DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 21. května 2023

Info - HEAVING EARTH se po dlouhých šesti letech vrací na pódia! / HEAVING EARTH returns to the stage after six long years!


Po dlouhých šesti letech se s HEAVING EARTH vracíme na klubová a festivalová pódia! Na koncertech se představíme v nové sestavě a setlist bude vycházet z aktuální desky, „Darkness Of God“.
V červnu odehrajeme následující koncerty v České Republice:
15.6. – Praha, Music Club Jižák; společně s BLIND RULER CURSED LAND, MORTHYMER a WILLHELM GRASSLICH
19.6. – Plzeň, Divadlo Pod lampou; společně se SONUM (Itálie) a DORMANT ORDEAL (Polsko)
_____________________________________________________________________
After six long years, we are returning to perform live, at clubs and festivals. With a new line up and a setlist based on our latest album, „Dakness Of God“!
In June, we will play the following shows with in the Czech Republic:
15.6. – Praha, Music Club Jižák; together with BLIND RULER CURSED LAND, MORTHYMER and WILLHELM GRASSLICH
19.6. – Plzeň, Divadlo Pod lampou; together with SONUM (Itálie) a DORMANT ORDEAL (Polsko)

ČTVRTEK 15. ČERVNA 2023 V 19:00

HEAVING EARTH, MORTHYMER, BLIND RULER CURSED LAND & WILLHELM GRASSLICH – Praha (NEW FB EVENT)
Music Club JIŽÁK

PONDĚLÍ 19. ČERVNA 2023 V 19:00

DORMANT ORDEAL (pol), SONUM (ita), HEAVING EARTH (cze), INNERSPHERE (cze) – PLZEŇ / CZE (new event)
Divadlo pod lampou

info:


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - SHODAN - None Shall Prevail (2023)


SHODAN - None Shall Prevail
CD 2023, Time to Kill Records

for english please scroll down

Někdy si připadám osamocený v davu. Chodím ulicemi a poslouchám úplně jinou muziku, než ostatní. Lidé kolem mě mají zachmuřené tváře, stále někam spěchají. Moc a peníze, faleš a lež. Mám raději riffy, ohlodané na kost, líbí se mi, když hudba duní, žhne a pálí. Neumím se přispůsobit, vypadám jako prokletý, jako zvíře, které smečka zavrhne. Bývám někdy nepříjemný a nemluvím. Dusím v sobě vztek, vadí mi nespravedlnost. V těchto momentech si jako nějaký dobrý lék, který mi pomáhá, dávám do žil přesně takové desky, jako je ta letošní od polských SHODAN.

S těmito maniaky jste se již na našich stránkách setkali v roce 2020, kdy jsem psal o jejich předchozí narhrávce "Death, Rule over Us". Novinka je takovým volným pokračováním, rozvíjením předchozích nápadů. Stala se na nějaký čas mojá součástí a konečně jsem se necítil tak osamocený. Svět byl najednou nejen černý, krvavý a zlý, ale dal se i přežít. 

 

Ano, nové album "None Shall Prevail" na mě působí velmi uvěřitelně, syrově a opravdově. Má v sobě velké množství temné energie, chvění, obsahuje drive i sílu. Zároveň, a to se mi líbí asi nejvíc, působí velmi svěže a samozřejmě. Hrozně moc mě baví chodit jen tak po ulici, sledovat dav, těkající město, ruch okolo domů. Kdo jsi a kam jdeš? Jaký si měl život? U toho poslouchám novou desku a cítím se vznešeně. Členy kapely jsou zkušení muzikanti (kdo by nemiloval BANISHER), kteří perfektně ovládají své řemeslo. Letos se velmi povedl zvuk - Mikołaj Kiciak (mixing), Kai Stahlenberg (mastering). Je čitelný, průrazný, divoký a zběsilý, ale zároveň i chladný a podmanivý. Líbí se mi, že kapela stojí na pevných základech klasického death metalu. Zároveň je progresivní, ale takovým tím srozumitelným a příjemným způsobem (stejně jako kupříkladu mí oblíbení italští SADIST, nebo britští DE PROFUNDIS). Oceňuji, že se nebojí i "pomalejších" pasáží, u kterých vynikne ještě více chlad. Představte si starou továrnu, ve které spí stroje. Zase jednou stojíte uprostřed davu a dávno víte, že lidský rod je odsouzený k zániku. Začnou se ozývat první riffy, údery bicích a vaše srdce zrychlí svůj rytmus. Psal jsem to již mnohokrát. Nejvíc se mi líbí smečky, které dokáží přenést svoje emoce i na moji maličkost. Rozdrásají můj obličej i fantazii do krve. A SHODAN jsou letos ve velmi dobré formě. Utíkám pryč, ze současného zmateného světa. Uznávám už jenom dobrou muziku. A mezi tu nové album "None Shall Prevail" rozhodně patří. Novinka se mi zadřela hluboko pod kůži. Progresivní death metaloá jízda s devastujícím účinkem!


Asphyx says:

Sometimes I feel alone in the crowd. I walk the streets and listen to completely different music than everyone else. People around me have gloomy faces, always in a hurry. Power and money, deceit and lies. I like my riffs gnawed to the bone, I like my music to rumble and blaze and burn. I don't know how to fit in, I look like a cursed animal, an animal that the pack rejects. I'm sometimes unpleasant and I don't speak. I stifle my anger, I resent injustice. In these moments, like some good medicine that helps me, I put into my veins exactly such records as this year's one from Polish SHODAN.

You have already met these maniacs on our pages in 2020, when I wrote about their previous record "Death, Rule over Us". The new one is such a loose continuation, developing previous ideas. It became a part of me for a while and finally I didn't feel so alone. The world was suddenly not only black, bloody and evil, but survivable.


Yes, the new album "None Shall Prevail" feels very believable, raw and real to me. It has a lot of dark energy, shivers, it contains drive and power. At the same time, and this is probably what I like the most, it feels very fresh and natural. I really enjoy just walking down the street, watching the crowd, the city, the hustle and bustle around the houses. Who are you and where are you going? How was your life? I'm listening to the new record and I'm feeling sublime. The members of the band are experienced musicians (who doesn't love BANISHER) who are perfect at their craft. This year the sound was very good - Mikołaj Kiciak (mixing), Kai Stahlenberg (mastering). It's clear, piercing, wild and frantic, but at the same time cool and captivating. I like that the band is standing on the solid foundations of classic death metal. At the same time, it is progressive, but in such an understandable and pleasant way (just like, for example, my favourite Italian SADIST, or British DE PROFUNDIS). I appreciate that they are not afraid of "slower" passages, where the coldness stands out even more. Imagine an old factory where machines are sleeping. Once again, you stand in the middle of the crowd, knowing long ago that the human race is doomed. The first riffs start to play, the drums pound, and your heart speeds up its rhythm. I've written this many times. I'm most fond of packs that can transfer their emotions to my little one. They tear my face and my imagination to shreds. And SHODAN are in very good form this year. I'm running away, from the current confusing world. I only accept good music. And the new album "None Shall Prevail" is definitely one of them. It's a new one that's burrowed deep under my skin. A progressive death metal ride with devastating effect!




Recenze/review - SHODAN - Death, Rule over Us (2020):



Tracklist:
01. Tamed in Unison
02. Despair Snares
03. Demortality
04. Ethos
05. Staring Back at The Abyss
06. Lords
07. Nighttime Violators
08. Nicość Wiekuista
09. None Shall Prevail



PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý pátý - Kolíne Kolíne...


Příběh čtyř stý pátý - Kolíne Kolíne...

Sedíme ve vlaku a já už asi týden nemůžu vyhnat z hlavy scény z minulého týdne. Moje víceméně náhodné, ale o to víc zapamatovatelné a notně děsivé setkání s místními plzeňskými vyvolávači duchů, black metalisty a satanisty, mě bude ještě dlouho pálit v mysli. Vyprávím jednotlivé detaily, na které si vzpomínám a blondýnka mi tak trošku nadává, že jsem ji měl poslechnout, že na ní mám dát a že se nemám pořád paktovat s pochybnými existencemi. Což o to, ale když já je asi přitahuju. Měl jsem to vždycky takhle, že se kolem mě nemotali jenom hodní, pohodoví lidé, ale i zvířata v lidské podobě. Možná mám v sobě taky něco temného, po otcovi, řeknu a je mi do pláče. Pořád před sebou vidím šílené obličeje. Pohladí mě po tváři a vezme za ruce. Umí mě uklidnit. Ještě, že jí mám. Je brzy ráno a jedem do Kolína. Zatím jsme někde u Rokycan a cesta před námi je ještě hodně dlouhá. Udělala do takové hliníkové krabice svačiny. Ušetříme a bude víc na pivo. 

Pozval nás Michal a Blanka, která už byla také představena jeho rodičům. Ti měli kousek od Kolína firmu a vůbec se měli dobře. Blanka neměla chudák mámu. Měla to hodně těžké, ale možná o to víc byla hodná. Měli jsme je oba hrozně moc rádi. V Praze si dáme něco dobrého v hospodě kousek od Masarykova nádraží. Zazpíváme si Kolíne Kolíne a je na nás vidět, že nejsme místní. Lidé jakoby tu byli přeci jen jiní. Mám pocit, že jsem skoro doma. Více se usmívají, jsou takoví příjemnější. Chtějí si povídat. Jaký to příjemný rozdíl oproti Plzni. Staré babičky, mladí kluci, každý se zeptá, kam jedeme, prohodí pár slov. Popřejí nám hezký den a moje žena mi říká, to je jako u nás na jihu. Chvilku rozebíráme, proč jsou plzeňští pořád takoví přednasraní. Nechápeme to. A nepochopíme to nikdy.  Nejsou takoví všichni, ale na ulicích je to znát. Jakmile zmizí studenti a začne léto, připadáme si jako v nějakém nekonečném splínu. Asi jsem jiné krve, nevím.

Blanka s Michalem a s jejich rodiči nás čekají na nádraží. Jakmile náš courák zastaví, ihned se rozběhnou k vlaku, začneme se objímat. Máma i táta jsou od pohledu hrozně sympatičtí, skvělí lidé. Ihned si sedneme a to natolik, že paní ani neoznámím, že nejím houby. Zvedá se mi sice žaludek, ale sním omáčku s klouzky. Blondýnka se na mě kouká a vlastně mě chápe, i když mi to pak pokaždé připomíná, že mám vlastně houby rád, akorát to mám v hlavě zablokovaný. Poděkuji a jdu na záchod. Tam se pozvracím. Sedíme na prosklené terásce a já koukám, jaké to je super, když se dva mají rádi a pracují, budují. Je na nich vidět, že se mají rádi. Je to takové hezké a děsně pozitivní. Tomu říkám domov, provázejí nás po pozemku, pak po vsi, díváme se do zahrad a zdravíme se sousedy a příbuznými. Zajdeme do hospody a odpoledne jedeme do Kolína. 

Michal nás vezme do oblíbených hospod, vypráví, kde studoval, kam chodil na pivko, kde se co stalo a tak. Pak si všimneme plakátu na zdi. Vypadá metalově a protože mě všichni znají, tak prý, jestli nechci zajít. Jsem pro, všemi deseti. A tak Michal zavolá otcovi, který se automaticky nabídne, že pro nás přijede. Je krásné jaro, už trošku tepleji, tak žádný problém. Trošku jim to štěstí závidím. Já se musel vždycky postarat sám o sebe. Chvilku je mi z toho smutno, připadám si, že mě nemá nikdo rád, ale je to blbost. Mám krásnou holku, máma i tetičky jsou v pohodě, kolem mě je spousta kamarádů, ať už těch starých nebo nových. Nemám si na co stěžovat. Oproti minulého týdnu, kdy jsem viděl jen samé zlo a temnotu, je najednou doslova všechno prozářené. Připadám si, jakoby mě někdo nechával schválně zažívat různé situace, že je to nějaká zkouška, nevím. Nebo je to bůh? O tom poslední dobou také přemýšlím. Zase jsem si přečetl po letech bibli a dívám se na ní úplně jinak, než dříve. Já, starej metalista, jsem si ji docela užíval.

Potkáme pár Michalových kamarádů. Jména si nepamatuji, ale jsou mezi nimi i nějaké metly. Ihned se sesedneme a necháme Blanku s mojí holkou samotné. Vypadá to, že z nich budou kamarádky, řekne mi Michal na hajzlíku. Inu kámo, vždyť jsme oba tak podobní, tak proč ne naše ženy. A na to si přiťukneme. Metaláci se mezi sebou chvástají, co kdo kdy kde slyšel, zažil a já taky něco málo přidám. Nemůžu se s nimi ale srovnávat. Oni jsou fakt kovaní. Mají velké znalosti, až encyklopedické. Spoustu kapel ani neznám, tak si je napíšu na lístek z hospody a dám do kapsy. Pak ho někde ztratím a zase vím prd. Marně se snažím pátrat v paměti, bylo toho tolik. A tak se zase ke všemu musím prokousat sám, postupně a hrozně pomalu, protože v mém okolí metal už nikdo neposlouchá. Studenti už vůbec ne a moje návštěvy Boleslavi jsou čím dál tím méně časté. Spíš jezdím do Jablonce a jedinou mojí spřízněnou duší je Venca s Petrou. 

Teď jsem ale zde, na východě a je nám děsně fajn. Říkám si, že tady bych si dovedl představit žít. Měl bych to i kousek za mámou. Nikdy k tomu nedojde, ale z nějakého mě dosud neznámého důvodu mám z této oblasti spoustu kamarádů. Připadá mi, že tu mám někde skryté kořeny. Smějeme se stejným věcem a to i s lidmi, které vidím třeba poprvé v životě. Metly mě ale varují, že večer je to nic moc. Nějaký místní heavíky, že to prý tahá za uši. Ale co, bude prdel, řekneme a kolem osmé stojíme u klubu. Je to kousek od náměstí a jde se dolů do sklepa. Jak typické. Nikdy jsem tam potom nebyl, ale takových míst bylo po republice spousta. Někdy jsem dorazil za tmy, šel s pár metalákama a pak se ptal, kudy se dostanu zpátky na nádraží. Dnes je to ale jiné, přeci jen, máme průvodce. Michal moc metal nemusí a Blanka hraje na klavír a zpívá ve sboru. Ta jen prokrucuje oči. Ale o to vůbec nejde. Učím ostatní děsně true pózy, takové ty pohyby, ze kterých jsem měl vždycky děsnou srandu. 

Jinak to ale vidí tři kapely v kolínském sklepě. Lidí pár přišlo, spíše méně, ale aspoň nejsou nikde fronty. Tolik póz a klišé jsem už dlouho neviděl. U heavíku musíte, stejně jako u každého jiného stylu, umět hrát. Tady navíc i pořádně zpívat. To ale neumí nikdo. Je to rozladěný, ale lidem to očividně nevadí. Přišli za kamarády, podpořit je. Takže vlastně v pořádku. Lokální liga, místní umělci, co nikdy nezazáří. Zase na druhou stranu, nebýt toho, že když slezli z pódia, byli namachrovaní jak mraky, nikomu by to nevadilo. S pivem se snese všechno. Blanka se mě ptá, to jako fakt posloucháš tohle? Popadám se za břicho a prozradím ji, že je to jako u každé muziky, existuje dobrá a špatná. Mnohdy převáží forma nad obsahem a tady je to ještě lopaťárna. Zalezeme si tedy do kouta a já jí pořád dokola říkám, jak je máme rádi, jak se nám tu líbí. Je dojatá a ve slabé chvilce se rozpláče. Štěstím. Má upito a vypráví o tom, jak jí umírala máma, jak pak nevěděla, jak se má chovat, jako ženská. Začal jsem si jí vážit ještě o hodně víc. A navěky jim přeji jen to dobré. Snad se mé modlitby vyplní.

Kapela dohrají, ale my nemáme dost. Když nás veze veselý otec (můj se neusmíval snad nikdy) zpátky na ves, prozradí nám, že na hřišti se ještě pije. Jasně! Zakřičí Michal a jsme tam odvezeni. Místní už hrajou šipky, tančí a vůbec se baví. Ihned vyzveme naše dámy na taneční parket. A protože jsem host, tak mi hrají na přání. Ukazuju Blance, co je metal. Chvíli poslouchá a pak paří s náma. Hergot, to je dobrý, křičí za zvuků Slayer. Pak musíme něco volnějšího, aby si zatancovali i ostatní. Zase nám, jako kdysi, rozsvítí celý fotbalový trávník. Opilí tančíme bosí a studí nás rosa, protože bude za chvilku ráno. Unavení ležíme na zemi, do kříže, s hlavama k sobě a křičíme na slunce, aby už kurva vylezlo. A ono nechce, fláká se a nám je tak děsně dobře, že má Blanka škytavku a my se ji smějeme, napodobujeme ji jako zmatený žáby. Zalezeme do posteli. Blondýnka se přivine a šeptá mi krásná slova. Venku svítá a my si řekneme, že dneska nebudeme spát, že by to byla škoda.

Jdu si zakouřit před dům, stranou a potkám pana otce. Zapálí mi a zeptá se, jak se máme. Blahořečím je, mluvím o Michalovi, jak jsme se dali dohromady, jak studujeme. Mě nemusím lhát, já vím moc dobře, že ho to moc nebaví. Ale mysleli jsme to dobře. No a já se zase cítím děsně smutně, protože ten můj se mě nikdy nezeptal, jak mi je, jak se cítím, co chci. Nikdy nepokecal jako chlap s chlapem. Poděkuju a zalezu ještě na chvilku ke své dívce. Za chvilku je snídaně, řeknu jí a ona mě pohladí po tváři. Nebuď smutný, jsem tu s tebou. Když jíme, tak už ale zase vtipkujeme a je nám děsně dobře. Pamatuji si, že byly palačinky, ty jsme u nás dělali jen občas. A oni měli takový přístroj, který je dělal víceméně sám. Každý den se něco naučíš, říkal jsem si. Na vlak nás vyprovází všichni. Celá rodina, i pár kamarádů ze včerejška. Je mi hrozně krásně, cítím kolem nich auru dobroty. Někde je ráj, říkám své budoucí ženě, když už zase jedem do Prahy. Usneme a musí nás na Masarykáči vzbudit. 

Přesedneme a má milá na mě zase usne. Voní mládím a živočišností. Tohle mám na ženských hrozně rád. Dokáží být jako mazlivá koťátka, která se změní v kočky s vyceněnými drápy, když brání dítě nebo svůj domov. Cítím z jejího oddechování energii. V Plzni vystoupíme vysmátí a když si hodíme bágly na kolej, musíme ještě Na Kurty, protože víkend se musí zakončit nějak důstojně. Nechápu, že jsem tenkrát skoro nepotřeboval spát. Dnes už bych to nedal, ale byli jsme mladí. Nadšení z prožitého víkendu, který jsme si neskutečně užili. Michalovi rodiče nás pak vždycky pozdravovali, ptali se, kdy zase přijedeme a vůbec na nás vzpomínali. My na ně taky. Existují na světě dvojice, které k sobě prostě patří. Chtěli jsme patřit mezi ně. A je prostým faktem, že Kolín nás v naší snaze hodně inspiroval. Nemůžu spát. Pořád sleduji její dech. Pomalinku, spokojeně. Usmívá se. Chtěl bych, aby ses jen usmívala. Udělám proto všechno. Slibuji do tmy a koukám se jako nějaký rozervaný básník na měsíc. 


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 20. května 2023

Recenze/review - GUTTED CHRIST - Hail and Kill (2023)


GUTTED CHRIST - Hail and Kill
CD 2023, CDN Records

for english please scroll down

Všichni ho měli moc rádi. Každého zdravil a učil se dobře. Jeho krásná tvář ale ukrývala i svoji stinnou stránku. Po večerech sedával u počítače a psal lidem zlé zprávy. V jeho okolí se začaly množit sebevraždy. Psychicky mučil své blízké. Měl radost z utrpení, miloval vyděšené tváře. Líbilo se mu, když se dozvěděl, že někdo už to nevydržel a vytáhl ve vaně žiletky. Zlo má mnoho podob, nezapomínejte na to. A přichází vždy, když jej nejméně čekáte. 

I o tomhle bývá death metal. Tenhle styl vždy upozorňoval na ošklivé věci, kterých je člověk schopen. Blasfemie, smrt a nenávist jsou i tématem textů amerických smrťáků GUTTED CHRIST. U jejich nové nahrávky se budete cítit jako u šíleného hororu. Nebo je to realita? To už nechám na vás. Poslouchejte hodně nahlas!


Když "Hail and Kill" poslouchám, připadám si, jako bych seděl v kostele, ve kterém právě mluví prokletý mnich. Kolik hnusu a špíny nám církev ještě přinese? GUTTER CHRIST hrají smrtící kov ušpiněný black metalem a zkaženou krví. Výsledkem je velmi chutný, zkažený a jedovatý koktejl, který doporučuji podávat pochlazený. Nejlépe hluboko pod zemí, v nějaké opuštěné kobce. Klidně si k tomu otevřete starou rakev. Jestli máte rádi DEICIDE, IMMOLATION, CANNIBAL CORPSE, DYING FETUS, SIX FEET UNDER mohla by se vám líbit i tahle deska. Má dobrý masivní a ostrý zvuk, zajímavý pekelný obal a hlavně na ní naleznete velkou spoustu zajímavých nápadů. Songy jsou velmi divoké, plné vzteku a špíny. Mají v sobě pradávný old schoolový feeling a drive. Album klidně můžete pouštět všem hajzlům i prokletým. Přímo do obličeje, bez kompromisů, bez zbytečností. Takhle útočí i tahle smečka. Jedná se již o druhý dlouhohrající počin kapely a myslím si, že se k oběma nahrávkám budu rád a často vracet. Až ti jednou bude špatně a nebudeš chtít vidět světlo, až na tebe padne splín, až potkáš ve svém životě někoho zlého, tak nezoufej. Pusť si "Hail and Kill" a uvidíš, že ti bude lépe. Pánové hrají s nadhledem. Nejedná se o nic nového, ani převratného, ale musím říct, že songy v sobě mají něco morbidně přitažlivého. Něco v podobném smyslu, jako dobrý horor.  Zlo má mnoho podob, nezapomínejte na to. A přichází vždy, když jej nejméně čekáte. Tahle deska řeže tou správnou stranou nože. Žhne a pálí. Je surová a syrová zároveň. Má v sobě nahrubo nasekanou tmu. Mocný, masivní, krutý death metal, který vás vyvrhne zaživa!


Asphyx says:

Everybody liked him very much. He greeted everyone and taught well. But there was a dark side to his handsome face. In the evenings, he would sit at his computer and write bad news to people. Suicides began to proliferate in his neighborhood. He tortured his loved ones mentally. He took pleasure in the suffering, loved the frightened faces. He loved it when he learned that someone couldn't take it anymore and took out the razor blades in the bathtub. Evil takes many forms, don't forget that. And it always comes when you least expect it.

That's what death metal is all about. It's a style that's always highlighted the ugly things that man is capable of. Blasphemy, death and hatred are also the theme of the lyrics of American death metal band GUTTED CHRIST. Their new record will make you feel like you're in an insane horror movie. Or is it reality? I'll leave that up to you. Listen very loud!


When I listen to "Hail and Kill" I feel like I'm sitting in a church where a cursed monk is speaking. How much more filth and filth will the church bring us? GUTTER CHRIST play deadly metal stained with black metal and corrupted blood. The result is a very tasty, corrupt and poisonous cocktail, which I recommend to serve chilled. Preferably deep underground, in an abandoned dungeon. Feel free to open an old coffin for this. If you like DEICIDE, IMMOLATION, CANNIBAL CORPSE, DYING FETUS, SIX FEET UNDER you might also like this album. It's got a good massive and crisp sound, an interesting hell of a cover and most importantly you'll find a great deal of interesting ideas on it. The songs are very wild, full of rage and filth. They have an old school feel and drive to them. You can play the album to all the bastards and the damned. In your face, no compromises, no uselessness. That's how this pack attacks. This is the band's second full-length release and I think I'll be revisiting both records happily and often. When you get sick and don't want to see the light, when the full moon falls on you, when you meet someone bad in your life, don't despair. Put on "Hail and Kill" and you'll see that you'll get better. The gentlemen play with insight. It's nothing new or groundbreaking, but I have to say that the songs have something morbidly appealing about them. Something along the lines of a good horror movie. Evil takes many forms, don't forget that. And it always comes when you least expect it. This record cuts with the right side of the knife. It glows and burns. It's raw and raw at the same time. It's got darkness roughly chopped into it. Powerful, massive, brutal death metal that will eviscerate you alive!


Tracklist:
01. Inverting The Cross (Intro) 
02. Blasphecross 
03. Bring Out The Gurneys 
04. Weeping Savior 
05. In The Coils Ov Death 
06. Faceless Misery 
07. Straight Fucking Murderous 
08. Threat To Your Existence 
09. Spawns Ov Perdition 
10. Get Gutted (Outro)



pátek 19. května 2023

Recenze/review - DEAD CHASM - Sublimis Ignotum Omni (2023)


DEAD CHASM - Sublimis Ignotum Omni
CD 2023, F.D.A. Records

for english please scroll down

Je nás čím dál tím víc, kteří utíkáme ze současného světa. Štvou nás lži a přetvářka. Cítíme bolest umírajících, bojíme se tupého davu. Jedinou záchranou pro nás bývají staré katakomby. Dávno opuštěné a hluboko pod zemí. Chodbami se toulají postavy bez tváře. Je jedno, jestli je někdo živý a nebo mrtvý, všichni posloucháme novou desku italských smrtonošů DEAD CHASM. Jedná se o smečku zkušených muzikantů, kteří působili v kapelách jako DECREPID, HORRID, FUNEST, STENCH OF PROFIT, DAEMONIAC. 

Je vám tedy doufám jasné, že se jedná o prvotřídní práci, co se týká zvuku i celkového provedení. Ten doslova zabíjí a jsou pod ním podepsáni pánové Dan Lowndes (Mastering) a Arcanus Incubus (Recording, Mixing). Tohle album smrdí jako zkažené maso. Když jej budete poslouchat, tak si dejte pozor, aby vás nepohltila tma. 


Do nahrávky "Sublimis Ignotum Omni" jsou otisknuty vlivy kapel jako INCANTATION, IMMOLATION, SOLOTHUS, FATHER BEFOULED, SPECTRAL VOICE, OSSUARIUM, CORPSESSED, FUNERABRUM, DISMA, CRUCIAMENTUM a dalších tmářů, kteří přesně vědí, o čem je absolutní zlo a temnota. Nové album mě ihned stáhlo hluboko pod zem, pohřbilo zaživa a stalo se mojí součástí. Hnil jsem zaživa, rozpadal se a ztrácel se v nekonečných močálech věčnosti. Italům se povedlo negovat pomocí hudby vše dobré. Jsou uvěřitelní, opravdoví. Každý riff, každý tón vás zasáhne přímo do srdce. Jen musíte mít rádi old schoolový feeling a drive. Novinka je vhodná na pohřby, na dlouhé noci v márnicích. Naleznete na ní spoustu zajímavých momentů, různých černých zákoutí. Italové působí jako démoni ze starých časů, kteří se vrátili na zem, aby se pomstili za všechny hříchy. Až zase jednou budu utíkat před současným divným světem, ve kterém už neplatí žádná pravidla, vezmu si "Sublimis Ignotum Omni" určitě zase s sebou. Znovu a rád se udusím zkaženou krví, opět se budu s chutí houpat ve větru jako oběšenec. Stále si myslím, že pro tuhle hudbu musíte mít v sobě touhu ničit a schopnost vyjádřit pomocí ní zlo a špínu, které jsou všude kolem nás. Jedinou záchranou jsou pro mě staré katakomby. Dávno opuštěné a hluboko pod zemí. Chodbami se toulají postavy bez tváře. Je jedno, jestli je někdo živý a nebo mrtvý, všichni posloucháme novou desku italských smrtonošů DEAD CHASM. Temný, morbidní death metal, ze starých márnic, u kterého se rozpadnete v prach!


Asphyx says:

There are more and more of us who are fleeing the contemporary world. We are frightened by lies and pretence. We feel the pain of the dying, we fear the dull crowd. Our only salvation is the old catacombs. Long abandoned and deep underground. Faceless figures roam the corridors. It doesn't matter if someone is alive or dead, we're all listening to the new album by Italian death-mongers DEAD CHASM. They are a pack of experienced musicians who have been in bands like DECREPID, HORRID, FUNEST, STENCH OF PROFIT, DAEMONIAC.

So I hope it is clear to you that this is a first class job in terms of sound and overall performance. It literally kills and it is signed by Dan Lowndes (Mastering) and Arcanus Incubus (Recording, Mixing). This album smells like rotten meat. If you listen to it, be careful not to get swallowed by the darkness.


The influences of bands like INCANTATION, IMMOLATION, SOLOTHUS, FATHER BEFOULED, SPECTRAL VOICE, OSSUARIUM, CORPSESSED, FUNERABRUM, DISMA, CRUCIAMENTUM and other dark artists who know exactly what absolute evil and darkness is all about are imprinted into the recording "Sublimis Ignotum Omni". The new album immediately pulled me deep underground, buried me alive and became a part of me. I was rotting alive, disintegrating and getting lost in the endless swamps of eternity. The Italians have managed to negate everything good with music. They're believable, real. Every riff, every note hits you right in the heart. You just have to like the old school feel and drive. The new stuff is good for funerals, for long nights in morgues. You'll find a lot of interesting moments on it, different black corners. The Italians seem like demons from the old days, who have returned to earth to avenge all sins. When I'm running away from the current strange world where there are no rules anymore, I'll definitely take "Sublimis Ignotum Omni" with me again. Again and again I will gladly choke on corrupted blood, again I will swing in the wind like a hanged man. I still think that for this music you have to have the desire to destroy and the ability to express through it the evil and filth that is all around us. The only salvation for me is the old catacombs. Long abandoned and deep underground. Faceless figures roam the corridors. It doesn't matter if someone is alive or dead, we're all listening to the new record by Italian death-mongers DEAD CHASM. Dark, morbid death metal, from old morgues, that will make you crumble into dust!


Tracklist:
01. Apparitions 
02. In Abhorrent Obscurity 
03. Perpetual Realm Of Light 
04. Ethereal Fragments 
05. Impious Embrace 
06. Sulphuric Asphyxiation 
07. Innumerable Dimensions



KNIŽNÍ TIPY - Koule - Michael Crichton (1987)


Koule - Michael Crichton
1987 (1998), Cinemax

Nevím, co jste na základce dělali vy, ale já navštěvoval několik kroužků. Chodil jsem do vlastivědného, ve kterém jsme díky jednomu starému panu učiteli dělali hroznou spoustu pokusů, výletů. Nadchnul nás tenkrát pro hodně nových věcí. Dělal jsem si třeba sám herbář, vystřihoval jsem si z časopisu ABC zvířata a psal si o nich různé zajímavosti. Dalším přelomem v mém životě bylo, když jsem přemluvil rodiče, abychom odebírali časák 100+1. Byl to najednou krásný nový svět. Objevoval jsem, nasával informace jako houba. Bylo asi potom logické, že jsem po Julesovi Vernovi přešel na spisovatele jako je Michael Crichton. Kouli jsem četl třikrát. Jednou ještě na druhém stupni základní školy, podruhé na vysoké, když jsme s jedním kamarádem neustále diskutovali o knížkách a potřetí nedávno. 

Dnes už působí knížka trošinku zastarale. Jasně, jsou tu VHS kazety, spoustu věcí spisovatel ještě vědět a ani nemohl, ale zase na druhou stranu vesmírná loď v hlubinách oceánu, to je klasika nad klasiky. Stejně, podobná sci-fi mám nejraději. Jsou v nich různé technické, biologické i fyzikální zajímavosti, ale nic není přehnané. A zároveň je příběh velmi čtivý. Základem je silný motiv, zajímavé postavy, výlety do psychologie. Co byste taky chtěli po klukovi, který si s bráchou několik let hrál na to, že se potápíme v ponorce jako kapitán Nemo. Krásný svět dětské fantazie se postupně změnil na fantazii ovlivněnou sci-fi. K nám se dostala spousta knížek se zpožděním, mám pocit, že podobná literatura komoušům moc nevoněla. Možná právě proto byly pak devadesátky doslova žněmi. Pro někoho jako já určitě. Knihu jsem pokaždé zhltl jako malinu.

Vlastně ani nevím, jestli jsem někdy opravdu věřil na existenci mimozemšťanů nebo jiné inteligence. I když, znáte to, nikdy neříkej nikdy. Ale ta představa je samozřejmě velmi lákavá a v knihách i filmech se mi moc líbí. Když už zmiňuji film, tak i Koule byla přenesena na plátno. Myslím si, že se její ztvárnění (i díky hercům jako Dustin, Sharon, Samuel) vcelku povedlo. Ale je to jako vždycky. Kniha je o hodně víc košatější, některé věci ani znázornit pomocí obrazu moc dobře nejdou. Každopádně, u mě byla nejdřív knížka a potom film. A to bývá vždy potom těžké. Protože mě při sledování obrazu naskakují moje představy, které jsem si sám vytvořil, když jsem Kouli četl. Zase na druhou stranu, zrovna tenhle příběh by si zasloužil nové zpracování. Akorát by jej museli natočit a zahrát lidi ze staré školy. Některá nová zpracování letitých sci-fi jsou totiž značně nedobrá. A nebo už jsem já moc zkostnatělý. 

Když jsem četl Kouli naposled, uvědomil jsem si, jaký je Michael Crichton skvělý autor. Třeba: "Pro něj jako psychologa to byl jasný přenos: Vláda, čelící ohromným potížím, které není schopna řešit, se rozhodla, že se bude zabývat něčím jiným." No, nepřipomíná vám to něco? Tohle se mi na podobných knížkách vždycky hrozně líbilo. Ten přesah, varování, předložení cesty, která by mohla nastat. Vždyť si to vezměte, kdo by před pár lety řekl, že si budete volat místo se živým člověkem s umělou inteligencí. Zatím je tupá a otravná, ale když si ji srovnám s některými operátory na různých infolinkách... Stejně tak si dovedu představit, že někde hluboko v oceánu, které nemáme dosud zcela prozkoumány (dáváme pořád víc prachů na válčení, než abychom poznali vlastní zeměkouli), je vesmírná loď. A v ní možná několik mimozemšťanů nebo úplně jiná forma života. Třeba bychom se zrovna u nich alespoň trošku poučili a nechovali se pořád jako hovada.

Koule je další knížkou v řadě, která mě utvrdila v tom, že bych se měl více probírat starými výtisky v mé knihovně. Občas v ní najdu poklady. A je pro mě hrozně zajímavé si přečíst knížky, ke kterým jsem se dostal jako mladý, dnes, když se změnil svět, máme internet, umělou inteligenci a posunuli jsme se o hodně dál. Možná tam někde v hlubinách opravdu nějaká záhadná koule je. Možná je v ní uložen i lék na lidskou hloupost. Jednu dobu jsem četl od Michaela Crichtona úplně vše. A zrovna tahle kniha patří podle mě k nejlepším, co vůbec napsal. Za sebe, i za všechny staré sci-fi maniaky doporučuji. Ve své době to byl bestseller, který ale obstojí i v současnosti. Děkuji za pozornost a mějte se co nejlépe. A nezapomínejte, vesmír je nekonečný!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V hlubinách vod na dně Tichého oceánu byla objevena evidentně havarovaná kosmická loď. Odkud se vzala? Je nejméně tři sta let stará, a přesto vypadá neporušeně. Proletěla snad na Zemi z budoucnosti černou dírou? Neskrývá ve svých útrobách nějaké nebezpečí? Neměla její posádka sdělit lidské civilizaci nějaký vzkaz z jiného světa? Odpovědi na tyto otázky hledá skupina zkušených vědců vyslaných v největší tajnosti do podmořské stanice v blízkosti lodi. Jejich pozornost neustále přitahuje záhadná koule, kterou v ní naleznou. Poté, kdy se do ní asi na tři hodiny dostane matematický zázrak Harry, začnou se všude kolem nich dít prapodivné věci. Cosi neznámého s nimi pomocí počítačového kódu začne komunikovat, přibývá napjatých situací, kdy přirozenou zvědavost střídají stavy hluboké úzkosti, hrdinové expedice se stále častěji ocitají na hranici mezi životem a smrtí. Jakou moc v sobě ta koule skrývá? Mají šanci přežít?
Příběh plný napětí přináší i řadu typicky crichtonovských otázek o odpovědnosti jednání. Koule je svým způsobem moderním podobenstvím o sisyfovském údělu člověka usilujícího o zachování svého člověčenství.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 18. května 2023

Recenze/review - UNDEAD - Putrefactio (2023)


UNDEAD - Putrefactio
CD 2023, Redefining Darkness Records

for english please scroll down

Už dávno jsi si zvykl na mrtvá těla. Na pohledy bez duše. Na děs v jejich tvářích. Tentokrát to ale bylo jiné. Mlha v temném lese, chlad ve vnitřnostech. Slyšíš nářek nemrtvých a přemýšlíš, kde je řeka Styx. Už jen pár metrů a budeš v Hádově říši. Platíš převozníkovi, dáváš mu do jeho kostnatých rukou nové album maniaků UNDEAD, přecházíš na druhou stranu, na onen svět. 

O téhle smečce píši již podruhé. U minulého alba "Existential Horror" (recenze je odkazována dole pod článkem) se mi líbily pochmurné a mrazivé nálady, celkové provedení i síra, která byla ze skladeb cítit. Letošní novinka "Putrefactio" je volným pokračováním předchozí morbidní práce. Vítejte v Hádově říši!


Patřím mezi fanoušky, kteří se starému poctivému smrtícímu kovu věnují už dlouhé roky. I tentokrát oceňuji skvělý prašivý zvuk (Dan Swanö) a líbí se mi i obal (Misanthropic-Art), který se perfektně hodí k hrané muzice. Víka od rakví praskají v ďábelských rytmech, lebky pukají a zombie tančí jako o závod. UNDEAD se povedlo vyvolat ducha starých časů. A dělají to velmi zajímavě a inteligentně (ve stylu třeba takových COFFIN ROT, AVULSED, GRAVE INFESTATION, NOCTEM, CARNAGE, UNANIMATED, ENTOMBED, MASTER). Pro nás, kteří rádi a často trávíme svůj čas v prohnilých katakombách a dlouhodobě nesnášíme světlo, je nová nahrávka "Putrefactio" opravdovým rituálem. Znovu a znovu si díky této desce plním svůj dětský sen, stát se hrobníkem. Exhumuji prašivý death metal, stejně jako to dělá tahle smečka rozzuřených šílenců. Chci koncert v dávno opuštěné kobce, chci znovu tančit na hrobech. Myslím si, že se nové album povedlo po všech stránkách. Má v sobě pradávnou sílu a energii. Magický drive a špínu, kremaci prokletých těl, zničující a spalující útok nemrtvých. Všechno tohle na nové desce najdete. Obličej od krve, tajemné zaříkávání. "Putrefactio" je spíše seancí, než jen obyčejným albem. Smrdí sírou a starobou. A také mi proniklo do žil jako prudký jen. Rozložilo mě zevnitř, začal jsem hnít zaživa. Už dávno jsem si zvykl na mrtvá těla. Na pohledy bez duše. Na děs v jejich tvářích. Tentokrát to ale bylo jiné. Mlha v temném lese, chlad ve vnitřnostech. Slyším nářek nemrtvých a přemýšlíš, kde je řeka Styx. Už jen pár metrů a jsem v Hádově říši. Old school death metalová jízda přímo do pekla! 


Asphyx says:

You got used to dead bodies a long time ago. The sight of no soul. The terror on their faces. But this time it was different. The fog in the dark forest, the chill in their guts. You hear the cries of the undead and wonder where the River Styx is. Just a few more yards and you'll be in Hades' realm. You pay the ferryman, place the new UNDEAD maniac album in his bony hands, cross over to the other side, the other world.

This is the second time I've written about this pack. With the last album "Existential Horror" (review linked at the bottom of the article) I liked the gloomy and chilling moods, the overall performance and the sulphur that could be felt from the songs. This year's new release "Putrefactio" is a loose continuation of the previous morbid work. Welcome to the realm of Hades!


I'm one of the fans who have been into the old honest to goodness death metal for years. Again, I appreciate the great dusty sound (Dan Swanö) and I like the cover art (Misanthropic-Art), which fits perfectly with the music played. The coffin lids crackle with devilish rhythms, the skulls crack and the zombies dance like crazy. UNDEAD has managed to evoke the spirit of the old days. And they do it in a very interesting and intelligent way (in the style of the likes of COFFIN ROT, AVULSED, GRAVE INFESTATION, NOCTEM, CARNAGE, UNANIMATED, ENTOMBED, MASTER). For those of us who like and often spend our time in rotten catacombs and have long hated the light, the new record "Putrefactio" is a real ritual. Again and again, thanks to this record, I fulfill my childhood dream of becoming a gravedigger. I exhume dusty death metal, just like this pack of raging lunatics do. I want a gig in a long-abandoned dungeon, I want to dance on graves again. I think the new album has succeeded on all counts. It has an ancient power and energy. The magical drive and grime, the cremation of cursed bodies, the devastating and searing assault of the undead. You'll find all that on the new record. The bloodied face, the mysterious incantations. "Putrefactio" is more of a séance than a simple album. It reeks of brimstone and old age. And it also penetrated my veins like a violent yen. I got used to dead bodies a long time ago. To sights without souls. The terror on their faces. But this time it was different. The fog in the dark forest, the chill in my gut. I hear the cries of the undead and you wonder where the River Styx is. Just a few more yards and I'm in the realm of Hades. Old school death metal ride straight to hell!



Recenze/review - UNDEAD - Existential Horror (2019):
https://www.deadlystormzine.com/2019/12/recenzereview-undead-existential-horror.html


Tracklist:
01. Feast For The Worms 
02. Intermediate State Of Reality 
03. Zugzwang 
04. Demon Of A Thousand Lies 
05. Serpent's Gift 
06. Discordia 
07. Last Dark Age 
08. The Call Of The Void 
09. Mortificatio 
10. Putrefactio

Mixed and mastered by Dan Swanö at Unisound. All music and lyrics by UNDEAD.
Cover art by Misanthropic Art.
Photo by Javier Bragado.
Lay-out by V. Repulse.

UNDEAD IS:
V. Repulse – Vocals & Guitars
A. Von Hell – Guitars
J. Surt - Bass
Matt de Vallejo - Drums



středa 17. května 2023

Recenze/review - IMPETUOUS RITUAL - Iniquitous Barbarik Synthesis (2023)


IMPETUOUS RITUAL - Iniquitous Barbarik Synthesis
CD 2023, Profound Lore Records

for english please scroll down

K téhle smečce můžete dle mého přistupovat jenom dvěma způsoby. Buď ji budete nenávidět nebo bezmezně uctívat. Australští démoni IMPETUOUS RITUAL vás opět pozvou na dlouhý, ohlušující výlet do samotného pekla. Nedostanete nic zadarmo. Bude vám téct krev z uší a budete se modlit, aby vaše utrpení skončilo. Přesto (a nebo právě proto) se budete chtít znovu a znovu vracet a celý rituál opět prožít. Představte si obrovský větrák, který má na lopatkách ostré nože. Rozemele vás na prach, zničí a nakonec spálí černým plamenem.

Vítejte v záhrobí. Novinka "Iniquitous Barbarik Synthesis" je extrémem jdoucím za pomyslnou hranu srozumitelnosti. Špinavý, absolutně shnilý zvuk, obal, o kterém si můžete myslet cokoliv, přesto na vás bude vždy působit negativně. Jsme jen malá zrnka písku v nekonečném vesmíru. Tahle kapela umí zhmotnit temnou energii a vypálit pomocí ní cejch do vašich mozků. 


Mám za ty roky již vnímání různých druhů hudby poměrně otupělé, ale u IMPETUOUS RITUAL jsem vždy bdělý. Riffy mě bolí a pálí. Nevím, zda jste někdy měli popáleniny na svém těle, ale věřte tomu, že pocity budete mít velmi podobné, jako při poslechu této nahrávky. Stále se pohybujeme ve shnilých vodách, ve kterých plují těla utopenců. Potkáváme lehké vlivy kapel jako PORTAL, TEITANBLOOD, ARCHGOAT, BLASPHEMY, WRATHPRAYER, DIOCLETIAN, WITCHRIST, IGNIVOMOUS, MITOCHONDRION, ABYSSAL. Dovedu pochopit, že utečete pryč a nebude se vám na nové desce líbit vůbec nic, ale věřte tomu, že když vydržíte, budete časem odměněni opravdu morbidním zážitkem. Jen musíte rozkrýt jednotlivé vrstvy. Musíte se stát archeologem, který právě objevil prokletý hrob. Nedáte na první dojem, protože moc dobře víte, že překvapení přicházejí postupně. S hudbou australských tmářů je to hodně podobné. Je svým způsobem velmi pestrá. Na pevných, masivních základech jsou velmi pečlivě vystavěny atmosférické plochy. Ne, tohle už dávno není jen obyčejný smrtící kov, ale spíše hnusná a špinavá seance, která vám umožní nahlédnout na onen svět. Z mlhy vystoupí krvavé postavy a vy umrznete jako kus zcela zbytečného těla. Budete se, stejně jako já, toulat s kapelou nekonečnou tmou. Nahlížet do prašivých kobek a užívat si jednotlivé riffy, motivy, které jsou velmi zajímavé a originálně zahrané. Vše je neskutečně extrémní, jako přírodní živly, jako černé myšlenky. Prokletá, zohavená, blasfemická, okultní death metalová mršina! Album, u kterého shnijete zaživa!


Asphyx says:

There are only two ways to approach this pack in my opinion. You can either hate it or you can worship it unconditionally. Australian demons IMPETUOUS RITUAL invite you once again for a long, deafening trip to hell itself. You won't get anything for free. You will bleed from your ears and pray for your suffering to end. Yet (or maybe because of it) you will want to return again and again and relive the whole ritual. Imagine a giant fan with sharp knives on its blades. It will grind you into dust, destroy you, and finally burn you with black flame.

Welcome to the afterlife. The new "Iniquitous Barbaric Synthesis" is an extreme that goes beyond the imaginary edge of intelligibility. A dirty, absolutely rotten sound, a cover that you can think anything of, yet will always have a negative effect on you. We are just small grains of sand in an infinite universe. This band can materialize dark energy and burn its mark into your brain.


My perception of different kinds of music has become rather dulled over the years, but with IMPETUOUS RITUAL I am always awake. The riffs hurt and burn me. I don't know if you've ever had burns on your body, but trust me, the feelings you'll get will be very similar to listening to this record. We are still navigating the rotten waters in which the bodies of drowned men float. We meet light influences of bands like PORTAL, TEITANBLOOD, ARCHGOAT, BLASPHEMY, WRATHPRAYER, DIOCLETIAN, WITCHRIST, IGNIVOMOUS, MITOCHONDRION, ABYSSAL. I can understand running away and not liking anything on the new record, but trust that if you hang in there, you will be rewarded with a truly morbid experience in time. You just have to peel back the layers. You have to become an archaeologist who has just discovered a cursed tomb. You don't go for first impressions, because you know very well that surprises come gradually. It's much the same with the music of the Australian darkies. It's very varied in its own way. The atmospheric surfaces are very carefully built on a solid, massive foundation. No, this is no longer just plain death metal, but rather a nasty and dirty séance that gives you a glimpse of the otherworld. Bloody figures emerge from the fog and you freeze to death as a piece of completely useless flesh. You will, like me, wander with the band through endless darkness. Peeking into dank dungeons and enjoying the riffs, the motifs, which are very interesting and originally played. Everything is incredibly extreme, like the elements, like black thoughts. Cursed, mutilated, blasphemous, occult death metal carrion! An album that makes you rot alive!


Recenze/review - IMPETUOUS RITUAL - Blight upon Martyred Sentience (2017):


Tracklist:
01. Sanguinary Abstraction 
02. Lecherous Molestation 
03. Rite Of Impalement 
04. Necromantic Esurience 
05. Grail Of Enmity 
06. Intramural Axiom 
07. Psychic Necrosis 
08. Sacreligious Penance 
09. Metempsychosis



A few questions - interview with death metal band from Bangladesh - KAAL AKUMA.


A few questions - interview with death metal band from Bangladesh - KAAL AKUMA.

Recenze/review - KAAL AKUMA - Turiya (2023):

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

Hails! Kaal Akuma is a three man death metal band from Dhaka, Bangladesh. We were formed in late 2018.

Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

We recorded the new album in 2021. It was recorded in Studio Baksho, Dhaka. Mix and master was done by our good friend Aynus Tazwar Zeus.


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

The new album is released in CD, Tape and Digital format from Nuclear Winter Records. There were 300 and 100 limited copies of CD and tapes respectively.

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

The lyrics were written by Rivoo ( Tiyanak- Bass and vocals) . The lyrics basically consists of personal philosophies in the form of misanthropy , Horror , death, all consuming emptiness and void.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

The logo of the band was a joint venture of Alex (Ah Puch-Drummer) and our good friend, Radi. We are available in Facebook and Instagram. We believe these platforms to be instrumental to spread our music among the audience. We do post all updates regarding our releases and tours in our social media pages.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

For this album we chose Nuclear Winter Records as our label partner. They have been really helpful throughout the release process. We wanted to release an album or two with NWR for quite a long time because we think the roster is super sick and consists of bands that we listen to with similar taste in death metal.

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

There are lot of bands that we listen to and admire. Along with the classics, Bands like Incantation, Immolation, Dead Congregation, Death, Spectral Voice, Morbid Angel, Grave, Blood incantation, Inquisition,1349 are some of our major influences and inspirations while making music.


Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

Yes, we sent our songs to some labels that we like including NWR, NWNPROD, Dark Descent Records and so on. The response was mostly quite positive and appreciative.

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

We played quite a lot of gigs, very hard to keep count. Most of the gigs we played were indoor gigs. But we also played in some local outdoor metal festivals. It is hard to pick one best performance. We played our hearts out in each and every one of them. Had a killer time.


What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We want to keep on doing what we are doing. Keep making music and doing gigs and having a good time while doing it. We plan to work on the next release and keep on exploring and experimenting keeping the OSDM core intact.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

We can be reached via our facebook and Instagram page. The link to our facebook page is:


Thanx for the interview.

You’re welcome mate! Cheers!

https://nuclearwinterrecords.bandcamp.com/album/turiya



---------------------------------------------------------------------------------------------------

úterý 16. května 2023

Recenze/review - SANCTUARIUM - Into the Mephitic Abyss (2023)


SANCTUARIUM - Into the Mephitic Abyss
CD 2023, BlackSeed Productions

for english please scroll down

Některé pohřby nebývají smutné. V rakvi může ležet i člověk, kterého nikdo neměl rád. Násilník, který ublížil spoustě lidem. Když je konečně tělo v zemi a začne se rozkládat, mnohým se uleví. Jenže prokletí jen tak nezemřou. Toulají se mezi naším a oním světem. Páchnou zkaženým masem a když po letech naleznete jejich kostru, stále z ní jde strach. Úplně stejné pocity mám i z debutového alba španělských SANCTUARIUM.

Jedná se přesně o takový ten druh doom death metalu, u kterého se ve vašem pokoji ochladí o několik stupňů a budete se neustále ohlížet za sebe. Není za rohem podivný stín? Novinka působí děsivě, hororově, je po okraj narvaná tmou a špinavými myšlenkami. 


Povedl se prašivý zvuk i obal. Skladby se mi pomalu zadřely hluboko do vnitřností. Začal jsem se rozpadat, hnít zaživa. Přesto jsem se musel k nahrávce stále vracet. Byl jsem jako prokletý, uhranutý. "Into the Mephitic Abyss" se mi otisklo do mozku, jako cejch. Pánové hrají velmi uvěřitelně, takovým tím starých způsobem, který byl praktikován v devadesátých letech minulého století. Tahle deska je mrazivá a chladná. Skladby v sobě obsahují velké množství krutosti, nahrubo nasekané tmy. Zlo má mnoho podob a to v podání SANCTUARIUM je velmi surové a syrové. Zkuste někdy sejít po schodech dolů, do katakomb, ve kterých jsou pohřbeni padlí kněží. Také cítíte pach plísně a smrti? Tak úplně stejný zážitek dostanete i při poslechu této desky. Základem je zde pohřební doom metal, ale zazní i odkazy na INCANTATION. Je pro mě velmi příjemné se vydat v noci na hřbitov. Exhumovat nějaký opuštěný hrob a přemýšlet, jakým způsobem přišla smrt. Zajímavé je, že při poslechu "Into the Mephitic Abyss" vykopu pokaždé jenom těla násilných jedinců. Cítím hmatatelnou přítomnost smrti. Tohle je přesně ten druh hudby, kterou by měli pouštět na pohřbech všem, které neměl nikdo rád. Španělé odvedli skvělou morbidní práci po všech stránkách. Pokud jste fanoušci stylu, tak neváhejte ani chvilku. Prach jsi a v prach se obrátíš! Tajemná, děsivá, doom death metalová noční můra, kterou zažijete v opuštěných kryptách!


Asphyx says:

Some funerals are not sad. Even a person nobody liked can lie in a coffin. A rapist who hurt a lot of people. When the body is finally in the ground and begins to decompose, many will be relieved. But the damned don't just die. They roam between our world and the next. They stink of rotten flesh, and when you find their skeleton years later, it still scares you. I feel the same way about the debut album of Spanish SANCTUARIUM.

This is exactly the kind of doom death metal that will make your room a few degrees colder and make you constantly look behind you. Is there a strange shadow around the corner? The new stuff is eerie, horrific, filled to the brim with darkness and dirty thoughts.


The dusty sound and the packaging were great. The songs slowly dug deep into my gut. I started to crumble, to rot alive. Still, I kept coming back to the record. It was like I was cursed, bewitched. "Into the Mephitic Abyss" imprinted itself on my brain like a brand. The gentlemen play very believably, in that old way that was practiced in the 1990s. This record is chilling and cold. The songs have a lot of cruelty in them, roughly chopped darkness. Evil comes in many forms and the one performed by SANCTUARIUM is very raw and raw. Try going down the stairs sometime, into the catacombs where the fallen priests are buried. Do you also smell mould and death? That's exactly the same experience you get when you listen to this record. The basis here is funeral doom metal, but there are also references to INCANTATION. I find it very pleasant to go to the cemetery at night. Exhuming some abandoned grave and wondering how death came about. Interestingly, when I listen to "Into the Mephitic Abyss" I only dig up the bodies of violent individuals every time. I feel the palpable presence of death. This is exactly the kind of music that should be played at funerals for everyone who wasn't loved. The Spaniards have done a great morbid job all round. If you're a fan of the style, don't hesitate a moment. Dust you are and to dust you shall return! A mysterious, eerie, doom death metal nightmare that you will experience in abandoned crypts!


Tracklist:
01. Rotted Remnants 
02. Decaying Among The Carcasses 
03. Mephitic Abyss 
04. Decomposing The Pustulent Void



TWITTER