Recenze/review - CASKET - Urn (2021)

DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 22. května 2021

Home » , , , , , , , , , , , , , , , , » Rozhovor - MALFORMITY - Pro mě je death metal ultimátním vyjádřením metalu s extrémní agresivitou.

Rozhovor - MALFORMITY - Pro mě je death metal ultimátním vyjádřením metalu s extrémní agresivitou.

Rozhovor s death metalovou skupinou z USA - MALFORMITY.

Odpovídal Eric Snodgrass (basa, zpěv), děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Recenze/review - MALFORMITY - Monumental Ruin (2021):

Ave MALFORMITY! Zdravím do Spojených států. Zrovna poslouchám vaši novinku „Monumental Ruin“ a nemůžu se od ní odtrhnout. Je v ní vše, co mám na death metalu rád. Je surová, syrová, prašivá, temná a studená zároveň. Album se vám opravdu povedlo. Jak vznikalo a nejde se nezeptat, proč až teď, po třiceti letech existence?

Zdravím! Předně nás těší, že se ti album líbí! V uplynulém roce nás to stálo hodně práce a při psaní každé skladby jsme se opravdu hodně nadřeli. Všechny skladby jsme psali společně, takže každá skladba má riffy, části a rozhodnutí, která jsme udělali všichni dohromady... a trvalo dlouho, než jsme to dokončili. Skladby na albu byly napsány v letech 2006 až 2018. „Degenerative Sequences“ a „In Corrosion“ jsou nejstarší ze všech. „Lost Necropolis“ byla na našem EP z roku 2015, ale nebyli jsme úplně spokojeni, jak to dopadlo, takže jsme udělali několik malých změn a znovu ji nahráli. Byl jsem neoblomný ohledně remixování dvou skladeb z EP, protože tam byly aspekty, které mě nečinily šťastným. Lifeless / Mindless byla stará skladba MALFORMITY z 90. let, kterou jsme předělali a znovu nahráli. Dalších šest skladeb bylo napsáno v letech 2014 až 2018.


Hledal jsem sice celý víkend, ale nakonec našel! Kdysi v devadesátých letech mi kamarád nahrál kazetu s jednou skladbou z dema „Black Holes to Heaven“, Je fakt, že se mi ihned zmuchlala, ale já věděl, že vás znám! Je to sice trošku netypické, ale mohl bys nám kapelu představit? Kdy a jak jste vznikli? Proveď nás prosím historií MALFORMITY.

Aby bylo jasno, nebyli jsme spolu 30 let. Spojení se obnovilo, to jen na vysvětlení, jak k této inkarnaci MALFORMITY došlo. Dan a já (Eric) jsme spolu hráli od roku 1991, v roce 1994 jsme založili MALFORMITY, správně. Ale rozpadli jsme se až v roce 1995. Do konce 90. let jsem s hudbou v podstatě přestal a Dan pokračoval hrát v jiných kapelách (Neuroblast, Burial Rites, Amoebic Dysentery, atd.). Na začátku roku 2000 jsem hrál v několika dalších metalových kapelách (Southern Hostility, Eridian). V roce 2007 Dan, Craig a Billy vytvořili Lectures on the Apocalypse a Glenn (General Surgery, Regurgitate) se k nim připojil v roce 2012. V roce 2014 Billy opustil kapelu a Dan mě požádal, abych se připojil k Lectures a nadhodili myšlenku opětovného použití názvu MALFORMITY. Takže to opravdu nebyla stejná kapela, jen jsme znovu použili staré jméno a dva zakládající členové původních MALFORMITY byli v obou inkarnacích. Předělali jsme jednu ze starých skladeb a dali jsme ji na toto album jako „návrat“. Diskutovali jsme možnost oprášení několika dalších starých skladeb. Ale zjistili jsme, že to, že máme stejné dva členy a stejné vokály a vnímání, vedlo přirozeně k posunu nových skladeb občas trochu blíže k původnímu stylu MALFORMITY. Pokud jde o demo „Black Holes to Heaven,“ bylo nahráno na starém šestistopém kazeťáku stejným kamarádem, který mixoval tohle album (Jamie Uertz). Všichni jsme byli v té době nezkušení a experimentovali s technikami nahrávání se špatným vybavením. To by byl taky jeden z důvodů, proč bych se zajímal o modernizaci a nahrání třech dalších starých skladeb (pro představu). Je úžasné, že váš přítel nahrál jednu z našich starých demo skladeb na kazetu (a navíc v Evropě)! Zajímalo by mě, o jakou skladbu se jednalo.


Pojďme k nové desce. První, co každého doslova uhodí do obličeje, tak je obal. Jedním slovem úžasný! Je na něm rozpadající se chrám. Obal jsem temný, tajemný. Pořád se na něj musím dívat. Taky mi připadá, že perfektně znázorňuje to, co se na desce odehrává. Kdo je jeho autorem a jak jste se dali dohromady?

O obalu se hodně diskutovalo. Pro naše předchozí dva obaly jsme angažovali kamaráda - Mike Michalski, ale pro tento jsme chtěli spíše styl „olej na plátně“. Název alba je kombinací dvou skladeb („Monument to Decay“ a „Into Ruin“). Chtěli jsme temný název, který by odpovídal tónu většiny skladeb, nakonec jsme se rozhodli pro „Monumental Ruin“. Pro obal jsme chtěli něco, co bylo památkou společenského / civilizačního kolapsu, protože to je téma většiny skladeb, proto jsme prolustrovali mnoho umělců a obrazů. Dan narazil na umělecká díla Jorge Acinto (Portugalsko) a líbila se mu jeho schopnost přisuzovat váhu objektům ve velkém měřítku a našel kousek, který je základem obalu. Požádali jsme Jorge, aby provedl několik změn a vytvořil nový kus, který lépe odpovídá našemu tématu. Dostali jsme něco, co jsme milovali v jeho obrazech, barevnou paletu a náladu. A od začátku jsme věděli, že chceme udělat vinyl s uměleckým dílem, které se obepíná po obou stranách, takže když jej otevřete, vytvoří jeden široký obraz. Trik také spočíval v tom, že jeho pravá strana tvoří dokonalý obal sama o sobě. S každou z našich předchozích nahrávek jsme navíc aktualizovali logo MALFORMITY. Tentokrát jsme chtěli metalický vzhled a naše kamarádka Jennifer “Jephi” Clark aktualizovala logo, které podle mě vypadá s tímto obalem úžasně.


Album má masivní, hutný, syrový a temný zvuk. Doslova mě přikoval na zeď. Kde jste nahrávali, kdo je podepsán pod mixem, masteringem? Jak moc jste do výsledku, jako kapela, mluvili?

Všechno to bylo 100% úmyslné. Náš zvuk je náš zvuk, a to navzdory skutečnosti, že vychází z mnoha vlivů mnoha různých death metalových kapel. Nahrávali jsme po částech, na dokonalých místech pro každou složku, která se s Covidem ukázala jako ideální. Bicí byly nahrány v září 2019 v Orange Peel Recordings s Raheem Amlani (Arcadea). Kytary a některé basy nahráli Dan a Glenn v Glennově suterénu v listopadu 2019 (dokončeno v polovině roku 2020). Vokály byly nahrány v březnu až dubnu 2020 na Second Sight Sound s Alexem Parrou (Paladin / Sadistic Ritual). Nakonec jsme dokončili basy, sóla a mix v domácím studiu Jamieho Uertze v Atlantě, kde jsme skončili v lednu 2021. Byl to tedy dlouhý proces a Covid to pravděpodobně prodlužoval, ale také nám umožnil se opravdu soustředit na to, abychom dostali všechno přesně tak, jak jsme to chtěli. Jak jsem zmínil, náš kamarád Jaime byl kouzelníkem mixování a masteringu na tomto albu, který pokračoval v práci s mnoha undergroundovými a většími kapelami jako Gojira a Anthrax. Strávili jsme hodně času s Jaime vytvářením dokonalého zvuku a při každé volbě jsme hodně přemýšleli jako kapela. Jsme nesmírně spokojeni s výsledky a věříme, že jsme vytvořili nezapomenutelné album.


Každá kapela má jiný způsob skládání. Někdo se sejde ve zkušebně, jiný zase píše doma. Jak tvoří nový materiál MALFORMITY? Jsou všechny songy nově složené nebo se jedná i o motivy, které jste měli uložené v archívu?

Jak jsem již zmínil, píšeme téměř vše ve zkušebně společně. Každá skladba má riffy minimálně dvou členů. Většina riffů je psána doma, ale Google Drive používáme také společně, nahráváme riffy a skladby, které ostatní slyší. Skladby ve skutečnosti nemají motivy dříve, než jsou napsány, jsou složeny velmi organicky se všemi nástroji a po dokončení skladby lépe porozumíme pocitu oné skladby. O názvech skladeb se rozhodne později (máme seznam názvů skladeb, které někdy používáme a někdy je vymýšlíme individuálně). Každá skladba však vzniká jinak. Například jsme věděli, že Facemelt a Bloodgrinder (ve skutečnosti dvě krátké skladby, které hrajeme dohromady) budou ve stylu deathgrindu z počátku 90. let ... je to v podstatě pocta albu Grachecrusher od Earache s vlivy od Repulsion, Terrorizer, Morbid Angel, Napalm Death, Carcass, Bolt Thrower a dalších. Ale jiné skladby začínají pouze jedním nebo dvěma riffy a my podle pocitu víme, jak by to mělo pokračovat dále a buď najdeme dříve existující riff, nebo někdy vytvoříme něco nového na místě. Doba vzniku některých skladeb může být delší, ale každá se vydá svou vlastní cestou a cílem je, aby každá skladba byla pro posluchače skutečným zážitkem.


Od devadesátých let už utekla spousta let. MALFORMITY je kapelou, složenou ze zkušených muzikantů, kteří působí i v jiných smečkách. Přesto, doba se díky novým technologiím hodně změnila. Máme internet, nahrávací studia jsou úplně jinak vybavená atd. Museli jste nějak změnit i svůj přístup? Jak vás nové technologie ovlivnily jako muzikanty i v osobním životě?

Hmm, v polovině 90. let jsme s Danem byli nezkušení (a poněkud chudí) studenti univerzity. Měli jsme kombo zesilovače a levné kytary Peavey, které jsme měli od střední školy. V dnešní době si můžeme dovolit koupit vše, co potřebujeme. Změny v technice nám pomohly v tom, že můžeme tvořit víc společně a můžeme jednoduše stáhnout všechny soubory, které jsme nahráli na předchozí zkoušce a během pandemie. Technologie však přináší i vlastní novou sadu problémů při přechodu z jednoho nahrávacího prostředí do druhého. Problémy, které jsme sice vyřešili, nás ale po cestě potrápily. Navíc jsme měli možnost použít Kemper amp modeler k výrobě sóla bez potíží s taháním zesilovačů a hlav sem a tam.


Pro mě byl death metal vždy hlavně o živých koncertech. Když stojím dole pod pódiem a těším se na první skladbu, je to pokaždé, i po třiceti letech neopakovatelné. Co MALFORMITY a živé koncerty? Hrajete, budete hrát naživo? Co nějaké turné?

Baví nás hrát naživo. Naštěstí všichni žijeme v hlavní metropolitní oblasti, která má spoustu koncertů a příležitostí k předskakování kapelám na turné a my jsme se za ta léta zlepšovali a zlepšovali. V průběhu let jsme otevírali pro několik vynikajících kapel (Cannibal Corpse, Deicide, Suffocation, Brutality, Dark Funeral / Belphegor atd.). Všichni máme svou kariéru a většina z nás má rodiny, takže dostat se z města vyžaduje hodně koordinace. Za ta léta jsme moc nehráli mimo město, ale těšíme se, až budeme hrát několik koncertů po celém jihovýchodě USA, jakmile budou koncerty opět možné (snad letos v létě). Opravdu bychom se rádi dostali na několik malých festivalů v příštích několika letech a doufejme, že vydání u labelu Unspeakable Axe nám pomůže dostat se do těchto dveří. Myslím, že se v budoucnu chystáme na nějaké mini turné. Na Youtube máme několik živých nahrávek.


Spousta muzikantů vůbec neposlouchá styl, který hraje. Říká, že je jej přejedená. Jak to máš ty? Jsi sběratel, fanoušek? A jsou nějaké desky, co tě poslední dobou oslovily?

Všichni posloucháme death metal a hlavně klasiky z konce 80. a počátku 90. let. Myslím, že píšeme, co bychom rádi slyšeli. Dan poslouchá širokou škálu metalu a on a Craig jsou velcí sběratelé. Dan má velkou sbírku metalových CD a Craig má spoustu metalových CD, ale také rozmanitou sbírku vinylových desek napříč mnoha žánry, jako je psych a prog rock, jazz a klasika. Dvě z jeho oblíbených novějších metalových nahrávek jsou „Sel de Pierre“ od francouzské skupiny Vous Autres a nové EP Thantifaxath. V dnešní době jsem plně digitální a poslouchám hlavně death a black metalové věci na Spotify a Youtube. Obvykle tíhnu ke kapelám, které jsou opravdu chytlavé s opakujícími se refrény jako takovými ... a které přesto nejsou nadbytečné. U spousty skladeb na tomto albu najdete opakující se refrény, ale v nepředvídatelných strukturách skladeb.

Když si kdysi v devadesátých letech začínal hrát, kdo byl tvým vzorem? Co bylo hlavním důvodem, že si vzal do ruky nástroj a začal hrát? Jak na tu dobu vzpomínáš a co bys vrátil? A co naopak změnil?

Pro mě (Eric) osobně to byli basáci, kteří také zpívali - Tom Araya, Glen Benton, Jeff Walker, David Vincent atd. Miluji metal a chtěl jsem ho tvořit jako mnoho z nás v tomto žánru. Pokud jde o to, co si pamatuji a co bych rád vrátil ... chytlavý death metal. Vím, že teď zním jako staromilec.

Co pro tebe znamená death metal? Proč sis zvolil zrovna tento styl? Jak ses k němu dostal a jací muzikanti byli tvým vzorem, když si začínal? Vnímáš death metal „jen“ jako hudbu nebo je pro tebe i životním stylem? Klidně se můžeš na tuto stránku podívat i filozoficky.

Pro mě je death metal ultimátním vyjádřením metalu s extrémní agresivitou. Poslouchal jsem thrash na konci 80. / počátku 90. let, ale pomalu jsem se přesunul k death metalu poté, co jsem slyšel Sepulturu „Arise“ a Obituary „Cause of Death“ a další death metal, který se hrál na MTV Headbangers Ball (Napalm Death, Morbid Angel) . Není to pro mě tolik životní styl (Eric), ale moje oblíbená hudba. Mám také spoustu dalších zájmů. Řekl bych, že pro Dana je metal víc životní styl. Byl stálicí na metalové scéně na jihovýchodě USA jako muzikant a fanoušek po mnoho desetiletí a téměř každý ho zná nebo ho poznávají na každém koncertě, na který se vydá. Ale samozřejmě má také spoustu dalších zájmů.


Co chystají MALFORMITY v nejbližších měsících? Děkuji moc za rozhovor. Jdu si novinku „Monumental Ruin“ znovu pustit. Je totiž skvělá! Ať se vám daří a doufám, že na další desku nebudeme čekat tak dlouho!

Děkujeme, že jste nás kontaktovali! Aktuálně připravujeme veškerý merch, který je přidružen této nahrávce (trička, plakáty, nášivky, samolepky atd.), které bychom měli mít k dispozici v příštích několika týdnech. Letos v létě vydáme vinyl s devíti hlavními skladbami z CD na černém a ručně litém barevném vinylu. Chtěl bych vydat dva zbylé songy, které nejsou na jiných nahrávkách na dalším EP, ale uvidíme, jestli k tomu dojde. Už jsme začali psát další album a máme již napsaných několik skladeb. Tentokrát jsme se zaměřili na kratší a poněkud rychlejší skladby při zachování našeho stylu. Na dalším bude pravděpodobně 9-10 skladeb. Opakuji tedy, jsme nadšeni z toho, že se ti album líbí, stejně jako z pozitivních reakcí na album a opravdu se těšíme, až budete moci hrát znovu naživo. Doufejme, že v budoucnu budeme mít šanci zahrát i pro vás!

Share this games :

TWITTER