DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 22. října 2020

Recenze/review - THE GLORIOUS DEAD - Into Lifeless Shrines (2020)


THE GLORIOUS DEAD - Into Lifeless Shrines
CD 2020, Bindrune Recordings

for english please scroll down

Někdy kolem půlnoci se probudím a nemůžu spát. Slyším divné zvuky. Starý dřevěný dům, ve kterém se kdysi stala hrozná vražda, vypráví děsivé příběhy. Posedlost démony, krev na zdech. Nářek a pláč, zvuky, ze kterých vám běhá mráz po zádech. Byl to hodný a svědomitý chlap, všichni se dodnes diví, jako mohl uříznout brokovnici a uprostřed noci vykonat své šílené dílo. Venku bliká lampa a já poslouchám death metal. Vše se mi spojilo v jedno. Zažívám další horor převedený v realitu.

THE GLORIOUS DEAD jsou americká death metalová kapela, která hraje podle pradávných postupů a pravidel. Letos přichází se svoji první dlouhohrající deskou, který je až po okraj narvaná tmou, špínou, prašivinou a smradem, který můžete cítit jen na místech, kde se staly nějaké zlé činy.

 

THE GLORIOUS DEAD nám připravili nechutný koktejl old school death metalu volně inspirovaného třeba takovými MORBID ANGEL, ENTOMBED, GRAVE, MASSACRE, BOLT THROWER, DEATH. Pánové se pohybují mezi starými hroby elegantně a se samozřejmostí. Do nečisté hry vás uvede a na poctivý smrtící masakr připraví už parádně vyvedený obal od Nate Burnse. Na hromadu vyskládané kostry jasně definují, co se bude na desce odehrávat. Ryzí, skvěle zahraný death metal, s parádním zvukem - Spenser Morris (mixing), Andrew D'Cagna (mastering). Kapela působí od začátku do konce jako posedlá démony. Album jsem poslouchal převážně v noci, za absolutní tmy. Vynikly tak nejlépe jednotlivé zákeřné nuance. Z "Into Lifeless Shrines" je cítit, že muzikanti nasávali základy death metalu v devadesátých letech. Je upřímnou výpovědí o starých časech, kdy se hrálo od srdce. Songy se sypou jako lavina z kostí, ale nezapomíná se ani na temnotu a chlad. Dostanete tak do rukou dílo, které si nejvíce užijí fanoušci klasické smrti do země. Cítím na jazyku pachuť krve a smrti. Démoni se probudili! Skvělá smrtící pocta stínům!


Asphyx says:

Sometimes around midnight, I wake up and I can't sleep. I hear strange sounds. The old wooden house, which once was a witness of a terrible murder, tells scary stories. Obsession with demons, blood on the walls. Wailing and crying, sounds that make you shiver. He was a good and conscientious man, everyone still wonders how he could take a shotgun and execute his crazy work in the middle of the night. The lamp is flashing outside and I'm listening to death metal. Everything came together in my head. I'm experiencing another horror movie turned into reality. 

THE GLORIOUS DEAD is an American death metal band that plays according to ancient methods and rules. This year, they come with its first full-length record, which is filled to the brim with darkness, dirt, dust and stench, which you can only feel in places where some bad deeds have happened.


THE GLORIOUS DEAD prepared a disgusting cocktail of old school death metal loosely inspired by such as MORBID ANGEL, ENTOMBED, GRAVE, MASSACRE, BOLT THROWER, DEATH. The gentlemen are moving between the old graves elegantly and with certainty. The excellent cover art made by Nate Burns will introduce you to an unclean game and prepare you for an honest deadly massacre. On the skeletons pile, they clearly define what will happen on the record. Pure, well-played death metal, with great sound - Spenser Morris (mixing), Andrew D'Cagna (mastering). The band acts like demon-possessed from start to finish. I listened to the album mostly at night, in complete darkness. Thus, the individual insidious nuances stood out the best. From "Into Lifeless Shrines" you can feel that the musicians were absorbing the basics of death metal in the nineties. It is an honest confession of the old days when it was played from the heart. The songs spill out like an avalanche of bones, but the darkness and coldness are not forgotten either. You will get a record that will be most enjoyed by fans of classic death. I can smell blood and death on my tongue. The demons have awakened! A great deadly tribute to the shadows!


Tracklist:
01. Solium Mortis (Intro)
02. Vitreous Hemmorhage
03. The Noise Of Gravediggers
04. Cranial Festering
05. Tenebris Arca
06. Putrefactive Adoration
07. Reunite In Grotesque
08. Celebrate The Corpse
09. Into Lifeless Shrines
10. Leave It With The Worms
11. The Ruin Of Flesh
12. Exordium Of Decay

band:
Tj Humlinski, Marty Rytkonen, Chris Boris, Chris Fulton

https://wearethegloriousdead.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/thegloriousdeadtc/
https://www.reverbnation.com/thegloriousdead
http://bindrunerecordings.com/

A few questions - interview with death metal band from France - LIQUID FLESH.


A few questions - interview with death metal band from France - LIQUID FLESH.

Recenze/review - LIQUID FLESH - Chair Liquide (2020):
https://www.deadlystormzine.com/2020/10/recenzereview-liquid-flesh-chair.html

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

Hello, we are Liquid Flesh, a three piece death metal band from Grenoble, France. The band was founded in 2014, with the idea to play raw & simple death metal. We recorded a first album “Spontaneous Liquefaction” and did some shows, after which the band went on a break. The founding members Glaviar (Drums) & Gastric Luke (Guitars) exhumed the band in 2018 with a new bass player/singer Putrid Bruce. After months of rehearsal, where the idea of the band evolved a little bit, tending to be more obscure and complex while staying “right in your face”, the band recorded a new album “Chair Liquide”, which we are proud to present today.


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

This album was recorded in Grenoble in the old rehearsal room of the band in 2019. Gastric Luke was in charge of the recording, then mixed and mastered it in his home studio.

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

We released 500 copies of Chair Liquide in a digipak format with Metal is the Law Productions. A small release of tapes should be arriving soon but we are still searching for some labels to work with to do tapes, vinyl, exclusive merch… Don’t hesitate to contact us! 

The album is also available on all the streaming platforms such as Bandcamp (name-your-price), Spotify, Deezer, Apple Music...


Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

Putrid Bruce is the author of the lyrics. They were created in a classic way. We usually jam around some riffs, then create a structure around it with some mumbling voices. At the end, he writes the lyrics and if needed, we refine the songs. 

But it’s not a rule and the creative process of the future songs would surely be different.


Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

As the production, Gastric luke was in charge of the graphic and imagery around the band. He is a graphic designer and a visual artist for a long time, so it was quite natural for him to manage it. 

Visuals are very important for us, as it adds an extra atmosphere & interpretation to our music. 

Social networks are also important today. For example because of the COVID, it is almost the only way for us to communicate around our music. We don’t have a problem with using it, as long as it stays a tool.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takes care about you?

We are currently working with Metal is the Law productions for our digipak releases. We are very satisfied by them. It’s a small label, like we are a starting band and it’s very interesting to learn and evolve together.

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

We don’t idolise bands, but of course as we play a 30 years old music style we took inspirations of many bands. We could name Death Strike, Celtic Frost, Autopsy, Incantation, Undergang, Carcass, Entombed...


Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

We sent our record to many labels, but few answers, saying that they had already a full schedule or were not interested. It is while playing live in Bordeaux with promo tapes we made in 2019 that we met Bastien of Metal is the Law Productions, which contacted us a few weeks later to offer us a deal.

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

We didn’t play a lot of gigs with Liquid Flesh, maybe a dozen. According to the actual context the type of gigs we prefer doesn’t really matter, we just want to play in front of people as quickly as possible.

Yet our best memory of performances was with Agressor & Sublime Cadaveric Decompositon. It was such an honor to play with these two legends of french extreme metal.


What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We really want to play live ! More seriously and because of the time we have now we are preparing some new songs, so maybe “Chair Liquide” could have a little brother faster than expected.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

We are on facebook, instagram, twitter at @liquidfleshdeathmetal. You could also contact us via liquidflesh(at)outlook.fr

Thanx for the interview.

Thanks you too!

Recenze/review - LIQUID FLESH - Chair Liquide (2020):

středa 21. října 2020

Recenze/review - BLOOD CARNIVAL - Blood Awakening (2020)


BLOOD CARNIVAL - Blood Awakening
CD 2020, Bloodcurdling Enterprise

for english please scroll down

Ruce měl celé od krve, ale usmíval se. Tahle pitva se opravdu povedla. Nejdříve rozřízl tělo od krku až dolů. Vytáhl vnitřnosti. Pořádně zkontroloval shnilá střeva. Nařízl lebku a byl překvapen, jaký je uvnitř tlak. Tenhle člověk musel poslouchat jenom pravý, ryzí a nefalšovaný brutální death metal. Měl pravdu, nebožák měl na boku vytetovaný nápis japonské kapely BLOOD CARNIVAL. Pokračoval dál, oddělil maso od kostí, vše hezky vyskládal na sterilní stůl. Co na tom, že pitvaný ještě žil? 

Historie kapely BLOOD CARNIVAL sahá až do let 1997 - 2004 (v roce 1999 vydali svoje první demo "Death Blaster", kdy pánové působili na scéně poprvé. Potom si dali na dlouhé roky pauzu, aby se vrátili s dalším demonahrávkou (2017). Bestie spala mnoho let, aby se letos probudila a hodila mezi nás jako kus syrového masa smrtí nasáklou desku "Blood Awakening", která si mě ihned získala svým tradičním přístupem, surovým zvukem i temnotou.

 

"Blood Awakening" je albem ze stejných piteven jako SUFFOCATION, DEEDS OF FLESH, CANNIBAL CORPSE. Jedná se o takovou brutálně death metalovou klasiku, velmi dobře zahranou, s poctivě chladnou atmosférou. Deska si mě ihned přetvořila k obraz svému, líbí se mi motivy skladeb, riffy mě bolí a drásají, jakoby mě někdo opravdu řezal skalpelem do živého masa. Je slyšet, že jsou BLOOD CARNIVAL zkušenými patology, kteří ale zároveň neztratili vášeň pro pitvy. Mám pro podobně znějící brutální death metal staré školy velkou slabost. Líbí se mi, jak je nahrávka drsná, surová, bez jakýchkoliv zbytečností. Nenašel jsem vlastně žádné slabé místo, i když je samozřejmě jasné, že podobných smeček naleznete všude velké množství, Japonci mě dokázali přitáhnout k přehrávači, udržet moji pozornost. Vytřeli se mnou podlahu, vymáchali mi ksicht v krvi. Pokud máte v oblibě pestrou paletu morbidních nálad, tak rozhodně neváhejte. Tady se pitvá zaživa! Jednou jsem viděl film, ve kterém oběť zavázali do obrovského pytle. Potom do ní mlátili palicemi, dokud nevypustila duši. Můj pocit z "Blood Awakening" je hodně podobný. Brutalita, tma a smrad rozkládajícího těla! Totální masakr!


Asphyx says:

His hands were covered in blood, but he was smiling. This autopsy was successful. First, he slit the body from the neck to the bottom. He pulled out his entrails. He checked the rotten intestines properly. He cut the skull and was surprised at the pressure inside. This man only had to listen to real, pure and unadulterated brutal death metal. He was right, because this dead man had a tattoo of the Japanese band BLOOD CARNIVAL tattooed on his side. He continued, separating the meat from the bones, putting everything nicely on a sterile table. But this dead man was still alive! 

The history of the band BLOOD CARNIVAL dates back to 1997 - 2004 (they released their first demo "Death Blaster" in 1999, when the gentlemen performed on the scene for the first time. Then they took a break for many years to return with another demo (2017). This beast slept for many years to wake up this year and throw front of us album "Blood Awakening" soaked in death like a piece of raw meat This album immediately got me by traditional approach, raw sound and darkness.


"Blood Awakening" is an album from the same autopsies as SUFFOCATION, DEEDS OF FLESH, CANNIBAL CORPSE. It is such a brutally death metal classic, very well played, with an honestly cool atmosphere. The record immediately transformed me into its own image, I like the motifs of the songs, the riffs hurt and scratch me, as if someone really cut me with a scalpel into live meat. It can be heard that BLOOD CARNIVAL are experienced pathologists who have not lost their passion for autopsies. I have a great weakness for similarly sounding old school brutal death metal. I like how rough, raw the recording is, without any unnecessary things. I didn't actually find any weak points, although of course it's clear that you can find a lot of similar bands everywhere, the Japanese were able to draw me to the player, to keep my attention. They wiped the floor with me, rinsing my face in my blood. If you like a varied palette of morbid moods, then don't hesitate. Autopsy is alive here! I once saw a movie in which the victim was tied to a huge bag. Then they beat him with sticks until he released his soul. My feeling about "Blood Awakening" is very similar. Brutality, darkness and the stench of a decomposing body! Total massacre!


Tracklist:
01. Cardiac Arrhythmia
02. Moment Of Murder
03. Ritual Of Resurrection
04. Pathological Laboratory
05. Death Blow
06. Hell Apocalypse
07. Self Awareness And Self Consciousness
08. Artificial Intelligence Killer
09. Unbearable Difficulty

band:
Guitar.Vocal - MASAKI YANO
Guitar - JYUNO SHlRAKAWA
Bass - AKIRA MORIKAWA
Drum -IORI SAITOU

https://www.facebook.com/Officialbloodcarnival
https://bloodcurdlingenterprise.bandcamp.com/album/blood-awakening
https://bloodcurdlingenterprise.bigcartel.com/
https://www.youtube.com/channel/UCKgUtFjZAF0cVTLGUFB8toA?app=desktop

A few questions - interview with death metal band from Spain - DEIMLER.


A few questions - interview with death metal band from Spain - DEIMLER.

Answered Pako Deimler, thank you!

Interview is IN ENGLISH and IN SPANISH.

Recenze/review - DEIMLER - Zero One (2020):

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc.? 

Hello, I'm Pako Deimler, yes of course, first of all thank you for this interview and for giving DEIMLER the opportunity to appear in DEADLY STORM ZINE, it is a pleasure. 

Ok, let's see, DEIMLER was formed back in 1998, it was active as a band until the end of 2001 approximately, we were 5 members, very young and inexperienced and with little means, we tried to make Thrash with Death Metal dyes, but we stayed very far of that. I barely have decent audio files from that era. The band was stopped until 2008, which was when I decided to put it into operation again, with new members and myself at the helm. In DEIMLER the question of the composition, writing and recording of all the music is my thing, the rest of the members are battle partners in DIMENSSION, and they will help me live, but they do not take part in the composition. 

DEIMLER is Old School Death Metal, I prefer the Finnish Swedish side as an influence, since it is the Death Metal that I like the most 

Hola, soy Pako Deimler, si por supuesto, en primer lugar gracias por esta entrevista y por dar la oportunidad a DEIMLER de aparecer en DEADLY STORM ZINE, es un placer. 

Ok, a ver te cuento, DEIMLER se formó allá por 1998, estuvo activa como banda hasta finales de 2001 aproximadamente, eramos 5 miembros, muy jovenes e inexpertos y con pocos medios, intentabamos hacer Thrash con tintes Death Metal, pero nos quedamos muy lejos de eso. Apenas conservo archivos de audio decentes de esa época. La banda quedó parada hasta 2008, que fue cuando decidí ponerla en funcinamiento de nuevo, con nuevos miembros y conmigo al frente. En DEIMLER la cuestión de la composición, escritura y grabación de toda la música es cosa mía, el resto de los miembros son compañeros de batalla en DIMENSSION, y me ayudarán en el directo, pero no toman parte en la composición. 

DEIMLER es Death Metal Old School, me decanto por la vertiente sueco finlandesa como influencia, puesto que es el Death Metal que más me gusta. 


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering? 

I have recorded the Ep „Zero One“ in my own studios, so the recording conditions have been ideal. The sound, mixing and mastering has been a matter of Javi Félez from Moontower Studios, he is the producer and the one who has been in charge of everything related to the sound, the drums have also been recorded there, the other instruments and the voice in my studios 

El Ep „Zero One“ lo he grabado en mis propios estudios, por lo que las condiciones de grabación han sido idoneas. El sonido, mezcla y masterización a sido cosa de Javi Félez de Moontower Studios, él es el productor y el que se ha encargado de todo lo referente al sonido, las baterías también se han grabado allí, los demás instrumentos y la voz en mis estudios. 

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)? 

The Awakening Records label of China, has been in charge of the CD edition, an initial circulation of 1000 copies has been made, they are being distributed internationally. 

Slovakia's Immortal Souls Productions label is handling the tape release, it will be an ultra limited edition of 70 tapes only. 

I am proceeding to make a print run on vinyl, co-released with several labels, there are 3 interested labels and it is possible that the vinyl is a Split, but it is necessary to find another label that is interested in co-publishing, this format is complicated, since it is very expensive and difficult to sell, but I will not stop trying, to see what happens. If you know of a label that may be interested in co-publishing, do not hesitate to tell me please ha ha ha. 

El sello Awakening Records de China, se ha encargado de la edición en Cd, se ha hecho una tirada inicial de 1000 copias, se están distribuyendo a nivel internacional. 

El sello Immortal Souls Productions de Slovakia se está encargando de la edición en cinta, será una edición ultra limitada de 70 cintas solamente. 

Estoy trámites para hacer una tirada en vinilo, coeditado con varios sellos, hay 3 sellos interesados y es posible que el vinilo sea un Split, pero es necesario encontrar algún sello más que esté interesado en coeditar, este formato es complicado, puesto que es muy caro y dificil de vender, pero no dejaré de intentarlo, a ver que pasa. Si sabes de algún sello que le pueda interesar coeditar no dudes en decirmelo por favor ha ha ha. 


Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with? 

Like music, the lyrics are written by me, they are about science fiction, but with a personal background and always oriented to a Death Metal approach, I know that I have not invented anything new, but I wanted to do something different, I'm tired of most of bands of the genre always talk about the same thing, death, destruction, zombies, corpses, guts, viscera, murders, wars, etc. I just wanted to give it a different approach. 

The concept of the band and the lyrics is focused on a world halfway between the film sagas of Alien and Matrix, although this is extrapolated to almost everything related to science fiction cinema of the '70s,' 80s or even '90, basically that's my world inside DEIMLER. 

Al igual que la música las letras las escribo yo, tratan sobre ciencia ficción, pero con un trasfondo personal y siempre orientadas a un enfoque Death Metal, se que no he inventado nada nuevo, pero quería hacer algo distinto, estoy cansado de que la mayoría de bandas del género siempre hablen de lo mismo, muerte, destrucción, zombis, cadáveres, tripas, visceras, asesinatos, guerras, etc. Solo quería darle un enfoque distinto. 

El concepto de la banda y las letras está enfocadas en un mundo a medio camino entre las sagas cinematograficas de Alien y Matrix, aunque esto es extrapolable a casi todo lo relacionado con el cine de ciencia ficción de los años '70, '80 o incluso '90, básicamente ese es mi mundo dentro de DEIMLER. 


Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important? 

El logo fue creado por Cesar Valladares. El arte de la portada y el de los clips de video han sido cosa de Jose Antonio Vives, la verdad es que ambos artistas son unos grandes profesionales, estoy muy contento con el resultado, enseguida supieron plasmar en imagenes lo que tenía en mente, es importante trabajar con profesionales. DP Rey se encargó de dar vida a esas imagenes en los 2 videos que tengo de la banda (single "Zero One" https://youtu.be/laxMb4F5s2g) (single "Your Coffin" https://youtu.be/xhl26TImssA ) 

The website is run by me, I work basically with Facebook (https://www.facebook.com/DeimlerDeathMetal/) and Instagram (https://www.instagram.com/deimler_deathmetal/?hl=es), in terms of networks social concerns, I also run the Youtube channel (https://www.youtube.com/channel/UCaFpZ6Xqv-wHz2ugq1RbQnQ?view_as=subscriber) and bandcamp (https://deimler.bandcamp.com/releases). 

Social networks are important, it is a good way to make yourself known and move your music, especially when a pandemic has humanity in check as we are with the COVID 19. 

El logo fue creado por Cesar Valladares. El arte de la portada y el de los clips de video han sido cosa de Jose Antonio Vives, la verdad es que ambos artistas son unos grandes profesionales, estoy muy contento con el resultado, enseguida supieron plasmar en imagenes lo que tenía en mente, es importante trabajar con profesionales. DP Rey se encargó de dar vida a esas imagenes en los 2 videos que tengo de la banda („Zero One“ single https://youtu.be/laxMb4F5s2g) („Your Coffin“ single https://youtu.be/xhl26TImssA

El sitio web lo llevo yo, trabajo básicamente con Facebook (https://www.facebook.com/DeietmlerDeathMal/) e Instagram (https://www.instagram.com/deimler_deathmetal/?hl=es), en cuanto a redes sociales se refiere, también llevo el canal de Youtube (https://www.youtube.com/channel/UCaFpZ6Xqv-wHz2ugq1RbQnQ?view_as=subscriber) y bandcamp (https://deimler.bandcamp.com/releases). 

Las redes sociales son importantes, es una buena forma de darte a conocer y mover tu música, sobre todo cuando una pandemia tiene en jaque a la humanidad como estamos con el COVID 19. 


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you? 

I wrote to more than 200 record labels from all over the planet, of those 200 there were only 2 labels really interested in releasing the Ep, the rest simply did not answer and the few that answered were not interested, each one with their circumstances. But the conditions of these 2 interested labels were not excessively good, I decided to wait a little longer to see if someone would be interested. One fine day Awakening Records from China wrote to me, we talked, their conditions seemed acceptable to me and I decided on them, ironically, I had not contacted this label, they were the ones who wrote. Yes I am happy with the treatment and the conditions achieved, despite the distance and the language we have been able to do a good job together, I am happy. 

Espcribí a más de 200 sellos discográficos de todo el planeta, de esos 200 sólo hubo 2 sellos realmente interesados en editar el Ep, el resto simplemente no contesto y los pocos que contestaron no estaban interesados, cada uno con sus circunstancias. Pero las condiciones de estos 2 sellos interesados no eran excesivamente buenas, decidí esperar un poco más a ver si alguien se interesaba. Un buen día Awakening Records de China me escribió, hablamos, sus condiciones me parecieron aceptables y me decidí por ellos, ironicamente, con este sello no había contactado, fueron ellos los que escribieron. Sí estoy contento con el trato y con las condiciones conseguidas, apesar de la distancia y el idioma hemos podido hacer un buen trabajo juntos, estoy contento. 


Which bands do you idolise and where do you get your inspiration? 

My favorite Death Metal bands are several, I like the American and the English, the Spanish too, of course, the ones that I really idolize are the Swedish and Finnish Death Metal bands. CARNAGE, DISMEMBER, DEMILICH, CARTILAGE, ENTOMBED, GRAVE, ADRAMELECH, FUNEBRE, etc. Thanks to this music DEIMLER exists. It can be said that my inspiration comes from everything I have heard throughout my life, everything that catches my attention, everything is important, I do not close myself to anything, always within which is Metal and Rock. 

Mis bandas favoritos de Death Metal son varias, me gusta las americanas y el inglésas, el españolas también, por supuesto, las que realmente idolatro son las bandas de Death Metal sueco y finlandés. CARNAGE, DISMEMBER, DEMILICH, CARTILAGE, ENTOMBED, GRAVE, ADRAMELECH, FUNEBRE, etc. Gracias a esta música DEIMLER existe. Se puede decir que mi inspiración sale de todo lo que he oído a lo largo de mi vida, todo lo que me llama la atención, todo es importante, no me cierro a nada, siempre dentro de los que es el Metal y el Rock. 


Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response? 

The truth is that the response of the labels has not been very good, it is very difficult to attract attention and for a decent label to be interested, in the middle of a pandemic it is difficult to bet on something new, but I am not complaining I have managed to do a little noise and someone to notice DEIMLER, that's already much more than what I had before starting. 

La verdad es que la respuesta de los sellos no ha sido muy buena, es muy dificil llamar la atención y que algún sello decente se interese, en medio de una pandemia es dificil que se apueste por algo nuevo, pero no me quejo he conseguido hacer un poquito de ruido y que alguien se fije en DEIMLER, eso ya es mucho más que lo que tenía antes de empezar. 

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best? 

With the current line-up under the name DEIMLER, we have not yet been able to premiere live, things are very difficult for everyone and nothing is clear. We really want to play live and we have spoken with many people to try to find something, but at the moment nothing is clear. 

Concerts luckily I have played in quite a few, but with other of my bands DIMENSSION, FAMISHGOD, DIS GOB, THE FUNERAL RITES, ALLDEAD, etc. With DEIMLER I played a lot at the end of the '90s, but that's a long way off. 

I have no preference for any type of concert in particular, they all seem wonderful to me, it is a great experience and if they pay you for your work and effort even more ha ha ha. 

Con la actual formación bajo el nombre de DEIMLER, aún no hemos podido estrenarnos en directo, las cosas están muy dificiles para todos y no hay nada claro. Tenemos muchas ganas de tocar en directo y hemos hablado con mucha gente para intentar encontrar algo, pero de momento no hay nada claro. 

Conciertos por suerte he tocado en bastantes, pero con otras de mis bandas DIMENSSION, FAMISHGOD, DIS GOB, THE FUNERAL RITES, ALLDEAD, etc. Con DEIMLER toqué bastante a finales de los años '90, pero eso queda ya muy lejos. 

No tengo preferencia por ningún tipo de concierto en concreto, todos me parecen maravillosos, es una esperiencia grandiosa y si te pagan por tu trabajo y esfuerzo aún más ha ha ha. 

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band? 

At the moment I am immersed in the recording and writing of a new album, it will be a disc of 10 songs, they are already composed, it will be a brutal album and very DEIMLER. On November 2 we started the recording of the drums at Moontower Studios, Gabriel Artina will be in charge of drums, who becomes part of the DEIMLER family. 

And for the future I will continue writing music until the forces leave me, I am already thinking about the next album while I record this ha ha ha. 

With DEIMLER I would like to achieve what I have not been able to do so far with any of my bands, I have been in this world since 1996, forming bands, playing for free, writing music that nobody or few people listen to or value, seeing how those bands dissolve. For different reasons, enduring arguments at home, at first with my parents, later with my ex-wife, at the same time with bandmates who are like brothers and who end up stopping talking to you, it is hard to do something that you dedicate your body to and your soul and from which you see no results, you leave your life in it but it is useless. I am satisfied if I can get DEIMLER to play live again and have the backing of a decent label, the rest will come if it wants and if not I will continue, as before. 

De momento estoy inmerso en la grabación y escritura de un álbum nuevo, será un disco de 10 canciones, ya están compuestas, será un disco brutal y muy DEIMLER. El 2 de noviembre comenzamos la grabación de las batería en los Moontower Studios, se hará cargo de las baterías Gabriel Artina, que pasa a formar parte de la familia de DEIMLER. 

Y para el futuro seguiré escribiendo música hasta que las fuerzas me dejen, ya estoy pensando en el siguiente disco mientras grabo este ha ha ha. 

Con DEIMLER me gustaría lograr lo que no he podido hacer hasta ahora con ninguna de mis bandas, llevo desde 1996 metido en este mundo, formando bandas, tocando gratis, escribiendo música que nadie o poca gente escucha o valora, viendo como esas bandas se disuelven por distintos motivos, aguantando discusiones en casa, al principio con mis padres, después con mi exmujer, al mismo tiempo con compañeros de banda que son como hermanos y que terminan por dejarte de hablar, es duro hacer algo a lo que le dedicas tu cuerpo y tu alma y del que no ves resultados, te dejas la vida en ello pero de nada sirve. Me conformo si consigo que DEIMLER toque en directo de nuevo y tener el respaldo de un sello decente, lo demás ya vendrá si quiere y si no seguiré camino, como hasta ahora. 


How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information? 

If you can write to my personal Facebook Pako Deimler or that of the band Deimler Death Metal, also on Instagram or Messeger, or you can write me an email (pakodeimler@gmail.com) to which I will gladly answer. 

We have copies of Ep „Zero One“ available at a very affordable price for everyone, I made a first run of 50 quality t-shirts, printed in 3 colors on the front and on the back, but they were sold out last month, I hope to have t-shirts available again in 15 days, I have made a new print run of 50 shirts, if anyone is interested, please contact me, we will gladly talk. 

Si pueden escribirme a mi Facebook personal Pako Deimler o al de la banda Deimler Death Metal, también por Instagram o por Messeger, o pueden escribirme un correo (pakodeimler@gmail.com) al que contestaré gustoso. 

Tenemos copias del Ep „Zero One“ diponibles a un precio muy asequible para todo el mundo, hice una primera tirada de 50 camisetas de calidad, estampadas a 3 colores por delante y por detrás, pero se agotarón el mes pasado, espero tener disponibles camisetas de nuevo en cuetión de 15 días, he hecho una nueva tirada de 50 camisetas, si alguien está interesado, por favor que se ponga en contacto conmigo, gustosamente hablaremos. 

Thanx for the interview. 

Thanks to you for giving me the opportunity to appear on DEADLY STORM ZINE, it was an interesting talk, thanks for your time and your support, sorry for my delay, I am alone in this. 

Health and strength to all !!! 

Gracias a ti por darme la oportunidad de aparecer en DEADLY STORM ZINE, ha sido una charla interesante, gracias por tu tiempo y tu apoyo, disculpa mi tardanza, estoy solo en esto. 

Salud y fuerza para todos!!!




------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

twitter:

instagram

facebook:

tumlbr:

úterý 20. října 2020

Recenze/review - MARCHE FUNEBRE - Einderlicht (2020)


MARCHE FUNEBRE - Einderlicht
CD 2020, BadMoodMan Music / Hypnotic Dirge Records

for english please scroll down

Probudíš se uprostřed noci ze smutného snu. Za oknem prší do mlhy. Musíš ven. Mezi staré stromy, k vlastnímu hrobu. Po tvářích ti stéká krev. Chutná sladce. Někteří lidé nikdy nenajdou klid. Jsou jako pavučiny, které vlají ve větru. Hledají, šourají se po zaprášených cestách celého světa, snaží se utéct před stereotypem, aby nakonec spočinuli na stejném hřbitově jako všichni ostatní. Je v nich zvláštní, svým způsobem přitažlivý smutek. Pod vážnou maskou ale nalezneme i žhavou, tepající lávu.

Alespoň podobně to mám já s doom metalem. Musí být pro mě černo šedým snem, našeptáváním, hraním si s pochmurnými náladami. S melodiemi, které proniknou do mých kostí, s přitažlivou atmosférou. Když jsem poprvé slyšel nové album belgických MARCHE FUNEBRE, všechno tohle jsem z jejich novinky "Einderlicht" cítil. Na tradičních základech byl vystavěn doom metalový opus, okořeněný blackem, doomem, rockem a absolutním nihilismem.


"Einderlicht" je pro mě pestrým, nebál bych se napsat osobním albem. Kapela se přesně trefila do mého současného rozpoložení. Je tu podzim a ráno bývá sychravo. Jsem jako zvíře, které se připravuje na zimu. Propracované, inteligentní texty, bolestivý křišťálově průzračný zvuk, perfektně zpracované vokály i obal. Ne, novinka pro mě není jen obyčejnou hudbou, je něčím navíc, má v sobě temnou jiskru. Pokaždé se musím zastavit a koukám chvíli do kraje. Je ještě tma a za hřbitovní zdí šli spát všichni neklidní. Pokud máte rádi kapely jako MY DYING BRIDE, NOVEMBERS DOOM, MOURNING BELOVETH, SATURNUS, KATATONIA, nebudete určitě zklamáni. V potoce najednou teče krev, možná mi hrozí samovznícení. Víte, vnímám muziku spíše srdcem a "Einderlicht" je určena pro všechny, kteří si rádi hrají s fantazií. MARCHE FUNEBRE umí být zemití, suroví, ale i vznešení, zákeřní, ale i neskonale smutní. Jako když odchází život, jako když se probudíte z temného snu. Myslím, že další slova jsou zbytečná. Jdu znovu položit květiny na svůj vlastní hrob a snít. Chci se stát neviditelným, poutníkem ve stínu. Dokonalá esence smutku a tmy! 


Asphyx says:

You wake up in the middle of the night from a sad dream. It's raining in the fog outside the window. You have to get out. Among the old trees, to your own grave. Blood is running down your cheeks. It tastes sweet. Some people will never find peace. They are like cobwebs fluttering in the wind. They search, they shuffle on the dusty roads of the world, trying to escape the stereotype, and in the end they rest in the same cemetery as everyone else. There is a strange and appealing sadness in them. But under the serious mask we can also find hot, throbbing lava. 

At least that's how I have it with doom metal. It must be a black-gray dream for me, whispering, playing with gloomy moods. With melodies that penetrate my bones, with an attractive atmosphere. When I first heard the new album from Belgian MARCHE FUNEBRE, I felt all this from their news "Einderlicht". Doom metal opus was built on traditional foundations, spiced with black, doom, rock and absolute nihilism.


"Einderlicht" is varied for me, I would not be afraid to write a kind of personal album. The band hit exactly my current mood. It's autumn and it's usually drizzly in the morning. I'm like an animal who preparing themselves for winter. Sophisticated, intelligent lyrics, painful crystal clear sound, perfectly processed vocals and cover. No, the novelty for me is not just ordinary music, it is something extra, it has a dark spark in it. Every time I have to stop and look at the landscape for a while. It was still dark and behind the cemetery wall everyone went to bed restless. If you like bands like MY DYING BRIDE, NOVEMBERS DOOM, MOURNING BELOVETH, SATURNUS, KATATONIA, you will definitely not be disappointed. Blood is suddenly flowing in the creek, maybe I am in danger of spontaneous combustion. You know, I perceive music more with my heart, and "Einderlicht" is for everyone who likes to play with fantasy. MARCHE FUNEBRE can be earthy, raw, but also noble, insidious, but also infinitely sad. Like when life goes away, like when you wake up from a dark dream. I think other words are useless. I'm going to lay flowers on my own grave again and dream. I want to become invisible, a pilgrim in the shadows. The perfect essence of sadness and darkness!

about MARCHE FUNĖBRE on DEADLY STORM ZINE:
https://www.deadlystormzine.com/2017/03/recenzereview-marche-funebre-into-arms.html

Tracklist:
1 Scarred
2 The Eye Of The End
3 When All Is Said
4 The Maelstrom Mute
5 Deformed
6 Einderlicht
7 (silence)
8 (silence)
9 Gone (bonus track)

band:
Arne Vandenhoeck - vocals
Peter Egberghs - lead guitars, vocals
Kurt Blommé - rhythm guitars
Boris Iolis - bass, vocals
Dennis Lefebvre - drums

https://marchefunebre.be/
https://www.facebook.com/MarcheFunebreDoom
https://soundcloud.com/marchefunebredoom
https://twitter.com/Marche_Funebre
https://www.youtube.com/
https://solitude-prod.com/
https://www.hypnoticdirgerecords.com/

Recenze/review - TEMPLE NIGHTSIDE - Pillars of Damnation (2020)


TEMPLE NIGHTSIDE - Pillars of Damnation
CD 2020, Iron Bonehead Productions

for english please scroll down

Nakonec stejně všichni zemřeme ve tmě. Osamocení a prokletí. S vlastním svědomím, které nás bude hlodat ve vnitřnostech jako nějaký zlý červ. Klidně tomu můžete říkat poslední soud, ale faktem je, že žádné nebe, které by vám odpustilo, není. To bývá jen berličkou pro neschopné, záchytným bodem, kterým spousta lidí omlouvá své zvrácené činy. Znázornit smrt a temnotu, pochopit věčnost, se pokouší spousta umělců. Určitě vás napadnou nějaké obrazy, filmy, knihy. Já bych vám ale dnes rád doporučil hudbu vskutku pekelnou. 

Australská scéna se vyznačuje typicky špinavými rysy. Jakoby tamní kapely nahrávaly své desky v opuštěných jeskyních po uštknutí těmi nejjedovatějšími hady. Zastřený zvuk, chaos a zmar, spousta z nich zní velmi podobně, nestravitelně, zákeřně. TEMPLE NIGHTSIDE jsou typickými představiteli tamní scény, řekl bych. Jejich novinka je opět nebývale hnusná, ošklivá a zlá. Jako samotná podstata black death metalu. 


Jestli se rádi a často přehrabujete v mrtvých tělech a pouštíte si u toho kapely jako GRAVE MISMA, DEAD CONGREGATION, VASSAFOR, PORTAL, IMPIETY, ARCHGOAT, ANGELCORPSE, DIOCLETIAN, ULCERATE, FATHER BEFOULED, CRUCIAMENTUM a podobné rouhače, budete určitě spokojeni i s "Pillars of Damnation". Australané na to jdou ale přeci jen trošku jinak. Skladby mají až doom metalovou náladu. Zpočátku vám vše přijde jako jeden valící se monolit, budete mít problém rozeznat jednotlivé motivy od sebe, ale doporučuji vydržet. A myslím, že ti trpělivější z vás časem "prozřou" a budou nadšení. Vrstvy je zde nutné odkrývat postupně, pomalu, se spoustou poslechů v zádech. Může se ale s klidem stát, že vás deska vůbec nebude bavit. Kupříkladu já jsem na ni někdy vůbec neměl náladu, připadala mi až moc zahalená v krvavých mlhách. Jindy jsem jí ale zase propadl. Bývala pro mě obřadem, cítil jsem se zcela pohlcený. Jako bych se topil, lapal po dechu a odpovědí mi byl jenom tichý vzdálený smích. To se směje ďábel, který musel TEMPLE NIGHTSIDE pomáhat při skládání. Vskutku pekelný death black metal, to vám povím. Nechte si chutnat.


sumarizace:

Vítejte na onom světě. V totálním chaosu a zmatku. Zde předvádějí TEMPLE NIGHTSIDE svá nekalá kouzla. Jsou zkažení, jako voda v řece Styx. Ortodoxní a nihilističtí, jako ten nekrutější obřad pro velebení Satana. Nahráno a vypáleno na nosič bylo totální zlo bez jakýchkoliv příkras. Jen krutá temnota.

"Pillars of Damnation" je obrácenou modlitbou ve stylu GRAVE MISMA, DEAD CONGREGATION, VASSAFOR, PORTAL, IMPIETY, ARCHGOAT, ANGELCORPSE, DIOCLETIAN, ULCERATE, FATHER BEFOULED, CRUCIAMENTUM. Během celé desky se jde absolutně na hranu, posluchačovi není darováno nic zadarmo. Nemusí to vyhovovat každému, ale příznivci temných, pomalu hnijících desek, by mohli být spokojeni. Jedná se zkrátka o chorobami nasáklý starý poctivý black death metal. Pokud máte rádi smrt v této podobě, pravděpodobně budete tuhle nahrávku točit ve svých přehrávačích do skonání světa. Vy ostatní se pokřižujete a vezmete nohy na ramena. Osobně musím mít na TEMPLE NIGHTSIDE náladu. Když se setmí a městem se začnou ploužit divné stíny. Když se mraky poprvé dotknou země. A když mě povolá záhrobí do zbraně. Pak jsem prokletý. Závěr je jednoduchý. Tohle je pravé peklo se vším, co k tomu patří. Berte a nebo nechte být. Inferno!

Asphyx says:

Welcome to the other world! In the total mess and chaos. Here the RUIN LUST performs their wicked magic. They are putrid as water in the Styx River. Orthodox and nihilistic like the cruelest ritual for the glorification of Satan. Absolute evil without any embellishment was recorded and released on the album. Only the cruel dark!


"Pillars of Damnation" is an inverted prayer with style like GRAVE MISMA, DEAD CONGREGATION, VASSAFOR, PORTAL, IMPIETY, ARCHGOAT, ANGELCORPSE, DIOCLETIAN, ULCERATE, FATHER BEFOULED, CRUCIAMENTUM. During the listening to the whole record, you are led on the absolute edge; listeners can’t have anything for free. This music is not for everyone, but the fans of dark, slowly putrefying records should be satisfied. It is just by sickness soaked old true black death metal. If you like the death in this form, probably you will listen to this record until the end of the world. Personally, I must have the right mood for the TEMPLE NIGHTSIDE listening. When everything becomes dark, and the city is full of the weird shadows. When the clouds touch the ground for the first time. And when the other world calls me to arms. Then I am cursed! The conclusion is easy. This is the real hell with everything, which belongs to it. So take it or let it be. Inferno!


Tracklist:
01. Contagion Of Heresy
02. Death Eucharist
03. Morose Triumphalis
04. The Carrion Veil
05. Wreathed In Agony
06. Blood Cathedral
07. In Absentia
08. Damnation

band:
IV - Guitars, Bass Vocals
BR - Guitars
Mordance - Drums
VK - Bass

https://templenightside.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/templenightsidenecromancy
https://ironbonehead.de/

pondělí 19. října 2020

Recenze/review - UNDERGANG - Aldrig i livet (2020)


UNDERGANG - Aldrig i livet
CD 2020, Me Saco Un Ojo Records (Europe) / Dark Descent Records (US) / Extremely Rotten Productions (Denmark)

for english please scroll down

Poslali mě do sklepa, abych přinesl nějaké jídlo. Ve tmě jsem uslyšel podivný šramot. Někdo za zdí šeptal a prosil o slitování. Soused byl vždycky hodný člověk, každého pozdravil. Jenže vlastnil také temnou kobku pod domem, ve které měl zavřených několik dívek. Dlouhá léta je mučil a trápil. Doslova jsem cítil, jak zdí prostupuje bolest. Bylo to jak ve špatném hororu. Všude se povalovaly kusy shnilého masa. Okousané kosti a ve vzduchu se vznášel strach.

Nová deska "Aldrig i livet" na mě působí hodně podobně. Jako nechutný prašivý příběh, který si přečtete ráno v novinách ke kávě a udělá se vám z něj špatně. UNDERGANG letos smrdí zkaženým masem. Mokvají a rozkládají se jako stará mršina. Tohle je death metal, který je krutý, temný a studený. Je morbidní ozvěnou z míst, kde se stalo něco ošklivého. 

 

UNDERGANG i letos znázorňují smrt v její nejhnusnější podobě. Řežou přímo do živého. Nekompromisně, bez zbytečností. Skladby duní a pálí, člověk má při poslechu pocit, že je opravdu zavřený dlouhá léta v nějakém starém sklepě. Po stěnách stéká hnis a všude je tolik bolesti, že by se dala prodávat démonům. Dánové na "Aldrig i livet" hnijí zaživa, rozkládají se, odpadává jim maso od kostí. Hroby se otvírají a vylézají z nich všichni, kteří byli mučeni. Je na ně žalostný pohled. Kapela pochází ze stejných zvrácených míst, jako třeba takoví ROTTREVORE, DISMA, FUNEBRARUM, ABHORRENCE, INCANTATION, OBITUARY, PESTILENCE, BOLT THROWER. Tentokrát znovu s chorobným zvukem, surovým vokálem a postupy, které vás přikovají na zeď. Stylový obal už jenom podtrhuje to, co se na nahrávce odehrává - šílené, starodávné, death metalové zlo. Až půjdete dolů do sklepa, tak si dávejte velký pozor. Jestli jste předtím poslouchali "Aldrig i livet", určitě víte, o čem píšu. Bestie se znovu probudily. Mají zuby od krve. Od vaší krve. Hnilobný death metal s chorobně podmanivou atmosférou! Absolutní zlo!


Asphyx says:

They sent me to the cellar to bring some food. In the darkness I heard a strange rumble. Someone behind the wall whispered and begged for mercy. The neighbor was always a good man, he greeted everyone. But he also owned a dark cell under the house, in which he had several girls locked up. He tortured and tormented them for many years. I literally felt pain permeate the wall. It was like in a bad horror movie. Pieces of rotten flesh lay everywhere. Bitten bones and fear hovered in the air. 

The new album "Aldrig i livet" has a very similar effect on me. Like a disgusting dusty story that you read in the morning at coffee and you feel bad about it. UNDERGANG stinks of rotten meat this year. They get wet and decompose like an old carcass. This is death metal that is cruel, dark and cold. It's a morbid echo from places where something ugly happened.


UNDERGANG again this year depicts death in its most heinous form. They cut directly into the live. Uncompromisingly, without unnecessary. The songs are rumbling and burning, one listens to the feeling that he is really closed for many years in an old cellar. Pus is running down the walls and there is so much pain everywhere that it could be sold to demons. The Danes rot at "Aldrig i livet" alive, decompose, their flesh falling off their bones. Graves are opened and climbed by all who have been tortured. There is a sad look on them. The band comes from the same perverted places, such as ROTTREVORE, DISMA, FUNEBRARUM, ABHORRENCE, INCANTATION, OBITUARY, PESTILENCE, BOLT THROWER. This time again with a sick sound, raw vocals and techniques that nail you to the wall. The stylish cover only underlines what is happening on the record - crazy, ancient, death metal evil. When you go down to the cellar, be very careful. If you've listened to "Aldrig i livet" before, you know what I'm writing about. The beasts awoke again. They have teeth covered in blood. By your blood. Rotting death metal with a morbidly captivating atmosphere! Absolute evil!

about UNDERGANG on DEADLY STORM ZINE:






Photogallery - OLDSCHOOL DEATH/THRASH NIGHT - UNDERGANG, DEIQUISITOR, LAHAR, KAOSQUAD – Local club Pí, Písek – 20. 2. 2016


Tracklist:
01. Præfluidum
02. Spontan Bakteriel
03. Indtørret Lig
04. Menneskeæder
05. Ufrivillig Donation
06. Sygelige Nydelser (Del III) Emetofili
07. Usømmelig Omgang Med Lig
08. Aldrig I Livet
09. Rødt Dødt Kød

band:
Anders Pedersen - Drums I
Martin Leth Andersen - Bass I
Mads Haarløv - Lead guitar / backing vocals I
David Mikkelsen - Guitar / vocals

https://www.facebook.com/undergangktdm/

neděle 18. října 2020

Recenze/review - MENSCHWALSCH - Verdelgh & heersch (2020)



MENSCHWALSCH - Verdelgh & heersch
CD 2020, vlastní vydání

for english please scroll down 

Už když jsem otevřel těžké železné dveře, padl na mě divný pocit. Jakoby mi někdo šlápl na hrudník a držel na něm špinavou okovanou botu. Neskutečný puch rozkládajícího se těla. Takhle smrdí jenom smrt. Pořád se divím, čeho jsou lidé schopni. Jak může někdo takhle zohavit lidskou bytost? Nízké pudy jsou stále v nás, sáhněme si všichni do svého vlastního svědomí, ale tohle přesahuje všechny meze. Postava, z níž jsou vyřezány cáry masa. Bez očí, skalpované vlasy. Modlím se do tmy a odpověď nepřichází.

Stejně hnusní a oškliví jsou i holandští death metalisté MENSCHWALSCH. Letos na jaře vydali teprve své první dlouhohrající album (ještě mají jedno demo z roku 2016). Ostré, nekompromisní riffy, hutný zvuk, chorobný vokál. To je přesně brutalita podle mého gusta. Schválně ochutnejte taky. 


Na "Verdelgh & heersch" naleznete death metal plný melodií, ale se surovým a syrovým základem. pro přirovnání mě napadají kapely jako INSISION, DERANGED, VOLTURYON, ale i třeba DISMEMBER, AT THE GATES, BLOODBATH, MORBID ANGEL, DEATH, BOLT THROWER. Skladby se do mě ihned zaryly jako ostrá čepel a desku jsem si neskutečně užívat. Má v sobě totiž moji oblíbenou temnou atmosféru, spoustu zajímavých momentů. Kousky nahrubo nasekaného zla. Pod naším městem jsou nekonečné podzemní chodby a je velmi lehké v nich zabloudit. Najdou vás až za několik měsíců, s bělostnou kůží, vyděšenou tváří, se zpřelámanými končetinami. Budete šeptat slova o temnotě, šílené bestii a nekonečné nicotě. A budete znít přesně jako MENSCHWALSCH. Morbidně, prašivě, bude z vás cítit smrt na sto honů. Holandská úderka je pro mě překvapením, masakrem, který se mě zadřel doslova pod kůži. CD jsem dostal jako dárek a moc za něj děkuji. Podobný hnis koluje i v mých žilách, je mojí součástí a nemohu tedy jinak než kapelu chválit. Má dar, který mnozí nemají. Dokáže mě doslova přikovat na zeď. Absolutní masakr lidské mysli!


sumarizace:

"Verdelgh & heersch" je albem, které vás rozseká na malé kousky. Bez jakéhokoliv slitování. Při poslechu tohoto brutálně death metalového skvostu si přijdu jako na setkání s pořádně naštvanými řezníky. Ostré riffy, které ctí to nejlepší z americké školy, jsou doplněny o severský chlad a tmu. Také cítíte, že každou chvíli potkáte samotného Satana? Skladby, které mají obrovskou sílu, v sobě obsahují velké množství hodně návykových motivů. MENSCHWALSCH ctí to nejlepší z tradičních death metalových hodnot a přidávají navíc kus svého odhodlání. Jejich novinka je pro mě jedem, který mi zcela pronikl do krve. Teď už bude následovat jenom nekonečné prokletí a smrt. Klasický prašivý death metal, zahraný s morbidní elegancí! Totální masakr lidské mysli!


Asphyx says:

"Verdelgh & heersch" is an album that cut you into small pieces. Without any mercy. When listening to this brutal death metal masterpiece I'm like on a meeting with really angry butchers. Sharp riffs, which honour the best of American schools are completed by Nordic coldness and darkness. Do you feel that you can meet Satan himself at the moment? Songs ,that have enormous strength, contain a huge amount of very addictive themes. MENSCHWALSCH honour the best of traditional death metal values and add extra chunk of their dedication. Their novelty is poison for me that came into my blood. Now it will follow the endless curse and death only. Classical moldy death metal, played with morbid elegance! Total massacre of the human mind!


tracklist:
1. Verdelgh & Heersch
2. Menschwalsch
3. Graffenwaffel
4. Klabusterbeern
5. De Verhevenen (Instrumental)
6. Perschvleesch
7. Roggelend de Hel Binnen
8. Eigen Vleesch Eerscht
9. Gebroedsels




band:

TWITTER