu, špíny a odhodlání zničit onen svět, tak rozhodně neváhejte. SERPENTS OATH mají v sobě obrovskou temnou sílu. Songy obsahují až magickou, velmi přitažlivou atmosféru. Člověk si připadá, že stojí někde na vrcholu skály, rozhodnutý, že každou chvíli skočí dolů. Pod námi je jen tma, záhrobí a smrt. Slyším zde také absolutní odhodlání a patrné stopy zimomřivého šílenství. Black metal v podání těchto Belgičanů je chladný, zákeřný, zlý ze své podstaty, ale také přemýšlivý, nutkající, neklidný a ošklivý. Připadám si jako oběšenec, houpající se v ledovém větru. Black metal, který ochladí vaše duše! Velmi dobře!

pro fanoušky: DARK FUNERAL, MAYHEM, MARDUK, IMMORTAL, GORGOROTH, DISSECTION


Asphyx says:

If you like the combination of black metal, darkness, coldness, dirt and the determination to destroy the world beyond, then do not hesitate. SERPENTS OATH has an enormous power in them. Songs has magical and very attractive atmosphere. You will feel like standing somewhere on the top of a mountain, determined to jump down. Below us is darkness, death and the beyond world. I can also hear the absolute determination and obvious traces of cold-headed madness. Black metal played by those Belgians is cold, insidious, and evil by its nature and it is also thoughtful, compulsive, restless and ugly. I feel like a hangman swinging in the icy wid. Black metal which will cool your souls! Very good!

for fans: DARK FUNERAL, MAYHEM, MARDUK, IMMORTAL, GORGOROTH, DISSECTION

TRACKLIST
1. Vox Mortis (1:44)
2. Speaking in Tongues (5:26)
3. Leviathan Speaks (3:56)
4. Thrice Cursed (0:34)
5. Malediction (4:47)
6. Serpents of Eight (4:56)
7. Bestia Resurrectus (0:18)
8. Into the Abyss (4:44)
9. Mephisto (0:37)
10. The Beast Reborn (3:25)
11. The Swords of Night and Day (4:43)
12. Beyond the Gates (1:11)

LINE-UP
Daenum - Guitar
Tes Re Oth - Vocals
Draghul - Drums

středa 3. března 2021

Recenze/review - KORPSE - Insufferable Violence (2021)


KORPSE - Insufferable Violence
CD 2021, Unique Leader

for english please scroll down

Nakumulovaná agrese, vztek, který dlouho doutnal hluboko v mysli, ale teď musí ven. Zhoupnout se v kolenou, vzít do rukou sekyru a jít na to. Brutální death metal není jenom hudbou, která bourá zdi, ale také záležitost s ošklivými a krutými texty. Vše musí sedět na svých místech. Krvavá atmosféra, surový zvuk. Obal, od kterého budete chtít nejdřív odvrátit zrak.

Strach a bolest jsou cítit i z nového alba holandských šílenců KORPSE. Jedná se opět o divoké, nespoutané orgie, o absolutní masakr. Nahlédnete znovu do zvrácených lidských myslí a budete se cítit jako při sledování děsivého hororu. Bohužel, lidé jsou někdy takoví a je moc dobře, že nám to dokáží kapely stále připomínat. Tohle je brutální death metal, který vás doslova vykostí. 

 

 "Insufferable Violence" je ostrým brutálně death metalovým albem s prvky slammu. Pokud se vám v přehrávačích často převalují kapely typu KRAANIUM, MORTICIAN, DISGORGE, tak neváhejte ani chvilku, dostanete opravdu výběrový kousek masa. Tohle album není pro slabé povahy, ani pro death metalové přemýšlivce, ani pro ty, kteří mají rádi staré pořádky. Jedná se svým způsobem o brutalitu v modernějším provedení. Sem tam na povrch totiž vylezou i progresivní prvky. Přiznám se, že hudbu KORPSE jsem nejvíc ocenil vždy naživo. Ten tlak, který ze skladeb sálá, je nepředstavitelný. Kapela to do vás nasype bez slitování a vy budete mít co dělat, abyste všechno ustáli. Holanďané jsou nekompromisní, krutí, jsou hodně nahlas, mají ošklivý obal, splňují všechny požadavky pro opravdu morbidní zážitek. Muzika má vyvolávat emoce a  "Insufferable Violence" je ohavným, násilným činem. Samozřejmě vše bráno s nadsázkou a nadhledem. Imaginární, ale uvěřitelná, krev teče proudem, lebky pukají tlakem. Smrt v očích, v rukou sekyra, je jen na tobě, co s ní provedeš. Troufám si tvrdit, že KORPSE vydali hodně ostré album, které vykuchá břicho i mozek, vytáhne vám vnitřnosti z těla a vy tomu budete ještě rádi. Brutal slamm metal, který vás vyvrhne zaživa! 


sumarizace:

"Insufferable Violence" je velmi dobrým krvavým albem. Album nepostrádá spoustu zajímavých pasáží, je v rámci stylu pestré, krvavé, ostré a nekompromisní. Čerpáno je ze zahnívající studnice, do které přispěly kapely jako KRAANIUM, MORTICIAN, DISGORGE, ale i již zmiňovaného slammu. Odděluji šlachy od kostí, tahám z břicha dlouhé smotky střev. Deska má tlak, je nakažlivá, jako nějaká choroba. Baví mě ji poslouchat a nejvíc si užívám šílenství, které cítím z každé skladby. KORPSE odvedli opravdu skvělé řemeslo, kterému nechybí pověstné koření navíc. Novinka je hodně heavy, brutální a připoutala mě k přehrávači na dlouhou dobu. Pokud brutální death metal, tak bych prosil v tomto provedení! Masakr! Šílenství! KORPSE! Skvěle!


Asphyx says:

 "Insufferable Violence" is a very good bloody long-played album. This album does not lack of many interesting passages, it is (in case of this style) colourful, bloody, sharp and uncompromising. It draws from mouldy dilapidated which also has some parts of bands like KRAANIUM, MORTICIAN, DISGORGE, but also slam. I separate the tendons from the bones, pulling the long bowels of the intestines from the stomach. This album has pressure, it is contagious like a disease. I enjoy listening to it and the most I enjoy the madness I feel from each song. This new album is very heavy, brutal and it bind me to the player for a long time. If you need brutal death metal, I would suggest you this version! Massacre! Madness! KORPSE! Excellent!



TRACKLISTING:
1 - PTSD
2 - Insufferable Violence
3 - Disposable Underaged Objects
4 - Self Preservation
5 - A Final Lesson
6 - Genocidal Bloodbath
7 - Callousness
8 - Vital Transaction
9 - Molestation Condonation
10 - Epochs of Melancholy

KORPSE ARE:
Vocals: Sven van Dijk
Guitars: Floor van Kuijk
Bass: Robin van Rijswijk

SOCIAL MEDIA LINKS:

Recenze/review - OMINOUS RUIN - Amidst Voices that Echo in Stone (2021)


OMINOUS RUIN - Amidst Voices that Echo in Stone 
CD 2021, Willowtip Records

for english please scroll down

Vždycky, když už si myslela, že je konec, přišel znovu. Jeho fantazie byla nekonečná. Stejně jako její bolest. Uměl balancovat přesně na hraně mezi životem a smrtí. Naučil se, jak způsobit co největší muka. Možná si myslíte, že se jedná o nějakého úchylného vraha, kterého jednou odsoudí a budou s ním všude rozhovory, ale není to pravda. Tohle je obyčejný, řadový voják, který plní příkazy. Příliš se o tom nemluví, jedná se o citlivé téma, ale svědectví z různých bojišť mluví za vše.

OMINOUS RUIN jsem poslouchal poprvé v momentě, kdy jsem o podobném zážitku četl a viděl fotky. Nikdy nezapomenu na ten vyděšený pohled. U téhle desky zažívám podobné, technické, brutálně death metalové orgie. Připravte se na vypálení hlubokých ran přímo do vašeho mozku. 

 

Je prostým faktem, že současný trend hrát co nejkomplikovaněji, nejsložitěji, nejkrutěji, příliš nesdílím, ale to nic nemění na tom, že jsem byl postaven před úkol sepsat o téhle desce pár řádek. Nakonec je to jednodušší, než by se mohlo zdát. OMINOUS RUIN totiž patří do stejné party jako třeba takoví DECREPITH BIRTH, ODIOUS MORTEM, DEEDS OF FLESH, ARCHSPIRE a další, kteří se s tím moc nepářou. Recept je stejný jako vždy. Nasypat do nás pod tlakem pořádně nahlas změť šílených riffů, vyhrávek, sem tam zvolnit, dodat psycho pasáže a jít na pivo. I když tentokrát by se hodil spíš nějaký iontový nápoj. Hrát podobnou hudbu totiž musí být neskutečný fyzický výkon. Občas je chaos až příliš velký, zpočátku je posluchač doslova zahlcen a zmaten, ale ona to taky není hudba pro každého. Spíše ji ocení hledači progresivních odlidštěných zákoutí, než obyčejní fanoušci. Je ale také zcela jasné, že dnes se takto zkrátka hraje a podobných kapel je dvanáct do tuctu. Trošku mám problém je rozeznat od sebe, ale také se samozřejmě skláním před skvělým řemeslem. O duši nakonec stejně nejde, hlavní je zabít hudbou. OMINOUS RUIN se to myslím povedlo. Jen to chce mít hlavu otevřenou a nebát se popustit uzdu fantazii.



sumarizace:

OMINOUS RUIN nahráli velmi kruté, krvavé album. Pokud byste dnes hledali technický brutal death metalovou kapelu, která se nebojí pořádně říznout do masa a zároveň hraje zajímavě, pak jste tady správně. "Amidst Voices that Echo in Stone" je albem, které bolí, je nezvykle pestré a velmi dynamické zároveň. Fanoušci stylu by měli zbystřit svoji pozornost, protože tady se odehrávají pořádně „hnusná“ hudební jatka. Američané moc dobře vědí, jak složit dobrou skladbu. Prohrabují se hromadami mrtvol s velkým citem pro věc. Muzika je zde velmi ošklivá, šílená a připomíná záběry z vivisekce. Pokud bych měl letos někomu doporučit kapelu, která nahrála velmi dobré technické brutal death metalové album, byli by to rozhodně OMINOUS RUIN! Tihle patologové opravdu moc dobře vědí, jak se dělá dobrá práce. Deska, která vám shnije v přehrávačích!


Asphyx says:

OMINOUS RUIN recorded a very cruel, bloody album. If you are looking for a slamming brutal death metal band that isn't scared to cut into meat and is playing interesting as well, so you're right here. "Amidst Voices that Echo in Stone" is an album that hurts, it's unusually colourful and very dynamic at the same time. Fans of the style should sit up their attention, because here are played very “ugly” music massacre. The Americans know very well how to compose a good song. The music here is very ugly, crazy and reminds images of autopsy. If I would recommend someone a band this year, that recorded a very good slamming brutal death metal album, it would be definitely OMINOUS RUIN! These pathologists really know very well how to do a good job. Album, that will rot in yours CD players!


Track Listing:
1 Ritual
2 Attuned to the Chasm
3 Deception*
4 Chrysalis of Flesh**
5 A Feast for Shadows
6 Labyrinthine Torment***
7 Consumed
8 Simulacra
9 Amidst Voices that Echo in Stone

*Guest vocals: Jade Ordonez (Arcane Existence, Embrium, Deliria) and Crystal Rose
**Guest vocals: Kris Cana (Symbiotic)
***Guest vocals: Julian Zidarevich (Black Passage, Behold the Desecration)

Pre-order:
Bandcamp: 

Willowtip Store:

Album Line-Up:
Adam Rosado: Vocals, Lyrics
Alex Bacey: Guitars
Mitch Yoesle: Bass
Andrew Baird: Drums
Petr Oplatka: Guitars

Album Credits:

Written by Alex Bacey, Adam Rosado and Mitch Yoesle
Drums by Andrew Baird (Fallujah),
Drums Recorded by Cody Fuentes at Rapture Recordings
Recorded, Mixed and Mastered by Alex Bacey
Special Guest vocals: Jade Ordonez (Arcane Existence, Embrium), Crystal Rose, Julian Zidarevich (Black Passage, Behold the Desecration) Kris Cana (Symbiotic)


úterý 2. března 2021

Interview - MORTAL TERROR - Teutonic thrash metal par excellence!



Interview with teutonic thrash metal band from Germany - MORTAL TERROR.

Answered Dirk Wieland, thank you!

Translated Duzl, thank you!

Recenze/review - MORTAL TERROR - Bite of the Underdog (2020):

Ave MORTAL TERROR! Greetings to the German underground. I hope you are doing well in these difficult times. Do you also miss playing in clubs? Or are they open at your place? It does not look very promising in the Czech Republic. Last year you released the album "Bite of the Underdog". How do you feel about it and how did its release affect the COVID 19 pandemic?

Hey Jakub, thank you very much for your support and doing this Interview with us. Yes, times are really strange but all in all we’re fine and hope (just like everybody else) things will get better in the near future. We have nearly no concerts in Germany since March 2020 except some single events in summer under special Covid safety precautions. We’ve played our last show in December 2019 with M.O.D. in our hometown Kassel. The Clubs and Venues in our home area are also closed since March. The recording sessions for our new album took place in 2019 (before the pandemic) and when it all started we were in the Mixing Process. Of course it’s (especially for an underground band like us) difficult to release a new album without the chance to play a single show to support it, but when all was done and it became quite clear that no ending of the pandemic was in sight, we just thought “fuck it” - we’ve done a really good record, let’s just release it and see what happens.


I first heard "Bite of the Underdog" somewhere on the Internet and at first I thought it is some record from the eighties. I looked more closely and I say, look, MORTAL TERROR have a new record. The sound is really mouldy and dusty like an old coffin. Where and how did you record the album and who is behind the great sound? How did you achieve it? Analogously?

We’ve done it all by ourselves. Our bass player Gerret, who has always been interested in recording techniques and learned a lot by himself had a little studio called “Krachgarten” some years ago, where he did a lot of recordings for regional bands. Although he did not had the time to continue with the studio at some point and had to close it, he still continues to do our own recordings and he is (so to say) our producer. We did our last 4 albums that way and I think the experiences of the former recordings helped a lot because we had a very clear picture how the record should sound and what we wanted to improve this time. All in all we wanted a powerful sound which should on the other hand differ from the clean and lifeless “plastic”-sound many records have nowadays. Let’s say we wanted to capture the energy of our live performances as good as possible. We used digital recording techniques but avoided triggers, amp simulators, copying and pasting and all that shit to capture as good and natural as possible how we really sound as a band.

But it's not just about the sound, I really like the "old motif" on the cover. Who is its author and why such a horror theme? I admit that at first sight I also thought it was a reissue from the eighties:)). Really amazing!

I’ve had written a new song and when thinking about the lyrics somehow the title “Bite of the Underdog” came to my mind. Having this in mind I thought it might as well be a cool title for our new album and also had within seconds a rough idea for the possible cover scene.

My girlfriend has played Roller Derby for some years (if you don’t know it, I absolutely recommend it - its a really tough and awesome action sport originated in the USA first as an all female sport). One of her team mates, Hell D., is a student in arts and she did all the flyers, logos and merch designs for the Roller Derby Team and we always loved what she created. So we asked her, if she would like to do our cover artwork and she agreed. We then talked about the Ideas we had so far and the atmosphere we had in mind for the artwork and what can I say? She’s such a cool guy and it was so much fun working with her. We really love the results and think she did an outstanding job.


I'm an old metal dog that used to start with thrash metal in the nineties, I still have it in my blood, even though I'm more of death metal today, but I still think that both of these styles must be played from the heart, musicians must have in into them. Can you tell us how MORTAL TERROR creates new songs? Has the way you composed changed somehow, over the long time you are playing?

The main pattern didn’t change that much over the years. I’m the main song writer in Mortal Terror and our songs are mostly based on my guitar riffs. When I have some riffs that I have the feeling could result in a good song I work it out step by step until I have a nearly finished picture of the song – this can process can take hours our months from case to case. At that point I’ll take the song-idea to the rehearsal room and work it out with the other guys so they can add their ideas and we’ll have a finished song at the end of that process. What may have changed over the years is of course that the song-writing got more skilled and focussed and we have simply improved and know better how the achieve what we want. And what we want is plain and simple songs that work in a live situation, giving the listener passion and energy, songs that smell of sweat and make you want to raise your fist and bang your head ;-)


How new, modern technologies have influenced you? Today, the studios are completely different, also the recording processes, we also have the Internet, various programs. Did it affect your approach to music? Today, everyone has your record on their mobile phone two days before the release, they listen to it, but it's all so fast, fleeting. Did you have to adapt in any way?

I think the good aspect of all the digital possibilities is that it supports the idea of an independent non-commercial music scene. You don’t depend that much on a record company or the music industry to record your music and make it heard. The bad aspect is for sure that the music itself loses its worth because everything is available everywhere and anytime. Another bad aspect is that the digital recording techniques lead to many productions that sound the same and in our to opinion too perfect, too clean and absolutely boring and lifeless. Listen for example to the classic thrash albums from the 80’s. They sound all very different but everyone has its own character and atmosphere. This is something we miss lot in many of the present day releases – even from those bands who created that magic albums back in the days.

So – as I mentioned above – we use digital recording technology because it enables us to make good recordings on our own but the recording process itself doesn’t differ in most relevant aspects from the recording process 30 years ago. You hear real drums, real guitars, real amps and a real band playing it’s songs.


I really like on new album, that it has such an ancient drive, feeling. In short and simply, it kicks, cuts, you probably know what I mean. In my opinion, only few bands can do this, where the chemistry between the musicians works. MORTAL TERROR seems to me like a bunch of cheerful guys who like to go out for beer together? If I am right, you've changed the line-up since the last record. Can you tell us something about the changes?

Oh, you can bet we like to go out for a beer together – best after a sweaty and electrifying show! I´m probably a happy guy that I can call everyone who has been in this band over the years a friend.

Matthias Keyser was in Mortal Terror for about 16 years and was an important part of Mortal Terror. Over the last years he became more and more overloaded with his job and his family life and was simply no longer able to give the band the time and energy it would have needed. This situation developed step by step and first of all because we are friends it took us all some time to face this reality and talk about it. But when we did it became quite clear that it would be better for everyone involved to part ways at that point. For the rest of us it was also quite clear, that we would continue with the band. So we did the recordings for the new album as a four-piece and also played one show in that constellation. After that show Mattias van Geldern (the new Matthias!) came up and asked if we were looking for a new guitar player. We knew him already a bit from the old days of the regional scene, where he has been active in several bands. He’s about our age, has the same musical roots, is a great guitar player and has always liked and supported Mortal Terror. So we got back to full strength!


In the Czech Republic, we perceive the German metal scene as something great. But how does it really work in the underground? Do bands support each other? What about fans, clubs? You are already witnesses, you can compare even with the old days. Tell me something about current thrash metal scene in Germany..

Of course there some idiots or people you don’t want to connect with just like everywhere else. But all in all we experience the scene as very supportive and full of very enthusiastic and true people and bands, who simply do what they do because they love it and we simply like to focus more on them than on the idiots.

First of all in our regional metal scene fans, bands, clubs and organizers/promoters are mostly well connected and support each other. There are really lots of great people and we are really thankful for being a part of that scene.

What about you and the concerts, tours? I still believe (and I've tried it on myself) that real fans will go to a concert, they'll also buy a T-shirt, vinyl, talk. Do you play often? And are you planning a tour to support the new record?

We really like to play live – at least this is the essence of it all. But to be honest we don’t play as often as we would like. We’re all really old guys (around or over 50) and have our jobs and families and simply don’t have the time to organize lots of gigs or go on larger tours.

So we mostly play single shows or festivals we are asked for from organizers or befriended bands but with the (so far) really very good reactions on the new album, we will surely try to get a lot more active on that subject and play more shows as soon as the Covid-Situation may allow it. Especially over the last years we were often really happy with the reactions. We often had really enthusiastic crowds, people buying our records and merch and coming for a beer and a talk after show. This is at least why we are still going on and still enjoy what we do so much.


How would you define thrash metal? What does it mean to you? Is it just music or even a lifestyle? How do you see its development and which bands get your attention with their records lately?

First of all it may be a matter of age. We grew up and started Mortal Terror in the 80s, when suddenly all this new music came up which was faster, rougher and wilder than classic Hard Rock and Heavy Metal and simply made us go nuts. Not all but many of that bands can be looking back defined as Speed or Thrash Metal and that’s simply our musical DNA.

Another thing we like about Thrash Metal is that is has (for most of the relevant bands) some kind of an honest and authentic (maybe a little bit Punk influenced) feeling. It’s more coming of the streets and having this certain “Fuck Off Attitude” which may fit to us as persons and as a band as well. I think the present scene still offers a lot of great bands and music and we are personally far from only listening to thrash metal. In the last years I personally was for example very impressed with bands that manage to create this certain “ancient” energy and authenticity like for example Midnight, Bewitcher, Enforcer, Ranger to name a few.


What can we expect from the MORTAL TERROR in the coming months?

We’ll see – of course we hope the new album will open some possibilities for us and so far we’re really happy with the reactions. Many people really seem to like it very much and really seem to understand what the album and the band is about, which feels really good and exciting for us. We hope things will continue to go that direction and may give us the opportunity to do – fist of all – more shows and maybe find a good label to support and promote us. As you know “Bite of the Underdog” is self-released and therefore only available as a limited Vinyl-Edition so far.

I would like to continue in interview, but I have a terrible desire to listen your new "Bite of the Underdog" record again. I have to do it now. Thank you very much for the interview, I really appreciate it. I wish MORTAL TERROR only crazy fans, a lot of sold media and full halls at concerts. Good luck to you in personal lives!

Thank you very much, we really appreciate your support! All the best for you and the Deadly Storm Zine!

Recenze/review - MORTAL TERROR - Bite of the Underdog (2020):

https://mortalterror.bandcamp.com/album/bite-of-the-underdog
https://www.facebook.com/mortalterrormetal/


------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

instagram:

facebook:

twitter:

Rozhovor - MORTAL TERROR - Teutonic thrash metal par excellence!

Rozhovor s teutonic thrash metalovou skupinou z Německa - MORTAL TERROR.

Odpovídal Dirk Wieland, děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Recenze/review - MORTAL TERROR - Bite of the Underdog (2020):

Ave MORTAL TERROR! Zdravím do německého undergroundu. Doufám, že se vám v této nelehké době daří dobře. Taky vám chybí hraní v klubech? Nebo u vás jsou otevřené? V Čechách to moc nadějně nevypadá. Loni jste vydali desku „Bite of the Underdog“. Jaký z ní máš pocit a jak její vydání ovlivnila pandemie covid 19?

Ahoj Jakube, díky moc za podporu a tento rozhovor. Ano, je to opravdu nelehká doba, ale celkově jsme v pořádku a doufáme (stejně jako všichni ostatní), že se situace v brzké budoucnosti zlepší. Od března 2020 nemáme v Německu téměř žádné koncerty, kromě několika samostatných akcí v létě, se speciálními bezpečnostními restrikcemi proti Covidu. Naši poslední show jsme odehráli v prosinci 2019 s M.O.D. v našem rodném městě Kassel. Od března jsou také uzavřeny v naší domovské oblasti všechny kluby. Nahrávání našeho nového alba proběhlo v roce 2019 (před pandemií), a když to všechno začalo, byli jsme v procesu mixu. Samozřejmě je (zejména pro undergroundovou kapelu, jako jsme my) těžké vydat nové album bez možnosti zahrát jedinou show, která by ho podpořila, ale když bylo vše hotovo a bylo zcela jasné, že žádný konec pandemie není v dohledu, prostě jsme si pomysleli “serem na to” - vytvořili jsme opravdu skvělou nahrávku, prostě ji vydáme a uvidíme, co se stane.


„Bite of the Underdog“ jsem slyšel poprvé někde na internetu a nejdřív jsem si myslel, že to hraje nějaká deska z osmdesátých let. Podíval jsem se pečlivěji a říkám, hele, MORTAL TERROR mají novou desku. Ten zvuk je fakt plesnivej a prašivej, jak stará rakev. Kde a jak jste album nahrávali a kdo stojí za tím parádním zvukem? Jak jste jej docílili? Analogově?

Všechno jsme si udělali sami. Náš basák Gerret, který se vždy zajímal o techniky nahrávání a hodně se toho naučil sám, měl před několika lety malé studio s názvem „Krachgarten“, kde dělal mnoho nahrávek pro regionální kapely. Přesto v určitém okamžiku neměl dále čas na pokračování studia a musel ho zavřít, stále dělá vlastní nahrávky a je (tak říkajíc) naším producentem. Udělali jsme tak naše poslední 4 alba a myslím, že zkušenosti z dřívějších nahrávek hodně pomohly, protože jsme měli velmi jasnou představu o tom, jak by měla deska znít a co jsme chtěli tentokrát vylepšit. Celkově jsme chtěli silný zvuk, který by se měl na druhou stranu lišit od čistého a nezáživného „plastového“ zvuku, který dnes má mnoho desek. Řekněme, že jsme chtěli zachytit energii našich živých vystoupení co nejlépe. Použili jsme techniky digitálního nahrávání, ale vyhnuli jsme se triggrům, simulátorům zesilovačů, kopírování a vkládání a všem těmto sračkám, abychom zachytili ten nejlepší a nejpřirozenější zvuk, to, jak opravdu zníme jako kapela.

Ono to není ale jenom o zvuku, mě se hrozně líbí i „starý motiv“ na obalu. Kdo je jeho autorem a proč právě takové hororové téma? Přiznám se, že jsem si taky nejdřív myslel, že to je nějaká reedice z osmdesátých let:). Je úžasný!

Napsal jsem novou skladbu a při úvahách o textu mi nějak přišel na mysl název „Bite of the Underdog“. S touto myšlenkou jsem si zároveň pomyslel, že by to mohl být skvělý název pro naše nové album, a také jsem měl během několika vteřin hrubou představu o možném obalu. Moje přítelkyně už několik let hraje “Roller Derby” (pokud to neznáte, rozhodně to doporučuji - je to opravdu tvrdý a úžasný akční sport, který vznikl v USA, původně jako ženský sport). Jedna z jejích týmových kolegyň, Hell D., je studentkou umění a dělala všechny letáky, loga a obchodní návrhy pro “Roller Derby Team” a vždy se nám líbilo, co vytvořila. Takže jsme se jí zeptali, jestli by nechtěla vytvořit náš obal a ona souhlasila. Poté jsme mluvili o nápadech, které jsme dosud měli, o atmosféře, kterou jsme měli na mysli pro tento obal, no a co dodat? Je prostě skvělá a spolupráce s ní byla zábavná. Opravdu milujeme výsledek a myslíme si, že odvedla vynikající práci.


Jsem starej metalovej pes, který kdysi začínal v devadesátých letech s thrash metalem, mám ho pořád v krvi, i když dnes jsem spíš na death metal, ale pořád si myslím, že oba tyto styly se musí hrát od srdce, muzikanti je musí mít v sobě. Prozradíš nám, jak tvoří MORTAL TERROR nové skladby? Změnil se třeba nějak způsob, jakým skládáte za tu dlouhou dobu, co hrajete?

Hlavní postupy se za ta léta moc nezměnily. Jsem hlavním autorem skladeb v Mortal Terror a naše skladby jsou většinou založeny na mých kytarových riffech. Když mám nějaké riffy, o kterých mám pocit, že by mohly vyústit v dobrou skladbu, pracuji na tom krok za krokem, dokud nemám téměř hotový návrh skladby - to může trvat hodiny, někdy měsíce, záleží jak kdy. Poté přinesu nápad na skladbu do zkušebny a pracujeme na tom s ostatními spoluhráči, takže můžou přidat své nápady a potom skladbu dokončíme. Co se za ta léta mohlo změnit, jsou samozřejmě zkušenosti s psaním a zaměření na to, abychom se prostě zlepšili, také už víme, jak dosáhnout toho, co chceme. A to, co chceme, jsou jednoduché a prosté skladby, které fungují na živo, dodávají posluchačům vášeň a energii, skladby, ze kterých je cítit pot, a které tě nutí zatnout pěst a třepat hlavou. ;)


Jak vás vůbec ovlivnily nové, moderní technologie. Dnes jsou studia úplně jiná, procesy nahrávání také, máme navíc internet, různé programy. Ovlivnilo to váš přístup k muzice? Dnes má každý vaši desku v mobilu dva dny před vydáním, poslechne si ji, ale je to všechno takové rychlé, pomíjivé. Museli jste se nějak přizpůsobit?

Myslím, že dobrým aspektem všech digitálních možností je, že podporují myšlenku nezávislé nekomerční hudební scény. Nejste tak závislí na nahrávací společnosti nebo hudebním průmyslu, aby jste nahráli vaši hudbu a bylo ji slyšet. Špatný aspekt je jasný, že hudba sama o sobě ztrácí svoji hodnotu, protože vše je k dispozici kdykoli a kdekoli. Dalším špatným aspektem je, že techniky digitálního záznamu vedou k mnoha produkcím, které zní stejně a podle našeho názoru jsou příliš dokonalé, příliš čisté a naprosto nudné a bez života. Poslechněte si například klasická thrashová alba z 80. let. Zní velmi odlišně, ale každý má svůj vlastní charakter a atmosféru. To je něco, co nám u mnoha současných nahrávek hodně chybí - dokonce i od těch kapel, které ty magická alba kdysi vytvořily. Takže - jak jsem zmínil výše - používáme technologie digitálního nahrávání, protože nám samotným umožňují nahrávat, ale samotný proces nahrávání se ve většině relevantních aspektů neliší od procesu nahrávání před 30 lety. Slyšíte reálné bicí, reálné kytary, zesilovače a skutečnou kapelu hrající její skladby.


Mně se na novince hrozně líbí, že má v sobě takový ten starodávný drive, feeling. Zkrátka a jednoduše kope, řeže, asi víš, co tím myslím. Podle mého tohle umí jen kapely, kde mezi muzikanty funguje vzájemná chemie. MORTAL TERROR na mě působí jako parta veselých chlápků, co spolu rádi chodí na pivo. Je tomu tak? Jestli se nepletu, tak jste od minulé desky změnili sestavu. Můžeš nám o změnách něco prozradit?

To si piš, že si spolu rádi zajdeme na pivo - nejlépe po propoceném a elektrizujícím koncertu! Jsem asi šťastný člověk, protože můžu označit za přítele každého, kdo v této kapele v průběhu let působil. Matthias Keyser byl v Mortal Terror asi 16 let a byl důležitou součástí Mortal Terror. V posledních letech byl ale stále více a více přetěžován svou prací a rodinným životem a prostě už nebyl schopen dát kapele čas a energii, které by potřebovala. Tato situace se vyvíjela krok za krokem a především proto, že jsme přátelé, nám všem trvalo nějakou dobu čelit této realitě a mluvit o ní. Ale když jsme to udělali, vyšlo najevo, že v tomto bodě by bylo pro všechny zúčastněné lepší, kdybychom se rozešli. Pro nás ostatní bylo také zcela jasné, že budeme s kapelou pokračovat. Nahráli jsme tedy nový materiál ve čtyřech a odehráli jsme také jednu show v této konstelaci. Po této show přišel Mattias van Geldern (nový Matthias!) a zeptal se, jestli nehledáme nového kytaristu. Znali jsme ho trochu z dřívějška z místní scény, kde působil v několika kapelách. Je asi v našem věku, má stejné hudební kořeny, je skvělým hráčem na kytaru a vždy měl rád a podporoval Mortal Terror. Takže jsme se vrátili v plné síle!

U nás v Čechách vnímáme německou metalovou scénu jako něco skvělého. Jak to ale funguje v undergroundu doopravdy? Podporují se kapely navzájem? A co fanoušci, kluby? Jste už pamětníci, můžeš porovnávat i se starými časy. Jaká je současná thrash metalová scéna v Německu?

Samozřejmě tady existují idioti nebo lidé, se kterými se nechceš spojit, jako všude jinde. Ale celkově zažíváme scénu jako velmi podporující a plnou velmi nadšených a opravdových lidí a kapel, kteří prostě dělají to, co dělají, protože to milují a my se prostě rádi soustředíme více na ně, než na idioty. Hlavně v naší lokální metalové scéně jsou fanoušci, kapely, kluby a organizátoři / promotéři většinou dobře propojeni a navzájem se podporují. Je tu opravdu spousta skvělých lidí a jsme vděční za to, že jsme součástí této scény.


Co vy a koncerty? Jezdíte turné? Já pořád věřím tomu (a mám to ozkoušené na sobě), že opravdoví fanoušci zajdou na koncert, také si koupí triko, vinyl, pokecají. Hrajete rádi a často? A nechystáte nějaké turné na podporu nové desky?

Opravdu rádi hrajeme živě – koneckonců to je podstata toho všeho. Ale abych byl upřímný, nehrajeme tak často, jak bychom chtěli. Všichni už jsme staří chlápci (kolem 50ti let a více) a máme svou práci, rodiny a prostě nemáme čas na pořádání mnoha koncertů nebo na větší turné. Většinou tedy hrajeme jednotlivé koncerty nebo festivaly, které nás o to požádají, nebo na akcích našich spřátelených kapel, ale vzhledem k (zatím) opravdu velmi dobrým reakcím na nové album se určitě pokusíme být aktivnější a hrát více koncertů, jakmile to situace s Covidem dovolí. Zejména v posledních letech jsme byli nadšeni z reakcí. Často jsme měli opravdu nadšené davy fanoušků, kupujících si naše desky a merch, kteří si přišli po koncertě pokecat a na pivo. To je to, proč stále pokračujeme a stále si tolik užíváme to, co děláme.

Jak bys definoval thrash metal? Co pro tebe znamená? Je to jen hudba nebo i životní styl? Jak vidíš jeho vývoj a které kapely tě poslední dobou svými deskami oslovily?

Především to může být otázka věku. Vyrostli jsme a založili Mortal Terror v osmdesátých letech, kdy najednou přišla veškerá tato nová hudba, která byla rychlejší, drsnější a divočejší než klasický hard rock a heavy metal a prostě z nás udělala šílence. Ne všechny, ale mnoho z těchto kapel, může být zpětně označených jako speed ​​nebo thrash metal a to je prostě naše hudební DNA. Další věc, která se nám na thrash metalu líbí, je to, že má (pro většinu relevantních kapel) jakýsi upřímný a autentický (možná trochu ovlivněný punkem) pocit. Pochází to víc z ulice a mít tento jistý „Fuck Off přístup“, nám sedí jak osobně, tak i jako kapele. Myslím, že současná scéna stále nabízí spoustu skvělých kapel a hudby a my osobně jsme daleko tomu poslouchat jen thrash metal. V posledních letech na mě osobně například velmi zapůsobily kapely, které dokáží vytvořit tuto „starodávnou“ energii a autentičnost, jako třeba Midnight, Bewitcher, Enforcer, Ranger.


Na co se můžeme těšit z tábora MORTAL TERROR v nejbližších měsících?

Uvidíme - samozřejmě doufáme, že nám nové album otevře nějaké nové možnosti, a zatím jsme s reakcemi opravdu spokojeni. Mnoha lidem se to opravdu velmi líbí a zdá se, že chápou, o čem album a kapela je, což je pro nás opravdu skvělé a vzrušující. Doufáme, že se věci budou i nadále ubírat tímto směrem a mohou nám dát příležitost odehrát - především – více koncertů a možná najít dobrý label, který nás bude podporovat a propagovat. Jak víte, „Bite of the Underdog“ jsme si vydali sami a proto je zatím k dispozici pouze jako limitovaná vinylová edice.


Rád bych ještě pokecal, ale mám hroznou chuť si zase vaši novinku „Bite of the Underdog“ pustit. Musím to hned udělat. Děkuji moc za rozhovor, moc si jej vážím. Přeji MORTAL TERROR jen samé šílené fanoušky, spoustu prodaných nosičů a plné sály na koncertech. Ať se vám daří i v soukromí!

Díky moc, opravdu si vážíme tvé podpory! Přeji vše dobré jak tobě, tak i Deadly Stormu!

Recenze/review - SEPULCHRAL CULT - Immurement, Spirits And Graveyard Chants (2021)


SEPULCHRAL CULT - Immurement, Spirits And Graveyard Chants
CD 2021, Putrid Cult

for english please scroll down

Přistupovat ke starému death metalu můžete různě. V dnešní době nadprodukce bude mnohým vadit jednoduchost, zvuk, někdy i riffy. Jenže já patřím ke starý prokletý generaci, která pamatuje ještě začátky tohoto morbidního stylu. Kdysi dávno ještě šokoval posluchače svojí zlobou, temnotou a šílenstvím. Hrávalo se jednodušeji, přehledněji. Ještě se nezávodilo, kdo předvede větší zběsilost, netahala se do tohoto skvělého stylu technika.

Polští black death metalisté SEPULCHRAL CULT jsou jak vystřižení z devadesátých let minulého století. Hrají jednoduše, nebál bych se napsat primitivně a surově, ale o to víc sází na atmosféru. Jedná se o pradávný rituál smrti, který smrdí sírou. Black a death metal ve své ryzí, základní podobě. 

 

"Immurement, Spirits And Graveyard Chants" je kouskem mokvajícího masa, určeného nejen pro milovníky starých zapomenutých časů, ale i pro všechny, kteří jsou přežraní dnešní metalové umělosti. Zahnívající, nepříjemný zvuk, postupy jak vystřižené ze starých učebnic (DISMEMBER, NIHILIST, ENTOMBED, CARNAGE). Sem tam se Poláci otřou i o doom metal nebo jsou jejich skladby nasáklé černotou. Album je tak vzpomínkou na opravdové pohřby do země, na dobu, kdy se na nějakou tu špínu a nedokonalost nehledělo. Pořád, i po 30 letech života v undergroundu, mě podobné smečky dokáží oslovit více, než některé dnes tolik protěžované kapely. SEPULCHRAL CULT nám předkládají pestrou paletu ozvěn ze záhrobí, surových, neotesaných. Dokáží být divocí, chladní, ale hlavně uvěřitelní. Slyším, cítím, že hrají opravdově, uvěřitelně, od srdce. Není to sice nic nového, všechno jsme již dávno někde slyšeli, ale to dnes můžete napsat o jakékoliv metalové desce. Poláci si aspoň na nic nehrají, nedočkáte se žádných póz a zbytečností. Vše je ohlodáno až na kost. Zacíleno na ty nejnižší pudy. Old school black death metal, u kterého lezou mrtví z hrobů! Velmi dobře!


sumarizace:

"Immurement, Spirits And Graveyard Chants" je albem, které je takovým velmi příjemným výletem do starých časů. SEPULCHRAL CULT nám přinášejí další porci klasického death metalu, který bude pro spoustu mladých posluchačů působit jako zastaralá relikvie. Je to dobře, pánové hrají pro nás, staré old school death metalové fanoušky, kteří ještě nezapomněli na to, jak má znít poctivý, plesnivý death metal. Ne, žádnou progresi, změny stylu a podoby zde rozhodně nečekejte. Naleznete zde spíše odkaz starých časů, dávných postupů a vzpomínek. Albu by jistě slušela větší průraznost a energie, ale jako celek na mě působí nahrávka velmi solidně. Přiznám se, že si poslech rád a často užívám. Je to pro mě návrat do doby, kdy byl svět ještě v pořádku. "Immurement, Spirits And Graveyard Chants" je jako starý, znovu otevřený hrob, jako předčítání z dávných death metalových učebnic. Berte a nebo nechte být! Pro mě osobně, se jedná o skvělý zážitek. Plesnivý death metal, která nadzvedává víka od rakví! Jsem spokojený.

pro fanoušky: DISMEMBER, NIHILIST, ENTOMBED, CARNAGE


Asphyx says:

"Immurement, Spirits And Graveyard Chants" is an album that is like a very pleasant trip to the old times. SEPULCHRAL CULT bring us the next amount of classic death metal, which will be for many young listeners like an outdated relic. It's good, guys play for us old school death metal fans who haven't forgotten yet how the honest, moldy death metal should sound. No, no progression, don't expect turns in style and form. You will find here a link of old times, old methods and memories. The album can certainly stand more punch and power, but as a whole it is very solid record. I admit I enjoy listening very often. It's for me comeback to that times when the world was still in order. "Immurement, Spirits And Graveyard Chants" is like an old again open grave, like reading from the old death metal textbooks. Take it or let it be! For me personally it is great experience. Moldy death metal that opens the lids from the coffins! I'm satisfied.

for fans: DISMEMBER, NIHILIST, ENTOMBED, CARNAGE

Tracklist:
01. Embodiment Of Fear
02. Different Paths
03. Rotting
04. Contamination Of The Soul
05. Suffering
06. Apparition Of A Dream
07. ...To Disappear

band:
M. - Guitars, Vocals
K. - Drums
Artworks - M.
Danny B. - mix and master
All chants captured by Tomasz T.


pondělí 1. března 2021

Recenze/review - DIPYGUS - Bushmeat (2021)


DIPYGUS - Bushmeat
CD 2021, Memento Mori

for english please scroll down

Prozradila ho až zkažená krev, která se objevila ve stoce pod naším domem. Za dveřmi jeho bytu se muselo stát spousta ohavných činů. Takový milý pán, usměvavý a vždy vtipný. Ale za příjemným vzhledem se ukrývala zrůda. Vyšinutá, šílená šelma, která vraždila na potkání. Lednice plná masa, rudé skvrny v koupelně. Mluvil tiše a dlouho nechtěl prozradit, kde všechny pohřbil. Nakonec nás vzal kousek za město, do lesa, kde si jinak hrály děti. Mělké hroby vydaly svědectví a nikdo z nás už nebyl takový jako dřív.

Když mysl člověka zahalí temnota, dějí se různé zlé věci. Když poslouchám novou desku amerických death metalistů DIGYPUS, mám pocit, jako bych se zrovna díval na podobný horor. Vše je zahalené krvavou mlhou. Chladné, ostré riffy, magické melodie, kapela působí jako našeptávači zla. Nahrubo nasekaná tma, špinavá stoka, ve které se převalují zbytky lidských těl. Tohle je hodně ohavný smrtící kov. 



Podobně shnilý a mokvající death metal staré školy mám ve velké oblibě. U "Bushmeat" si připadám jako při návštěvě hřbitova, kde jsou na jednotlivých náhrobcích jména jako AUTOPSY, UNDERGANG, VASTUM. DIPYGUS čerpají ze stejných vzorů. Pocházejí z nejhlubšího undergroundu. Nepřinášejí sice nic nového do záhrobí, ale přesvědčilo mě jejich odhodlání, opravdovost. Songy jsou totiž neskutečně uvěřitelné, mají potřebnou morbidní atmosféru. Cítím z nich pach smrti, nasládlý a shnilý. Nevím, jestli jste někdy byli u exhumace starého hrobu, ale nebývá to hezký pohled. S "Bushmeat" se to hodně podobné. Posluchač je stažen do černé hlubiny smradlavého močálu. Každý další krok, každý další poslech, vás stahuje víc a víc do temnoty. Možná jenom nevíte, co se děje za dveřmi vašeho souseda. Proč se jeho návštěvy nikdy nevrací zpět? Vysvětlení najdete pod jeho maskou, někde uvnitř. S DIPYGUS nahlédnete za dveře pocákané krví. Poslouchejte bedlivě, mějte uši nastražené. Za rohem možná stojí i váš vrah. Mokvající, prašivý death metal staré školy, který vás pohřbí zaživa! Absolutní smradlavý, hnilobný masakr! Nemrtví mi zajisté potvrdí. Inferno!


Asphyx says:

He was betrayed by the rotten blood that appeared in the sewer under our house. There must have been a lot of heinous acts behind the door of his apartment. Such a nice gentleman, smiling and always funny. But behind the pleasant appearance, there was a monster. Mad beast that killed a rat. Fridge full of meat, red stains in the bathroom. He spoke softly and for a long time he did not want to reveal where he buried them all. Eventually he took us just outside the city, to the forest, where the children were otherwise playing. The shallow graves testified, and none of us were as they used to be.

When a person's mind is obscured by darkness, various bad things happen. When I listen to the new album of American death metallers DIGYPUS, I feel like I'm watching a similar horror movie. Everything is shrouded in bloody mist. Cool, sharp riffs, magical melodies, the band acts as whisperers of evil. Roughly chopped darkness, a dirty sewer in which the remains of human bodies roll. This is a very abominable death metal.

 

Similarly, I like the rotten and soaking death metal of the old school. At "Bushmeat" I feel like visiting a cemetery, where there are names like AUTOPSY, UNDERGANG, VASTUM on individual tombstones. DIPYGUS draw from the same patterns. They come from the deepest underground. They do not bring anything new to the grave, but I was convinced by their determination, their authenticity. The songs are incredibly believable, they have the necessary morbid atmosphere. I smell death, sweet and rotten. I don't know if you've ever been to the exhumation of an old grave, but it's not a pretty sight. It's very similar with "Bushmeat". The listener is drawn into the black depths of a stinky swamp. Every next step, every other listening, draws you more and more into the darkness. Maybe you just don't know what's going on behind your neighbour's door. Why do his visitors never return? You can find the explanation under his mask, somewhere inside. With DIPYGUS, you peek behind a blood-splashed door. Listen carefully, keep your ears ready. Your killer may be around the corner. Wet, dusty old-school death metal that will bury you alive! An absolute stinking, rotting massacre! The undead will surely agree. Inferno!



Tracklist:
01. Ape Sounds
02. St. Augustine, FL 1896
03. The Khumjung Scalp
04. Osteodontokeratic Savagery
05. Plasmoidal Mass (Slime Mold)
06. BushMeat
07. Long-Pig Feast
08. Myiasis In Human Mouth
09. Ape Sounds II



TWITTER