DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 27. července 2018

Rozhovor - DEATHSTORM - Všechna běžná náboženství jsou rakovinová a měla by se jít sakra vycpat!


Rozhovor s death metalovou kapelou z Polska - DEATHSTORM.

Odpovídal Kuba.

Přeložila Markéta, děkujeme!


Ave DEATHSTORM! Zdravím do Polska. Když jsme se viděli naposledy, bylo to v Pardubicích v zákulisí s kapelou DYSANGELIUM. Vy jste měli po vystoupení a dostal jsem od vás album „Nechesh“. Deska se mi neskutečně líbila a protáčel jsem ji v přehrávači opravdu hodně a často. Od té doby uběhlo dlouhých pět let. Co jste jako kapela od té doby dělali? Jsou u vás nějaké změny? 

Kuba: Ahoj! Tu noc si pamatuji a také na náš rozhovor, který jsme spolu vedli hned potom, co jsme odehráli. Byl to dobrý koncert, dobrá atmosféra a dobrá reakce od českého publika. 

Během těch 5 let se změnilo hodně věcí. Pracovali jsme na „The Unfathomable“, což by dlouhý a dost bolestivý proces vzhledem k mnoha překážkách, které nás na této cestě čekaly. Myslím, že tato noc byla první, kdy jsme hráli „Gateway“ z tohoto alba, takže jak sám vidíš, nahrát to na CD nám trvalo 5 let. Posledních 5 let také přineslo změny v sestavení kapely, protože Jędrek odešel a zbyli jsme tři. Ale myslím, že si teď všechno víc uvědomujeme, víc se soustředíme a jsme sebevědomější jako kapela. Také máme jasnější představu o tom, co jako kapela chceme, než na „Nechesh“. 


Letos jste vydali stále čerstvou novinku „The Unfathomable“. Opět se jedná o temný, drsný a poctivý death metal. Přistupovali jste k nahrávání jinak než minule nebo jste zvolili ověřené postupy? 

Kuba: K procesu nahrávání jsme přistupovali stejně, jako při nahrávání „Nechesh“ – dokonce jsme zvolili i stejné studio. Ale mix se dělal na jiném místě. Ten masivní a dusivý zvuk nového alba je zásluhou Jareka Musila, české producenta z Brna, který je opravdový profík. Zdá se, že ho podobný styl muziky moc nezajímá, ale instinktivně dostal hned ze začátku nápad na to, jak by měl zvuk znít. Když nám poslal první track, tak jsme byli naprosto ohromeni a nebýt jeho a jeho zvuku, tyhle písně by nebyly zdaleka tak devastující. 

Nová deska mi přijde o nějaký řád komplikovanější, zpočátku možná méně přístupná, zároveň ale neskutečně temná a zlá. Byl to záměr? Jak vlastně album vznikalo a jakým způsobem jste skládali muziku? 

Jo, je to rozhodně komplikovanější a pestřejší album, než „Nechesh“ a obsahuje spoustu nápadů, které bychom nebyli schopni ukázat na našem debutovém albu, nebo bychom alespoň byli ohledně toho hodně skeptičtí. Vem si, například, black metalový rif „Land of Severity“, nebo zvrácenou strukturu „Death Is Sacred“ a schizoidní konec písně, která se pomalu rozvíjí do tohoto plnohodnotného apokalyptického finále. Tohle album je plné těchto podělaných nápadů a proto jsme s ním tak spokojeni. Samozřejmě, že proces skládání tohoto alba nebyl 100% vědomý a některé písně vznikly během zkoušek, zatímco další písně jsme skládali měsíce, abychom je dostali do té verze, která je na albu. Ale ještě před skládáním jsme chtěli album hodit spíše do temnější a více depresivní nálady a víc ohromující, než na našem debutním albu. 


Mám „The Unfathomable“ ve svém MP3 přehrávači a musím říct, že jsem jím doslova pohlcen. Nejsou to jen skvělé nápady, ale i zvuk, který je jedním slovem devastující. Sedím třeba v tramvaji a najednou se přistihnu, že si podupávám nohou. Mám sto chutí začít pařit. Nebýt už pán v letech, asi bych to i udělal. Kde jste desku nahrávali a kdo je podepsán pod masteringem? 

Jak jsme již zmínil, Jarek Musil je zodpovědný za mixing a mastering. Bicí, kytary a basy jsme nahrávali v Metal Studio v Świebodzin s vedením Vojciech „Poland“ Cenajek. Vokály jsme dělali u nás „doma“ ve studiu v Wałowice, nedaleko Gubin. Vůbec mě nepřekvapuje, že díky albu máš chuť pařit – je to hodně optimistická hudba, která je pro ideální pro taneční parket. Jiné okolnosti, které by usnadnily poslech alba, jsou možná tak romantický západ slunce s partnerkou, sklenka vychlazeného vína, nebo sezení u Vánoční večeře s rodinou a dětmi, kdy všichni netrpělivě čekají na to, až uvidí poprvé Santu, atd. Jak vidíš, album je hodně univerzální. 


Když jsme spolu dělali před lety rozhovor, tak jsi mi říkal, že texty tvoříte tři v kapele. Jsou ovlivněny odporem proti víře, anti křesťanstvím. Jaké jsou na novém albu a kdo je jejich autorem? U nás v Čechách jsme většinou ateisté, říká se, že poměrově snad skoro největší na světě, ale v Polsku to bude asi jiné. Jak ovlivňuje křesťanství a víra běžný život v Polsku? Odráží se to i do vašich textů nebo volíte spíše obecnější rovinu. 

Všechna běžná náboženství jsou rakovinová a měla by se jít sakra vycpat, nic se ohledně našeho názoru, od našeho debutového alba, nezměnilo. Začnu se situací v Polsku. Bohužel, katolická církev značně vzrostla, co se týče důležitosti. A existuje pro to několik důvodů. Zaprvé, zvolili jsme si autoritativní vládu, která ovládá zemi v Orban stylu – porušování ústavy, snaha získat vliv nad soudním systémem, selhání na mezinárodní úrovni a podpora dětských násilníků z katolické církve. Díky imigrační krizi a krizi identity, která je spojena s multikulturalismem podporovaným Evropským parlamentem (což je zjevně neúspěšná myšlenka), katolická církev se staví, jako odpověď na tyto krize – víš jak to je, být křesťan je nevyhnutelná součást každého Poláka, míšení strachu, atd. Samozřejmě, že tito chamtiví bastardi získávají prospěch ze současné vlády, takže podporují rozpad polské demokracie a snaží se přijmout mladé, aby skočili na falešné a nacionalistické „vlastenectví“ pro blbce. I to, že na tohle myslím, mě strašně rozčiluje a zpočátku jsem chtěl sepsat jen jednu stranu pohledu na tuto otázku. Ale musíme se tady zamyslet. 


Pokud jde o texty, tentokrát jsme za ně byl výhradně zodpovědný já. Myslím, že poselství textů na „Nechesh“ bylo jasnější a optimističtější – Lucifer stál u osvícenství a absolutní svobodou. Texty na „The Unfathomable“ se věnují spíše důsledkům této svobody. Texty jsou temnější a smrt je v každé písni. Je to jako destruktivní mystický zážitek ze smrti, nicota a chaos, které tě nechají zdrceného a bez cesty a směru. Největší literární inspirací byl tentokrát spisovatel a filozof 20. století Georges Bataille, hlavně jeho teoretické práce, jako Inner Experience, nebo Erotism. On ukazuje existenci jako faleš, semi-racionální řád s hrůznými silami chaosu, číhajícím pod ním. A smrt je pro něj jako agent, který změní všechny „racionální“ koncepty v prach a vede tak všechny individua do mlhy absurdity. Já mám na jeho práci rád tu bláznivou radost, kterou z těchto rozjímání čerpá, z bláznivosti, kterou mu tato rozjímání přinesla. Je to jako přijmout fakt, že smrt, rozpad a nicota jsou primárními silami, které formují vesmír. Také jsme se inspiroval některými částmi Qabalah, což pro mě byla veliká inspirace po několik let, také filozofie existencionalismu, což mi pomohlo k tomu, abych tuto myšlenku rozvinul. A, samozřejmě, Satan, který je stále silnou a důležitou metaforou pro zobrazení této dekonstrukce, absurdity a existenciální úzkosti, která se ukrývá pod realitou. Je to opravdu těžké vysvětlit, to se musí zažít a pochopit na úrovni individua – pokaždé, když to vysvětluji, tak si uvědomím, jak moc odpovídá tomuto albu jeho název. 


Z vaší hudby je cítit, že jste ovlivněni nejen polskou death metalovou školou, ale i americkou, případně starými evropskými kapelami. Jak jste na tom jako fanoušci? Máte radši původní death metal devadesátých let nebo čerpáte inspiraci i z nových desek? Pokud ano, zajímávalo by mě, které smečky měly/mají na DEATHSTORM největší vliv. 

Je těžké zmínit jen jeden zdroj inspirace, protože posloucháme hudbu každý den a máme odlišný vkus. Mysth má radši modernější a čistší produkci a myslím, že má rád melodičtější věci. Osobně je pro mě těžké, poslouchat některé kapely, které má rád 😊. Co se týče mě a Górala, my uctíváme klasické kapely, jako je IMMOLATION, INCANTATION, MORBID ANGEL, staré DEICIDE, atd. ale také jsme velkými fanoušky relativně nových death metalových kapel, jako GRAVE MIASMA, ADVERSARIAL, TEITANBLOOD, PORTAL, DEAD CONGREGATION, CRUCIAMENTUM, a dalších. Určitě neposloucháme všechny ty technické, brutal death metal věci s vymazlenou produkcí, možná kromě DYING FETUS, ORIGIN a pár dalších. A také jsme velcí black metaloví fanoušci, jsme sakra blázni do drtivé válečné metalové muziky, jako ARCHGOAT, BESTIAL RAIDS, nebo REVENGE. Tato ortodoxní „náboženská“ scéna s FUNERAL MIST, KATHARSIS, OFERMOD, ANTATEUS, AOSOTH, DEATHSPELL OMEGA, atd., konzervativní, ošklivé sračky, jako CLANDESTINE BLAZE a kapely, které jsme vždy sledovali jako MARDUK, nebo ARKHON INFAUSTUS, což je pro nás jedna z nejďábelštějších kapel, kterou tato scéna kdy spatřila. Myslím, že na tomto albu je slyšet jejich vliv. Já také poslouchám hodně grindcore hudby, také novější kapely, jako THE KILL, DEATH TOLL 80K, nebo INSECT WARFARE plus kvanta ne metalových věcí, jako krautrock, americký rap, alternativní rock, nějaké ambient, prostě všechno. 

Už jsem věkem přesáhl 40 let a poslední dobou často vzpomínám, jak jsme za socialismu pořádali s klukama výpravy pro kazety. Jezdili jsme do Jelenie Gory a byl to pro nás doslova metalový ráj. Nebýt trhů u vás, spoustu kapel bych asi vůbec neobjevil. Jak na tuhle dobu vzpomínáte vy a jaké byly vlastně vaše začátky? Myslím tím teď jako muzikantů, tak i fanoušků. 

Góral by ti o tom řekl víc, protože já jsem moc mladý (28) na to, abych si tohle pamatoval. On se docela dost zapojoval do vyměňování kazet a dalších tehdy undergroundových aktivit. Začal jsem poslouchat heavy metal když mi bylo asi 8 a táta mi pořád pouštěl kazety Iron Maiden. Když mi bylo mezi 12 a 13 tak jsem se dostal do extrémnější muziky jako VADER, MORBID ANGEL, DEICIDE. Největší událostí v mém hudebním vkusu bylo objevení alba „De Mysteriis Dom Sathanas“ od MAYHEM – pořád poslouchám víc black než death metal. Pamatuju si, že jsem chodil po tržištích a sledoval všechny ty booklety od CDček a kazet, ale byl jsem moc mladý na to, abych se zaplétal do výměn kazet, atd. 


Jak už jsem v úvodu vzpomínal, tenkrát v Pardubicích jsem si vás neskutečně užil. Nespal jsem celou noc, nazpátek jel spoustu kilometrů vlakem. Bylo to hodně náročné, ale za ten zážitek to stálo. Jestli se nepletu, tak v Čechách jste potom ještě několikrát vystupovali. Jak se díváš na českou metalovou scénu, jak se vám u nás líbí a co říkáš na české fanoušky? Můžeš pro čtenáře porovnat naší scénu s tou vaší polskou? Jsou mezi námi velké rozdíly třeba v podpoře kapel? 

Děkujeme za tvoji oddanost. Abych byl upřímný, myslím, že jsme nehrály žádné koncerty právě od tohoto, ale na Českou republiku máme velmi hezké vzpomínky – jak na Pardubice, tak na Mladou Boleslav. S Českými lidmi jsem nebyl tolik v kontaktu, ale co mám na vaší zemi rád je, že většině z vás je náboženství u prdele. Zdá se, že u vás je sexualita menší tabu a taky si nejdete sednout za to, že kouříte trávu. Zdá se, že jste docela vášniví ohledně metalu a na našem koncertě byla spousta lidí, to je vždycky dobře. České kapely jsou u nás v Polsku velmi populární. Znám hodně maniaků MASTER´S HAMMER, KRABATHOR, nebo goregrindové scény. 


A co vlastně vy a koncerty obecně? Jste kapelou, která jezdí po koncertech, co to jenom jde nebo si hodně vybíráte? Máte nějaký sen, třeba skupinu, se kterou byste chtěli vyrazit na turné nebo festival, město, kde byste chtěli vystupovat? 

Rádi děláme živé koncerty, ačkoli jsem z koncertů vždycky nervózní, hlavně po dlouhé pauze. Většinou přijímáme všechny nabídky, pokud nekolidují s našimi profesionálními životy. Víš, nějak si musíme vydělávat a hrát v undergroundové kapele si na živobytí moc nevyděláme. Co se týče míst, rád bych navštívil exotická místa, nebo zavítal do Ameriky. A co se týče kapel, tak je jich hodně, se kterými bych si chtěl zahrát. IMMOLATION, MARDUK, možná NIDROSIAN black metal. 


Jdu si vaši novou desku „The Unfathomable“ znovu pustit. Musím říct, že pro mě osobně se jedná v podstatě dokonalé death metové dílo. Totální inferno. Přeji vám, aby se nahrávce dařilo, aby se dostala k co největšímu počtu fanoušků. Zaslouží si to. Přeji vám vše nejlepší i v osobním životě. Ať se vám daří a poslední slova jsou tvoje. Pokud chceš něco vzkázat fanouškům, labelům, promotérům, máš prostor. Děkuji za rozhovor a už teď se těším, až vás zase uvidím naživo! 

Díky za tenhle rozhovor a taky za ta hezká slova, která si nám řekl. Taky Ti přejeme všechno nejlepší. Přijď se na nás podívat na další koncert, poslouchej naše alba, šiř nemoc a nič hovna.

Interview - DEATHSTORM - All mainstream religions are cancerous so fuck them!


Interview with death metal band from Poland - DEATHSTORM.

Answered Kuba.

Translated by Markéta, thank you!


Ave DEATHSTORM! Greetings to Poland. Last time we saw each other was in Pardubice in the backstage with the band DYSANGELIUM. You had just finished your performance and gave me your album “Nechesh”. I really liked the album and I played it in my player for a long time. Since then, five years have passed. What have you been doing as a band? Are there any changes in your band? 

Kuba: Hi! I remember this night and the little conversation we had after we'd finished playing. Really good gig, nice atmosphere and nice reception from the Czech audience. 

Many things have changed during those 5 years. We worked on “The Unfathomable”, which was a long and rather painful process due to many obstacles we had faced on our way. That night was I think the first time we played “Gateway” from this album, so you can see yourself that it took us 5 years to record it on a CD. Last five years have also seen some changes in line-up as Jędrek left the band leaving us a three-piece. But I think that we are right now more conscious, focused and self-aware as a band and the vision of what we want to do is much clearer than that on “Nechesh”. 


This year you have released your fresh new album “The Unfathomable”. Once again, it is a dark, harsh and honest death metal. Did you change the way you record the album since the last time or you choose verified practices? 

Kuba: We approached the recording process in a similar way as in the case of “Nechesh” - we even chose the same studio. Mixing was done in a different place though. The massive and suffocating sound of this record is owed to Jarek Musil, a Czech producer from Brno, who is a true professional. He doesn't seem to be into such genres of music, but he instinctively got the idea of how it was supposed to sound right from the beginning. When he'd sent the first track to us we were blown away completely and if it wasn't for him and his sound, these tracks wouldn't be so devastating. 

The new album seems a little bit more complicated, perhaps initially it might seem less accessible. However, at the same time it is unbelievably dark and evil. Was that intentional? How did you create this album and how did you compose the music? 

Yep, it's definitely more complex and more multifaceted than “Nechesh” and contains many ideas we wouldn't have been able to pull off on our debut album or we would've been skeptical about. Take, for instance, a black metal riff opening “Land of Severity” or the twisted structure of “Death Is Sacred” and the schizoid ending of this track that slowly develops into this full-blown apocalyptic finale. This album is full of such fucked up ideas and that's why we're so happy about it. Obviously, the process of composing this album was not 100% conscious and some of the songs were done during one rehearsal, whereas others took months to morph into the forms in which they appeared on the album. However, even before composing, we'd had the initial idea to make music much darker, depressing and overwhelming than on our debut. 


I have the album “The Unfathomable” in my MP3 player and I have to say that I am literally absorbed by it. There are not only great ideas, but also the sound which is in one word – devastating. For instance, I am sitting in a tram and suddenly I realize that I am stepping with my foot in the rhythm. I want to go to a party. If I were not an old man, I would probably go to a big party. Where did you record the album and who is signed under the mastering? 

As I've mentioned before, Jarek Musil is responsible for mixing and mastering. We recorded drums, guitars and bass at Metal Sound Studio in Świebodzin with Wojciech “Poland” Cenajek in charge. The vocal tracks were done at our “home” studio in Wałowice, near Gubin. I'm not surprised that you want to go to a party while listening to this album – it's a very optimistic music conceived just for a dancefloor. Other circumstances that would facilitate its reception would include a romantic sunset with your partner accompanied by a glass of chilled white wine, sitting at a Christmas table with your family and children eagerly awaiting the arrival of Santa Claus, your “first time” etc. As you can see, it's pretty universal. 



When we did an interview together (a few years ago) you told me that your lyrics are made by 3 people in your band. The lyrics are influenced by resistance to faith and anti-Christianity. What are the lyrics about on the new album and who is the author of them? In the Czech Republic most of the people are atheists, perhaps (in average) the largest number of atheists in the world. But in Poland is probably different. How Christianity and belief affect everyday life in Poland? Do they reflect in your lyrics or do you rather choose more general level? 

All mainstream religions are cancerous so fuck them, nothing's changed in our perspective since our debut album. First of all, I'll go with the situation in Poland. Unfortunately, the Catholic church has significantly grown in importance. There's number of reasons why. First, we elected an authoritarian government which rules the country in Orban style – breaching constitution, trying to gain influence over judiciary system, failing on an international level and supporting child rapists from Catholic church. Due to the immigration crisis and the identity crisis connected with multiculuturalism fostered by EU parliament (an idea which has failed, obviously), Catholic church posits itself as an answer to this – you know, being Christian as an ineffable part of being Polish, fear mongering etc. Of course, those greedy bastards gain benefits from the current government so they support deconstruction of Polish democracy and make young people jump the bandwagon of false, nationalist “patriotism” for dummies. Even thinking about this makes me angry and initially I wanted to provide a one-page answer to this question, but let's stop at that. 



When it comes to the lyrics, this time I was solely responsible for them. I think our lyrical message on “Nechesh” was more straight-forward and more optimistic – Lucifer stood for illumination and absolute freedom. Lyrics on “The Unfathomable” deal more with the consequences of this freedom. Lyrical content is much darker this time and death permeates every track. It's like a destructive mystical experience of death, nothingness and chaos that leaves you crushed and directionless. The biggest literary inspiration this time were the writings of a twentieth century writer and philosopher Georges Bataille, especially his theoretical works like Inner Experience or Erotism. He portrayed existence as a fake, semi-rationalized order with tumultous forces of chaos lurking underneath and death as an agent turning every “rationalized” concept into dust and throwing an individual into the midst of absurdity. What I liked in his work was the insane joy he drew from these contemplations, from the madness these contemplations left him in. It's like accepting the fact of death, decay and nothingness being the primary forces shaping the Universe. I also picked some concepts from Qabalah, which has been a big source of inspiration for me for some years, and philosophy of existentialism, which helped me to expand this idea. And, of course, Satan who is still a potent and important metaphor illustrating this deconstruction, absurd and existential angst hiding under the surface of reality. It's really hard to explain and it has to be felt and understood on an individual level – every time I'm explaining this I realize how fitting the album title is. 


From your music people can feel that you are influenced not only by the Polish death metal school but also by American or possibly old European bands. How about you as fans? Do you prefer the original death metal of the 90s or you drew inspiration from new albums? If so, I would like to know which bands influenced or are influencing the music of DEATHSTORM. 

It's hard to talk about only one source of inspiration as we listen to a lot of music everyday and we have different tastes. Mysth definitely is more into modern, clearer production and more melodic stuff I think. I find some of his favorite bands pretty hard to listen to myself :) When it comes to me and Góral, we worship classic bands like Immolation, Incantation, Morbid Angel, old Deicide etc. but we are also big fans of relatively new death metal bands, like Grave Miasma, Adversarial, Teitanblood, Portal, Dead Congregation, Cruciamentum and so on. We definitely don't listen to all this technical, brutal death metal stuff with polished production, maybe except Dying Fetus, Origin and few others. And we all are really huge black metal fans, we're fucking crazy about more crushing war metal approach like Archgoat, Bestial Raids or Revenge, this orthodox “religious” scene with Funeral Mist, Katharsis, Ofermod, Antateus, Aosoth, Deathspell Omega etc., conservative, ugly shit like Clandestine Blaze and the bands we've always been closely following like Marduk or Arkhon Infaustus, which to us is one of the most evil bands this scene has ever spawned. I think you can hear a lot of their influence on this album. I also listen to a lot of grindcore stuff, also newer bands like The Kill, Death Toll 80k or Insect Warfare plus tons of non-metal stuff like krautrock, US rap, alternative rock, some ambient, basically everything. 

I have already jumped over the age of 40 and recently have remembered how me and my friends organized the events of cassettes exchanging during the socialism. We often went to Jelenia Gora and it was literally a metal paradise for us. If it was not for your markets, I would have never discovered many great bands. How do you remember this time and what were your beginnings? I mean in case of you as musicians and as fans. 

Góral would tell you more about it since I'm too young (28) to remember this. He was quite heavily involved in tape-trading and other underground activities back in the day. I started to listen to heavy metal when I was like 8 and my father would play me some Iron Maiden tapes all the time. When I was about 12-13 I got into more extreme stuff like Vader, Morbid Angel, Deicide. Discovering Mayhem's “De Mysteriis Dom Sathanas” was a huge leap forward in my musical interests – I still listen to more black than death metal myself. I remember going to marketplaces and seeing all those bootleg CDs and tapes, but I was too young to be consciously involved in any exchanges etc. 


As I said at the beginning, the time I saw you in Pardubice I really enjoyed your concert. I did not sleep through the whole night and went home by train many miles. I was very difficult but the experience was priceless. Correct me if I am wrong but you have done some concerts in the Czech Republic since right? How do you feel about Czech metal scene, how do you like the Czech Republic and what about Czech fans? Could you compare for our readers Czech and Polish scene? There are any great differences in the bands support? 

Thanks for your devotion, we really appreciate that. To be honest, I think we haven't played any more shows since this one, but we have very good memories from the shows in Czech Republic – both from Pardubice and Mlada Boleslav. I haven't had too much contact with Czech people so far, but what I like about your country is that the majority of you doesn't seem to give a fuck about religion, there seems to be less taboo about sexuality and you don't go to fucking jail for smoking a joint. You seem to be passionate about metal and there were many people on our shows in here, which is always a good thing. Czech bands are also popular in Poland. I know a lot of maniacs of Master's Hammer, Krabathor, or your goregrind scene. 


What about you and concerts in general? You are a band which do concerts a lot or do you like to choose only the best ones? Do you have a dream? For example, a band you want to do a tour with or a festival, a city where would you like to perform? 

We like doing live shows even though I'm always stressed when I have to play one, especially after a longer break. We usually accept all the offers, as long as they don't collide with our professional lives too much. You know, we gotta make money somehow and playing in an underground metal band is not a satisfying source of income. When it comes to places, I'd love to see some exotic corners of the earth or visit the US. When it comes to bands, there's many I'd love to play with. Immolation, Marduk, maybe some Nidrosian black metal acts first come to mind. 



Well, I am going to turn on my player with your new album “The Unfathomable”. I have to say that for me it is a perfect death metal work. An absolute inferno. I wish your album to be successful and to have as many fans as possible. It deserves it. I wish you the best in your personal lives. I wish you luck and you have the last words. If you want to say something to your fans, labels, promoters – there is your chance. Thank you for the interview and I am looking forward to see you live! 

Thanks a lot for this interview and for all the good words you've said. We also wish you all the best. Come to see us at future shows, listen to the album, spread disease and destroy shit.

čtvrtek 26. července 2018

Recenze/review - JUNGLE ROT - Jungle Rot (2018)


JUNGLE ROT - Jungle Rot
CD 2018, Victory Records

for english please scroll down

Byl jsem zastřelen v boji a pochován do hromadného hrobu. Stejně jako spousta dalších. Ve válce beze jména, se spoustou krve a brutálního násilí. Lidská rasa zase jednou ukázala, čeho je schopná. Tolik zla a nenávisti připomínalo peklo na zemi. Šílenství a dusno, hnijící končetiny, strach v očích. Nepřítel všude kolem, Smrt si dávala rande se Satanem. Musel jsem se vrátit, jako death metalový zombie voják, abych se pomstil za všechnu bolest.

Death metaloví veteráni JUNGLE ROT letos opět přišli s albem, které připomíná krvavé bojiště. Dunivé bicí, devastující zvuk, k tomu riffy ostré jako čepele bajonetu. A samozřejmě hlas pana Daveho, který připomíná chorobné rozkazy velícího důstojníka. Smrtící legenda zve k útoku takovým způsobem, že umírá vše kolem v okruhu několika kilometrů.



Podobné kapely jako JUNGLE ROT samozřejmě již nepřekvapí ničím novým. Jenže tihle vojáci apokalypsy vypilovali svůj styl k dokonalosti. Nejvíc mi asi připomínají naštvaný tank, drtící před sebou vše živé i neživé. Tisíce mrtvých těl je potřeba zahrnout do hromadného hrobu. Další útok, další smrt. Kdy tohle skončí? Důvod se vždycky najde. Serte na válku a poslouchejte raději novou desku "Jungle Rot". Je totiž nádhernou ukázkou perfektního smrtícího alba. Nechybí mi nic. Znovu jsem zemřel pod pásy rozjetého tanku s názvem JUNGLE ROT. Thrashové pasáže zvou k zombie mosh-pitu. S chutí přijímám. Jsem nadšen z obalu, zvuku, provedení, ale hlavně nápadů, které mi hlavou zní jako uštěkaný kulomet. Tohle je stará, poctivá death metalová válka. Muž proti muži, čest a sláva a samozřejmě smrt, která nakonec vždycky zvítězí. Vynikající album! Do boje! Na zteč! Skvěle!



Asphyx says:

I was shot in the battle and buried into the mass grave, as well as many others. In the war without the name, with the huge amount of blood and brutal violence. The human race has shown what is capable to do again. So much evil and hate reminded the hell on the Earth. Madness and sultriness, rotting limbs, scare in the eyes. Enemy is everywhere around us, Death is dated with Satan. I had to come back like the death metal zombie soldier to revenge all that pain.

This year, death metal veterans JUNGLE ROT come with the album which reminds the bloody battlefield again. Thudding drums, devastating sound, moreover the riffs sharp as a blade of bayonet. And of course, the vocal of mister Dave which reminds morbid orders of commanding officer. Killing legend is inviting to attack in such way that everything within a few kilometers is dying.


Of course, similar bands like JUNGLE ROT don’t surprise with something new. However, these soldiers of apocalypse brought their style into the perfection. They are like the angry armored vehicle which is crushing everything live and dead in front of. It is necessary to give the thousands dead bodies into the mass grave. Additional attack, additional dead. When will it end? Some reason is every time here. So fuck at the war and rather listen to the new record “Jungle Rot”. It is a great demonstration of a perfect killing album. I don’t miss anything. I died again under the tracks of going armored vehicle with the name JUNGLE ROT. The thrashing parts invite you to zombie mosh-pit. And I am glad that I accepted this offer. I am excited of the cover art, sound, concept, but especially I am excited of the ideas, which sound as a machine gun in my head. This is old true death metal war. Man against man, honor and glory, and of course death, which finally win. Great album!

Tracklist:
01. Send Forth Oblivion
02. Delusional Denial
03. A Burning Cinder
04. Triggered
05. Fearmonger
06. Stay Dead
07. Glory for the Fallen
08. Pumped Full of Lead
09. Twisted Mind
10. Terrible Certainty (Kreator cover)

band:
Dave Matrise / James Genenz / Geoff Bub

Recenze/review - DRAWN AND QUARTERED - The One Who Lurks (2018)


DRAWN AND QUARTERED - The One Who Lurks
CD 2018, Krucyator Productions

for english please scroll down

Topím se v krvavé lázni. Zalykám se hnisem a špínou. Prokletý, zohavený lidskou nenávistí. Maso mi odpadává od kostí, mozek se vaří ve vlastní šťávě. Smrt na sebe nenechá dlouho čekat. Mí vlastní démoni mě uvedou před poslední soud. Verdikt je jasný hned od začátku. Poznám pekelná muka, poslouchal jsem celý život temný death metal.

Nad močálem zapomnění se povalují jak chuchvalce mlhy neprodyšné riffy nové desky amerických proklatců DRAWN AND QUARTERED. Nálada alba je surová, drsná, mokvající jako znovu otevřená rána. Hniloba, špína a smrt! Jsem ukřižovaný hlavou dolů a jednotlivé motivy mi pronikají do těla jako ostré hroty rezavých hřebů.



Na novince "The One Who Lurks" naleznete krutou a ošklivou hudbu, stylově podobnou té, kterou hrají smečky jako INCANTATION, IMMOLATION, MORBID ANGEL, MONSTROSITY, DEAD CONGREGATION, IMPRECATION, BLASPHERIAN, ANGELCORPSE, INFESTER. Je odkazem dávno otevřených hrobů, temnou a zlou výpovědí o záhrobních rituálech. Skvěle se povedl zvuk i obal, ale hlavně nápady, které nenechají nikoho na pochybách - peklo opravdu existuje! Představte si starý, opuštěný hřbitov. Tam vzadu, u krypty s podivnými symboly, je vchod na onen svět. Stačí jen vstoupit, k přijímacímu rituálu vám budou hrát DRAWN AND QUARTERED. Kapela, která umí svojí hudbou navodit totálně zničující atmosféru, uhrane vás a rozbije na tisíc kousků. Zavrženi se budete plazit, naříkat bolestí a trápit se. Tohle je opravdový temný death metal, který snad ani není z našeho světa. Reálný obraz násilných činů, smrtící odkaz pradávných rituálů určených pro vyvolání Satana na zem. "The One Who Lurks" je vynikající krvavou seancí! Inferno! Kult!


Asphyx says:

I am drowning in a bath of blood. I shrink with pus and dirt. Cursed, mutilated by human hatred. My flesh drops from my bones, my brain boils in its own juice. Death does not leave us waiting for too long. My own demons will take me to the last trial. The verdict is clear from the beginning. I know the hellish torture, I have been listening to dark death metal all my life. 

Above the marsh of oblivion are breathless riffs of the new album by American accursed DRAWN AND QUARTERED like balls of mist. The mood of the album is raw, cruel and wet like a reopened wound. Rot, dirt and death! I am crucified head down and individual motifs penetrate my body like sharp spikes of rusty nails. 

The new album “The One Who Lurks” has cruel and ugly music, in the style of music played by INCANTATION, IMMOLATION, MORBID ANGEL, MONSTROSITY, DEAD CONGREGATION, IMPRECATION, BLASPHERIAN, ANGELCORPSE, INFESTER. It is a reference to long opened graves, dark and evil testimony of sectarian rituals. What is also great is the cover and the sound, but also the ideas which will not let you in doubt – the hell is real! Imagine an old, abandoned graveyard. There, in the back, by the crypt with strange symbols is the entrance to the beyond world. You just have to enter, to the entering ritual will play the music of DRAWN AND QUARTERED. This band knows how to make a totally devastating atmosphere with their music, it will curse and tore you in thousand pieces. You will crawl down, lament with pain and worry. This is the real death metal which cannot be from our world. A real picture of violent acts, a deadly reference to ancient rituals designed to invoke Satan to the earth. “The One Who Lurks” is an excellent bloody session! Inferno! Cult!

ORDER:

DRAWN AND QUARTERED:
Spotify:

KRUCYATOR PRODUCTIONS:

středa 25. července 2018

Recenze/review - EXTREMITY - Coffin Birth (2018)


EXTREMITY - Coffin Birth
CD 2018, 20 Buck Spin

for english please scroll down

Má cesta je dlouhá a těžká. Bičován vlastním svědomím za sebou táhnu rakev. Vytesal jsem ji z obráceného kříže, spojil rezavými hřeby vytaženými z nohou Krista. Provazy se mi zařezávají do ramenou. Jsem na pokraji sil. Čeká mě poslední výstup. Nahoře nad městem snad najdu klid. Už mě čekají, mí přátelé nemrtví. Uléhám do čerstvého hrobu a nechávám se zasypat černou hlínou. Konečně jsem mezi svými.

V hudbě, jako v čemkoliv jiném, věřím hlavně sobě a svým instinktům. Pohybují se v podzemí dlouhá léta a u kapel oceňuji hlavně opravdovost. EXTREMITY jsou přesně ti poslové death metalového zla ze starých časů, které budu vždy uctívat. Novinka "Coffin Birth" je jasnou a hlasitou odpovědí na klasickou smrt. Prašivina, hniloba, staré popraskané rakve. Všechno tohle na novém albu najdete. Vítejte v záhrobí!



Nasávám chorobou nasáklou atmosféru, přehrabuji se ve starých kostech. EXTREMITY hrají ve stylu devadesátých let (DISMEMBER, UNLEASHED, GRAVE, SORGERY, ENTOMBED), přidávají pořádnou porci odkazů REPULSION, AUTOPSY, DEATH, CARCASS, BOLT THROWER a neskutečné množství zkažené krve. Plesnivý zvuk, vokál z onoho světa, všude přítomná smrt a temnota. To jsou všechno podivné věci, které dělají z dobrých desek ty vynikající. S "Coffin Birth" jsem trávil rád a s chutí dlouhé hodiny ve svém hrobě. Desku jsem proséval mezi prsty, rval jsem si ji do hlavy a pouštěl žilou. Stala se mojí součástí, protože je na ní muzika, kterou mám asi nejraději. Syrová, ryzí, reálná, smrtící. EXTREMITY nahráli album plné záhrobních melodií, odkapává z ní špína, nenávist, zlo a hniloba. Propadli jsme kdysi peklu a podobné desky jsou pro nás doslova povinnost. Vynikající death metalová odpověď na ozvěny z onoho světa! Katakomby vydaly další svědectví! Smrt!



Asphyx says:

My path is long and heavy. Whispering with my won conscience, I pull a coffin. I dragged it from the reverse cross, put it together with rusty nails pulled out of Christ´s feet. The ropes are cutting my shoulders. I am on the edge of my strength. The last exit is waiting for me. I should find a peace above the city. They are waiting for me, my friends the undead. I lie down in the fresh grave and get covered with black clay. Finally, I am among my own. 

In music, just as in anything else, I believe in myself and my instincts. They have been moving in the underground for years, and I really appreciate the realness of the bands. EXTREMITY are exactly the messengers of the death metal evil from the old days, which will always be worshiped by me. “Coffin Birth” is a clear and loud response to classic death. Dust, rot, old cracked coffins. You can find all this on the new album. Welcome to the beyond world!

I suck the sick atmosphere, I look through the pile of old bones. EXTREMITY play in the style of the 90s (DISMEMBER, UNLEASHED, GRAVE, SORGERY, ENTOMBED), they add a good portion of the REPULSION, AUTOPSY, DEATH, CARCASS, BOLT THROWER and an unbelievable portion of bad blood. A mouldy sound, a vocal from the beyond world, everywhere is death and darkness. These are all strange things which make from good albums the excellent ones. I enjoyed my time with “Coffin Birth” and I gladly spend long hours in my grave with it. I sifted the album between my fingers, ripping it into my head and letting it into my veins. It has become a part of me because its music is the one I love the most. Raw, genuine, real, deadly. EXTREMITY has recorded an album full of savage melodies, dripping dirt, hate, evil and rot. We have once fallen in Hell and similar albums are like a duty for us. Excellent death metal answer to echoes from the beyond world! Catacombs have released another testimony! Death!


TRACKLIST
1. Coffin Birth / A Million Witches (5:29)
2. Where Evil Dwells (4:19)
3. Grave Mistake (5:00)
4. Umbilicus (5:00)
5. For Want Of A Nail (5:24)
6. Occision (3:22)
7. Like Father Like Son (4:38)
8. Misbegotten / Coffin Death (6:59)

LINE-UP
Shelby Lermo - Guitars / Vox / Bass / Organ / Piano
Marissa Martinez-Hoadley - Guitars / Vox
Aesop Dekker - Drums 

Recenze/review - SKULLCRUSH - Visions of the Firestorm Eclipse (2018)


SKULLCRUSH - Visions of the Firestorm Eclipse
EP 2018, Camo Pants Records

Hledal jsem jednou, co nejtemnější kout. Vadilo mi světlo, dnešní uspěchaný svět, i přetvářka všude kolem. Zalezl jsem úplně dozadu, do té nejopuštěnější katakomby. Ulehl jsem na kamennou podlahu rozhodnut, že raději zemřu, než abych se vracel. Uprostřed seance plné strachu a beznaděje prořízl vzduch ostrý riff kapely SKULLCRUSH. Padl jsem na kolena a začal se modlit. Nic nepomáhalo, jsem už dávno prokletý, zavržený, zničený.

Rád se přehrabuji v různých hudebních archívech. S chutí přijímám na recenze desky se zvukem, starým jako je metal sám. Death metal, v jeho pradávné ryzí podobě, jak ho předkládají SKULLCRUSH, mi koluje v krvi odnepaměti. Je čas na exhumaci dalšího hrobu, tentokrát s nápisem "Visions of the Firestorm Eclipse".



Říkejte si co chcete, ale "Visions of the Firestorm Eclipse" je tak syrovou, prašivou a temnou deskou, že mě hned uhranula. Stylově čerpající třeba z takových VITAL REMAINS, BOLT THROWER, SLUGATHOR, EXCOMMUNION, FUNEBRARUM, DISMA nověji pak KRYPTS, VORUM. Nezapomínejme ale ani na praotce INCANTATION. Nebývale špinavý zvuk, totální undergroundové vyznění, ale hlavně absolutně drtivé skladby, tohle všechno přidává albu na přitažlivosti. Mám pocit, že právě otevírám starou rakev, napnutý, co bude uvnitř. Půjčte mi někdo sekyru, musím ji rozbít za každou cenu. Vzduchem se vznáší prach a po zdech ztéká prastarý sliz. Chlad se mi vkrádá do nitra a já postupně chápu, že tuhle smečku budu i nadále sledovat. Vzešla z nejhlubšího podzemí a přinesla si s sebou pořádnou porci death metalového zla. A teď už mě prosím nechte zemřít. Rozpadnout v prach. Absolutní smrt! Skvěle!



sumarizace: 

SKULLCRUSH na svém prvním EP působí jako vyslanci temnot! Album připomíná ozvěny ze samotného podsvětí. Nihilisticky znějící motivy, chorobný vokál, smrt ve vašich očích. Všechno tohle na novince naleznete. Doslova mě fascinuje zlá a ošklivá nálada celé nahrávky. Takhle nějak si představuji, že zní samotné peklo. SKULLCRUSH se pohybují na hranici mezi naším a oním světem s morbidní elegancí. Hudba zde připomíná zápach zahnívajícího masa, zákeřnou nemoc, po které začnete hnisat zaživa. Je jako prasklý vřed, plný špíny a zkažené krve. Death metal, který vás přenese do záhrobí! Absolutní inferno! 


Asphyx says: 

SKULLCRUSH are on their first EP like envois of darkness! The album recalls the echoes from the underworld itself. Nihilistic sounding themes, morbid vocals, death in your eyes. All these can you find on the new album. I'm fascinated by bad and ugly mood of the record. This is how I imagine sounds of hell. SKULLCRUSH move on the border between our and other world with morbid elegance. The music here reminds the smell of rotting meat, insidious disease, because of you start to fester alive. It's like a ruptured ulcer, full of dirt and rotten blood. Death metal, which takes you to Hades! Absolute inferno!

Few questions - interview with death metal band from USA - SKULLCRUSH.



Few questions - interview with death metal band from USA - SKULLCRUSH.

Interview conducted by the Ideal Master of the Holy Crypt.

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc.? 

Skullcrush was conceived October MMXVII by the Ideal Master of the Holy Crypt and the Grand Marshall of Hell, set to unleash raw and unfiltered death metal upon the Earth. 

Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

Visions of the Firestorm Eclipse was recorded and mixed at the Master’s Chambers by Olibanum and mastered by the Tyrant of Sin.


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

An unknown quantity of cassettes are currently being distributed to those who searched. While the amount is unknown, it is indeed limited. 

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with? 

Lyrics were envisioned by the High Seeker of Apocrypha and speak about war and the grim histories that revolve around war.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important? 

Logo and artwork was created by Svch Is Life, layout for the release was conducted by Folkvangr. 

Skullcrush will abstain from social networks as the presence of one bears little importance to the extent that our music will reach an audience. If people want to listen to our music, they will either listen to it an like it or tell us to fuck off, regardless of how much or how little we shove it down their throats. Extreme self-promotion does nothing but hinder the drive to keep producing quality material, and therefore Skullcrush has relied on the voice of those who were willing to give us a chance and spread our plague upon the masses. 

Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

A conspiracy with Camo Pants Records was chosen for the inspiring determination of its creator to present the raw underground to a broader audience, not to mention his utmost faith and trust he continues to put towards the band and our endeavors. Truly this has been one of the best experiences I have had with a label.


Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

There is no particular band(s) we idolize or draw inspiration from, but it is safe to say we have strong connections to the Scandinavian music scene, for by listening to Skullcrush one can find inspiration from the various sub-genera of that region. 

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best? 

Our first live performance will take place in August. No further information at this moment.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

Skullcrush has no interest in extensive touring and instead will continue to release as much music as we can until we die and rot away; only then will our purpose be revealed. 

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

Contact through our label and the Creator will guide you to our domain:

camopantsrecords@gmail.com

Thanx for the interview.


úterý 24. července 2018

Recenze/review - SHED THE SKIN - We of Scorn (2018)


SHED THE SKIN - We of Scorn
CD, LP, TAPE 2018, Hells Headbangers

for english please scroll down

Země se otevřela, pukla a vše kolem začalo hořet. Z útrob vytékala hnilobná smrtící láva. Peklo znovu promluvilo. Onen svět vydal další svědectví o nekonečném utrpení padlých duší. Předkládán je tentokrát temný, krví nasáklý death metal, který ničí vše živé v okruhu několika kilometrů. Zkušení muzikanti ze smečky se jménem SHED THE SKIN jsou opět zde, aby nám ukázali těžký a náročný život v záhrobí. Stáhněte mě prosím z kůže, zapalte mé maso, ale nechte mě umřít ve stínu! Další světla tohoto světa již nesnesu, poslouchám totiž stále dokola nové album "We of Scorn".

Kolik jste viděli odstínů krve? A kolik tmy? Garantuji vám, že při každém setkání s deskou "We of Scorn" budete čerpat další a další černou energii. Nahrávka má skvěle ošetřený chorobný zvuk (a dokonalý obal), spoustu mrtvolných nápadů a hlavně v sobě obsahuje opravdu zlou atmosféru. Nebývale pestrý materiál, zahraný s velkým odhodláním. To jsou letošní SHED THE SKIN.




SHED THE SKIN je smečkou složenou ze členů kapel INCANTATION, FUNERUS, FROM THE DEPTHS, ACHERON a jejich tvorba tomu odpovídá. Jedná se přesně o ten hnilobou nasáklý death metal, jehož kořeny sahají až někam do devadesátých let minulého století. Sází se zde na poctivé nápady, na celkovou bezútěšnou a stísněnou náladu. Hroby vydávají další svědectví, peklo znovu hoří a žaluje. Melodie jsou zapamatovatelné, občas protkané blackovými a thrashovými vlivy. Jako celek drží "We of Scorn" pohromadě jako čerstvě vykopaná mrtvola. Proniká mi do žil pomalu, ale o to déle tam zůstane. Je jako starodávná choroba, která znovu útočí. Nakonec stejně všichni zemřeme, ale než k tomu dojde, budeme poslouchat novinku "We of Scorn". Album na mě působí hodně silně, zapamatovatelně a stalo se mi velmi častým průvodcem na mých toulkách záhrobím. Zemři v plamenech! Poznej opravdovou zlou temnotu! Poslouchej SHED THE SKIN! Vynikající porce shnilého masa! Death metal par excellence! Kult!


Asphyx says:

The earth has opened, cracked and everything started to burn. A decaying lethal lava flowed from the inside. The hell has spoken again. The beyond world has gave us yet another testimony of the endless suffering of the fallen souls. The dark death metal soaked with blood is presented here. It destroys everything in a circle of kilometres. Experienced musicians from the band called SHED THE SKIN are here again to show us hard and difficult life of the beyond world. Please take off my skin, burn my flesh and let me die in the shadows! I cannot stand any more lights of this world because I have been listening to the new album “We of Scorn”. 

How many shades of blood have you seen? And how much darkness? I guarantee that each time you listen to the album “We of Scorn” you will draw more and more dark energy. The album´s sound is nicely sick (and the cover is excellent), many deadly ideas, and it has an evil atmosphere. Unusually colourful material played with great dedication. That is this year´s SHED THE SKIN.

SHED THE SKIN is a band of members from INCANTATION, FUNERUS, FROM THE DEPTHS, ACHERON and their music fits to that. It is the exact rotting soggy death metal and its roots go back to the 90s. They raise honest ideas on the overall bleak and confused atmosphere. Graves give another testimony, the hell burns again and sue. The melodies are memorable, sometimes filled with black and thrash influences. As a whole “We of Scorn” holds together like a freshly dug up corpse. It goes slowly into my veins but it stays longer there. It is like an ancient disease which attacks us again. Finally, we will all die but before that we will listen to the new album “We of Scorn”. The album feels very strong, memorable and it has become a guide on my wanderings in the beyond world. Die in the flames! See the real evil darkness! Listen to SHED THE SKIN! Excellent portion of rotten meat! Death metal par excellence! Cult!


Tracklist:
01 From Tortured Realms 4:33
02 We Of Scorn 3:22
03 Trepanning Sanity 3:26
04 Tetrarchy Pact 3:30
05 Legion Of The Scorpion 3:30
06 Luminous Transgression 3:19
07 Serpentspawn Upheaval 4:35
08 A Stone Awoke The Titans 3:57
09 Remonstrating The Preserver 3:22
10 Forever 4:15

band:

Kyle Severn ( drums), Matt Sorg ( guitars), Ash Thomas ( Vokils, Guitars), Ed Stephens ( Bass), Brian Boston ( evil keys)


TWITTER