Recenze/review - CENTENARY - Death…The Final Frontier (2021)

DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 18. prosince 2020

Home » , , , , , , , , , , , , , , , , » Rozhovor - DESOLATOR - Lidstvo a naše životy jsou ve velkém vesmíru, kde existujeme, zanedbatelné.

Rozhovor - DESOLATOR - Lidstvo a naše životy jsou ve velkém vesmíru, kde existujeme, zanedbatelné.


Rozhovor s death metalovou skupinou ze Švédska - DESOLATOR.

Odpovídal Jonas Bergkvist, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Recenze/review - DESOLATOR - Sermon of Apathy (2020):

Ave DESOLATOR! Právě poslouchám vaši novinku „Sermon of Apathy“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s DISMEMBER, NIHILIST, ENTRAILS a INTERMENT, MORGOTH, SINISTER, IMMOLATION. Deska má skvělý sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku? 

Jonas: Nahrávali jsme bicí ve Wing Studios se Sverkerem Widgrenem. Skvěle znějící a vysoce kvalitní nahrávka bicích je nezbytná, aby každé album znělo dobře, takže jsme šli všichni do nejlepšího studia, jaké jsme si mohli dovolit. Zbytek jsme nahráli sami, kytary, basa a zpěv. Album mixoval a zpracoval Jari Lindholm, se kterým jsme spolu se Stefanem dříve pracovali v Soliloquium se skvělým výsledkem. Věděli jsme tedy, že naše album bude znít skvěle. S Jarim se také velmi dobře pracuje a během celého procesu jsme skvěle komunikovali a vyměňovali si názory. Myslím, že mohu mluvit za nás všechny, když řeknu, že jsme s tímto albem nesmírně spokojeni. 


Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Sermon of Apathy“? Jak vlastně tvoří/skládají DESOLATOR? 

Jonas: Stefan je ten, kdo píše většinu hudby; riffy, hlavní tónový průběh atd. Často si pak pohráváme s jeho nápady během zkoušení a společně pracujeme na organizaci celé písně. Proces se od písně k písni trochu liší, ale nakonec bych řekl, že jde o společné úsilí, protože každý z nás má možnost poskytnout vlastní podněty a ještě před rozhodnutím o konečné verzi písně vyzkoušíme spoustu různých nápadů. Už jsem zapomněl kolik verzí jsme zkoušeli pouze pro píseň The Great Law of The Dead, než jsme konečně pocítili, že píseň je dokonalá, ale i přesto jsme při nahrávání alba nakonec udělali několik změn.. 

„Sermon of Apathy“ má temný morbidní obal. Kdo je pod ním podepsán? Jeho práce se mi líbí, Jak jste vůbec nápad na obal vybírali a co má znázorňovat?

Jonas: Obal vytvořil Alex Tartsus. Byl to hlavně Joakimův nápad inspirovaný uměleckým dílem našeho přítele Olivera Palmqvista z kapely Phidion, který albu dodává další vokály. Obal zobrazuje lovecraftovského boha Yog-Sothotha. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

Jonas: Já a Stefan píšeme texty písní a písničky jsme si rozdělili. Mám tendenci více se soustředit na lovecraftianské hororové a protináboženské písně. Stefan má tendenci psát texty, které představují postřehy a úvahy o lidské povaze a společnosti, ve které žijeme. Myslím, že naše styly opravdu dobře zapadají. Jádrem hrůzy v příbězích H.P. Lovecrafta je, že lidstvo a naše životy jsou ve velkém vesmíru, kde existujeme, zanedbatelné. Texty Stefana jsou ve stejném nihilistickém a někdy misantropickém duchu. Vyjadřují vlastně, že to co děláme každý den jako lidé žijící v naší společnosti, je zbytečné a bezcenné, takže jak jsem již řekl, naše styly se opravdu dobře doplňují. 


Novinka vyšla na CD u Black Lion Records. Label má v undergroundu velmi dobré jméno a odvádí skvělou práci, ale nelákalo vás vydat album u nějaké větší firmy? Oslovili jste nějaké? Jak jste vlastně spokojeni s Black Lion Records?

Jonas: Měli jsme smlouvu na toto album s Black Lion Records a myslím, že odvedli skvělou práci. V roce 2018 znovu vydali náš Ep Spawn of Misanthropy. Neděláme to, abychom se stali slavnými a stali se rockovými hvězdami. Pokud nám větší vydavatelství nabídne lepší nabídku, byli bychom samozřejmě rádi, ale naším hlavním cílem je dostat naši hudbu k co největšímu počtu lidí a řekl bych, že společnost Black Lion Records odvedla dobrou práci při propagaci našeho alba. 


Když si projíždím vaši tvorbu, ušli jste opravdu dlouhou cestu. Je hodně znát, že na sobě jako kapela pracujete. Jak často vlastně DESOLATOR zkouší? Jste poctivou skupinou, která se pravidelně schází nebo jste spíš pankáči, kteří tomu nechávají volný průběh? 

Jonas: Každý člen Desolatoru hraje i v jiných kapelách, takže nemusíme každý týden zkoušet jako kapela. Snažíme se držet na špici a stále se vyvíjíme jako hudebníci. A teď, když nemůžeme hrát koncerty kvůli epidemii covid-19, tak vůbec nezkoušíme. Ale v tomto okamžiku jsme to spolu dělali tolik let a každý v kapele je sám o sobě vynikajícím hudebníkem, takže když máme zkoušku jsme připraveni. 

Na vaší kapele je opravdu vidět, jak se každé album postupně zlepšujete, vyvíjíte, jste stále lepší. Máte nějaký cíl, kterého byste chtěli dosáhnout? Pro někoho to je slavné vydavatelství, jiný si chce třeba zahrát se slavnou kapelu. 

Jonas: Pro mě osobně by splněným snem bylo, hrát na některých velkých metalových festivalech v Evropě, jako je Brutal Assault, který je pořádán v České republice. A také samozřejmě mít možnost vyrazit na turné s kapelami, které nás v Desolatoru inspirovali jako například Nile nebo Immolation. 


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Jonas: Pokud chcete slyšet Lovecraftianem inspirovaný death metal mrkněte na album The Cthulian Pulse od Puteraeona. 

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

Jonas: Ano! Mám alba od Root, Cult of Fire, Master’s Hammer, Törr a Crux. 


Blížíme se k závěru a tak bych zkusil jednu více filozofickou otázku. Jak byste definovali styl zvaný death metal? Čím pro vás tato hudba je a proč jste si vybrali právě tento styl? 

Jonas: Když jsem já, Joakim a Stefan začali hrát v roce 2009, chtěli jsme vytvořit death / doom kapelu, ale velmi rychle jsme se rozhodli hrát death metal, protože to pro nás bylo prostě lepší a zábavnější. Dnes samozřejmě všichni v Desolatoru hrají také v nějaké death / doom kapele. Joakim hraje v Within the Fall, Victor v Hadriel a já a Stefan v Soliloquium.

Co se týče definování death metalu, to je velmi velká otázka, ale já to zkusím. Death metal je pro mě metal v podstatě až 11. V mnoha ohledech je to konečná forma metalu, protože má vše od chytlavých riffů a krásných melodií až po perfektní techniku a ultra brutální agresi a tíhu. A samozřejmě jsou nezbytné i nelidské vrčivé vokály. Nezasvěcenému death metal asi zní děsivě a nepochopitelně, ale jakmile mu porozumíte, nelze ho s ničím srovnat. 


Co chystají DESOLATOR v nejbližších měsících? 

Jonas: Náš plán teď, je prostě přežít pandemii Covid-19, ale máme věci připravené a až to skončí, budeme znovu hrát koncerty. Nemůžeme se dočkat! 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Jonas: Děkuji za vaši podporu!


https://desolatorsweden.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/DesolatorSwe
https://www.instagram.com/Desolatorofficial/
https://soundcloud.com/desolator-swe
https://twitter.com/DesolatorSwe
https://www.youtube.com/user/Desolatorswe
https://blacklion.nu/


------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

twitter:

instagram

facebook:
Share this games :

TWITTER